Marevan ja Pradaxa 110

Reuna20

Olen aloittanut Marevanin käytön. Vaihtoehtolääkkeinä löytyy Pradaxa 150 mg. Pradaxa 150 mg on kuitenkin kallis, vuosikustannus noin 1.500 euroa. Tiedustelisin käyttääkö joku rytmihäiriön johdosta Pradaxa 110 mg:tä, joka käyttökustannuksiltaan on huomattavasti halvempaa kuin 150 mg.

35

12829

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marevanisti x

      sinullehan lulee lääkekatto täyteen tuosta joten älä huoli hinnasta
      katon jälkeen oliko se noin 600 e loppuvuoden lääkkeet ovat sitten käytännössä
      ilmaisia oliko n1,5e omavaastuu.

      • emmililli

        Valitettavasti Pradaxa ei kerrytä lääkekattoa ollenkaan.


      • Anonyymi
        emmililli kirjoitti:

        Valitettavasti Pradaxa ei kerrytä lääkekattoa ollenkaan.

        Eikös kaikki reseptilääkkeet kartuta?


    • fxgnhx

      Tänä vuonna lääkekulukatto on 700,92, sen jälkeen kela-korvattavat lääkkeet maksavat 1,5 euroa/lääke.

      • bxvxxzczxc

        Se ei koske kaikkia lääkkeitä. Tietyt lääkkeet joutuu maskamaan kokonaan itse. Toki kaikki Marevan-potilaat valitsivat helpomman vaihtoehdon, mutta kun ei ole varaa, niin ei ole. Se, että lääkäri määrää tietyn lääkkeen ei tarkoita sitä, että siitä saisi Kela-korvaukset.


    • Rytmihäiriööö

      Kerrotaan että magnesium kalsium D-vitamiini olisi auttanut niin suonenvedossa kuin rytmihäiriöissäkin. Eikä maksa paljoa!

      • Sinus

        Puhut eri asiasta. Kuka kertoo?


    • Reuna20

      Kiitoksia vastauksista. Ongelma Pradaxa 150 mg:n kohdalla on se, että KELA ei korvaa sitä, minkä lisäksi siinä ei ole lääkekulukattoa. Pradaxa 110 mg:ssä lääkekulukatto on noin 700,-.. Eli Pradaxa 150 mg:n vuosikustannus on noin
      1500,-, mikä mielestäni on hävytön hinta.

      • dbr

        No kerranhan sinä vaan maksat sen 700 siitä 110 mg:n satsista, sitten loput maksaa 1,5/kerta....se lääkekulukatto ei ole lääkekohtainen vaan siihen lasketaan kaikki kela-korvattavat lääkkeet mitä ostat kalenterivuoden aikana.


      • Reuna20
        dbr kirjoitti:

        No kerranhan sinä vaan maksat sen 700 siitä 110 mg:n satsista, sitten loput maksaa 1,5/kerta....se lääkekulukatto ei ole lääkekohtainen vaan siihen lasketaan kaikki kela-korvattavat lääkkeet mitä ostat kalenterivuoden aikana.

        Juu, näinhän se on, mutta kun haluaisin tietää josko joku käyttää Predaxa 110 mg:tä Marevanin sijaan. Nimittäin lääkäri määräsi Pradexa 150 mg:t. ja sanoi että hänen tietääkseen Pradexa 110 ei Marevania vastaavasti käytetä. Se teho ei riitä.


      • Anonyymi

        Pradaxa150 on kelakorvattava ,ollut ylikymmenenvuotta.


    • Tapsa2

      Käytin Pradaxaa 110 mg pari kuukautta. Viimeksi sen hinta oli 98 €/kk. Hinta on hitaasti laskemaan päin. Lääke on huoleton käyttää. Pari kapselia/p. Se oli siinä. Siirryin kuitenkin Marevaniin hintasyistä. Jos lompsa kestää, on Pradaxa vaihtoehto nro 1.
      Tapsa2

    • Hb83

      Älkää nyt helkkarissa käyttäkö sellaista Pradaxaa kukaan, sillehän ei ole olemassa vasta-ainettakaan. Mulle Pradaxaa määräsi kokenut anestesialääkäri SairaalaNeosta Turusta ja henkihän mulla meinasi lähteä 5.päivän jälkeen.

      • Hatpak

        Ei pidä paikkansa. Pradaxaa on vastalääke (Praxbind), joka hyväksyttiin käyttöön euroopan laajuisesti joulukuussa 2015.


      • Anonyymi
        Hatpak kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa. Pradaxaa on vastalääke (Praxbind), joka hyväksyttiin käyttöön euroopan laajuisesti joulukuussa 2015.

        EI pidä paikkaansa! Vastalääkkeitä ei vieläkään ole!!!! Kokeilin Pradaxaa vuosia sitten eli 2017 eikä se sopinut minulle. Siirryin Marevaniin ja nyt olen käyttänyt sitä n.4v ilman ongelmia. Arvot pysyvät 2-3 välillä hyvin. 4vkon välein ilmainen verikoe ei ole ongelma. Marevan on tunnettu, vanha lääke johon on hyvät vastalääkkeet. Mutta - kukin tavallaan.


    • hs22

      Olen 71v ja aloitin Pradaxa 110 käytön runsas kuukausi sitten. Tietojeni mukaan monessa maassa yli 70v annetaan 110mg, meillä lääkärit antavat 110mg vasta 80v. Pikkusen hirvittää mahdolliset verenvuodot ja ettei tarvita mitään seurantakokeita.

    • Eräs-potilas

      Minulle määrättiin leikkauksen jälkee verenohennuslääkkeitä kahta lajia. En ottanut kumpaakaa, sillä kalanmaksaöljy ohentaa verta siinä missä lääkkeetkin ja on terveyden kannalta parempi vaihtoehto ilman sivuvaikutuksia.
      Jos ihminen joutuu leikkaukseen, niin kielletään ottamasta kalanmaksaöljyä juuri ohentavan vaikutuksen vuoksi.
      Lääkäke systeemi ei vain hyödy kalanmaksaöljyn käytöstä. Tässä on oleellisin ero.

      • fhfdgfdgfg

        Enpä aloittaisi itsekään verenohennuslääkkeitä. Mielestäni sekä ihmisen itse että hoidon tarjoajan on tajuttava se, että joskus tämä elämä päättyy. Infarkti on hyväksyttävä kuolinsyy siinä kuin moni muukin.

        Ennen leikkauksia laitetaan tauolle Marevanit ja kalanmaksaöljyt, mutta Klexanea potilaaseen pistetään. Ennaltaehkäisevästi jo hyvin nuorille. Minut saavat jättää leikkaamatta, jos sellainen tilanne koittaa. En huoli Klexanea.

        Jotkut pistävät hyvinkin pitkäaikaisesti verenohennuslääkettä myös "napapiikkeinä" eli Klexanea (tai sen rinnakkaisvalmistetta, joita käsittääkseni jo on olemassa). Tapaturmien jälkeen, ja käsittääkseni raskaana olevat, jotka eivät saa käyttää Marevania. Samoin sektiolla synnyttäneet äidit.

        Leikkauksen jälkeen tukoksia voi ehkäistä riittän nopealla liikkeelle lähdöllä. Samoin tukisukista on apua, sillä tukos tulee usein jalkaan.


      • Tyylinsä_kullakin
        fhfdgfdgfg kirjoitti:

        Enpä aloittaisi itsekään verenohennuslääkkeitä. Mielestäni sekä ihmisen itse että hoidon tarjoajan on tajuttava se, että joskus tämä elämä päättyy. Infarkti on hyväksyttävä kuolinsyy siinä kuin moni muukin.

        Ennen leikkauksia laitetaan tauolle Marevanit ja kalanmaksaöljyt, mutta Klexanea potilaaseen pistetään. Ennaltaehkäisevästi jo hyvin nuorille. Minut saavat jättää leikkaamatta, jos sellainen tilanne koittaa. En huoli Klexanea.

        Jotkut pistävät hyvinkin pitkäaikaisesti verenohennuslääkettä myös "napapiikkeinä" eli Klexanea (tai sen rinnakkaisvalmistetta, joita käsittääkseni jo on olemassa). Tapaturmien jälkeen, ja käsittääkseni raskaana olevat, jotka eivät saa käyttää Marevania. Samoin sektiolla synnyttäneet äidit.

        Leikkauksen jälkeen tukoksia voi ehkäistä riittän nopealla liikkeelle lähdöllä. Samoin tukisukista on apua, sillä tukos tulee usein jalkaan.

        Eli pelaat venäläistä rulettia.


      • ajatelkaaomallaaivoilla
        fhfdgfdgfg kirjoitti:

        Enpä aloittaisi itsekään verenohennuslääkkeitä. Mielestäni sekä ihmisen itse että hoidon tarjoajan on tajuttava se, että joskus tämä elämä päättyy. Infarkti on hyväksyttävä kuolinsyy siinä kuin moni muukin.

        Ennen leikkauksia laitetaan tauolle Marevanit ja kalanmaksaöljyt, mutta Klexanea potilaaseen pistetään. Ennaltaehkäisevästi jo hyvin nuorille. Minut saavat jättää leikkaamatta, jos sellainen tilanne koittaa. En huoli Klexanea.

        Jotkut pistävät hyvinkin pitkäaikaisesti verenohennuslääkettä myös "napapiikkeinä" eli Klexanea (tai sen rinnakkaisvalmistetta, joita käsittääkseni jo on olemassa). Tapaturmien jälkeen, ja käsittääkseni raskaana olevat, jotka eivät saa käyttää Marevania. Samoin sektiolla synnyttäneet äidit.

        Leikkauksen jälkeen tukoksia voi ehkäistä riittän nopealla liikkeelle lähdöllä. Samoin tukisukista on apua, sillä tukos tulee usein jalkaan.

        viu herran jestas mikä järjen jätti potti on että hirvittää, tuo on provo ja niitä riittää, koska jos tosiaan leikkaukseen mennään, jolla on hyytmymistekijä ongelma, niin eikö operaattori voi laittaa tuon vasten mielisen henkilön ip osoitteen perusteella pois täältä ja joku vielä uskoo sen ns. kuoleman hoitoa. kun leikkauksen suurin kuoinsyynaiheuttaja on hyytymät eli veritulpat ja kyllä jos tulee sydäninfarkti, niin se on sen verran kova kipu että jääköön sittten soittamatta tai muuta, ja se tarkoittaa kuolemaa. voin sanoa että kyseisen artikkelin kirjoittajan ja mielipiteen taso on naiivi, eli lapsen omainen tietämys.


    • inrinr

      Ei minuakaan vaikka sydänperäinen äkkikuolema tai tappava aivoverenkiertokatastrofi pelota, vaan vaikea invaliditeetti esim. liikuntakyvn, puhekyvyn, psyykenmuuttumisen kautta-- kitumaan jäänti. Eteisvärinäpotilailla hoitamatta jättämisellä ja asianmukaisesti toteutetulla lääkityksellä on kiistaton ero, hoito pelastaa ihmisarvoista elämää. Eteisvärinäpotilaalla isosta sydämen eteisestä liikkeelle lähtenyt verihyytymä tekee rumaa jälkeä aivo/munuais/alaraajavaltimoissa.

    • ostakaasuomesta

      Vastaisku mainoksille älkää ostako tuolta vaan lähin suomiapteekki.

      • Tehkää_ilmiantoja

        Ja tehkää ilmianto ylläpidolle laittomasta viestistä.


    • remixxx

      Jos aloitan nyt Pradaxa 150 hoidon, onko mahdollista palata takaisin Marevan hoitoon ?

    • vastatkaa.pls

      Onko Praxadalla nykyään lääkekatto?

      • Siirtyvä

        PRADAXA lääke kerryttää Kelan hyväksymänä kaikista Kela-korvauslääkkeistä kertyvää lääkeomavastuuta. Kela myöntä lääkkeestä peruskorvauksen (40%), itse maksettu 60% kerryttää omavastuuta. Lääkekatto v. 2017 on 605, 13 e / vuos. Lääkekaton täytyttyä kaikista Kela-korvattavista lääkkeistä maksetaan ostettaessa 2,50 e/lääke.
        SaadaksesiPradaxa- korvauksen, sinun pitää saada 1) lääkäriltä B-lausunto Kelalle 2) Kelan hyväksyntä lääkkeelle. Kelan sivuilta löytyvät edellytykset, joiden tulee täyttyä myönteisen päätöksen saamiseksi.
        Mikäli Kela antaa kielteisen päätöksen, lääke pitää maksaa kokonaisuudessaan itse, eikä se kerrytä omavastuuta.

        Siirtymät lääkkeestä toiseen ovat mahdollisia, mm. paluu Pradaxasta takaisin Marevaniin. Siirtymäohjeet saa lääkäriltä, mutta ne löytyvät netistäkin.

        Alla olevassa artikkelissa perustietoa Marevania korvaavista noac (doac)-lääkkeistä

        http://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/kenelle_sopivat_marevanin_korvaavat_laakkeet


    • huoks

      Pradaxan hinnoittelu on lievästi ilmaistuna outoa. Olen ostanut nyt 3 kertaa kuukauden annoksen. Ekalla kerralla maksoin siitä 49,90, toisella kerralla 59,95 ja nyt tänään se maksoikin jo 75€. Taitaa olla niin että mitä enemmän lääkkeelle tulee käyttäjiä sitä enemmän siitä lypsetään....

      • Joku_virhekö

        Minkälaisia pakkauskokoja olet ostanut? Pradaxaa ei ole kuukauden annosmääränä suoraan. Kolme 10 kpl pakkausta maksaa n. 50 euroa ja kahden kuukauden (60 kpl) pakkaus maksaa n. 90 euroa, jolloin yhden kuukauden hinnaksi tulee hiukan vähemmän kuin nuo pikkupakkaukset.


    • tytär89

      Pradaxa 110 mg kahdesti päivässä aiheuttaa kyllä vanhalle 81-v äidilleni verenvuotoa ulosteessa. Muualla ei vuotoa tai mustelmataipumusta esiinny. Kauankohan sitä vanhus jaksaa luovuttaa vertansa n. kerran päivässä WC-pönttöön? Hieman pelottaa.
      Onneksi parin viikon päästä on kardioversio, toivottavasti sen jälkeen saa lääkettä vähentää.

    • Kysyvä

      Mikä on pakkauskoko 150 mg ja miten tabletti pakattu, onko yksittäinpakattu eli voiko laittaa doserriin? Purkista ei voi laittaa kun varjeltava kosteutta ym? Tulossa käyttöön kyselen sen vuoksi.

    • antsu111

      mites sitten käy jos käyttää Pradaxaa ja flimmeri iskee päälle. Laitetaako sähköisesti rytmi paikallen kun ei ole olemassa mittauksia. Uskooko lekuri, että olet syönyt pillerisi ja maksottumia ei ole vai jättääkö kylmästi flimmerin päälle jolloin urheilut, hiihdot ym nopeutta ja voimaa vaativat on hiihdetty ja siirryt huruukkkojen sarjaan eli elämänlaatu romahtaa ja voit siirtyä kaljalasin kaveriksi.

    • 2369877

      Riippuu siitä miten pitkään flimmeri on ollut, rytminsiirto tulee tehdä 48 h kuluessa alkamisesta. Miehelle sitä ei tehty koska ei oltu varmoja milloin alkanut ja ko.lääkettä syönyt. Flimmeri kääntyi onneksi omia aikojaan, pitää vaan käydä ambulanssilla isomassa sairaalassa, ensin oli tk:ssa muutama tunti seurantaa. Neljää lääkettä laitettiin eikä lakannut ravaamasta. Koskaan ei voi tietää miten kauan se laukkaa ja ravaa.

    • Anonyymi

      Onko se niin että Pradaxa ei hyväksy kahvia eikä teetä Mitä muuta sellaista mitä ei saisi syödä eikä juoda Onko kokemuksia, olen vasta n. 2 kk syönyt Pradaxaa . On monenlaisia ongelmia, Johtuisiko tuo yöllä WC:ssä juokseminenkin ja jalat ovat niin turvoksissa ettei tahdo saada lääkinnällisiä tukisukkia saada pois jaloista illalla. Olisin kiitollinen jos joku enemmän Pradxasta tietää, kun lääkäreiltä ei uskalla kysyä,

      • Anonyymi

        Jos nyt kuitenkin kysyisit lääkäriltä tai apteekin farmaseutilta, he tuntevat lääkkeet. Samoin lääkkeen käyttöohjeet on hyvä kertaalleen lukea ja siten, että myös ne ymmärtää. Jos niistä on kysyttävää, edelleen farmaseutin puoleen. He ovat asiantuntijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin kysyisit lääkäriltä tai apteekin farmaseutilta, he tuntevat lääkkeet. Samoin lääkkeen käyttöohjeet on hyvä kertaalleen lukea ja siten, että myös ne ymmärtää. Jos niistä on kysyttävää, edelleen farmaseutin puoleen. He ovat asiantuntijoita.

        Kommentoin henkilöä joka 2 kk oli Pradaxaa syönyt että minulla on ihan samoja oireita ja vasta olen saanut aikaiseksi kysyä apteekista ja sieltä neuvottiin ottamaan yhteyttä lääkäriin ja sain soittoajan jota nyt odotan , Tosin on vielä eteisvärinäkin ja hengenahdistusta että liikkuminen on vaikeaa ja kun ennen olen tehnyt pitkät lenkit, Tuntuu että toivo menee että saako enää apua kun ikää alkaa olla ja mitkä ne yli 80 v hoidot enää ovat, Tsemppiä kuitenkin erilaisten oiden kanssa taisteleville.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe