Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mies etsii ulkopuolista ihastusta, mitä tehdä?

Aito rakkaus

En ole ennen kirjoitellut tällaisille palstoille, mutta nyt haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tilanteestani. Olen seurustellut mieheni kanssa pian seitsemän vuotta. Suhde on ollut elämäni paras. Meillä on hauskaa yhdessä, olemme toistemme parhaita ystäviä ja seksikin on värikästä. Sitä on myös reilusti. Vaikka olemme olleet näin pitkään yhdessä, saatamme harrastaa seksiä edelleen useita kertoja päivässä. Olen hyvännäköinen, muodokas ja isorintainen nainen, joka saa paljon huomiota miehiltä. Olen luonteeltani sympaattinen ja hyväntahtoinen.

Kaikesta huolimatta mieheni petti minua yhteisen ystävämme kanssa kaksi vuotta sitten. En tiennyt asiasta mitään, kunnes yhtäkkiä mieheni tuntui olevan kummallisen paljon yhteydessä ystäväämme. Hän lähti käymään tämän luona uskottavan tekosyyn varjolla, jolloin menin tietokoneelle ja aloin etsiä logeja hänen käymistään nettikeskusteluista. Sieltä selvisi jo parin kuukauden mittainen ihastuksen huuma ja myös se, että mieheni ja ystävä olivat harrastaneet seksiä jo useita kertoja. Viimeinen keskustelu kertoi miehen lähteneen sextailemaan hänen luokseen. Olin shokissa. Teksteistä kävi myös ilmi naisen painostus, että mies jättäisi minut. Miehen teksteistä kävi ilmi, että hän haluaisi olla minun kanssani, mutta kuitenkin toisaalta ihastus toiseen oli selvää. Tietynlainen päättämättömyys. Mieheni oli ehdottanut naiselle jopa sitä, että tämä ottaisi asian puheeksi minun kanssani. Tästä jutusta ei sen enempää. Annoin lopulta rankkojen vaiheiden jälkeen anteeksi miehelleni. Suhde on jatkunut sen jälkeen hyvänä. En ole kaivellut vanhoja.

Syksyllä mieheni muutti opiskelun takia toiselle paikkakunnalle eli näemme nyt vain viikonloppuisin, vaikka asuimme yhdessä jo kuusi vuotta. Kerran syksyisenä viikonloppuna söin aamupalaa, kun mieheni vielä nukkui. Hänen kännykkänsä oli pöydällä. Ajattelin katsoa hänen viestejään läpi. Sieltä paljastui, että hän oli tekstaillut opiskelukaverinsa kanssa ja etsinyt tämän numeron tiedustelusta. Viesteissä mies kyseli, voisiko heidän välilleen syntyä suhde. Mieheni myös paljasti ihastuneensa kovasti. Nainen ei ilmeisesti ollut kiinnostunut suhteesta viesteistä päätellen. Mieheni kävi kuitenkin kuumana. Samaan aikaan hän kävi kuumana myös minuun. Myöhemmin otin asian puheeksi ja meinasin lopettaa suhteen, mutta sitten mies itkien aneli minua, että rakastaa minua ja on ollut tyhmä. Taas jatkoimme suhdetta. Hän lupasi, ettei enää koskaan tee samaa virhettä.

Pari päivää sitten olimme yhdessä koneella ja menimme hänen s-postiinsa etsimään yhtä osoitetta, kun sinne oli tullut viesti joltain naiselta. Mieheni avasi yhtäkkiä jonkin uutiskirjeen auki ja rupesi ärjymään, kun netti on niin hidas. Kysyin, että mikäs tuo viestiketju oli tuon naisen kanssa ja hän vaan sanoi, että joku oli toivottanut hyvää joulua. Olimme etelän lomalla enkä halunnut pilata lomaa, joten päätin tsekata mieheni mailit myöhemmin, sillä hänellä on auto-login kotikoneella. Katsoin sen eilen ja selvisi, että viesti oli joltain menneisyyden tutulta. Mieheni oli käynyt viesteistä päätellen naisen vanhempien kotona joulun aikaan ja kysellyt tämän yhteystietoja ja he olivat aloittaneet viestittelyn. Mitään ihmeellistä siinä ei vielä ollut, mutta miksi ihmeessä onnellisessa suhteessa oleva mies haluaisi saada yhteyden johonkin nuoruuden ihastukseen?? Mieheni oli laittanut naiselle viestin tyyliin: "ajattelin vain mitä sulle kuuluu, oletko onnellinen jne.?"

Korostan edelleen, että suhteemme on ainoa laatuaan, meillä on huikeita tulevaisuuden suunnitelmia, kaikki on kuin unelmaa ja rakastamme toisiamme ja meillä on paljon seksiä. Miksi mieheni tekee näin?? Tuntuu, että hän etsii koko ajan jonkinlaista "ihastusta". Hän on nimittäin tosi herkkä ja paljon rakkautta ja huomiota kaipaava. Mutta miksi ihmeessä minun rakkauteni ei riitä?? Olisiko minun syytä jättää mieheni nyt, kun tällaisia ihastumisen etsimisiä tulee ilmi jatkuvasti??

Mieheni edellinen suhde oli pitkä ja tiedän, että silloinkin hänellä oli kaksi salasuhdetta. Toinen oli seksisuhde ja toinen kai enemmän romanttista haikailua.

Olen ehdottanut miehelleni jopa avointa suhdetta, jossa meillä molemmilla voisi olla muitakin suhteita. Minusta hän on kuitenkin todella mustasukkainen. Hän luulee, että kaikki miehet haluavat olla kanssani. Kun sanon, että ollaan sitten vaan kavereita ja pidä suhteesi, hän ei haluakaan enää muita suhteita. Hän vain itkee ja haluaa olla kanssani. Mutta aina kun kaikki on hyvin, hän alkaa salaa etsiä muita romanttisia suhteita.

Taidan olla aika palikka, varmaan maailman tyhmin nainen, kun vielä seurustelen mieheni kanssa. Vai mitä mieltä olette?? Olen vain niin herkkä antamaan anteeksi ja antamaan ihmisille uusia mahdollisuuksia.

Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta?

201

9422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin kotona

      Teidän suhde ei ole ainoa laatuaan. Mies pettää sua vähän väliä ja siltin annat anteeksi. Et taida tietää mitä rakkaus tarkoittaa. Miehes on pettäjä ja epäluotettava joka ei osaa elää yhen naisen kanssa kovin pitkään. Miehes on pettänyt edellisessä suhteessakin joten en ymmärrä miksi olet miehen kanssa joka nai vieraita naisia koko ajan. Jos arvostat itseäsi ja suhdetta jossa ei ole sijaa pettämiselle niin eroat .

      • etsi uusi kaveri

        Mies, jonka kanssa seurustelet ei ole sinun miehesi ja toivottavasti hänestä ei sitä tulekkaan. Koska hän ei kunnioita sinua, vaan pettää koko ajan. Hän ei ole vielä löytänyt naista jota rakastaisi. Kaikki eivät välttämättä löydä koskaan, vaan ovat ikuisia pettäjiä.

        Oletko lopun ikäsi sen arvoinen, että sinua petetään, eikä rakasteta ainoana.


      • been there

        juuri näin, hän on narsisti, joka kontrolloi sinua ja tekee mitä itse haluaa. Hän kyllä omasta mielestään saa pettää sinua, mutta sinusta hän on mustasukkainen. Tuollainen ei todellakaan ole aitoa rakkautta.
        Sitten kun olet jättämässä häntä, hän itkee ja vannoo että haluaa olla sinun kanssasi - sinä uskot, ja olet taas hänen talutusnuorassaan.

        Pettää kerran, pettää toisenkin. Lähde vielä kun voit, teille ei ole lapsia siinä kärsimässä - mutta 10 vuoden päästä voi olla, ja silloin jälki on pahempaa.

        Omalla kohdallani aviomieheni petti ja eli kaksoiselämää pari vuotta, ennen kuin jäi kiinni. Sitten kun laitoin hänet pihalle, niin itki, että kun hänet heitettiin pihalle niin kylmäkiskoisesti - ja siitä se helvetti sitten alkoi. Minulla ei olisi ollut oikeutta lopettaa avioliittoamme ja pistää pihalle, vaan antaa hänen elää elämäänsä niin kuin oli elänyt.
        Lähde vielä kun voit, ansaitset paljon parempaa


      • DAARA
        etsi uusi kaveri kirjoitti:

        Mies, jonka kanssa seurustelet ei ole sinun miehesi ja toivottavasti hänestä ei sitä tulekkaan. Koska hän ei kunnioita sinua, vaan pettää koko ajan. Hän ei ole vielä löytänyt naista jota rakastaisi. Kaikki eivät välttämättä löydä koskaan, vaan ovat ikuisia pettäjiä.

        Oletko lopun ikäsi sen arvoinen, että sinua petetään, eikä rakasteta ainoana.

        VALITETTAVASTI TOTUUS ON ETTÄ NAISET RAKASTA MIESTÄ JOKA EI O USKOLINEN JA VÄKIVALTAINEN. JOS TÄLLÄ KIRJOITTAJALLA OLISI PIENI JÄRKIÄ EI SITÄ TARVITSISI KYSYÄ APUA SUOMI 24LTÄ . RATKAISU OLISI SIIS SELVÄ. KUN OLET VARMASTI RUMA JA TYHMÄ NIIN ANSAITSET VARMASTI. EI SYMPAATIA KALTAISELLESI.
        MEIKÄLÄINEN OLLAN TÄYDELINEN MIES EI SAATU NAISTA 4 VUOTA KOSKA EI OSATAAN VALEHTELLA JA EI OSTAAN OLLA APINA JA OLLAN USKOLINEN. NAISENI LÄHTI JUURI SEN TAKIA ETTÄ OLIN LIAN TÄYDELINEN.


      • tril limlaa

        Narsistinen tai kypsymätön mies. Antaa muinaisten geenien ottaa vallaan (monta naista per "alfa-uros", esittää hyvin katuvaa, jotta saa sinult myötätuntoa ja silleen. Aloita vapaa-suhde, siis aloita. Sanot että nyt riittää ja alat paneskelemaan muita miehiä. Kun tilanne on selvä, voit vaikka kilauttaa minulle ;) Laadukkaat naiset kun nykyään aika kiven alla...


      • APINA
        DAARA kirjoitti:

        VALITETTAVASTI TOTUUS ON ETTÄ NAISET RAKASTA MIESTÄ JOKA EI O USKOLINEN JA VÄKIVALTAINEN. JOS TÄLLÄ KIRJOITTAJALLA OLISI PIENI JÄRKIÄ EI SITÄ TARVITSISI KYSYÄ APUA SUOMI 24LTÄ . RATKAISU OLISI SIIS SELVÄ. KUN OLET VARMASTI RUMA JA TYHMÄ NIIN ANSAITSET VARMASTI. EI SYMPAATIA KALTAISELLESI.
        MEIKÄLÄINEN OLLAN TÄYDELINEN MIES EI SAATU NAISTA 4 VUOTA KOSKA EI OSATAAN VALEHTELLA JA EI OSTAAN OLLA APINA JA OLLAN USKOLINEN. NAISENI LÄHTI JUURI SEN TAKIA ETTÄ OLIN LIAN TÄYDELINEN.

        HÖPÖ HÖPÖ, ihan muusta syystä !


      • ........
        been there kirjoitti:

        juuri näin, hän on narsisti, joka kontrolloi sinua ja tekee mitä itse haluaa. Hän kyllä omasta mielestään saa pettää sinua, mutta sinusta hän on mustasukkainen. Tuollainen ei todellakaan ole aitoa rakkautta.
        Sitten kun olet jättämässä häntä, hän itkee ja vannoo että haluaa olla sinun kanssasi - sinä uskot, ja olet taas hänen talutusnuorassaan.

        Pettää kerran, pettää toisenkin. Lähde vielä kun voit, teille ei ole lapsia siinä kärsimässä - mutta 10 vuoden päästä voi olla, ja silloin jälki on pahempaa.

        Omalla kohdallani aviomieheni petti ja eli kaksoiselämää pari vuotta, ennen kuin jäi kiinni. Sitten kun laitoin hänet pihalle, niin itki, että kun hänet heitettiin pihalle niin kylmäkiskoisesti - ja siitä se helvetti sitten alkoi. Minulla ei olisi ollut oikeutta lopettaa avioliittoamme ja pistää pihalle, vaan antaa hänen elää elämäänsä niin kuin oli elänyt.
        Lähde vielä kun voit, ansaitset paljon parempaa

        Ei ole narsisti. Narsistin kanssa suhde on yhtä tuskaa ja kyykytystä. Tässähän on kyseessä toimiva suhde, joka kylläkin menee pilalle miehen ylettömän rakkauden- ja hyväksynnänkaipuun takia.


    • Kokenut mies

      Toisen sähköpostien ja tekstiviestien lukeminen on rikos!

      • lare78

        Niin juu on, mutta ei se täällä ketään kiinnosta.


      • luonteen piirre

        Toistensa sähköpostien lukeminen on aloittajan perheessä ihan avointa. Hehän lukivat yhdessä miehen postia. Miksiköhän mies ei ole laittanut postiaan salasanan taakse? Hän haluaa luultavasti tulla paljastetuksi. Mies haluaa näyttää,että hän on tällainen ja hyväksy hänet tällaisena. Ellei aloittaja aio sietää tuollaista lopun elämäänsä, niin ei kannata jäädä suhteeseen.

        Missään tapauksessa mies ei muutu, ota tai jätä.


      • abuszadaba
        lare78 kirjoitti:

        Niin juu on, mutta ei se täällä ketään kiinnosta.

        Mies kyllä tietää varmasti että mistä saa jos muualta ei. Jätä se.


      • Napina
        lare78 kirjoitti:

        Niin juu on, mutta ei se täällä ketään kiinnosta.

        Hmm, mutta oliko hänellä avioehtoa,velkaa taikka varallisuutta?


      • Kokemuksella.

        Rikos on viestien ja s-postien lukeminen, mutta ne voi poistaa luettuaan ja hävittää näkymättömiin.
        Narsisti jättää ne ja muutakin (käyt. kortsut,sekaisen sängyn ym) helposti löydettäväksi. Narsistin itsetuntoa hivelee kun jää "kiinni", vaikka ei ole "mitään merkityksellistä tehnytkään", huomaatpahan vain kuinka suosittu hän on!


      • Kaatopaikalle
        Kokemuksella. kirjoitti:

        Rikos on viestien ja s-postien lukeminen, mutta ne voi poistaa luettuaan ja hävittää näkymättömiin.
        Narsisti jättää ne ja muutakin (käyt. kortsut,sekaisen sängyn ym) helposti löydettäväksi. Narsistin itsetuntoa hivelee kun jää "kiinni", vaikka ei ole "mitään merkityksellistä tehnytkään", huomaatpahan vain kuinka suosittu hän on!

        Juuri niin narsisti toimii: Koko kylän on saatava tietää, kenen kanssa narttu nyt nai. Sehän on todiste hänen ylivertaisuudestaan suhteessa tavallisiin naisiin ja miehiin. Kyseessä on performanssi, joka narsistille on kilpailu, missä hänen on oltava voittaja. Ylivertainen.Kaunein paras what ever. Meidän kylillä on vastaava tapaus. Ei muutu koskaan.


    • Ikävä juttu

      Kenties miehesi rakastaa sinua omalla tavallaan, mutta ei tarpeeksi ollakseen uskollinen. Hän on niitä miehiä, joka haluaa sekä syödä että säästää kakun. Hän tuskin osaa olla uskollinen kenellekään. Sinuna lähtisin kyllä lätkimään tai ainakin menisin vieraisiin. Olisi oiva opetus miehellesi. Kokeile!! Kiihkeä yö toisen miehen kanssa saa sinut tajuamaan, että maailmassa riittää muitakin miehiä eikä yhden huikentelijan perään kannata itkeä.

    • Ääliön vaimo

      Mulla on ihan samanlainen mies... Facebookissa lässyttää kaikille duunipaikan naisille, kuinka ihania ja seksikkäitä ne on. Säälittävä ääliö, mutta ne naiset käy ihan kuumina. Lipevistä lipevin Pertti. Ja kohta se on mun entinen mies.

      • duunisexy

        minäkin olen samanlainen ääliö, Pertti Munapirtti


    • Simpa

      Itse voisin kuvitella antavani anteeksi yhden "vahingon" eli syrjähypyn, mutta onhan tuo jo vähän liikaa?! Kuinkahan montaa kertaa itseasiassa on pettänyt, mutta ei vaan ole jäänyt kiinni?! En oikein ymmärrä miehesi motiiveja, jos kerran kaikki on hyvin. Mikä sitten mättää?

      • Aito rakkaus

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.


      • kjhkgh
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        Jotkut ei varmaan sitten vaan osaa olla vain yhden ihmisen kanssa. Mutta kun se on noinkin usein toistunut, niin vaikea kuvitella, että hän voisi tapojaan muuttaa enää.


      • lollypop30
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        ALOITTAJA! olet epätoivoinen ja säälittävä nainen, et arvosta itseäs yhtään ja annat tollasen häntäheikin vetää sua hoplästä kuus nolla! Et voi oikein syyttää kun itsäs kun oot tollaset petturin kaa... Ei ihmiset muutu vain siksi koska sä sitä haluat, sn pitää muuttua koska hän its haluaa. Mutta ei näytä haluavan!!!
        Se on kiero ja valehtelija, mieleltään sairas.. ja sä hyväksyt sen, se pitää sua helppona ja itsstäänselvänä että sä annat aina kaiken anteeksi.
        Minulla oli samanlainen tyyppi, mut olin silloin 18vee, tyhmä ja kokematon likka..
        Miten vanha sä olet??? KUN opit rakastamaan ensin itseäs niin sillo voit löytää vierelles ihmisen joka sua rakastaa oikealla tavalla takaisin...

        Ethän sä voi odottaa mitään muuta tapahtuvan jos et tee itse asioille mitään,
        ainoa vaihtoehto on oikeasti lähteä ilman että palaa..
        Ennenku se kaveri on saanu itsensä hoitoon ja fiksattua päänsä niin ei siitä parisuhteesen ole.

        Mutta toki, voit jatkaa noin sehän on sinun päätös.. ihmisen mitta täyttyy omassa tahdissa, mut harmi että pitää haaskata aikaa tollasiin ihmisiin :/ Säälin sua!
        Tsemppii!


      • Simpa
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        Muista kuitenkin, että parisuhteeseen ei kannatta jäädä "säälistä", vaan oikeesti tehdä niin kuin haluat/tuntuu. En kyllä ymmärrä miten ihmeessä luottamus voisi enää palata suhteeseenne. Aika monta pettynystä olet joutunut nielemään. Harmi.

        Älä kuitenkaan lähde samalle linjalle, vaan laita itsesi sen yläpuolelle. Tee päätös (on se mikä tahansa) ja pysy siinä! Hyviäkin miehiä on olemassa -siis ihan oikeesti on! Ja tulet varmasti löytämään SEN oikean puoliskon.


      • klkgbjfhjbäx
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        Miehesi ei pysty sitoutumaan. Kenties hän myös hakee hyväksyntää ja pönkittää omaa huonoa itsetuntoa, haluaa päteä naisten kanssa. Salasuhteet tuovat myös jännitystä elämään ja saa adrenaliinin virtaamaan. Sama miksi jotkut harrastaa extremeurheilua. Kun mikään ei tunnu miltään. Jäänyt lapsen tasolle jossain mielessä. Lapsetkin tykkää tehdä kaikkea sellasta, mikä on kiellettyä.Terapian tarpeessa.... Sinä et pysty häntä auttamaan eikä hän ilman terapiaa muutu. Ja se voi viedä aikaa. Haluatko sitä?


      • tuskin on
        kjhkgh kirjoitti:

        Jotkut ei varmaan sitten vaan osaa olla vain yhden ihmisen kanssa. Mutta kun se on noinkin usein toistunut, niin vaikea kuvitella, että hän voisi tapojaan muuttaa enää.

        Sä menetät terveytesi tuollaisen äijän kanssa. Sydämmeesi sattuu joka kerta, kun uusi suhde tulee esille. Tieto nakertaa sinua sisältä päin, vaikka kuinka antaisit anteeksi. Samoin jatkuva stressi nakertaa terveyttäsi ja aiheuttaa pientä verenpaineen nousua koko ajan. Yksi kaunis päivä terveytesi on romahtanut.
        Onko tuo "rakkaus" sen arvoista?


      • Vivienne 53
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        Jätä tuollainen mies!!! En ole koskaan ennen vatannut täällä mutta nyt piti vastata.
        Itse elin sellaisessa avioliitossa 9vuotta. Hän myös aina itki ja pyysi anteeksi,ettei halua menettää hyvää ja rakasta aviovaimoaan. Minä jopa löysin hänet ystäväni kanssa sängystä. Se tapaus aukaisi minut silmät ja otin eron,sen jälkeen on naiset vaihtuneet aika tajaan hänen elämässään, Minä olen nyt onnellinen olen nyt onnellisessa suhteessa hyvän uskollisen miehen kanssa, Erosta on kulunut 7vuotta aina ajattelin että kyllä minuakin varten vielä jossain on kunnon mies ja nyt on... Ota ero sellaisesta miehestä ja elä elämäsi onnellisena. Onnea sinulle!!!!


      • joopa joo
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        Itsellä ex-mies oli samanlainen. Elänyt koko aikuisikänsä parisuhteissa ja pettämistä on tainnut tapahtua joka ikisessä, ei nyt ihan tajuttoman paljon mutta kuitenkin.

        Taustalla kanssa rankka lapsuus ja koulukiusaaminen. Tuo otti silmään kirjoituksestasi, voisiko tuolla olla jotain tekemistä asian kanssa?

        Meillä mies olisi halunnut avoimen suhteen ja hän taasen ei ollut ollenkaan mustasukkainen niinkun en minäkään. Suhde kesti kolme vuotta. Sanoo edelleen rakastavansa minua, mutta että hänen pimeä puolensa on tämä pettäminen ja itse asiassa on sitä mieltä, että ei se edes ollut pettämistä, koska hänelle olisi oikein hyvin käynyt, että mulla myös olisi ollut silloin tällöin muita.

        Niin jos luulet, että kestäisit avoimen suhteen, niin kannattaa kokeilla. Käsittämätöntä itsekkyyttä mieheltäsi, jos todella ajattelee, että vain hän saa käydä vieraissa.

        Mutta avoin suhde sopii todellakin hyvin harvoille ja se pitää sopia tarkkaan. Itse olen tilanteestani johtuen joutunut sitä pohtimaan paljon ja koen sen edelleen hyvin ongelmalliseksi, koska vaikka se olisi minulle ja kumppanilleni ok, niin mitä se on niille kolmansille osapuolille.


      • narsistinuhri100
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, että mikä mättää. Olen hänelle sanonut, että ehkä et vain rakasta minua tarpeeksi. Yleensä hän kuitenkin sanoo, että ilman minua hänellä ei olisi mitään. Tuntuu, että hän vain haluaa kokeilla, millaisia suhteita muiden kanssa voisi saada aikaan. Tuntuu, että häntä kiehtoo, millaista muiden kanssa olisi olla ja mitä vanhoista suhteista olisi voinut tulla. Hän on muutenkin sellainen ihminen, että nauttii riskeistä ja jännityksestä. Kun olen sanonut, että mene sitten ja ole niiden naisten kanssa, niin se ei enää kiinnostakaan.

        Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. Hänellä on myös vakava sairaus, joka ei häiritse elämää eikä näy millään tavalla, mutta periaatteessa hänen elämänsä voisi loppua päivänä minä hyvänsä. En tiedä hakeeko hän sitten kokemuksia muista naisista, kun on teini-ikäisestä asti ollut vain pitkissä suhteissa eikä elänyt lainkaan varsinaista sinkkuelämää.

        Minusta vain tuntuu tosi kurjalta tajuta kerta toisensa jälkeen, että taas hän haikailee jonkun toisen perään. Olen mielestäni hyvä puoliso, mutta ehkä tosiaan olisi aika itselläkin maistaa, millaista ruohoa aidan toisella puolella on - seitsemän vuoden jälkeen. En jaksa kärsiä ikuisesti ja kokea riittämättömyyttä.

        Kyseessä on ns. narsistinen psykopaatti. Valitettavasti ei ole hoitokeinoa, pakene vielä kun voit. nimim "been there, done that"


    • Herra_tieto

      Taitaa olla seksiaddikti. Pitäisi päästä hoitoon (enkä nyt meinaa sellasta "hoitoa"!)

    • näitä on

      aika hvä trolli...

      Jos aattelis, että ois totta, sanois: kumpikaan rakasta toistaan - melkeen kysyis?

    • Minna-Mari69

      1. On laitonta lukea toisen viestejä.
      2. Se on vain seksiä. Oletteko koskaan harkinneet kimppakivaa?

      • Nähnyt tuota lajia

        Kyllä kumppanisi on jo tapansa näyttänyt ; ei hän tuosta miksikään muutu. Jokainenhan joskus ihastuu matkan varrella, mutta sitoutumiseen kykenevä antaa ihastusten tulla ja mennä vain tuulenpuuskana, joka pian tyyntyy.
        Joudut tekemään valinnan: a) siedät kaiken kuten tähänkin asti b) kerrot ilmoitusluontoisesti, että nyt sinäkin alat oheistapailla muita, ETKÄ kysy lupaa siihen tietenkään, sillä sinulla on jo se, c) lopetat suhteen, jos tunnet meneväsi rikki noista kaikista. Muista, ei hän pysty olemaan uskollinen, vaikka haluaisi.


    • moongirl

      Juuri "kipeänä" itken 7v kestäneen myrskyisän parisuhteen päättymistä.
      En ole teinityttö , olen 57v tunteellinen, uskollinen sairaanhoitaja nainen.
      Heti parisuhteemme alussa mieheni piti yhteyksiä entisiin naisystäviinsä " ystävänä " ( kuten hän aina minulle kertoi )
      Sitten tämä ystävä verkosto kasvoi ja kasvoi. Mieheni oli päiväkahvilla heidän luonaan ja öitäkin, kun minä olin yövuorossa.
      Itkin ja annoin anteeksi.
      Viime kesänä astui kuvioihin venäläiset naiset ja muut ulkomaalaiset nuoret tytöt.( mieheni on saman ikäinen kanssani ).
      Mieheni sekoitti sähköposti osoitteemme kotitietokoneella jolloin minä aloin saada kiihkeitä rakkauden ja rahan anomuksia mieheni nimissä.
      Tänään hän on työkaverini kainalossa :(

      Eli mies tai nainen joka ei sitoudu parisuhteeseen lujasti ja toista loukkaamatta ei koskaan pysty olemaan luottamuksen arvoinen. Se ruokahalu kun kasvaa syödessä.

      Voimia sinulle ystäväni. Tiedän miten polttavia kyyneleet voivat olla.

    • naurun pitely

      Miten joku voi sanoa että suhde on elämän paras jos toinen juoksee koko ajan vieraissa. Millaisia on mahtaneet olla ne aikaisemmat suhteet.. :D

    • Mistä noita sikiää

      Vain pösilö akka lukee toisten viestit ja e-mailit. Maili-tehtaalle sellaiset akat eli kilometritehtaalle eli kauas puuuuiiisss.

      • fdgfd

        pösilö akka???? Eikös tossa kohtaa taas huomattu et kannatti lukea kerta ku narsisti miehee ei voi luottaa.... mielummin lukea viestit ku olla tietämätön toisista hjuarista.. mun mielestä suhteessa saa lukea toisen viestit ja spostit mut mielummin avoimesti eikä salaa..


    • tutu200

      ikävä kyllä, tää ei loppu ikinä! On jo kokemusta! Onneksi heitin " kaverin" ulos ei hän on mun arvoinen.

    • K

      Pistä se sika pihalle. Löydät paremman.

      • jasu51

        Vierasta pitää saada niin paljon että omakin maistuu vieraalle......revi siitä huumorii


    • oliskokokoko?

      Jospa olette vain riippuvaisia toisistanne ?Olisiko aika irroittautua ja ainakin sinulla on mahdollisuus etsiä ja löytää terve parisuhde (koska tunnistat jotain olevan pielessä, et vain osaa nimetä sitä, vielä). Miehesi ei taida havaita itse tilannettaan, ainakaan vielä.

    • brazil88

      Miehesi ei tule koskaan muuttumaan. Kukaan nainen ei pidemmän päälle kestä tuollaista. Huolehdi itsestäsi ja lähde suhteesta. Kyse ei ole loputtomasta kilpailusta missä sinun aina pitäisi saada hänet sanomaan että hän kuitenkin haluaa vain sinut kun hän jälleen on pettänyt. Kyse on miehen luonneviasta, et voi sille mitään.

      Siis huolehdi omasta henkisestä ja fyysisestä terveydestä ja lähde suhteesta.

      Mies tulee jatkamaan ihan samalla tavalla oli hän kenen kanssa tahansa.

      Minä olen kokenut vastaavan tilanteen, lähdin suhteesta jo 25 v sitten - ja tämä hurmuri tekee vielä ihan sitä samaa. Asuinkumppani vain vaihtuu välillä.

    • jopas jotain

      että ihan parhaita ystäviä, no minä ainaskaan en harrasta seksiä parhaiden naisystävienini kanssa koska olemme vain ystäviä ja mieshän on monessa tapauksessa paras naisen ystävä ja seksiä ystävät ei keskenään harrasta. Moni ystävyys on pilattu seksin vonkaamisella, itse hoidan seksin avoliitossa naisen kanssa joka on mulle enemmän kuin ystävä, sinä et ole kuin panomesta sille miehelle vaikka muuta kuvitteletkin

    • kokemussamaa..

      "Miehellä on taustalla myös rankka lapsuus ja koulukiusausta lähes koko ala- ja yläasteen verran. "

      Minun exäni oli ihan samanlainen, hänelläkin oli taustalla mm. hakkaamista lapsena. Hieman säälin häntä, sitten aloin ajattelemaan että minun ei pidä kärsiä kenenkään toisen menneisyydestä, eikä sinunkaan! vaikka exäni kaverit olivat sitä mieltä että häntä pitäisi sääliä.
      Jokaisella ihmisellä on menneisyys: toisilla rankempi, mutta varmasti jokaisen menneisyydestä löytyy edes vähän myös niitä rankkoja asioita, eli se ei ole mikään syy antaa anteeksi toiselle! päinvastoin jos on lapsuudessa kokenut hirveitä asioita niin eikö silloin pitäisi mennä elämässä eteenpäin aikuisena tai hakeutua terapiaan. Mieti tarkkaan miltä sinusta itsestäsi tuntuu, et ole itsekäs vaikka pistäisit suhteen poikki, sen sijaan mies on erittäin itsekäs hän ajattelee saavansa pettää ja samalla pitää vakisuhteen sinun kanssasi, tuntuuko se oikealta? ansaitseeko mies todella sinut? tunnetko yhä silloinkin rakkautta kun mies pettää jatkuvasti sinua? jos vastaat yhteenkään ei, niin on syytä jättää. Kyllä mies voi itkeä aikansa mutta se voi olla vaan esitystä pian hän on jo toisen kanssa, miksi hän roikkuu muissa naisissa jos haluaa myös roikkua sinussa. Jotkut ihmiset eivät muutu ikinä, ei vaikka antaisi kuinka monta tilaisuutta muuttua, surullista mutta totta. Aina voi löytää jotain uutta ja parempaa, jatkossakin jos törmää pettäjiin ei kun äkkiä elämässä eteenpäin etenkin jos hakee vakavaa/normaalia suhdetta, perhettä on vaikea perustaa pettäjän kanssa.

    • To be or not to be?

      Täällä toinen palikka, moi. Omassa suhteessani on vähän samanlaisia ongelmia. Ollaan oltu pari vuotta yhdessä, viihdytään hyvin yhdessä, ollaan parhaita ystäviä ja seksi on upeaa. Mies on kuitenkin pettänyt mua kerran - kännipäissään exänsä kanssa. Lisäksi hän on harrastanut suhteemme aikana nettideittailua tällä samaisella sivustolla. Mäkin sain miehen kiinni lukemalla salaa hänen tekstareitaan (rikos tai ei), keskusteltiin, oltiin pari kuukautta erossa, mies pyysi anteeksi ja kertoi haluavansa olla vain minun kanssani. Annoin anteeksi, tai yritin/yritän ainakin. Ongelmat ovat kuitenkin tulleet taas pintaan, ja sain miehen kiinni entisille tyttöystäville soittelusta. Huoh. Hänen mukaansa tämä johtuu yksinäisyydestä - olemme etäsuhteessa ja miehen mukaan yhteenmuuttaminen voisi auttaa, kun silloin olisin hänen luonaan eikä tarvitsisi etsiä lohtua muualta. En tosin tajua, miksei hän nytkin voi ottaa yhteyttä minuun yksinäisyyden iskiessä. Itse epäilen, että häntäkin vaivaa levottomuus ja "ihastumiseen ihastuminen", joka johtuu siitä että aikanaan nuoruudessa oli pitkässä suhteessa ja sinkkuelämä on jäänyt elämättä. Joka tapauksessa mies on taas luvannut parantaa tapansa, mutta en tiedä, uskoako vai ei. Tyhmä varmaan olen minäkin, jos jatkan tätä, mutta kun rakastan häntä.

    • Neiti A

      Jos jatkat suhdetta tähän kaveriin, saat elää ikuisessa epävarmuudessa. Etkö pelkää saavasi tuliaisia näiltä reissuilta, tippuria, kondyloomaa, HIViä?
      Tiedät itsekin mitä Sinun pitää tehdä. Arvosta itseäsi. Jätä moinen surkimus.
      Yksinkin on parempi olla kuin tuollaisen narsistin kanssa, joka kaipaa aina uuden ja uuden naisen huomiota.
      Kolmas vaihtoehto on hakeutua periterapiaan, jossa mahdollisesti saataisiin selville, mikä miestä ajaa tuohon käyttäytymismalliin.
      Sinuna riuhtaisisin itseni irti tilanteesta.
      Älä sääli miestä, hän kyllä löytää lohduttajia. Niin pöljiä on naiset.

    • Kerrasta poikki

      Olet varmasti upea nainen, joka saa tuhat kertaa parempia miehiä kuin anteeksi antoa ruikuttava paska. Kerrasta poikki-ei tuollaiset muutu, vaikka sata vuotta menis. Samoin ne on hakkaajatkin-viimein ne lyö vainaaks, kun niitä aikansa uskoo. Lukiessani sun kirjoitusta, mietin että kirjoitatko totta??? Ei millään pahalla-voiko joku luottaa ton jälkeen ja pystyä olemaan. Oksentaisin. Naimisissa 31 vuotta ja ei koskaan enää.

    • Matti P.

      Anna reppanan mennä. Sinun ei tarvitse pidentää nöyryyttämistäsi. Parempia miehiä löytyy läjäpäin.

    • jade09

      Et ole tyhmä. Sinä vain rakastat häntä ihan liian paljon kuin mitä hän ansaitsisi.

      Jos hän ei ole virheistään oppinut, sinulla ei ole kovin montaa vaihtoehtoa. Joko olet hänen kanssaa ja hyväksyt sen, että hänellä tulee olemaan salarakkaita tai sitten jatkat elämääsi yksin ja aikanasi tulet löytämään miehen, joka on rakkautesi arvoinen. Avoin suhde olisi ollut myös teidän tilanteessanne ok ratkaisu, mutta miehen reaktioista päätellen ei tulisi toimimaan.

      Muista, että sinä teet omat valintasi parhaalla katsomallasi tavalla.

    • pilin nyplääjä

      HEH HEH HEH HEEE HEEEEEEEE!!!
      Ai että saa taas nauraa. Ylläpidon provo-paavo panee taas parastaan, nauttii naisena kirjoittamisesta ja sitten nypyttää pientä pip.peliään vastauksia lukiessaan, saattaa jopa naisena esiintyen vastailla itselleen.

      Sairastahan tuo on, mutta kyllä se naurattaakin.

    • Tarumaru

      EI! Ei missään nimessä saa hyväksyä pettämistä. Heivaa ukko ulos ja ala nauttia elämästäsi.

    • ............

      30 vuotta kesti avioliittoni, ja mies haki toista koko ajan, ja aina tasasin väliajoin suhde paljastu, täysin raitis mies.
      Minua hän uhkaili, jos eroan ja sainkin tuntea pahoinpitelyä vuosittain, kaikki riidat alkoi siitä, kun en hyväksynyt pettämistä.
      Ei muuttunut vaikka lupasi, ja himo vieraisiin kesti koko ajan, ja nimitti minua hulluksi kun kuvittelen, vaikka kaikki oli totta.
      Oman terveyteni takia, eli etten olis sairastunut, jätin miehen, se olikin vaikea prosessi, todella vaarallinenkin,mutta nyt en ole missään tekemisissä enää.

      Kesti vuosia toipua, sillä pelkäsin sitä vielä pitkään eron jälkeen.

    • städe 84

      Oot helvetin hyvä mimmi. Ja jos te ootte ollu sun miehen kaa 7 vuotta niin on seki varmaan aika saatanan hyvä partneri kuitenki. mut jotenki sun pitäis tehä sille selväks et jos toi sekoilu ei lopu nyt nii sit lähet lätkimään. Tai sit jos oot oikeesti kovis annat miehen pitää vähän hauskaa välil... ootko muuten ite pettäny sun miestä? jos oot ja se saa sen tietää ni teijän juttu on tod.näk. historiaa.

      t: miehesi kaltainen (se ei oikeesti oo hauskaa) kun joutuu pettämään ja välillä menettämään rakastamiaan naisia... OIKEESTI!

      • joopa joo...........

        Hauskaa voi pitää sen omanki naisen kanssa. Idiootti pettää.
        Onneksi oma mies ei ole niitä tyyppejä.


    • idiot

      Just. Voin kyllä lohduttaa sinua ketjun aloittaja ja ärsyttää muita. Olin suhteessa vuosia äijän kanssa joka jäi vähän kerrallaan kiinni kaikenlaisesta, oli soittelua, nettailua, deittailua, kahvittelua, viestittelyä jne.. Aina kun jäi jostain kiinni, itkujen ja keskustelujen jälkeen annoin anteeksi tai ainakin yritin ja jatkoimme yhdessä. Luulin, että viimeinen tikki olisi tullut minullekin kun jäi pettämisestä kiinni monen eri naisen kanssa. Jätin miehen ja muutin omaan osoitteeseen, yhteyttä en pitänyt. Toinen kyllä piti ja ruikutti, monta kuukautta.. jonka jälkeen pikku hiljaa taas taivuin ja otin takaisin, luokseni asumaan. Meni muutamia kk ok, kunnes taas alkoi salaiset puhelut, tekstarit.. Sitä en enää kestänyt vaan otin toisen kostoksi ja heitin äijän pihalle.. muutin satojen kilometrien päähän ja lakkasin yhteydenpidon. Nyt muutaman vuoden jälkeen, kun minulla olisi "kaikki" hyvin ja onnellisesti toisen miehen kanssa, tiemme kohtasivat ja aion tapailla tätä exääni, en voi enää olla suhteessa tähän nykyiseen kun sydämeni on muualla..
      Että tämmöisiä idiootteja me naiset ollaan! Joten tsemiä, toivottavasti sinä olet viisaampi!

    • Samalla takas

      Monet miehet pettää ennemmin tai myöhemmin, mutta toi on jo liikaa. Minä oisin jo kauan sitten hyppänyt toiseen mieheen syliin ja kertonyt sille.

    • särkynyt sydämiset

      Heips! Vähänkö ÄRSYTTÄÄ!!! Kirjotin viestiä, ja hups yht``äkkiä se nyt vaan päätti hävitä!?!? Joten jos sua kiinnostaa / huvittaa.?? Niin kirjota mulle niin meilaisin mielelläni asiasta [email protected]. Nimerkillä "särkynyt sydämiset"

    • lollobrigida

      Olen ollut samassa tilanteessa ja lopulta riistäydyin siitä irti!
      Suojelen itseäni!!!!!
      Se ei lopu ellet SINÄ tee siitä loppua, siis lopeta suhdettanne.
      Ei ole kysymys ulkonäöstä rintojen koosta tai vartalosta, vaan siitä että:HÄNEN ON PAKKO SAADA NAISIA.
      Varmasti rakkaus on myös pyytteetön mutta silti hän haluaa aina myös muita vaikka olisit kuka tahansa lollobrigida, kuvankaunis.
      Eikä koskaan tule sellaista naista jolle hän voi olla 100% uskollinen.
      Usko vaan, siitä ei saa pitemmän päälle kuin särkyneen sydämen kerta toisensa jälkeen,
      Sinua ei auta varmaan kuin että panet vahingon kiertämään, että hän saa nenälleen, mutta mitä sitten...ei mitään, tilanne on hyvä pari kuukautta ja taas samaan lauluun!!
      Nimimerkillä, kokemusta on, "hän ei uskonut kuinka tyhmä oli ja mitä hän menetti ja jos nyt vielä saisi minut takaisin olisin varmasti ainoa..." diipadaapaa

    • Elä eppäile

      Kannattako jatkaa? No iliman muuta.

      • Velhoilija

        Kannattaa jättää!!!!! Mullakin oli vieraista naisista kiinnostunut mies (M.T) ja nyt kun ei tarvitse katsella sen häsläämistä enää, on itsellänikin paljon parempi olo. Toivottavasti pettäjät löytävät itselleen kaltaisensa parin!!!!


      • mullakin oli
        Velhoilija kirjoitti:

        Kannattaa jättää!!!!! Mullakin oli vieraista naisista kiinnostunut mies (M.T) ja nyt kun ei tarvitse katsella sen häsläämistä enää, on itsellänikin paljon parempi olo. Toivottavasti pettäjät löytävät itselleen kaltaisensa parin!!!!

        aikoinaan mies(M.T),joka petti mennen,tullen ja vähän palatessakin ja todella härskisti mm.kihlajais matkallamme:(((.HUH,ei käy kateeksi hänen nykyistä vaimokettaan...mihinkä se koira karvoistaan pääsisi,vai miten se sanonta meneekään?


    • ja piste

      Ei kannata jatkaa.piste

    • Narskun ex-uhri
    • 23232344

      Mä voin auttaa sua kostamaan miehellesi. Pannaan, videoidaan ja mailataan sinne miehesi tiedustelujen perään.

      • RiippuvuusTuokin

        Maailma on täynnä tollasia suhteita. Osa vaan jatkaa kulissia, kun ei osaa olla yksinkään tai vaihtaa parempaan. Kuka jaksaa tuollaista elämää vuosia?


    • EI MITÄÄN JÄRKEE JATKAA!!!

      • jätä se

        Siin se taas nähdään, että miehelle ei riitä pelkästään kaunis ulkonäkö tai isot tissit jotka olisi kotona. Jotain muuta haetaan koko ajan ja petetään omaa kumppania.

        Ei ole kunnioitusta eikä tasa-arvoista suhdetta, kun pettää kumppaniaan.


    • narrattu

      Ei voi olla totta! oletko tyhmä vai vain yksinkertainen kun annat moiselle miehelle
      vielä anteeksi! jätä se!!!!!!!!!

    • 10+19

      Olet onneton kun hän pettää sinua, olisitko onnettomampi ilman häntä? Mitään muuta sinun ei tarvitse ajatella. Kun oikea vastaus löytyy, tiedät mitä tehdä.

      • sitäsaamitätilaa

        Sun kannattas tehä miehes mustasukkaseks, se yleensä saa miehetkin ajattelemaan.. Mut jos susta ei tunnu hyvälle olla tollases suhtees nii poikki vaa :/


    • ajattelevat Rinnat

      Olet hyvännäköinen, muodokas ja isorintainen nainen, joka saa paljon huomiota miehiltä. Olet luonteeltani sympaattinen ja hyväntahtoinen. Yhden seikan unohdit:
      olet höpsö!

      Jos olet kaikkea tuota, miksi tahdot olla täysin häilyvälle miehelle yksi monista?
      Entä sitten kun ikä alkaa lyödä merkkejään, kauneus hiutuu, rinnat rupsahtavat
      ja hyväntahtoinen luonteesi katkeroituu kaikesta petetyksi tulemisesta? Entä jos perustatte perheen ja raskausajat saisit kestää miehen ihastumisia ja sekstailuja milloin silloinkin? Jaksatko? Huomioi sekin, että miehesi vaikuttaa olevan juuri se suhteita etsivä osapuoli eikä mikään peniksestä vedettävä tahdoton möllikkä jota
      naiset ahdistelisivat. Mutta ehkä tarvitsekin juuri sellaisen miehen, koska jokaisen
      tuskan ja ahdistuksen jälkeen sopu on suloinen?

    • rajatonta

      olet omalla toiminnallasi suhdetta jatkamalla siitä toisesta pettämiskerrasta eteenpäin antanut ymmärtää että rajasi ei tule vastaan. (ensimmäisen jälkeen voi mielestäni antaa toiselle uuden mahdollisuuden ..)
      Eli mies testaa teini-ikäisen lailla missä se raja tulee vastaa - rakkautta ja rajoja tarvitaan. Rakasta itseäsi hieman enemmän, anna itsellesi arvo ja vedä raja johonkin.

      • mielenkiitoista

        Ei hyvää päivää aloittaja:
        "Meillä on hauskaa yhdessä, olemme toistemme parhaita ystäviä ja seksikin on värikästä. Sitä on myös reilusti. Vaikka olemme olleet näin pitkään yhdessä, saatamme harrastaa seksiä edelleen useita kertoja päivässä. Olen hyvännäköinen, muodokas ja isorintainen nainen, joka saa paljon huomiota miehiltä. Olen luonteeltani sympaattinen ja hyväntahtoinen"

        Vaika oletkin tyhmä anna silti numeros voitais tavata!


      • ´...

        Eikös ne rajat sovita suhteen alussa? Meillä ainakin sovittiin,että yksikin pettäminen ja se on välittömästi ero. Eikä esimerkiksi humalassa oleminen vaikuta asiaan yhtään. Kumpikin tietää ettei pysty antamaan oikeasti anteeksi,joten turha edes yrittää jatkaa.


    • mazzamorra

      - Kuten näet, et riitä miehellesi. Anna kaikille! Hyvä et ehkä ole siinäkään, mutta saatpa
      kostettua. Siinä ei tarvitse edes kostua! Asenne riitää.

    • samanlainenurpo

      Noo tuollasia kummajaisia syntyy kun alottaa liian nuorena seurustelun ja sit miettii miltä tuntuis olla jonkun toisen kaa...Itse kuulun tähän joukkoon eli tiedän mistä puhun.Ja tosiaan jos lohduttaa niin ei se ole se ulkonäkö vaan se tunne.Sitä haluaa testata mihin rahkeet riittää tai jotain.Ja siitä kehittyy sit jonkinlainen tapa. Varman tästä tunteesta pääsisi poiskin jotenkin, mutta ei ihan helpolla.Mietin usein,että voi kun en ois tällänen, vaan sellanen perustaapero joka tyytyy siihen yhteen ja osaa olla siitä ilonen, mutta se ei vaan jotenkin lähe...Mutta kyllä parisuhdekkin voi silti toimia..Se vaatii vaan vähän erilaisen suhtautumisen.

    • äpläröö

      Et voi kutsua tuollaista tyyppiä "mieheksesi" ja jos vähänkin välität itsestäsi, et jatka tuota menoa vaan päästät vapaille vesille tuollaisen lieron, vähän kasvamaan. Kyllä se takaisin löytää, jos teidän välillä on rakkautta, usko pois.

    • Hoh-hoijaa

      -> Höpläytettävä ääliö yksipuolisessa "suhteessa" => grow up ja get a life.

    • määmy

      Kun pettäjälle on antanut anteeksi uudelleen ja uudelleen. Hän katsoo, ettei eroa tule ja jatkaa vieraissa käymistä.

    • leijonan karjaisu

      Kannattaa ehdottomasti jatkaa suhdetta jos seksi toimii ja on aktiivista!
      Mitä helkkaria sitä muutakaan vastakkaisella sukupuolella tekee?
      Ei mua ainakaan mikään muu huvita ja sitäpaitsi vaihtelu virkistää ;)

    • meikä

      Jätä se luuseri.Ansaitset yhden miehen todellisen rakkauden.Olet dissannut itseäsi jo liian pitkään,olet tullut sokeaksi mikä on oikein ja mikä väärin.Älä ota tätä hunsvottia ikinä takaisin,millään tekosyyllä,jos haluat itsekunnioituksesi takaisin.olet sen arvoinen!!

    • Nainenvantaa

      Valitettavasti näitä miehiä on vaikka kuinka paljon..ja sitten on vaimoja jotka antaa kaikki anteeksi..Itse olen ottanut sen linjan että jos varattu mies valehtelee ..ja saan kiinni valheesta ,ilmoitan vaimolle.!!!
      Kyllä jokainen itseään kunniottava vaimo ottaa ja lähtee sillä mies joka pettää kerran pettää aina!!! Tosi se VAAN on.Uskokaa vaan kiltit vaimot ...turhaan sitä sitten täällä ruikuttaa!

      • Olipas tuo pahasta

        Toivottavasti kaltaisia "poliisi" naisia ei ole muita kuin Sinä!
        Vastenmielinen, kahlitseva ja erittäin ahtaanoloinen elämän asenne sinulla. Toivottavasti et rusenna miestäsi henkisesti ja asenteellasi tee hänestä tahdotonta riepua!
        Avaa silmät ja ole ystävällisempi ja ymmärtäväisempi.

        Tämä oli minun mielipide - elämänkokemukseen perustaen.


    • p0rv00

      ''Olen hyvännäköinen, muodokas ja isorintainen nainen, joka saa paljon huomiota miehiltä. Olen luonteeltani sympaattinen ja hyväntahtoinen.''

      Lopettakaa ny saatana jo niitten provojen tehtailu.

    • Poly-A

      Tee diili että pidetään kaikki avoimena. On hienoa jos kumppanin suhde-elämää voi jakaa. Onhan salasuhteissa oma viehätyksensä, mutta se on pientä sen rinnalla, että seikkailut voi jakaa rakkaan ihmisen kanssa.

    • Miessavosta

      Ei tuohon voi muuta sanoa kuin että jätä se mies ja etsi uskollisempi mies.

      Ps. olen mies ja siksi kanattaa neuvosta ottaa vaarin, koska meitä uskollisiakin miehiä löytyy. Hassu juttu kun minun suhde taisi loppua kun naiseni luuli minun kulkeneen vieraissa, vaikka niin en todellakaan tehnyt.. Mutta jotenkin tuntui ettei hän luottanut enää minuun.

      Aloittajan mies käy vieraissa ja sä jatkat suhdetta.
      Mä en käynyt mutta silti sen takia mut jätettiin...

    • ja

      Ei ole totta. Tiedän että on helppo sanoa että EROA mutta niin on tässä tapauksessa..TAJUA JO

      • Jammp

        TAITAA OLLA PROVO


    • jk

      ei ole vastaavaa tilanetta

    • Been there

      Veikkaan miehen itsetunto-ongelmia, johtuen lapsuuden traumoista. Noilla jatkuvilla naisseikkaluilla hakee hyväksyntää, ja mahdollisesti pelkää hylätyksi tulemista, eli pitää olla joku toinen koko ajan varalla. Uskon, että miehesi voi hyvinkin rakastaa sinua, mutta ilman pitkää terapiaa ei muutu miksikään.

    • muumi mamma

      sinä se vasta mulkku oot ..........vaikka olisitte ollu 20 vuotta yhessä toisen puhelimee ei katota tuskin sekää sun päiväkirjaa lukee oot oikeesti pelle hyvä vaa että pettää suo.onne ja menestystä sä et voi olla kaunis ja hyvä jos hakee sitä muualta.........

    • mekkuli

      Mies on narsisti melko varmasti tai ainakin omaa vahvoja narsistisia piirteitä ...eroa

    • pettäjän tie on harh

      joo..o..jatka vaan..ok?

    • prr-zz

      Minun mies..tai no nyt eksä on ihan joka ikistä yksityiskohtaa samanlainen! Ja aina kun sain yhdestä naisesta selvää ja käskin katkasta välit, niin pari viikkoa niin oli jo uuden löytänyt. Nuo jopa tyhmänä annoin anteeksi, mutta nyt petti kuukausi sitten (harrasti siis seksiä teinin kanssa), tuo oli minulle asia jota en voi antaa anteeksi joten mies sai lapikasta suorilta!

      Ja meilläkin siis oli fantastinen suhde, harvemmin riideltiin ja aina taas oli hauskaa yhdessä. Tommoset miehet ei IKINÄ muuta tapojaan, joten kannattaa nyt erota kun vielä on helpompaa!

      • ,,.-.-.,,

        Seksiriippuvaisia on paljon... Se ei tosin ole tapa, vaan vähän vaikeammin korjattavissa oleva juttu. Minulla on ollut kunnia tuntea kaksi - kurkistaa kuoren alle. Täytyy sanoa, ettei sana "epätoivoinen" riitä kuvamaan alkuukaan niitä tunteita, jotka seksiaddiktissa myllertävät. Ihan toivotonta, etenkin sen jälkeen kun itse tajuaa tilansa. Monet eivät ikinä tajua, koska kumppanit ovat järjestäin lähteneet läiskimään....


    • jasu51

      olet törkeästi rikkonut kirjesalaisuuden, olet rikollinen...minä tekisin
      rikosilmoituksen poliisille....

    • Hyhhyh.

      Miehes on täys huo*a.

      • Hormoinihörhö?

        Pettikö mies, vai viettelikö nainen miehesi seksisuhteeseen?

        Suosittelen katsoman TV:n luonto-ohjelmia, lukemaan Jussi Viitalan kirjoja Inhimillinen eläin- eläimellinen ihminen, - Vapaasta tahdosta,
        Lutkamarssista, Pms oireyhtymästä. Vaihdevuosista. Endometrioosista niin voit ehkä ymmärtää miksi miehesi "Joutui" pettämään sinua.

        Lue Helsingin Sanomien uutinen.

        Seksihormonit ajaa kauniita naisia salasuhteisiin.
        Naiset voivat syyttää hormoneitaan syrjähypyistä.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus Seksihormoni ajaa kauniita naisia salasuhteisiin/1135242736995
        --


    • sinkku--

      Kun näitä viesteijä lukee nii alkaa miettii et onko niitä KUNNON miehii ja LUOTETTAVIA miehiä ollenkaa? Itse erosin kans miehest joka kävi kerran meidän 2 vuotisen suhteen aikana kahvilla toisen kanssa. koskaan ei pettänyt ja kyllä hän aina ymmärsi jos sanoin että en tykkää ku flirttailet muille. mut oli väkivaltanen ym niin erottiin...
      silti väleis ym. mutta kuulemma koskaa ei voida palata koska menin hänen jälkee sänkyy muitten kaa..
      että miehiä on moneen lähtöön..
      Tsemppii.. tee niiku ite näät parhaaks! sunhan elämä tää on :)

    • ...-..-.-

      Miehesi on seksiaddikti. Koska kyse on riippuvuudesta, sinun on mahdotonta tehdä asialle mitään. On kolme vaihtoehtoa. Jatkat elämääsi noin, hyväksyt miehesi suhteet tai eroat. Voisit myös ehdottaa miehelle, että tämä hakeutuisi ammattiauttajan pakeille. Ellei asiaan tule korjausta, haet eroa.

    • tiitti

      Mulla meni melkein 10v että pääsin irrottautumaan samanlaisesta suhteesta, tuli mitta täyteen pettämisiä, valheita, anteeksi pyyntöjä/antamisia. Kaikkea mitä törppö keksikään ja niin otin lapset ja häivyin. Vaikeaa oli aluksi mutta en kyllä kadu (enkä tule katumaan). Mihinkä se koira karvoistaan pääsee :) vaikka miten rakastaa niin täytyy osata rakastaa itseään enemmän. Parempi yksin kun huonossa suhteessa. näin se vaan naiset menee.. :)

    • JÄTÄ_SE.

      Ap:lle,

      Jos olet todella niin upea kuin miltä vaikutat, heivaa se niljake ulos heti!
      Olet antanut jo anteeksi monta kertaa ja sama peli vaan jatkunut ja tulisi jatkumaankin ikuisesti. Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia, vaikka seurustelisivat miten upean ja ihanan kumppanin kanssa, se ei riitä. Tarvitsevat aina lisää, aina uusia kokemuksia ja ihmisiä. Elämällä olisi vielä sinulla paljon tarjottavaa, ihania asioita mutta ei tuon paskiaisen kanssa!

    • erimieltä

      Olen erimieltä usean vastaajan kanssa.
      Itse olen tällainen mies kuin sinunkin miehesi on. Jos kerran viihdyt miehesi seurassa eikä hän sinua millään tavoin "pahoinpitele" miksi kyseenalaistat suhteenne? Ne kotkotukset häviää aikanaan, iän myötä.
      Sitä en ymmärrä, miksi miehesi on mustasukkainen.
      Pyydä häntä selvittämään ensin tuo asia ja hyväksymään se tosiasia, että sinä voit elää samalla tavalla!. Se mustasukkaisuus pitää saada pois karsittua.
      Et sinä voi olla hänen orjansa.
      Aikanaan minulle tuo elämäntapa antoi paljon voimia ja virkeyttä. Keskustelin itseni kanssa tästä taipumuksestani. En tullut muuhun tulokseen, kuin siihen, että haluaisin olla useamman naisen kanssa naimisissa ja elää heidän muodostamassa perheessä. Valitettavasti se ei Suomessa ole mahdollista (tosin Suomessa elää useita ulkolaisia miehiä tällaisessa suhteessa - se on heidän omassa kotimaassaan mahdollista.)

    • Tuttua

      Älä jatka. Hajotat ittes. Mullakin entinen vaimo oli sellanen. Aina se puhu jostakusta muusta. Lopulta se yhteen ihastu joka oli tietty vain kaveri. Nyt ne asuu yhdessä.
      Tuo mitä kerroit kielii jo, että ei toimi.

    • Rabat

      No, en nyt sanoisi noinkaan. saat vain yhdenlaisia vastauksia. Miksi mies tahtoo sinut? Miksi hän tahtoo samalla muitakin, mutta ei halua sinua menettää? noita muita hän menettää koko ajan, mutta ei sinua.
      Miehesi tarvitsee paljon huomiota naisilta. Mihin tarvitsee noin ison määrän huomiota vai otetaanko pisteet välillä häneltä pois?
      Miehesi on ehkä epävarma sinusta ja näistä tapahtumistakin. Pitää olla aina joku varalta, jos kumminkin jätät. Pystytkö vakuuttamaan hänet? Pystyttekö tekemään sopimuksen? Voitko luottaa? Jos lupaa, luotatko? Jos et luota, pystytkö elämään epäluottamuksessa?

      Olin samanlaisessa suhteessa vaikka näin pitkälle ei menty. Huomiota haettiin kaikkialla. Kun annoin huomiota itse, tapa meni vähin erin ohitse, enkä usko, että enää harrasta sellaista. Uskon, että luott6amuksen voi vielä saavuttaa. Kuten näet, harvalla sitä absolut luotettavaa miestä on. Tai naista. Aina pitää hiukan saada sivusta. Pystynkö edes antamaan kaikkea itsenäni? En ole mikään ressukka, aika tyytyväinen ihminen olen.

    • askontyttö

      Tuttua juttua, mutta sitä en tajua, että käyt toisen koneella urkkimassa.
      Itselläni oli alkamassa suhde miehen kanssa, joka oli niin rakastunut minuun ja akka kuulemma mustasukkainen hirviö, nuuskii puhelimenkin.
      Suhtauduin todella varauksellisesti moiseen kikkoloon. Ystävättäreni kehui, että niin mukava mies. Totuus sitten paljastui, koskaan en saa tietää, lä'hettikö mies itse, vai se seko akka viestin, jossa mies ilmoitti olevansa pa..a.
      Tärkeä mitta on miehellä se korvien väli, jos siellä ei oikeasti tapahdu muuta, kuin petosta, ampukoon itsensä.
      Kyseinen kikkolo väitti, ettei ota eteen sen hirviön kanssa ja oli mukamas hämmästynyt, että pikkuveli onkin kunnossa, kun olimme sängyssä.

    • orvokki32

      Jätä tuollainen retku.....
      Älä pilaa omaa elämääs noin...

    • seksmacine

      Se on syvällä mihen geeneissä siementää jokainen halukas nainen kun siihen tulee tilaisuus

    • rakkaus on ruma sana

      Mikään en ole oikeasti neuvomaan, mutta ensimmäiseksi on todettava ,minä en usko siihen, että joku harrastaa seksiä jonku muun kuin oman kumppaninsa kanssa siksi, ettei rakasta kumppaniaan. Kyllä sitä seksiä päädytään harrastamaan sen vuoksi, että ihmisellä on sukupuolivietti, joka ei kohdistu pelkästään omaan kumppaniin - niinkuin useimmilla muillakin eläimillä on.

      En usko myöskään siihen, että muille ihmisille osoitettu rakkaus vähentää rakkautta omaa puolisoa kohtaan, oli osoitettu rakkaus sitten esimerkiksi vain toisen ihmisen huomioimista, ystävyyttä tai jopa seksiä (puhun nyt rakkaudesta, vaikka se on merkitykseltään todella epämääräinen sana). Ihmisen rakkaus ei ole mikään vakio, jota voi käyttää ja joka sitten loppuu kesken kun sitä on käytetty tarpeeksi.

      En tietenkään tarkoita näillä puheilla, että miehesi teot olisivat oikeutettuja. Miehesi voidaan tekstisi perusteella luokitella todelliseksi kusipääksi. Miehesi on tehnyt todella väärin, koska hän varmasti hyvin tietää miltä sinusta tuntuu kun hän on pettänyt sinua jonkun muun kanssa. Kyse on parisuhteessa solmituista säännöistä.: uskoisin, että teillä voisi olla aivan toimiva parisuhde, jos tosiaan voisitte, että suhde on siinä mielessä avoin, että voi olla muidenkin kanssa. Mutta tietysti suhteen pitäisi olla tasapuolinen molemmille osapuolille ja molempien tulisi myös syvällä sisimmässään hyväksyä säännöt. On todella itsekästä mieheltäsi vaatia sinulta uskollisuutta jos hän ei itse siihen pysty.

      Sitten palataankin taas siihen syyhyn, miksi miehesi ei pysty olemaan pettämättä sinua. Tietysti ulkopuoliselle vaikuttaa, että miehesi ei todella rakasta ja kunnioita sinua, koska kohtelee sinua näin. Minä uskon kuitenkin samalla tavoin kuin moni täällä, että miehesi on myös jonkin asteinen seksiaddikti. Ja vaikkei diagnoosi olisikaan juuri tämä niin hänellä on selvästi sellainen ongelma jonka ratkaisemiseksi ammattiapu on tarpeen.

      Jos tämä parisuhde on sinulle todella niin tärkeä että haluat pitää siitä kiinni kaiken kertomasi jälkeenkin, näkisin että sinun on tehtävä ratkaisuja, koska miehesi on niihin selvästi kykenemätön. Sinun pitää laittaa selvät ehdot hänelle:

      Jos hän haluaa yrittää elää perinteisessä parisuhteessa, jossa ei ole muita suhteita, on hänen (teidän) hakeuduttava ammattiapuun, koska hän ei selvästi pysty muuttamaan käyttäytymistään. Jos hän ei tähän suostu, hän ei todella rakasta sinua niin että voisitte elää parisuhteessa.

      Toinen mahdollisuus on että pystytte sopimaan avoimesta suhteesta, jossa molemmilla voi olla suhteita. Mutta jos miehesi on mustasukkainen kuten kuvasit, tämä vaihtoehto ei varmasti tule toimimaan pitemmällä aikavälillä.

      Tärkeintä on, että sinä todella ajattelet välissä itseäsi ja mietit elämääsi vaikka kolme vuotta eteenpäin. Uskotko että tuo mies on se jonka kanssa sinulla on onnellisin mahdollinen elämä kolmen vuoden jälkeen ja siitä eteenpäin. Tietysti eroaminen on aina kipeää ja vie aikansa toipua siitä. Sinä kuitenkin vaikutat fiksulta naiselta, joka kyllä voi saada todella hyvän kumppanin ja elää hyvässäkin parisuhteessa. Et voi antaa loppuelämääsi toisen ihmisen armoille, joka ei selvästikään ole ainakaan tällä hetkellä kykeneväinen sinua huomioon ottamaan.

      Tsemppiä sinulle, minkä ratkaisun ikinä teetkin.

    • valitettavasti

      Jotenkin toivoisi että miehet jotka pettävät kirjoittaisivat tähän oman näkemyksensä ihan rehellisesti.
      Olen nähnyt erittäin läheltä monen vuosikymmenen aikana miten mies käy koko ajan vieraissa, siis hakemalla hakee tilanteita, missä voi salaa harrastaa tälläistä, aivankuin juuri se olisi asian viehätys että kun ei jää kiinni rysän päältä, ja saa huoletta jatkaa tyyliänsä.

      Mitä tulee tähän tuntemaani tyyppiin, pakoilee hän minua eikä ala juttelemaan ollenkaan, koska tietää jäävänsä kiikkiin ja nurkkaan, jossa joutuu olemaan itsellensä rehellinen, ja aloittaa uusi elämä rehellisyyden opettelun merkeissä.

      Pettäminen tässä tapauksessa on huonon itsetunnon salaamiseksi toimiva oman itsensä pettämistä luulemaan että kun hän näin tekee ei kukaan tiedä mitään ja hän saa jatkaa jo pienenä saamiaan vaikutteita oman elämänsä valhetta. Tulee mieleen kuinka jänis laittaa päänsä pensaaseen ja luulee olevansa piilossa, valitettavasti.

      Tälläinen tila on sairaus ja vaatii pitkää terapiaa, eli on suoranaista riippuvuutta saada pönkittää omaa huonoa itsetuntoaan tälläisellä elämällä. Itsekkyys myös siinä vierellä estää näkemästä sitä vahinkoa, mitä tämä mies aiheuttaa monille ihmisille. Ensimäisen vaimon saatua tietää miehen salasta, otti hän eron ja lapset kärsivät tästä lopun elämäänsä. Mitä se sitten haittaa, ajattelee tämä itsekäs p..a.. Odotellaan milloin tulee seinä vastaan!?

      Lähde vain eroon liitostasi aloittaja, jos ei mies alistu aitoon terapiaan, jona tiedetään vievän kauan. Ole luja kannassasi, äläkä usko hänen lupauksiaan muutoksesta ja terapiaan lähdöstä. Se täytyy näkyä konkreettisesti ja pian, jos hän meinaa totta sillä puheellaan. Yrittää livistää kuin koira veräjästä joka hetki, usko pois, kunhan ei vain tarvitse katsoa itseään rehellisin silmin. Totuus tekee kipeää, mutta ilman sitä ei ole kenelläkään hyvä olla ja ihmisten määrä vain lisääntyy joka hetki, jotka ovat tässä sairaudessa mukana, suostumalla hänen kumppanikseen.

      Vieläkö ihmettelette miksi en luota miehiin koskaan?

    • Mulla on ollut juttuja vastaavanlaisten naisten kanssa. Itse kun olen mies. Ollaan niin rakastuneita ja itketään, ettei voisi elää ilman minua, mut silti kaiken aikaa etsitään uusia miehiä.
      Huvittavaa sun miehesi kanssa on se, että hän näyttäisi narahtavan sulle vähän väliä. Tee, mitä haluat, mut en mä usko, että se mies tuosta tulee muuttumaan, vaan sama tulee jatkumaan loppuun asti.
      Kovin huomionkipeillä ihmisillä on se, ettei mikään riitä. Ei riitä, että on yksi, tai kaksi kumppania, pitää olla kymmenen.

    • _Arhippa_

      Ei muutakuin Isäntä ulko ruokintaan ja .

    • vinkkinen.

      Heille jotka valittaa provoista.. Aller taitaa nykyään omistaa S24:n? Tai jokin yhteys? Sama jolla on seiska. ;) Itse kuitenkin luulen etteivät kaikki aloitukset ole provoja, vaikka joku lukija voikin provosoitua. :)
      Repikää siitä. :D Otsikot ovat tosiaan raflaavia.

