Usein tälläkin palstalla näkee kirjoituksia, kun siitä omasta helmestä saatu hyvitys ei ole miellyttänyt. On auton "arvo" pudonnut puoleen" tai "toinen liike tarjosi niin ja niin paljon enemmän VAIHTOhyvitystä".
No voi voi.
Onko edelleenkin niin, että kuvitellaan vaihtohyvityksellä olevan jotain merkitystä, kun vaihdetaan käytettyä autoa käytettyyn autoon?
Voin kertoa; ei mitään merkitystä.
Ainoastaan maksettavalla VÄLIRAHALLA on merkitystä.
Tottakai hinnat-pilvissä-liike voi hyvittää huippuhinnan helmestäsi.
Myytävät autot oikein ja edullisesti hinnoittelevassa liikkeessä joudutaan hyvityskin katsomaan "sieltä edullisemmasta päästä", eli vaihdokkinakin tullut auto pitää pystyä myymään liikkeen edullisen hintatason mukaisesti.
Hinnat-pilvissä-liike voi pyytää haluamastasi 15000euroa.
Samanlainen auto voi olla oikein ja edullisesti hinnoittelevassa liikkeessä 10000euroa.
Jo lähtökohtaisesti siis 5000euron erotus, samanlaisilla autoilla.
Tämä on todellisuutta, ei hatusta tempaistua matematiikkaa.
Hinnat-pilvissä-liikkeelle kun tarjoat 5000euron autoa, maksat välirahaa 10000euroa.
Oikein hinnoittelevalla liikkeellä hyvitys voi olla 2000euroa. Maksat silti VÄLIRAHAA vain 8000euroa.
Ja tasan samanlaiset autot kyseessä.
KUMPI OLI EDULLISEMPI KAUPPA?
ISO HYVITYS vs. PIENI VÄLIRAHA?
Saatu HYVITYS vai VÄLIRAHA?
20
810
Vastaukset
- olet uuno
Tuonhan nyt ymmärtää lapsikin sanomatta, mutta moni aikuinen sinä mukaanlukien ei ymmärrä sitä että myymällä ensin auton itse ja sen jälkeen ostamalla auton käteisellä saa autonsa tuhansia euroja edullisimmin.
Autoa ei kannata vaihtaa autoliikkeistä ja yleensä ei kannata ostaakaan.
Miksi maksat autonvaihdossa välikäsille (autoliikkeet) tuhansia euroja kun voit tehdä sen itsekin. 3000 eurolla pääsee jo pariksi viikoksi thaimaaseen täyshoidolla. Lämmittää kivasti hyvän autokaupan jälkeen. - Vertaa samanmalliset
On jo kauan aikaa sitten vanhentunut harhaluulo, että yksityisiltä myyjiltä saisi autoja halvemmalla kuin autoliikkeistä. Asia on helppo todeta esim. klikkaamalla Nettiautossa Samanmalliset-painiketta. Monien autojen kohdalla viidestä halvimmasta autosta jopa kolme tai neljä on liikkeissä.
Syitä tähän on monia. Yksi on siinä, että yksityisten ilman käsirahaa tai pienellä käsirahalla ostetuissa autoissa on enemmän velkaa kuin kukaan suostuisi niistä maksamaan. Parin sadan euron kuukausierillä auton arvo pienenee usein nopeammin kuin velka.
Toinen syy on se, että monet yksityiset eivät edes ole kovin innokkaasti myymässä autojaan. He vain laittavat ilmoituksen ja siihen tähtitieteellisen hinnan, koska esim. Nettiautossa tuollainen haaveilu on ilmaista. Ja ainahan voi käydä niin, että joku hölmö jostakin syystä maksaa autosta vielä haaveilijaakin korkeamman hinnan.
Kolmas syy on yksityisten vähäinen tieto ja ymmärrys autojen todellisesta hintatasosta. He pyytävät samoja hintoja tai jopa enemmän kuin liikkeet, koska luulevat oman autonsa olevan muita parempi. Yksityinen ei yleensä myöskään tingi paljoa. Yksityisillä ei normaalisti ole ilmaa pyynnissä mahdollisen vaihtoauton hyvityksen varalta.
Liikkeestä sen sijaan voit saada kymppitonnin pyynnillä olevasta autosta jopa kaksi tuhatta alennusta, jos et anna mitään vaihdossa. Sillä ei ole merkitystä, tapahtuuko maksu käteisellä vai rahoituksen kautta. Liike saa osamaksulla myydystä autosta rahat tililleen rahoitusyhtiöstä muutamassa päivässä. Kannattaa aina tehdä vastatarjous, eikä tyytyä myyjän ensimmäisenä esittämään alennukseen.
Kun vielä otetaan huomioon se, että liikkeet joutuvat monesti maksamaan tuhat euroa tai ylikin myymiensä autojen kunnostuksesta puolen vuoden sisällä, on selvää, että yksityisiltä ostetut autot tulevat viimeistään tuossa vaiheessa kalliimmiksi. Toisin kuin liike, yksityinen ei vastaa mistään myymässään autossa myöhemmin ilmenevästä viasta tai myyjän kertomasta väärästä tiedosta.
Yksityiseltä ostettu auto on aina suuri riski. Ei siis ihme, että valtaosa ihmisistä ostaa autonsa mieluummin liikkeestä. Sinne saa antaa vanhan ajoneuvon vaihdossa, sieltä saa rahoituksen, ja liike vastaa myymiensä autojen kunnosta jopa puoli vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella.- fadfasdfasd
tuo on täyttä bullshittia, taidat olla autokauppias.
Useimmiten yksityiseltä ostettu auton on paremmassa kunnossa. Katsos kun yksityinen myy omaansa, ei se kehtaa myydä rikkinäistä tai huonoa kun taas liikkeeseen tuodut autot ovat yleensä vaihdettu juuri siksi, että niissä alkaa menemään joku kallis vaihdettava osa tai ainakin kaikki renkaat on loppuun ajettu. - Väliraha ratkaisee.
fadfasdfasd kirjoitti:
Useimmiten yksityiseltä ostettu auton on paremmassa kunnossa. Katsos kun yksityinen myy omaansa, ei se kehtaa myydä rikkinäistä tai huonoa kun taas liikkeeseen tuodut autot ovat yleensä vaihdettu juuri siksi, että niissä alkaa menemään joku kallis vaihdettava osa tai ainakin kaikki renkaat on loppuun ajettu.TUO on shittiä.
Katsos kun autoliike joutuu vastaamaan käytetynkin auton kunnosta virhevastuulakien perusteella.
Siksi autoliike, joka on "huonon saanut vaihdossa jossa joku kallis vaihdettava osa" VAIHTAA SEN S*AATANAN OSAN ennen myyntiä. Tai viimeistään kuluttajalakien velvoittamana kaupanteon jälkeen.
Shittiä sekin, etteikö yksityinen "kehtaa myydä rikkinäistä tai huonoa"...kyllä vaan kehtaa ja mikään laki ei PAKOTA ottamaan osaa vikoihin ja murheisiin, toisin kuin autoliikkeen myydessä.
Ja kyllä, minä olen autokauppias, tuosta edellä kirjoittaneesta en tiedä. - ei autokauppias
Väliraha ratkaisee. kirjoitti:
TUO on shittiä.
Katsos kun autoliike joutuu vastaamaan käytetynkin auton kunnosta virhevastuulakien perusteella.
Siksi autoliike, joka on "huonon saanut vaihdossa jossa joku kallis vaihdettava osa" VAIHTAA SEN S*AATANAN OSAN ennen myyntiä. Tai viimeistään kuluttajalakien velvoittamana kaupanteon jälkeen.
Shittiä sekin, etteikö yksityinen "kehtaa myydä rikkinäistä tai huonoa"...kyllä vaan kehtaa ja mikään laki ei PAKOTA ottamaan osaa vikoihin ja murheisiin, toisin kuin autoliikkeen myydessä.
Ja kyllä, minä olen autokauppias, tuosta edellä kirjoittaneesta en tiedä.hojo hojo
Olen myynyt itse pari autoa ja ostanut myös yksityiseltä pari.
Aina olen tehnyt parhaat kaupat näin. Olen säästänyt vähintään 2000-3000 euroa.
En kehtaisi myydä vikaista autoa kenellekkään. Luulen, että huijatuksi joutuneet ovat erehtyneet ostamaan autonsa jobbarilta, mutta jos ostat auton ihmiseltä joka myy oman käyttöautonsa jota on pitänyt muutaman vuoden niin varmasti saat laadukkaan kärryn ja paljon rehellisempää tietoa ostettavasta autosta kuin autokaupassa.
Autoliikkeitä koskee kuluttajan suojalaki eli tietyn ajan ovat vastuussa myymästään autosta. Mutta kuten tässäkin sivustolla on kymmenittäin esimerkkejä, ei autoliikkeet hoida tätä vastuutaan tai yrittävät luistella keinolla millä hyvänsä vastuustaan. Itseasiassa uskon, että noita on todellisuudessa monin kerroin enemmän, mutta tavallinen ja rehellinen ostaja ei osaa tai uskalla alkaa tappelemaan autoliikkeitä vastaan.
Sitäpaitsi jos ostat yksityiseltä auton jossa on valmistajan tehdastakuuta jäljellä, niin se siirtyy omistajalta toiselle. Esim. ostaessasi kaksi vuotta vanhan huyndain, siirtyy tehdas takuu sinulle ja sitä on jäljellä vielä se 3 vuotta.
Sitten tuohon väitteeseesi, että liikkeestä saa tinkimällä alennusta tuhansia ja yksityiseltä ei. Täyttä TUUBAA. Liikkeillä ei ole tuhansia "ilmaa" hinnassa, vaan se on enemmänkin satasia mitä voit tinkiä ja sama homma se on yksityistenkin kanssa. Kuten jo sanoin, olen tehnyt kaksi kauppaa yksityisten kanssa ja aina kun on lähemmin alettu kauppaa hieromaan olen saanut hintaa tiputettua kiitettävästi.
Toki nykyisin näkee myös paljon niitä yksityisiä jotka ovat hinnoitelleet autonsa liian korkeaksi eli normi autoliikkeitä korkeammaksi. Yksityisen pitää hinnoitella auto aina sinne autoliikkeiden hinnat alkaen kohtaan. Täytyy ottaa huomioon se, että autoliikkeet maksavat aina surkeasti ostamistaan autoista. Eräs tuttu autokaauppias sanoi kerran suoraan että kun he laittavat autoon esim. hintalapun 12900€. Hinta muodostuu siten, että vaihtoauton tuojalle hyvitetään 10000€, korjauskuluihin varataan 1000€, kiinteisiin kuluihin (palkat, vuokrat jne.) varataan 1000€ ja loput 900€ on tinkivaraa.
Eli tämä esimerkki osoittaa sen, että auton vaihtaja häviää huomattavasti enemmän verrattuna niihin jotka myyvät itse omistamansa auton. Kuvitellaan että olisin laittanut autoni vaihdossa liikkeelle ja saanut siitä 10000€. Okei huomaankin, että yleinen pyynti pyörii vastaavista yleensä 12900€. Automyyjä selittää ja selittää että ne on pyynnit ja ei tästä autosta voi maksaa enempää. Tuokin naarmu tuossa laskee arvoa ja me joudumme korjaamaan sen jne jne. seli seli.
No fiksuna miehenä minä en laitakkaan autoani huijari-myyjälle vaihdossa, vaan laitan sen nettiautoon myyntiin hintaan 11900€. Ihmisiltä alkaa tulemaan kyselyjä, muutama autoliike ja jobbari heittävät "toivotaan, toivotaan" tarjouksen, mutta odottelen tosi-ostajaa. Parin päivän odottelun jälkee hän soittaakin ja tulee koe-ajamaan auton. Kerron rehellisesti autoni huolto- ja vikahistorian ym. asiat. Asiakas kysyy, että onko hinta tiukka ja minä vastaan että ei tietenkään käteisostajalle. Niimpä sovimme kaupat 11500 eurolla.
Auton ostaja sai hyvin pidetyn auton reilu 1000 euroa edullisemmin ja minäkin sain siitä 1500 euroa enemmän kuin minulle olisi hyvitetty liikkeessä.
Tämän jälkeen marssin samaan liikkeeseen josta minulle tarjottiin omasta autosta 10000€. Sanon, että ostankin sen auton nyt käteisellä. Ahaa, automyyjä hieroo käsiänsä, mutta ennenkuin dollarit alkaa vilisemään hänen kieroissa silmissään korjaan, että "mutta käteisostajan hinnalla eli 1500€ halvemmalla". Mitäs automyyjä siihen muuta voi sanoa kuin kyllä kyllä, herra.
Näin tein kivan 3000 euron tilin myymällä autoni itse ensin ja sen jälkeen ostamalla uuden käteisellä. Thaimaa kutsuu... - tchrthcerhcre
fadfasdfasd kirjoitti:
Useimmiten yksityiseltä ostettu auton on paremmassa kunnossa. Katsos kun yksityinen myy omaansa, ei se kehtaa myydä rikkinäistä tai huonoa kun taas liikkeeseen tuodut autot ovat yleensä vaihdettu juuri siksi, että niissä alkaa menemään joku kallis vaihdettava osa tai ainakin kaikki renkaat on loppuun ajettu."Katsos kun yksityinen myy omaansa, ei se kehtaa myydä rikkinäistä tai huonoa"
Väärin. Kyllä kehtaa. Suomessa kun "ruosteeton", "hyvä" ja "huollettu" ovat ihmeen venyviä käsitteitä. Varmasti tältäkin palstalta löytyy niitä jotka ovat ennen nettiaikaa ajelleet jopa satoja kilometrejä katsomaan helmeä, joka osoittautuukin puun alla maanneeksi sontakasaksi.
Ja nettiaikana on kovin yleistä, että otetaan kuvat märästä autosta, vain toiselta kyljeltä tai sitten laitetaan sellaisia perssilmän kokoisia 1,8 mpix kännykkäkameralla otettuja kuvia. - HYVÄ KIRJOITUS
ei autokauppias kirjoitti:
hojo hojo
En kehtaisi myydä vikaista autoa kenellekkään. Luulen, että huijatuksi joutuneet ovat erehtyneet ostamaan autonsa jobbarilta, mutta jos ostat auton ihmiseltä joka myy oman käyttöautonsa jota on pitänyt muutaman vuoden niin varmasti saat laadukkaan kärryn ja paljon rehellisempää tietoa ostettavasta autosta kuin autokaupassa.
Autoliikkeitä koskee kuluttajan suojalaki eli tietyn ajan ovat vastuussa myymästään autosta. Mutta kuten tässäkin sivustolla on kymmenittäin esimerkkejä, ei autoliikkeet hoida tätä vastuutaan tai yrittävät luistella keinolla millä hyvänsä vastuustaan. Itseasiassa uskon, että noita on todellisuudessa monin kerroin enemmän, mutta tavallinen ja rehellinen ostaja ei osaa tai uskalla alkaa tappelemaan autoliikkeitä vastaan.
Sitäpaitsi jos ostat yksityiseltä auton jossa on valmistajan tehdastakuuta jäljellä, niin se siirtyy omistajalta toiselle. Esim. ostaessasi kaksi vuotta vanhan huyndain, siirtyy tehdas takuu sinulle ja sitä on jäljellä vielä se 3 vuotta.
Sitten tuohon väitteeseesi, että liikkeestä saa tinkimällä alennusta tuhansia ja yksityiseltä ei. Täyttä TUUBAA. Liikkeillä ei ole tuhansia "ilmaa" hinnassa, vaan se on enemmänkin satasia mitä voit tinkiä ja sama homma se on yksityistenkin kanssa. Kuten jo sanoin, olen tehnyt kaksi kauppaa yksityisten kanssa ja aina kun on lähemmin alettu kauppaa hieromaan olen saanut hintaa tiputettua kiitettävästi.
Toki nykyisin näkee myös paljon niitä yksityisiä jotka ovat hinnoitelleet autonsa liian korkeaksi eli normi autoliikkeitä korkeammaksi. Yksityisen pitää hinnoitella auto aina sinne autoliikkeiden hinnat alkaen kohtaan. Täytyy ottaa huomioon se, että autoliikkeet maksavat aina surkeasti ostamistaan autoista. Eräs tuttu autokaauppias sanoi kerran suoraan että kun he laittavat autoon esim. hintalapun 12900€. Hinta muodostuu siten, että vaihtoauton tuojalle hyvitetään 10000€, korjauskuluihin varataan 1000€, kiinteisiin kuluihin (palkat, vuokrat jne.) varataan 1000€ ja loput 900€ on tinkivaraa.
Eli tämä esimerkki osoittaa sen, että auton vaihtaja häviää huomattavasti enemmän verrattuna niihin jotka myyvät itse omistamansa auton. Kuvitellaan että olisin laittanut autoni vaihdossa liikkeelle ja saanut siitä 10000€. Okei huomaankin, että yleinen pyynti pyörii vastaavista yleensä 12900€. Automyyjä selittää ja selittää että ne on pyynnit ja ei tästä autosta voi maksaa enempää. Tuokin naarmu tuossa laskee arvoa ja me joudumme korjaamaan sen jne jne. seli seli.
No fiksuna miehenä minä en laitakkaan autoani huijari-myyjälle vaihdossa, vaan laitan sen nettiautoon myyntiin hintaan 11900€. Ihmisiltä alkaa tulemaan kyselyjä, muutama autoliike ja jobbari heittävät "toivotaan, toivotaan" tarjouksen, mutta odottelen tosi-ostajaa. Parin päivän odottelun jälkee hän soittaakin ja tulee koe-ajamaan auton. Kerron rehellisesti autoni huolto- ja vikahistorian ym. asiat. Asiakas kysyy, että onko hinta tiukka ja minä vastaan että ei tietenkään käteisostajalle. Niimpä sovimme kaupat 11500 eurolla.
Auton ostaja sai hyvin pidetyn auton reilu 1000 euroa edullisemmin ja minäkin sain siitä 1500 euroa enemmän kuin minulle olisi hyvitetty liikkeessä.
Tämän jälkeen marssin samaan liikkeeseen josta minulle tarjottiin omasta autosta 10000€. Sanon, että ostankin sen auton nyt käteisellä. Ahaa, automyyjä hieroo käsiänsä, mutta ennenkuin dollarit alkaa vilisemään hänen kieroissa silmissään korjaan, että "mutta käteisostajan hinnalla eli 1500€ halvemmalla". Mitäs automyyjä siihen muuta voi sanoa kuin kyllä kyllä, herra.
Näin tein kivan 3000 euron tilin myymällä autoni itse ensin ja sen jälkeen ostamalla uuden käteisellä. Thaimaa kutsuu...TUO ON NIIN TOTTA !
- Minä sen tiedän ;)
hojo hojo
Näin tein kivan 3000 euron tilin myymällä autoni itse ensin ja sen jälkeen ostamalla uuden käteisellä. Thaimaa kutsuu...Ainoa virhe on toi "ostan käteisellä" myyjälle se on ihan sama onko käteisellä vai luotolla, kun autoliikkeen myyjä saa rahoituksesta provikkaa, ei "rahat tiskiin" anna mitään etulyöntiasemaa vaan se että ei ole VAIHTOAUTOA, sillä on merkitystä kauppiaalle ja alennusta ropisee.
- Historiaa tietosi
Minä sen tiedän ;) kirjoitti:
Ainoa virhe on toi "ostan käteisellä" myyjälle se on ihan sama onko käteisellä vai luotolla, kun autoliikkeen myyjä saa rahoituksesta provikkaa, ei "rahat tiskiin" anna mitään etulyöntiasemaa vaan se että ei ole VAIHTOAUTOA, sillä on merkitystä kauppiaalle ja alennusta ropisee.
Tuo rahoitus homma päti joskus vuonna yksi kun korko oli 10 % ja ylikin, mutta tänä päivänä kovimmissa rahoitus kuviossa eli korko nolla % alkaa olla autokauppa joka maksaa rahoituksesta
- liikkeet huijaa
hojo hojo
Näin tein kivan 3000 euron tilin myymällä autoni itse ensin ja sen jälkeen ostamalla uuden käteisellä. Thaimaa kutsuu...Noin se on oikeasti, harva kuitenkaan uskaltaa/osaa/viitsii itse myydä. Antavat vain autoliikkeiden kusettaa itseään.
- hih hih
Nytkö vasta sä ton hoksasit ja heti piti tänne kirjoittaa kuin olisit mikäkin ruudinkeksijä!
- Liike tinki tuhansia
"Sitten tuohon väitteeseesi, että liikkeestä saa tinkimällä alennusta tuhansia ja yksityiseltä ei. Täyttä TUUBAA. Liikkeillä ei ole tuhansia "ilmaa" hinnassa"
Ainakin minulle autoliike lupasi kaksi tuhatta euroa alennusta, jos en tuo omaa autoani vaihdossa. Liikkeen auton pyynti on 7000 euron luokkaa, ja se on tällä hetkellä saman ikäisistä Suomen halvin. Alennuksen kanssa saisin sen ilman vaihtoa 5000 euron pintaan, jolloin se olisi noin 3000 euroa halvempi kuin seuraavaksi halvin saman ikäinen. - kiinnostaa
oisko linkkiä?
- Liike tinki tuhansia
Toinen liike pyytää kymppitonnia eli kaksi kertaa enemmän kuin millä hinnalla samanlainen auto luvattiin minulle. www.nettiauto.com/4316191
- Kaksi yhden hinnalla
Jos sinulle on tarjottu 10000 euron arvoista autoa 5000 eurolla, niin mitä vielä mietit?
- 2 tonnia alennusta?
Joku:
"Sitten tuohon väitteeseesi, että liikkeestä saa tinkimällä alennusta tuhansia ja yksityiseltä ei. Täyttä TUUBAA. Liikkeillä ei ole tuhansia "ilmaa" hinnassa"
Joku muu:
"Ainakin minulle autoliike lupasi kaksi tuhatta euroa alennusta, jos en tuo omaa autoani vaihdossa. Liikkeen auton pyynti on 7000 euron luokkaa, ja se on tällä hetkellä saman ikäisistä Suomen halvin."
"Toinen liike pyytää kymppitonnia eli kaksi kertaa enemmän kuin millä hinnalla samanlainen auto luvattiin minulle. www.nettiauto.com/4316191
Onko se tuo auto? www.nettiauto.com/4497756 - Liike tinki tuhansia
On sama. Jos takaaja ehtii käydä huomenna pankissa, niin saan rahat heti sen jälkeen ja käyn hakemassa auton pois.
- ostitko?
onko hyvä?
- Nopeat...
Kiitos kun kerroit!
- Hinta...???????
Jaa että saa esim 10tonnin auton 5tonnilla??? Kyllä se taitaa olla vain niin että kun ostat auton 5tonnilla niin se on silloin sen vitosen auto. On itsensä petkuttamista luulla että nyt säästin 5tuhatta kun ostin sen halvemman, tai sain halvemmalla. Kaikessa on ihan sama juttu. Tavara on juuri sen arvoinen kun siitä joku suostuu maksamaan. Jos sinun autostasi ei kukaan halua maksaa enempää kuin esim tonnin, niin se on tonnin auto ja piste, vaikka itse kuinka hokisit että tämä on 10tuhannen auto. Mutta niinhän se menee.........toiselle on sama tavara kalliimpi kuin toiselle. Mutta minulle ainakin auto on juuri niin arvokas kun siitä olen valmis maksamaan ja maksan. Turha sitä hintaa muulla tavalla on laskea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740