Varoitus lihatiskille

ostajille

3

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fajta,,

      Näistä Kebab-paikoista Evira varoittaa:

      Evira pyytää tuotteiden ostajia palauttamaan kebab-tuotteet seuraaviin paikkoihin, joissa Agalin tuotteita on myyty:
      Al Medina, Siwaily Import Asia Food, Alan shop, Malmin kebab ja pizzeria, Jalla Jalla, Namaskar, Pallopoika, Al-Amir Oy, Forat kebab pizzeria, Tai Food Market, Kulta kebab pizzeria, Dynameat, Taydo, Saaran kebab pizzeria, Ari kebab pizzeria ravintola, Indian Curry kebab pizzeria, Pih-vipaikka Best, Center kebab pizzeria ravintola, Loimaan pizzeria, Varsinais-Suomen elintarviketukku Oy, Veli kebab pizza, Friendly kebab pizzeria, Kafé Gadolonia kb, Runway Café, Suncity kebab pizzeria, Roseanne pizzeria, New Baan thai restaurant, Habeb Tradin tmi, Kahvila Lahjahovi, Vihreä ravintola, Liha Salam Oy, Pikaruoka Mekong, Sho-resh, Juski Oy, Turun NMKY, Aura kebab pizzeria, Natali kebab pizzeria, Deeqo, Grilli, Muhamed Gadid adasnassin, Ypäjän kebab pizzeria, Turun perheryhmäkoti, Chipo shop, Green Chilli 4 U oriental shop, Ramzi ja Moskea, Ylöjärven pizzaservice, Herkku pizzeria, Asim & Lemy, Goups Oy (lisäksi joitakin pienempiä asiakkaita).


      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/epamiellyttava-kebab-paljastus-suomesta-varo-naita-49-paikkaa/art-1288441741471.html

    • Vaara piilee..

      http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/miljoonia-kiloja-kebablihaa-tuodaan-hämärästi-suomeen-1.5966

      Miljoonia kiloja kebablihaa tuodaan hämärästi Suomeen

      Ravintoloissa käytettävän kebablihan kaupasta jopa kaksi kolmasosaa on villiä. Näin arvioi myyntijohtaja Jukka Ojala kebabia valmistavasta Beofood Oy:stä.

      Kymmenet kebabmyyjät ajavat ovelta ovelle kauppaamassa ulkomaisia tuotteitaan. Tilastoimattomassa kaupassa liikkuu vuosittain miljoonia kiloja lihaa ja sen arvo nousee jopa 12 miljoonaan euroon.

      Kebabin suoramyyjien joukossa toimii muutama laillinen, kotimainen yritys, mutta loput toimivat enemmän tai vähemmän hämärästi. Harmaa kebabkauppa vaivaa erityisesti Etelä-Suomessa.

      Ojalan mukaan kebabvartaat tulevat useimmiten Saksasta. Määriä ei tiedetä, koska tulli ei tilastoi kebablihaa erikseen. Vain kolmasosa pikaruokapaikkojen käyttämästä kebablihasta kulkee tukkuliikkeiden kautta ja on varmasti kotimaisten yritysten valmistamaa.

      MTK:n ruokakulttuuriasiamies Anni-Mari Syväniemi vaatii viranomaisia tehostamaan kebabpaikkojen valvontaa: ”Olen kauhuissani elintarviketurvallisuuden suhteen.”
      Katja Koljonen

      • Miettikääs lausekett

        MTK:n ruokakulttuuriasiamies Anni-Mari Syväniemi vaatii viranomaisia tehostamaan kebabpaikkojen valvontaa: ”Olen kauhuissani elintarviketurvallisuuden suhteen.”
        Katja Koljonen

        Edellisestä linkistä.

        Näin turvallinen on meidän ruokaketjumme ja sopii miettiä, kun popsii "syökää kaikkea" ja kaikki kakkiintuu ulos.!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe