Hyvä laatuinen itäauto?

Ladan ostanut

Itäautot ovat varmasti paskimpia autoja mitä olen nähnyt ja huono laatuisesti rakennettuja. Minkä takia joku ääliö ajaa jollain 2000 luvun ladalla jossa ei oo muuta kuin vikaa ja rumaa ulkonäköä ja jos sattuu olemaan joku tietokone siellä niin helv... venäjän kielinen miks?
No kait se tuntuu niin hienolle kuvitella olevansa venäläinen ja ajaa "suuren" maan valmisteella :D
ei voi kuin ihmetellä kuinka kaikki vasurit kaipailee neukkuliittoa vaikka se kaatui jo 90 luvun alku puolella ja hyvä niin. ainiin ja kerran menin ostamaan 94 vuoden ladan penkkien sisällä oli HEINÄÄ pehmikeenä käytetty??? ei ole kumma vaikka kommarit on vähän ääliöitä jos tommosia autoja kehtaavat rakentaa vielä 90 luvulla ja lohkossa luki se ihana CCCP

56

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ladalla ajanut

      En ole kommari, enkä edes minkään sortin vasemmistolainen, olen jopa ollut kunnalispolitiikassa Kokoomuksen mandaatilla mukana, mutta silti olen ajanut Ladalla, Skodalla ja Warrella. On minulla ollut muutama uusi Mersukin ja jokunen BMW, mutta oma paikkansa itäautoilla on sydämmessäni. Ladat olivat minun kohdallani parhaat itäautot, siis hinta/laatu, ihan perus näppisilmä-Ladalla ajeli ilman ihmeempiä ongelmia sen 200000km, kun vertaa esim. BMW:n vastaavaa n. 100000km kohdalla tulevaa pakollista kansiremonttia ja kuljettajan penkin rikkoutumista (siitä selkänojan kulmasta, vrt. Toyota Corolla ym. rimpulat sama vika) samoissa kilometreissä, pidän Ladaa jopa parempana ostoksena.
      Ladaahan ei tietenkään voi verrata Mersuun, mutta tuolloin -80 luvulla Ladan sai aivan käsittämättömän halvalla ja sillä pääsi paikasta A paikkaan B edullisesti. Omistin myös jokusen aidon Skodan, siis ei näitä nykyisiä VW-konsernin tekemiä, vaan aitoja itä-blokin tuotteita made in Tsekkoslovakia, niillä ei juuri päässyt 40000km pidemmälle, kun jo alkoivat ongelmat, niitä en juuri haikaile. Warreja minulla ehti olemaan neljä, kaksi sedania ja kaksi farmaria, humoristinen laite, paljon hyvää ja tehty ikuista joiltakin osin, osin niin riponen, että osat jäi käteen. Lopullinen saldo kuitenkin, niin halpa laite liikkumiseen silloin aikanaan, että sopi rahamiehille ja Warre oli tosi suosittu rikkaiden perheissä kakkosautona, halpa osiltaan ja tilava farmarina. Viimeisen Warre farmarini lahjoitin Viroon 1990-luvun alussa eräälle maanviljelijälle, harmi vain että hän ei ehtinyt sitä rekisteröimään ennen kaksitahtisten autojen kieltämistä Virossa.
      Ei kaikki itäautoilla ajaneista olleet laillani kommareita, ne olivat vaihtoehto halvalla autoiluun. Jos niillä työmieskin pääsi töihin ja sai vielä rakennetuksi itselleen omakotitalon ja pystyi vielä matkustelemaan Kanarian saarille, niin miksei sitten porvarikin pärjännyt niiden itävehkeiden kanssa halvalla.
      Kerran yksi kaveri voitti bingosta uuden Mossen, voi kauhistus kaveri ensin ajatteli, kun sitä Mossea ei voinnut heti myydä verotuksen vuoksi, mutta kaveri ajeli sillä muutaman vuoden, ilmainen auto kun oli ja myi sen sitten vielä kohtalaiseen hintaa pois.
      Mossekin minulla oli, mutta se oli vuokrattuna yhdelle kaverille, kulki sillä töihin muutaman kuukauden, kun ei sitä varten raaskinut ostaa omaa autoa, yhdelle mummolle myin sen Mossen sitten, en itse sillä juuri ajanut.

      • faktaaa

        Ei kaveri näköjään ollut oikea kokoomuslainen jos Ladalla ajoi. Niin se on nykyäänkin jos on pari autoa ja omakotitalo, luullaan että ollaan varakkaita ja äänestetään kokoomusta ja silti käydään palkkatöissä.


      • Ladalla ajanut
        faktaaa kirjoitti:

        Ei kaveri näköjään ollut oikea kokoomuslainen jos Ladalla ajoi. Niin se on nykyäänkin jos on pari autoa ja omakotitalo, luullaan että ollaan varakkaita ja äänestetään kokoomusta ja silti käydään palkkatöissä.

        Kyllä omasta mielestäni olen oikea Kokoomuslainen, olen ollut verokirjalla palkkatöissä viimeksi vuonna 1978, sen jälkeen työllistänyt itseni ja vähän toisiakin. Useampi omakotitalo on kertynyt vuosien varrella ja muita kiinteistöjä, sijoitusasuntoja ja oma lentokonekin oli jokusen vuoden.. Lapset on käynneet yksityiskoulua ja voinneet harrastaa. Tosin mitään ökyelämää me ei vietetä, matalaa profiilia on pidetty ja lapsillekin on opetettu, että tarkasti pitää elää. Eikä me juuri naapureille ja tuttaville kehuta omaisuuksiamme, osa tuttavistamme luulee meidän olevan ihan tavallisia pulliaisia. Huvittavinta oli, kun vaimoni oli yhdellä retkellä mukana, jossa oli muitakin naisia täältä seudulta, eivät oikein noteeranneet vaimoani miksikään, niin hyvin ollaan onnistuttu pitämään matal profiili. Retken jälkeen yhdelle naiselle selvisi jostain syystä todellinen tilanteemme ja niin siihen loppui ystävyys, lapsetkaan eivät enään tunne meidän lapsia.
        Useampi Lada on silti ollut meillä ja muitakin itävehkeitä.


    • hashis

      Kannattaa vähentää sienien syötiä.Kirjoituksesta päätellen oot jo ihan sekasin.

    • Skodamies.

      Skoda itäautoista paras.

      • 2. Ladalla ajanut

        Jos tarkoitat 1950-60 luvun kulkineita, olet täysin oikeassa. -70--80luvuilla Moskovasta ohjeistettiin millaisia autoja kukin sai tehdä, ja nämä takamoottorivehkeet eivät kai olleet sieltä itäautojenkaan parhaasta päästä.
        Sitten tuli -90 luku ja Tsekin tasavalta joka ei tietenkään voi valmistaa mitään ItäAutoja.


      • nuoruutta muistellen

        Niin, kun itäautoista puhutaan, niin vielä 80 luvun Skodat lasketaan mukaan. Itselläni oli skoda 130 vm 81. Ongelmia oli enemmän kuin tarpeeksi, mutta opinpahan purkamaan ja korjaamaan. Aina pidin mukana työkalut koneen purkamiseen vaikka tien päällä. Osaamattomuuttahan se oli suurimmaksi osaksi, mutta ei tullut vaikutelmaa laadusta. Lada 1200L vm 81 mulla oli seuraava auto. Sen kanssa ei ollut ongelmia.


    • Heinää.....

      Kyllä "heinää" käytetään edelleen autoissa ja mm. huonekaluissa pehmikkeenä. Itse asiassa "heinä" on ainoa oikea materiaali tuoleihin.

    • mfkgkkdgkksdkgkgsg

      Itsellä on vm 2003 lada. Auto maksoi alle 1000e.
      Kyllä oli huomattavasti parempi vaihtoehto kuin vaikka 10v ja 200 000km enemmän ajettu ooppeli

      • Wartburgi:.

        .

        Wartburgikin olis ollu ihan ookoo ellei ne olisi luopunut kakstahtiteknologiasta aivan liian myöhään, ettei niitä nelitahtivehkeitä enää taidettu tuoda edes maahan

        .


    • skoda_voittaja

      mä ainakin annan äänen skodalle

      • Ladalla ajanut

        Kyllähän tosiasia on, että OIKEA Itäplokin Skoda oli niitä surkeita kapistuksia takamoottorinen ja kaikkine vikoineen. Favorit oli vielä lähes samaa sarjaa ja siihen loppui sitten Itä-autot sieltä maasta, kun Neukkula sortui ja sen myötä poistui myös aidot itä-autot.
        Nykyisellä Skodalla ei ole mitään tekemistä itä-autojen kanssa, itä-autot on historiaa!


      • Itäautoko?
        Ladalla ajanut kirjoitti:

        Kyllähän tosiasia on, että OIKEA Itäplokin Skoda oli niitä surkeita kapistuksia takamoottorinen ja kaikkine vikoineen. Favorit oli vielä lähes samaa sarjaa ja siihen loppui sitten Itä-autot sieltä maasta, kun Neukkula sortui ja sen myötä poistui myös aidot itä-autot.
        Nykyisellä Skodalla ei ole mitään tekemistä itä-autojen kanssa, itä-autot on historiaa!

        Yhtä oikeita olivat nuo -50-60 luvun Skodat, jotka siihen aikaan olivat todellista itä-autojen eliittiä ja monessa teknisessä ratkaisussa edelläkävijöitä.
        Sitten Moskovasta alettiin määrätä, mitä kussakin maassa sai valmistaa, ja noiden takamoottorivehkeiden myötä alkoi Skodan alamäki.
        Samaa mieltä olen siitä, etteivät mitkään tämänpäivän autot tietenkään kuulu itä-auto palstalle.


    • Erkki

      Viestketjun aloittajalla on mennyt ladan kyydissä paska housuihin kun noin kovasti harmittaa,toivottavasti kävit vaihtamassa uudet kalsarit jalkaan,jos et käyny niin pidä kiirettä jo vaihtamaan...

    • ladalaatua

      Muistelenpa noita kymmenen vuoden takaisia aikoja, jolloin Ladalla vielä ajelin.

      Ajoasento on päin p***että ladoissa. Polvet koukussa, kädet suorina. Ohjaus on raskas, ratissa klappia pariinkin suuntaan. Eräässä katsastuksessa sain kuulla: "pistä se sompa kiinni!" Korjatessani huomasin, että koko ohjausakseli oli ripustettu parilla peukalonkynnen kokoisella peltiprikalla, olivat antaneet periksi. Ilmeisesti ajatuksena "kolariturvallisuus" ratin pudotessa törmäyksessä syliin. Rakenteellisesti lapsellinen ratkaisu.

      Paljon kehuttu lämmityslaite yleensä kiljui talvella kuin teurastettava porsas. Säädinvivut jumittivat. Vikaa löytyi sitten hanasta, joka säätelee kennolta tulevaa lämmitysnestettä. Oli jumissa ja koko roska pyöri irtoimenaan. Uutta hanaa kiinnittäessäni peltiruuvin kierteet antoivat periksi, kai muovissa. V***tti, äherrettyäni jalkatilassa hyvän tovin. Ihmeen kaupalla uusi hana kuitenkin pysyi paikallaan.

      Pakkasilla "Siperian oloihin" tehty auto veti lasit niin umpeen, että oli usein avattava lasi tai ovi ja katsottava sieltä tietä ja paikkaa, jonne pysähtyä hengähtämään. Suorastaan pelotti. Monella ladakuskilla on karvahattu päässään, enkä ihmettele.

      Kevytperäinen lada ei ollut niitä helpoimpia talviautoja ajoltaan, tulipa sillä tehtyä 180 asteen spinnauskin erään kerran. Tunnoton ohjaus ja äkkinäinen kaasupoljin vaati opettelua, mutta kyllä kahva edellä ajokin alkoi sitten sujua. Sääliksi käy vanhempia lada-kuskeja talvella, niin jännittyneen näköistä on heidän ajonsa ja hyvin tiedän miksi.

      Virtalukko kului loppuun jo 70000 km kohdalla. Uudet tappihaitat tein polkupyörän pinnoista. Alkuperäiset olivat pehmeätä rautaa. Ovilukot reistasivat myös, avain katkesi kerran. Avattavat sivulasit myös irtosivat kiinnityksestään kahdessa ovessa ja putosivat alas. Kunnollista hyllyä lasille ei löytynyt, vain yksinkertainen liimalla(!) kiinnitetty lekare lasissa ja pari peltistä tukea. Teknisesti surkea esitys.

      Kello, sisävalot eivät toimineet, kierrosnopeusmittari sekoili, mutta tällaiset pikkuviat ladakuski tietenkin sietää. Vilkkuviikset ovat ohutta muovia ja muutkin kytkimet vähän niin ja näin, mutta toimivat sentään. Ns. laatuvaikutelmasta ei voi puhua.

      Valomuistia ei ole ja tyhjentynyt akku oli seurauksena huolimattomuudesta pariinkin kertaan. Kiroiluksi meni, mutta tulihan tuokin sitten opittua...

      Kaasarista paloi muistaakseni pohjatiiviste ja ongelmia tuli katsastuksessa päästöistä. Jarrujen paineensäätöventtiili jumitti säännöllisesti, oli huonosti suojattu vedeltä. Vaihteisto alkoi rallattamaan kolmosvaihteella jossain 90tkm kohdalla ja myös kytkin alkoi luistamaan. Jäähdytin vuosi, kai lämmityslaitteen kennokin, nesteet tuli silmille tuulilasin sisäpintaan.

      Ruoste söi sitten koko helmapalkin sisäpellin hieman yli kymmenen vuotiaasta autosta ja hitsattavaa pohjastakin löytyi. Peltiä meni reilu puoli neliöä, mutta auto tuli leimaan korjatuksi silläkin kertaa.

      Viimein tuli Ladasta luovuttua. Malli oli 2107 ja tiedän toki, että vanhat nappisilmät ovat laadultaan parempia. Tulihan sillä sentään ajettua monet vuodet, mutta suuri on ero ruotsalaiseen laatuautoon.

      • 60-luvun autot:.

      • exladisti
        60-luvun autot:. kirjoitti:

        .

        Eipä olleet kummoisia ne ns. länsiautotkaan vielä 60-luvulla vaikka itäautoja aina muistetaan morkata

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/historian-kamalimmat-testiautot

        .

        Ei, mutta 60-luvun länsiautoja ei enää valmisteta. Ladoja, kai useampaakin mallia vielä tehdään. Eivät taida tosin kelvata enää kuin venäläisille, vaikka ihmeen sitkeästi muutamat suomalaiset latuskaa puolustavat. Eivät kai paremmasta tiedä....

        Varsin monelle Ladan hankinta aikoinaan oli aatteellinen kannanotto. Mielestäni melkoisen typerä auton valintaperuste.


      • 2.exladisti
        exladisti kirjoitti:

        Ei, mutta 60-luvun länsiautoja ei enää valmisteta. Ladoja, kai useampaakin mallia vielä tehdään. Eivät taida tosin kelvata enää kuin venäläisille, vaikka ihmeen sitkeästi muutamat suomalaiset latuskaa puolustavat. Eivät kai paremmasta tiedä....

        Varsin monelle Ladan hankinta aikoinaan oli aatteellinen kannanotto. Mielestäni melkoisen typerä auton valintaperuste.

        Ei valmisteta, kuten ei 2000-luvulla valmisteta itäautojakaan!
        Ei silloin -60 luvulla valmistettu ensimmäistäkään Ladaa, mitä nykyisin tehdään, sitähän meistä kumpikaan ei tiedä, Ladan maahantuonti loppui jo vuosia sitten.

        Minä, kuten ne kymmenet tuntemani entiset Lada-autoilijat eivät valinneet autoaan aateen perusteella vaan siitä huolimatta.
        Valinta oli hinta/laatusuhteen sanelema, painottuen tietenkin hintaan. Ei se laatukaan niin surkeaa ollut ainakaan niissä takavetoLadoissa, olkoonkin että olivat italialaista insinööritaitoa, jotkut noita morkkaavat, mutta en kai minäkään aivan surkeilla autoilla olisi päässyt ½miljoonaa kilometriä eteenpäin?

        Näistä uusista en tiedä kun ei ole kokemusta, mutta ei se Ladakaan ollut mikään perinteinen itäautomerkki, Fiatin toimittama tehdas alunalkaen, ja nythän se Venäjäkin on kapitalistinen valtio?


      • exladisti
        2.exladisti kirjoitti:

        Ei valmisteta, kuten ei 2000-luvulla valmisteta itäautojakaan!
        Ei silloin -60 luvulla valmistettu ensimmäistäkään Ladaa, mitä nykyisin tehdään, sitähän meistä kumpikaan ei tiedä, Ladan maahantuonti loppui jo vuosia sitten.

        Minä, kuten ne kymmenet tuntemani entiset Lada-autoilijat eivät valinneet autoaan aateen perusteella vaan siitä huolimatta.
        Valinta oli hinta/laatusuhteen sanelema, painottuen tietenkin hintaan. Ei se laatukaan niin surkeaa ollut ainakaan niissä takavetoLadoissa, olkoonkin että olivat italialaista insinööritaitoa, jotkut noita morkkaavat, mutta en kai minäkään aivan surkeilla autoilla olisi päässyt ½miljoonaa kilometriä eteenpäin?

        Näistä uusista en tiedä kun ei ole kokemusta, mutta ei se Ladakaan ollut mikään perinteinen itäautomerkki, Fiatin toimittama tehdas alunalkaen, ja nythän se Venäjäkin on kapitalistinen valtio?

        Niin, exladisteja ne ladoja hyvällä muistelevat poikkeuksetta ovat. Tenniläkin luopui ladastaan ja osti korealaisen laatuauton.

        Jos helvetti on, siellä autot ovat italialaisten suunnittelemia ja venäläisten kokoamia ja "parantelemia".

        Venäjä on rosvokapitalismin, korruption ja järjestäytyneen rikollisuuden hallitsema valtio. Valitettavasti.


      • Höpäjät taas
        exladisti kirjoitti:

        Niin, exladisteja ne ladoja hyvällä muistelevat poikkeuksetta ovat. Tenniläkin luopui ladastaan ja osti korealaisen laatuauton.

        Jos helvetti on, siellä autot ovat italialaisten suunnittelemia ja venäläisten kokoamia ja "parantelemia".

        Venäjä on rosvokapitalismin, korruption ja järjestäytyneen rikollisuuden hallitsema valtio. Valitettavasti.

        .

        Kyl se lada oli luotettavuudeltaan parempi kuin sen aikaiset taunukset ja cortinat jotka oli koko ajan ruikulla jostakin

        .


      • 2.exladisti
        exladisti kirjoitti:

        Niin, exladisteja ne ladoja hyvällä muistelevat poikkeuksetta ovat. Tenniläkin luopui ladastaan ja osti korealaisen laatuauton.

        Jos helvetti on, siellä autot ovat italialaisten suunnittelemia ja venäläisten kokoamia ja "parantelemia".

        Venäjä on rosvokapitalismin, korruption ja järjestäytyneen rikollisuuden hallitsema valtio. Valitettavasti.

        Kukas on pätevämpi antamaan lausuntoja kuin exladistit, ketkä muutkaan?
        Ja sitä parantelemista ei kannata laitaa lainausmerkkeihin, kyllä ne ensimäiset Ladat olivat oikeasti parannettu malli Fiat 124:stä


      • exladisti
        2.exladisti kirjoitti:

        Kukas on pätevämpi antamaan lausuntoja kuin exladistit, ketkä muutkaan?
        Ja sitä parantelemista ei kannata laitaa lainausmerkkeihin, kyllä ne ensimäiset Ladat olivat oikeasti parannettu malli Fiat 124:stä

        Ehkäpä ladan nykyomistajat tuntevat auton vielä paremmin. Tosin kovin harvinainen näky tuo lada on tänä päivänä.

        Ihmetyttää, miksi ladasta on pitänyt luopua, jos se on niin mainio auto? Kun maahantuonti loppui, Ladaa kehuttiin kaikkialla aivan ylettömästi. Radiolähetystä myöten. Nykyisiä Ladakuskeja kehujista ei tainnut löytyä yhtäkään.

        Aika usein kultaa muistot. Itse muistan Ladan meluisana, raskaasti ajettavana, heikkotehoisena, bensaa syövänä ja talvella vaikeana autona. Sen työn laatu oli heikko.


      • lata;
        exladisti kirjoitti:

        Ehkäpä ladan nykyomistajat tuntevat auton vielä paremmin. Tosin kovin harvinainen näky tuo lada on tänä päivänä.

        Ihmetyttää, miksi ladasta on pitänyt luopua, jos se on niin mainio auto? Kun maahantuonti loppui, Ladaa kehuttiin kaikkialla aivan ylettömästi. Radiolähetystä myöten. Nykyisiä Ladakuskeja kehujista ei tainnut löytyä yhtäkään.

        Aika usein kultaa muistot. Itse muistan Ladan meluisana, raskaasti ajettavana, heikkotehoisena, bensaa syövänä ja talvella vaikeana autona. Sen työn laatu oli heikko.

        Ei Ladan työn laatu ollut heikkoa, se oli lujaa laatua, kuten Konelakin mainosti.


      • 2.exladisti
        exladisti kirjoitti:

        Ehkäpä ladan nykyomistajat tuntevat auton vielä paremmin. Tosin kovin harvinainen näky tuo lada on tänä päivänä.

        Ihmetyttää, miksi ladasta on pitänyt luopua, jos se on niin mainio auto? Kun maahantuonti loppui, Ladaa kehuttiin kaikkialla aivan ylettömästi. Radiolähetystä myöten. Nykyisiä Ladakuskeja kehujista ei tainnut löytyä yhtäkään.

        Aika usein kultaa muistot. Itse muistan Ladan meluisana, raskaasti ajettavana, heikkotehoisena, bensaa syövänä ja talvella vaikeana autona. Sen työn laatu oli heikko.

        Ei se aikakaan kaikkia muistoja kultaa.
        Nuo kaikki mainitsemasi määritelmät sopivat yhtä hyvin noihin -60-70 luvun brittikulkuneuvoihin, joista myös on runsaasti kokemusta.
        Eihän siinä ole mitään ihmettä, miksi Ladasta on luovuttu, maahantuonti on loppunut jo vuosia sitten ja melkoinen osa käytetyistä on matkannut synnyinmaahansa. Ne harvat vielä liikenteessä olevat eivät ole myytävänä.
        Täytyy siis ajaa tuolla saksalaisella joka on toistaiseksi osoittautunut yhtä luotettavaksi kuin Lada aikoinaan.


      • :)
        2.exladisti kirjoitti:

        Ei se aikakaan kaikkia muistoja kultaa.
        Nuo kaikki mainitsemasi määritelmät sopivat yhtä hyvin noihin -60-70 luvun brittikulkuneuvoihin, joista myös on runsaasti kokemusta.
        Eihän siinä ole mitään ihmettä, miksi Ladasta on luovuttu, maahantuonti on loppunut jo vuosia sitten ja melkoinen osa käytetyistä on matkannut synnyinmaahansa. Ne harvat vielä liikenteessä olevat eivät ole myytävänä.
        Täytyy siis ajaa tuolla saksalaisella joka on toistaiseksi osoittautunut yhtä luotettavaksi kuin Lada aikoinaan.

        Millä saksalaisella ajat? onko Wartburg vai Trabant, ei kai siellä muita itä-autoja ollut.


      • 2107:.!11

        .

        Parhaimmillaan se oli aika mukavakin auto jos ei pikkuseikkohin kiinnittänyt liikaa huomiota, kotimaiset penkit ym. Ajettavuus mielestäni parempi kuin missään taunuksessa
        Heikko korityö oli tämän mallin helmasynti ja mm. ratin kääntämisen raskaus tai keveys oli aivan autokohtaista

        .


      • 2.exladisti
        :) kirjoitti:

        Millä saksalaisella ajat? onko Wartburg vai Trabant, ei kai siellä muita itä-autoja ollut.

        Kukahan Sinulle on väittänyt, että ajaisin itäautolla?
        Kyllä siellä Länsi-Saksassa valmistetiin autoja, ja pitkiin aikoihin ei enää ole ollut jakoa Itä- ja Länsisaksaan. Tule jo hyvä lapsi tälle vuosituhannelle.


      • :):)
        2.exladisti kirjoitti:

        Kukahan Sinulle on väittänyt, että ajaisin itäautolla?
        Kyllä siellä Länsi-Saksassa valmistetiin autoja, ja pitkiin aikoihin ei enää ole ollut jakoa Itä- ja Länsisaksaan. Tule jo hyvä lapsi tälle vuosituhannelle.

        Oletin kyllä että ajat itä-autolla kun olemme itä-auto palstalla ja sanoit ajavasi saksalaisella. Mene jollekin muulle palstalle kehumaan länsi-saksa-autoasi poika hyvä. Äläkä vedä kaikkia herneitä nättiin nenääsi.


      • 2.exladisti
        :):) kirjoitti:

        Oletin kyllä että ajat itä-autolla kun olemme itä-auto palstalla ja sanoit ajavasi saksalaisella. Mene jollekin muulle palstalle kehumaan länsi-saksa-autoasi poika hyvä. Äläkä vedä kaikkia herneitä nättiin nenääsi.

        Oletkohan hyvä lapsi tai muuten lapsenmielinen tai lapsen älykkyystasolla oleva huomannut, etten missään vaiheessa sanonut ajavani enää nykyisin itä-autolla?
        Kannattaisi hankkia auttava sisälukutaito, ei olettaa mitään eikä vedellä herneitä nättiin nenääsi.


      • itäautot
        :) kirjoitti:

        Millä saksalaisella ajat? onko Wartburg vai Trabant, ei kai siellä muita itä-autoja ollut.

        Mihin, älypää unohdit IFA:n EMW: tai Barkasin?
        Huomasitko, ettet ole ihan niin fiksu kuin kuvittelit?


      • itäautoko?

        Etkö vieläkään huomannut, että se oli Italian olosuhteisiin rakennettu ajoneuvo, jota venäläiset insinöörit parhaansa mukaan yrittivät parantaa vallitseviin olosuhteisiin.
        Onnistumisprosentti oli suuri, melkoinen osa epäonnistumista oli korjattu, ja vanhahtava tekniikka palveli uusiakin käyttäjiäkin tosi tyydyttävästi.
        Mistähän tulikin, myös minä vaihdoin viimeisen Ladani ruotsalaiseen (en kirjoittanut laatu) autoon, toki se oli monellakin kriteerillä hyvä, mutta ei erinomainen.

        Venäläinen yhteiskunta, kuten itäautotkin loppuivat jo 90-luvulla, miksi haikailet tuota menneen maailman jakoa?


      • mun unelma itäautoja on 22 2-24 kpl
        1. Wartburg 353
        2. skoda 110
        3. skoda 120
        4. lada 2103
        5.lada 2106
        6. lada 2107
        7. lada 2103
        8. lada 2103
        9. skoda 110
        10. skoda 120
        11. skoda 120
        12. wartburg 311
        13. wartburg 353
        14. wartburg 353
        15. skoda 110
        16. trabant p50
        17. trabant 601
        18. skoda 110
        19. skoda 120
        20. lada 2103
        21. lada 2105
        22. lada 2107
        23. lada 2105 1200s
        24. lada 2105 1200s


    • Autosoviet

      Skoda on vieläkin ITÄAUTO, katso vaikka AUTOSOVIET - sivuilta, sieltä löytyy hyvä historia skodastakin, menneisyydestä tähän päivään. Kaikki muutkin itäblokin automerkit ovat hyvin edustettuina. Siellä se Skoda on sisarustensa kanssa.

      • itäautoko?

        En katsonut, uskon muutenkin että tietoa löytyy, Mutta ei se tosiasioita muuta minnekkään, että itäautokulttuuri loppui itäblokin kaatumiseen, se on faktaa jota teistä "tietäjistä" yksikään ei ole osannut millään asiaperusteella kumota.


      • jorma_vaan
        itäautoko? kirjoitti:

        En katsonut, uskon muutenkin että tietoa löytyy, Mutta ei se tosiasioita muuta minnekkään, että itäautokulttuuri loppui itäblokin kaatumiseen, se on faktaa jota teistä "tietäjistä" yksikään ei ole osannut millään asiaperusteella kumota.

        Pelle on taas ihan pihalla. Tosiasia on että itäblokki todistetusti kaatui, mutta itäautoja eli skoodia on todistetusti edelleen.


      • V.A.G. konserni:????
        jorma_vaan kirjoitti:

        Pelle on taas ihan pihalla. Tosiasia on että itäblokki todistetusti kaatui, mutta itäautoja eli skoodia on todistetusti edelleen.

        .

        Tarkoitat siis että V.A.G. konsernin omistajat ovatkin kaikki communisteja????

        .


      • sovietunion?tänään?

        Skodan sisaruksia tänä päivänä ovat Audi, Seat ja Volgswagen, muut merkit eivät ole lähisukulaisia. Nekö esiintyivät mainitsemillasi sivuilla?


      • itäautoko?
        jorma_vaan kirjoitti:

        Pelle on taas ihan pihalla. Tosiasia on että itäblokki todistetusti kaatui, mutta itäautoja eli skoodia on todistetusti edelleen.

        No todista sitten, Älypää!


      • skodasoviet
        sovietunion?tänään? kirjoitti:

        Skodan sisaruksia tänä päivänä ovat Audi, Seat ja Volgswagen, muut merkit eivät ole lähisukulaisia. Nekö esiintyivät mainitsemillasi sivuilla?

        Skodan sisaruksia eivät ole audi , seat ja vw, ne eivät esiinny autosoviet sivulla. Kaikki tunnetut itäautot kyllä ovat skodan kanssa autosoviet sivulla, katso vaikka itse ja vakuutu asiasta.


      • Sielläkin viisaampia
        skodasoviet kirjoitti:

        Skodan sisaruksia eivät ole audi , seat ja vw, ne eivät esiinny autosoviet sivulla. Kaikki tunnetut itäautot kyllä ovat skodan kanssa autosoviet sivulla, katso vaikka itse ja vakuutu asiasta.

        .

        Sielläkin ollaan viisaampia kuin sinä

        "The history of this brand is radically different from other Eastern makes. The Skoda, until few years ago, was still synonym of very cheap cars; now, instead, these Czech cars are *well-reputed* for the modern solutions and the *accuracy* of the assembling. During the past, the Skoda suffered the comparison with the Western cars, nevertheless it was, before the Second Worldwide War, even a producer of *luxury* cars!

        http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-B(skoda).htm

        Ole hyvä ja häivy täältä jäkättämästä paskaasi

        .


      • skodajoppe
        Sielläkin viisaampia kirjoitti:

        .

        Sielläkin ollaan viisaampia kuin sinä

        "The history of this brand is radically different from other Eastern makes. The Skoda, until few years ago, was still synonym of very cheap cars; now, instead, these Czech cars are *well-reputed* for the modern solutions and the *accuracy* of the assembling. During the past, the Skoda suffered the comparison with the Western cars, nevertheless it was, before the Second Worldwide War, even a producer of *luxury* cars!

        http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-B(skoda).htm

        Ole hyvä ja häivy täältä jäkättämästä paskaasi

        .

        Kirjoita suomeksi että itsekin ymmärrät!


      • sovjetunion?????
        skodasoviet kirjoitti:

        Skodan sisaruksia eivät ole audi , seat ja vw, ne eivät esiinny autosoviet sivulla. Kaikki tunnetut itäautot kyllä ovat skodan kanssa autosoviet sivulla, katso vaikka itse ja vakuutu asiasta.

        Väitätkö tosiaan, Sinä ymmärtämätön, ettei aivan sama saksalaisyhtiö valmistaisi ajoneuvoja nimillä (aakkosjärjestyksessä) : Audi, Seat, Skoda, Volgswagen?

        Missä valtioissa ja tehtaissa noita kasataan, se onkin jo sivuseikka, esim. kolmea noista merkeistä kootaan samassa tehtaassa ja jokaista noista merkeistä kootaan, kuten te itä-auto uskovaiset sanotte, "itäblokissa".

        Vakuutu vaan ihan ite, ei ne mainitsemasi sivut edusta mitään ehdotonta totuutta mistään asiasta.


    • sskoda

      Skoda on edelleen itäauto, katsoin autosoviet- sivulta, sinne ei ole kelpuutettu yhtään länsiautoa, skoda kylläkin on siellä, myös uudet mallit. Tähän asiaan ei mikään itäblokin kaatuminen kuulu mitenkään.

      • itäautoko?

        Nuoko sivut sitten ovat ehdoton ja kiistämätön totuus asiasta kuin asiasta.
        Opettelisit vähän laajempaa ajattelua.


      • skeidaaa-pukkaa
        itäautoko? kirjoitti:

        Nuoko sivut sitten ovat ehdoton ja kiistämätön totuus asiasta kuin asiasta.
        Opettelisit vähän laajempaa ajattelua.

        mitäs laajempaa ajattelua se sitten on että peelo ei näe skoodan kuuluvan itäauto-ryhmään... eli opettele itse vaan "ajattelemaan".


    • skoda ja toverit

      AUTOSOVIET - skodan koti

    • pöndepöndeltä

      ennen demarit ajoivat ladoilla, nykyisin ne ajavat toijjotilla.
      mihin tämä maailma on menossa ?

    • Anonyymi

      Diggaan itäautoja olisi joskus kivaa istua wartburgin. Ladan. Trabantin.ifan. volgan kyydissä ja myöhemmin sitten vaihtaa renkaita. Jne tälläseen

    • Olisi joskus kiva istua 22 2-24 itäautonkin kyydissä
      1.. Wartburg 353 jolla menisin kerran havukoskelle kaverini kyydissä
      2. Wartburg 353 jonka kyydissä istuisin kerran
      3. skoda 120ls jonka kyydissä istuisin matkalla tampereelle
      4. skoda 110 jonka kyydissä istuisin matkalla kaverini mökille juvalle
      5. skoda 110 jolla kävisimme 3 kaverini 2 kaverini kanssa mm turneella
      6. wartburg 1.3 jonka kyydissä istuisin matkalla kotkaan
      7. lada 2101 1200 jonka kyydissä istuisin kerran matkalla maalle
      8. lada 2102 1200 jonka kyydissä istuisin 3 kertaa
      9. lada 2103 1500 jonka kyydissä istuisin matkalla turkuun
      10. lada 2106 1600sl jonka kyydissä menisin kerran hämeenlinnaan
      11. lada 2105 1200s jonka kyydissä istuisin kerran tampereelle
      12. wartburg 1.3 jonka kyydissä olisin matkalla lahteen
      13. warburg 1.3 jonka kyydissä olisin kuudesti
      14. barkas b1000 jonka kyydissä olisin 8 kertaa
      15. skoda 110 jonka kyydissä olisin kerran
      16. skoda 120 jonka kyydissä olisin 3 kertaa
      17. lada 2107 1300s jonka kyydissä menisin kerran hämeenlinnaan
      18. lada 2104 jonka kyydissä menisimme kerran Vuosaareen
      19. lada 2105 1200s jonka kyydissä olisin viidesti
      20. lada 2101 1200 jonka kyydissä istuisin matkalla janakkalaan
      21. skoda 120 jonka kyydissä olisin 7 kertaa
      22. skoda 130 rs jonka kyydissä istuisin kerran
      23. barkas b1000 jota ihailisin
      24. barkas b1000 jota ihailisin
      25. wartburg 353 jonka kyydissä istuisin
      26. lada 2107 jonka kyydissä istuisin
      27. skoda 110 jonka kyydissä istuisin
      28. lada 2105 1200s jonka takapenkillä olisin kerran

    • Anonyymi

      Jos nappisilmää, 1200 L Ladaa vielä myytäisiin, taitaisi
      olla luotettavin ja halvimmalla pienet viat korjattavissa
      kun vertaa nykyajan paskoihin. Uutta autoa ei meille
      tule mutta jos joskus tulee halvalla vastaan nappisilmä lada
      niin ostaisin pois. Hyvä esimerkki että lisenssiversiosta
      voikin tulla parempi kuin alkuperäinen ( fiat 124 )

      • Jos ite pitäs valita itäautoista ne parhaat niin
        1, Skoda 120
        2. Skoda 110
        3. Wartburg 353
        4. Wartburg 311
        5. Lada 1500s 2103
        6. Lada 1200l 2101
        7. Lada 1200 2101
        8. Moskvitsh elite
        9. volga m24
        10. volga m24


    • Anonyymi

      Oma top5 1. Skoda 120 2. Skoda 1000 mb 3 vaz 2107 4 vaz 2106 5 vaz 2103

    • Anonyymi

      diggaan myöskin minä tietysti aitoja itäautoja ja ennen kaikkea uusia sellaisia. Muotoilu on niin sanotusti pikanttia. Skodaan olen mieltynyt erityisesti ja nykysuuntauksen mukaisesti tuollainen SUV Kodiak olisi ehdoton lempparini. Uudet vaan on niin kovasti ylihinnoiteltuja. Odottelen että käytettyjen hinnat laskee selvästi alle kymppitonnin, niin sitten voidaan keskustella kaupoista. Siihen saakka saa Oku kelvata.

    • Anonyymi

      Niinpä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      4737
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3173
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3135
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      2229
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1378
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1132
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1104
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1020
    Aihe