Monien naisten taso nettideittailussa

DeittailevaNettimies

Tässä esimerkki:

''Moi (otsikko)''

''Olen tällainen luotettava, rehellinen, uskollinen, huumorintajuinen ja kaikin puolin mukava tyttö. En jaksa kirjoitella enempää, joten toivon teidän ottavan rohkeasti yhteyttä mahdollisimman pian. (kuvaus)''

Asennetta esiin. Mitä tällaisella viestillä seuranhakija luulee saavuttavansa? Onko tämä paras tapa löytää poikaystävä, vai viitsiikö asian eteen todella panostaa ja nähdä vaivaa, jotta saisi persoonallisuutensa esiin ja pojat todellakin kiinnostumaan ilmoituksesta. Yleisimpiä virheitä on juuri listata adjektiiveja itsestään peräjälkeen tai tehdä ilmoituksessa selväksi, että sen tekeminen on pakkopullaa. Ketä tuollainen viesti hyödyttää? Jos oikeasti haluaa löytää jonkun vakavasti otettavan tuosta deitistä, niin kannattaa kyllä pistää vähän ajatusta siihen viestiin mukaan.

Minun on kohta nostettava kädet pystyyn, sillä tuntuu, että en löydä etsimääni. Naisilla on ikäryhmääni liittyen todella paljon samoja, massaan sekoittuvia ilmoituksia, joiden tekemiseen ei edes ole käytetty päätä. Seulon suurimman osan ilmoituksista jo otsikon perusteella ja siirryn hakukohdassa eteenpäin, sillä en näe mitään syytä jatkaa lukemista tuiki tavallisen ja tympeän otsikon jälkeen, koska jo sen taso kertoo paljon kirjoittajastaan, eikä minulla ole aikaa tuijotella kaikkia ilmoituksia pikkutarkasti. Lopulta jäljelle jääkin sitten se kourallinen, joihin haluan perehtyä enemmän. Samalla periaatteella luen päivän sanomalehden, eli otsikon luettuani joko kiinnostuin aiheesta ja selaan enemmän tai siirryn seuraavaan juttuun. Kuten myös omaa deitti-ilmoitusta tehdessäni pähkäilen juuri sillä, miten saan ihmiset parhaiten kiinnostumaan ja lukemaan profiiliani enemmän.

46

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vali vali vali

      Heh, toi tyttöhän on lähes täydellinen lukuun ottamatta laiskuutta joka käy ilmi "en jaksa kirjoittaa jne..."

      Joo tee sä ne toisten ilmoitukset kato jos ei miellytä. Kaikki ei vaan ole yhtä verbaalisesti siunattuja tai sit siinä voi olla ujous tms taustalla, joten laittele oma profiilisi tänne, arvioidaan sitä :)

      P.s. Itse oon laittanu muutamia lauseita profiiliin ja ihan tuntuu kelpaavan profiili, paitsi ei tuollaiselle kermaperseelle kuin sinä. Kultamunia munivat hanhet kuuluu satuihin, tuliko prinssi vahingossa ulos kirjasta?

      • DeittailevaNettimies

        ´´Heh, toi tyttöhän on lähes täydellinen lukuun ottamatta laiskuutta joka käy ilmi "en jaksa kirjoittaa jne..."´´

        Olisikin.

        ''joten laittele oma profiilisi tänne, arvioidaan sitä :)''

        Omaa profiilia ei vielä tällä hetkellä ole. Jos sellaisen saan tehtyä, teen sen intohimolla ja käytän sen luontiin aikaa.

        ´´P.s. Itse oon laittanu muutamia lauseita profiiliin ja ihan tuntuu kelpaavan profiili, paitsi ei tuollaiselle kermaperseelle kuin sinä.´´

        Mistäs sen voin tietää, kun en ole vielä lukaissut profiiliasi.

        ´´Kultamunia munivat hanhet kuuluu satuihin, tuliko prinssi vahingossa ulos kirjasta?´´

        Mitä yrität saavuttaa tuolla vertauksella?


    • fbgfj

      Jos se oli kivannäköinen kuvassa, niin eipä tolla tekstillä niin väliä.

    • totuus

      Naiset nyt vaan on keskimääräisesti velttoja, mitään tekemättömiä mätisäkkejä joita miesten kuuluisi huvittaa. Siksi ilmoituksetkin on ns. per5eestä.

      • snde

        Älä viitti. Miehistä löytyy enemmän velttoja, tiedät sen itsekin. Naiset vain saavat enemmän yhteydenottoja, ja heillä on mistä valita, joten moni ajattelee että miksipä vaivautua. Miehet taas joutuvat näkemään enemmän vaivaa erottuakseen massasta. Ja siltikin sieltä aika laiskanpulskeita ilmoituksia ihan varmasti löytyy.

        Mutta aloitukseen: musta olisi aloittajana vain hyvä, että on tällaisia selkeitä "mokaajia". Siis on hyvä kun huomaat, että joku jo ilmoituksessa mättää, ja voit karsia heidät suoralta kädeltä. Mun mielestä pahinta olisi jos kaikki olisi niin ihkupihkuja, ettei tietäisi keneen ottaa yhteyttä. Sen sijaan joku ponnahtaa esille kiinnostavana - ei muuta kuin hänelle sitä omaa, persoonalliseksi hiottua viestiä väsäämään. ;)


      • DeittailevaNettimies
        snde kirjoitti:

        Älä viitti. Miehistä löytyy enemmän velttoja, tiedät sen itsekin. Naiset vain saavat enemmän yhteydenottoja, ja heillä on mistä valita, joten moni ajattelee että miksipä vaivautua. Miehet taas joutuvat näkemään enemmän vaivaa erottuakseen massasta. Ja siltikin sieltä aika laiskanpulskeita ilmoituksia ihan varmasti löytyy.

        Mutta aloitukseen: musta olisi aloittajana vain hyvä, että on tällaisia selkeitä "mokaajia". Siis on hyvä kun huomaat, että joku jo ilmoituksessa mättää, ja voit karsia heidät suoralta kädeltä. Mun mielestä pahinta olisi jos kaikki olisi niin ihkupihkuja, ettei tietäisi keneen ottaa yhteyttä. Sen sijaan joku ponnahtaa esille kiinnostavana - ei muuta kuin hänelle sitä omaa, persoonalliseksi hiottua viestiä väsäämään. ;)

        No, pahintahan on varmaan kuitenkin se, että vain muutamien ilmoitusten otsikot saavat meikäläisen kurkkaamaan profiiliin. Ehkäpä kyse onkin siitä, että olen itse aika nuori mies, ja hakemani naiset eivät sattumoisin ole kokeneita deitti-ilmoitusten tekijöitä. Kaipa minun osittain täytyy painaa villaisella... Silti omasta mielestäni kokemattomatkin deittailijat osaisivat kyllä tehdä edes vähän tasokkaamman profiilin itsestään, jos vain haluaisivat ja paneutuisivat.


    • Mona Mour

      Minun ongelmani profiiliani tehdessä oli se, että merkkejä tuli liikaa ja oli pakko tiivistää.
      Naiset tai miehet ei ole keskimääräisesti sitä tai tätä, vaan joiltakin irtoaa luontaisesti paremmin tekstiä kirjoitettuna, joiltakin taas puhuttuna. Minulta irtoaa sekä että. Ja minun ongelmani treffipalstalla oli löhinnä se, että tuli sellaisia yhden rivin viestejä, että vau! meidän pitää tutustua, tai koska tavataan? Tai jokin kommentti ulkonäöstäni, mitä siihenkin sitten pitäisi vastata?
      On täällä nirsoja miehiäkin. Kirjoitin kerran yhdelle miehelle, jonka profiilin mukaan olin kuin mittatilaustyönä hänelle sopiva, hänkin vaikutti mielenkiintoiselta. Mutta ei tullut vastausta enkä saanut koskaan tietää, mitä vikaa minussa oli, varmaan kaikki mahdolliset viat, ja mikä sitten mahtoi arvon herralle lopulta kelvata, sitä en tiedä, ainakin kaveri näyttää hävinneen listoilta. Kaipa sitten löysi jotain, tai jos ei löytänyt, niin kyllästyi, jos ei kukaan ollut hänen mielestään mitään.

      • öhkömöhkö

        Öh..jopa hätäisesti tuomitset. Minulle tulisi ekana mieleen, että tuo mies löysi jo itselleen sopivan, miksi hän enää sinulle sitten kirjoittaisi. Heti nirsoksi huudellaan...


      • .naistutkija
        öhkömöhkö kirjoitti:

        Öh..jopa hätäisesti tuomitset. Minulle tulisi ekana mieleen, että tuo mies löysi jo itselleen sopivan, miksi hän enää sinulle sitten kirjoittaisi. Heti nirsoksi huudellaan...

        Naisen ajatushan yleensä on joko, että kaikki johtuu itsestä tai sitten toinen on täysi k.usipää. Mitään muita muuttujia ei ikinä ole olemassa ja näiden kahden painoarvo riippuu naisen itsetunnosta.

        Jos tuntematon heppu ei vastaa viestiin ja profiili katoaa kohta, niin tottakai se johtuu joko siitä, että nainen oli itse niin huono, että karkoitti kundin koko sivustolta, tai sitten kundi oli "arvon k.usipää, jolle ei mikään kelpaa".

        Naiselle tämä on täysin loogista.


      • mies on apina
        .naistutkija kirjoitti:

        Naisen ajatushan yleensä on joko, että kaikki johtuu itsestä tai sitten toinen on täysi k.usipää. Mitään muita muuttujia ei ikinä ole olemassa ja näiden kahden painoarvo riippuu naisen itsetunnosta.

        Jos tuntematon heppu ei vastaa viestiin ja profiili katoaa kohta, niin tottakai se johtuu joko siitä, että nainen oli itse niin huono, että karkoitti kundin koko sivustolta, tai sitten kundi oli "arvon k.usipää, jolle ei mikään kelpaa".

        Naiselle tämä on täysin loogista.

        Mihinkäs se nyt unohtui asiallinen vastaus: Kiitos viestistäsi mutta en ole kiinnostunut sinusta.

        Vai haluatteko että jatketaan samalla linjalla toisinkin päin.


      • ...
        mies on apina kirjoitti:

        Mihinkäs se nyt unohtui asiallinen vastaus: Kiitos viestistäsi mutta en ole kiinnostunut sinusta.

        Vai haluatteko että jatketaan samalla linjalla toisinkin päin.

        Ai miten niin jatketaanko? Itse olen vastannut joka ainoalle naiselle, joka on minulle viestin laittanut. Sitä vastoin ehkä yksi viidestäkymmenestä naisesta laittaa takaisin tuollaisen viestin. Yleinen käytäntö kauniimmalla sukupuolella on vain jättää vastaamatta, joten jos se on apinuuden merkki, niin se on nainen, joka on se apina. Ja vielä kaksinaismoralismi näyttää kukkivan.


      • Mona Mour
        öhkömöhkö kirjoitti:

        Öh..jopa hätäisesti tuomitset. Minulle tulisi ekana mieleen, että tuo mies löysi jo itselleen sopivan, miksi hän enää sinulle sitten kirjoittaisi. Heti nirsoksi huudellaan...

        Miten niin hätäisesti? Se tyyppi oli siellä vielä pitkään sen jälkeen kun minä olin jo löytänyt ja lopettanut.
        En nyt ihan tajua näitä oletuksia, että kuvitellaan, etteivät ihmiset tiedä mistä kirjoittavat, ja viestiketjun lopussa kaikki päätyvät sättimään toinen toisiaan.


      • ex-kumppani
        .naistutkija kirjoitti:

        Naisen ajatushan yleensä on joko, että kaikki johtuu itsestä tai sitten toinen on täysi k.usipää. Mitään muita muuttujia ei ikinä ole olemassa ja näiden kahden painoarvo riippuu naisen itsetunnosta.

        Jos tuntematon heppu ei vastaa viestiin ja profiili katoaa kohta, niin tottakai se johtuu joko siitä, että nainen oli itse niin huono, että karkoitti kundin koko sivustolta, tai sitten kundi oli "arvon k.usipää, jolle ei mikään kelpaa".

        Naiselle tämä on täysin loogista.

        Kyllä noita paranoideja miehistäkin löytyy... Useampiakin tullut kohdattua. Kaikilla aina jotain muitakin mt-ongelmia.


      • mies on apina kirjoitti:

        Mihinkäs se nyt unohtui asiallinen vastaus: Kiitos viestistäsi mutta en ole kiinnostunut sinusta.

        Vai haluatteko että jatketaan samalla linjalla toisinkin päin.

        Jos nainen laittaa miehelle ystävällisen ja asiallisen viestin ehdottamaasi tyyliin niin yleensä saa vastaukseksi haukut.
        Ei kuulemma saisi olla niin nirso kun en ole mikään joka miehen unelma.
        Saatan jopa kuulla olevani ruma / lihava (miksi mies sitten edes lähetti viestin?)
        Hyvin yleistä on sekin, että kuvittelen itsestäni liikoja.
        Parhaassa tapauksessa kuulen olevani huora.


      • ...
        jane-66 kirjoitti:

        Jos nainen laittaa miehelle ystävällisen ja asiallisen viestin ehdottamaasi tyyliin niin yleensä saa vastaukseksi haukut.
        Ei kuulemma saisi olla niin nirso kun en ole mikään joka miehen unelma.
        Saatan jopa kuulla olevani ruma / lihava (miksi mies sitten edes lähetti viestin?)
        Hyvin yleistä on sekin, että kuvittelen itsestäni liikoja.
        Parhaassa tapauksessa kuulen olevani huora.

        Olen saanut naisilta muutamia tuollaisia viestejä ja vastannut vain, että onnea oikean etsintään. Hyvä mieli ja fiksu kuva on jäänyt jokaisesta noin toimineesta naisesta. Muulla lailla toimivista usein ei niinkään..


      • kilikali
        jane-66 kirjoitti:

        Jos nainen laittaa miehelle ystävällisen ja asiallisen viestin ehdottamaasi tyyliin niin yleensä saa vastaukseksi haukut.
        Ei kuulemma saisi olla niin nirso kun en ole mikään joka miehen unelma.
        Saatan jopa kuulla olevani ruma / lihava (miksi mies sitten edes lähetti viestin?)
        Hyvin yleistä on sekin, että kuvittelen itsestäni liikoja.
        Parhaassa tapauksessa kuulen olevani huora.

        Olet varmasti oikeassa tuossa, että miehet tekee noin monesti. Se on kai eräänlainen puolustusmekanismi. Mitä ihastuneempi ensin on sen isompi pudotus. Paras konsti tuohon on että tekee säännöt selväksi heti alussa ettei ketään loisi mitään toiveita. Kuitenkin ainoa todellinen tapa selvittää olisiko siinä muuta, on tavata oikeasti.
        Luulet itsestäsi mitä luulet. Olet mitä olet, ei se toisten sanominen sitä muuksi muuta.
        Kun lähtee tälläiseen juttuun mukaan niin jopa naistenkin pitää käsittää se ettei he ole sen ikävän asian ulkopuolisia sen enempää mitä miehetkään.
        Samassa veneessä ollaan.
        Voin silti sanoa että hyvin monet naiset luulevat että he ovat kaiken sen ulkopuolella.
        Itse voin sanoa että vaikka sinua kutsuttaisiin vaikka tuhat kertaa joksikin ikäväksi, niin se hetkauta minua mihinkään, eikä muuta käsitystäni sinusta.
        Jokainen luokoon omat mielipiteensä ihan itse.
        Netissä on omat vaaransa ja niiltä voi suojautua, mutta ei kokonaan menettämättä mahdollisuuksia.
        Eli elämässä on riskejä mitkä pitää vaan sietää.
        Silti käytöstavat ei saisi unohtua sen takia että joku toinen ei niitä osaa.
        Hyvät tavat on parempi kuin ilman niitä.


    • Mitä kenellekin

      Profiili kertoo kirjoittajastaan ja sehän juuri tarkoitus. Jos etsit syvällistä, huomaat heti ettei parin lauseen kirjoittaja ole etsimäsi nainen. On paljon miehiä, jotka haluavat nähdä vain kuvan eivätkä itsekään jaksa/osaa kirjoittaa. Luultavasti heille kuvaamsi profiili on oikeanlainen

      Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ja keskitty niihin, joista löydät itseäsi kiinnostavan sisällön.

    • ällitälli_

      Jos jokin proofiili tökkii, niin sitten vain eteenpäin. Mikähän se sitten olisi
      paras tapa kuvailla itseään, no ei ainakaan nämä keski-ikäisten fraasit
      "nuorekas, kaunis/komea ja pisteenä viriili ja vikkelä" yäks.

      Tosin tuo "en jaksa kirjoitella enenpää" on miinus. Minä aloitan lukemaan
      ilmoituksen mitä haakee osio-osta, jos siinä on ikähaarukka tähtitiedettä,
      niin hyppään yli.

      Meillä 40 onnistuu hakea puolet itseä nuorenpaa (hoh hoijaa), mutta
      parikymppisellä se ei alaspäin taivu hirveesti.

    • ex-tempore lennossa

      Jaa-a.... minun ilmoitukseni ovat aina olleet humoristisia ja huolella mietittyjä. Keskinkertaisen viihdyttäviä voi generoida vaikka lennosta jonkin teeman ympärille.

      Otetaan nyt tällä kertaa vaikka... no... luistelu (en luistele, eli tämä on tuulesta temmattua kaikki)

      Kepeä kaunoluistin etsii hulvatonta hokkaria kahdeksikkoon!

      Kovin on yritetty luistelua opetella, mutta kun tällä hetkellä osaa vain ympyrää. Olisihan se hienoa saada aivan kahdeksikko aikaiseksi: tee sinä toinen ympyrä, minä teen toisen ja tavataan keskellä. Parhaassa tapauksessa lähdetään samaan suuntaan jäätä pitkin... mutta sitten ei parane seurailla enää luistimen jälkiä, voi tulla lopputuloksena vahingossa jotain lapsille sopimatonta.

      Kesällä luistimiin voi vaihtaa rullat alle tai irrottaa luistimista nauhat ja hyppiä narua seuraavaa talvea odotellessa. Hokkarin sopisikin olla pitkäjänteinen yhteisluistelun suhteen, ettei hulppeiden kuvioiden opettelu tyssäisi heti alkumetreille. Koska odotettavissa on pieniä pyllähdyksiä ja suuria onnistumisia taito nauraa itselleen olisi kovin suotavaa.

      Niin, ja mieluusti hokkari saisi olla edes hieman suurempaa kokoa kuin kaunoluistin. Siinä on vaan jotain niin turvallisen miehekästä, kun kolmikutosen vieressä liukuu yli nelikymppinen kanootti. Edellistä ei pidä sekoittaa ikään kuitenkaan.

      Mennään siis jääpuistoon tekemään niitä ympyröitä. Hop, hop! Mä olen täällä jo!

      • edellinen

        ...ja aikaa meni seitsemän minuuttia.


      • Turn off
        edellinen kirjoitti:

        ...ja aikaa meni seitsemän minuuttia.

        Typerin mahdollinen tapa laatia profiili.

        Nämä olevinaan humoristiset ja yli-imelät sepustukset on kyllä todellisia inhokkeja.


    • Varovaan

      Paljon hulluja ja mustasukkaisia naisia.

      • YouWannaRide

        Täällä yksi : ).


