Helvëttiä ei ole olemassa, ellet sitä itse omasta elämästäsi tee

ei ole helvëttiä

Sana helvëtti on tullut Raamattuun juutalaisten Babylonian pakkosiirtolaisuudessa keksimänä sanana kuvaamaan sitä olotilaa, helvëttiä, mikä juutalaisillla Babylonian pakkosiirtolaisuudessa Baabelin vankeudessa oli.

Sanan helvëtti käyttöönoton lsäksi Babylonian pakkosiirtolaisuuden aikana 586 eaa. juutalaiset ottivat käyttöön kuukausien babylonialaiset nimet, ja jotkut heimot kuten essealaiset käyttivät aurinkokalenteria viimeiset kaksi vuosisataa ennen ajanlaskun alkua.

Näin ollen mitään helvëttiä sellaisea kun se näissä uskonlahkossa ymmärretään, ei ole olemassakaan ellet sitten itsesi, sukulaistesi, tuttaviesi ja muitten ihmisten kanssa omasta elämsätäsi elämästäsi helvëttiä tee. Jos itse elämästäs helvëttiä rakennat, niin mieti kannattaaako sellaista rakennustyötä jatkaa.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihana uutinen !

No jos ei ole helvettiä niin menen heti huomenna pyytämään sihteeriltäni pimppalooraa ja sen jälkeen töistä Alkon kautta kotiin.

• ateisti-pakana

Ateisti-pakanana haluan jatkaa viestiketjun aloittan "ei ole helvëttiä" -nimimerkkiä käyttäneen ajatuksenjuoksua, että kun ei ket ole helvettiä, ei silloin ole mitään taivas-paraiisiakaan, ellet sitten itsesi, sukulaistesi, tuttaviesi ja muitten ihmisten kanssa omasta elämsätäsi taivasta, paratiisia tee.

Jos itse elämästäs paraiisia rakennat, niin jatka sellaista rakennustyötä, se kannatta.

• Kyllä helvetti on olemassa, mikäli uskoo Athanasiuksen uskontunnustukseen. Sen mukaan Jeesus nimittäin kävi helvetissä kuolemasa jälkeen.

• Niko.

Uskotko Jeesukseen?

• Kyllä minä uskon, mutta en sitä, että helvetti on olemassa. Jeesuksen mukaan on vain pelastus ja kadotus - ei helvetti.
        Jopsa Niko vilkaiset vaikka Biblia 1776 käännöstä, niin hel-vetti sanaa on viljelty aivan mielin määrin ymmärtämättä, että mikä sellainen on.
        Mutta kun otit asian esille, niin selitähän mitä hel-vetti on aivan käytännössä. Miten se toimii ja missä se on ja miksi?

Minä sanon, ettei sitä ole. Ei vaikka viittaisit Jeesuksen sen maininneen.

• Niin he-lvetti sana ei esinny Raamatussa mutta ihminen on halunnut käyttä sanan joka kuvaa paikkan johon ihminen joutuu jos jatkaa synnintekoa ja on aivan kauhea ..

Samoin kuin Herätys sana ei esinny Raamatussa mutta kuvaa sitä työtä mitä Jumala tekee ihmisissä joka on Uskoontulon jälkeen joutunut valtavaan synnintunnon että tapahtuis todellinen kääntymys synnistä ja lihasta !! Rukoilemme Herätystä : )

• -tisitorkuituksella-

Uskotteko POLTTOKIDUTUS-helvettiin? eli siis rangaistus koetaan TUNTO-aistin kautta, ei henkisesti?

• -y.v.-

Jeesus itse puhui helvetistä, esim. Luuk. 12:5.

• Ate Isti

Minä olen tulkinnut Raamattu niin, että Jumala laittaa nimenomaan uskovaiset helvettiin ja ateistit paratiisiin. Jumala arvostaa kriittistä ajattelua ja oman järjen käyttöä. Hän ei luonut meitä siksi että meistä tulisi käskyjä totteleva lammaslauma.

• -Toso-Kuin-vesi-

Tekojen mukaan. Eli ilman armahdusta saa niskaansa ja lusikoitavaksi tasan tarkalleen sen sopan minkä on keittänyt.. "silmä silmästä..hammas hampaasta" kaiketi.. tietenkin Kristuksen luota pois joutuminen mutta senkin on eikkari valinnut että "en ota vastaan Herraa" sillon Herramme vaan vahvistaa sen.. "älä sitten tule.."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1859
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      358
      1600
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1227
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      214
      1188
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1044
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1009
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      971
    Aihe