Ideana olisi perustaa hää ja meikkipalvelu yritys yhdessä tuttuni kanssa,joka hoitaa meikit yms,mutta minusta tuntuu että hän perääntyy hankkeesta. Idea alunperin oli minun ja olen vakavissani harkinnut tätä osa-aikaiseksi työksi. Itse tekisin yrityksessä valokuvausta. Mietityttää vain uuden yrityskumppanin etsiminen,jos uusi henkilö olisikin epäsopiva niin mitä voi tehä? Jos olisi kommandiittiyhtiö kyseessä? Tietysti olisi mahdollisuus palkata ky:hyn ulkopuolinen ja ottaa näin änettömäksi yhtiökumppaniksi joku omasta suvusta ja toimia itse vastuunalaisena,vai voiko näin tehdä?
Mikä olisi järkevin tapaus toimia tässä tilanteesa?
Yrityskumppani joka perääntyy hankkeesta,mikä avuksi?
3
332
Vastaukset
- satelliittiville
Mieti liikeidea uusiksi ja jätä kumppani pois. Tapauksesi muistuttaa sisarieni juttua. Loppujen lopuksi yritys käynnistyi yhdellä yrittäjällä juhlia tukevana palveluna, siis ruuat, tarjoilu, siivous ja tarvittaessa astiat ja tilatkin. On häitä, hautajaisia, lakkiaisia jne.
- omat vinkit
1. Hanki kirjanpitäjä
2. Perusta osakeyhtiö
3. Vinkki yhtiökumppaneihin: Älä ota.
En sano tätä pahalla: Viestisi sisällön perusteella tulisit kuitenkin tekemään jonkin virheen yhtiökumppanin kanssa ja sitten sinulla olisi oikeasti ongelmia.
Onnea yrittäjyyteen! - J.K.
Vinkkinä sanoisin, että älä ota yhtiökumppania.
Itse opin sen kantapään kautta. Muutama vuosi pyöritettiin kahta yritystä eri paikkakunnilla, kunnes yhtiökumppani totesi ettei enää kiinnosta, en tule ensi viikolla enää töihin. Toinen firma jäi ihan tyhjän päälle; ei parissa päivässä löydä työntekijää eikä uutta jatkajaa enkä itse voinut olla yhtä aikaa kahdessa paikassa.
Kaikki jäi yksin mun niskoille: laskut, velat jne. kun toinen vain nosti kytkintä ja häipyi maisemista. Vaikka kaikki omistus/velat oli 50/50 suhteessa, jouduin yksin maksumieheksi kun ulosotto totesi toisen varattomaksi. Oli onnistunut siirtämään kaiken omaisuutensa vaimonsa nimiin ennen kupruaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285