    • sedrft

      Tekisi mieli kirjoittaa, että netin naiset ovat aivottomia kanoja, mutta en viitsi. Esim. kun suomi24:n naisten profiileja lukee, alkaa miettimään, ovatko naiset verbaalisesti todellakin noin lahjattomia? Yleensä he vain luettelevat yleisimpiä luonteenpiirteitä itsestään, mitkä voisivat sopia kaikkiin ihmisiin. Mukava, huumorintajuinen, rehellinen...
      Toinen juttu mikä ärsyttää, on että neiti ilmoittaa esim."pidän koti-illoista, mutta viihdyn myös yöelämässä" tai "olen luonteeltani rauhallinen, mutta minusta löytyy myös räväkämpi puoli". Siis häh? Eihän tuollaiset asiat kerro ihmisestä mitään.

      Oon tässä tutkiskellut muutaman kuukauden ajan naisten profiileja. Yhteensä noin 500 profiilia ehkä on tullut luettua läpi ja hohhoijaa...mielenkiintoisia tekstejä ehkä viisi.
      En ymmärrä myöskään kuvattomuutta, jos henkilö hakee oikeasti seuraa ja haluaa saada sitä, mielestäni kuvan laittaminen on ehdotonta. Tosin luulen, että naiset saavat miehiltä kuvattomallakin profiililla viestejä ihan tarpeeksi. Omasta puolestani voin tosin sanoa, että tekstin pitää olla kuvattomassa profiilissa todella mielenkiintoinen, että alan lähettämään viestiä. Mutta ihan tiedoksi naiset, jos ihmettelette miksi ei viestejä tipu, kannattaa panostaa siihen ilmoitukseen.

      No tämän verran tuli nyt avauduttua. En usko tosiaankaan löytäväni netistä tyttöystävää, koska rimani on aika korkealla.

      Joo ja mä tiedän että niitä profiileja, joihin ei ole yhtään panostettu, löytyy myös miehiltä.

      • ehheh

        Sori mutta ei yhtään harmita vaikka et vastaisikaan minun viestiini. Tosin totta tuo että viestejä tulee ihan kiitettävästi.


      • haukotus

        Tähän nyt taas kerran voi vastata että "kyllä miehetkin". Itse olin deittipuolella tasan viikon, sitten meni hermot kun 99% oman ikäluokkani miehistä (21-27-vuotiaat) olivat kuin samasta puusta veistettyjä. Kaikki harrastavat lenkkeilyä ja leffojen katsomista, tykkäävät koti-illoista ja ovat huumorintajuisia ja rehellisiä ym. Tismalleen samat jutut jokaisella vähän eri tavalla kirjoitettuna. Hohhoijaa..

        Itse kun olen kaikkea muuta kuin tuollainen täysin neutraali nainen niin en sitten jaksanut kahlata noita tavistaunoja läpi enempää. Ja usein oli niin että vähän erikoisemmat tapaukset eli enemmän itseni kaltaiset, olivatkin sitten todella ylipainoisia tai muuten vain rumia. Ilkeää ehkä mutta jokainen haluaa omaa silmäänsä miellyttävän kumppanin enkä halua suhteeseen miehen kanssa jonka ulkomuoto ei sytytä ollenkaan. Itse olen hoikka ja pidän huolta itsestäni joten odotan samaa myös mieheltä..


      • kuvattomuus

        Minulla ei ole kuvaa profiilissa siitä syystä, etten halua että minuun otetaan yhteyttä vain sen takia että olen hyvännäköinen.
        Olen kirjoittanut mahdollisimman rehellisesti itsestäni lyhyehkön kuvauksen (ehkä seitsemän lausetta) ja sen lisäksi täyttänyt kaikki muut kentät, joten 70% miehistä, jotka ottavat yhteyttä ovat edes jollain tasolla samanhenkisiä. Jos minulla olisi kuva profiilissani, laskisi prosenttimäärä varmasti sinne 10% tienoille ja siinä tuhlataan molempien aikaa.


    • Roskapostirobotitar

      Laitapa sinne persoonallinen profiili, niin joku junttura ottaa herneet nenään kuitenkin. Itse tein aikanaan ilmoituksen, joka herätti 50 % vastaajista suurta mielenkiintoa ja loput puolet ilmoittivat, että vaikutan "pelottavan älykkäältä" tai valittivat, kun en halunnut miestä jolla on lapsia ja muutenkin kerrroin todella suorasanaisesti mistä pidän ja mistä en. En lähde hakemaan nettideittipalstalta mitään symppiksen mainetta tai kompromisseja, joten siinä mielessä on ihan sama, jos joku katkera haluaa uhrata aikaa kiukutellakseen siitä, ettei täytä kriteerejäni, jotka ovat olleet jotain ihan muuta kuin "pitkä, tumma, komea lääkäri" tmv. Regina-lehtikamaa. Jos ilmoitus ärsyttää niin, että siihen on pakko kuittailla, niin voi voi :)

      • keskiäkäinen ämmä

        Harrastuksensa kullakin, eli näitä jäkättäjiä riittää. Itse olen aina hakenut pelkästään miestä, ja silti minulle kirjoitti kerran parin toisena osapuolena oleva nainen ja haukkui ilmoitukseni joka oli kuulema liian pitkä.

        Aiemmin minulle oli jo mäkättänyt joku toinen nainen siitä etten saa hakea itseäni nuorempia miehiä, ilmeisesti pelkäsi oman poikansa puolesta koska aloitti jäkätyksensä vetoamalla siihen että hän on äiti. (Höh...) Alaikäisiin en koskisi pitkällä tikullakaan, että kyllä näitä vinkujia riittää. (Enkä kyllä alle 25-vuotiaisiin miehiin muutenkaan.)


    • ,.,.,

      Naisena on aivan turha panostaa tekstiin. On täysin turhaa kirjoittaa itsestään, toiveistaan tai mistään muustakaan, kun kaikki kulminoituu kuitenkin vain kuvaan. Jos ulkonäkö miellyttää, niin miestä kiinnostaa vaikka tekstinä ei olisi mitään tai kirjoitus olisi hutaisten tehty tai oikeastaan mikään asia ei osuisi yhteen ja jos taas ulkonäkö ei miellytä, niin se on aivan se ja se sama vaikka kirjoittamasi asiat osuisivat kuinka nappiin. Todella moni yhteyttä ottaneista miehistä ei ole edes lukenut mitä profiileissa lukee, kommentit ovat aina kuvasta ja moni profiilissa lukenut asia tuntuu tulevan yllätyksenä miehelle myöhemmin.
      Olen kokeillut myös sitä, että jätän profiilini kuvattomaksi, jotta miehen on pakko perehtyä edes vähän kirjoittamiini asioihin, mutta juuri mihinkään mitä olen kirjoittanut ei kommentoida silloinkaan yhteydenotoissa, vaan arvatkaapa mikä on ensimmäinen tai ainakin ensimmäisten joukossa oleva kysymys? Juuri niin. "Olisiko sinulla kuvaa?". Että se tekstiin panostamisen tärkeydestä tai hyödyllisyydestä.

      • hdgjfgjfdgj

        ''Naisena on aivan turha panostaa tekstiin.''

        Ei kyse olekaan siitä, että jos miehet eivät panosta siihen, niin se oikeuttaisi myös sinua olla tekemättä niin.


    • ruusupuun oksa

      Heh, sama tapahtuu itsellenikin. Profiilini on kuvaton, koska en halua edetä ulkonäkö edellä, baareissa sitä tapahtuu jo tarpeeksi. Useimmilla, jotka vastaavat minulle, viesti on lyhyt "Moro moro, mites, laittelepas kuvaa tänne ja postia samalla..." En edes vastaa moisille, koska lähtökohta tuntuu olevan, että ihan sama mitä ja miten sanot, ei kiinnosta ennenkuin olen todennut ulkomuotosi.
      Niille, joiden kanssa on päässyt hyvään kirjeenvaihtoon, laitan kuvani, ja sen jälkeen nekin, jotka ovat olleet vähän niukin naukin väsyneen kiinnostuneita, alkavat todella heräämään vasta. Vähän surullistakin tavallaan.

      No, onneksi on muutama sellainen mies, joka vaikuttaa todella fiksulta ja ei-pinnalliselta. Tottakai ulkonäöllä on merkitystä itsellekin, ei tässä pyhimyksiä olla. Mutta kuvakärjellä en lähde ketään itsekään tenttaamaan :)

      Yksi mielenkiintoinen asia on pakko todeta. On paljon miespuolisten profiileja, joissa todella tavallisen oloinen heppu otsikossaan vaatii "Kaunotarta ja hoikkaa misua". Piruuttanikaan en vastaa, koska a) kertoo paljon miehestä se, että vaaditaan ykkösasiana kauneutta ja b) jokainen pysyköön lestissään eli tavallinen mies hakekoon tavallista naista. Tosin, kauneus on todella subjektiivinen käsite. Toisen helmi on toisen jämä.

      • yks vaan

        Uutispläjäys: mies on visuaalinen. Mies ihastuu näkemästään, nainen kuulemastaan.

        Vaikka itse olen nainen eikä minulle pelkkä hyvä ulkokuori riitä niin ulkonäöstä pystyy päättelemään myös aika paljon ihmisen sisimmästä. Kuvattoman kanssa on aika turha pidempää keskustelua käydä kun voi käydä niin että viikon keskustelun jälkeen jolloin uskaltaa vienosti kuvaa pyytää niin se on pettymys. Ei kaikki ihmiset ihastu minkänäköisiin ihmisiin tahansa.

        Kyllä nettideittailussa löytyy haasteita ilmankin että tuosta alkaa itselleen ongelmaa kehittelemään. Itse valitsisin jonkun muun hyllytyskriteerin kuin sen että pyytääkö kuvaa. Tietysti toinen juttu jos pelkkää kirjekaveria etsii. Parisuhteessa toista joutuu katselemaankin.


    • deft

      Alkaa olemaan enemmän surullista kuin huvittavaa, miten ihmiset eivät osaa objektiivisesti kertoa itsestään juuri mitään. En itse usko siihen, että nettideittipalveluissa olisi tarpeen "myydä" itseään toisille kiinnostavana persoonana. Mutta että tämmöinen geneerinen profiili, jonka laatija ei itsekään usko olevansa sellainen kuin kirjoittaa...en ymmärrä...

      Jos pienesti kuitenkin perkaisi tuon viestin, tekemisen puutteessa ,)

      Luotettava = Jääräpäinen
      Rehellinen = Etkä ole
      Uskollinen = Mukavuudenhaluinen ja määräilevä parisuhteessa
      Huumorintajuinen = Etkä ole. Ja jos olet niin vain omasta mielestäsi
      Kaikin puolin mukava = ...kunhan teet niin kuin tahdon etkä kyseenalaista päätöksiäni/mielipiteitäni

      "Ketä tuollainen viesti hyödyttää?"
      Jos tavoitteena on saada nettideittailusta jotain suurempaa ja syvempää, niin vastaus olisi että ei ketään, mutta jos profiilin tekijä vain tahtoo keskusteluseuraa, niin aivan varmasti onnistaa. Koska hän on nainen. Ja koska me miehet ollaan sen verran epätoivoisia että lähestytään ja annetaan huomiota naiselle kuin naiselle, profiilista viis.

      "Naisilla on ikäryhmääni liittyen todella paljon samoja, massaan sekoittuvia ilmoituksia, joiden tekemiseen ei edes ole käytetty päätä."
      En nyt tiedä ikäryhmästäsi, mutta tässä voi olla kyseessä pelkästään sosiaalisen kanssakäymisen...hmm...sanotaanko vaikka että häiriö. Toiset eivät vain tunnu osaavan kirjoittaa mitään. Uskomatonta, mutta monesti todettu. Tunnen itse useita ihmisiä, jotka ovat kasvotusten erittäin hyvin kommunikoivia, mutta heti kun annat heille kynän ja paperia tai tietokoneen näppäimistön niin se ulostulo on luokkaa "joo moi oon kiva hei juu..."

      Suomi24:n Treffit-palvelusta en usko itse enää koskaan löytäväni ketään, vakavasti. Pitänee ottaa koko homma vähemmän vakavasti ja vain jauhaa paskaa niin voisi joskus tavata jonkun omasta kaupungista. Luulemma.

      Ps. Miten järkevää on pitää ko. palvelussa "Tositarkoituksella"-profiilia yllä useita kuukausia/vuosia ilman, että on löytänyt itselleen miestä/naista?

    • ep8+9

      olisiko osansa suomi24 hektisyydellä?

      Itse tässä taannoin kirjoitin sitä ilmoitusta, ajatuksella ja kauan aikaa, ja kun hetki tuli lähettää, oli sivusto itse katkaissut istuntonsa, kirjautunut ulos ja koko teksti kadonnut kuin tuhka tuuleen. En sitten laittanut koko ilmoitusta.

      Toisella sivustolla oli aikanaan pariinkin otteeseen ilmoitus, ja aina tuli viestiä, että onpa persoonallinen ja hauska ilmoitus, ja aloittajan esimerkkien joukossa niin varmasti olikin.

      Mutta miten vastata viestiin, jossa lukee vain "kiva ilmoitus"
      Okei, kiva, kiitti? Entä sitten?
      tai "moi mitä kuuluu"? Mä olen käyttänyt tuntikausia elämääni peilaten ja sisimpääni tutkien todenmukaisen ilmoituksen laatimiseksi, niin odottaisi vastaajankin edes hetkisen käyttävän aikaa vastatakseen.

      Montaakaan miestä en ole netistä tavannut, ehkä laitan tänne kun kerran nimimerkin jo tein, tällä kertaa virheestä oppineena jossain muistiossa ensin kirjoitan ja siitä kopsaan ettei suomi24 taas kesken kaiken keskeytä itseään :/

    • pyh.pah

      Kyllä ne miehetkin syyllistyy samaan mielikuvituksettomuuteen mitä tulee noihin profiilien teksteihin ja varsinkin viesteihin mitä saa.

      Eipä paljoa innosta takaisin vastailla kun viestin sisältö koostuu 1-3 lauseesta.
      Tosin empä kyllä itekkään ole mikään sanaseppo,mutta irtoaa multa kuitenkin enemmän kun "hei mitä kuuluu lähetäänkö kahville?"

    • yks vaan

      Jos sinulla ei ole aikaa tuijotella sinulle viestiä lähettäneen naisen ilmoitusta pikkutarkasti niin miksi hänellä pitäisi olla aikaa kirjoittaa sinulle pitkä viesti?

