Syy Vihdin kunnan köyhyyteen!

löytyi tässä

on Vihdin kunnan typerä sosiaalipolitiikka!

Ajatelkaa vaikkapa vuokratakuita. Nykypäivänä on normaalia vaatia keskimäärin kahden kuukauden vuokratakuuta vuokrattaessa asuntoa. Monenko uskotte jättävän vuokrat maksamatta ja vuokratakuun valuvan vuokranantajan taskuun? Minä uskon, että tällaisten osuus on hyvin marginaalinen jopa kaikkein köyhimpien keskuudessa, sillä ihminen tarvitsee asunnon.

Nyt pääsemme asiaan. Vihdin kunnan sosiaalipolitiikkaa kuuluu, että vuokratakuuta myönnetään maksimissaan 700 €, mikä tarkoittaa yksiön vuokraa yhden kuukauden ajalta näillä leveysasteilla.

Tämä tarkoittaisi, että jos vihtiläinen köyhä haluaisi muuttaa, hänen olisi muutettava joko peräkylälle jonnekin korpeen tai pysyttävä Vihdin kunnassa, jossa käytäntö tiedetään kaikkein surkeimpien vuokrakolhoosien vuokranantajien keskuudessa ja jossa hätätilassa voidaan mahdollisesti joustaa kahden kuukauden käytännön sijasta yhden kuukauden takuuvuokraa vastaavaksi.
Tosin viime päivien uutiset kertovat, että muutama kymppi tuon yli on kohtuutonta.

90 %:ssa kuntia ja kaupunkeja tilanne on täysin päinvastainen, mikä kertoo 90 %:ssa tapauksista kuntien ja kaupunkien päättäjien olevan fiksuja ja osaavan ajatella asioita vuosia ja vuosikymmeniä eteenpäin.

Nythän on niin, että esim. Helsingin tai Lohjan sosiaalitoimi on valmis ojentamaan vuokratakuun vaikkapa 2000 €:oon saakka, mikä tarkoittaa sitä, että Vihdin kunta saa yhden köyhän asukin lisää kontolleen. Sen sijaan köyhän vihtiläisen on turha haaveilla muuttavansa edes Savon perämetsiin tuolla vuokratakuusummalla, sillä sosiaalipolitiikan huonoutta korostaa se, että Vihdin kunnassa myönnetään muuttoavustusta vain 100 € ja minne asti te kuvittelette pääsevänne tuolla rahalla? Köyhillä ei ole säästöjä! Jos heillä olisi, toimeentulotukea ei myönnettäisi.
Muilla paikkakunnalla saa maksusitoumuksen vuokra-autoon, mikä tarkoittaa sitä, että kustannukset näiltä osin nousevat 300 €:oon.

Mitä sitten, jos Vihdin kunta myöntäisi 2000 € vuokratakuun (joka yleisesti on pelkkä realisoitumaton paperilappu) sekä 300 € muuttoavustusta ?

Käytännössä Vihdin kunta menettäisi 300 € / muuttanut perhekunta, kun muutto suuntautuisi Vihdin ulkopuolelle ja tuo raha vastaa keskimääräistä kuukauden toimeentulotukea, jonka yksi vihtiläinen toimeentulotukea saava perhekunta saa.

Ymmärrättekö tämän typeryyden, mikä täällä vallitsee?

VIHDIN KUNTA ESTÄÄ KÖYHIÄ MUUTTAMASTA POIS VIHDISTÄ JA SAA SYYTTÄÄ SIITÄ VAIN OMAA, TYPERÄÄ SOSIAALIPOLITIIKKAANSA!

3

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini yh. 24v

      Muuta Karkkilaan. Kiva pieni kaupunki jossa sosiaalitoimi varmasti auttaa. Tyhjiä ihan laadukkaita asuntoja kyllä löytyy. Palvelutkin on täällä vielä jotenkin kohdallaan. Kunhan vaan ei kuntaliitokseen jouduttaisi.
      http://postimage.org/image/x0i6h6obb/

      • tiesitkö sitä

        KARkkilassa ja VIhdissä on samat säännöt, sillä KARkkila ja VIhti muodostavat KARVIAISEN.


    • ddhhh

      Muuta homo ruotsiin, nii ei tarvii valittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe