Onko se muilta pois jos laittautuu töihin?

dippadai

Olen 21 vuotias nuori nainen ja työskentelen sosiaalialalla. Aina törmään siihen, että nää vanhemmat naiset ottavat mut jotenkin silmätikuksi pukeutumisen/tyylin suhteen. Muutenkin niiden jutuista tulee aina esiin, että laittautuvat naiset on jotenkin huonompia tai tyhmempiä. Tuntuu, että mua pidetään kamalan itsekeskeisenä. Onko se muilta pois jos toinen laittautuu? Vai onko se katkeruus kun nuorempi työntekijä tulee? Voisivathan he itsekin laittautua eikä tulla aina niissä samoissa verkkareissa ja hiukset pystyssä. Mutta ei. Kukaan ei ikinä mieti, MIKSI olen niin "neuroottinen" ulkonäöstäni. Olin 15 ikävuoteen asti koulukiusattu, halusin kuolla. Olin ruma. Nyt kun olen mielestäni vihdoin tarpeeksi kaunis itselleni, miksen saisi iloita siitä ja korostaa hyviä puoliani. Jos laittautuminen tekee minulle itsevarmemman ja iloisemman olon, niin parempi kai niin. Työpäiväkin sujuu paremmin. Joskus mietin, että näkeekö joku muu sitten minut jotenkin erilaisena. Olen meinaan epävarma ihminen edelleen, ja on päiviä milloin pidän itseäni rumana. Silloin myös laittaudun enemmän. Itsekin katson kaupungilla naisia ja mietin että voikun kauniita, voikun kivat vaatteet jne. Ajattelen heidän olevan itsevarmoja. Mutta mitä jos he ovatkin samanlaisia kuin minä.

En edes ole pahimmasta päästä. En käytä itseruskettavia, tekokynsiä, hiustenpidennyksiä, tekoripsiä/pidennyksiä. Mitähän siitä tulis jos käyttäisin. : ) Joskus kanssa töissä tyttölapsetkin hirveen kiinnostuneina kysyy että miks ihmeessä meikkaan. Niiden äidit ei kuulemma meikkaa. No, minä meikkaan ja sillä siisti.

Juu, laitan joka aamu hiukset, meikkaan joka päivä mutta sitäkin olen vähentänyt teinivuosista. Valitsen jotkut vaatteet. tavallaan sen enempää suunnittelematta. Perus farkut, toppi, huppari/neule. JOS voisin, niin pukisin hameita, pitäisin hupparia auki niin että kaula-aukko sieltä näkyisi hyvän maun rajoissa, pitäisin shortseja ... mutta eipä oikein voi, kun noista tuli muutama vuosi sitten hirveää draamaa. Silti tuntuu että pukeudun jotenkin "väärin" vaikka mitään en paljasta. Kai sitä sitten pitäis suoraan sängystä töihin mennä ... mutta en kyllä aio. Varmaan vielä 60 olen samanlainen jos äitiä katsoo. Hyvä niin. : )

184

5690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista maailmalla

      Tuu sitten uudestaan sanomaan että olet, kun pystyt mennä omana itsenäni ihmisten ilmoille ilman pakkeleita ja verkkareissa.

      Jos mielesi on silloin seesteinen ja tunnet olevasi tyytyväinen niin sulla ei oo mitään sanomista myös työpaikkasi harakoiden kommentteihin.

      Sulla on pitkä matka vielä itsevarmuuteen...

      • dippadai

        En sanonut missään vaiheessa olevani itsevarma ihminen ilman pakkelia. Enhän minä voi olla jos en pysty menemään ihmisten ilmoille ilman pakkelia.

        Mutta kyse ei ollutkaan siitä.

        Kysymys oli, ONKO se muilta POIS jos minä meikkaan/laitan itseni töihin?? Jos se tekee itselleni itsevarman olon, onko se muilta pois? Jos taas toiset pystyvät olemaan itsevarmoja tukka pystyssä meikittä, niin hyvä niin. Olisivat sitten ylpeitä tästä ja jättäisivät minunlaiset rauhaan. : )

        Minun on yksinkertaisesti pakko laittautua, jäänyt niin pahat haavat lapsuudesta ja tunnen itseni huonoksi ilman sitä. Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.


      • viivi garm

        Katsoppas itse maailmalle sinä---sellaista maailmalla
        Miksi tyttösen pitäisi aloittaa verkkari kulttuuri kun sitä ei pahemmasti enää muissa maissa edes ole, muuta kun urheilun merkeissä. Ja miksi hänen pitäisi lopettaa meikkaaminen jos hän siitä pitää, monet tyttölapset ovat eteviä meikkaamaan ja se näyttää olevan nykyajan muoti ainakin pohjoismaissa, joten annetaan hänelle itseluottamusta sen sijaan että muka ilman pakkeleita, sillä sinä näytät kuuluvan ihmisiin jotka eivät käytä meikkiä, mutta vaan sen vuoksi ei tarvitse olla niin tyly ja epäpsykolooginen nuorelle ihmiselle, hänhän kertoi avoimesti syyt asiaansa. Ja nuori ihminen on usein herkkä ja ottaa pahaksensa kun vanhemmat alkavat leikkimään koviksia.
        Joten mielestäni tämä tyttö on ihan normaali nuori nainen ja meikata hän voi jos haluaa. Sillä kaikkea aikansa. Joten ei ole ihme jos monta nuorta ihmistä ajautuu hakoteille kun aina ollaan paasaamassa heidän tekemisiään ja tekemättä jättämisiään.
        Annetaan kaikkien kukkien kukkia, verkkarit jalassa tai ilman


      • 17+10
        dippadai kirjoitti:

        En sanonut missään vaiheessa olevani itsevarma ihminen ilman pakkelia. Enhän minä voi olla jos en pysty menemään ihmisten ilmoille ilman pakkelia.

        Mutta kyse ei ollutkaan siitä.

        Kysymys oli, ONKO se muilta POIS jos minä meikkaan/laitan itseni töihin?? Jos se tekee itselleni itsevarman olon, onko se muilta pois? Jos taas toiset pystyvät olemaan itsevarmoja tukka pystyssä meikittä, niin hyvä niin. Olisivat sitten ylpeitä tästä ja jättäisivät minunlaiset rauhaan. : )

        Minun on yksinkertaisesti pakko laittautua, jäänyt niin pahat haavat lapsuudesta ja tunnen itseni huonoksi ilman sitä. Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.

        Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.

        Ethän sä ehdi ulos muutenkaan.


      • Hei säälinkerjääjä!
        17+10 kirjoitti:

        Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.

        Ethän sä ehdi ulos muutenkaan.

        Ei vaan Sinä et ehdi ulos muutenkaan, koska on pakkomielle kirjoitella näitä harhaisia, sairaita kommenttejasi kaikille ja joka väliin.


      • finich .
        Hei säälinkerjääjä! kirjoitti:

        Ei vaan Sinä et ehdi ulos muutenkaan, koska on pakkomielle kirjoitella näitä harhaisia, sairaita kommenttejasi kaikille ja joka väliin.

        sulle Hei säälin kerrääjä
        Tyylilläsi on varmaan moni nuori ihminen hiljennetty olemasta mukana yhteiskunnassa.
        Mielestäni sairaus ja pakkomielle sopii paremmin sinu kirjoitukseesi kun aloittajan, ilkeällä ihmisellä on aina jossain kohde mihin purkaa kiukkuaan, ja tällä kerralla otit nuoren ihmisen kirjoituksen kohteeksi. Tyttö ehkä tunte näin ja meidän muiden tehtävänä ei ole alistaa vaan ymmärtää, ja jos et siihen kykene niin älä sano mitään


      • minä
        17+10 kirjoitti:

        Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.

        Ethän sä ehdi ulos muutenkaan.

        suomessa halutaan yleensä elää niin kuin vuosissa 40-50.
        tee mitä tuntuu sulle hyvää. älä kuule mitä toiset sanovat susta. ovat typeröitä.
        se mitä kuuluu vain sulle, ei heille.
        niin kauan kun et toimi niin kuin huoraa, ei ole ongelmaa.


      • uskova
        Hei säälinkerjääjä! kirjoitti:

        Ei vaan Sinä et ehdi ulos muutenkaan, koska on pakkomielle kirjoitella näitä harhaisia, sairaita kommenttejasi kaikille ja joka väliin.

        Pakkomielle taitaa olla itselläsikin,kun ehdit heittämään moista mauttomuutta.


      • rikka silmässä?
        dippadai kirjoitti:

        En sanonut missään vaiheessa olevani itsevarma ihminen ilman pakkelia. Enhän minä voi olla jos en pysty menemään ihmisten ilmoille ilman pakkelia.

        Mutta kyse ei ollutkaan siitä.

        Kysymys oli, ONKO se muilta POIS jos minä meikkaan/laitan itseni töihin?? Jos se tekee itselleni itsevarman olon, onko se muilta pois? Jos taas toiset pystyvät olemaan itsevarmoja tukka pystyssä meikittä, niin hyvä niin. Olisivat sitten ylpeitä tästä ja jättäisivät minunlaiset rauhaan. : )

        Minun on yksinkertaisesti pakko laittautua, jäänyt niin pahat haavat lapsuudesta ja tunnen itseni huonoksi ilman sitä. Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.

        Näyttää vähän siltä että itse arvostelet näitä verkkareissa olevia. Ei käytöksesi eroa heistä yhtään.


      • You sub-human
        Hei säälinkerjääjä! kirjoitti:

        Ei vaan Sinä et ehdi ulos muutenkaan, koska on pakkomielle kirjoitella näitä harhaisia, sairaita kommenttejasi kaikille ja joka väliin.

        Sinä "Hei säälinkerääjä!"!

        Jos minun elämä olisi niin yhtä vituilleen menevää kuin sinun niin minä olisin kyllä jo samantien ampunut itseni. Ruveta nyt purkamaan omaa pahaa oloaan johkin nuoreen viattomaan tyttöön! Tee maailmalle palvelus ja tapa vittu itsesi! Ei maailma kurjistu sitten sinun pahoinvoinnin purkauksillasi.


      • 66--77
        17+10 kirjoitti:

        Se on minulle kuin vaate, en lähtisi alasti ulos.

        Ethän sä ehdi ulos muutenkaan.

        17-1o
        Tarkkana kuin porkkana että saa heittää piruilunsa johonkin väliin, sitten on tämäkin raukka ollut mukana


    • myös vanha

      Sinä 21 vuotias
      Laita vaan itsesi kuntoon ja hoida ulkonäköäsi, minä olen yksi niistä vanhoista työpaikalla ja olen aina ihmetellyt myös sitä että juuri me vanhat joiden pitäisi olla hyvänä esimerkkinä nuorille ollaan katkeria jostain syystä. Ja juuri oikein sanoit verkkareista, sitä se on. Itse olen aina laittautunut töihin ja totta kai siitä on saanut silmäyksiä, sillä kanssa sisaret harvoin tukevat toista naista ja vielä vähemmän ottavat selvää mikä tämä ihminen on sisältäpäin.
      Monella meillä on aikuisia lapsia ja emme varmaan pitäisi siitä että jotkut akan ketaleet olisivat ilkeitä heille. Joten ole niin kun viihdyt parhaiten ja älä välitä akoista, niitä riittää loputtomasti.

      • kaatopaikkakamaa

        Vanhojen kärrttyisien akkojen mieleen ei kannata ruveta elämään, se on vihoviimeinen teko. Jätä ne muijat omaan arvoonsa ja elä niin kuin sulle sopii, kyse on sinun elämästä. Nuo akat on jo kaatopaikkakamaa ja tietävät sen itsekin, siksi niin ilkeitä ja katkeria nuorille.


      • verkkarit ja meikkiä

        Valitettavaa on se että ulkonäkö on elämäsi CV. Monet arvostelevat muita ulkonäön perusteella ja tähän syyllistyy itse kukin.

        Joko valitsee muiden miellyttämisen ja peittää itsensä vaatteiden syövereihin tai pukeutuu niin miten tuntee olonsa hyväksi.

        PS. Kyllä aloittajalta itseluottamusta löytyy - jos hänen itsetunto olisi nollassa, hän vaihtaisi vaatteensa verkkareihin, jottei ainutkaan ihminen katsoisi pahalla tai saisi ainuttakaan mahdollisuuta arvostella.


    • mies täältä

      Ne on kateellisia kun nuori kaunis nainen olet. pukeudu ihan niin kuin haluat ja muilla ei ole siihen mitään sanomista. Olet sellainen kuin olet , joko hyväksyvät tai ei mut älä ala itseäsi muuttamaan jos muut eivät hyväksy sua sellaisena kuin olet.

      • Olisinko mies

        Katsokaapa vanhat ämmät omia tatueerauksianne, siinä sitä vasta on naurussaan pitelemistä


      • Mene itseesi
        Olisinko mies kirjoitti:

        Katsokaapa vanhat ämmät omia tatueerauksianne, siinä sitä vasta on naurussaan pitelemistä

        Turha haukkua muita. Aina löytyy kiusaajia, sekä nuoria että vanhoja.


      • tatuoitu 50 v sitten
        Olisinko mies kirjoitti:

        Katsokaapa vanhat ämmät omia tatueerauksianne, siinä sitä vasta on naurussaan pitelemistä

        Jos nuori ottaa tatuoinnin, on se siinä vanhanakin.


      • vanhat ämmät
        tatuoitu 50 v sitten kirjoitti:

        Jos nuori ottaa tatuoinnin, on se siinä vanhanakin.

        Kamalan näköisiä ovat tatskat vanhentuneella riippuvalla iholla sekä miehillä että naisilla , yäkkkk.


    • dippadai

      Kiitos kannustavistakin kommenteista. ! Juu, en halua muuttaa itseäni muiden takia. : ) TIETYSTI olisi hienoa, jos joku päivä pystyisin menemään ihmisten ilmoille ilman minkäänlaista pakkelia. Olisi hienoa kantaa itseäni ylpeänä ilman meikkiä, sen sijaan että välttelisin katseita. Kotona pidän itseäni ihan kauniina ilman meikkiä, mutta ovesta astuessa kaikki muttuu. En ole kärsinyt vuosiin enää aknesta ja rasvaisesta ihosta, joten meikkivoidetta en edes tarvitsisi. Onneksi sentään olen pystynyt vähentämään sen käyttöä, laitan voidetta vaan t-alueelle (kasvojen keskikohtaan) ja valitsen läpikuultavia tuotteita, toisin kuin teininä. Mutta olen niiiiin kalpea, ihonvärini on kuin suoraan lumikista. Siihen suhteellisen vaaleat kulmat ja ripset, joku luulisi minua varmaan sairaaksi. : ) Mutta niin on varmaan aika monella muullakin suomalaisella naisella.

      Äitinikin saa samantapaista kohtelua muilta naisilta. :/ Nuorempana tietysti enemmän, mutta nykyäänkin muut naiset jaksaa ihmetellä miksi pitää laittaa ripsiväriä ja huulipunaa töihin. Muut tulevat suoraan sängystä nousseen näköisinä. Jokainen tavallaan.

      Ja ei niissä verkkareissakaan mitään vikaa ole, itsekin kuljen toisinaan "lökäpösyissä". Mutta en joka päivä niitä kuitenkaan käyttäisi. Itseni piristykseksi laitan kivoja vaatteita tai koruja, tuntuu elämäkin positiivisemmalta.

      • miniverkkari

        On muitakin vaihtoehtoja kun suoraan sängystä töihin tai pakkelit naamaan. Itse reilu viisikymppisenä en "maalaa" naamaani mutta en myöskään hyppää kenkiin suoraan sängystä. Ripsiväriä en tarvitse koska omat värit on vielä hyvät, ripset mustat jne. Hiukset tummat lyhyehköt, kampaaminen riittää. En käytä verkkareita töissä. En myöskään minihametta.
        Värillistä KOSTEUSvoidetta voin laittaa, saa hivenen väriä mutta ei tule naamion näköistä. Omistan huulipunia, laitan jos siltä tuntuu. En joka päivä.
        En ihmettele toisten tyyliä. Saa olla verkkareissa tai olla olematta. En ole myöskään huomannut ihmettelyä oman tyylini takia.


    • nmklö

      Naiset saa ja pitää pukeutua naisellisesti,talvella on pakko pitää vaatetta enemmän päällä ulkona..mutta kesällä ja sisälä

      • pois patriarkaatista

        Korjaus edelliseen: Naiset saavat pukeutua naisellisesti mutta heidän ei tarvitse, jos eivät halua. Tai sitten ruvetaan vaatimaan myös miehille kravattipakkoa. Ja katsotaan myös, että eivät vain käytää rumia kalsareita myöskään 1.10. - 1.3. välisenä aikana vuodesta.


      • Kuinka ,
        pois patriarkaatista kirjoitti:

        Korjaus edelliseen: Naiset saavat pukeutua naisellisesti mutta heidän ei tarvitse, jos eivät halua. Tai sitten ruvetaan vaatimaan myös miehille kravattipakkoa. Ja katsotaan myös, että eivät vain käytää rumia kalsareita myöskään 1.10. - 1.3. välisenä aikana vuodesta.

        määrität ne rumat kalsarit?


      • observer*

        Onpa nasevasti sa... eiku kuvailtu. Siinä se on kaikki.


    • ytm-28vee

      Vanhemmat naiset on kateellisia sulle koska näytät paremmalta, ei tuossa mitään epäselvää ole. Pukeudu niin kuin itse haluat. Jopa samanikäiset ovat kateellisia jos toinen on paremman näköinen/paremmin pukeutunut.

      • Voi hyvin.

        Itse vanhempana en usko, mutta saattavat olla muuten ilkeitä ja työpaikkakiusaajia. Vaikka löytyy varmasti kateellisiakin lisäksi, sekä nuorista että vanhoista.
        Minua ei muiden pukeutuminen haittaa pukeutuupa sitten hyvin tai huonosti. Naisvaltaisilla aloilla olen paljon nähnyt jonkun silmätikuksi ottamista ja kiusaamista, selän takana puhutaan pahaa ja perättömiä juttuja ja epävarman tyyliset saattavat olla niille kotkille helppo kohde, kun ei pistä vastaan.
        Huolehdin itse omasta ulkonäöstäni ja kunnostani ja se on vain hyvä jos joku itsestään huolehtii ei sen pitäisi olla keltään pois.
        Ei vanheneminen ole paha asia, mutta kusipäät ovat vanhoinakin kusipäitä, iästä se ei ole kiinni.


      • Ylpeä tädistäni
        Voi hyvin. kirjoitti:

        Itse vanhempana en usko, mutta saattavat olla muuten ilkeitä ja työpaikkakiusaajia. Vaikka löytyy varmasti kateellisiakin lisäksi, sekä nuorista että vanhoista.
        Minua ei muiden pukeutuminen haittaa pukeutuupa sitten hyvin tai huonosti. Naisvaltaisilla aloilla olen paljon nähnyt jonkun silmätikuksi ottamista ja kiusaamista, selän takana puhutaan pahaa ja perättömiä juttuja ja epävarman tyyliset saattavat olla niille kotkille helppo kohde, kun ei pistä vastaan.
        Huolehdin itse omasta ulkonäöstäni ja kunnostani ja se on vain hyvä jos joku itsestään huolehtii ei sen pitäisi olla keltään pois.
        Ei vanheneminen ole paha asia, mutta kusipäät ovat vanhoinakin kusipäitä, iästä se ei ole kiinni.

        Mun täti on aina meikannu aika voimakkaasti mut se on sellanen ihminen et se on oksat pois alta jos joku kattoo kieroon tai sanoo jotain :D


    • hopon poppoot

      Ne vanhemmat naiset saavat vähemmän huomiota, kun sinä olet hyvässä tällingissä töissä. Sekös ärsyttää vanhaa tätiä.

      • Mummo...

        En tiedä niistä, mutta minua vanhana ihmisenä eivät nuoret ärsytä. Olen toki nuorena ollut kaunis ja minulla on ollut hyvä elämä eikä ole tarvetta katkeruuttani keneenkään purkaa. On ilo nähdä elämästään nauttivia nuoria joilla on elämä vielä edessä, rakastumiset ja kaikki.
        Luulisin että työpaikkakiusaajille ovat nuoret siinä mielessä helppo kohde jos eivät ole varmoja itsestään. Luja luonne ja itsevarmuus karkoittaa kiusaajankin hevon kuuseen. Nuorena jouduin kiusauksen kohteeksi, mutta en antanut eriksi ja niin vanha luuskahan se kiusaaja oli, mutta muutenkin kireä ja vi*tumainen ihminen.


      • aina luomu

        Vanha täti joutuu käyttämään tuplasti enemmän aikaa ja rahaa tälläymiseen kuin nuorempi ja silti tulos on vanhemman naisen kohdalla usein mauttoman irvokas.Tosi harvoin näkee hyvällä maulla laittautuneita 55-65 naisia joko ollaan täysin luomu tai ylimaalattu.Vanhemman naisen on vaikee saada kasvoilleen hyvää arkimeikkiä joten on aivan selvä, että moni vakitsee neikittömyyden.


      • ei luomu
        aina luomu kirjoitti:

        Vanha täti joutuu käyttämään tuplasti enemmän aikaa ja rahaa tälläymiseen kuin nuorempi ja silti tulos on vanhemman naisen kohdalla usein mauttoman irvokas.Tosi harvoin näkee hyvällä maulla laittautuneita 55-65 naisia joko ollaan täysin luomu tai ylimaalattu.Vanhemman naisen on vaikee saada kasvoilleen hyvää arkimeikkiä joten on aivan selvä, että moni vakitsee neikittömyyden.

        aina luomu
        Vanhempi nainen käy kuule kauneushoitolassa saamassa meikkaamiseensa neuvoja, puhdistuttaa ihonsa siellä ja nauttii olostaan. Kaikki tulevat vanhaksi joskus , sanon vaan sen siksi että huvittaa nuo ainaiset huomauttelut "vanhoista naisista" myös huomauttelijat tulevat vanhoiksi ja ryppyisiksi, ja mikään ei auta.


    • kyseenalaistan

      "Juu, laitan joka aamu hiukset, meikkaan joka päivä mutta sitäkin olen vähentänyt teinivuosista. Valitsen jotkut vaatteet. tavallaan sen enempää suunnittelematta. Perus farkut, toppi, huppari/neule."

      Onko tuo muka laittautumista? Pukeutumisen osalta ei ainakaan, ja varmaan suurinpiirtein jokainen nainen meikkaa ja kampaa hiuksensa päivittäin. Itse en noin arkisesti pukeudu edes töihin tai vapaa-ajalla.

      • voi huoh..

        Voi lollololool! :D No miten määrittelet laittautumisen?


      • With me?

        Verrattaessa lökäpöksyihin, uggeihin ja verkkareihin, tuo on laittautumista parhaimmillaan.

        Laittautuminen = huolehtiminen itsestään


      • 8

        KYSEENALAISTAN
        sinä olet vanhempi ja pukeudut varmasti eri lailla, kyllä 21 vuotias voi ihan hyvin laitaa farkut ja hupparin, sillä ne on hyvän näköisiä nuoren päällä joten älä solvaa, kaita itse teryleeni housut jalkaasi silloin kun sinulle sopii mutta annetaan nuorten pukeutua nuorten lailla.


    • bm bm.,

      Riippuuhan se paljon misä on töissäkin---tuo pukeutuminen joten siitäkään ei kannata taas heittää piikkejä kellekkään. Kyllä nuoret tietävät paremmin kun vanhat naiset milloin ollaan arkisia ja milloin hieman juhlavampia, ja kun katsoo muotia niin farkut ovat nykyään niin tavallisissa kuin vähän hienoimmissakin paikoissa muotia.
      Ja arkipäivänähän ei tarvitse olla mitenkään juhlavasti pukeutunut, riittää kun on fiksut farkut ja toppi, monet taas ylipukevat itsensä,laitetaan kiiltäviä vaatteita työmaalle muka ja ollaan olevinaan hienoja----vaikutus päinvastainen

      • kyseenalaistan

        Farkut ja toppi on niin perusuniformu, että ihmettelenpä millaisissa työpaikoissa tuo tyyli koetaan laittautumiseksi. Ehkä sitten jossain varastolla

        Itse olen toimistossa töissä ja päivittäin käytän hametta, jotain nättiä puseroa, sukkiksia ja korkokenkiä. Käytän myös jokapäiväisesti kaulakoruja, korviksia ja sormusta. Myös meikkiä löytyy kasvoilta ja hiuksista viimeistelyaineita.


      • lovekills
        kyseenalaistan kirjoitti:

        Farkut ja toppi on niin perusuniformu, että ihmettelenpä millaisissa työpaikoissa tuo tyyli koetaan laittautumiseksi. Ehkä sitten jossain varastolla

        Itse olen toimistossa töissä ja päivittäin käytän hametta, jotain nättiä puseroa, sukkiksia ja korkokenkiä. Käytän myös jokapäiväisesti kaulakoruja, korviksia ja sormusta. Myös meikkiä löytyy kasvoilta ja hiuksista viimeistelyaineita.

        nykyään farkut, toppi ja huppari ja meikit päälle voi olla aika
        näyttävä look.
        Voi katsoa esim Ed Hardyn tyylejä. Monet julkkiksetkin pukeutuu vapaalla juuri noin ja heitä sitten ihastellaan.

        mutta ei varmasti kasarifarkut, haalistunut sinapinvärinen toppi ja jättisuuri norjanneule takuulla luo mitään fiiniä lookia mitä sitten joku pitää
        tälläytymisenä :D


      • k kunniaan
        lovekills kirjoitti:

        nykyään farkut, toppi ja huppari ja meikit päälle voi olla aika
        näyttävä look.
        Voi katsoa esim Ed Hardyn tyylejä. Monet julkkiksetkin pukeutuu vapaalla juuri noin ja heitä sitten ihastellaan.

        mutta ei varmasti kasarifarkut, haalistunut sinapinvärinen toppi ja jättisuuri norjanneule takuulla luo mitään fiiniä lookia mitä sitten joku pitää
        tälläytymisenä :D

        Ihme kasarivastaisuutta, siitä näkee iän: joko väsähtänyt 70-luvun teiniliittolainen tai 90-luvulla syntynyt, joka ei "kasarista" mitään tiedä.

        Oi sitä aikaa ennen topless-baareja ja itämafiaa yms.


    • Jos ei

      uskalla lähteä ulos ovesta ilman meikkiä, ei voi olla hyvä itsetunto. Ei miehetkään meikkaa. Ei siinä mitään pahaa, jos tykkää itseänsä ehostaa, mutta jos ei kehtaa esiintyä ollenkaan ilman meikkiä, on paha juttu.
      Mielestäni pieni arkimeikki on ok, mutta järjettömät pakkelit arkisin on näin vanhemmalla iällä koomisen oloista. Toisinaan näkee naisia, joilla on pikimustat pakkelit, oranssi (epäonnistunut) meikkivoide, käsittelystä huonovointiset hiukset, korkokengät, rakennekynnet..... Melko usein nämä naiset mielistelevät miehiä ja puhuvat teennäisesti, mutta ovat tietysti ihan "normaalijärkisiä" työtehtävissä. Iän myötä monesti helpottaa. Olin teininä kova meikkaamaanm, vaikken koskaan yrittänyt mielistellä ketään.

      • nnnnnnäin

        En ymmärrä kuka antaa viestillesi miinusta. Sinulla on järkeä, Jos ei.


    • Pidä puolesi

      Tuttu ja omakohtainenkin juttu: meikkaamiseen, kuin ei mihinkään muuhunkaan henkilökohtaiseen, omaan persoonaan kuuluvaan asiaan, tarvitse kysellä lupaa keneltäkään. Mutta vahva pitää olla, jotta se selviää myös niille muille.

      Jos joutuu jonkun arvion kohteeksi tällaisesta aiheesta, sen voi panna arvioijan tyhmyyden piikkiin. Ihmiset ovat kateellisia, pahansuopia, ilkeitä ja näköalattomia, ts. pyörivät piiriä oman ahtaan napansa ymprärillä niin tiiviisti, että luulevat koko muun maailmankin pyörivän ahtaalla.

      Sinä et tee kenellekään pahaa pitämällä huolta omasta ulkonäöstäsi ja pukeutumalla niin kuin itsestäsi hyvältä ja nätiltä tuntuu. Se on oma asiasi ja parhaiten selvität sen kaikille, kun teet ja toimit juuri niin kuin itse haluat ja viis veisaat arvostelijoista.

    • dippadai

      Joo ei nuorten keskuudessa farkut ja toppi ole edes "laittautumista". Eikä edes vanhempienkaan naisten.

      Jotenkin varmaan se vaikuttaa, että omistan enemmän kuin yhdet farkut, enemmän kuin yhdet kengät, monet laukut tms. Niin ehkä sen sitten vanhemmat mieltää laittautumiseksi. He kuulemma pitävät samaa laukkua ja samaa reppua tyyliin 5 vuotta. Minä vaihdan korvikset joka päivä.

      Kerran pidin tunikaa töissä ja normaaleja paksuja legginsejä. Sekin oli kuulemma todella trendikästä. :o Minulle ihan normaali vaate. : )

      Oikeasti haluisin pukeutua vieläkin enemmän. Ongelmani on myös se, että en ilmeisesti ymmärrä missä menee vapaa-ajan ja työvaatteen raja. Sosiaalialalla ei ilmeisesti saa käyttää hameita, "tissi" toppeja, liian kireitä farkkuja (muodot näkyy!!) , shortseja, tuubitoppeja ymsyms. Varsinkin kesällä ärsyttää kun tuntuu ettei ihoa edes saa näkyä kun jonkun mielestä se on liian eroottista. Kerran näin yhden erittäin isokokoisen naisen pitävän minishortseja. Kaikille se oli ok. Jos minä pidän, niin se ei ole. Olisi ihanaa olla alalla, missä saisi pukeutua naisellisesti!

      • Kuvittelua

        Mielikuvitus on aika huva juttu - pukeutumisessakin. Ja eikö sulla ole vapaa-aikaa, jolloin voit olla ja tehdä vaikka mitä ilman rajoituksia.


    • Sinkkumies 44

      Kokeilepas pohtia ääneen joskus niiden noita-akkojen kuullen, että miksiköhän suomalaiset naiset pitävät suurena etuoikeutenaan, kun voivat näyttää variksenpelättimeltä. Sivistysmaissa naiset kun pyrkivät näyttäytymään mahdollisimman huoliteltuina ja naisellisina.

      • ystävällinen hirviö

        Et ehkä ole sivistystä nähnyt, vain sivusta seurannut pintaliitämistä.


      • tolkunmies*
        ystävällinen hirviö kirjoitti:

        Et ehkä ole sivistystä nähnyt, vain sivusta seurannut pintaliitämistä.

        Sinkkumies on tässä asiassa aivan oikeassa. Mm. venäläiset naiset pukeutuvat huolitellusti ja aistikkaasti (jos on varaa).
        Manner-euroopassa huoliteltu pukeutuminen ja edustava ulkonäkö ovat aivan tavanomaista työpaikoilla.
        Sen sijaan suomen virastoissa istuvat kulahtaneet papiljottikojootit vaativat että kaikilla pitäis olla yllä 60-luvun harmaa alennusmyynnistä mukaan riuhtaistu jakkupuku. Ei taatusti sovi nykyaikaan. Kyllä ihminen voi pukeutua iloisemmin, jos vaan on makua ja osaa yhdistellä vaatekappaleita sopivuksi asukokonaisuuksiksi.
        Ei hyvä maku ole koskaan häpeäksi vaan eduksi.


      • tukka päässä
        tolkunmies* kirjoitti:

        Sinkkumies on tässä asiassa aivan oikeassa. Mm. venäläiset naiset pukeutuvat huolitellusti ja aistikkaasti (jos on varaa).
        Manner-euroopassa huoliteltu pukeutuminen ja edustava ulkonäkö ovat aivan tavanomaista työpaikoilla.
        Sen sijaan suomen virastoissa istuvat kulahtaneet papiljottikojootit vaativat että kaikilla pitäis olla yllä 60-luvun harmaa alennusmyynnistä mukaan riuhtaistu jakkupuku. Ei taatusti sovi nykyaikaan. Kyllä ihminen voi pukeutua iloisemmin, jos vaan on makua ja osaa yhdistellä vaatekappaleita sopivuksi asukokonaisuuksiksi.
        Ei hyvä maku ole koskaan häpeäksi vaan eduksi.

        Enää ei kukaan pidä papiljotteja.


      • Elätätkö ?
        tolkunmies* kirjoitti:

        Sinkkumies on tässä asiassa aivan oikeassa. Mm. venäläiset naiset pukeutuvat huolitellusti ja aistikkaasti (jos on varaa).
        Manner-euroopassa huoliteltu pukeutuminen ja edustava ulkonäkö ovat aivan tavanomaista työpaikoilla.
        Sen sijaan suomen virastoissa istuvat kulahtaneet papiljottikojootit vaativat että kaikilla pitäis olla yllä 60-luvun harmaa alennusmyynnistä mukaan riuhtaistu jakkupuku. Ei taatusti sovi nykyaikaan. Kyllä ihminen voi pukeutua iloisemmin, jos vaan on makua ja osaa yhdistellä vaatekappaleita sopivuksi asukokonaisuuksiksi.
        Ei hyvä maku ole koskaan häpeäksi vaan eduksi.

        Venäläinen nainen on kotirouva ja mies elättää, mutta suomalaisen on pakko käydä töissä. Kun on itsenäinen, niin ei tarvitse miellyttää.


      • ai niin
        tolkunmies* kirjoitti:

        Sinkkumies on tässä asiassa aivan oikeassa. Mm. venäläiset naiset pukeutuvat huolitellusti ja aistikkaasti (jos on varaa).
        Manner-euroopassa huoliteltu pukeutuminen ja edustava ulkonäkö ovat aivan tavanomaista työpaikoilla.
        Sen sijaan suomen virastoissa istuvat kulahtaneet papiljottikojootit vaativat että kaikilla pitäis olla yllä 60-luvun harmaa alennusmyynnistä mukaan riuhtaistu jakkupuku. Ei taatusti sovi nykyaikaan. Kyllä ihminen voi pukeutua iloisemmin, jos vaan on makua ja osaa yhdistellä vaatekappaleita sopivuksi asukokonaisuuksiksi.
        Ei hyvä maku ole koskaan häpeäksi vaan eduksi.

        Niiiiiiin... ne venäläiset naiset. :D


      • Suuri maa
        Elätätkö ? kirjoitti:

        Venäläinen nainen on kotirouva ja mies elättää, mutta suomalaisen on pakko käydä töissä. Kun on itsenäinen, niin ei tarvitse miellyttää.

        ja suuri toleranssi. Ei ne kaikki venäjän misut miljardöörejä ole saaneet. Monet raataa pienellä palkalla ja elättävät toivetta että jos...


    • Get to know.

      Tiedoksi vain, että esim. farkut ja toppi ja neule ei ole paha yhdistelmä todellakaan, päinvastoin, esim. http://images2.chictopia.com/photos/sparkleisacolor/4819994584/black-jeans-black-cardigan-peach-blouse-black-wedges_400.jpg

      tai http://images0.chictopia.com/photos/lyssabeth/2895735122/silver-top-white-cardigan-blue-jeans-gold-boots-black-scarf_400.jpg

      tai http://g-images.amazon.com/images/G/01/Shopbop/pcs/media/images/products/juicy/juicy2145512867/juicy2145512867_prod_zoom_front_v1_m56577569831659370.jpg


      Ja neule ja farkut on juhla-asu verkkareihin verrattuna, jos muut siellä työpaikalla niitä käyttävät. Ja varsinkin jos ap et hirveästi kiinnitä huomiota pukeutumiseen aamuisin (niinkuin sanoit), niin näytät kauniilta vaikket olisi esimerkiksi jossain juhlamekossa ja jos kerran vanhat naiset katsovat sinua ilkeästi, selvää kateutta. Hirveää kateutta ilmassa nykyyän. Itsekin saan työpaikalla(kin) happamia katseita, masentavaa välillä mennä sinne eikä muut juurikaan sinne laittaudu (ei tosin mua se haittaa). Ehkä he työpaikallasi olevat työntekijät ovat kateellisia koska he eivät pysty olemaan ystävällisiä, nuoria ja hehkeitä ja kauniita. :) Todellakin ole sellainen kuin olet! Olet kaunis. :)

      • Rumia oli...

        Aika kuheita pissisryysyjä, en laittais. Tyyli puuttui.


      • Jotenkin
        Rumia oli... kirjoitti:

        Aika kuheita pissisryysyjä, en laittais. Tyyli puuttui.

        myös minusta näytti kovin homssuisilta nuo. Siinä alimmassa ehkä vähiten...

        Mutta ei oikein noissa pärjää näillä leveysasteilla...


    • Ei jaksa näitä

      Voi luoja miten turha aihe. Pukeudut ja laittaudut miten haluat!

    • dippadai

      Juu, tyylini on aikalailla tuollaista mitä yllä olevissa kuvissa näytetään. Farkut ja huppari saadaan näyttämään tosi arkiselta ja tylsältä ilman asusteita, hiusten laittoa, ja meikkiä. Mutta kun ne lisätään, niin on tulos kai jo "liian" huoliteltu joidenkin mielestä. Laitan niin tarkasti hiukseni ja naamani, että ei riitä aamulla aikaa kamalasti pohtia mitä vaatteita sitä laittaisi. Tietysti siellä pääkopassa jotain pyörii, mutta ei oikein uskalla "repästä" koska sais liikaa katseita. Turvaudun siis turvalliseen. Välillä kun poikkean tästä turvallisesta, saattaa poikaystävä huomauttaa "ethän sä nyt noin voi töihin lähteä". Joku vaate kuulemma korostaa liikaa persettä tms vaikka hyvältä kuulemma näyttääkin. En edes itse huomaa koko asiaa. Silmissä vikaa? Näen kai itseni jotenkin ihan erilaisena.

      Vapaa-aika? Vapaa-aikani vietän kotona. Työ on oikeestaan ainoa asia minkä takia joudun raahautumaan ihmisten ilmoille, jos ei nyt satunnaisia baareiluja/kyläilyjä lasketa, todella harvoin niitäkin. Sitten kun kerta itseni raahaan ihmisten ilmoille, haluan näyttää mahdollisimman hyvältä, oli se töissä tai missälie. Harmi vaan, ettei töihin tai kauppa reissulle voi tälläytyä niinkuin baariin olisi lähdössä. Enää kun ei käy missään, ei saa mahista laittautua. Varmaan jotenkin ikävä sitä ja purkaan sen työpukeutumiseen. Lapsuudesta jääny arvet, pakko näyttää nykyään aina toisten silmissä hyvältä ettei joutuisi huonon arvostelun kohteeksi. Kamala kierre mistä ei pääse eroon. Ilmeisesti kuitenkin arvostelun kohteeksi pääsee myös silloin, kun näyttää hyvältä. Hohhoijaa.

      • Arvo Tasa

        Nyt kyllä huomaan, että on olemassa sukupolvien välinen kuilu. En ymmärrä lainkaan tätä ihmisen taljojen vertailua, mitä päälleen laittaisi. Että täytyy oikein miettiä ja miettiä ja miettiä.

        Tasa-arvo


    • Nnainen

      Senkun harrastat laittautumista sydämesi kyllyydestä!
      Tsekkaile tyylipalstoja ja kokeile erilaisia juttuja. Kehityt ja osaat tarpeen tullen vaihdella "tällinkejä" hyvällä maulla kertyvän iän ja tilanteiden mukaan.

      Mitä työpaikan tyypit ajattelee - bah, toisesta korvasta ulos.

      On kivaa ja innostavaa itsellekin ottaa vinkkejä ja vauhtia toisten laittautumisista! :)

    • hahah...

      Oon huomannut kanssa, että nimenomaan sosiaalialalla laittautumista katsotaan jotenkin paheksuvasti. Tuntuu, että juuri keski-ikää lähestyvät ja tuulipukukansa ressaavat eniten toisen laittautumisesta. Ei ole, ei todella heiltä pois jos hoitaa laittautumisen omalla ajalla ja se ei vaikuta millään tavalla työpanostukseen. Itse laittaudun joka päivä, joskus enemmän joskus vähemmän. Päiväkodeissa tulee enemmän ikäviä katseita. Vanhainkodeissa on ollut enimmäkseen 45-50v ikäisiä työkavereita niin heidän suhtautuminen on erilaista, kehutaan, annetaan lempinimiä tasoo enkeli, kaunokainen.. jne. Ei oo järkee.
      Eli jatka toki laittautumista oman maun mukaan, ei se väärin ole, vaikkakin joku saattas yrittää semmosta epäuskoo suhun luoda.

      • pukukoodi

        Sosiaalialan naiset ovat kyllä hyvin pukeutuneita. Jos on virastossa töissä, siihen liittyy omat puku- ja vaatekoodinsa. Aina ei voi työpaikalla sooloilla. Ja sitä paitsi, ruuhkavuosia elelevä nainen ei ehdi kauheasti panutua meikkaamiseen ja tälläytymiseen, niinkuin "kateutta" herättävä nuori nainen.


    • jokainen tyylillään-

      saa laittautua...minä ainakin laitan joka aamu naamaan meikkivoiteen ja silmät yritän laittaa niin hyvin kuin voin ja katson peilistä ennen ulos lähtöä että kaikki näyttää ok....ihan sama mitä kukakin ajattelee...jos joku haluaa olla verkkareissa ja tukka sekasin,olkoon:)

    • maquiagem

      laittakaa, [ maquiagem ], youtubeen ,niin saatte kesäisiä terveisiä, iloisilta ihmisiltä. ja vinkkejä.

    • 13+17

      oikeesti täytyy ihmetellä näitä ihmisiä jotka kuvittelevat "verkkarimummojen" olevan kateellisia "meikkiprinsessoille".
      en ole verkkarimummo mutta paljastan salaisuuden, ei, me vähemmän ulkonäköömme työpaikalla panostavat ihmiset emme ole kateellisia teille. kai näemme tuollaisen laittautumisen joka päivä todella turhaksi.
      itse olen 26v nuori nainen ja todellakaan en meikkaa JOKA PÄIVÄ(siis ihan oikeesti, johan siinä iho rasittuu helvetisti!).
      ennen kuin menen töihin, pidän huolen henk.koht hygieniastani, eli käyn suihkussa, pesen hampaat, föönaan hiukset nätiksi ja laitan mukavat vaatteet, koska alallani käytetään työvaatteita, niin ei tarvitse hirveästi miettiä mitä vaatteita töihin pistäisi.

      silloin tällöin vapaa-ajalla EHKÄ meikkaan..itselleni meikkaaminen on kovin työlästä, varsinkin pitkien ripsieni laittaminen on yhtä tuskaa, siksi en kovin usein vaivaudu.
      ja kun olen parisuhteessakin ja mies on tyytyväinen ulkonäkööni, niin en näe järkeä siinä että laittaisin itseni ns. viimeisen päälle..
      nautin muutenkin "naturellina" olosta, kun ei tarvitse varoa että meikit menee pilalle tms...
      ja hiuksiani laittaessa en tykkää käyttää muotoilutuotteita, kun ne saavat hiukseni entistä takkuisemman ja epäsiistin näköisiksi..mielummin tuulessa liehuvat hiukset kuin liikkumaton ja elottoman näköinen takkukasa.

      jaa, ja miten tuollaisten prinsessojen laittautuminen on pois muilta?kuului kysymys...monessa työpaikassa jossa olen ollut töissä, on tullut huomattua että nämä jotka panostavat ulkonäköönsä, kuvittelevat voivansa tulla töihin myöhässä,tehdä töitä vähemmän ahkerammin kuin meikkaamattomat kanssasisarensa, käyvät jatkuvasti pikkutauoilla(kurkkimassa peilistä että vieläkö näyttää kauniilta ja freesiltä eikä meikki ole mennyt huonoksi ja että hiukset ovat kohdillaan).
      eli kuvitellaan että kunhan näytetään kauniilta, niin se riittäisi työnantajalle.
      samalla kun näille meikkaamattomille sataa työtehtäviä työtehtävien perään ja heidät poltetaan loppuun.
      tiedä sitten että kuvittelevatko työnantajat että meikatut naiset eivät kykene samaan määrään hommia kuin nämä meikkaamattomat "verkkarimummot" jotka tottelevaisesti tekevät parhaimmillaan omien töidensä lisäksi muutaman muun hommat hampaat irvessä toivoen että saisi jonkun näköisen palkankorotuksen joskus tulevaisuudessa/jotain raskaan työn lisää..

      • ¤

        Mihin perustat väitteesi, että meikkaaminen rasittaa ihoa? Entisenä kauneudenhoitoalan ammattilaisena voin kertoa, että meikkaaminen EI rasita ihoa. Päinvastoin, meikki on iholle suoja. Vai väitätkö, että pakkanen, tuuli, aurinko, ilmansaasteet ym. ovat paljaalle iholle hyväksi?? Toki jos meikkaa, tulee huolehtia siitä että meikit tulee puhdistettua hyvin. Juuri tuo "iho rasittuu"- tekosyy on aika yleinen ei-meikkaavien naisten keskuudessa :)))

        Ja mitenkähän työmoraali ja meikkaaminen liittyy toisiinsa? Uskomaton väite, että meikkaavat naiset olisivat laiskempia tekemään töitä! Itse meikkaan päivittäin ja katson mitä laitan päälleni, mutta väitän silti olevani ahkera työntekijä enkä TODELLAKAAN ravaa katsomassa ovatko meikit ok. Ja moni työkaverini jotka myös meikkaavat ovat kovia tekemään töitä. Huhhuh mitä tekstiä.

        Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa meikkaako joku vai ei, tuleeko töihin verkkareissa vai jakkupuvussa. Jokainen saa siitä päättää ihan itse. Mutta sinun tekstistäsi voisi päätellä, että olet juurikin itsestään ja ulkonäöstään huolehtivien naisten kadehtija :D

        Aloittajalle sanoisin, että älä välitä mitä muut ajattelevat vaan ole juuri sellainen kuin olet!


      • 20+17
        ¤ kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi, että meikkaaminen rasittaa ihoa? Entisenä kauneudenhoitoalan ammattilaisena voin kertoa, että meikkaaminen EI rasita ihoa. Päinvastoin, meikki on iholle suoja. Vai väitätkö, että pakkanen, tuuli, aurinko, ilmansaasteet ym. ovat paljaalle iholle hyväksi?? Toki jos meikkaa, tulee huolehtia siitä että meikit tulee puhdistettua hyvin. Juuri tuo "iho rasittuu"- tekosyy on aika yleinen ei-meikkaavien naisten keskuudessa :)))

        Ja mitenkähän työmoraali ja meikkaaminen liittyy toisiinsa? Uskomaton väite, että meikkaavat naiset olisivat laiskempia tekemään töitä! Itse meikkaan päivittäin ja katson mitä laitan päälleni, mutta väitän silti olevani ahkera työntekijä enkä TODELLAKAAN ravaa katsomassa ovatko meikit ok. Ja moni työkaverini jotka myös meikkaavat ovat kovia tekemään töitä. Huhhuh mitä tekstiä.

        Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa meikkaako joku vai ei, tuleeko töihin verkkareissa vai jakkupuvussa. Jokainen saa siitä päättää ihan itse. Mutta sinun tekstistäsi voisi päätellä, että olet juurikin itsestään ja ulkonäöstään huolehtivien naisten kadehtija :D

        Aloittajalle sanoisin, että älä välitä mitä muut ajattelevat vaan ole juuri sellainen kuin olet!

        perustan väitteeni siihen(että iho rasittuu), koska meikithän pitää pestä pois(eikö?), ja tuo saippuoiminen joka ilta rasittaa ihoa(etkö ole muka kuullut?), ja toiseksi meikkivoiteet puuterit sun muut luomivärit sisältävät niin paljon kemiallisia aineita, että tuskin niitä on jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettukaan vai etkö kauneudenhoitoalan ammattilaisena lue lainkaan mitä asiakkaasi naamaan tunget?

        esim. on jo kauan tiedetty että vääränlaiset meikkivoiteet ja puuterit tukkivat ihohuokoset ja näin ollen syntyy "näppyjä" ihoon(eli toisinsanoen rasvanäppylöitä).
        itse kun harvemmin käytän meikkiä ei minulla myöskään ole vastaavanlaisia näppyjä ihossani kuin esim. joka päivä meikkaavalla naisella.

        työmoraali kysymykseesi liittyen, en sanokaan etteikö meikkaavilla naisilla joillain olisi työmoraalin, mutta työnantajat katsovat "kauniiden" naisten töistä lintsaamista ja laiskottelua läpi sormien, kun taas "vähän rumemmat" saavat tehdä kolmen ihmisen työt.(käytännössä huomattu), eli kunhan miellytät pomosi silmää niin ei mitään hätää...mutta jos et viitsi vaivautua meikkaamaan tunnet sen "nahoissasi".

        en kadehdi toisten meikkaamista, säälin heitä!
        eivät voi edes lähikauppaan tai kylään lähteä ilman että on "naamari" päällä, eli toisin sanoen ovat hyvinkin epävarmoja itsestään.
        esim. eräässäkin ohjelmassa pyrittiin luonnolliseen kauneuteen(ilman meikkiä), mutta nämä joka päivä meikkaavat naiset eivät kehdanneet olla ilman meikkiä vaikkei ulkonäössä olisi ollut mitään vikaa?!
        tuon jo pitäisi kertoa ihmisen itsetunnosta jotain...eikö sinusta?

        itse meikkaan silloin kun on tarvis, ja sen näkee ihoni hyvinvoinnista ja siitä että en välitä muiden ihmisten ajatteluista, so what jos en miellytä jonkun pelimiehen silmää, ei mun tarvikaan häntä miellyttää millään lailla, mulla on mies joka rakastaa mua just sellaisena kuin olen.
        hassua ajatella että toisten silmää pitää miellyttää, kun eikö töissä nimenomaan sen oman työpanoksen ja taitavuuden tulisi merkitä?.
        vai ollaanko niin pinnallisia että vain ulkonäkö joka paikassa merkitsee?


      • ¤
        20+17 kirjoitti:

        perustan väitteeni siihen(että iho rasittuu), koska meikithän pitää pestä pois(eikö?), ja tuo saippuoiminen joka ilta rasittaa ihoa(etkö ole muka kuullut?), ja toiseksi meikkivoiteet puuterit sun muut luomivärit sisältävät niin paljon kemiallisia aineita, että tuskin niitä on jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettukaan vai etkö kauneudenhoitoalan ammattilaisena lue lainkaan mitä asiakkaasi naamaan tunget?

        esim. on jo kauan tiedetty että vääränlaiset meikkivoiteet ja puuterit tukkivat ihohuokoset ja näin ollen syntyy "näppyjä" ihoon(eli toisinsanoen rasvanäppylöitä).
        itse kun harvemmin käytän meikkiä ei minulla myöskään ole vastaavanlaisia näppyjä ihossani kuin esim. joka päivä meikkaavalla naisella.

        työmoraali kysymykseesi liittyen, en sanokaan etteikö meikkaavilla naisilla joillain olisi työmoraalin, mutta työnantajat katsovat "kauniiden" naisten töistä lintsaamista ja laiskottelua läpi sormien, kun taas "vähän rumemmat" saavat tehdä kolmen ihmisen työt.(käytännössä huomattu), eli kunhan miellytät pomosi silmää niin ei mitään hätää...mutta jos et viitsi vaivautua meikkaamaan tunnet sen "nahoissasi".

        en kadehdi toisten meikkaamista, säälin heitä!
        eivät voi edes lähikauppaan tai kylään lähteä ilman että on "naamari" päällä, eli toisin sanoen ovat hyvinkin epävarmoja itsestään.
        esim. eräässäkin ohjelmassa pyrittiin luonnolliseen kauneuteen(ilman meikkiä), mutta nämä joka päivä meikkaavat naiset eivät kehdanneet olla ilman meikkiä vaikkei ulkonäössä olisi ollut mitään vikaa?!
        tuon jo pitäisi kertoa ihmisen itsetunnosta jotain...eikö sinusta?

        itse meikkaan silloin kun on tarvis, ja sen näkee ihoni hyvinvoinnista ja siitä että en välitä muiden ihmisten ajatteluista, so what jos en miellytä jonkun pelimiehen silmää, ei mun tarvikaan häntä miellyttää millään lailla, mulla on mies joka rakastaa mua just sellaisena kuin olen.
        hassua ajatella että toisten silmää pitää miellyttää, kun eikö töissä nimenomaan sen oman työpanoksen ja taitavuuden tulisi merkitä?.
        vai ollaanko niin pinnallisia että vain ulkonäkö joka paikassa merkitsee?

        Aika huvittavaa miten yleistät kaikki asiat. Väität että naisilla jotka meikkaavat on ihossa näppylöitä. Tai että heillä on huono itsetunto ja käyttävät meikkiä miellyttääkseen miehiä. Olet aika ahdasmielinen tapaus ja ajattelutapasi on suoraan sanottuna säälittävää.

        Ihoa ei pidä mennä saippuoimaan, vaan kunnon puhdistustuotteet käyttöön. Nykyajan kosmetiikka ei, päinvastoin kuin luulet, tuki ihohuokosia. Väitän, että tiedän näistä asioista enemmän kuin sinä :D


    • ovat kateellisia

      Nuo vanhat naiset ovat kateellisia vaan sinulle kun heidän "parasta ennen" päivänsä on aikaa jo mennyt ja sinä olet heille muistutuksena siitä mitä he ovat ehkä joskus olleet. Sinun siisti pukeutuminen ja laittautuminen muistuttaa heitä siitä, miten he EIVÄT ole pukeuneet naisellisesti ja siististi.

      Silkkaa kateutta kaikki siis.

      • karat

        Taidat olla pohjanmaalta...siellähän sitä kateutta on. Olen ''sosiaalitantta'' yli 50v, en pukeudu koskaan töihin verkkareihin, meikkaan sopivasti, juhliin tietysti voimakkaammin. Meillä on myös nuoria naisia töissä jotka pukeutuvat näyttävämmin kuin minä, koska vartalot ovat vielä sutjakoita ja kauniita, enkä minä ole kateellinen, päinvastoin, niin minäkin pukeuduin kun ei vielä ollut tätä löysää lihaa niin paljon. Ilo on katsella kauniita nuoria ihmisiä.


    • niinnmpä

      He ovat kateellisia siitä, että sinä viitsit laittautua, kun itse eivät jaksa ajatella muuta kuin mukavuutta. Verkkarithan ovat "yber" mukavat ja helpot. Kuulostavat myös siltä ikäpolvelta, joille on itsensä laittautumisesta tehty mörkö, ja turhamaisuutta. Sekin aika mikä laittautumiseen menee pitäisi varmaan heidän mielestään laittaa vaikka sukan kutomiseen ;)
      Minullekkin tulee hyvä mieli, kun laittaa vähän itseään kotoa lähtiessä. Ja töihin mennessä meikkaan aina; meikkivoide, puuteri, ripsari, luomiväri ja poskipuna. Itsellä myös punoittava iho ja aknesta jääneet arvet, niin kyllä se on itsetunto-juttu saada itsensä näyttämään "normaali" ihoiselta. Itse olen myyntityössä, ja jotenkin sitä on itsevarmempikin kun on huoliteltu ja siisti.
      Joskus muistan jostain mielensopukoista, että äitee opetti, että on ihan kohteliasta olla siististi pukeutunut ja huoliteltu, kun menee kylään tai töihin. Kyllä siis itselläkin tulee sellainen olo, että jos itse menisin jonnekkin myymälään hakemaan palvelua, ja pitäisi valita kummalta sitä hakisi; siltä siististi laittautuneelta vai siltä rasvatukkaiselta verkkarihemmolta, niin ensimmäinen voittaisi. Näet tuumisin, että tuo varmaan näkee vaivaa myös asiakaspalvelussa... ;)
      Minullekkin kyllä kommentoidaan, että miksi pitää meikata töihin. Miksi ei? Ja miten se tosiaan on noilta toisilta pois? OIkein erikseen kommentoidaan jos on huulikiiltoa ehtinyt sipaista.:D (ohoo,...)

    • make up love

      Älä välitä-nauti vaan naisellisuudestasi..vaikka sitten vähän muiden kiusaksikin,,:) Olen myös sellainen että meikkaan vapaa-ajalla ja töissäkin olen aina ehostettuna..Ja joitakin se alkuun häiritsi..mutta en välittänyt vaan lisäsin huulikiiltoa..:)

    • onnitelen vilpittömästi. Olet sannut osaksisi parasta ja aidointa tunnetta mitä suomessa voi saada eli kateutta.Se on suomalaiseten tapa osoittaa ihailua ja mitä enemmän sitä saat sen parempi.Itse pidän kauniitsa ja hultelluits naisista niin työssä vapaa aikana kuin missä vaan Jatka samaan malliin nautin tiestä ja teitä on vielä=)

      • Lol - lo(l)

        Minä taas naisena välttelen laittautumista juuri siksi, että se saa miehet katselemaan liikaa, enkä pidä tuijottelijoista. =) ;)


      • :))

        Suomalaisten tapa on luulla aina kateudeksi jos on jostain toista mieltä.


    • meukku

      töissä metallitehtaalla, ihan sama mitä on suojavaatteen alla , ole vaikka alasti... mitään väliä... kukaan ei sen kateellisempi kellekään, olit sitten nuori tai vanha.., ulkonäkö ei mikää työpaikka kompleksi kellee tervejärkiselle jollei PISSIS ole.Nuoret näyttää nuorilta ja vanhat vanhoilta... mitä sitten ,kelle se on ongelma. paitsi PISSIKSELLE.Loppujen lopuksi on ihanaa olla se 'vanha,rama ja ryppynen' sensijaan , että vaivaisi päätään sillä että olenko nyt työpaikkani 'kaunein, nuorin ja tyhmin',jolle koko mies sakki nauraa.

      • joopadijoo

        Eli sinuakin ahdistaa pikkusen nuoret kauniit naiset ja he ovat aina tyhmiä. Miehetkin nauravat heille salaa sinulta oikeesti.


      • meukku
        joopadijoo kirjoitti:

        Eli sinuakin ahdistaa pikkusen nuoret kauniit naiset ja he ovat aina tyhmiä. Miehetkin nauravat heille salaa sinulta oikeesti.

        eipä ahista....yhdessä työpaikan miesten kanssa pissiksille hymähdellään... ei ne kyllä ole kauaa viihtyneet ennen koeajan päättymistä ovat kaikki lähteneet kun ei ole mitään tehoa keekoilulla ollut. Taloon on jääneet ne jotka on töihin tulleet, ei ne ketkä itseään esittelemään on tulleet.


    • suominainen 45 hki

      Jokaisen naisen oma asia, haluaako laittautua ja miten ja miksi. Miksi tässä maassa naiset ja heidän ulkonäkönsä on jatkuvasti tapetilla, ollaan liian laitettuja tai liian vähän laitettuja, lihavia tai laihoja yms. Aivan naurettavaa.. Toivottavasti te nuoremmat naiset ette välitä muiden kommenteista.
      Tämä päivänä naisilla on todella kovat ulkonäköpaineet jatkuvan mainostulvan ja brändäyksien vuoksi. Mitä enemmän arvostellaan, sitä vaikeampi on yrittää olla sitä mitä itse haluaa. Pää pystyyn, meikkaaminen/meikkaamattomuus ja itsestään huolehtiminen siten, kun itsestä hyvältä tuntuu, ei tee kenestäkään huonompaa kuin muut.

    • yksi mies

      Naisia ahdistaa aina jos joku nainen laittautuu enemmän ja paremmin kuin he. Jos joku toinen nainen on miesten mieleen enemmän ja varsinkin jos joku on toinen nainen on seksikkäämpi.

      Hyvä huomata se jo noin nuorena.

      • Yök ....

        Miesten mieleen ? Minä taas en halua olla miesten mieleen, haluan olla rauhassa, eikä minulta ole pois jos joku tällää. Ei pidä yleistää.
        Miesten kuolaaminen ahdistaa.


    • Ritva42

      Tommonen vaatteiden ja pakkelien kans vouhkaaminen tyhjänpäiväistä peliä.Vaatimattomuus kaunistaa eikä jotkut hienot hepenet ja lahomaalit nainen ilman meikkiä ja normi vaatteet eikä mitään hienohelma kuteita on Nainen isolla N kirjaimella mitä mies arvostaa.

      • RIINA

        Samaa mieltä ei vaatteet ja pakkelit ihmisestä tee yhtään sen parempaa vaikka kuinka olis tälläytyny.


    • Anna palaa vaan!

      Laittaudu vaan! Älä anna kenenkään latistaa sinua! Mua on kiusattu ulkonäöstäni aina ja siksi olen hyvin kriittinen ulkonäköni suhteen. Valitsen aina vaatteeni huolellisesti ja meikkaan tarkkaan, jotta saan peittoon kaikki näpyt ja korostettua pieniä silmiäni.
      Muutenkin suomalaiset naiset pukeutuvat ja laittautuvat huonommin kuin naiset muualla. Suomalaiset ovat juurikin tätä verkkari ja tukka pystyssä -kansaa, mikä on mielestäni tylsää. Kun kerran saa ja voi itteensä laittaa ni miksi pitää näyttää rööliltä?
      Mielestäni on hienoa, että jaksat nähdä vaivaa ulkonäkösi vuoksi, kun suurin osa ei jaksa kättään nostaa laittaakseen edes ripsaria. Joten älä anna niiden kääkkien masentaa vaan pukeudu ja meikkaa juuri niin kuin haluat! Ja jos minulta kysytään niin ne naiset on vaan kateellisia sinulle. :))

    • itsevarmasti vaan

      Varmasti kaikki naiset ovat epävarmoja itsestään, niin miehetkin ovat. Olisi hienoa jos ihmiset eivät tarkertuisi ulkonäkö asioihin. Sinuna vähät välittäisin muiden mielipiteistä ja marssisin kadulla juuri niissä vaatteissa kun haluan. Mitä se muille kuuluu miten pukeutuu (kunhan on ne vaatteet päällä) ja miten meikkaa?

      On idioottimaista että naisien pitää vaivata itseään kaiken maailman normeilla ja säännöksillä miten pukeutua ja miten ei saa pukeutua. Miehillä ei ole tälläisiä. Kukaan ei välitä onko heillä vimpan päälle puku vai ikivanhat verkkarit.

      Eli rohkeesti ne unelma hameet, shortsit ja paidat niskaan ja kaupungille näyttämään miten sinä teet juuri niinkuin haluat!! :)

    • iina

      Vaatteet kuin vaatteet ja pakkelit roskiin niitä tarvi kukaan turhimmista turhinta maailmassa paljon tärkeempiäkin asioita kuin hienostelu.

      • raakaa peliä

        Iina
        Juuri niin on, että se mikä sinulle on turhaa on ehkä tärkeää jollekkin muulle, joten annappas asian olla osaltasi huomauttelemata. Mistä sinä tiedät mitä naapuri haluaa tehdä elämänsä kanssa, ja se mikä sinulle on pakkelia on jotain muuta jollekkin toiselle.
        Nämä naturellit kittaavat kahvia kuppi kaupalla ja en ole koskaan kuullut kofeiniivapaan ihmisen huomauttavan heille siitä.
        Joten myös ehostettu ihminen ottaa osaa niihin maailman tärkeimpiin asioihin se ei pitäisi olla mikään este, ja ovat hyvän näköisiä naisia katseleppas ympärillesi Iina maailmassa on paljon ihmisiä ja sinä olet niistä vaan yksi jolla on juuri sinun mielipiteesi, muilla on omansa.


      • Hei hei!
        raakaa peliä kirjoitti:

        Iina
        Juuri niin on, että se mikä sinulle on turhaa on ehkä tärkeää jollekkin muulle, joten annappas asian olla osaltasi huomauttelemata. Mistä sinä tiedät mitä naapuri haluaa tehdä elämänsä kanssa, ja se mikä sinulle on pakkelia on jotain muuta jollekkin toiselle.
        Nämä naturellit kittaavat kahvia kuppi kaupalla ja en ole koskaan kuullut kofeiniivapaan ihmisen huomauttavan heille siitä.
        Joten myös ehostettu ihminen ottaa osaa niihin maailman tärkeimpiin asioihin se ei pitäisi olla mikään este, ja ovat hyvän näköisiä naisia katseleppas ympärillesi Iina maailmassa on paljon ihmisiä ja sinä olet niistä vaan yksi jolla on juuri sinun mielipiteesi, muilla on omansa.

        nyt kyllä väärin iskit, ei tuu kuppiakaan juotuu...


    • jennuli1111

      Kateutta! Sääli että joudut työskentelemään kateellisten vanhojen haaskojen kanssa :( älä asnna periksi, pidä vaan kiinni omasta tyylistäsi ja ole ylpeä ulkonäöstäsi vielä kun sitä on :)

    • nuorten ystävä

      Itse olen pian eläkeläis mummo ja näen työpaikallani meikattuja tyttöjä, ja se ei haittaa minua yhtikäs mitään. Annetaan tyttöjen ehostaa ilman kateutta ja pahansuopaista kohtelua muilta. Minusta he ovat hyvin taitavia ehostuksessaan ja heiltä saa paljon oppia uusista ihonhoito menetelmistä ja ikään sopivista ehostus tavoista. Minulla ei ole tarvetta saarnata heille luonnollisuuden tärkeydestä ja ei se muutenkaan sovi tapoihini sanoa toisille ihmisille miten pitäisi olla. Joten annetaan naisten jotka ehostavat ja myös osaavat sen olla rauhassa sillä se ei vie älykkyydeltä osaa jos haluavat olla hyvän näköisiä.
      Jos joku haluaa olla naturelli niin olkoon se on aina yksilön päätös ja muilla ei pitäisi olla siihen mitään asiaa huomautella.
      Nykyään puhutaan rauhan saavuttamisesta maailmalla ja mitä tekee yksittäinen ihminen alkaa pilkkaamaan nuorempaansa ja tuo itsensä esille kuin malli esimerkki. Te jotka luulette että vaan teidän elämäntyyli on oikea, ottakaa opiksenne että se tyyli koskee vaan itseänne, siis kukaan ei ole parempi tai huonompi , kaikilla on vapaa valinta.

    • extyöläinen

      Minusta on hienoa että nainen laittautuu töihin.
      Olin aikanani työssä naistyöpaikalla, eikä siellä monella ollut edes naamaa pestynä aamulla töihin tullessa, vaan räämät silmillä, tukka hapsottaen tultiin ilahduttamaan kanssihmisiä.
      Yksi poikkeus meillä oli. Hän oli viitsinyt herätä hieman aikaisemmin ja laittautua kauniiksi. Iloisesti nauraen hän käveli työyhteisömme eteen ja toivotti joka aamu hyvät huomenet.
      Joka aamu tulin tosi iloiseksi hänet nähdessäni.
      Mutta, mutta. Me naiset olemme tosi raadollisia toisiamme kohtaan, varsinkin jos hän poikkeaa ympäristöstään. Hänet melkein syötiin elävältä ja kiusattiin niin kauan että hän joutui jäämään pois ja sitä kautta eläkkeelle, vaikkei ollut vielä ollenkaan eläkeikäinen.
      Laittaudu sinä vain töihinkin, sillä sehän on muiden ajattelemista. On paljon mukavampaa katsoa jotain kaunista kuin jotain luuta-akkaa.

      • Anteeks ny

        Selvää aamu-unisten diskriminointia, antaa ihmisten nukkua aamulla myöhään.


    • OleOmaItsesi

      Tottakai töihin täytyy mennä siististi pukeutuneena ja edustava! Työnantajakin tykkää kun alaiset ovat siistejä ja pitävät huolen itsestään, antaa hyvän kuvan asiakkaille.
      Sanon että antaa toisten mussuttaa.
      Itse olin aikoinani hyvin naisvaltaisessa työpaikassa ja olin ainoa joka käytti korkokenkiä, hameita ns, pukeuduin naisellisemmin kuin muut. Jostain syystä minun tultua sinne töihin sain puhtia muiden pukeutumiseen, alkoi parturissa käyminen ja vaatteiden osto. Liian helposti jumiutuu helppoon "farkku-uniformuun", mutta jatka sinä vaan samaan tahtiin, niin ehkä muutkin uskaltautuvat näyttää naisellisuutensa.
      Ei se ole ne vaatteet mitä käytät vaan se miten niitä kannat :D

      • ystävällinen hirviö

        Sait aikaan luonnonvarojen käyttöbuumin. Sitä ennen oli menty halvemmalla. =)


    • vanhempi täti

      Sinulla on vielä ehkä hieman huono itsetunto, välität liikaa, mitä muut miettivät ja ehkä myös kuvittelet loput. Jos jotkut vihjailevat ja kommentoivat ja sinä muokkaat itseäsi sen mukaan, he ovat saavuttaneet tavoitteensa eli sinun kyykyttämisesi.

      Pukeudu miten haluat ottaen kuitenkin huomioon hyvän maun rajat ja asiakaspalvelutyön perusvaatimukset. Shortsit on joissakin töissä ja toimistoissa kielletty tai sovittu jätettäväksi vapaa-aikaan, tämäkin tiedoksi.

      Lisäksi tässä voi olla jokin sellainen kiusaamistekijä (kaikenlaisia syitähän ilkiöillä riittää) kuten olet jotenkin luontaisesti seksikäs (ei riipu vaatteista eikä varsinaisesti "kauneudestakaan"), joka aiheuttaa naisissa kateutta ja miehissä niin sanotusti väärään aikaan väärässä paikassa - himoa (työpaikalla ahdistelua tms. vaikket toisikaan itseä tykö). Idioottimagnetismi on täysin sukua ilmiölle.

      Työn iloa ja ole onnellinen itsesi kanssa

    • hyvä olet

      Alla on monta ikävää vastausta, älä niistä piittaa. Älä piittaa myös töissä tapahtuvasta huomauttelemisesta. Hyvästä palautteesta lausu silti kohtelias kiios. Laittaudu sinä vaan ja nauti olostasi.
      Olet hyvä omana itsenäsi ja kun siihen kuuluu itsensä siistinä pitäminen, niin se ei todellakaan ole keneltäkään pois. Iloa ja tsemppiä sinulle!

    • IINESKI

      Meikkaa ja pidä itsestäsi huolta. Älä anna muiden kommenttien häiritä. Itse 47v ja meikittä en ole ikinä mennyt ulkoovea pitemmälle. Niin mitä siitä. Tiedän et se ärsyttää muita. Sos.alalla töis käyn. ja akat ei sit viitti edes kammata saatikka peittää finniä naamasta . YÖK. Niistävät kahvilla ja vessas käydään ääniä säästämattä. Moukkia. Meikit naamaan, hiukset hyvin, korkokengät jalkaan ja menoksi. Kumma ku ne moitteet tulee naisilta. Miehet ei oo kyl ikinä välittanu. Päinvastoin : D

    • Työt ensin!!!

      Vastaapa itse ensin kysymyksiisi. Tuotko persettä ja tissejä esille vain saadaksesi kuolaavia katseita ja hävyttömiä huuteluita ja vihjailuja vai menetkö tekemään töitä ja olemaan hyvä töissäsi??? Jos todella tälläät itsesi viimeisen päälle töihinkin mennessäsi olet valitettavasti itsekeskeinen tyrkky etkä voi edes töitäsi hoitaa ilman että odotat kehuja ja kateutta joka käänteessä. Keskity tärkeimpään eli työhösi ja mene kaupungin lihatiskeille itseäsi esittelemään niin paljon kuin haluat vapaa aikanasi. Miten ihmeessä tuollaisia edes palkataan töihin kun suurin huoli on miltä minä näytän ja mitä toiset ajattelee kun se kuinka hoidat hommas. Anteeksi vaan mutta itse työnantajana suosisin enemmän niitä toimiston olkoon nyt tässä tapauksessa katkeria naisia kuin sinunlaistasi tyrkkyä jonka työt ei varmaan hoidu vaaditulla tavalla kertomastasi päätellen!

      • marjatta22

        Just noin töissä tehdään töitä ja keskitytään työhön.


      • Ei piiiiiiip....

        Ihme asenne. Ihan kuin itsesä laittaminen olisi itsekeskeisyyttä, tissit tiskiin ja peppu estradille. Ei kaikki laittaudu siksi, että pitäisi saada ympärillä olijat kehumaan ja kuolaamaan. Saatikka, että sillä olisi mitään tekemistä työpanokseen tai pätevyyteen työntekijänä. En haluaisi olla sinun alaisenasi, joka ei tutustu ihmiseen ihmisenä, vaan perustat mielipiteesi ulkokuoreen. Jos nyt päätä aletaan aukoa, niin kyllä ne sun katkerat eukot saa enemmän työaikaansa ja -panostaan kulumaan p:n jauhamiseen muista tai toisistaan, kun ei ole tyytyväisiä itseensä. Piste.


    • leena33

      Jokainen tekee niin kuin haluaa mitä se muile kuuluu.Liian paljon puututaan toisten asioihin hyväksyy kaikki sellaisena kuin he ovat niin se on hyvä lähtökohta elämässä.

    • Suomesta tullu joku homoje luvattu maa ku ei saa naiset ees töihin laittautua kauniiks. oksettavaa paskaa tää kehitys !!

      t. nuori mies

      • ystävällinen hirviö

        Toivottavasti sinä nuori mies, Euroopan ja naisten omistaja, itse olet todella komeaksi laittautunut joka työpäivä.


    • mies 36v

      Ei ne kestä kun sinä näytät hyvältä ja ne kateelliset työtoverit ei osaa itse pukeutua, joten ne alkaa puhumaan selän takana ja molaamaan sua. Pukeudu niin kuin itse haluat ja muilla ei ole siihen sanomista et älä ala itseesi muuttamaan jos joku on kateellinen

    • mk

      Niitä vanhempia naisia ottaa päähän kun ovat rupsahtaneet ja mies ei enää kattele ja kulje omaa tietä ja sanoppa kunnolla takaisin että pukeudun niinkuin huvittaa ja se ei teilla kuulu. Itse miehenä en tykkää rääsyissä kulkea ja yhdessä duunissa työkaverit aukoivat päätään niin sanoin että olette juntteja kun ette pukeitua osaa ja kun töistä lähdetään niin vaatteista ei saa kukaan sanoa mitä tekee. itse joudun työn puolesta käymään määrätyissa iltamenoissa ja melkein aina on puku päällä ja solmio että on kunnolla pukeutunut. Suomalaiset ovat monet niin juntteja että pitää osata pukeutua tilanteen mukaan.

    • A:A: tuli H.H

      Olin eilen ostokeskulsessa seisoin kassalla tällälisen naturellin takana, hiukset sekaisin ja epämääräinen kampaus, verkkarit jalassa ja märät tennarit jaloissa, mutta oi miten hän oli ruiskutellut hajuvettä itseensä, no astmaattikkona oli minulla vaikeuksia hengittämisen kanssa, mutta sehän ei naturellia haitannut. Iltaan tarkoitettu imelä ja voimakas HAJU leijaile alueen yllä. Naturelli oli olevinaan HIENOA joten kotiin päästyäni oli vaan pakko ottaa allergia tabletti ja peiton alle nukkumaan hirveän migreenin paukuttaessa päässäni.
      Tälläistä ei koskaan tarvitse kokea nuorten meikkaajien taholta sillä he osaavat kaiken mitä kuuluu kauneus asioihin.Joten kyllä ne naturellitkin haluavat tehdä jotain , jos ei muuta niin haista, toisten kauhuksi.

      • kaikki käy vessassa

        Mitä naturellia kuvauksesi sisälsi?


      • mul on kiire

        Olisit laskenut kassajonossa pari mamua edellesi, niin olisi saanut haistella eksoottosempia tuoksuja. Eikä olis tullu sitä migreeniäkään.


    • mitä teen???

      mulla on taas toinen ongelmaa, että kun olen pukeutnut kaunisti, tyylikästi, laadukasti ( mulla on hyvät tulot) niin työkaverit juorumassa mun sellän takana mm. " hän ja pomo, hän ja Pakka, Juha jne"... olen naimisissa ja mieskollegat eivät kiinnosta mua, mutt jos ja kun olen laitanut joain päälle niin olenko huora muiden silmisään?????

    • kauneus on lahja

      Jatka ihmeessä tuolla tiellä. Kuuntele sisintäsi ja nauti naisellisuudestasi: "koirat haukkuu, karavaani kulkee". Kateellisia riittää aina (varsinkin nuorille viehättäville naisille) - älä anna sen masentaa mieltäsi

      • t-paidassa

        Kateus on aina ollut tunteista vahvin, se voittaa kiimankin !


    • Luota itseesi

      Ne voi haistaa potentiaalisen kiusauskohteen, ohnan sinussa koulukiusatun hajua vielä. Älä alistu kiusattavaksi tai edes näytä merkkiä, että olisit epävarma. Älä edes mieti koko asiaa. Ole itsestäsi varma äläkä alistu.
      Älä mieti mitä muut ajattelkevat sinusta.

    • elämänkoulua

      Kuulostat kyllä koppavalta nuorelta naiselta. Ehkäpä siinä syy toisten käytökseen sinua kohtaan. Ajattelet vain itseäsi. Näe kuitenkin itsesi toisen silmin. Ehkä siitä löytyy jotain viestiä, miksi uskot ettei sinua vanhemmat hyväksy. Sinä voisit tutustua niihin vanhempiin ennakkoluulottomasti. Vielä nytkin olet epävarma, kun uskot että meikkaamisesta tulee varmuutta. Miten meikkipurkista sitä voi lisää ammentaa? Mietippä sitä. Etkö usko, että olisit hyväksytty vain omana itsenäsi?
      Miksi sinä arvostelet toisten verkkareita ja vaatetusta? Miksi toisien vaatetus sinua vaivaa? Ja jos vaivaa, niin ymmärrä sitten että myös sinun pakkelisi ja vaatetuksesi voi vaivata jotakuta. Jos noin nurjasti suhtaudut ihmisiin, niin hekin suhtautuvat sitten sinuun.

    • iiigigi

      Minullakin ollut sama että on kiusattu ja oon pitäny itteeni Aina rumana . Nyt kun olen oikeasti käyttäny aikaa ja laittaunu on kivempi lähteä joka paikkaan ettei tunne itteensä sysi rumaks . No nyt niitä kehuja on sit tullu mut pidän silti aina itseäni rumana . Jääny syvät haavat kouluajoista ..

    • eivät kaikki kyttää

      Ihan koko ketjua en jaksanut sanasta sanaan lukea, joten toistoa saattaa tulla.

      Aloittaja on todella omituisissa töissä! Missään suomessa en ole törmännyt toimistoon, missä tehtäisiin töitä verkkareissa ja täysin laittautumattomana. Farkut ja huppari -yhdistelmää näkee lähinnä työelämään tutustuvilla peruskoululaisilla. Jos nuori työntekijä kokee olevansa ylilaittautunut näin pukeutuesaan, hänen kannattaisi ehkä tarkistaa näkemyksiään. Vanhemmilla naisilla nimenomaan on joka ikisessä käymässäni toimistossa/ virastossa/ missä tahansa sisätyöpaikassa ollut tyylikkäät vaatteet ja laitetut hiukset. Huonoja päiviä tietysti sattuu jokaiselle (sairas lapsi, hajonnut boileri, hyytynyt auto...) Rintavaon paljastaminen tai tiukka pukeutuminen kuuluu ihan muihin kuin toimistotöihin. Ja eikö sosiaalityöntekijän kannattaisi pukeutua neutraalihkosti jo ollakseen provosoimatta asiakkaita?

      Hiusten kampaaminen, puhtaus, tilanteeseen sopivasti pukeutuminen ja muutenkin siistiltä näyttäminen on niin normaalia toiminta, ettei niin tehtyään vielä ole syytä alkaa vahtia, kadehtisiko joku. Josko vanhemmat naiset katsovatkin nyreissään urheilukatsomoon tai abidiscoon sopivaa vaatepartta ja toivovat aloittajan ymmärtävän pukeutua työhön sopivammin ja tyylikkäämmin?

    • Nii tosiaa ehkä munki pitäs sit ruveta meikkaamaan näin tasa-arvo mielessä =)



      t euroopan omistaja sovinisti sika nuori mies.

      • laiza

        Jep. olen toimistotöissä ja verkkareita, rähmäisiä silmiä, takkutukkia löytyy sieltäkin.

        Muistaakseni olen tosi harvoin ollut meikittä töissä ehkä, kun silmissä ollut tulehdusta tms.(ms-tauti), värivoidetta käytän silloinkin . Vaatteeni ovat siistit ja ´ajanmukaiset`.

        Mielestäni ulkoisesta olemuksestaan huolehteminen on toisten ihmisten huomioon ottamista, joka tilanteessa. Ja itsellä pal parempi olo, kun ei oo rähmät silimillä tai tukka takus.


    • Aamuinen peikko

      Tee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu, ei siinä ole muilla sanomista. Olen sieltä harvinaisemmasta päästä, joka aamulla pakkeloi naamansa ja laittaa hiuksensa työpaikallani. Laittaudun, koska kaikki ei vaan olla luonnostaan niin kauniita sängystä noustessaan hiukset joka suuntaan pystyssä.. :D Itselläni myös on laittautuminen herättänyt huomiota, vaikkakaan ei negatiivisessa mielessä. Tai ainakaan päin naamaa. En itsekään paheksu niitä jotka ei laittaudu, jokainen tavallaan.

    • selvä pyy

      Kulostaa siltä että sinun on aika vaihtaa työyhteisöä tai pukeutumistyyliä. Työpaikkapukeutumisella ylläpidetään sosiaalista hierarkiaa ja riippuen alasta kirjoittamattomat säännöt voivat olla ylitsepääsemättömiä. Monta kertaa siinä ei ole edes vaihtoehtoja, vaikka poikkeaminen koodista voidaan sallia johdon suosikeille, mutta silloin niitä eivät muut edes nokittele, koska pelkäävät joutuvansa epäsuosioon.

    • KenkäMyyjä

      Kun on työelämässa, kuuluu pukeutua asiallisesti, siististi ja työn määräämällä tavalla. Ja jos ja kun on tekemisissä asiakkaiden kanssa, tulee myös se naamakerroin olla huoliteltu. Siisti meikki (toki voi olla rajumpikin työn luonteesta riippuen) ja laitetut hiukset kuuluvat asiaan. Omien hyvin puolien esiintuominen ja huonojen peittäminen oikeanlaisella vaatetuksella/meikillä kannattaa jokaisen opetella... se tuo itsevarmuutta ja sen myös näkee niin muut kuin itsekkin.

      Varsinkin työssä, jossa kohdataan asiakkaita, on suorastaan pakko olla huoliteltu. On väärin ja suorastaan asiakkaan aliarvioimista, jos asiakaspalvelija on epäsiisti. Pesemättömät, huonosti laitetut hiukset, nuhjuiset t-paidat, verkkarit, kulahtaneet neuleet ja iänikuiset kengät eivät todellakaan anna positiivista kuvaa työntekijästä, eikä myöskään työpaikasta/alasta missä hän työskentelee. Työntekijä on yhtä kuin työpaikka... se kannataa ottaa huomioon!

      Kysyit, onko se muilta pois jos laittautuu töihin. Ei, se ei todellakaan ole sitä. Ole vain reilusti sitä mitä olet ja pukeudu niin kuin haluat. Eri työpaikoilla on erilainen käytäntö pukeutumisen suhteen. Sinun kannattaa ottaa pomoltasi selvää, miten saa pukeutua. Ylilyöntejä ei tietenkään saa tehdä, mutta mielikuvitusta varmasti saa käytää. Ole rohkeasti oma itsesi!

    • Yks laittautuja

      HEI ! Mä olen 47-vuotias ja olen meikannut ja laittanut hiukseni aina töihin lähtiessäni ja muuallekin. Mutta ei se tosin täällä työpaikalla ole ketään vaivannut,
      vaikka kukaan muu täällä ei meikkaa. Ostelen myös paljon enemmän vaatteita kuin täällä kukaan muu ja aina kehutaan (kaikki mun työkaverit on myös naisia).
      Mun mielestä suomalaisten naisten pitäis panostaa enemmän ulkonäköönsä.
      Aika usein näkee kyllä tosi homssuisia naisia joka puolella...

    • Lizzie_____

      Hei dippadai! Tee juuri niin kuin parhaaksi näet. Pukeudu ja laittaudu töihin. Mitä pahaa siinä on. :) Kyllä ulkonäköön saa panostaa. Itse en kovin paljon töihin laittaudu, koska se ei sitä vaadi ja vaatteetkin ovat lähinnä sellaiset että niissä on mukava olla. Luulenpa, että laittautumistasi vain arvostellaan sen takia, koska ovat kateellisia. Mutta muista kuitenkin pukeutua töihin hyvän maun rajoissa. :)

    • ---

      Ei se ole muilta pois, miten sinä pukeudut tai laittaudut. Siitä vain (kunhan tietysti asiakaspalvelutyössä ottaa huomioon hyvän maun, mutta siitä ei nyt ollut kysymys). Luultavasti myös itse keksit ne ajatukset toisten päähän. Eivät ihmiset sinua arvostele laittautumisesi vuoksi, kunhan et itse katsele heitä arvostellen heidän laittautumattomuutensa vuoksi. Ja jos katselet, niin silloinkin heidän arvostelunsa koskevat lähinnä omaa, epäkohteliasta tyyliäsi puuttua toisten asioihin, ei sinun pukeutumistasi.

      Montakohan lasta on kysynyt, että miksi meikkaat? Itse en meikkaa ja minusta "kaikki" pikkutytöt ihmettelevät sitä, koska heidän äitinsä meikkaa.

      • reeeeelingillä

        ---
        Kyllä se kuule niin on että vanhat ämmät työmaalla pitävät kyllä huolen toisten meikkaamisesta ja kahvihuoneessa suut käy ja ihmetellään, ja kun sitten se meikattu tulee kahvihuoneeseen niin nämä juonit osaavat vaihtaa levyä välittömästi, katsos kun ovat niin tottuneet arvostelemaan ihmisiä että asiasta toiseen muuttuminen ei tuota heille vaikeuksia. Joten tyttö saa meikata ihan miten haluaa mielestäni.
        Ja jos sinä nyt et meikkaa niin sehän on sinun asiasi, me jotka meikataan tehdään se oman itsemme vuoksi eikä minkään muun asian tähden.


    • peruspate82

      Hyvähän se on olla töissä siistinä. Miehenä kuitenkin en tykkää kovin paljastavista asuista naisilla töissä koska se aiheuttaa jatkuvan erektion ja ei työaikana voi olla runkkaamassa koko aikaa.

      • Spontaani nauru pääs

        Tämä oli hauska.


      • piy.,-

        Peruspate82
        Olitko olevinasi vitsikäs, ei naurata vitsi vaan sen kuivuus.


    • näin on

      Miksi sinusta tuntuu että sinua pidetään kauhean itsekeskeisenä. Et kai vain ole sellainen joka näkee paheksuntaa ja kateutta kaikkien vanhempien ihmisten katseissa ja puheissa vaikka sellaista ei olekaan.
      Ehkä tosiaankin olet liian itsekeskeinen; siis ajattele miten paljon tuhlaat aikaa siihen kun mietit mitä toiset ajattelevat sinusta.
      Itse olen jo yli 60v. ja saa tosiaan varoa mitä sanoo nuorille ettei sitä heti luetaan kateudeksi.

    • LLLLL

      Tsemppiä! Taitavatpa olla sulle kateita, kun olet nuori ja nätti. Juuri sos. ämmät hoitamattomuuksiensa, leveitten p......ä kanssa ovat v...........ä ihmisiä mitä tiedän!

    • Nythän.

      On niin,että aina siististi pukeutunut ja ulkonäöstään huolehtiva ihminen on huomattavasti miellyttävämpi,kuin ihminen joka ei huolehdi ulkonäöstään. Epäsiisti ulkonäkö antaa aina vastenmielisen vaikutelman.

    • ei punaista!

      Nyrkkisääntöhän on, että jos nainen pukeutuu "kauniiksi" ja tahallaan haluaa näyttää hyvältä niin naisen ainut motiivi on saada mahdollisimman paljon hyväksikäytettäviä miehiä ympärilleen - toisin sanoen, kyse on puhtaasta sosiaalisesta huoraamisesta. Naisen kuuluu pukeutua ei-provosoivasti ja siveysnormeja mielessä pitäen, ja etenkin sosiaalialalla, missä hoidetaan muita ihmisiä, naisen pukeutuminen ei saa missään nimessä herättää minkäänlaisia mielikuvia potilaissa/asiakkaissa. On siis aivan ymmärrettävää, että vanhemmat paheksuvat sinua. Muuta pukeutumisesi työympäristöäsi vastaavaksi, niin saat rauhan paheksuvilta katseilta.

      • dwswefcd

        Ei kyse ole pelkästään naisista, vaan jokaisen arvostuksesta omaa työtään kohtaan. Ammatti-ihmisen kuuluu pukeutua niin, että asiakkaalle syntyy mielikuva asiansa hallitsevasta ammattilaisesta. Lääkäri remonttihaalarissa tai raksamies pikkutakissa herättävät vääriä mielikuvia. Mieslähihoitaja, jonka paita retkottaa auki rintakarvat paljastaen, ei tunnu luotettavalta lasten- tai vanhustenhoitajalta. Muotiputiikin myyjällä tyylin mukainen vaatetus ja meikki kuuluu työasuun, keittäjällä paksu meikki ja pitkät kynnet on kauhistus.


      • ,,
        dwswefcd kirjoitti:

        Ei kyse ole pelkästään naisista, vaan jokaisen arvostuksesta omaa työtään kohtaan. Ammatti-ihmisen kuuluu pukeutua niin, että asiakkaalle syntyy mielikuva asiansa hallitsevasta ammattilaisesta. Lääkäri remonttihaalarissa tai raksamies pikkutakissa herättävät vääriä mielikuvia. Mieslähihoitaja, jonka paita retkottaa auki rintakarvat paljastaen, ei tunnu luotettavalta lasten- tai vanhustenhoitajalta. Muotiputiikin myyjällä tyylin mukainen vaatetus ja meikki kuuluu työasuun, keittäjällä paksu meikki ja pitkät kynnet on kauhistus.

        Mielikuvat on opittuja. Jos lääkäri olisi pukeutunut aina haalariin niin se olisi luonnollista ja antaisi mielikuvan asiansa hallitsevasta ammattilaisesta.
        Nykyään esim. sairaanhoitajat ja laitosapulaiset voi pukeutua samanlaisiin työasuihin. Asiakkaat eli potilaat ei erota aina pukeutumisen perusteella mikä kenenkin työ on.


      • M;I;K;K;I;

        Rehellinen meikattu tyttö kelpaa kyllä mille alalle hyvänsä, mutta epäsiisti ämmä jolla on pääsaiana pitää huolta toisten yksityisasioista on kauhistus työnantajalle. Ja jos vielä osaa valehdella hyvin niin tulos on kauhea.


    • Annatko pillua?

      Ne ämmät on vaan niin kateellisia koska ne pelkää et jos niitten ukot näkee sut ku ne hakee noita akkojansa kotiin niin niillä alkaa kyrvät housuissa nousemaan.
      Kauneus on katoavaa.

      • tötterö??

        No niin varmaan.


      • näinpä niin

        Voihan ne kyrvät nousta mutta ukko on jo vanhaa kamaa eikä nuoret tytöt kiinnostu sellaisista. Ämmät kyllä tietää sen. Miehenkin kauneus on katoavaa.
        Ps. näillä "ämmilläkin" voi pikkarit kastua kun näkee nuoren komeen miehen. :D


    • nainen 69v.

      On aivan ihanaa, että vielä löytyy niin kohteliaista ihmisiä, että he ihmisten ilmoille lähtiessään, ottavat toiset ihmiset huomioon ja laittavat itsensä siistiksi ja pukeutuvat kauniisti. Heitä on ilo katsoa. Ja muista aina, sinä olet maailman paras sinä. Siihen ei ole kellään mitään naputtamista. Siisti, hyvin pukeutuva, hyvin käyttäytyvä nuori nainen-

    • Ei se oo kaunista katteltavaa, jos on tonni pakkelia naamassa, kokeile olla pienellä meikkimäärällä töissä, ihosikin tykkää siitä paljon enemmän.

      • roymarg

        Ehostaminen on ihan eri asia kun pakkeli, sitä käytetään ihan muissa asioissa, joten olet sekoittanut käsitteet. Ja nykyajan meikit ovat aika hyviä iholle joten kehitys on edistynyt meikki alallakin.
        Ja annetaan ihmisten meikata kuten he ITSE haluavat, mitä niihin asioihin on kellään muulla sanomista. Ja ihanaa olisi kun nuoria ihmisiä kannustettaisiin sen sijaan että aina moralisoidaan, ja pidetään heitä jotenkin tyhmänä. Tyhmiä ovat vaan ne jotka antelevat neuvojaan toisen pyytämättä.


    • Mun mielipide

      Siis mitä vitun väliä jos oliski vähän rohkeampi meikki ja vaatteet?
      Ite ainakaan en panis pahaks jos eläkeiällä joutuisin vanhainkodissa nätin nuoren tytön hoidettavaksi... Päin vastoin. Se tosiaan on eri mitä ne mammat siel meinaa ;D

    • nelliina6

      Jäi mietityttämään tuo sinun ikäsi. Itse opiskelin sosiaalialalle (sosionomiksi) heti lukion jälkeen. Amk kestää vähintäänkin sen 3,5 vuotta..... valmistuessani olin siis 22. (sosiaalialalle ei käsittääkseni pääse pelkällä amispohjalla) vai oletko juuri valmistunut alalle? Vai oletko lähihoitsu?

      Ise teen paljon kotikäyntejä ihmisten luo, ja silloin tuo farkut ja toppi/huppari-yhdistelmä ei kyllä tulisi kuuloonkaan. Siihen voisi jopa joku esimiehistä puuttua. Jos itse pukeutuisin asiakkaan kotiin tai hoitopalaveriin noin ( vielä nuori ikäni!!!) antaisin itsestäni todella epäammattimaisen kuvan.

      • jotain rajaa

        Jospa aloittaja onkin harjoittelija tai työllistetty ? Tuskin on koulutusta saanut, siis minkäänlaista. Jos olisi esim. lähihoitaja, tietäisi todellakin miten tuonne päiväkotiin tai ylipäätään mihinkään töihin pukeudutaan.


    • Nuo ovat niitä kiusaajia, jotka sulle ilkkuvat. Kiusaaminen jatkuu aikuisiällä tuohon tyyliin. Vanhoja h*oraämmiä v*tuttaa, kun joutuvat koko ajan katselemaan jotain, mihin verrattuna heillä ole mahdollisuuksia jakaa tavaraansa miehille.

    • youngandbeautiful

      Kyllä nuoren naisen oikeus on esiintyä edukseen kuten Saili Niinistön vaimon mutta kun vanhat ämmät ovat ylimeikattuja niin kyllä se aivan kmalasti ärsyttää!!

    • tulosvastuu

      Mulle tuli aloittajan viestistä lähinnä pönkittää nyt omaa itsetuntoaan aloituksellaan?

      Hlökohtaisesti mua ei kiinnosta se, että miten kukakin tulee töihin. On sitten sängystä revitty tai ei. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä, että hoidetaan työt. Oli sitten jalassa korkkarit tai lenkkarit. Ei paljoa kiinnosta ripsarit tai pakkelit, jos hommat tehdään päin persettä.

      Tällainen kommentti 35-vuotiaalta kärtyltä!

      • Raijallakin meikki

        Tulos vastuu
        Ihan niin kunhan työt hoidetaan kunnolla. Sitten tuli pieni asiavirhe sinulta, pakkelia käytetään maalari firmoissa ei siis ihmisiin, joten olisi kiva jos asioista puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä, kun käytät sanaa pakkeli niin siinä jo annat kuvan omasta suhtautumisestasi asiaan.
        Ja jos nyt niin metsästä olet niin silloin parempi olla kommentoimatta asiaa jota ei tunne edes sen vertaa että käyttää vääriä nimityksiä siitä. Siis sinun sanasi pakkeli tarkoitti varmaan meikkiä, ehkä päivävoidetta mitä laitetaan kasvoille, ehkä ripsiväriä jota laitetaan silmäripsiin, joten ne jotka meikkaavat tekevät sen omaksi ilokseen, ja kun sinua ei kerta kiinnosta niin miksi kommentti sitten .
        Kyllä ehostetut naiset tietävät vastuunsa siinä kun nämäkin jotka eivät siitä asiasta välitä-


    • ............

      työpaikalla pitää olla selvät ohjeet, mikä on kiusaamista,näin sanottiin äsken uutisissa..

    • reva364

      0nhan sitä koulukiusaamistakin saati työ. hei. heittele vaikka vanhoja mekkoja ylle et oot niin viisas ettet väli kateellisten puheista. mitä jos mummilla (työkaveri) liikkuu likaiset aj. päässä ja on kade yleensä nuorelle. rinnat on kuin kärpäslätkät ja peppu roikkuu. 0le nuori ja suvaitse vanhempia jotka ei suvaitse sinua. ymm. kyllä. jos naiset yleensä kadehtivat venäläisiä naisia jotka pukeuutuvat kauniisti-sexikkäästi. mut hei työ ja vapaa-aika. niissä on ero. älä asetu napa 10 asemaan. sinullahan on vapaa-aikana näyttäytyä seksikkäänä ja ha huttavana.

    • voi tätä elämää

      Mikä se sinun työpaikkasi on, jossa ei kukaan muu kuin sinä, tiedä meikkaamisesta ja pukeutumisesta mitään? Kulejahn nainen silmät avaoinna muuallekin päin kuin peliin, niin näet että ani harva tallustelee tuulipuvussa (paitsi jos joutuu pyöräilemään työmatkansa) ja ani harva kulkee meikittömänä. Ja saahan sitä meikittömänäkin kulkea. Mitä se sitten sinulle kuluu. Ja mitä kuuluu tuulipuvutkaan. Etkö itse lenkkeile ollenkaan? Etkö harrasta hyötyliikuntaa ja kavele lenkkareillä töihisi? Jos sinun mielestäsi sinun meikkaamisesi ja muotivaatteesi eivät kuulu kenellekään, niin miksi sinä itse vaivaannut toisten kamppeista? Voi, voi mitä draamaa sinun elämäsi oiekin onkaan. Toisten ihmisten arvosteleminen ja meikaaminen päällimmäsienä ajakusissa. Oletko koulutettu ihminen? Kuullostat kuitenkin sivistymättömältä. Käytkö konserteissa, taidenäyttelyissä, museoissa? Matkustatko? Luetko klasikkokirjailijoiden teoksia? Luetko muuta kuin meikkiohjeita? En ihmettele, jos olet kiusattu, koska jo kirjoituksesi saa ärsyyntymään. Mitä ihmettä sinun tarvii arvostella toisten meikittömyyttä aj pukeutumista kun et siedä että sinuakaan arvostellaan. Olet yksinkertainen ja itsekäs.

    • Manta -68

      Moi dippadai! Laittaudu ja pukeudu ihan rauhassa vanhempien eukkojen "kiusaksi". Älä välitä heistä. Minulla on sinun ikäinen järkevä tytär. Hänkin pitää huolta itsestään meikkaamalla ja pukeutumalla hyvän maun mukaisesti. Hän kun en minäkään voi käsittää silikonitissejä (poikkeus rintasyöpä, tai ei rintoja lainkaan), huulibotoxia yms. hullutuksia.

      Uskon, että osa vanhemmista naisista on kateellisia nuorille, kauniille naisille. Ääripäät hankkivat 50- kymppisenä silarit, botoxit ja sitten näytetään noilta Hollywoodin fiksatuilta hirviönaisilta, kamalaa...Olen 44 vuotias, pidän itsestäni huolta aina jaksaessa enemmän tai vähemmän. Minä olen onnellinen juuri tämän ikäisenä, enkä haluaisi olla yhtään nuorempi. Töissä olen kaikkien kaveri, niin nuorten kuin vanhempienkin. Hyvää kevättä ja jaksamista sinulle:)

    • .....

      Enpä usko että ketään naista harmittaa toisen järjenrajoissa pysyvä meikkaus tai normaalit työvaatteet. Itse olen aina meikannut enkä koskaan ole siitä saanut huonoa palautetta. Toisaalta yhdessä työpaikkassani oli sihteeri, joka pukeutui todella lyhyisiin hameisiin ja valtavan korkeisiin korkoihin. Minusta sellainen kuuluu juhliin tai muualle, mutta kipitys kymmenen sentin koroilla varustetuissa saapikkaissa kopiokoneelle saa aikaan vaivaantuneen olon. Ja miehet kokivat kyseisen pukeutumisen häiritseväksi. Jos joskus olisi kyseinen nainen viitannutkaan seksuaaliseen häirintään (jota hän kyllä kerjäsi), olisin sanonut nätisti häirityiden olevan kyllä miehiä tässä tapauksessa.

      No, noita em. naikkosia nyt on tosi harvassa, mutta siis täytyy muistaa että työnkuva ja työympäristö sekä -kulttuuri luo sanomattomat ohjeet pukeutumiselle, jotka normaali ihminen ymmärtää kuulemattakin. Itse käytän kyllä vartalonmyötäisiä neuleita tai pooloja, istuvia farkkuja, jne. töissä mutta eipä tulisi mieleenkään pistää tosi avonaista paitaa tai lyhyttä hametta tai korkkareita (ritilärappuset) töihin. Kuitenkin meikattuna ja huoliteltuna olen siisti. Eihän sinne töihin nyt ketään pokaamaan mennä eikä siellä kuulu tehdä vaikutusta ulkoisilla avuilla vaan työllä.

      Oletko muuten miettinyt voiko kyseessä olla kohdallasi väärä tulkinta? Aika erikoiselta kuulostaa että joka narisisi hupparista muutein kuin että saisi pukeutua "paremmin". Toisaalta oletko miettinyt mitä samaa kaavaa saatatte äitisi kanssa toistaa, että saatte molemmat tuollaista harvinaista kohtelua osaksenne? Ehkä se ei ole vaatteissa/meikissä...onko kyse käyttäytymisestä, asenteessa, tms.? En halua syyllistää, mutta kannattaisi miettiä.

      Hyvää ja kaunista kevään odotusta :) Ja pidä edelleenkin itsesi huolitelttuna :)

      • Gammeldansk_den_andr

        Pidä vaan kauniita vaatteita ja ylpeästi! Minä vanha pieru äijänkäkkänä olen iloinen, kun nainen uskaltaa pukeutua!. Minulle tulee hyvä mieli, kun nainen osoittaa sensuellisuuttaan pukeutumisellaan. Hyvä, hyvä, bra.


    • Paskaa...

      Naiset jotka eivät voi mennä ulos ilman tälläytymistä ovat vain kasa säälittäviä pinnallisia ihmisiä joita yhteiskunta ei tarvitse. Jos teille se oman ulkonäön korostaminen ja peilistä itsenne "ihailu" niin sairaalloisen tärkeää, niin tehkääpä kaikille palvelus ja päättäkää päivänne tai menkää hoitoon. Pinnallisia ihmisiä on maailma täynnä eikä niitä kaivata yhtään lisää. Elämässä paljon keskeisempiäkin asiaoita kuin oman ulkonäkönsä korostaminen "VOI LUOJA EN VOI MENNÄ ULOS ILMAN PAKKELIA" Siis ihan oikeesti, toi on niin naurettavaa paskaa, että kivetkin alkaa kohta jo nauramaan.

      • irene h....k.....a

        Paskaa
        Pinnallisia ihmisiä sanot, lueppas kirjoituksesi ja totea kuten me muutkin, ja sinä puhut pinnallisuudesta.
        Ihmis viha oikein loistaa tekstistäsi.
        Palvelusta jota pyydät muilta .....HYVIN SAIRASTA...... joten kukahan tässä oikein hoitoa kaipaa


    • Kylmät kädet

      Tästä sivustosta on tulossa uhkaavaa vauhtia hyvin misogynistinen keskustelupalsta.

      Islamille hyödylliset idiootit tukee ja tuo esille näitä tällaisia ketjuja, tyyliin: TÄYTYYKÖ POMOLLE ANTAA?

    • Ympyriäisii kivii...

      Miust ei oo mitää pahaa, jos haluup itteesä vähä kauniimmin esitellä; verkkareissa ja tuulipuvussa riittää suomalaisia naisia esiintymään ihan tarpeeksi. A mie ko en pahast piä, jos on nainen kaunis ja ite osaa pukeutuva sillee, jotta minullekkii tulee hyvä miäl.

    • Isi-papparainen

      Kiva, kun olet analysoinut noin "perinpohjaisesti" omaa pukeutumiseasi (hmp. olikohan toi oikeata suomenkieltä?) Mulla on tullu tyttäreni kanssa "fundeeraamista", miten se oikein pukeutuu? Kynsilakkojen jännät täplät olen jo aikaa sitten hyväksynyt, onnex noi lävistykset on vielä ihan "iisi living".
      Minusta sitte, ku on puoli-aikuinen, voi ite päättää ulkonäöstään. Noi tulehtuneet napalävistykset yms. voi sitte funtsia ihan ite omiksi vaivoikseen. Omaa tyhmyyttähän se on, jos ei osaa pitää lävistystä hygieenisesti puhtaana.

    • jo aikuinen

      Kai tiesit että työpaikoilla on tietyt pukeutumissäännöt ? Meidän töissä oli kesähelteilläkin topit ja lyhyet hameet kielletty, ja avarakauluksiset paidat. Mutta olen aina meikannut töihin ja laittanut hiukseni, ei edes päiväkodeissa siitä kukaan sanonut. Että ehkäpä kuvittelet muiden paheksunnan...olet siis niin itsesi lumoissa ja kuvittelet muiden kateuden.

    • 39843 233

      Hyvä että panostat ulkonäköösi. Olet valopilkku arjessa, harmaassa massassa, jossa tympäytyneet ja nurjat ovat valtaosana. Jatka samaan malliin!
      Ihmiset, jotka on totutettu ajattelemaan, että he ovat vain työläisiä tai harmaata massaa, eivät osaa ajatella ihan ite omalle kohalle, kuinka toiset saattavat olla positiivisia ja rohkeita, elämänmyönteisiä, myös työpaikalla.

    • samankokenut

      Kateellisia.

    • sussulahtinen

      Kyllä mä voin myöntää että kadehdin jos joku osaa pukeutua niinkin hyvin että se tyyli sopii siihen persoonaan..joten eiköhän se nyt ole ihan vaan kateellisuuttaan ilkeiden ihmisten katseita ja puheita sinusta..tsemppiä

    • sussulahtinen

      mutta ei tulisi mieleenkään oll ailkeä tai suunnatta ilkeitä katseita..päinvastoin; saatan jäädä tuijottamaan vain siksi että tykkään ja mietin josko mulle sopis joku tietty juttu minkä näen toisen yllä :D

    • jk

      et suinkaan

    • Happy Mama

      Kokemasi kommentit kertovat sitä karua kieltään suomalaisista naisista (toki täytyy muistaa, että poikkeukset aina vahvistavat säännön!!), että kun lapsia tulee, niin lakataan huolehtimasta itsestään. "Ei ole muka aikaa"
      Leikkipuistoissa näkee äitejä jotka eivät ole käyneet kampaajalla tai vaatekaupassa vuosiin, enkä nyt tarkoita, että leikkipuistoon pitäisi tälläytyä tai laittaa ykköset päälle, kaikki tilanteen mukaan! Mutta jotenkin sitä huomaa ylikasvaneet otsatukat, tyvikasvut, mallistaan ylikasvaneet hiukset, virttyneet vaatteet sekä kasvot joihin on hädintuskin edes kosteusvoide laitettu. Ja sitten katsotaan pahalla kun joku äiti tulee puistoon edes värillinen päivävoide kasvoilla tai hänellä on kauniisti värjätyt/leikatut hiukset!
      Jos itse kolmen lapsen (8-2v.) opiskelevana yksinhuoltajaäitinä minulla on aikaa pitää itsestäni huolta, niin miksei muilla olisi? Se piristää kummasti mieltä kun käy joskus kampaajalla tai hankkii kauniin hyvinistuvan vaatteen sillointällöin! :)
      Ja maksan kaiken itse, ainoa lisätulo on lapsilisät, jotka menevät luonnollisesti lapsille sekä heidän tarpeisiinsa.

      • tasapeli 2&2

        Ollessani risteilyllä välillä Turku---Tukholma huomasin erot näiden luomujen ja meikattujen naisten välillä.
        Luomut istuivat pöydissään hapan ilme kasvoillaan, ja nämä ehostetut naiset sitten , heillä oli hauskaa noin vaan tyttöporukassa, nauru raikui ja niin söpöjä olivat, kuuntelivat toistensa asioita kiinnittämättä huomiota muihin matkustajiin. Luomut toisessa pöydässä happaman näköisinä tilasivat juomaa paljon enemmän mitä nämä iloiset kaunottaret, luomut heittelivät vihaisia silmäyksiä toiseen pöytään, ja katselin ihmeissäni sillä en ymmärtänyt miksi.
        Illan kuluessa keskustelu meikatussa pöydässä jatkui iloisena, luomut hoipertelivat niin luonnollisen humalan vaikutuksen alaisena hytteihinsä, ihmettelin kovasti kun olen ollut siinä käsityksessä että luomut voivat tavattoman hyvin olemalla reiluja luomuja, mutta en tiennyt että heidän risteilynsä on niin erinlainen kun näiden ehostettujen tyttöjen.
        Joten aika lopettaa keskustelu meikkaamisesta ja kukin voi keskittäytyä omiin asioihinsa. Luomut saavat luomuilla miten haluavat mielestäni, ja sama sääntö meikatuille.


      • iloinen luomu
        tasapeli 2&2 kirjoitti:

        Ollessani risteilyllä välillä Turku---Tukholma huomasin erot näiden luomujen ja meikattujen naisten välillä.
        Luomut istuivat pöydissään hapan ilme kasvoillaan, ja nämä ehostetut naiset sitten , heillä oli hauskaa noin vaan tyttöporukassa, nauru raikui ja niin söpöjä olivat, kuuntelivat toistensa asioita kiinnittämättä huomiota muihin matkustajiin. Luomut toisessa pöydässä happaman näköisinä tilasivat juomaa paljon enemmän mitä nämä iloiset kaunottaret, luomut heittelivät vihaisia silmäyksiä toiseen pöytään, ja katselin ihmeissäni sillä en ymmärtänyt miksi.
        Illan kuluessa keskustelu meikatussa pöydässä jatkui iloisena, luomut hoipertelivat niin luonnollisen humalan vaikutuksen alaisena hytteihinsä, ihmettelin kovasti kun olen ollut siinä käsityksessä että luomut voivat tavattoman hyvin olemalla reiluja luomuja, mutta en tiennyt että heidän risteilynsä on niin erinlainen kun näiden ehostettujen tyttöjen.
        Joten aika lopettaa keskustelu meikkaamisesta ja kukin voi keskittäytyä omiin asioihinsa. Luomut saavat luomuilla miten haluavat mielestäni, ja sama sääntö meikatuille.

        Ja tämäkö oli otanta koko laivan naisista vai kahdesta pikkuporukasta? Ei ehkä pidä yleistää asioita.


      • Tasapeli2&2
        iloinen luomu kirjoitti:

        Ja tämäkö oli otanta koko laivan naisista vai kahdesta pikkuporukasta? Ei ehkä pidä yleistää asioita.

        Iloinen luomu
        Taisit luomumaisesti käsittää asian ihan väärin, vertailin kahta eri potukkaa, sis en tehnyt mitään statistiikkia mitenkään enkä yleistä liioin, sanoinhan etteä luomut saavat luomuilla ihan miten haluaavat ja meikatut saavat myös olla miten haluavat.
        Joten en ole mitenkään niinkuin tutkiskellut koko laivan porukkaa, mielenkiintoni vaan heräsi kun nämä ehostetut naiset osasivat pitää hauskaa, vaan nais seurassa , joten eivät olleet ehostaneet mitenkään miehiä varten (kuten yleisesti luullaan) mutta luomuilla ei ollut hauskaa. Enhän toki tiennyt että minun olisi pitänyt syynätä kaikki laivan ihmiset ennenkö saisin sanoa mielipiteeni täällä. Suomalainen tikku nenä on aina huomauttelemassa jostain ja varmasti löytää aihetta aina, niin luomuisaa.


      • iloinen luomu
        Tasapeli2&2 kirjoitti:

        Iloinen luomu
        Taisit luomumaisesti käsittää asian ihan väärin, vertailin kahta eri potukkaa, sis en tehnyt mitään statistiikkia mitenkään enkä yleistä liioin, sanoinhan etteä luomut saavat luomuilla ihan miten haluaavat ja meikatut saavat myös olla miten haluavat.
        Joten en ole mitenkään niinkuin tutkiskellut koko laivan porukkaa, mielenkiintoni vaan heräsi kun nämä ehostetut naiset osasivat pitää hauskaa, vaan nais seurassa , joten eivät olleet ehostaneet mitenkään miehiä varten (kuten yleisesti luullaan) mutta luomuilla ei ollut hauskaa. Enhän toki tiennyt että minun olisi pitänyt syynätä kaikki laivan ihmiset ennenkö saisin sanoa mielipiteeni täällä. Suomalainen tikku nenä on aina huomauttelemassa jostain ja varmasti löytää aihetta aina, niin luomuisaa.

        Iloisuuskin voi olla teeskentelyä, ainakin siinä ympäristössä.
        Itsekin ehostan jonkin verran mutta en tee sitä KOSKAAN miehiä varten. Joskus on hauskaa, joskus ei. Näillä luomuilla ei varmaan vaan sattunut silloin olemaan hauskaa, seuraavan kerran on.. Ei aina ole samanlainen fiilis.


      • nice nice
        iloinen luomu kirjoitti:

        Iloisuuskin voi olla teeskentelyä, ainakin siinä ympäristössä.
        Itsekin ehostan jonkin verran mutta en tee sitä KOSKAAN miehiä varten. Joskus on hauskaa, joskus ei. Näillä luomuilla ei varmaan vaan sattunut silloin olemaan hauskaa, seuraavan kerran on.. Ei aina ole samanlainen fiilis.

        En usko että ihminen on maksanut risteilyn jos ei aio nauttia siitä, ja teeskentelyä ei edes tulisi mieleenkään ajatella, mutta kun on itse rehellinen ja totuuden mukainen niin se sana ei sovellu edes meikäläisille. Se sopii vaan sellaisen ihmisen suuhun jolla on siitä kokemusta, muuten hän ei edes sanoisi sitä vaihtoehtoa.
        Kyllä se vaan niin on että harmaa varpusilla on aina vähemmän hauskaa kun niillä jotka elävät ja antavat toisten elää, ilman EHTOJA


      • --
        nice nice kirjoitti:

        En usko että ihminen on maksanut risteilyn jos ei aio nauttia siitä, ja teeskentelyä ei edes tulisi mieleenkään ajatella, mutta kun on itse rehellinen ja totuuden mukainen niin se sana ei sovellu edes meikäläisille. Se sopii vaan sellaisen ihmisen suuhun jolla on siitä kokemusta, muuten hän ei edes sanoisi sitä vaihtoehtoa.
        Kyllä se vaan niin on että harmaa varpusilla on aina vähemmän hauskaa kun niillä jotka elävät ja antavat toisten elää, ilman EHTOJA

        Meikkauskin on teeskentelyä. Harmaavarpusetkin voivat meikata halutessaan.


    • katsojan silmissä

      Se että jaksaa huolehtia ulkoisesta olemuksesta myös kertoo hyvästä terveydestä
      Hyvällä maulla korostaa parhaita puoliaan ym. Monet nykymeikit ovat luonnollisia ja joka naisen juttu ikään katsomatta. Mutta eihän itsestään huolehtiminen jaksa kaikkia kiinnostaa... Annetaan toisillemme lupa olla oma itsensä : hoidettu tai vähemmän hoidettu.

    • jääkukkia

      Minä myös laittauduin ja meikkasin, kun olin vielä työelämässä. Olen luova ja lahjakas. Varmaan johtuu siitä. Myös minä olen saanut haavoja lapsuudessa ja heikon itsetunnon. Onhan niitä rouvia, jotka töihin tullessaan rupeavat syömään ja raapiivat itseänsä ja melkein p....ttään ihmisten nähden. Tukka rasvassa ja silmäläsit voilla varjostetut. Hyvä, että saat itsellesi kivemman päivän laittautumalla kivasti.paperienkeli

    • sussulahtinen

      Mulla itsellä neljä lasta, 2, 5, 6 ja 8v ja sen verran jää vähän aikaa itselle, etten juuri meikkaa, olen tumma piirteiltäni, tummat kulmat ja ripset, tumma tukka. Laitan useimmiten vain sävyttävää päivävoidetta, peitän tummat silmänaluset ja sipasen huulirasvaa/kiiltoa, laitan lyhyttä tukkaa hieman. Ja se on siinä, vaatteista olen sen verran tarkka etten jossain kotirytkyissä mee kauppaan tai edes ulos lasten kanssa. Siististi siis, jos on talvi on pukeuduttava sen mukaan kun menee moneksi tunniksi lasten kanssa pulkkamäkeen yms. Mutta senkin voi tehdä tyylillä. Ei ne toppahousutkaan pahalta näytä jos ne istuu hyvin ja muu vaatetus sopii siihen :)

    • 14+1

      Kyllähän sen pitäisi olla sama, menetkö töihin tikkurilan mainoksena vai luomuna. Kateellisten harakoiden panettelua ne vain on, että kiukkusen näkönen apina.

      Eriasia on tietenkin, kun löytyy lähinnä teineistä tätä hajuvesi pelleilyä...Eli yritetään astmaatikot tappaa, kun rasvataan kaula hajuvedellä...Se on jo terveysriski, mutta sinun kohdallasi en tiedä paljonko läträät.

      • cher hhh

        Ihan niin , asiasta sanot. Hajuvesien läträäminen menee minun ymmärrykseni ylitse, ja en tajua miten joku katsoo olevansa niin erikoinen ihminen että hänellä on valta esim ruokakaupassa HAISTA voimakkailta tuotteilta, silloin ei ole lähimmäisen ajattelu mielessäkään. Ja sitten juuri se että nämä raukat eivät edes käsitä miten hajusteita edes käytetään, aamulla jo ruiskutettu iltatuoksuja vaikka miten paljon, tuoksu joka on tarkoitettu iltakäyttöön on todella ällöttävää, ja sitten kun joku tomppeli on jo aamutimissa sitä suihkutellut niin ei tarvitse olla edes astmaatikko kun alkaa oksettamaan ja hengen ahdistus on välittömästi päällä.
        Mutta kukaan ei ilmeisesti ole koskaan heille opettanut miten tyylikäs nainen käyttää hajusteita, siis ihan aavistuksen verran vaan että ohikulkeva voi jäädä ihmettelemään ohimenevän tuoksun vaikutusta, mutta ei , nämä läträä paljon ja kauan itseensä hajuja, ymmärrän kyllä että hajulla peitetään sitä toista hajua joka ei ole niin miellyttävä, mutta kun se ei siltikään auta. Saipua ja vesi siinä on raikkauden arvoitus ratkaistuna.


    • dippadai

      Joku täällä kertoi, että miten "naturellit" naiset eivät kadehdi laittautujia. Miksi sitten noin ilkeitä kommentteja?
      EIVÄT meikkaajat luule olevansa mitenkään parempia ihmisiä! Tuliko mieleen, että heillä voisi olla huonompi itsetunto
      kuin sinulla, joka et meikkaa? Ole sinä iloinen jos kykenet olemaan itsevarma naturellina, kaikki kun eivät pysty/halua.
      Onko se sinulta pois? Olisiko parempi, että se meikkaileva työkaverisi tulis aina ilman laittautumista ja tuntisi olonsa
      epävarmaksi ja huonoksi? Mitähän tulisi työnteosta. Seinäruusuna oleilis koko työpäivän ja välttelis katseita.

      Ei, vaikka meikkaan, en kuvittele kelpaavani sellaisena työnantajalleni. Olen mielestäni erittäin huono missä vain työssä,
      koska joka paikasta löytyy aina joku ilkeä ihminen jolle en kelpaa. Jostain syystä ne kyseiset ihmiset eivät laita itseään,
      joten ehkä he arvioivat toisen luonnetta liikaa ulkonäön perusteella. Ihmiset vois joskus tutustua ihmiseen ensin. Olen kohdannut
      myös oman ikäisiäni kauniita nuoria naisia, jotka silti halveksivat tapaani laittautua. Kukaan ei vaan koskaan
      tutustu minuun niin paljoa, että voisin kertoa miksi laitan itseäni/tunnen niin kovaa painetta ulkonäön suhteen.
      En kuvittele olevani parempi kuin muut, niinkuin jo kerroinkin. Olen vaan kasvattanut kovan kuoren ja sen takia varmaan vaikutan
      niin itsekeskeiseltä ja ylpeältä. Oikeasti yritän vain pärjätä tässä ilkeässä maailmassa. Joku ikäihminenkin täällä
      nimitteli jo laittautuvaa tyhmäksi pissikseksi! Ei haloo, hienoa esimerkkiä näyttävät lapsille. Näin ollaan suvaitsevaisia!
      Kyllä jokainen voi olla fiksu, meikkasi tai ei. :o Ei se varmasti mitenkään siihen liity.

      Niin ja on varmaan hyväksyttävämpää vähän peilailla vessakäynnin aikana, kuin että kävisin röökillä joka toinen minuutti.
      Niin ja luulisi, että työnantaja olisi tyytyväinen laittautuvaan ihmiseen jonka ei ole tarvetta jauhaa roskaa työkavereistaan
      kahvitauoilla.



      Sellaiset työpaikat missä käytetään samanlaisia työvaatteita, ovat hyviä. Kukaan ei arvostele toisen vaatteita jne. Mutta kun minun työpaikallla
      ei sellaisia ole. Pitää itse arvioida mikä on sopivaa. Pomot voisivat kertoa etukäteen
      mikä on heistä sopivaa. Varsinkin kun on kesällä töissä, tuntuu nuorten ja iäkkäämpien ihmisten
      käsitykset tästä sopivasta vähän vaihtelevan. Tuntuu välillä myös, että vanhemmat ihmiset voivat käyttää
      shortseja ja hameita (kerran yhdenkin alkkarit vilkkui :) ) mutta jos nuorempi ihminen ne pukee, se on nou nou. Sekin tekee asiasta vaikeaa, kun vihaan capreja, pitkiä mekkoja/hameita, kaulaan asti
      ulottuvia t-paitoja. En viihdy näissä vaatteissa. Olen joskus yrittänyt tehdä kompromissia, shortsien alle vaikkapa legginsit,
      mutta ei sekään tainnut kelvata. Ei tee mieli ostaa kaappiin asioita mistä ei tykkää. Eri asia jos työpaikka tarjoais. Sitten
      jos on vielä työpaikka missä ei ole mahista vaihtaa vaatteita ... haluaa sitä tuntea itsensä varmaksi töihin mennessä ja tullessakin.
      Haluan siis viihtyä vaatteissani = teen työni paremmin! Eikö joku tätä nyt vieläkään ymmärtänyt ... Jos tunnen oloni huonoksi,
      haluan silloin vain mahdollisimman pian kotiin ja haluan vajota maan alle. Mitä pahaa on siinä, että haluaa
      pitää yllä työmotivaatiota? Ja joillain ihmisillä on muutakin ajateltavaa kuin työ, ainakin joskus ... ihmeellistä eikö?
      Onneksi en edes haluisi töihin paikkaan, minkä pomo ei tätä ymmärtäisi.

      Niin ja olen ihan ystävällinen nuori nainen, en ajattele muiden ulkonäköä sen pahemmin, saati kommentoi heidän ulkonäköään.
      Mun mielestä jokainen saa olla ihan minkälainen haluaa. Mutta antaisivat minunkin olla ... Mutta voitte varmaan kuvitella jos on puolet elämästään ollut KIUSATTU,
      niin ehkä sitä muttuu hieman "erakkomaiseksi"?! Joku sitten varmaan kutsuu koppavaksi sellaisia.

      • dippaidai

        JATKOA ......

        Ehkä paikkani on sitten muualla kuin sosiaalialalla, ehkä mediatyössä tai vaikkapa vaatekaupassa. Siellä varmaan on ihan
        positiivistakin olla "nättinä".


        Joku kertoi täällä, että miehet arvostavat vaatimattomia naisia jotka eivät paljoa laittaudu. Silti miesten katseet
        nimenomaan harhailevat juuri laitettuihin. Eli hölynpölyä. Tietysti sitten kun menee tutustumaan, voi se ihminen ollakin ihan
        tyhjää täynnä. Siinä vaiheessa se naturellimpi, mutta luonteeltaan kauniimpi voittaa. Mutta jos haluaa toisen huomion kiinnittää,
        minun kokemuksen mukaan se tapahtuu juuri vaatteilla, pienellä ehostuksella ja hymyllä. Sen jälkeen sitten voikin olla
        vähemmän ehostautunut kun on toisen saanut "kiikkiin" kun se jo arvostaa sua sellaisena kuin olet. :) Harva kuitenkaan osaa
        mennä rohkeasti tutustumaan ihmisiin juuri sängystä heränneen näköisenä.


        Olisi mielenkiintoista kuulla miten muut sosiaalialan työntekijät pukeutuvat töihin sellaisissa paikoissa missä EI ole
        työvaatteita. Eli joutuu itse päättämään mitä päälle laitetaan. Mieluiten vielä sellainen paikka missä et voi säilyttää erillisiä työ/ulkokenkiä tai muita vaatteita.
        Eli joudut olemaan samoilla vaatteitta kun menet töihin ja tulet sieltä pois. Sitten jos olisi kokemuksia vielä oman ikäisistäni. Missä menee hyvän maun raja?
        Paljasta pintaa ei saa liikaa näkyä, mutta mikä on liikaa? Saako vaatteet olla istuvia? Esimerksiksi kireä t-paita, missä on kuitenkin
        oikeanlainen kaula-aukko? Entä legginsit tunika? Saako peppu näyttää hyvältä peittävissä vaatteissa vai onko sekin paha asia?



        Joku myös kysyi miten voin olla sosiaalialalla. Oletko ikinä kuullut amis pohjaisista? Sosiaalialaa ovat esim. lähihoitsut ja erilaiset ohjaajat, kuten nuoriso- ja vapaa-ajan ohj. ja lastenohjaajat. Mitä muuta nämä ovat kuin sosiaalista alaa? Ainakin mulla on tässä sosiaalista kanssakäymistä pikkasen liikaakin! Tai ainakin oon aina luullut opiskelevani terveys- ja sosiaalialan tutkintoa. Ja olen ihan valmistunut kyllä. En ole siis kuitenkaan sosionomi.

        Ainiin ja joku täällä myös luuli, että halveksin tuulipukuja ja verkkaireita yms. ENENEN. Ne on hyviä lenkillä, ne on hyviä ulkoillessa esim lasten kanssa, nyt pakkasilla käytän esim. pitkillä kävelylenkeillä toppahousuja (nättejä sellaisia). Ei tietenkään lenkille lähdetä sukkahousuilla ja korkkareilla. :) Mutta ulkoiluasussakin voi olla huoliteltu jos ette tienneet.

        Joo ja tottakai näen kaupungilla tosi paljon ikäisiäni ja vanhempiakin, jotka pukeutuvat samalla tavalla kuin minä. Mutta kun ikinä en saa saman henkistä työkaveria. Olis helpotus kun vois jakaa jonkun kanssa pukeutumisongelmat jne ja vois ottaa jonkunlaista mallia. Vanhempien ihmisten pukeutumiseen on vähän vaikea samaistua useimmiten. Haluan kuitenkin näyttää nuorelta, oman ikäiseltäni.



        Pyydän anteeksi jos teksti tuli jotenkin hassusti, kirjoitin muistioon ettei koko teksti katoa vahingossa ja kopioin siitä. (Mitenköhän minä tyhmä pissaliisa tämän älysin tehdä? :) )


    • vanha mies

      aina kun minun omaohjaajalla on kukkapaita päällä sillä
      on tosi hyvät tissit tai kun sillä on legginsit jalassa sillä on tosi hyvä pylly

    • nurse89

      Uskon, että oikeasti olet vain epävarma ja siksi kuvittelet muutaman kommentin niin, että muka kaikki sinua töissä katsoisi. Itse olen kanssa 23v, sairaanhoitajaopiskelija ja valmistun kohta, asun pääkaupunkiseudulla ja todella kovia olemme laittautumaan, korkokengissä menen työhön ellei keikka ole kotihoidossa, meikit aina ehdottomasti, hiustenpidennytkset on.. Kauniita vaaleanpunaisia pitsitoppeja jne pidän töissä. Olen tyylitelty kuitenkin, että ihan hyvän maun rajoissa. Kyllä on monia viisikuusikymppisiä sairaanhoitajia jotka meikkaavat ja laittautuvat, heillä on upeat hiukset jne,

      En tiedä missä pöpelikössä olet työssä, mutta kyllä meillä ainakin sairaalassa ihan peruskahvikeskustelu on kauneus ja kauneudenhoitotuotteet, jaetaan vinkkejä jne ja en ole koskaan muuta kuin kehuja saanut. Ole vaan rohkea ja puhelias, sosiaalinen ja mukava. Jos olet itse hiljainen etkä ota osaa keskusteluun niin totta kai tuntuu, että puhuvat muka juuri sinusta.. sano sinä siihen että Minä tykkään laittautua. Piste.

      • nurse89

        Tuntuu muutenkin, että tekstiesi perusteella olet ottanut asian HIUKAN liian suuresti. Ihan kuin ei olisi muita meikkaavia naisia, varmastikin 95% naisista meikkaa työhön ja laittautuu. Lisäksi aivan varmasti vanhemmat sukupolvet ymmärtävät että nuoret pueutuvat erilailla, onhan heillä sinun ikäisiä lapsia. Kuvittelet jotenkin itsestäsi vähän enemmän ehkä kuin olet.. tai jotain. En ole sinua nähnyt mutta kauhea haloo huokuu tekstistäsi. Mitä jos he eivät vain pidä sinusta, tuskin kyse on vaatteistasi. Onko se joku itsepuolustusmekanismi eli ns. defenssi, että koska et ole pidetty työpaikalla niin käännät sen siihen että pukeudut niin hyvin?

        Ps. kai jokainen osaa pukeutua kesäsäällä.. Hametta ei laiteta töihin tai minisortseja, caprit voi laittaa. Ei toppeja tai tuubitoppeja vaan t-paita, joka voikin olla kuinka pieni vaan ja vaikka valkoinen kireä merkki t-paita.


    • dippadai

      nurse89: Ensin päättelet minun olevan epävarma, sitten ylpeä ja itsekeskeinen? Ihmiset tuntuu aika usein yhdistävän nämä asiat. Kun joku tekee "haloon" jostain asiasta, hän on ylpeä? Ehkä ihminen on vaan epävarma ja yrittää muotoutua tähän yhteiskunnan "muottiin", silti joku aina valittaa ylpeäksi ja itsekeskeiseksi. Kun et yritä muotoutua mihinkään muottiin, olet silti ihan luuseri. Ehkä olen vaan kyllästynyt siihen, ettei mikään ole ikinä hyvä? En ole itsekeskeinen, niinkun varmaan olen tässä kymmenisen kertaa jo maininnut. Olen ollut koulukiusattu rumuuden takia, nykyään tuntuu että sitä joutuu hyljeksityksi sen takia, että katsoo mitä päällensä pukee ja meikkailee aamuisin. Joku ei ehkä ymmärrä, että kiusatulle ihmiselle oma ulkonäkö on tuki ja turva. Huoliteltu ulkonäkö ja kivat vaatteet luovat "kuoren", minkä taakse ikään kuin voi piiloutua ettei enää ikinä siihen tilanteeseen joutuisi. Ehkä sitten joku ei pidä minusta. Useimmiten joku ei pidä minusta vain siksi, että vaikutan itsekeskeiseltä ylpeältä laittautuessani joka päivä. Ketään ei kiinnosta miksi ihminen laittautuu, heti leimataan itsekeskeiseksi ja ilkeäksi. Ei edes tutustuta. Olen joutunut myös kasvattamaan itselleni kuorta elämäni aikana, kai joku sitä kutsuu sitten ylpeydeksi? Onneksi sentään mulla on läheisiäkin, jotka tuntevat mut ja tietävät että olen erittäin ystävällinen ja lämmin ihminen.

      Mutta joo, ehkä Helsingin suunnassa on paljonpaljon enemmän laittautuvia ihmisiä ja nuoria. Joo suomessa on varmaan miljoonia naisia jotka laittautuu, mutta kyse olikin mun työpaikoista. Mä aina osun sellasiin työpaikkoihin, missä olen ainoa nuori. Ei oikeen pysty "samaistumaan" kehenkään, niinkun vaikka työpukeutumiseen. Jakkupuku tai verkkariasu ei tunnu siltä omimmalta. Jos joskus osuu kohdalle joku suht oman ikäinen, sen kanssa tulenkin ihan hyvin juttuun. TODELLA harvoin törmään omassa työpaikassani/ryhmässäni työkaveriin, jolta ikää löytyisi ja myös laittautuisi. Mun työkaverit ainoastaan halveksii näitä vanhempiakin ihmisiä jotka laittautuu. Se on siis paha asia, oli ikää tai ei. Mitä vanhempi, niin ilmeisesti sitä turhempi asia joidenkin mielestä. En muista ikinä keskustelleeni kenenkään työkaverin kanssa kauneudesta/tuotteista (paitsi kuunnellut niiden turhuudesta) ... harmi, sillä siitä keksisinkin vaikka mitä puheenaihetta. Ilmeisesti en ole vaan törmännyt samanhenkisiin ihmisiin.

      Eikä nuo kesäpukeutumiset näytä olevan mikään itsestäänselvyys vanhemmillekaan ihmisille. Toppeja, minishortseja sekä hameita on tullut nähtyä. Miksi ihmeessä hametta muuten ei töihin saisi laittaa? Ehkä kyse on kuitenkin hameen pituudesta? Vai siitä, minkälainen ihminen sitä kantaa? Itse ainakin nään hameita tosi usein esim. opettajilla (en tosin työkavereillani). Eikö oikeasti toppejakaan saa pitää? Ymmärrän, ettei mitään narutoppeja sentäs, mutta entäs sellaiset missä paksut olkaimet? Mun mielestä työpaikka voisi sponssata työvaatteet, kun kerta menee noin vaikeaksi. Hauskaa olla koko kesä yksissä capreissa, varsinkaan jos niitä ei omilla rahoilla halua kaappiin ostaa kun ei niitä tule muuten käytettyä. Kai sitten ratkasu on vaihtaa vaatteet töiden jälkeen, mutta sen jälkeen mua pidettäisiin varmaan vielä enemmän kajahtaneena. Tosin jossain paikoissa se on ihan normaalia, kun on ne työvaatteet jokaisella sponssattuna ja niitä pidetään vaan ja ainoastaan töissä. Se onkin ihan hyvä ratkaisu.

    • Prinsessa Aurora

      Minulla oni ihana mies, joka ostelee minulle matkoja, shoppailureissuja, kylpylälomia, vie ravintoloihin syömään tuo työmatkoilta ihania tuliaisia jne. Minä tykkään laittaa ja mieheni haluaa ostella kaikkea. Teen sen itseäni ja myös miestäni varten. Yleensä asusteitani kehutaan ja ihastellaan, vain harvoin olen huomannut kateutta. Minä rakastan kaikkea kaunista niin myös toisissa ihmisissä ja haluan itsekin yrittää olla kaunis. Se on minulle tärkeä asia. Olen onnellinen, että olen saanut tällaisen miehen. Kerran yksi työkaveri sanoi, että sinulla on niin helppo elämä, kun ei ole lapsia ja sinulla on varakas mies ja käytät vapaa-aikasi itseesi. Ei tarkoittanut sitä kuitenkaan pahalla. Mieheni ostelee myös äidilleen merkkipäivä lakjoiksi hajuvesiä, laukkuja, vaatteita, vie ravintolaan syömään jne. Mieheni täti sanoi, että olen saanut itselleni hyvän miehen, hänellä on ollut kolme miestä ja kukaan ei ole tulla lailla hemmotellut häntä. osaan kyllä arvostaa ja kunnioittaa miestäni. Kyllä taas minäkin sitten aina hemmottelen häntä. Järjestin nimpparilahjaksi sellaisen, että kävimme ensin ostamassa hänelle uudet verkkarit ja lenkkarit päivällä, maksoin ne. sitten illalla menimme syömään, elokuviin ja lopuksi kahvilaan iltateelle. Maksoin nämä. Oli ihana päivä. Jokainen saa pitää itsestään hyvää huolta tai olla pitämättä, kunhan kaikki ovat onnellisia ja hyväksyvät toisensa.

    • fmif

      Ehkä se ongelma on jossain ihan muualla kuin siinä laittautumisessa. Minä olen laittautunut ja ollut laittautumatta vähän vaihdellen eri elämänvaiheissa. Työpaikoilla saati muuallakaan ei ole kukaan sanonut mitään negatiivista meikistä tai vaatteistani (en tosin ihan mitään överirytkyjä koskaan pistä, sellaisia joita pidetään viihteellä). Itse suhtaudun mukavasti muihin, sanon kohteliaisuuksia kun siltä tuntuu, pyrin olemaan tasapuolinen. Elämä on sitä miksi sen teet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      304
      3431
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      241
      1882
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      94
      1373
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1323
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1213
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      894
    Aihe