MUNUAISkipu, mitä ihmettä se voi olla???

777777777

Olen nyt 30 ja kärsinyt ajoittaisesta munuaiskivusta viimeiset 15-vuotta. Kärsin aikanani ankarista kuukautiskivuista ja endometrioosista joka sittemmin on kuivunut pois. Kuitenkin olen siksi kuukausittain käyttänyt noin pitkän ajan särkylääkkeitä tosi paljon ja tämähän ei munuaisille tee hyvää.

Ennen munuaisia pisti vain niinä päivinä kun otin särkylääkkeitä. Kipu loppui pari päivää sen jälkeen kun särkylääkkeiden käyttö loppui. Nyt en niitä onneksi edes tarvitse juurikaan.

Ongelma on että munuaisissa on alkanut tuntua kipua, pientä kipua oikeastaan koko ajan. Alkoholia en voi käyttää lähes ollenkaan edes viihdekäyttönä joskus monien kuukausien väliä pitäen, jo 2 lasia viiniä tuo kamalan munuaiskivun. Samoin tupakoinnin jota harrastin pari vuotta lopetin koska se aiheutti jatkuvan munuaiskivun. Ne eivät tunnu kestävän mitään kuormittamista. Ja kyllä, kipu tulee nimenomaan munuaisista, erityisesti toisesta munuaisesta koska se pahenee särkylääkkeistä ja alkoholista.

Olen kipuni kanssa kärvistellyt vuosia koska kaikki pissa- verikokeet näyttävät normaalia tulosta ja terveyskeskuksesta sanottiin että ellei niissä näy mitään niin sitten ei ole mitään.

Mutta on se kumma kun esim. alkoholi ja särkylääkkeet aiheuttavat niin kauheat kivut, ei todellakaan ole normaalia.

Tässä kun olen lueskellut niin onhan niitä vaikka mitä juttuja joita munuissa voi olla vialla mitä ei pissakokeesta näe, munuaiskivet, kystat jne!!

Mitä ihmettä tässä tekisi, juuri kuukausi sitten otettiin virtsanäytteet kivun takia ja passitettiin kotiin ja onniteltiin kun olivat ok.

Mutta kipu jatkuu. MItä tämä voisi olla? Oloa ei helpota että äidiltä leikattiin juuri munuaissyöpä, hänellä tosin ei ollut mitään oireita, itsellä jo tämä vuosia jatkunut kipu.

1

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja12345

Ite miettinyt samaa, nyt jotain 20v vuotta noita on ollut. Mulla kipu ei vaan ole hirveän kova, että viitsis lääkäriin mennä. Huolestuttaa vaan kun nyt alkanut tuntumaan enemmän.
      Onko sinulla kivut kuinka kovia? Oletko yrittänyt tankata vettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      287
      5427
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5016
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4116
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3448
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3107
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2962
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      38
      2120
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2068
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2061
    Aihe