Jos jumala on olemassa, hän osaa itse kertoa asiansa meille.
Jos häntä ei ole tai hänellä ei ole meille mitään sanottavaa, niin pappien ei pidä yrittää piilottaa hiljaisuutta omilla ääntelyillään.
Sopiiko?
Kirkko vaietkoon
7
<50
Vastaukset
Niin, tässä ollaan Raamatun ongelmassa. Raamatussahan Jumala on aivan päivänselvä juttu israelilaisille. Kyllä Jumala silloin osasi ilmoittaa itsellen kaikille, ettei ollut mitään epäselvää.
Mutta se oli Raamattua, missä se Jumala sitten nyt on, että kertoisi meillekin.- Menee näin
Sinut tuntien, et haluaisi kuunnella kuitenkaan, jollei Hän hyväksy homosteluasi.
Menee näin kirjoitti:
Sinut tuntien, et haluaisi kuunnella kuitenkaan, jollei Hän hyväksy homosteluasi.
"Menee näin". Ei mulla olisi Jumalan kanssa ongelmia homouteni takia, koska ainakaan Raamatussa Jumala ei tuomitse. "Älä makaa miehen kanssa" ei oikein koske mua, joten mulla on puhtaat paperit. Jos ei Jumalalta muuta tuu, niin kaikki on OK.
Ainoa ongelma tässä on, ettei Jumalaa kuule eikä näy. Voisi ilkeästi sanoa, että "Raamattu ei toteudu".
- Tehdään näin
Vaikene mieluummin sinä.
- sul on problem
Mitä tarkotat kirkolla ?
Jonkun laitoksenhan voit vaientaa, mut entäs ne uskovat. Ne on aina lisääntyny runsaammin just jos yrität hävittää ne. Siinä sul on yksi problem. Heippa "ikuisesti hiljaa"
usko on suhde Jumalan kanssa.
Se ei ole siinä mielessä yksipuolinen suhde, että vain Jumalalla on asiaa meille ja piste. Vaan myös ensinnäkin meillä on asiaa Jumalalle, ja toiseksikin Jumala on tarkoittanut, että me pidämme toisistamme huolta, olemme rakkaudellinen yhteisö.
Suhde jumalaan on siis vuorovaikutteinen suhde.
Jumala ilmoittaa omaa tahtoaan mm Raamatussa, mutta myös uskomme, että missä kaksi tai kolme kokoontuvat minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
Uskon siis, että Jumala toimii maailmassa meidän "kättemme" kautta. Meille on annettu tehtävä viedä Jumalan rakkautta eteenpäin. Siksi emme voi olla hiljaa. Meidän on avattava suumme muun muassa heikkojen puolustamiseksi ja tästä rakkaudesta keskustellaksemme. Usko johtaa tai vie dialogiin olemassaolevan elämän keskelle, ei ole elämästä irrallinen "kupla".
Usko ei ole vain omaksi hartaudenharjoitukseksi ja omaa sielua varten. Diakoninen elämäntapa on oleellinen uskon seuraus.
terveisin Meiju, diakoni- ikuisesti hiljaa
Jumala itse ei ole kertonut julkisuudessa, että hän on antanut kirkolle tehtäväksi viedä jumalan rakkautta eteenpäin.
Sinä sanot niin.
Sinä et ole jumala. Ei ole mitään syytä luottaa sanoihisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115077Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493322Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853069Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382298- 811797
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411550450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211474Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191149- 161109
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431077