      Ellei ilmoitus herätä kiinnostusta niin sitten on syytä siirtyä seuraavaan. Eikö se ole helpottavaa että kiinnostavia on vain kourallinen? Vaikeaahan se olisi jos kumppaniehdokkaita olisi satapäin jonossa.

      Ja tiedoksi, kaikki miehetkään eivät todellakaan tuhraa ilmoitustensa kanssa. Eikä siihen ole tarvettakaan jos mitat ja ulkonäkö ovat kohdillaan. Ilman kuvaa tai huonolla kuvalla saa tekstiä tuhrata, mutta nettideitissä kun ollaan, kuva on kiva ja kuva on tärkein. Jos ulkonäkö ei miellytä on ihan sama mitä siinä profiilissa lukee ja jos miellyttää niin tekstistä tsekataan vain että onko ns kaikki muumit laaksossa ja onko tavoite pelkkä seksi vai kenties jotain muutakin ja jos vielä niinkin niin otetaan yhteyttä. Syvemmät keskustelut kannattaa säästää sille tapaamiselle.

    • mies1283532

      Turhaa valitusta naisten profiileista kun valtaosa miesten profiileista on lähinnä säälittäviä. Ilmaan kuva aolevat profiilit ovat yleensäkin onnenonkijoiden ja varattujen profiileita. Jos nainen laittaa itsestään huoramaisen kuvan, tissit hyökkää päälle, voi olla varma että kuolaajien viestien määrä on ennennäkemätön. Asiallinen hyvä kuva herättää niidenkin kiinnostuksen, joita deittaus todella kiinnostaa, jopa ihan kunnollisia miehiä.

      Panosta kuvaan. Miesten kuvat ovat useimmiten aika säälittäviä: törkyturpia, surkeissa ryysyissä, sekaisessa kämpässä. Saavat varmaan eläkkeelle asti odottaa unelmien prinsessaa. Jos jollain ärsyttää naisten profiilien teksti, menkööt itseensä. Niinkuin joku mainitsi aikaisemmin, miesten profiileja vaivaa todellinen näköalattomuus, karkottaa viimeisetkin naiset.

      Hokkarijuttu oli mainio, jota tämä "en jaksa kirjoittaa, en jaksa lukea" -porukka alkoi heti nälvimään. Laittakaa vaan profiiliinne: asun television ääressä (ei tarvi lukea) ja toivon tarjoilutaitoista naista ...

      Mutta koulutetut naisethan ymmärtää heti erotella tahkoa pyörittäneet ja lukeneet miehet eri nippuun. Onneksi meille!!!!

      • minihametyttö

        Tissivakokuva ja minihame korkkarit, niin vieraskirjan 5 ensimmäistä sivua
        täyttyy muutamassa tunnissa. Testattu on, mutta ihan vain leikki- ja huumorimielellä.


    • mies1283532

      Ja säälittävää sälliä täynnä: ikähaitari 20-70! "Olet ihana", "Millon tavattais", "Tulen luoksesi"... tätä rataa... delete all

      • minihametyttö

        Ikähaitari taisi olla noin 18 - noin 65 vuotta ja kaikki halusi tavata ja
        tehdä lähempää tuttavuutta. Rohkeimmat antoivat heti puhelinnumeronsa
        ja toivoivat, että ottaisin yhteyttä ja soittaisin mahdollisimman pian.


    • am_anda

      Tosi surkeita urpoja, on kokeiltu

      • minihametyttö

        Kaikista miehistä kuoriutuu esiin pieni urpo, kunhan silmiin sattuu
        minihame, korkkarit ja tissivako. Niin voi päätellä siitä, että pelkästään
        tuttavuutta hieromaan halunneet eivät olleet läheskään kaikki mitään
        naisenkaipuussa kärvisteleviä peräkamarinpoikia pielavedeltä, vaan
        joukossa oli hyvinkin fiksunoloisia ja akateemisia miehiä ympäri suomea.
        Lueskelin nimittäin niitä miesten profiileja, että millaisiin miehiin sellainen
        mihihamoseen ja korkkareihin pukeutunut neiti-immeinen vetoaa.

        Vaikka vaatekaapistani löytyykin pari lyhyempää hametta ja
        muutama pari korkokenkiä, niin silti lempivaatteeni on itse kudottu
        villapaita, kotipöksyt ja villasukat, mitkä minulla on nytkin päällä.
        Mutta nämä vaatteet päällä minun on turha odottaa, että vieraskirjani
        5 ensimmäistä sivua täyttyisi parissa tunnissa. ;)


    • Raaka-Rami

      Suurin osa naisten ilmoitusten otsikoista ja esittelyteksteistä on todella mielikuviksettomia, kuten: "carpe diem", "etsin kunnes löydän", "missä muruseni on" tai "klikkaa mua!". Ja sitten samalla etsitään älykästä miestä...

    • yrjöämpäri

      Ja miehillä pelkkä typerä hymiö, tai "etsin kainaloon naista". Ohhoijaa...

    • mihinkähän

      Palataan joskus ?.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe