silmäsärky

fnwefohfhfq

Lähes joka päivä on nyt jonkin aikaa tuntunut silmissä/slmien takana päänsärkyä. Mietin vain, että mitkähän eri asit voivat tällaista aiheuttaa? Migreeniä minulla ei ole, tai ei ainakaan ole koskaan todettu tai sitä epäiltykään, joten sitä en sen usko olevan.
Dataan kyllä paljon, mutta silmäsärky on tullut niinäkin päivinä joina en ole viettänyt aikaa koneen tai TV:n äärellä. Viimeksi tällaisenä päivänä särky alkoi koulussa. Kipu on aina molemminpuolista, mutta ei mitään mielettömän kovaa. Vähän siinä rajalla että sen kestää, ärsyttää vain. Jos olisi hieman kovempaa niin sitten jo kipua itsessään alkaisi olla aika vaikea kestää.
Olen parikymppinen, silmälaseja en ole koskaan tarvinnut ja näkö tuntuu ihan yhtä hyvältä kuin aina ennenkin. Kuitenkin äidilläni on ollut lasit jo aika nuoresta.

3

2102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Kärsin minäkin tuosta, en rasita silmiäni. Lakkasin syömästä eineksiä, vaiva parani. Elintarvikelisäaineet aiheuttavat jotain turvotusta.
      Kipu tuntui silmien takana keskellä otsaa.
      Tarvitset spasmeja lievittävää lääkettä.
      Vaikka ei olisi migreeniä, voi kärsiä migreenityyppisestä päänsärystä, kuten minä suklaan tähden.
      Syö joka päivä hedelmiä tai muuta alkuperäistä ruokaa.

• Be happy!

Eräs selitys voisi olla, että aiheuttaja onkin kaularanka lihasjännityksineen. Minulla on samanlaisia oireita kuin sinulla. Kipu on jonkin verran vihlovaa, ja joskus öisinkin se häiritsee nukkumista. Sijaintipaikka tuntuu olevan silmän takana.
      Kokeile "nostaa" päätäsi kannatellen kalloa korvien takaa peukaloilla. Näin lihasjännitys paljastuu helposti. Helpotuskin voidaan saada hetken kannattelulla tai kallonpohjan seudun hieronnalla. Iho tuolla alueella kylläkin aristuu hieromisesta, mutta älä huolestu siitä.
      Syynä lihasjännityksiin niskassa voisi olla huono tyyny tai jännittynyt asento tietokoneen ääressä. Onnea helpotusyritykselle!

• Apuaaaa

Moi, kolme viikkoa sitten alko järkyttävä silmäsärky ihan yhtäkkiä oikeen silmän sivuilla ja takana. Menin sitten tietty silmälääkärille tutkittavaksi ja mitään poikkeavaa ei ollut. Kipu vähän laantui ja nyt on vain sellaista häiritsevää.
      Niskat nyt aina on vähän jumeissa ja olen käynyt fysioterapeutilla pari kertaa ja syönyt lihasrelaksantteja. Olen parikymppinen opiskelija.
      Ohimolta siis särkee ja silmän ympäriltä. Osaisiko kukaan antaa mitään neuvoja tai ideoita mikä voisi olla vaivaan syynä? Vai pitäisikö mennä neurologille vaan tutkituttaan pää ja mitä kaikkea sieltä sitten voi löytyä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe