Vaalimainokset

Miten toimit, jos näet epämääräisen henkilön rikkovan vaalimainoksen keskellä kirkasta päivää?

Annat asian olla.

Soitat poliisille.

Yrität kyyneleet silmissä estää rikollisen tapahtuman.


http://www.youtube.com/watch?v=x8zgSyFqgnU


"Olen itsekin aikonaan hajoittanut vahingossa kokoomuksen vaalimainoksia, mutta nyt ymmärrän että sellainen toiminta on demokratian vastaista, väärin ja kansalaiset äänestävät kuitenkin oikeistoa"

MarttyyriMallari-TTt

46

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tekis mitään.

      • timanttia, niin minäkin tekisin.

        "Eli en tekisi yhtään mitään"

        MarttyyriMallari-TTt


    • Riippuu mitä se tekee roskille - jos vie kiltisti pahvinkeräykseen niin taputan olkapäälle - muutoin pahoinpitelen.

      "tuomioita pitäs koventaa"

      • puskalisko

        sellainen olisi muuten tapahtumaketjuna mielenkiintoinen seurata. Jos pennut repii Väyrysen alas ja laskostaa sedän nätisi paperinkeräykseen, ja keräävät oikein huolella suikaleet maasta, niin osaisikohan siitä suuttua?


      • puskalisko kirjoitti:

        sellainen olisi muuten tapahtumaketjuna mielenkiintoinen seurata. Jos pennut repii Väyrysen alas ja laskostaa sedän nätisi paperinkeräykseen, ja keräävät oikein huolella suikaleet maasta, niin osaisikohan siitä suuttua?

        Vain repimällä voit vaikuttaa. Mainostaminen ei oo tasa-arvoista, koska sille on laitettu aikas tiukka hintalappu - repiminen on reilua. Kunhan ei likaa - tai pidä kovaa meteliä.

        T: Reilut Repijät Ry


      • puskalisko
        ttuplai kirjoitti:

        Vain repimällä voit vaikuttaa. Mainostaminen ei oo tasa-arvoista, koska sille on laitettu aikas tiukka hintalappu - repiminen on reilua. Kunhan ei likaa - tai pidä kovaa meteliä.

        T: Reilut Repijät Ry

        saat asian kuulostamaan yllättävän demokraattiselta ja oikeudenmukaiselta touhulta. Millon ja missä kokonnutaan?


      • puskalisko kirjoitti:

        saat asian kuulostamaan yllättävän demokraattiselta ja oikeudenmukaiselta touhulta. Millon ja missä kokonnutaan?

        Lähimmän vaalimanoksen juurella - tänään klo 23:00. Homman saa aloittaa vaikka muita ei olisikaan paikalla.


      • ttuplai, eli olet sitä mieltä, että vaalimainosten rikkominen on väärin...

        "Niin se onkin, mutta ota selville ne syyt miksi sellaista tapahtuu"

        MarttyyriMallari-TTt


      • puskalisko
        ttuplai kirjoitti:

        Lähimmän vaalimanoksen juurella - tänään klo 23:00. Homman saa aloittaa vaikka muita ei olisikaan paikalla.

        pojat lähtivät jo. Kysyivät mennessään että mistä tietää mainostetaanko strip tease klubia vai presidenttiä, nämä kun eivät osaa lukea.

        Näemme huomenna hesarista, kuinka heidän äänensä ovat jakautuneet.


    • mä...

      en halua sulle mitään pahaa, teet mitä teet ja ymmärrän, ettet ole täysin vastuussa tekemisistäsi. Kun on maustemitalla annettu, ei voi edes lusikalla vaatia.

      • Miten niin muka en ole vastuussa teoistani?

        Aivan varmasti olisin saanut tuntuvat sakot jos poliisit olisivat sattuneet paikalle.

        "Mutta kuten sanoin se oli vahinko"

        MarttyyriMallari-TTt


    • Jos olen tosiaan sattunut paikalle, olen karjaissut nuorisolle kuten omilleni. - Jos olen nähnyt jo tapahtuneen vahingon, olen soittanut kyseisen valtuustoryhmän pj:lle, jos olen tavoittanut.

      http://www.youtube.com/watch?v=fLp63WBV-Ic

      • xena, ihmettelen, että miksi asetut järjestelmän puolelle demokratiaa vastaan.

        "Valta kuuluu kansalle, mutta kansa vain äänestää"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        xena, ihmettelen, että miksi asetut järjestelmän puolelle demokratiaa vastaan.

        "Valta kuuluu kansalle, mutta kansa vain äänestää"

        MarttyyriMallari-TTt

        Jos sallisin asiallisen ja "koskemattoman" mainostamisen vain osalle ehdokkaista, olisiko se silloin demokratiaa ?


      • xena-183 kirjoitti:

        Jos sallisin asiallisen ja "koskemattoman" mainostamisen vain osalle ehdokkaista, olisiko se silloin demokratiaa ?

        Tuo on kyllä totta, mutta nämä vaalimainosten ehdokkaat ovat toistensa peilikuvia näennäisistä eroavaisuuksista huolimatta.

        Siinä mielessä yhden kaataminen ei muuta mitään.

        "Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään nykyistä systeemiä vastaan, mutta ajattelen tätä asiaa laajemmalta kannalta"

        MarttyyriMallari-TTt


    • puskalisko

      suoraan sanottuna harkitsen tässä sitä, että olisinko niin kaksinaamainen, että riippuisi siitä kenen mainoksesta on kyse. Luonnollista kuitenkin se, että jonkun ehdokkaan kohdalla se häiritsee enemmän ja toisen kohdalla vähemmän.

      • puskalisko, puolueet ajavat eliitin eli omaa asiaansa.

        "Sellainen toiminta on ymmärtääkseni väärin ja demokratian vastaista"

        MarttyyriMallari-TTt


    • :)

      Ottaisin yhteyttä MarttyyriMallariin kyseisen asian puitteissa ja sopisimme tapaavamme jossain kohtauspaikassa. Pikkuhiljaa hivuttautuisin lähemmäs ikäänkuin turvaa etsien ja kohta olisimme jo täydessä touhussa.

      • puskalisko

        hmmmmm... koska on paljon syrjäytyneitä ihmisiä, joiden asialla yksikään ehdokas ei ole, niin näen jotenkin luonnollisena reaktiona sen, että vittuuntuneimmat töhrivät mainoksia. Se on sellainen perverssi demokratian muoto, heidän äänensä.

        Minä en tule töhrimään, mutta voin tulla kiinnittämään Aku Ankan mainoksia. Aku - aidosti epäonnistujien puolella! Raivoa kopissa ääni Akulle!


      • puskalisko kirjoitti:

        hmmmmm... koska on paljon syrjäytyneitä ihmisiä, joiden asialla yksikään ehdokas ei ole, niin näen jotenkin luonnollisena reaktiona sen, että vittuuntuneimmat töhrivät mainoksia. Se on sellainen perverssi demokratian muoto, heidän äänensä.

        Minä en tule töhrimään, mutta voin tulla kiinnittämään Aku Ankan mainoksia. Aku - aidosti epäonnistujien puolella! Raivoa kopissa ääni Akulle!

        Suosittelen tutustumista mm. Pohjanrantaan

        http://www.pohjanranta.com/nuorisokoti/


      • puskalisko

      • 13
        puskalisko kirjoitti:

        mä oon jo niin vanha että ne ei ehkä ota mua sinne

        Sun pojat!


      • puskalisko kirjoitti:

        mä oon jo niin vanha että ne ei ehkä ota mua sinne

        No siinä tapauksessa... onhan Paavo Väyrysellä näitä muitakin hankkeita:

        http://www.pto.fi/index.html


      • puskalisko
        xena-183 kirjoitti:

        No siinä tapauksessa... onhan Paavo Väyrysellä näitä muitakin hankkeita:

        http://www.pto.fi/index.html

        toi on se sama. Emmä nyt oikein, kun mulla on yleissivistys ja ammatti. Tarvitsen lähinnä manaajaa.


      • puskalisko kirjoitti:

        toi on se sama. Emmä nyt oikein, kun mulla on yleissivistys ja ammatti. Tarvitsen lähinnä manaajaa.

        Mut jos Sulla on yleissivistys ja ammatti, niin kenestä sitten puhut, "joiden asialla yksikään ehdokas ei ole" ?


      • rauhoitu
        xena-183 kirjoitti:

        Mut jos Sulla on yleissivistys ja ammatti, niin kenestä sitten puhut, "joiden asialla yksikään ehdokas ei ole" ?

        Kannattaako sinun, xena-183, merkanttina lähteä väittelemään akateemisen kanssa...


      • rauhoitu kirjoitti:

        Kannattaako sinun, xena-183, merkanttina lähteä väittelemään akateemisen kanssa...

        Sinulla ei taida olla oikein käsitystä siitä mikä on väittelyä ja mikä on keskustelua.
        Ei se haittaa täällä.


      • puskalisko
        xena-183 kirjoitti:

        Mut jos Sulla on yleissivistys ja ammatti, niin kenestä sitten puhut, "joiden asialla yksikään ehdokas ei ole" ?

        no niistä joiden asialla yksikään ehdokas ei ole! Tai no Haavisto itse asiassa mainitsee kampanjoinnissaan "50 000 kadonnutta" nuorta, mutta emmä kauhean vakavasti sen huolta osaa ottaa.

        Onhan niitä nyt, helkkari. Yleissivistyksen ja ammatin puute ovat vasta syrjäytymisriskejä tai tilastollisesti syrjäytymisen kanssa samanaikaisesti esiintyviä. Emme vielä voi olettaa, että vaikka minä en olisi syrjäytynyt.


      • puskalisko
        xena-183 kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla oikein käsitystä siitä mikä on väittelyä ja mikä on keskustelua.
        Ei se haittaa täällä.

        mullehan tuo vittuilee. Anna olla Xena.


      • puskalisko kirjoitti:

        no niistä joiden asialla yksikään ehdokas ei ole! Tai no Haavisto itse asiassa mainitsee kampanjoinnissaan "50 000 kadonnutta" nuorta, mutta emmä kauhean vakavasti sen huolta osaa ottaa.

        Onhan niitä nyt, helkkari. Yleissivistyksen ja ammatin puute ovat vasta syrjäytymisriskejä tai tilastollisesti syrjäytymisen kanssa samanaikaisesti esiintyviä. Emme vielä voi olettaa, että vaikka minä en olisi syrjäytynyt.

        Olen samaa mieltä siitä, että on paljon "systeemiltä" kadoksissa olevia nuoria ja aikuisiakin. - Hyvä, että Haavisto edes mainostaa heidän puolestaan :)

        Minä tarkoitin, että Vuokko ja Paavo Väyrynen ovat oikeasti tehneet asian eteen jotakin, mm. perustaessaan tuon nuorisokodin syrjäytymisvaarassa oleville.

        Kyllä minäkin yritän antaa lahjoituksen yhteisvastuukeräykseen, vaikkei sillä koko Afrikkaa tai lähempänä olevia hädänalaisia voidakaan pelastaa. - Minusta on tärkeää se, että omalta osaltaan edes yrittää tehdä jotakin. - Pelkkä "jeesustelu" ei auta.


      • puskalisko
        xena-183 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että on paljon "systeemiltä" kadoksissa olevia nuoria ja aikuisiakin. - Hyvä, että Haavisto edes mainostaa heidän puolestaan :)

        Minä tarkoitin, että Vuokko ja Paavo Väyrynen ovat oikeasti tehneet asian eteen jotakin, mm. perustaessaan tuon nuorisokodin syrjäytymisvaarassa oleville.

        Kyllä minäkin yritän antaa lahjoituksen yhteisvastuukeräykseen, vaikkei sillä koko Afrikkaa tai lähempänä olevia hädänalaisia voidakaan pelastaa. - Minusta on tärkeää se, että omalta osaltaan edes yrittää tehdä jotakin. - Pelkkä "jeesustelu" ei auta.

        kuulostaa ehkä vähän ankealta, mutta en odota yhdeltä ihmiseltä sitä mitä viisi miljoonaa ei tee. Selkeä argumentointi, hyvät välit ympäristöön ja diplomaattisuus riittävät mulle. Toki presidentti on arvokeskustelija (tai pitäisi olla).

        Silti kyse on asioista, joita ihmisen itsensä pitäisi tehdä eikä odottaa että ehdokas tekee.


      • puskalisko kirjoitti:

        kuulostaa ehkä vähän ankealta, mutta en odota yhdeltä ihmiseltä sitä mitä viisi miljoonaa ei tee. Selkeä argumentointi, hyvät välit ympäristöön ja diplomaattisuus riittävät mulle. Toki presidentti on arvokeskustelija (tai pitäisi olla).

        Silti kyse on asioista, joita ihmisen itsensä pitäisi tehdä eikä odottaa että ehdokas tekee.

        En nyt mitenkään yritä ohjata keskustelua muualle... mutta kun tuossa vieressäni on TV auki ja siellä keitetään syötäväksi joitakin asunnosta löytyneitä ötököitä. - Oliko jokin jauhokoisa tms... - Onkohan noilla oikein hyvät välit ympäristöön vai ei :) ?


      • puskalisko
        xena-183 kirjoitti:

        En nyt mitenkään yritä ohjata keskustelua muualle... mutta kun tuossa vieressäni on TV auki ja siellä keitetään syötäväksi joitakin asunnosta löytyneitä ötököitä. - Oliko jokin jauhokoisa tms... - Onkohan noilla oikein hyvät välit ympäristöön vai ei :) ?

        ei helvetti sentään. Oli muuten keittiönkin puolella jokunen ötökkä tuossa läävässä. Siis kenellä hyvät välit keneen, pinna kiristyy, taas se kiristyy, ärrrrh...

        Masentuneena totean, että saahan niistä proteiinia.


      • puskalisko kirjoitti:

        ei helvetti sentään. Oli muuten keittiönkin puolella jokunen ötökkä tuossa läävässä. Siis kenellä hyvät välit keneen, pinna kiristyy, taas se kiristyy, ärrrrh...

        Masentuneena totean, että saahan niistä proteiinia.

        Eieieiei... nyt ajattelet ihan muuta :)
        Minäkin tästä vetäydyn hetkeksi muihin ympyröihin... Keskiviikkona viimeksi...
        Ja sulla ylihuomenna vai kuinka se oli :)


    • Ratikkakuski.

      Ryntään parkuen paikalle ja yritän ehkäistä tihutyön ainakin kokoomuksen vaaliplakaatin osalta :)

      • Kommari - aito kokoomuslainen uskoo asiaansa eli tihutyö ei voi muuttaa oikeaa vääräksi.


      • Ratikkakuski, ei tarvitse olla yhtään huolissaan.

        "Kokoomus on jo voittanut vaalit"

        MarttyyriMallari-TTt


    • Punajuurilökäpöksy

      Riippuu kenen mainosta epämääräinen henkilö käsittelee. Ainakin Paavo Arhinmäen mainosten sotkeminen graffiteilla tulisi olla sallittua.

    • 5.linja

      Itse jouduin toissapäivänä tällaiseen tilanteeseen, jossa nuorisojoukko vandalisoi Eva B:n vaalimainosta sotkemalla tämän pahvikasvoja mustalla tussilla. Kritisoin kiivaasti toimenpiteen järkevyyttä, sillä hakaristi oli mennyt väärään otsaan.

      Opastin nuorukaiset oikealle taululle. He tuntuivat olevan hyvin kiitollisia asiallisesta ja rakentavasta yhteiskuntakritiikistäni.

      • herrasmies... ;)


      • Entäs jos ne olis piirtänyt kyr_vän? Onko silloin väliä minkä otsan valitsee?


      • 5.linja
        xena-183 kirjoitti:

        herrasmies... ;)

        Osaan toisinaan olla hyvin vakuuttava. Mutta nyt pitää lähteä sotkemaan jonkun ehdokkaan palvelin.


      • puskalisko
        ttuplai kirjoitti:

        Entäs jos ne olis piirtänyt kyr_vän? Onko silloin väliä minkä otsan valitsee?

        käsittääkseni joillakin on jo mainitsemasi asia otsalla


    • En mitään. Saattaisin _ehkä_ heittää kommentin, jos jotain pikkupuolueen julistetta kovasti tuhrittaisiin ja isot puolueet jätettäisin rauhaan. Sanoisin, että sutatkaa nyt tasapuolisesti kaikkia.

    • 4D tähti

      Asiahan ei minulle muuten kuulu, mutta vedän syvääluotaavia johtopäätöksiä siitä millaisen ehdokkaan epämääräiset kansankerrokset kokevat uhkaksi elämäntavalleen.

    • xbabe

      Syy miksi Sauli Niinistö voittaa presidentinvaalit on hyvin proosallinen.

      Ihmiset haluavat nähdä hyvännäköisen pariskunnan lehtien kannessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe