Tuntematon ystävä (1978) yle Teema 12.01

Koskisusi

Tallensiko kukaan tätä Yle Teemalta tullutta kotimaista jännäriä?
Itselläni Digiboksi petti ja jätti tallentamatta, jos jollain olisi lähettää korvausta vastaan elokuvan sisältävä levy.

7

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Koskisusi

Oho, ei tullut edes mieleen että Yle areenasta voisi löytyä.
        Kiitos vaan .

• Anonyymi

OLEN NÄHNYT TÄN 3-4 KERTAA.. IHME ETTEI JATKOOSAA TEHTY

• Anonyymi

Nyt esitetty ihan hiljattain tv: ssä. Alkua ehdinkin katsoa ja Risto Mäkelä hyvä kun ei liikaa näyettele vaan on vaan oma itsensä. Myös laitapuolen alkoholistiporukat aitoja ja uskottavia toisin kuin Stockmanin myyjä. Joskus tuon katsonutkin ja silloin jäi se kuva, että osittain on hyvä, mutta muutamat huonot näyettelijäsuoritukset pilaavat kokonaisuuden. Sama ongelma näkyy muuten monissa kotimaissa elokuvissa.

• Anonyymi

Monissa suomalaisissa elokuvissa havaittavissa tuollainen samanlainen näyttelijöiden esitysten tason kummallinen vaihtelu. Tuo epäkohta saikin minut vierastamaan jo nuorena (1980-luvun alkupuolella) kotimaisia elokuvia. Tuottajan vastuulla on elokuvan lopputulos, mutta kun sama “vika” esiintyy tyylirikkona niin monissa suomalaisissa elokuvissa, niin mielessä käynyt, että voisiko olla tahallista ja rahoittajan/osarahoittajan taholta vaadittua. Monet ovat sitä mieltä, että eivät suomalaiset osaa tehdä elokuvia, mutta jospa kyse onkin jostain muusta? Muiden Pohjoismaiden elokuvissa ei ole havaittavissa vastaavia tyylirikkoja, vaan ovat tasokkaita kokonaisuuksia.

• Anonyymi

Elokuva tuli pari päivää sitten Teemalta ja uusitaan sunnuntaina 8.2.

Minun mielestäni aivan turhaan haukuttu elokuva. Sujuva, jännittäväkin, vaikka tapahtumat osin kömpelöjä ja epäuskottavia. Eivät nykyiset Koskinen -elokuvat sen kummempia ole.

Elokuvan kuvausaikaan misseys pätevöitti laulajaksi tai näyttelijäksi. Ammattinäyttelijät hoitavat kyllä osansa aivan siedettävästi.

• Anonyymi

Missä muuten on tai on ollut tuollainen paikka mistä se auto laitettiin rotkoon, onko se ollut sellainen paikka johon oikeastikin olisi periaatteessa ollut mahdollista ajaa autotieltä? Elonetissä lukee että paikka ollut Turuntien sivutie Espoo, mutta missä?
      1977 vuoden syksyn Vauhdin maailmassa oli juttu sen kohdan tekemisestä mutta paikkaa ei siinäkään mainittu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3407
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2171
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2117
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1998
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      409
      1114
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      47
      903
    Aihe