Huuliherpes, Hiv vai mikä ihme?

apuuva

Mun huuleen alko pikkuhiljaa muodostuu viime torstaista sellanen isohko huuliherpesmainen syylä. Sitä kohtaa kuumotti ja vähä aluks kutitti ni kelasin et tää on varmaan huuliherpes, rupesin käyttämään huuliherpes-voidetta viime torstaista asti.

Huuliherpes kuitenkaan ei oo helpottanut vaan päinvastoin, eilen alko alahuuli turvota ja turvottaa edelleen, koko naaman alueen hermoihin sattuu, leukaan poskiin ohimo-alueeseen jopa ikeniin ja hampaisiin aina välillä. Särkee niinku jokapuolelle naaman hermoihin ja vaihtelee et aina välil tuntuu leual aina välil poskil yms. välil joka puolelle.

Mulla ei ole tietääkseni aikaisemmin ollut huuliherpestä, kerran oli kyl sellanen pieni rakkula huulessa huulessa, samassa kohtaa minne tääki herpessyylä on syntyny, mut se pakosti kesti n. 2vk eikä mikään herpeslaastari auttanut siihen, eikä sitä kutittanu yms. niin vaikee uskoo et se olis ollut herpes. Ehkä olikin en tiedä.

Nyt lueskelin netistä esim HIV:in oireita:
´´Noin joka toiselle HIV-tartunnan saaneelle kehittyy muutaman viikon kuluttua tartunnasta äkillinen kuumetauti, joka usein muistuttaa mononukleoosia (pusutautia) «Mononukleoosi ("pusutauti")»1: kurkku ja nielu ovat tulehtuneet sekä leuanalusen ja kaulan imusolmukkeet turvonneet. Joillekin nousee pieniläiskäinen, tuhkarokkoa muistuttava ihottuma kaulalle, kasvoille ja ylävartalolle.´´
Niin olin kyllä suojaamattomassa suuseksissä miehen kanssa n. 3 vk sitten, nii eihän mulla voi HIV kuitenkaan olla? En tiiä onks kaulan-alue yms turvonnut ku lähinnä naama on kipee mutta ei oo nielemis- puhumis- tai hengitysvaikeuksii eikä kurkkuun satu yhtään... Oon varmaan harhaluulonen ku rupeen heti pahimpii ajatteleen..

Kuitenki lopetin ton vanhan herpesvoiteen käytön koska aikasemmin mulle on tullut arpia huuliin jostain huulirasvasta, ja koska alko huuli turpoo yms. ni kelasin et jos olin allerginen sille voiteelle. En oo kuitenkaan käyttänyt sitä tänään eikä oireet oo helpottanu... päinvastoin.

Onko kellään mitään hajua mikä mul vois olla? Vai voiko kaikki tää johtua vaan herpes-viruksesta? Kaikki nää hermo-säryt mun naamalla ja turvonnut huuli? :(

5

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuuva

Ja siis jopa kielen hermoihin särkee, polttelee ja pistelee. Niiku naamaan vaan polttelee ja pistelee joka puolelle. Alahuuleen kans.

• apuuva

Piti kopsata siitä HIV-oireet sivulta tämä osa eikä tota toista:
        Tavallisia ihon ja limakalvon oireita ovat erilaiset virusten, bakteerien ja sienien aiheuttamat tulehdukset, joita kaikkia esiintyy normaalisti myös terveillä ihmisillä. Tavallisimpia ovat herpestulehdukset «»2, vyöruusu «Vyöruusu (Herpes zoster)»3, erilaiset syylät ja hiivasienitulehdukset. Ne eivät siis yksinään viittaa HIV-tartuntaan. HIV-infektion seurauksena nämä tavalliset tulehdukset saattavat olla sijainniltaan epätyypillisiä, pitkäkestoisempia tai hoitoon huonosti reagoivia.

• huuhuuliiija

Mulla oli tuossa viime viikolla huulien poltetta. Ne punoittivat kovasti. Suu haisee pahalle ja siellä oli ienten ja huulien välissä haavaumia, ainakin yksi oli aftamainen. Aftoja ei ole minulla ollut vuosiin. Nenänsieraimet ovat verestäneet myös. Miehellä oli peräreiän ympärillä tulehdusta. Myös runsaita ilmavaivoja on meillä ollut ja lievää muuta vatsavaivaa.

Tää on varmaan jotain suu- ja sorkkatautia...

• itsellä herpes

Kannattaa mennä lääkärille tekeen sukupuolitesti. Antibiooteilla usein hoidetaan suurin osa. Hiv:a en oikein pidä mahdollisena, mutta kaikki on mahdollista teoriassa.
      Herpekseen ei aina auta lääkkeet varsinkaan, jos niitä laittaa liian myöhään. Herpes voi myös uusiutua koko elämän ajan, usein samaan kohtaan. Herpes voi toisilla kyllä olla hyvinkin kipeä ja voi kestää päivästä viikkoon.
      http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/suun-hoito/sukupuolitaudit-suussa/

• Lääkäriin hopihopi

Sukupuolitesti on toki hyvä ottaa niin tietää sitten onko mies vai nainen, samalla kannattaisi testauttaa myös seksitaudit... Ne tarttuvat myös suojaamattomassa suuseksissä. Oireiden perusteella kuullostaa mahdolliselta että olet saanut huuleesi kumppaniltasi sukuelinherpeksen. Sukuelinten alueellahan useammin esiityy tuota ärhäkämpää herpesvirustyyppiä joka aiheuttaa ärhäkät oikeet myös suuhun tarttuessaan.
        Lääkäriin tietysti kannattaa mennä aina jos limakalvoilla missä tahansa kehon osassa esiintyy poikkeavia muutoksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe