Oletteko uskovaiset koskaan miettineet millaisen kuvan annatte itsestänne?
Olen vasta uskoon tullut ja miettinyt uskon asioita paljon.
Välillä tuntuu että on parempi pysyä poissa muiden uskovaisten luota.
Siihen ei tarvitse kuin lukea näitä keskusteluja ja kuunnella yleisellä tasolla keskustelua jota uskosta käydään.
Vähemmästäkin heikko hermoisempi pelästyy.
Onko parempi jäädä himaan yksin?
Suoraan sanottuna pelottaa mennä 'mukaan'
Minkälaisen kuvan uskovaiset antavat itsestään?
42
149
Vastaukset
- dafgdfshdshdshsfd
Voi se olla että meillä on joku kutsumus mikä ei vielä ole käynnistynyt.... nimittäin itsekin olen uskossa, mutta mielummin yksin kotona kuin etsimässä itselleni seurakuntaa maailmasta....
oletko sattumalta 30-40v mies? ...ehkäpä Jumala kokoaa jotain armeijaa.... tulevaa käyttöään varten.- EL.a . K:IM
dafgdfshdshdshsfd
Sama juttu.
Mielummin himassa kuurotan, kun lähden etsimään jotain.
Odottelen vain jotain.
Ei sillai että ulkomaailma mua pelottaisi tippaakaan. Ei vaan tee mieli hillua jokapaikassa. - kysymys.
Olen kyllä mies, mutta alle 30.
- suosittelen muualle
Ollan sitä mietitty.
En tiedä oletko kovin "tullut äskettäin uskoon", Mutta tälläisiä palstoja en ainakaan suosittele lukemaan. Täältä hyvin harvoin mitään hyvää mallia löytää.
Ei tosin löydä hyvää ateistin malliakaan sen puoleen. Ei pahemmin mitään mallia. Hei
Ymmärrän huolenaiheesi. Tämän palstan äärellä joskus minustakin tuntuu siltä, että uskovaisuus on jotain aivan mahdotonta.
Haluaisin sanoa sinulle muutaman asian:
Usko Jumalaan on jotain muuta kuin väittelyä uskonnollisista kysymyksistä. Usko Jumalaan on suhde Jumalaan ja tuo suhde Jumalaan on myös jotain hyvin henkilökohtaista. Usko Jumalaan on luottamusta ja rukousta. Pidä se, mikä sinulla on sydämessäsi, usko Kristukseen. Kenelläkään ei ole oikeutta turhentaa uskoasi.
”Mennäksesi mukaan” sinun ei siis tarvitse kinastella uskon kysymyksistä. Voit mennä oman seurakuntasi jumalanpalvelukseen, kirkkokahveille, lauluiltaan tai johonkin tapahtumaan, joka sinua kiinnostaa. Lue huolella kotiseurakuntasi nettisivut, missä haluaisit olla mukana? Voit myös soittaa jollekin seurakuntasi työntekijälle. Ei pidä jäädä himaan yksin.
On mahdollista, että petyt tapaamiisi ihmisiin. Mutta olen varma siitä, että jos et lannistu, löydät myös kristittyjä, joiden seurassa saat olla oma itsesi, hengittää rauhassa ja kertoa oman mielipiteesi ja sitä kunnioitetaan.
Kysyjän viesti on tärkeä jokaiselle, joka pitää itseään uskovana tai kristittynä: millaista viestiä Jumalasta lähetämme omilla sanoillamme ja asenteillamme.
Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta- ihmettelen vaan
Miksi siten pidätte yllä palstaa, johon itsekkin tulette vain ihmettelemään, että onpas mahdotonta. Ja miksi selvästi kuitenkaan ette edes tue niitä joskus palstalle pätkähtäviä hiukan järkevämpiä. vaan yleensä itse juuri tartutte samoihin kinasteleviin trolleihin ja muihin. Ei tänne yksinkertaisesti viitis pahemmin järkevästi kirjoittaa. Tosin alotuskin oli ehkä provo.
- epäilen että et
Kirjoittaistko muuten Päivi itse tälläiselle palstalle, ellet olisi virkasi takana ja saisit tästä palkkaa.
- just näin
Minäkin toivon, että tämä roinapalsta lopetetaan.
Ei tästä ole mitään hyötyä.- Naima Impi Umpilinna
Tää palsta maksaa ja menevät ihmisten kirkolliverot ihan hukkaan. Ei täällä ole kukaan "tullut uskoon", mutta "mennyt uskosta" on moni. Hyvä niin!
Ei ehkä kannata vielä lopettaa. - Luonnonlaki
Naima Impi Umpilinna kirjoitti:
Tää palsta maksaa ja menevät ihmisten kirkolliverot ihan hukkaan. Ei täällä ole kukaan "tullut uskoon", mutta "mennyt uskosta" on moni. Hyvä niin!
Ei ehkä kannata vielä lopettaa."Ei täällä ole kukaan "tullut uskoon", mutta "mennyt uskosta" on moni.!"
Se nyt taitaa olla uskontopalstan väistämätön ominaisuus. Mitä enemmän asiasta saa tietää, sen vastenmielisemmältä se tuntuu. - *¤*¤*¤*
Luonnonlaki kirjoitti:
"Ei täällä ole kukaan "tullut uskoon", mutta "mennyt uskosta" on moni.!"
Se nyt taitaa olla uskontopalstan väistämätön ominaisuus. Mitä enemmän asiasta saa tietää, sen vastenmielisemmältä se tuntuu.Heh. Minusta näyttää päinvastoin, että tämä palsta vahvistaa uskovien uskoa ja saa ateistit yhä epäilevämmiksi omassa kannassaan. Usko kun nimittäin on ja pysyy, ja se näkyy niin selvästi täällä. Se pysyy hiljaisena, vakaana ja kirkkaana, koska sen perusta on ikuisessa. Se, että joku uskistrolli mellastaa täällä omiansa, ei vaikuta siihen mitään.
Ateistit hyökkäilevät uskoa vastaan, mikä kertoo, että he tuntevat olevansa sen suhteen heikommalla. Sen he näyttävät tajuavan jo itsekin. Myös uskovat näyttävät tajunneen sen.
Ikuinen vastaan ajallinen. - Uskispojupoika
*¤*¤*¤* kirjoitti:
Heh. Minusta näyttää päinvastoin, että tämä palsta vahvistaa uskovien uskoa ja saa ateistit yhä epäilevämmiksi omassa kannassaan. Usko kun nimittäin on ja pysyy, ja se näkyy niin selvästi täällä. Se pysyy hiljaisena, vakaana ja kirkkaana, koska sen perusta on ikuisessa. Se, että joku uskistrolli mellastaa täällä omiansa, ei vaikuta siihen mitään.
Ateistit hyökkäilevät uskoa vastaan, mikä kertoo, että he tuntevat olevansa sen suhteen heikommalla. Sen he näyttävät tajuavan jo itsekin. Myös uskovat näyttävät tajunneen sen.
Ikuinen vastaan ajallinen."Minusta näyttää päinvastoin, että tämä palsta vahvistaa uskovien uskoa ja saa ateistit yhä epäilevämmiksi omassa kannassaan. Usko kun nimittäin on ja pysyy, ja se näkyy niin selvästi täällä."
Raju vastaanväittäminen tosiaan todistaa, että meillä on jotain jota nämä väittelijät haluaisivat ottaa meiltä pois. Ja koska eivät siihen kykene niin siitä sukeutuu sitten asteittain raivo, viha ja turmio. Tämä on logiikka miten uskovia kohdellaan aina ja kaikkialla. Mutta vain siihen saakka kunnes Jeesus saapuu.
- body
" kysymys "
sinun ei tarvitse muita uskossasi matkia, ei heitä kopioida, sillä USKO on sisäinen luottamus . sisäinen RAUHA JA LEPO ja siihen on turha sotkea ihmisten oppia.
elä uskosi niinkuin voit siitä parhaiten iloita, vapaana ja onnellisena, sillä jos lähdet ihmisiä kuuntelemaan, olet menettänyt uskosi ihanuuden.
Uskon orjuuttajat, nuo fariseukset, ovat pian kintereillasi ja vaatimukset eivät lopu, ole siitä varma.!! - Uskispojupoika
"Oletteko uskovaiset koskaan miettineet millaisen kuvan annatte itsestänne? "
Aina silloin tällöin ajattelen tuota asiaa.
Ja lopputulema on aina, että kristittyä paheksutaan joka paikassa ja kaikkina aikakausina. Tässä suhteessa mitään ei ole muuttunut eikä muut meidänkään elämän aikana.
Saarnaamme vain evankeliumia kuten nimenomaan Jeesus tahtoo ja se herättä aina vähintäänkin paheksuntaa. Keskiarvo suhtautumisessa lienee lähinnä raivo ja siitä sitten mennään yli taikka ali riippuen henkilöstä ja hänen motiiveistaan.- polulla
"Saarnaamme vain evankeliumia kuten nimenomaan Jeesus tahtoo"
Missä saarnaat evankeliumia ja miten? Päivittäinkö?
Tämä kiinnostaisi tietää, ehkä opin jotain, ehkä vain ihmettelen. Kristityissä, kuten kaikissa muissakin on ihmisiä joihin suhtaudutaan eri tavoin. On kristittyjä joihin suhtaudutaan paheksuen, kristittyjä joihin suhtaudutaan neutraalisti lisäksi on kristittyjä joita erityisesti kunnioitetaan.
Jos kristitty tai kuka tahansa kokee, että joutuu alati paheksunnan ja arvostelun kohteeksi ylenmäärin ja tilanteessa kuin tilanteessa on aika katsoa peiliin, se vika kun saattaakin löytyä sieltä.- Uskispojupoika
a-teisti kirjoitti:
Kristityissä, kuten kaikissa muissakin on ihmisiä joihin suhtaudutaan eri tavoin. On kristittyjä joihin suhtaudutaan paheksuen, kristittyjä joihin suhtaudutaan neutraalisti lisäksi on kristittyjä joita erityisesti kunnioitetaan.
Jos kristitty tai kuka tahansa kokee, että joutuu alati paheksunnan ja arvostelun kohteeksi ylenmäärin ja tilanteessa kuin tilanteessa on aika katsoa peiliin, se vika kun saattaakin löytyä sieltä.Aitoon kristittyihin suhtaudutaan aina vähintään paheksuen - yleensä raivoten.
Nimikristityt, muslimit, shamaanit, meditoijat, hindut, ... niin näihin suhtaudutaan myös mediassa hyväksyvästi. - Jeesus on Herra !
" Saarnaamme vain evankeliumia kuten nimenomaan Jeesus tahtoo "
Toinen kirje Timoteukselle 4
1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
Juuri näin olen samaa mieltä. - tuli mieleen
Uskispojupoika kirjoitti:
Aitoon kristittyihin suhtaudutaan aina vähintään paheksuen - yleensä raivoten.
Nimikristityt, muslimit, shamaanit, meditoijat, hindut, ... niin näihin suhtaudutaan myös mediassa hyväksyvästi.Minun käsittääkseni Veikko Hursti oli aito kristitty. En ole ateistienkaan kuullut häntä haukkuvan.
Oletko miettinyt omaa tapaasi tuoda uskoasi esiin?
Entä kuinka itse suhtaudut muiden uskontojen edustajiin? - kyllä vain
Aitoon kristittyihin suhtaudutaan aina vähintään paheksuen - yleensä raivoten.
Nimikristityt, muslimit, shamaanit, meditoijat, hindut, ... niin näihin suhtaudutaan myös mediassa hyväksyvästi.Olet oikeassa Uskispoju. Aidolla kristityllä tarkoitat ilmeisesti raamattufundamentalistia. Tuoreen tutkimuksenn mukaan kristillisyyteen sinänsä suhtaaudutaan myönteisesti mutta fundamentalismiin ei, kielteisesti siihen suhtautui 80 tutkimukseen osallisuneista.
Luku ei varmastikaan laskussa,päin vastoin. Syitä olisi hyvä pohtia ihan rehellisesti myös fundamentalistien itse. Itsetutkiskeluunkin on syytä. - Uskispojupoika
tuli mieleen kirjoitti:
Minun käsittääkseni Veikko Hursti oli aito kristitty. En ole ateistienkaan kuullut häntä haukkuvan.
Oletko miettinyt omaa tapaasi tuoda uskoasi esiin?
Entä kuinka itse suhtaudut muiden uskontojen edustajiin?Tämä on totta. Veikko Hurstiin suhtauduttiin myötämielisesti, koska hän ei evankelioinut julkisesti. Itse pidin Veikko Hurstin työtä ja nyt Harri Hurstin työtä esimerkillisenä ja samoin Pelastusarmeijan työtä mahtavana. Ja auttajiin suhtaudutaan todella positiviisesti pääsääntöisesti. Mutta evankelioiviin uskoviin suhtaudutaan sitten vihamielisesti. Meillä uskovilla on jokaisella se oma paikkansa ja sen on valinnut itse Jeesus - meidän Herramme. Toiset tekevät mahtavaa ja todella tarpeellista huoltotyötä ja toisen ovat sitten siinä eturintamassa ottamassa vastaan iskut ja lyönnit.
- Uskispojapoika
kyllä vain kirjoitti:
Olet oikeassa Uskispoju. Aidolla kristityllä tarkoitat ilmeisesti raamattufundamentalistia. Tuoreen tutkimuksenn mukaan kristillisyyteen sinänsä suhtaaudutaan myönteisesti mutta fundamentalismiin ei, kielteisesti siihen suhtautui 80 tutkimukseen osallisuneista.
Luku ei varmastikaan laskussa,päin vastoin. Syitä olisi hyvä pohtia ihan rehellisesti myös fundamentalistien itse. Itsetutkiskeluunkin on syytä."Tuoreen tutkimuksenn mukaan kristillisyyteen sinänsä suhtaaudutaan myönteisesti mutta fundamentalismiin ei, kielteisesti siihen suhtautui 80 tutkimukseen osallisuneista. "
Niin - aidot Jeesukseen uskovat ensin leimataan fundamentalisteiksi ja näin saadaan ikäänkuin hyvä omatunto käydä heidän kimppuunsa. Ja kyllähän se raivo on aivan järjetöntä. Hyvän kuvan saa miten Israeliin suhtaudutaan tämän maailman ihmisten toimesta. Aina kun on Jumalan oma käytännössä, niin tämä maailma on raivoisa ja vihamielinen käytännön tilanteissa eikä tästä ole poikkeusta. - tuli mieleen
Tämä on totta. Veikko Hurstiin suhtauduttiin myötämielisesti, koska hän ei evankelioinut julkisesti. Itse pidin Veikko Hurstin työtä ja nyt Harri Hurstin työtä esimerkillisenä ja samoin Pelastusarmeijan työtä mahtavana. Ja auttajiin suhtaudutaan todella positiviisesti pääsääntöisesti. Mutta evankelioiviin uskoviin suhtaudutaan sitten vihamielisesti. Meillä uskovilla on jokaisella se oma paikkansa ja sen on valinnut itse Jeesus - meidän Herramme. Toiset tekevät mahtavaa ja todella tarpeellista huoltotyötä ja toisen ovat sitten siinä eturintamassa ottamassa vastaan iskut ja lyönnit.
Kaikki tiesivät Hurstin uskovaiseksi, jo se on evankeliointia, että näyttää värinsä. Hursti evankelioi paljon juuri työnsä kautta, osoittamalla lähimmäisenrakkautta.
"Veikko Hursti oli palavasieluinen evankeliumin julistaja ja köyhien puolustaja", Helsingin piispa Eero Huovinen muisteli Hurstia tiistaina.
"Toi Hursti puhuu ihan eri lailla eikä tunnu tyrkyttävän uskontoa pakolla", luonnehti Eki "Hakiksen remmistä" mansikkakakkua maistellen alkoholistien leirillä Helsingin Kuusiluodolla 1981.
http://muistot.hs.fi/muistokirjoitus/1231/veikko-hursti
Sori, Uskispojupoika, mutta minun on vaikea uskoa, että sinä olet kirkastanut Jeesusta Hurstia paremmin. No, itsepä kai tiedät. - Uskispojupoika
tuli mieleen kirjoitti:
Kaikki tiesivät Hurstin uskovaiseksi, jo se on evankeliointia, että näyttää värinsä. Hursti evankelioi paljon juuri työnsä kautta, osoittamalla lähimmäisenrakkautta.
"Veikko Hursti oli palavasieluinen evankeliumin julistaja ja köyhien puolustaja", Helsingin piispa Eero Huovinen muisteli Hurstia tiistaina.
"Toi Hursti puhuu ihan eri lailla eikä tunnu tyrkyttävän uskontoa pakolla", luonnehti Eki "Hakiksen remmistä" mansikkakakkua maistellen alkoholistien leirillä Helsingin Kuusiluodolla 1981.
http://muistot.hs.fi/muistokirjoitus/1231/veikko-hursti
Sori, Uskispojupoika, mutta minun on vaikea uskoa, että sinä olet kirkastanut Jeesusta Hurstia paremmin. No, itsepä kai tiedät."Kaikki tiesivät Hurstin uskovaiseksi, jo se on evankeliointia, että näyttää värinsä. Hursti evankelioi paljon juuri työnsä kautta, osoittamalla lähimmäisenrakkautta. "
Tämä on totta että Hursti evankelioi teoillaan. Toiset taas evankelioi julistamalla. Jokaisella on oma tehtävänsä jonka Jumala on hänelle antanut.
""Toi Hursti puhuu ihan eri lailla eikä tunnu tyrkyttävän uskontoa pakolla", luonnehti Eki "Hakiksen remmistä" mansikkakakkua maistellen alkoholistien leirillä Helsingin Kuusiluodolla 1981. "
Hyvin sanottu ! Hänet joka jakaa ruokaa hyväksytään jokaisessa yhteiskunnassa, mutta julistamalla evankelioiva ei hyväksytä missään. Pelastusarmeija on toinen hyvä esimerkki tästä joka hyväksytään.
"Sori, Uskispojupoika, mutta minun on vaikea uskoa, että sinä olet kirkastanut Jeesusta Hurstia paremmin. No, itsepä kai tiedät. "
Taidat olla oikeassa, vaikka en kyllä ottaisikaan missään nimessä "kirkaanpaa kruunua" kuin Hursti, mutta olen myös aivan varma että ei myöskään Hursti haluaisi ottaa "kirkkaanpaa kruunua" tässä ajassa. Meillä jokaisella on oma tehtävämme eikä kukaan Jeesuksen ruumiin jäsen väittele kuka on tärkeämpi. Minä ainakin olen se halpa-arvoisin. Tämän voin kyllä myöntää ja ylistän tästä Jumalaa. Amen
- agnus D
riippuu kyllä aika paljon siitä miten ja missä evankeliumia saarnataan.
- juutas.
"Välillä tuntuu että on parempi pysyä poissa muiden uskovaisten luota."
- Niinpä. Ei tarvitse muuta kuin lukea tältäkin palstalta uskovaisiksi esittäytyvien kirjoituksia, niin alkaa todella pelottaa. Suurimman osan viesteistä tulee vaikutelma, että heidän seurassaan en todellakaan aikaa haluaisi viettää.- Uskispojupoika
"Ei tarvitse muuta kuin lukea tältäkin palstalta uskovaisiksi esittäytyvien kirjoituksia, niin alkaa todella pelottaa. Suurimman osan viesteistä tulee vaikutelma, että heidän seurassaan en todellakaan aikaa haluaisi viettää. "
Tämä lausunto on siitä lievimmästä päästä.
Tuo viimeinen lause on myös yleinen ja ehkä viimeisellä tuomiolla yleisin syy, miksi Jeesus heittää sanojan vasemmalle puolelle, koska on julkisesti esittänyt toiveen, että ei halua viettää iankaikkista aikaansa siellä missä uskovat ovat. Eli henkilö esittää toiveensa päästä kadotukseen ja Jumala kyllä toteuttaa hänen toiveensa sitten. - vänkyrä...
"Ei tarvitse muuta kuin lukea tältäkin palstalta uskovaisiksi esittäytyvien kirjoituksia, niin alkaa todella pelottaa. Suurimman osan viesteistä tulee vaikutelma, että heidän seurassaan en todellakaan aikaa haluaisi viettää. "
Tämä lausunto on siitä lievimmästä päästä.
Tuo viimeinen lause on myös yleinen ja ehkä viimeisellä tuomiolla yleisin syy, miksi Jeesus heittää sanojan vasemmalle puolelle, koska on julkisesti esittänyt toiveen, että ei halua viettää iankaikkista aikaansa siellä missä uskovat ovat. Eli henkilö esittää toiveensa päästä kadotukseen ja Jumala kyllä toteuttaa hänen toiveensa sitten."Tuo viimeinen lause on myös yleinen ja ehkä viimeisellä tuomiolla yleisin syy"
Huomaatko, uskispojupoika, että niiden viesteissä jotka ovat maininneet aiemmin sinulle peiliin katsomisesta, saattaa olla pointtinsa. Tämän viestisi viimeisessä kappaleessa sinä jo tiedät, miten juuttaalle tulee viimeisellä tuomiolla käymään (jos sellaista on olemassa). Sävysi muuttuu aiemmasta hieman marttyyrisestä varmuutta uhkuvaksi, ja tavallaan asetut muiden ihmisten yläpuolelle. Se ei valitettavasti ole mitenkään uutta, vaan hyvin moni tietynsortin uskovainen suhtautuu juuri tuolla tavoin kanssaihmisiinsä, jopa nimettömiin nettikirjoittajiin. Näillä uskovaisilla on Se Ainoa Oikea Tieto ja joka uskaltaa sitä mitenkään kyseenalaistaa, on menossa h...iin. - Uskispojupoika
vänkyrä... kirjoitti:
"Tuo viimeinen lause on myös yleinen ja ehkä viimeisellä tuomiolla yleisin syy"
Huomaatko, uskispojupoika, että niiden viesteissä jotka ovat maininneet aiemmin sinulle peiliin katsomisesta, saattaa olla pointtinsa. Tämän viestisi viimeisessä kappaleessa sinä jo tiedät, miten juuttaalle tulee viimeisellä tuomiolla käymään (jos sellaista on olemassa). Sävysi muuttuu aiemmasta hieman marttyyrisestä varmuutta uhkuvaksi, ja tavallaan asetut muiden ihmisten yläpuolelle. Se ei valitettavasti ole mitenkään uutta, vaan hyvin moni tietynsortin uskovainen suhtautuu juuri tuolla tavoin kanssaihmisiinsä, jopa nimettömiin nettikirjoittajiin. Näillä uskovaisilla on Se Ainoa Oikea Tieto ja joka uskaltaa sitä mitenkään kyseenalaistaa, on menossa h...iin."Sävysi muuttuu aiemmasta hieman marttyyrisestä varmuutta uhkuvaksi, ja tavallaan asetut muiden ihmisten yläpuolelle. Se ei valitettavasti ole mitenkään uutta, vaan hyvin moni tietynsortin uskovainen suhtautuu juuri tuolla tavoin kanssaihmisiinsä, jopa nimettömiin nettikirjoittajiin. Näillä uskovaisilla on Se Ainoa Oikea Tieto ja joka uskaltaa sitä mitenkään kyseenalaistaa, on menossa h...iin. "
Tämä on totta, että tämänkaltainen on se "olkinukke" joka uskovaa kohtaan luodaan ja sitäkautta sitten se raivoisa suhtautuminen perustellaan. Usein lisätään myös vahingoniloisesti että uskovat saa mitä tilaa taikka niin metsä vastaa kuin huudetaan.
Me uskovat emme sinänsä välitä mitään perusteluista koska ne ovat sattumanvaraisia. Ainut mistä välitämme on se, että raivoisasti suhtaudutaan jokatapauksessa.
Miksi näin ajattelemme ?
Tämä on sääntö josta ei ole poikkeusta ja koska Jeesus itse näin totesi ja uskomme että Jeesus ei tässäkään kohdin meitä harhaan johtanut.
Emme tee itsestämmme marttyyreja - siitä huolehtii tämän maailman jokaikinen ihminen - kukin oman maansa lainsäädännön puitteissa. - vänkyrä...
"Sävysi muuttuu aiemmasta hieman marttyyrisestä varmuutta uhkuvaksi, ja tavallaan asetut muiden ihmisten yläpuolelle. Se ei valitettavasti ole mitenkään uutta, vaan hyvin moni tietynsortin uskovainen suhtautuu juuri tuolla tavoin kanssaihmisiinsä, jopa nimettömiin nettikirjoittajiin. Näillä uskovaisilla on Se Ainoa Oikea Tieto ja joka uskaltaa sitä mitenkään kyseenalaistaa, on menossa h...iin. "
Tämä on totta, että tämänkaltainen on se "olkinukke" joka uskovaa kohtaan luodaan ja sitäkautta sitten se raivoisa suhtautuminen perustellaan. Usein lisätään myös vahingoniloisesti että uskovat saa mitä tilaa taikka niin metsä vastaa kuin huudetaan.
Me uskovat emme sinänsä välitä mitään perusteluista koska ne ovat sattumanvaraisia. Ainut mistä välitämme on se, että raivoisasti suhtaudutaan jokatapauksessa.
Miksi näin ajattelemme ?
Tämä on sääntö josta ei ole poikkeusta ja koska Jeesus itse näin totesi ja uskomme että Jeesus ei tässäkään kohdin meitä harhaan johtanut.
Emme tee itsestämmme marttyyreja - siitä huolehtii tämän maailman jokaikinen ihminen - kukin oman maansa lainsäädännön puitteissa.Niin, oliko sinulla esimerkkejä siitä "raivoisasta suhtautumisesta"? Siitä, jota jo monessa viestissä, viimeisimmässäkin kahdesti, olet väittänyt sinun tavallasi uskoviin kohdistettavan?
Olkinukkea en viestissäni näe. Sinä osoitit edellisessä viestissä tietäväsi, miten toiselle nettikirjoittajalle tulee käymään. Se on mielestäni varsin tavanomainen tapa, jolla moni tällä palstalla kirjoittaa. Sen toteaminen ei ole olkinukkeilua.
"lisätään myös vahingoniloisesti että uskovat saa mitä tilaa taikka niin metsä vastaa kuin huudetaan"
Harvemmin olen nähnyt sinun tavallasi uskovia vastaan esitettävän tuollaisia ilkkumisia, enkä tiedä, millaisiin kommentteihin viittaat. Sen sijaan uskovilta niitä kommentteja aina silloin tällöin palstalle lipeää, tyyliin "tervemenoa h...iin". Siis vähän sitä samaa, jota sinun aiemmassa viestissäsi juuttaalle oli.
"Emme tee itsestämmme marttyyreja - siitä huolehtii tämän maailman jokaikinen ihminen - kukin oman maansa lainsäädännön puitteissa"
Ehkä sinulla on esimerkki myös tästä väitteestäsi, vaikka kotoista Suomeamme koskien? Miten "jokaikinen ihminen" suomalaisista puhuttaessa tekee sinun tavallasi uskovista marttyyreja? Totesit, ettet välitä perusteluista, mutta ilman niitä viestisi jäävät vain väitteiksi, joilla on aivan sama arvo kuin kenen tahansa esittämällä perusteettomalla väitteellä. - Uskispojupoika
vänkyrä... kirjoitti:
Niin, oliko sinulla esimerkkejä siitä "raivoisasta suhtautumisesta"? Siitä, jota jo monessa viestissä, viimeisimmässäkin kahdesti, olet väittänyt sinun tavallasi uskoviin kohdistettavan?
Olkinukkea en viestissäni näe. Sinä osoitit edellisessä viestissä tietäväsi, miten toiselle nettikirjoittajalle tulee käymään. Se on mielestäni varsin tavanomainen tapa, jolla moni tällä palstalla kirjoittaa. Sen toteaminen ei ole olkinukkeilua.
"lisätään myös vahingoniloisesti että uskovat saa mitä tilaa taikka niin metsä vastaa kuin huudetaan"
Harvemmin olen nähnyt sinun tavallasi uskovia vastaan esitettävän tuollaisia ilkkumisia, enkä tiedä, millaisiin kommentteihin viittaat. Sen sijaan uskovilta niitä kommentteja aina silloin tällöin palstalle lipeää, tyyliin "tervemenoa h...iin". Siis vähän sitä samaa, jota sinun aiemmassa viestissäsi juuttaalle oli.
"Emme tee itsestämmme marttyyreja - siitä huolehtii tämän maailman jokaikinen ihminen - kukin oman maansa lainsäädännön puitteissa"
Ehkä sinulla on esimerkki myös tästä väitteestäsi, vaikka kotoista Suomeamme koskien? Miten "jokaikinen ihminen" suomalaisista puhuttaessa tekee sinun tavallasi uskovista marttyyreja? Totesit, ettet välitä perusteluista, mutta ilman niitä viestisi jäävät vain väitteiksi, joilla on aivan sama arvo kuin kenen tahansa esittämällä perusteettomalla väitteellä.Sinänsä on lohduttavaa, että pyrit epäämään ei-uskovien kamalan käytöksen uskovia kohtaan. Tämä on merkki siitä että pidät käytöstänne vääränä ja kiitos siis rehellisyydestä.
Jos haluat esimerkkejä miten uskovia kohdellaan niin voisit vaikka lukea kaikki nim. Mirkan viestit ja hänen viestejään tukevien nimimerkkien viestit. Pääset hyvään alkuun :))
"Sen sijaan uskovilta niitä kommentteja aina silloin tällöin palstalle lipeää, tyyliin "tervemenoa h...iin". "
Tosi hyvä juttu että miellät tämän negatiiviseksi. Itsehän en tätä sanonut tähän tyyliin, vaan totesin kysyjälle, että hänen ei tosiaankaan tarvi mennä sinne mihin uskovat menee. Tämä ei-uskovahan julisti ettei halua olla siellä missä uskovat ovat ja tämän toiveen uskomukseni mukaan Jumala kyllä toteuttaa. Edellyttäen että henkilö ei tee parannusta. - vänkyrä...
Sinänsä on lohduttavaa, että pyrit epäämään ei-uskovien kamalan käytöksen uskovia kohtaan. Tämä on merkki siitä että pidät käytöstänne vääränä ja kiitos siis rehellisyydestä.
Jos haluat esimerkkejä miten uskovia kohdellaan niin voisit vaikka lukea kaikki nim. Mirkan viestit ja hänen viestejään tukevien nimimerkkien viestit. Pääset hyvään alkuun :))
"Sen sijaan uskovilta niitä kommentteja aina silloin tällöin palstalle lipeää, tyyliin "tervemenoa h...iin". "
Tosi hyvä juttu että miellät tämän negatiiviseksi. Itsehän en tätä sanonut tähän tyyliin, vaan totesin kysyjälle, että hänen ei tosiaankaan tarvi mennä sinne mihin uskovat menee. Tämä ei-uskovahan julisti ettei halua olla siellä missä uskovat ovat ja tämän toiveen uskomukseni mukaan Jumala kyllä toteuttaa. Edellyttäen että henkilö ei tee parannusta."Tämä on merkki siitä että pidät käytöstänne "
Ole ystävällinen, äläkä tee johtopäätöksiä hätiköiden. En ole sanonut olevani ei-uskova. Olen jonkinsortin ihmettelevä agnostikko, joka kyseenalaistaa asioita, joita halutaan markkinoida kyseenalaistamattomina totuuksina. Ja kyseenalaistamista voi tehdä jokainen, olipa uskova, ateisti tai siltä väliltä. Kyseenalaistamattomuus kertoo, että ihmisellä on voimakas tarve auktoriteettiuskoon, olipa auktoriteetti mikä hyvänsä.
Siinä mielessä en pidä ei-uskovien käytöstä "vääränä" vaan nimenomaan kyseenalaistan väitteesi, että väittämiäsi asioita tapahtuisi. Jos parhaat esimerkkisi ovat palstan Mirka ja kumppanit, se on vallan muuta kuin "maailman jokaikinen ihminen". Mirkat saavat palstalla yhtä lailla henkisesti "turpiinsa" kuin mihin he pystyvät osaltaan, eli kyllä uskovatkin osaavat loanheiton. Niin saavat palstalla monet sellaisetkin ateistit tai muuten vaan kysymyksiä esittävät, jotka eivät käyttäydy kuten Mirka. Mutta jos siis sinulla ei muuta esimerkkiä tähän ole, se kertoo, ettei väitettäsi voi ottaa lainkaan tosissaan.
Ja viestisi loppuosan osalta palasit siihen, mitä alunperin sanoin, eli usko on kadonnut ja tilalla on Se Ainoa Oikea Tieto. Tosin aiemmasta viisastuneena nyt lisäsit sanat "uskomukseni mukaan". Niin kauan, kuin puhumme sinun tai kenen tahansa uskomuksista, asia on ihan ok. Jokainen pitäköön omansa. Sopiihan se sinullekin? - Uskispojupoika
vänkyrä... kirjoitti:
"Tämä on merkki siitä että pidät käytöstänne "
Ole ystävällinen, äläkä tee johtopäätöksiä hätiköiden. En ole sanonut olevani ei-uskova. Olen jonkinsortin ihmettelevä agnostikko, joka kyseenalaistaa asioita, joita halutaan markkinoida kyseenalaistamattomina totuuksina. Ja kyseenalaistamista voi tehdä jokainen, olipa uskova, ateisti tai siltä väliltä. Kyseenalaistamattomuus kertoo, että ihmisellä on voimakas tarve auktoriteettiuskoon, olipa auktoriteetti mikä hyvänsä.
Siinä mielessä en pidä ei-uskovien käytöstä "vääränä" vaan nimenomaan kyseenalaistan väitteesi, että väittämiäsi asioita tapahtuisi. Jos parhaat esimerkkisi ovat palstan Mirka ja kumppanit, se on vallan muuta kuin "maailman jokaikinen ihminen". Mirkat saavat palstalla yhtä lailla henkisesti "turpiinsa" kuin mihin he pystyvät osaltaan, eli kyllä uskovatkin osaavat loanheiton. Niin saavat palstalla monet sellaisetkin ateistit tai muuten vaan kysymyksiä esittävät, jotka eivät käyttäydy kuten Mirka. Mutta jos siis sinulla ei muuta esimerkkiä tähän ole, se kertoo, ettei väitettäsi voi ottaa lainkaan tosissaan.
Ja viestisi loppuosan osalta palasit siihen, mitä alunperin sanoin, eli usko on kadonnut ja tilalla on Se Ainoa Oikea Tieto. Tosin aiemmasta viisastuneena nyt lisäsit sanat "uskomukseni mukaan". Niin kauan, kuin puhumme sinun tai kenen tahansa uskomuksista, asia on ihan ok. Jokainen pitäköön omansa. Sopiihan se sinullekin?"Jos parhaat esimerkkisi ovat palstan Mirka ja kumppanit, se on vallan muuta kuin "maailman jokaikinen ihminen" "
Pyysit esimerkkiä ja sen annoin, vaikka tiesinkin etteivät ne koskaan kelpaa. Tämä on osa sitä kiusaamista mikä uskoviin aina ja kaikkialla kohdistetaan. TIedän kyllä miten tällaisten keskustelujen logiikka etenee.
Ja nyt sitten esittäisit syytöksen "marttyyriasenteesta" - nimittäin jos en olisi ehtinyt ensin tätä todeta :))
Mutta kuten viesteistäsikin esiin tulee niin aina tulee se syytös ja sen jälkeen toimenpiteet ko. maan lakien puitteissa. Mutta maailmalta esimerkit osoittaa että nämä "syytökset" loppuu vasta kun uskova on kuollut. Tänäänkin on taas noin 500 kristittyä saanut todistaa hengellään uskostaan Jeesukseen. Suomessa tämä ei onnistu - ei vielä :(((
"Ja viestisi loppuosan osalta palasit siihen, mitä alunperin sanoin, eli usko on kadonnut ja tilalla on Se Ainoa Oikea Tieto."
Tämä syytös on myös osa kiusaamista. Puhutaan tiedosta vaikka toisaalta taas puhutaan uskosta. Me uskomme että Jumala ei ole valehtelija ja senmukaisesti myös käytännössä toimimme. Ja tästä syystä meitä kutsutaan uskovaisiksi mutta myös tästä syystä meitä kohtaan keksitään yhä uudestaan ja uudestaan loukkauksia ja kaikenlaista pahaa kuten Jeesus ennusti. Jeesus oli siis oikeassa ja koska Hän oli oikeassa, niin Hän on myös kaikessa muussakin oikeassa. Amen
Et muuten tainnut tietää, että "Amen" tarkoittaa --- "tosi on, näin on, tämä kaikki on totta. "
- Uskispojupoika
Jos muuten katsotte tvstä, niin voitte jokakerta tehdä erään mielenkiintoisen havainnon.
Muslimeihin, hinduihin, buddhiin, shamaaneihin, liberaaleihin pappeihin, meditoijiin, luonnonuskonnon harjoittajiin, .... suhtaudutaan aina ymmärtäväisesti ja hyväksyvästi ja korostetun ystävällisesti. Mutta jos tuleekin aito uskova, niin häneen suhtaudutaan yhtä varmasti äärimmäisen vihamielisesti ja sitten lopulta raivoisasti. Jeesukseen uskovissa on jotain sellaista mikä saa ei-uskovan toimittajan hallitsemattoman raivon valtaan.- toimittaja
Kerro yksikin ei-uskova toimittaja TV:sta, joka on haastatellut "uskovia".
Miksi uskovat aina vaan puskevat valhetta?
Ehkä sinunkin olisi hyvä katsoa peiliin. - vänkyrä...
Väitteesi, että televisiotoimittajat suhtautuvat johonkin ihmisryhmään, tässä sinun tavallasi uskoviin, "äärimmäisen vihamielisesti ja sitten lopulta raivoisasti" ja "hallitsemattoman raivon valtaan" vaatii kyllä perusteluja, esimerkkejä.
- Uskispojupoika
toimittaja kirjoitti:
Ehkä sinunkin olisi hyvä katsoa peiliin.Jokaikinen tv- toimittaja on suhtautunut aitoon Jeesukseen uskovaan ensin vihamielisesti ja sitten lopuksi raivon vallassa ollen. Sinänsä on nyt senverran peruttava, että Sari Essayahia kohdellaan melko asiallisesti. Saa jopa puhua melko pitkään ennenkuin keskeytetään. Sarin onneksi aitoja kristinuskoon liittyviä kysymyksiä ei esitetä ja se selittää toimittajien "rauhallisuuden".
- toimittaja +-o
toimittaja kirjoitti:
Ehkä sinunkin olisi hyvä katsoa peiliin.http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm
Meillä kaikilla on peiliinkatsomisen paikka.....
- nirskunarsku
Se on se kun uskova kuvittelee olevansa oikeassa, se ärsyttää varsinkin kun puhuu olennosta jota ei oikeasti ole olemassa :)
- Uskispojapoika
Tämä on eräs syy. Ihminen ei pidä siitä että joku on oikeassa. Toinen syy uskisvihaan on , että ihminen vihaa tyytyväistä lähimmäistään. Kukaan ihminen ei suo onnea taikka tyytyväisyyttä muuta kuin ihan lähimmilleen ihmisille ja silloinkin sillä varauksella että onnen vallassa olija pitää "mölyt mahassaan".
Tuosta uskovaisten oikeassaolemisesta senverran että se on harhaa. Uskova ei itse esitä koskaan mitään mielipiteitä hengellisistä asioista vaan tuo esiin, mitä Jumala on ilmoittanut sanassaan. Uskova olettaa että Jumala ei ole valehtelija ja näin syntyy mielikuva että uskis luulee olevansa aina oikeassa. Lisäksi uskovalle on tärkeää että pysyttäytyy vain totuudessa, koska sehän on uskovalle elämän ja kuoleman kysymys ihan kirjaisemellisesti.
- EL.a . K:IM
kysymys.
Elä valikoi seuraasi, vaikka Paavali möläytteli sellaisia.
Ole oma itsesi. olet sitten uskovaisten tai ateistien keskellä.
Ei uskoaan ole pakko tuoda esille jokapaikassa, vaikkakaan sitä ei ole syytä hävetä. Hyvä aihe!
Monet ovat luoneet uskosta sekä uskonnoista mielikuvia sen mukaan, millaisia ihmisiä he ovat kohdanneet. Sinä mielessä on tärkeää se, miten käyttäydytään.
Toki jokainen on oma persoonansa ja tuo uskonsa omalla tavalla esiin. Huomaan että on myös tiettyjä eroja, joita olisi hyvä itse kunkin miettiä.
Se joka osaa olla harkitseva ja rauhallinen, antaa kuvan siitä, että usko tekee sen. Hänenlaistaan kuunnellaan mielellään ja hän saa nekin ajatelmaan uskoaan vähän syvemmin. Se joka osaa kuunnella myös niitä eriäviä mielipiteitä, jaksaa pohtia toisen perusteluita, saa todennäköisesti enemmän evankeliumista kiinnostuneita lähelleen.
Se joka hakee tekojen kautta uskottavuutta, tietystä tulee näyttää ne muille. Monilla on lukkiutuneita käsityksiä siitä, millaisen uskovan tulee olla. Hän ei juo, ei polta, ei osallistu aktiivisesti mihinkään polittikaan tai työelämässä järjestöihin. Hän pukeutuu tietyllä tavalla, ja puhuu sopivilla jargoneilla sielläkin, missä se ei ole sopivaa. Hän ei osallistu mihinkään yhteisiin rientoihin, ja näyttää nyrpeää napaa kaikkialla, jossa häntä ei erikseen huomioida. Hän myös antaa aina negatiivista palautetta siitä, mistä ei itse tykkää.
Ikävä kyllä tuollainen käytös ei johdu hänen uskostaan , vaan ylipäätään kielteisestä suhtautumisesta muihin ihmisiin. Hänen lähellään on ikävä olla. Hänessä ei ole mitään iloa tai muita kannustavaa, joten häntä koetetaan katella. Ei uskon vaan epäsosiaalisen käyttäytymisen takia.
On uskovia, jotka ovat vasta löytäneet uskon. He kuitenkin ovat iloisia ja hyvää täynnä. Aluksi muut voivat olla hämmentyneitä, mutta ajan kuluessa he oppivat luottamaan. Vaikka he puhuvat uskostaan, he eivät sitä tuputa. Se vai näkyy kaikessa mitä he tekevät. Se saa uteliaisuutta aikaan, ja moni haluaa tietää, mistä tuon ilon voi saada. He ovat mitä parhaimpia evankeliloijia, vaikka eivät sitä suoraan julistaakaan.
On uskovia, jotka lähtevät saarnaamaan ja etsimään heitä jotka ovat synnintunnossa. He etsivät heitä jokaisessa ja jopa saavat aikaan väärää synnintuntoa. Näin he tulevat vetäneeksi puoleensa myös niitä, joilla ei ole tervettä tuntoa vaan heidän mielensä on muuten järkkynyt.
On uskovia, joilla on ketunhäntä kainalossa. He lupaavat menetystä ja terveyttä, kunhan se tehdään heidän menetelmien kautta.
Ikävä kyllä on myös uskovia, jotka kuvittelevat että he saavat käyttäytyä miten tahansa ja tehdä mitä tahansa. He eivät koe, että normaalit säännöt koskevat heitä ja voivat loukata sekä haastaa riitaa ilman, että itse ymmärtävät tekojaan.
Toki tuota voidaan kutsua ”pyhän hengen” johdatukseksi, mutta sitä he eivät tunnu ymmärtävän ettei Pyhä Henki tee pahaa. Se paha minkä he itse saavat aikaan, he usein tulkitsevat että se paha tulee muista. Heiltä puutuu siis rehellisyys omaa itseään kohtaan sekä totuuden ymmärtäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1063761
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413193- 2302809
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?392366- 351676
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141361
- 181335
- 221271