    • edrfgthjyf

      Olen samaa mieltä suurimman osan kanssa siitä, että pettäjä on aina pettäjä, se on sillä verissä, sydänjuurissa. Alkaa houkuttaa liikaa eikä pysty enää vastustelemaan kun on niin jännää ja saa hyvän olon piikkejä. Sitä vaan ihmettelen, että katuukohan se niitä tekojaan jälkikäteen koskaan. Vaikuttaa erittäin sitoutuiskyvyttömältä, eikä osaa eikä halua ajatella sinun kannaltasi. Oma nautinto on tärkeintä.

      Itse antaisin tasan 2 vaihtoehtoa:
      1) Mies menee ammattiauttajalle ja tosissaan yrittää selvittää päätään siellä (voi kuitenkin olla hyvin minimaliset mahdollisuudet että menisi parempaan suuntaan, on vaan semmoinen persoona?)
      2. Ero. Ei sinun tarvitse mieheltä kysyä lupaa eroon. Riittää kun itse haluat sitä. Kun haluat päästä hengittämään vapaasti tietäen ettei enää tarvitse jännittää miehen touhuja, saa sekoilla rauhassa. Kun vielä joskus löydät sen oikean kumppanin itsellesi, niin toivottavasti tuo nykyisen miehesi käytös ei ole jättänyt sinulle mitään traumoja että olisit muuttunut hirmuisen mustasukkaiseksi etkä osaisi luottaa enää keneenkään mieheen...

      Onnea ja hyvää, onnellista, vapaata loppuelämää! Rakkaus on sokeaa, mutta joskus se on vaan pakko ottaa järki kätöseen ja tehdä mikä on oikeasti itselle hyväksi pitkällä tähtäimellä. Yksin jäämistä on turha murehtia. Eroa ja ota aikaa ihan vain itsellesi.

    • irestmycase

      "Olen mies ja petin exääni eri tilanteissa, välillä pettäminen oli "vahinko" eli saatoin baari-illan jälkeen mokata, ja sitten kaduin tekosiani jälkeenpäin."

      Niinpä niin, "vahinko". Mitä, kompastuit maton reunaan, sepaluksesi aukesi siinä hötäkässä "VAHINGOSSA" ja hupsansaa, joku nainen oli "VAHINGOSSA" sattumoisin yhtäaikaa saman maton äärellä ja kompastui maton toiseen reunaan? Sitten yhtäkkiä "VAHINGOSSA" samalla häneltäkin jotenkin nyt vaan valahti vaatteet veke ja aukesi haarat.

      Ja pian kohta "VAHINGOSSA" sukuelimenne sukelsivatkin jo sisäkkäin ja itsestään huljuuttelivat itseään ilman, että kumpikaan teistä _oikeasti_ teki mitään. Sitten mies tuli "VAHINGOSSA" ja sitten, käsittämätöntä mutta totta, nainenkin tuli, ja hänkin "VAHINGOSSA"!!! Miettikää nyt, mikä epätodennäköisyyksien suma!!! Ja niin seksi tapahtui!!!!!!!

      En tiedä mitään kuvottavuudessaan epäeroottisempaa kuin mies, kuka pistää munansa toimet vahingon syyksi. Ei jumaliste mikä kakkapöksy!

      Nyt varmaan sitten riennät tänne pistämään hanttiin, että mitä ihmettä, sinähän kirjoitit sanan vahingossa sitaateissa.

      No nimenomaan. Sitaateissa sana vahinko tarkoittaa, että muka-vahingossa eli on sama kuin että tahallaan.

      I rest my case.

    • Laamanen

      Luulenpa, että tämä jatkuvaa silittelyä ja päähän taputtelua kaipaa kissimirrissi uhkaa vähintään itsemurhalla, jos jätät hänet!

      Epäilen kyllä suuresti, että edes teidän seksinne on intohimoista läsnäoloa, sillä et voi tietää onko miehesi ajatuksissa silloinkin naapurin Pirkko. Monessa suhteessa seksi on valitettavasti usein enemmän suoritus kuin kokemus!

      Mikäli haluat helliä pehmoleluasi loppuelämä niin jatka samaa rataa, mutta jos haluat ottaa riskin ja kokeilla mille tasoille elämässäsi voisit todella päästä ajatellen intohimoista luotettavaa parisuhdetta niin...

    • 67v mies

      Mieshän on koira,sitä vaa kulttuuri ei hyväksy. Mies toteuttaa vain perusluontoaan. Miehen biolooginen tehtävä on levittää spermaansa mahdollisiomman laajalle, lajin säilyvyyden varmistamiseksi.
      ************************************************************
      Näin se vaa on, hyväksy aito miehesi

    • tyttö 45

      Aamun pimeydessä kurkkasin tätä viestiketjua.
      Rakkaus on vaikee juttu , kun jokaisella on siitä omat ajatuksensa.
      Myörätuntoni aloittajalle jamyös hänen miehelleen-ajatuksenne hyvästä parisuhteesta eroavat kovin toisistaan.
      Kirjoittamasi perusteella sinulle riittäisi se , mitä on , miehellesi ei.
      "Seksuaalisuus on moniavioinen, rakkaus yksiavioinen"
      Em pitää paikkansa.
      Ajattelen , että onko mahdollista , että miehesi on taustansa vuoksi kyvytön rakastamaan sitoutuen ja rakastamaan ylipäärään muita kuin omia haluamisiaan??
      Jos noin on , niin sinä et voi häntä parantaa ja korjata vaikka kaikkesi antaisit, kuten olet antanutkin. mut oman elämäsi saat kuntoon, kun keskityt miehesi sijasta miettimään omia haluamisiasi ja sitä kautta koko suhteenne saattaa järjestyä uudelleen.
      Mitä sinä tiedät seksistä?
      Tiedätkö, että joku mies voi seksin kautta hoitaa egoaan , heikkoa itsetuntoaan ja hänen naiselle tuottamansa tyydytys onkin hänen mahtinsa todistus eikä yhdessä jaettu nautinto ?
      Mitä tuollaisella oman egon pönkityksellä on rakkauden kanssa tekemistä?
      Olipa asiat niin tai näin, suhteessa tulisi vallita tasa-arvo ja ehdotan sinulle kokeeksi kuumaa ja intohimoista suhdetta , jossa pääset hieman realisoimaan miestäsi!
      Jos moraalisi sen sallii , tietenkin.
      Älä sitten vaan kerro miehellesi mitään , sitä hänen heikko potenssinsa ei tule kestämään :-)

      • AITO KUNNIOITUS

        Aloittajalle AITO RAKKAUS. Kovin monenlaista palautetta olet jo saanut. Mietin mahdatko vielä lukea ja seurata tätä "ketjuasi". Olen mies jolle aihe on omakohtaisesti kovin tuttu nuoremmalta iältä. Taustalla on persoonallisuushäiriö joka juontaa ammoisista ajoista. Häiriö joka ei ole vieläkään kunnolla korjaantunut. Minuuden kasvuhäiriö.

        Rakkaus, kunnioitus, arvostus ovat sukua toisilleen ja kuuluvat yhteen ja samaan pakettiin. Rakkaus on jotain muuta kuin kaikki se perin ihmismäinen ja inhimillinen toiminta mitä erheellisesti "rakkaudeksi" kutsutaan. Esim. läheisriippuvuus, toisesta tykkääminen, kiintymys, olla viehättynyt, olla mielistynyt jne. Näissä kaikissa on kyllä joo kovasti tunnetta mukana. Rakkaus, kunnioittaminen, arvostaminen on kyllä jotain muuta. Jos näihin pystyy ja kykenee niin silloin, erityisesti ensin itseään kohtaan, voi saada aikaan aidon parisuhteen. Minulla ei nyt ole sellaista. Työ itseni ja omien asioitteni kanssa on kesken. Toivon kuitenkin ja kovasti, että sekin aika vielä koittaa. Toivotan sinulle AITO RAKKAUS voimia ja ennen kaikkea ymmärrystä tilanteessasi. Joka ei ole helppo.


      • lelle 49
        AITO KUNNIOITUS kirjoitti:

        Aloittajalle AITO RAKKAUS. Kovin monenlaista palautetta olet jo saanut. Mietin mahdatko vielä lukea ja seurata tätä "ketjuasi". Olen mies jolle aihe on omakohtaisesti kovin tuttu nuoremmalta iältä. Taustalla on persoonallisuushäiriö joka juontaa ammoisista ajoista. Häiriö joka ei ole vieläkään kunnolla korjaantunut. Minuuden kasvuhäiriö.

        Rakkaus, kunnioitus, arvostus ovat sukua toisilleen ja kuuluvat yhteen ja samaan pakettiin. Rakkaus on jotain muuta kuin kaikki se perin ihmismäinen ja inhimillinen toiminta mitä erheellisesti "rakkaudeksi" kutsutaan. Esim. läheisriippuvuus, toisesta tykkääminen, kiintymys, olla viehättynyt, olla mielistynyt jne. Näissä kaikissa on kyllä joo kovasti tunnetta mukana. Rakkaus, kunnioittaminen, arvostaminen on kyllä jotain muuta. Jos näihin pystyy ja kykenee niin silloin, erityisesti ensin itseään kohtaan, voi saada aikaan aidon parisuhteen. Minulla ei nyt ole sellaista. Työ itseni ja omien asioitteni kanssa on kesken. Toivon kuitenkin ja kovasti, että sekin aika vielä koittaa. Toivotan sinulle AITO RAKKAUS voimia ja ennen kaikkea ymmärrystä tilanteessasi. Joka ei ole helppo.

        Kiitos sinulle kirjoituksestasi , se antaa toivoa ja uskoa siihen , että kun ihminen itse tekee työtä itsensä kanssa, silloin muutos on mahdollinen.
        Toisen ihmisen hoitamnen ei onnistu.
        Kiito vielä kerran ja pidän sinulle peukkuja ja tsemppiä!


    • 1+1=????????

      Että oikein harrastatte seksiä..Sillälaila ja niin sitä pitää. Sä et vaan osaa..Ei se oo ihme että ukko ihastuu ja käy toisaalla.. HAH..HAH...

    • silleen21

      Seurustelet narsistin kanssa. Itse olin naimisissa yli 10 vuotta samanlaisen henkilön kanssa, lopuksi meinasin päästä hengestäni, kun en jaksanut enään ymmärtää syrjähyppyjä. Lähde nyt vielä kun voit ja koita löytää itsetuntosi takaisin.

    • OhiOn330

      Suhde on pilalla jos joutuu katsomaan toisen viestejä. Oletko koskaan kuullut luottamuksesta?

    • Kokemusta on

      Lopeta heti!!! Kokemusta on pettäjästä ja patologisesta valehtelijasta.
      Hän ei lopeta koskaan!!!! Älä kiusaa itseäsi. Miksi tekisit niin? Olet nuori ja sinulla on elämä edessä. Älä anna elämäsi valua hiekkaan. Herää!!! Kunnioita itseäsi ja anna arvo omalle elämällesi!!!

    • Älä ole tyhmä!

      Kerran petetään niin aina petetään. Näinhän se menee. Älä ole tyhmä.

      Sellainen parisuhde, jossa petetään on jotain mätää.

      Miksi olla parisuhteessa, jossa toinen pettää.

      Yleensä nämä pettäjät kiertävät kukasta kukaan; palstoilla, netissä ja missä milloinkin "porauslautoilla".

      Ilmeisemmin hän ei kuitenkaan ole sinuun tyytyväinen. Vai oletko hänelle pano vain!

    • munapää

      Ikävä kyllä noita munansa perässä juoksijoita riittää, jätä se sika.

    • Pertsa

      Kyllä me hieman mustasukkaiset miehet olemme juuri tuollaisia. Oman heikkoutensa kokee hieman helpompana, kun on säpinää muualla. Jos vaimo vaikka kävisi vieraissa tai jättäisi, niin sen kestäisi helpommin, kun on muitakin suhteita. Me varmasti rakastamme vaimojamme, mutta oma heikkoutemme saa toimimaan väärin. Kuten huomaatte, olen tätä melko paljon analysoinut muutaman vuosikymmenen aikana.

      Eli mieskaverisi perimmäinen ongelma on mustasukkaisuus sinusta. Tuskin hänellä kuitenkaan on mitään syytä siihen, eihän?

    • lelle49

      Nimimerkille "Aito kunnioitus"
      Sinä olet aikas upea mies.
      Olet katsonut itseäsi peilistä , vaatii rohkeutta ja armeliaisuutta.
      Uskon sinun selviävän, olet jo pitkällä.
      Viestiketjun aloittajan kannattaa lukea sinun viestisi, se avaa ehkä hänelle uusia näköaloja ja antaa toivoa paremmasta.
      Ei vihalla , tuomiolla ja parjaamisella, vaan rehellisellä tilanteen katsomisella ja rakkaudella, joka on myös staminaa.
      Kaikille hyvää alkavaa päivää!
      Yriteään porulkalla tsempata toisiamme.

      • AITO KUNNIOITUS

        Kiitos kirjoittajalle LELLE49. Kiitos myötätunnostasi, hyväntahtoisuudestasi ja kannustuksestasi. Sanomisesi ja ajatuksesi ovat samansuuntaisia ... Tämä oli yllättävää huomiota osakseni. Tämä oli myöskin ensimmäinen kerta, kun osallistun missään sivustoilla keskusteluun. Olen vierastanut varsin paljon esiintyvää ja osallistujien esittämää "raakkumista". Eilen presidenttiehdokas P. Haavisto avasi keskustelua nettikäyttäytymisestä. Tässä ketjussa on ollut myös hyviä ja ystävällisiä kommentteja. Hyvää jatkoa LELLE49. Kyllä tässä ketjussa sinullekin AITO RAKKAUS on "evästä". Hei kaikille ! ! ja mahdollisiin " tapaamisiin". . .


      • Lelle49
        AITO KUNNIOITUS kirjoitti:

        Kiitos kirjoittajalle LELLE49. Kiitos myötätunnostasi, hyväntahtoisuudestasi ja kannustuksestasi. Sanomisesi ja ajatuksesi ovat samansuuntaisia ... Tämä oli yllättävää huomiota osakseni. Tämä oli myöskin ensimmäinen kerta, kun osallistun missään sivustoilla keskusteluun. Olen vierastanut varsin paljon esiintyvää ja osallistujien esittämää "raakkumista". Eilen presidenttiehdokas P. Haavisto avasi keskustelua nettikäyttäytymisestä. Tässä ketjussa on ollut myös hyviä ja ystävällisiä kommentteja. Hyvää jatkoa LELLE49. Kyllä tässä ketjussa sinullekin AITO RAKKAUS on "evästä". Hei kaikille ! ! ja mahdollisiin " tapaamisiin". . .

        Nimimerkille "Aito kunnioitus":
        Kiitos kommentistasi!
        Kirjoitustasi lukiessani ajattelin, että tämän miehen kokemuksista haluaisin kuulla enemmänkin.
        En etsi seurustelusuhdetta täältä, mutta ajtuksien vaihto ja omien käsitysten ja uskomusten ravistelu tekee ihmiselle hyvää.
        Jos sinä siis haluaisit kirjoitella ja vaihtaa mielipiteitä , niin minun sähköpostiosoitteeni on [email protected].
        Hienoa, että satuin kurkkaamaan viestiketjun aloittajaa ja hänelle kiitos myös aloituksesta, joka pani ajatukseni liikkeelle!
        Lelle49


    • Mies Oulusta

      Tiedätkö et se on rikos tutkia toisen ihmisen viestejä.Yksilövapaus.

    • huivi tiukalla

      JOS HALUAT LEIKKIÄ JOTAIN NISKAVUOREN HETAA, NIIN MIKÄS SIINÄ.
      KAVERISI AIVOTOIMINTA NYT ON VAAN YKSINKERTAISESTI VALUNUT KIVESPUSSEIHIN.
      Mitä tämä seksin sairaalloinen ylikorostaminen tässä meidän ajassamme oikein on?

    • "kunnon" mies

      Epäilen onko edellämainittuja "kunnon"miehiä ollenkaan? Itse miehenä olen myös "sortunut" moiseen ja kas kummaa aina aviossa oleviin naisiin. Enemmässä määrin on naiset alkaneet tehdä ehdotuksia ja osaavat olla aika suorapuheisia. Myönnän olevani heikko hyvän tavaran edessä ja niin siinä sitten on käynyt ,kun on saanut imartelua ja kokenut olevansa haluttu. Toki oma avioelämäkin on "ihan kivaa"....Joku "viisas" onkin sanonut, että välillä maistuu hyvä pihvi ravintolassa taivaalliselta sen arkisen maksalaatikon jälkeen....Pätee yhtälailla naisiin kuin miehiinkin.
      No , minulle kävi ehkä huonommin ja en tosiaan tiedä mitä tekisin kun menin auttamattomasti ihastumaan ihanaan naiseen ja ajatukseni pyörii vain hänen ympärillään. Vaimoni kanssa tullaan hyvin toimeen, asutaan saman katon alla ja kaksi alakoululaista lastakin, itse rakennetussa talossa jne....muttamutta, jotain puuttuu ja paljon.....tiedän asioitten hankaloituneen, mutta näinkään ei voi elää....

    • lyylik..

      mono perseelle moiselle häntäheikille...

    • Pojankloppi62

      Omasta elämästään on itse tehtävä päätökset.

      Rakkaus? Mitä se on? Osaako kukaan määritellä sitä? Kaikille se on erilainen ja jokainen tuntee sen omalla tavallaan siihen ei ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta.

      Ihastumisia tulee varmaan kaikille elämän varrella useampia, sillä ihmismielellä on oudot tavat toimia ja se ei kuuntele järkeä ollenkaan.

      Jos itse rakastat miestäsi ja haluat viettää loppuelämäsi hänen kanssaan, niin mieti kumminkin mihin kaikkeen olet valmis hänen puoleltaan.
      Keskustelkaa mitä haluatte elämältä ja mitä odotatte yhdessä olemiselta ja sopikaa pelisäännöt, sillä voihan olla, että hän haluaa pitää suhteesi vain, koska tuntee sen turvalliseksi ja tietää, että on paikka mihin voi aina palata. Haluatko olla hänelle vain se tuttu ja turvallinen satama? Jossa voi korjata karikkojen aiheuttamat vauriot.

    • touuden torvi

      Jätä se mies ja heti!!!!!!! Ei pettäminen ja toiset naiset kuulu oikeaan parisuhteeseen. Osaahan ne ukot lirkutella mutta ei teillä ole tulevaisuutta,kylmä totuuus!!!!

    • EiEiEiEi

      Ei Ei ja vielä kerran EI

    • myös3

      Narsisti mies hamuaa lempeä ja lirkuttelee sinnetänne ,kyllähän naiset sellaisesta tykkää,, mutta sinä, pilaatko oman elämäsi kevyen kekkulin kanssa,narsisti rakastaa vain itseään, ja tauti vain pahenee, älä säälistäkään jää lohduttamaan raukkaa pikkupoikaa,

    • Minulle tuli vähän saman suuntainen elämän vaihe eteen 8v sitten ,olimme ollet naimisissa 35v ja tunteneet liki 40 v,enkä osannut odotaa sitä että viikossa hän ihastu toiseen niin syvästi että esitti että eletäisiin kulissi liitoa,
      hän pitäisi naisensa ja minäkin voisin tuoda kotiin jonkun kylään jos haluaisin,
      5kk kestin sitä, mutta sitten en enään,hain eron ja muutin pois yhteisestä kodiata.
      Minulle tuli sellainen käsitys että hän yritti edeleen hyötyä minust, kun meillä oli yhteinen yritys,ja en kadu sitä että erosin.
      Toivon että mietit tarkoin jaksatko elää sellsita elämää,sillä en usko että sinä kuolet seksin puutteeseen, sanonpa vain samoi kuin yksi vanhempi nainen silloin minulle, että eine munat heilu yksissä housuissa tässä maailmassa, ja onko seksi ainoa asia pari suhteessa.
      Toivon sinulle voimia että jaksat kuunnella sydämmen ääntä ja tehdä ratkaisusi itse, tervisin kohtalontoveri 64v

    • PELASTA ITSESI

      Kymmenen vuoden kuluttua "rakkaasi" on kaljamahainen, veneeristen tautien raunioittama, säälittävä rahjus. Eli tee pesäero, vai haluatko tulla katkeraksi vanhaksi akaksi.
      HYVÄ, että olet katsonut tekstiviestit ja meilit. Se mikään rikos ole, kun eletään parisuhteessa. Ennemminkin suotavaa.

    • tosikko

      Tämä juttu on täysi provo ! Keksittyä paskaa koko stoori..heh heh
      Lukekaas tarkemmin noita lauseita.Samanlaista soopaa löytyy noilta seksisivuilta....mieheni käy kuumana....romanttisia suhteita.. Kuka täyspäinen ja normaali ihminen käyttää tollaisia sanamuotoja jos ukko käy vieraissa?


      "Mieheni kävi kuitenkin kuumana. Samaan aikaan hän kävi kuumana myös minuun. Myöhemmin otin asian puheeksi ja meinasin lopettaa suhteen, mutta sitten mies itkien aneli minua, että rakastaa minua ja on ollut tyhmä. Taas jatkoimme suhdetta. Hän lupasi, ettei enää koskaan tee samaa virhettä."

      "Hän vain itkee ja haluaa olla kanssani. Mutta aina kun kaikki on hyvin, hän alkaa salaa etsiä muita romanttisia suhteita."

    • solemio

      Kaikki miehet ovat pettäjiä. Se on syvällä miehen luonteessa koska miehet ovat niin alkukantaisia eläimiä. Sellaista miestä ei olekkaan joka ei petttäisi jos saa hyvän tilaisuuden ja kohde on mielenkiintoinen. Aivot putoavat herkästi jalkojen väliin. Näin se on.

      • kunnollinenm-

        "Kaikki miehet pettäjiä" Tämähän ei pidä paikkaansa


        Lapset kannattaa tehdä sen oikean kanssa.Kun on eletty yhdessä tarpeeksi kauan ja näkee millaiseksi suhde kehittyy.

        Monia miehiä on harmittanut kun alkuhuumassa,nainen poksautettu paksuksi!
        Kohta on suhde ohi.


    • Izeq

      Kokeile sillee et ite tapaat jonku miehen ja kato miten miehes reagoi siihen. (jos oot siis valmis eroomaan ) Ja sit jos hän ei ilahdu niin kysy että No tältä tää tuntuu!
      Haluatko jatkaa näin vai vaa olla mun kaa?
      ihan oikeesti tohon pitää tulla joku päätös :)

      Tsemppii!

      (tää on vaa yks keino selvittää ne asiat.. onhan niitä monia muitakin..)

    • Uskollinen mies

      Vaihtoehtoja toki on.
      1. Jos kestät tilannetta ja olet tyytyväinen, jatkat edelleen hänen kanssaan.
      2. Jos et kestä:
      2.1 Ohjaa hänet psykologille, jospa hän löytäisi syyn outoon käytäytymiseensä ja ehkä parannuksen.
      2.2 Eroa, vaikka se onkin raskas tie.

    • harakka12

      Sairas, joka sairastuttaa sinutkin.

    • lakia ei saa rikkoa

      Toisen viestien lukeminen on laitonta.

      Jos et luota mieheesi tai et hyväksy hänen sivusuhteitaan, niin lähde lätkimään.

    • Voi ei

      Tuntuu että nykyiselläsi on jo kasvatus mennyt kotona pieleen mut noit miehiä on kyl.. ikävä kyllä :( ja tiedän et alux on hankala irrottautua mut kannatan. Ja kun ei viel lapsiakaan ole kärsimässä suhteeseen tulevien riitojen takia.. Ei tuollainen ole hyvä isä malli - pakene!

    • Tuiske

      Olet todella jokaisen miehen unelma ja varmasti jokainen sinut haluaa, kun olet noin helppo antamaan anteeksi. Kukapa ei pitäisi tukinaista vierellään jos sellainen löytyy.

      Miehelläsi on varmasti se sama henkinen häiriötila, mikä löytyy monesta saman sukupuolen edustajasta.

      Mutta niin kuin on näitä miehiä, on myös kaltaisiasi naisia. No, ehkä maailma pysyy näin jotenkin tasapainossa.

      Silti, en voi olla säälimättä paria naista ja äitiä, joiden miehet pettävät heitä minkä ehtivät, kun toiset hoitaa kääröjään kotona. Aina kun näen näitä äitejä, tekisi mieli mennä kyvymään: "Noinko vähän itseäsi arvostat"?". Mutta...toisaalta, joku saattaa olla onnellinen rippeistäkin. Sinänsä jalo ominaisuus...

      En usko että olet tyhmin, olet vain umpirakastunut. Sinuna tekisin nyt päätöksen olla katsomatta enää miehesi posteja (itselläni ei tulisi edes mieleen) ja viestejä, ja elää hurmoksessa ajattelematta mitään...... Tämä oli siis se onnellisempi vaihtoehto :) Itseään kunnioittavampi, mutta varmasti tässä onnettomampi vaihtoehto on jättää mies etsimään uusia ihastuksia loppu elämäkseen.

    • jep
      Mulla oli sama juttu. Tosin emme asuneet yhdessä.....................mutta seurustelim
      me (tai ainaskin mä luulin niin......) mut kummiskin sillä oli muita salaisia naisia ties kuinka paljon ties missä......ei kertaakaan sanonut heistä mitään.....ei edes myöntänyt olevansa pettäjä ! Se kulkee täällä Treffit-osiossa (ainaskin vähän ai-
      kaa sitten....) joku Marko_ -nimimerkillä.....ja tästä on jo kohta 12-v, kun hän mel-
      kein raiskas mut kahesti n. 10:n minsan aikana......onneksi ei tapahtunut mitään,
      mutta hän koetti pakottaa mut seksiin kanssaan, sellainen yliläski se on aina ollu
      t ja tulee olemaan, ellei se tee mitään.....häpeäksi se on......sitä en kyllä huoli e-
      nää takas, pettäkööt sitten niitä muitakin muijia, ei oo mun asia enää ! ties mikä
      lemuläjä sekään nykyisin on......sille kelpaa muijat, joilla on myös lapsia........HYI!
      Tsemppiä vain, ja jätä se pettäjä ! se on hyvä ja järkevä teko, vaikka oikeesti ra-
      kastaisitkin häntä, mutta kukaan pettäjä EI OLE ansainnut aitoa rakkautta ! Niin mäkin tein, ja olen ollut onnellinen sen jälkeen.......mutta mitäs jos meillä kahella
      (sillä läskillä) olisi yhteinen lapsi.....? ja en olis pystynyt kertoon siitä sille kun vas
      ta NYT.....sit olisin toki vaatinut kunnon elautusta, eikä se olis saanut tavata las-
      tamme ikinä yksin, varsinkaan sen toisen muijan kanssa......mut kun ei ole, niin ei sitten ole.......

    • miekkonen......

      JOko jätät miehen tai hyväksyt ettämiehellä on sivusuhteita (ja alat ehkä sitten itsekin pitämään sellaisia).

      Ei tuollainen mies muutu.

    • saariston mies

      Hei. Älä jatka tuollaista suhdetta. Miesystäväsi on ns. seksifriikki joka ei pärjää ilman sekstaamista. Tiedän tuon koska minustakin on naiset tehneet samanlaisen jo nuorena. Ei mies muuta oikein kykene ajattelemaan kuin panemista ja se on mielessä joka ainoa päivä. Näin vain on, valitettavasti.

    • hääyötön

      Kuinka teidän suhde alkoi, olitko sinä hänen salarakkaansa kun hän eli vielä liitossa toisen kanssa? Minä en esim kaksi kertaa eronneesta miehestä kiinnostuisi, en luulisi itsestäni niin suuria että minä olisin nyt se viimeinen jonka kanssa hän haluaa elää loppuelämänsä. Eri asia on jos on leski!

    • N 42

      Oli aloitus provo tai ei, monelta osin osuu ja uppoaa myös mun edelliseen suhteeseen.

      Alussa kaikki oli niin ihanaa! Itse en heti suhteelle lämmennyt, vaan koitin hienovaraisesti torjua miehen yhteydenotot. Mies on umpirakastunut ja jatkaa ihailevaa käytöstään kaikin keinoin niin kauan, että saa minutkin rakastumaan itseensä todella nopeasti. Kertoo avioliittonsa päättyneen ex-vaimon suhteen takia ja muutenkin tekee vaikutuksen olemalla "suomalainen mies joka puhuu". Seksiä on _paljon_ ja mies huolehtii aina mun tarpeista ennen omiaan. Käyttää mielikuvitustaan seksissä ja ehdottelee/kyselee kaikki mahdollisuudet uusien kokemusten toteuttamiseen - on valmis ihan mihin tahansa, mutta "vain minua miellyttääkseen". Siinä vaiheessa ajattelin, että vihdoin osui kohdalleni todellinen loistoyksilö ja vihdoinkin se oikea rakkaus...

      Pikkuhiljaa alkoi sitten totuus tulla esiin. Ensin selvisi, että miehellä itsellään oli ollut avioliittonsa aikana useita suhteita. Yksi suhteista jopa aivan avoimesti ex-vaimon ja lapsien tiedossa. Ajan kuluessa paljastui, että pitää todella räikeää flirttiä päällä useiden eri naisten kanssa. Yhteydenpito tapahtui sähköposteilla, facebookissa ja puhelimella. Oli myös eri sivustoilla netissä profiileja, mukaanlukien myös pelkkää seksiseuraa tarjoavat sivustot ja etsi seuraa sieltä. Ja kyllä, tietoisesti etsin todisteet epäilyihini "keinolla millä hyvänsä"... Yritin keskustella näistä asioista miehen kanssa. "Keskustelu" jäi minun avautumisekseni asiasta ja mies kuittasi asian syyttämällä minua vainoharhaiseksi jne. Lupasi poistaa nettiprofiilit kuitenkin. Poisti, mutta teki ne uudestaan hetken kuluttua. Seuraava shokki itselleni oli huomata, että valehteli minulle (kertoi muunneltua totuutta) aika monesta asiasta. Sillä ei tuntunut olevan mitään merkitystä, vaikka paljastui monesta valheesta. Yritti selittää asioita itselleen eduksi ja jos ei pystynyt kiemurtelemaan valheesta selville vesille, heittäytyi puhumattomaksi ja alkoi mököttää. Parin päivän mökötyksen jälkeen asioista ei enää keskusteltu, kaikki vaan oli muka taas kunnossa. Anteeksipyyntöä ei koskaan tullut. Ei edes pahoittelua tapahtuneista tai lupauksia, ettei tee niin toiste. Muutenkin suhde oli jo silloin muuttunut monilta muilta osin omituiseksi, seksi kuitenkin toimi aivan upeasti. Suhde tuntui aika onnettomalta: Olin kadottanut elämästäni ilon ja naurun melkein kokonaan ja muutenkin oma elämä tuntui elämiseltä toisen kautta. Aivan kuin mies olisi hallinnut kaikkia tekemisiäni.

      Yli puoli vuotta mulla meni ennenkuin sain itseni repäistyä irti tuosta suhteesta. Sen puolen vuoden aikana tajusin, että mies taitaa olla noissa asioissa parantumaton. Hänessä löytyi todella voimakkaasti piirteitä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, seksiaddikti hän ainakin oli. Vaivihkaa oli vaan saanut minut verkkoonsa...


      Nyt sitten koitan saada itseni kasattua taas vähän ehjemmäksi ihmiseksi... Toivottavasti aika parantaa.

      • Jätä ja äkkiä

        Kuulostaa aivan minun eksältäni!!! Aivan ihana aluksi ja sitten paljastuukin perverssi puoli jolla kymmeniä profiileja eri deittipalstoilla ja ties missä parinvaihtopalstoilla. Kaikki syyt olivat aina eksissä, hän ei ollut koskaan syyllinen eroihin. Jokaista oli pettänyt ja jatkuvasti pyöritti useita naisia. Täydellinen mies olisi ollut muuten :D


    • Sirpa-Kyllikki

      miehesi taitaa olla narsistinen mulkku eikä tajua mennä edes lääkäriin. Maksa potut pottuina...

    • Minulla ja vaimollani ei ole jatkuvaa sexiä ollut yli viiteen vuoteen ja siksi "joudun" halutessani käymään vierailla laitumilla... siis nainen ei halua sexiä kanssani ja kuitenkin olemme yhdessä vielä.

      • 27v avoliittoa

        Salmonman!
        Kerro tuo vaimollesi, niin hänkin voi käydä.
        Taitaa kuitenkin olla että sinuakin ne vieraat kiinnostaa enemmän ja vaimollakin saattaisi vieraalle hyrrätä paremmin. :))


    • 27v ollut onneton

      Olin 26v kun aloin mieheni kanssa joka oli silloin 19v. Olen edelleen kaunis hyvin hoidettu huippu kroppa ja isot kauniit rinnat kuten tiukka peppukin. Mieheni on aina ollut kaikkien naisten perään- vannonut kuitenkin uskollisuuttan ja kiinni jäätyään tekosyitä toisensa perään. 27v,een mahtuu paljon asioita on ollut eron poikasia ym. ja vieraita molemmilla, itse olen ns.yhden miehen nainen mutta hänelle en ole silti koskaan riittänyt- tiedän nyt, olen saanut niin paljon palautetta pienessä kaupungissa ihmisiltä siitä kuinka kaunis ja viehättävä ja uskomattoman seksikäs pakkaus olen ja ...vielä edelleenkin vaikka olen 53v-- minua yrittää iskeä ihan nuoret pojat ja lasten kavereiden kaverit. nopojat on poikia,, mutta että oli se ollut kuka hyvänsä hänen kanssaan hän olisi koko ajan ollut kiinnostunut muista naisista. Nyt ollaan vain siinä pisteessä oltu 3v ,että hän ei halua alkaa jakamaan yhteistä omaisuutta ja pitää kiinni tästä avoliitosta varmaan sen vuoksi. Aikoinaan rakastelimme valehtelematta viisikin kertaa päivässä, se oli yhtä petipuuhaa koko ajan- pikkuhiljaa vähentynyt, koska hän on ollut aina huono aloittentekijä ja odottanut että minä teen jonkin eleen. hän tykkää päällekäyvistä naisista, on tullut pettäneeksikin juuri niin että kertoo naisen iskeneen ja humalaltaan ei muka voinut mitään. Paskat mutta tässä vielä tuon paskakasan kanssa vain asustelen aivan ihanassa talossa, siihenpä se kaikki ihanuus sitten jääkin paitsi tietysti meidän 2 jumalaista parikymppistä tyttöämme antavat iloa. Mina masentaa ja ahdistaa tämä kaikki paska, mutten jaksa tehdä enää mitään muuta kuin kärsiä. ps.viimeksi asuinkin 2v muualla ja tarjolla kyllä oli nuoria komeita miehiä jotka roikkuivat melkein minussa, mutta en osaa enää oikein ihastua keneen kään,, tämä kusipää on tehnyt sen että en osaa enää luottaa miehiin ja TUNTUU, ETTÄ KAIKILLA ON VAIN SE YKSI MIELESSÄ. jA MINÄ KAIPAISIN JUURI SITÄ MUUTAKIN MITÄ PARISUHTEESTA PITÄISI SAADA, TOKI SEKSIÄKIN MUTTA MUU YHTEYS,, YOU KNOW (SORRY MUUTTUI ISOLLE, MUTTEN JAKSA KORJATA)
      Toivottavati aloittaja tästäkin ymmärtää, että hullu olet niinkuin minä jos aijot loppuelämän kärsiä, meillä vain se estää minua menemästä asianajajalle, että talo jota niin rakkaudella olen rakentanut (itse ja avomies) menee myyntiin koska se jo melkein kokonaan maksettu ja mies ei ala niin suurta velkaa ottamaan että maksais minut ulos ja toiseksi emme olisi enään puheväleissä sen jälkeen ym. Tollohan olen tiedän.

      Eroa heti !!!!!!!!

    • ihailia

      mä en tajuu miks oot vieläki suhtees,mis miehes pettää koko ajan???
      se johtuu siitä et miehes haluu koko ajan enemmän seksiä...
      mäkin oon ollu melkein samassa jutussa...menin kaupungille
      ja mä näin mun miehen,meinasin mennä hänen luokseen mut
      päätin että katson mitä hän oottaa,no kuitenkin sitten kun oli kulunut vähän
      aikaa hänen luokseen tuli nainen ja nainen ja ex mieheni halaili ja suuteli
      ja sitte eka näki se nainen jonka nimi oli Iida minut ja sit mun ex-mies
      ja ne vaan jatko suutelua...Tosi kauheeta,mut nyt mul on jo kestänyt tosi pitkää
      mun toine suhde=)

    • 45t3

      "Taidan olla aika palikka, varmaan maailman tyhmin nainen, kun vielä seurustelen mieheni kanssa."

      No ei suinkaan! Sinähän sanot itse:

      "Korostan edelleen, että suhteemme on ainoa laatuaan, meillä on huikeita tulevaisuuden suunnitelmia, kaikki on kuin unelmaa ja rakastamme toisiamme ja meillä on paljon seksiä. "

      Jos kaikki on kuin unelmaa, niin eihän mitään ongelmaa ole. Jatka vain huikeiden tulevaisuusvisioiden rakentelua miehesi kanssa, jota kaikki muut pitäisivät lähinnä ulostepökäleen arvoisena. Olette selvästikin kuin luodut toisillenne.

    • Jaaha vai niin

      Jaaha vai niin miehessä on aina vain se syy.
      Naiset täydellisiä ja naisissa ei ole koskaan mitään vikaa
      kun nainen miehestä noin kirjoittaa.
      Jos vain miehet noin tekee ja naista aina hakee.
      Onhan se sitten myös naisissa se mieletön halu
      saada sitä onneaan maistaa.
      Nainen penkoo henkilökohtaista lompakko, puhelin, ym.
      voiko naiseen enään luottaa.
      Onko rakkutta vain rahan takia nainen sen miehen itselleen hakee.

    • ymmärrä jättää jo

      nosta kytkintä ja lähde. Niin minä tekisin.

    • kjkujiouj

      Ai että kannattaako jatkaa kyseisen miehen kanssa? Tämän on pakko olla vitsi...

      Jos suhteenne olisi "ainoa laatuaan" ja miehesi olisi tosissaan sitoutunut sinuun ja suhteeseenne, hän ei käyttäytyisi noin.

      Maailmasta löytyy miehiä, joiden ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan pettämällä kaiken aikaa kumppaniaan. Etsi mieluummin sellainen mies itsellesi ja kohtele häntä hyvin, niin hän pysyy rinnallasi aina.

    • yksin kotona

      Kuinka vanha alottaja olet? Voisit periaatteessa seurustella minun kanssani. Sillä erotuksella et minä en ikinä ole pettänyt enkä tule koskaan pettämään. Olet varmasti mukava nainen mut olet vähän liian kiltti ja uskot liian helposti miestäsi, joten sen on helppo valehdella sinulle. Mä olisin sulle varmasti parempi mies.!

    • kjhgjhgfhjghj

      aloittaja: taidat olla ihan suomi24.fi järjestämä feikki....

    • josem321

      Kirjoituksesi sisälsi jo vastauksen. Miehesi haluaa sinun olevan uskollinen, joten ole! Hän myös pitää salarakkaita, joten anna pitää! Eihän se ole sulta pois, kun kerran saat seksiä reilusti ja usein joka tapauksessa häneltä. Näinhän kaikki saavat, mitä haluavat ja voivat olla tyytyväisiä! Missä ongelma, vain sinun päässäsi?

    • sain tarpeekseni

      Ei voi olla totta! Tosta sun tarinastasi tulee niin elävästi mieleen otoksia omasta elämästäni että on ihan pakko kommentoida!
      Vaihtoehtojahan on kaksi, (vaikka sen varmasti tiedostat itsekkin..) joko jatkat suhdetta niinkuin ennenkin jos vaan kestät sen että hänellä on ollut- ja tulee aina olemaankin muita naisia lisäksesi. Kurjaahan se on todeta, mutta valitettavasti sinä et hänelle yksin riitä.. toinen vaihtoehto on lopettaa suhde, olla noteeraamatta miehen takaisin vonkumista, rakkauden tunnustuksia ja muita yhteydenottoja...haluatko oikeasti elää elämäsi loppuun saakka narsistisen valehtelijan&manipuloijan kanssa, sillä sitähän miehesi tekee sinulle..
      Itse lopetin hetki sitten suhteen vastaavanlaisen miehen kanssa..ihan samalla tavalla haali itselleen muita naisia samanaikaisesti, silti väittäen ettei ole kiinnostunut muista kuin minusta jne. Ero on suht tuore, joten vielä elellään varsin kriittisiä vaiheita..voi pojat, kyllä on tullut viestiä ja soittoa toisensa perään, anteeksipyyntöjä ja sitä perus rakastan/kaipaan/ikävöin-soopaa..välillä on ollut todella vaikeata olla palaamatta takaisin, mutta kun vaan tiedostaa sen minkälaisen suhteen itse haluaa ja ettei tällainen mies muutu miksikään, niin on helpompi pitää pää kylmänä ja jättää mokomat luritukset omaan arvoonsa. Mutta tsemppiä sulle, mitä tahansa sitten meinaatkin miehesi suhteen tehdä! :)

    • Matriarkaatti92

      Kyllä sinulla näyttäisi olevan itseluottamusta kun kerrot olevasi hyvännäköinen, ja luonteeltasikin mukava nainen. Silti kuitenkin heilut miehen kanssa, joka ei selkeästi ymmärrä parisuhteen kompromissien päälle vaan ajattelee voivansa käyttäytyä miten tahansa ja että anteeksi pyytämisellä selvitään jokaisesta tilanteesta.

      On arvostettavaa, että olet hyväntahtoinen ja usein valmis uskomaan että ihmiset muuttuu, mutta tämä mies käyttää näitä sinun ominaisuuksiasi törkeästi hyväkseen. Hän jatkaa, koska annat aina anteeksi, ja olettaa myös että seuraavallakin kerralla ymmärrät häntä ja sama meno jatkuu. Tee itsellesi palvelus ja häivy suhteesta, kyllä mieskin kerkee sen säälinsä löytämään jostain muualta kunhan ensiksi hieman kasvaa - jos on edes kasvaakseen.

      • huh.

        "kyllä mieskin kerkee sen säälinsä löytämään jostain muualta kunhan ensiksi hieman kasvaa - jos on edes kasvaakseen."

        Kaikki pelimiehet eivät ansaitse kenenkään sääliä. Eivät hekään säälineet, vaikka toinen sääli. Riippuu tapauksesta.


      • Miriam

        Ap:lle, kysymykseen "onko muilla samanlaisia kokemuksia":

        Kyllä vain on. Elin samantyyppisen miehen kanssa kymmenisen vuotta, pystymättä lähtemään, vaikka tilanne raastoi ja kalvoi ja vaikka tajusin, että itseni pelastaakseni minun täytyy pystyä eroamaan.

        Koko suhteen aikana ei ollut epäilystäkään, etteikö hän olisi rakastanut minua. Tai niin, "rakastanut", mten sen nyt ottaa.

        Epäilyksiä ei ollut senkään suhteen, etteikö hän olisi "rakastanut" myös muita naisia ja etteikö hänellä olisi ollut heitä koko suhteemme ajan.

        Hän oli hurmaava, älykäs, hauska, hyvännäköinen, ja meillä oli upeaa silloin kun oli. Seksielämä oli vilkasta ja rikasta. Työnsin vuosikaudet päätä pensaaseen, vaikka tosiasiassa kärsin - välitin hänestä todella syvästi, kaikesta huolimatta.

        - Enole kovin hanakka jakelemaan psykiatrisia diagnooseja ihan kyökkipsykologian pohjalta. Narsisti, ja pahinta luokkaa, sanoivat ystäväni. Voi olla, mutta ainakin emotionaalisesti täysin kypsymätön. Lisäksi hän oli patologinen valehtelija, tottakai, ja sairaalloisen mustasukkainen.Suhteesta tuli vähitellen yhä sairaampi ja sairaampi.

        Eroaminen (jonka syitä hän ei aidosti voinut käsittää, tosiaankaan!) otti todella koville, enkä ole vieläkään, vuosien jälkeen, kunnolla toipunut siitä.

        Nyt, kuitenkin jo voiton puolella olevana, neuvoisin kaikkia vastaavanlaisessa tilanteessa olevia: erotkaa niin pian kuin suinkin pystytte.

        Elämää menee hukkaan, ja toipuminen, itsetunnon ja muihin luottamisen löytäminen voi olla hidasta ja vaikeaa.

        Ap: kuuntele itseäsi!


    • minä vain*

      "Aito rakkaus"..Uskon että miehesi ihan oikeasti rakastaa vain sua. Miehelläsi on vain tarve saada tuntea että muutin naiset ihastuvat häneen, mikä lienee johtuu huonosta itsetunnosta. Näin oli ainakin asia minun edesmenneen mieheni kohdalla asia. Vaikka oli jo keskiiän ylittänyt niin pakko oli vaan aina etsiä jotain joaka kohottaisi itsetuntoa ja varmaan myös toisi vähän jotain tiettyä säpinää elämään. Tiedän kuitenkin että mieheni rakasti minua kuitenkin eikä niistä muista halunnut mitään sen kummempaa.

      Se miten sä päätät toimia asia suhteen on tietysti sinun asiasi, eikä siihen oikeastaan voi mitään ohjetta antaa. Raskastahan se on. Itse meinasin monta kertaa erota. Jos haluat mielen rauhan niin jätä ne miehesi postit ja viestit rauhaan, sähän et niitä oikeasti saisi edes lukea ilman lupaa. Joko jäät ja kärsit tai sitten teet asiasta lopun aloittamalla ihan oman elämän. Taikka sitten yksi vaihtoehto on alkaa toimia samalla lailla kuin miehesi ja tehdä se niin että miehesikin sen tajuaa. Eli annat maistaa omaa lääkettään.

      Oma mieheni kuoli ja siihen loppui se, ei enään tarvii ainakaan mietiä eroa. Vaikka kaipaankin kovasti miestäni niin jollain lailla kuitenkin huomaan että on helpompaa elää kun ei ainakaan tatrvii miettiä mitä mies hommailee.

      Onnea vaan ja kerrohan myöhemmin mitenen olet mennyt eteenpäin.

    • JK

      EI OLE VASTAVAA TILANETTA

    • kaitsu

      Mies selkeästi pitää sinua hyppysissään, hänellä on nyt etulyöntiasema, ja hän tietää sen. Osaan kertoa tämän kokemuksesta, sillä edellisessä suhteessa toimin itsekin lähes samalla tavalla, paitsi että naiset yleensä iskivät minua(menin kuitenkin mukaan heidän iskemiseensä, jopa melko vakavalla pohjalla, ja se, että miehesi yrittää muita, on mielestäni vielä pahempi). Jäin tietysti kiinni, ja nainen antoi anteeksi, ja sama homma jatkui, koska siihen pystyin. Tajusin myöhemmin, etten todella aidosti välittänyt tyttöystävästäni, kerta heilastelin muiden kanssa (vakuutin tietysti tytsylle aina, että hän on se ainoa oikea, ja muut jutut loppuvat, mutta eivät ne loppuneet). Meillä oli myös muuten hyvä suhde, mutta tajusimme onneksi myöhemmin molemmat erota, eikä hommalleni olisi ollut muuta pistettä. Muutaman vuoden sinkkuus teki minulle hyvää, ja sen jälkeen löysin nykyiseni, josta tykkään niin, että muut eivät kiinnosta.

    • hfhf

      No iteppä pilaat oman elämäs olemalla sen ukon kanssa.. monta kertaa vielä jaksat kattoo kun se pettää sua kun se on jo aika selvää et niin tulee tapahtumaan ja monta kertaa:/

    • pihtari ittuun.

      ei tervettä miestä ole tarkoitettu olemaan vaan yhden naisen kanssa koko ikää.miehen tehtävä on tyydyttää kiimainen nainen oli sitten aviossa tai ei.yleensä pettämisestä puhuminen on niiden miesten ongelma,joilla homo ongelma. jos mies käy vieraissa,se lisää paineita homo ongelmaisella,koska ihmetellään sitä miksi se ei käy vieraissa.joten kaikki terveet miehet joukolla vieraisiin,vieras nainen on vapautuneempi seksin suhtautumiseen kuin se oma,jolle syntyy estoja,pienimmästäkin syystä.antaa homojen harrastaa sitä kerran vuodessa panoa,terve mies harrastaa aina kun mahdollisuus,jopa päivittäin.

      • Yksi joukosta

        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoittaa mm. että heillä on huikeita tulevaisuudenSUUNNITELMIA! Onko kaikki vain suunnitelmia, onko mitään näistä unelmista toteutettu - luultavasti tämäkin on vain yksi tapa pitää sinut koukussa, kun hän lupailee ja suunnittelee kanssasi. Mieti ja kerro mitä unelmia olette toteuttaneet?


    • kriisi

      Etkö ole kuullu että joka 7 vuosi on parisuhteessa se kriisin paikka..

    • Itsekeskeinen

      Klassinen narsisti. Miehesi ei koskaan voi, eikä halua muuttua. Hän vain ajattelee itseään. Jätä hyvä nainen hänet hyvän sään aikaan, koska et voi koskaan luottaa narsistia ja tulet vain aina itse kärsimään. Eikö se jo osoita sinulle, minkälaista työtä hän tekee saadakseen toisen suhteen. Sanoithan, että olet kivannäköinen, joten tulet varmasti nopeasti löytämään hyvän ja kiltin miehen itsellesi ja johon voi luottaa.

    • terkkatäti.

      Et sinä tyhmä ole, kun olet kerta miettinyt eroa. Ainoa vain, että oikeasti myös toteutat sen, etkä vain ainoastaan meinaisi.

      Olen 100% varma, että saisit paremman miehen, kerta muutkin miehet ovat kiinnostuneita sinusta. Älä enää jää kuuntelemaan sen surkimuksen itkuja ja tyhjiä lupauksia. Oletko miettinyt miksi hän haluaa olla kanssasi? Käyttääkö miehesi sinua taloudellisesti hyväkseen/elääkö siivellä?

      Voit saada ennen pitkää tosi ikävän sukupuolitaudin (kondylooma, hepatiitti, hiv) kannattaa myös muistaa, että monet "lievemmät" sp-taudit voivat aiheuttaa esim. lapsettomuutta.

    • Itsekeskeinen

      Muista myös se, että ei tarvitse olla mallinainen, jotta nainenkin voi olla narsisti. Sinulla on varmaan entisiä poikakavereita, jotka mielellään lähtisivät baanalle sinun kanssasi. Voithan kokeilla narsismia ja katsoa, sopiiko se sinulle ja jos ei sovi, etsi uusi mies. Älä kuitenkaan vaivu epätoivoon, vaan reagoi!

    • Itseään rakastava

      Vaikutat hienolta ihmiseltä. Antsaiset paljon enemmän kuin nykyisen suhteesi. Sinulla on vain yksi ongelma: Sinä rakastat miestäsi enemmän kuin itseäsi! Sinun tulee rakastaa itseäsi kaikkein eniten. Sinun tulee olla itsesi paras ystävä. Kun rakastat itseäsi aidosti ja syvästi, niin tiedät että ansaitset vain parasta kohtelua ja siihen ei missään nimessä kuulu pettäminen.

      MInä en usko, että miehesi tulee muuttumaan. Hänen ongelmansa ovat syvemmällä. Sinun rakkautesi ei voi poistaa niitä. Todennäköisesti hänen tarvitsee kokea suuria asioita ennenkuin hän voi murtua ja muuttua.

      Kaikkea hyvää sinulle!

    • Itsekeskeinen

      Olisi jännä tietää, mitä miehet ja naiset ajattelevat narsisti naisista ja pitäisikö heidätkin jättää heti?

    • Taatsin poika juokse
    • totuusonkaruajoskus

      sanot olevasi muodokas. tarkoittaa siis että olet läski. Eikö vain tämä toinen olekin hoikempi kuin sinä. Varmasti on.
      Tiedät siis mitä tehdä. ylempää reikää kiinni että kilot putoaaja alempi jakoon reilusti etei mene ennen kuin laihdut. ja pidä ihannepainosi.
      Thats it.

    • tuitui.

      I-keasta saa kynnysmattoja viidelläkymmenellä sentillä! Osta sille semmonen ja pakkaa kamas.

      • Häpeä

        Mies on häpeäksi paitsi itselleen, myös koko miessukupuolelle. Antaa nyt muijan lukea mailejaan ja plärätä puhelintaan. Ja sitten vielä jää kiinni pikku hauskanpidosta. Tosi ala-arvoista toimintaa. Tällaisille onnettomille tunareille pitäisi jonkun järjestää syrjähyppykursseja.


    • Aito rakkaus

      Oli melkoinen yllätys, kun avasin koneen ja huomasin saaneeni 188 vastausta aloittamaani ketjuun. Kiitos kaikille vastauksista ja erilaisista näkemyksistä asiaan. Tekstini oli ihan aito, vaikka se näytti myös monia huvittavan. Mieluummin avaudun näistä asioista täällä tuntemattomille ihmisille kuin läheisilleni, jotka tuntevat meidät molemmat ja joilla voi olla puolueellisia näkökantoja asioihin.

      Sen verran täytyy tarkentaa, että miehenihän siis petti minua ensimmäisen kerran vasta oltuamme yhdessä jo 5 vuotta. Ja tämä on tiedossani oleva ainoa pettäminen, joka tosin toistui useita kertoja noin 2-3 viikon ajanjaksolla, kunnes pääsin jyvälle asiasta. Nämä uudet tilanteet taas ovat miehen kiinnostumista muista naisista, eli mitään dramaattista ei ole vielä päässyt tapahtumaan. Uusista tekstiviesteistä päätellen mies oli kiinnostunut eräästä naisesta, mutta kyseinen nainen ei ollut kiinnostunut miehestäni, sillä ymmärsin hänen olevan varattu. Luulen kuitenkin, että jos nainen olisi ollut kiinnostunut, mieheni olisi mennyt aika pitkälle. Tällä hetkellä mieheni väittää, että on kiinnostunut vain minusta. Netissä keskustellessaan hän tosin usein jakelee mielellään imartelevia kommentteja naispuolisille keskustelukumppaneilleen.

      Toisen viestien lukeminen ei ole ehkä oikein, mutta myöskään asioiden salailu ei ole oikein. En minä aina ole ollut tällainen, mutta logit luin kaksi vuotta sitten, koska meillä oli yhteinen kone ja käytimme samoja keskusteluohjelmia. Miehen keskustelun jäljiltä koneelle mennessäni ruudulla oli niin epäilyttäviä rivejä tekstiä, etten voinut olla etsimättä niitä edeltäviä tekstejä. En usko, että moni muukaan olisi pystynyt olla lukematta. Kun pettäminen paljastui, luottamus mureni ja sen jälkeen olen tietyin väliajoin katsastanut mieheni viestejä. Joskus katson vain olan takaa, kun mies on koneella. Hän on aika huoleton. Välillä hän on antanut luvankin käydä hänen postissaan.

      Joku kysyi, olemmeko toteuttaneet suunnitelmiamme. Kyllä olemme. Minulla ei ole mitään tavanomaisia haaveita talosta tai lapsista tai naimisiinmenosta, vaan aika erikoisia haaveita ja suunnitelmia. Siksi tämä mies on niin hyvä (jos unohdetaan kokonaan ne suhteet), kun hän on samankaltainen haaveissaan. Sellaisia ihmisiä on Suomessa vähän, joilla on samanlaisia haaveita kuin minulla. Ja sitten kun on löytänyt jonkun niitä toteuttamaan kanssaan, hän onkin heikkona muihin naisiin. Eli päätös erosta tulee olemaan todella vaikea, jos siihen päädyn. Hän on myös kuin toinen puoliskoni eli täydentää minun puutteitani ja minä hänen. Siksi vi**ttaa niin äärettömästi tämä tilanne. Kun tuntuu, että mies on muuten kaikin puolin hyvä, niin tämä pilaa kaiken.

      Mitäkö teen seuraavaksi? Aion nyt miettiä tätä asiaa pääni sisällä niin kauan, että minulla on selvä vastaus. Haluan katsoa, onko mitään enää tehtävissä vai onko ero se oikea vaihtoehto. Olen mielessäni jo siihenkin alkanut kypsyä. Kipeäähän se tekee molemmille, mutta minkäs teet. En haluaisi myöskään itse alkaa käymään vieraissa. Olen pettänyt joskus parikymppisenä, eikä sekään tuntunut hyvältä. Silloin tosin suhdekaan ei ollut kovin vakavalla pohjalla - rakkautta ei ollut oikein missään vaiheessa kyseisen kumppanin kanssa. Nykyisessä suhteessa en ole miestäni koskaan pettänyt, koska rakastan häntä todella kovasti.

      Tilanne on myös siltä osin huono, että tällä hetkellä luottamusta ei ole ja minusta on alkanut tuntua, että kiusaan ja piikittelen miestäni enemmän ja syyttelen asioista. Eli en pidä enää itsestäni suhteessa. Petos ja valehtelu ovat jo aiheuttaneet sen, etten arvosta miestäni samalla tavoin kuin vielä kaksi vuotta sitten. En rakasta yhtä puhtaasti, kun mielessäni hiipii ajatus: "entä, jos..."

      Vielä sellainen huomio, että seksiaddiktiksi en miestäni sanoisi. Joskus hän on jopa pihdannut. Eli enemmän minusta tuntuu, että hän hakee muilta naisilta nimenomaan huomiota ja hyväksyntää tai jotakin muuta sellaista, jota en osaa itsekään määritellä.

      • suhteet

        Joudun kommentoimaan saamaani kuvaa viimeisimmästä vastauksestasi, ap.
        Ensinnäkin mieleeni tulee mielikuva, jonka mukaan luulet että sinä tiedät ja tunnet täysin miehesi liikkeet ja temput, että sinulla on täysi kontrolli.

        Toisaalta taas alan epäilemään että koska itse olet aikaisemmin pettänyt, vaivaa ja kummittelee se sinun alitajunnassa yhtenä ohjaavana tekijänä, ja voi myös ilmentyä liiallisena kontrollintarpeena, joka on alkanut häiritä itseäsi, tietämättäsi.

        Itse menin naimisiin miehen kanssa jonka "luulin" olevan uskollinen minulle. Hän oli jonkun verran liian mustasukkainen ja kontrolloiva, joka tyyli haittasi itseäni sitten myöhemmin suhteessamme.

        Hänen käytöksensä muuttui aika pian vieläkin enempi kontrolloivaksi ja sain tuntea sen nahoissani, aiheettomana provosointina riitaan. Koskaan en ollut uskoton, enkä ole sen tyylinen ihminen että menisin vieraisiin.

        Erottuamme hänen sairaalloisen käyttäytymisen vuoksi, sain kuulla että hän oli ollut uskoton edellisessä avioliitossaan (hänen exä kertoi heidän samoista syistä eroon päätyneestä liitostaan hänen kanssaan).

        Luottamuksen alettua hiipua, on se yleensä silloin jo alkanut häviämään ja nakertamaan liiton laitaa. Sitä ei yleensä saa helposti takaisin ja monesti vaatii molempien yhteistä keskustelua terapeutin luona.


    • pappa

      Olen yli 70 v. mies. Olen kovin pahoillani nuoren miehen käytöksestä. Aihe on arka ja laaja, joten en aloita mitään pitkää esitelmää enkä yritäkään neuvoa ketään.
      Kuitenkin kokemukseni mukaan minä uskon, että miehesi on tosissaan kanssasi.
      Samoin kokemuksieni pohjalta mielestäni miehesi on kehittymätön ja epävarma, ehkä herkkäkin. Uskon että vain aika tai ammattiauttaja voi korjata miehesi taipumuksen. Olet kovin pitkämielinen ja ihmettelen, juuri niin, ihmettelen, miksi Sinun pitää opettaa miehelle parisuhteen pelisääntöjä, jotka hänen pitäisi, jo kokemuksiensa pohjalta, tietää? Toivon Sinulle kaikkea hyvää. Katso eteenpäin, kaikesta päätellen ansaitset parempaa.

    • mies ilman naista

      Miehes etsii kaiken aikaa muita naisia sun selän takana. Ei psyty siis sitoutumaan sinuun täysillä ja ne kaiken maailman viestitkin sen todistaa et kun saa tilaisuuden pettää niin pettää varmasti. Jätä se mie shyvän sään aikan. Muuten tulle tulee vaan paha mieli, kun miehes jää kiinni

    • Järki käteen

      Haluat uskoa omia kuvitelmiasi, haluat uskoa, totta kai, että teilä on ainutlaatuinen suhde. Niin onkin. Mutta onko se sinun uskomuksiesi mukainen, vai - miehesi käytöksen ja elämäntavan mukainen.
      Pelkäätkö ehkä itsekinloppujen lopuksi rakkautta, tasavertaista suhdetta? Olet mieluummin sellaisen kanssa, joka ei oikeasti välitä? Et vaikuta olevan edes kovin järkyttynyt tai surullinen miehesi toistuvista edesottamuksista. --- Sitä saa mitä tilaa. Jos rupeaa kynnysmatoksi, ei pidä ihmetellä jos yli kävellään.

    • amanda*

      Miehesi on perinteinen "Don Juan". Tykkää naisten valloittamisesta. Ei siinä sen kummempaa.

      Sinun pitäisi hyväksyä miehesi sellaisenaan tai erota hänestä. Kaikki muu on turhaa.

    • wseogk¨weg

      No siis voihan tuo tulevaisuudessakin toimia, mutta sun on vaan hyväksyttävä ja nieltävä se että ainakaan uskollista kumppania sulla ei tule koskaan olemaan, niin pitkään kun ton miehen kanssa olet.

    • Alinaaaa

      Kommentti nimimerkiltä "Pappa" osui aika nappiin. Olen itse 22-vuotias nainen mutta silti täysin samoilla linjoilla kyseisen kirjoittajan kanssa. En olisi itse paremmin voinut sanoa. Muut epäasialliset ja perusteettomat kommentit tässä keskustelussa voit heittää romukoppaan. Kuulostat fiksulta ja ilmeisesti tiedät mikä elämässä on tärkeää. Pidä siitä kiinni.

    • jaminapomina

      Minulla hieman samanlainen tarina... mies kaikin puolin rakastava ja 13 vuotta jaksanut asian myös minulle kertoa. On yhä rityisen aktiivinen myös makuuhuoneen puolella. Muiden kanssa ei halua vakiintua, sen on tehnyt selväksi ja haluaa minua enemmän lapsia ym. yhteen tiukemmin sitovaa. Hän on se, joka ei ole ikinä heittänyt ilmoille eroajatuksia, vaan aina jaksanut meihin uskoa.. SILTIKIN..
      Hän rakastaa muiden naisten huomiota, ja aloittaa herkästi suhteenpoikasia saadakseen naiset koukkuun ja tätä kautta huomiota. Useampia erilaisia tarinoita ja tilanteita on tällä alueella tullut eteen. Myös vihjeitä suorasta pettämisestä/seksistä, mutta ei vedenpitävää todistusaineistoa. Hänellä vain on naisten seurassa jo ihan omanlaisensa äänensävykin puheessaan... lipsislipsis. Tämä on mieheni ehdottomasti huono puoli! Hyviä puolia on paljon.
      Olen jatkanut suhdetta.... on helppo yksipuolisesta näkökulmasta tuomita, kokonaiskuvaa ei voi toisten ihmisten suhteesta saada kuin osapuolet itse. Nämä eivät ole niin yksioikoisia asioita. Kukin ratkaisee tilanteet tyylillään.

    • monikakkupäältäkau..

      Vaikka miehesi jostain kumman syystä lopettaisi ihan aikuisten oikeesti sun pettämisen, ni siltikään sä et pysty ikinä luottamaan siihen. Aina tuut miettimään ja olemaan epävarma :/ Meinasitko jaksaa sellaista ? Koska mistäs sä koskaan voit tietää milloin "se" on tapahtunut...
      Tollaisen käyttäytymisen syiden määrittely on vaikeaa,on tullut mietittyä asiaa monesti ja sitä me ei-pettäjät emme voi oikein järjellä aatella. Oiskin niin mahtavaa jos tollaiseen käyttäytymiseen löytyis jokin OIKEA syy, jonka vois ymmärtää ja antaa anteeksi ja unohtaa,sitähän tässä varmaan haet kun aika sinnikkäästi oot tossa suhteessa.
      Mutta faktahan on se,että sinussa ei oo mitään vikaa...Niin,vielä! (tollaisessa suhteessa kituminen kyllä takaa mustasukkaisuutta ja epäilyjä seuraaviinkin suhteisiin ilman aiheen häivääkään ) .

      Sä kyllä ansaitset paljon pareman miehen, jolle oot se ainoa, tärkein ja jolle sä riität :)

      Mutta ei muuta ku tsemppiä sen järjen löytymiseeen! Eiköhän se ala ovella koputtelee muutaman pettämisen jälkeen viimeistään, tai ainakin toivomme niin :D Ja pahoitteut vielä tosta jälkimmäisestä kommentista. Mua vaan tuppaa huvittamaan nää tälläset ukot (on naisiakin) ku niitä paljastuu kokoajan sieltä täältä. Ja jokuhan noita tollaisia miehiä vaivaa ja pahasti, ettei vaa ois joku dödö mihin ois tungettu jotn mömmöä joka saa käyttäytymään noin :D

    • riepu4

      Heitä hiivattiin tuollainen mies. Elä omaa elämää.
      Kyllä noita sarvipäitä löytää jos haluaa.
      Taidat olla seksin kipeä vain. Voi voi

    • 15+11=26

      kelailin tässä vaihtoehtoa; sinä naispuolinen! sen sijaan että luet, puhumattakaan vastauksen kirjoitaamiseen ortumisesta.. tulet mieluummin syömään suklaata ja juomaan alutta - tänne... nyt!

    • 11+15

      Kyseessä on riippuvaisuus, samanlainen riippuvaisuus kuin esimerkiksi alkoholistilla viinaan. Silloin kun himo on kova ja tilaisuus esittäytyy ei seuraukset juuri paina mitään vaakakupissa. Jälkeenpäin kiinni jäätäessä vasta alkaa syyllisyydentunto kalvaa. Ja sitten, kuten sinun tapauksessasi, seuraukset eivät ole edes kovin pahat voi jatkaa samaan malliin. Tiedän tämän omasta kokemusta kun olen yrittänyt lääkitä huonoa oloa monenmoisilla addiktioilla. Nyt olen kuitenkin paremmissa kantimissa.

      Addikti voi luvata ja vannoa muuttuvansa ja sillä hetkellä jopa tarkoittaa sitä. Se ei kuitenkaan tarkoita että nuo lupaukset pysyisivät mielessä, kun tilaisuus taas koittaa. Omien tekojen puolustelu on tietysti aina mukana. Itse olen ajatellut niin moneen kertaan että kyllä minä ansaitsen juoda viinaa, kun se on se ainoa asia joka saa oloni hyväksi. Tosin ehkä syrjähyppyjen kanssa pitää olla erittäin hyvä valehtelemaan itselleen,koska se on kuitenkin yleisesti tuomittu laji.

      Flirttailu ja huomion saaminen parisuhteen ulkopuolelta on tietysti omiaan nostamaan heikkoa itsetuntoa. Vain väliaikaisesti tietenkin, koska jos joutuu käyttämään tällaisia keinoja sen nostamiseksi on minäkuva pohjalukemissa. Siitä siis syntyy kierre, kun pitää saada parempi olo ainakin hetkeksi.

      Suhteesi ei ole hyvä, koska se aiheutta sinulle pahaa oloa. Eroaminen olisi varmasti molemmille parhaaksi. Sinä voisit joko elää sellaisessa parisuhteessa, jossa voit luottaa tai jopa ehkä olla hetken itseksesi ja oppia itsekunnioitusta ja itsenäisyyttä. Miehesi sen sijaan joutuisi oppimaan, että hänen teoillansa on seuraukset ja tekemään jotain niille asioille, jotka hänen addiktiotaan ylläpitävät. Jos et aio lähteä, vaatisin yhdessä pysymisen ehdoksi että mies aloittaa terapian addiktionsa selättämiseksi.

      Suosittelen sinulle riippuvaisuudesta lukemista, vaikka et suhteeseen jäisikään. Se auttaa tilanteen ymmärtämistä ja saattaa auttaa oman itsetuntosi rakentamista, kun ymmärrät että miehen teot eivät johtuneet siitä millainen sinä olet.

    • Giorgio Armaanos

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe