Reservinkieltäytyminen

Kieltäydynkö?

En nyt ole aivan satavarma että kuuluuko tämä tähän palstalle mutta tehkää johtopäätökset.

Olen siis käynyt intin (koko vuosi 2008) ja kerran kertaamassa viime vuoden 2011 puolella.

No minusta tuntuu nyt siltä että kun tämä Nato-keskustelu on käynnissä niin itse en henkilökohtaisesti hyväksy Suomen liittymistä Natoon sillä perusteella että olen ajatellut jos liitymme Natoon niin voin vain odottaa sitä kaunista tai sateista päivää kun huomaan kauhistuksekseni postilaatikossani olevan **Palvelukseenastumismääräyksen** johonkin kriisipesäkkeeseen johonkin päin maailmaa ihan vaan sillä perusteella kun oot käyny ns. **sotilaskoulutuksen Puolustusvoimissa**.

Mitä mieltä olette? Olen kauan miettinyt jo tätä reservinkieltäytymistä ja jos jostain syystä liitymme Natoon niin aivan satavarmasti otan 5 päivää vaikka palkatonta lomaa töistä ja lähden sinne täydennyskurssille Lapinjärvelle kuin jään odottamaan teloitustuomiota ulkomaan palvelukseen?

Asiallisia kommentteja kiitos ja hyvää alkanutta tätä vuotta.

5

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 29+29

      ei kannata. Nato romahtaa pian omaan mahdottumuuteensa.

    • RauhanMaisteri

      Reservinkieltäytyminen ei ole sallittua sen takia että mahdollisen NATO-jäsenyyden myötä pelkää joutuvansa johonkin kriisipesäkkeeseen, vaan edellytyksenä on vakavat uskonnolliset tai eettiset omantunnonsyyt, jotka estävät asevelvollisuuslain mukaisen palveluksen suorittamisen. Mikäli tällaiset syyt löytyvät tai kuvittelee niiden löytyvän, voi toki jättää hakemuksen, joka hyväksytään automaattisesti. Asevelvollisuuslaissa ei muuten puhuta mitään NATO-jäsenyydestä tai asevelvollisten NATO:n kriisipesäkkeisiin määräämisestä.

      • hohahhohaa

        Mikä uimamaisteri siellä urputtaa?

        Kuulehan nyt, ap: Elä suostu mihinkään orjatyöhön. Jos kutsu kertauksiin tulee; kirjoita kuoreen "Osoite tuntematon" ja palauta se postilaatikkoon. Toista tarvittaessa. Jos joku soittaa, kerro olevasi ulkomailla, työmatkoilla tai vaikka mitä valheita keksitkin. Ei ole minunkaan tarvinnut kerrata enkä ole sakkoja saanut.


    • RauhanMaisteri

      Olen yliopistosta valmistunut maisteri. Uinnissa olen sen verran kehno, että tässä elämässä jäänee uimamaisterin arvo saavuttamatta.

      Yritin toimia moraalisena selkärankana eli muistuttaa, mistä syistä sinne täydennyspalvelukseen oikeasti kuuluu hakeutua ja mistä ei. Laiskuus mennä kertauksiin (tai kuvitteelliset mahdollisesta NATO-jäsenyydestä seuraavat hypoteettiset palvelusvelvoitteet Suomen ulkopuolella) siis eivät virallisesti kelpaa sellaiseksi syyksi.

      Käytännössä toki kertaukset voi välttää vaikka edellisen kirjoittajan kuvaamalla tavalla ja täydennyspalvelukseen voi käytännössä hakeutua ihan mistä syistä tahansa tai vaikka ilman syitäkin.

    • Lappilaine

      Muuttakaa ulkomaille. Ei tartte kertailla eikä muutenkaan katella suomen touhuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe