.
Puolueettomat tutkimuslaitokset vahvistavat kylmät faktat :)
.
Skoda paras länsiauto
63
1396
Vastaukset
- 19+1
Sun tekstissäsi oli pari asiavirhettä, tässä oikaisut:
-Skoda ei ole länsiauto
-Puolueettomat tutkimuslaitokset eivät ole missään vahvistaneet kylmiä faktojasi
muuten hyvä kirjoitus.- tarkkana
Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:
Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..
Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdi - Top Gearin pojat:.!1
tarkkana kirjoitti:
Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:
Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..
Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdi.
Top Gearin pojatkin ylisti Skoda Yetiä maailman parhaaksi autoksi
. - Top Gear on hyvä
Top Gearin pojat:.!1 kirjoitti:
.
Top Gearin pojatkin ylisti Skoda Yetiä maailman parhaaksi autoksi
.Top Gear on erinomainen viihdeohjelma, mutta se on siltikin vain viihdeohjelma. Siinä on esiintynyt muitakin hyviä vitsejä...
- Anonyymi
tarkkana kirjoitti:
Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:
Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..
Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdiNyky SKODA on länsiautoista PARAS!Juuri siksi ajankin LÄNSI SUPERBILLA!
- Anonyymi
tarkkana kirjoitti:
Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:
Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..
Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdiSIIS !!! SKODA ON PARAS LÄNSIAUTO!!! SIKSI EN MUUTA HUOLIKKAAN!!!!PISTE!!!
- Anonyymi
tarkkana kirjoitti:
Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:
Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..
Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdiTollot ovat jääneet maantiedossa ja tekniikan kehityksestä kauas takahikiään.....Nyky SKODA on ollut jo yli 20 vuotta EHDOTTOMASTI paras ns.länsiauto!!!
- Sokota
Niin Skoda on ainakin myyntilukujen perusteella hyvin haluttu auto Suomessa
mutta se on täysin Volkkarin ansiota että VAG otti sen suojiinsa jos Skoda olisi
yhä kotimaansa autoteollisuuden varassa niin tuskin sitä enää olisi olemassa.
Puistattaa kun muistelee niitä 60-70 luvun takatuuppari Skodia eikä ne 80 luvun
autot paljoa parempia ollut, sensijaan 50 luvun Octavia oli ihan hyvä auto sen
ajan mittapuun mukaan ehkä verrattavissa nyky Octaaviaan verrattuna muihin
nykyautoihin ainut asia mikä vieläkin varjostaa Skodaa merkkinä on sen nimi.- Neuvostoliitto hajos
Miksi pitää vetää nuo Neuvostoajan tekeleet mukaan keskusteluun, niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten autojen kanssa.
Skoda on saanut lukuisia voittoja ympäri maailmaa tehdyissä testeissä ja vertailuissa, joten ihan käypä läsiauto se on, vaikka lapset ja Neuvostoaikaan jämähtäneet ovatkin toista mieltä.
Maailma muuttuu, mutta muuttuuko ihminen? Kysyi jo Kummelitkin aikanaan. - Kuollut C.C.C.P.
Neuvostoliitto hajos kirjoitti:
Miksi pitää vetää nuo Neuvostoajan tekeleet mukaan keskusteluun, niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten autojen kanssa.
Skoda on saanut lukuisia voittoja ympäri maailmaa tehdyissä testeissä ja vertailuissa, joten ihan käypä läsiauto se on, vaikka lapset ja Neuvostoaikaan jämähtäneet ovatkin toista mieltä.
Maailma muuttuu, mutta muuttuuko ihminen? Kysyi jo Kummelitkin aikanaan..
Nämä kuolleen CCCP:n muistelijat on kuin tämä kuolleen papukaijan myyjä joka väittää että se on yhä elossa
http://youtu.be/npjOSLCR2hE
. - Anonyymi
Nimi ei varjosta mitään....Skoda on nykyään paras länsiautoista ..ja REILUSTI!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimi ei varjosta mitään....Skoda on nykyään paras länsiautoista ..ja REILUSTI!
Siksi en muuta huolikkaan!!!!!
- kylä just näi
Oikealle palstalle toit kuitenkin kirjoituksesi: Itäautot.
Toisin sanoen ihan itsekin tiedät mihin kategoriaan Skoda sittenkin kuuluu- näin se on
Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.
- Isänmaan toivot
näin se on kirjoitti:
Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.
Miksi vängätä tuota itäblokki/länsi vääntöä, koska Skoda tehdään pääosin länsikamasta ja on laadultaan jopa perempaa kuin WV.
Lapset ilmeisesti eivät ole olleet oikein hereillä maantiedontunneilla, eivätkä lue sanomalehtiä. Facebookissa nysvääminen ei ainakaan sivistystä lisää, valitettavasti. - sokota
Isänmaan toivot kirjoitti:
Miksi vängätä tuota itäblokki/länsi vääntöä, koska Skoda tehdään pääosin länsikamasta ja on laadultaan jopa perempaa kuin WV.
Lapset ilmeisesti eivät ole olleet oikein hereillä maantiedontunneilla, eivätkä lue sanomalehtiä. Facebookissa nysvääminen ei ainakaan sivistystä lisää, valitettavasti."Laadultaan jopa parempaa kuin VW" että nuo Skoda uskovaiset jaksavat suoltaa tuollaista paskapuhetta. Täyttä sontaa. Halvalla ei saa laatua vaikka sen Pavel ja Igor kokoavatkin.
- itäautoko????
näin se on kirjoitti:
Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.
Olet valitettavan paljon myöhässä, kyllä se itäblokki loppui jo yli kaksikymmenta (20) vuotta sitten. Siis ainoa oikea puheenaihe tällä palstalla on nuo ITÄAUTOT eli "poliittisesti idässä" valmistetut. Neuvostoliiton ajan jälkeisista kulkuneuvoista tänne kirjoittelevat vain kakarat joilla ei ole hajuakaan mitä termi: "itäauto" tarkoittaa.
- Tsekistä katsoen:.
näin se on kirjoitti:
Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.
.
Tsekistä katsoen Suomi se vasta itäauto onkin
. - Suomesta katsoen
Tsekistä katsoen:. kirjoitti:
.
Tsekistä katsoen Suomi se vasta itäauto onkin
.Suomi itäauto? Hmm
Jos katselet asiaa Tsekissä, niin kerropa sikäläisille, että Suomi ei ole auto, vaan valtio... - näin se kuitenkin on
sokota kirjoitti:
"Laadultaan jopa parempaa kuin VW" että nuo Skoda uskovaiset jaksavat suoltaa tuollaista paskapuhetta. Täyttä sontaa. Halvalla ei saa laatua vaikka sen Pavel ja Igor kokoavatkin.
Näin se kuitenkin on. Ei jäädy ovet, ei katkeile polkimet, lämpiää paremmin, viimeistely vähintään yhtä hyvää. Saksassa autot kokoaa joku karvaranne ja Tsekeissä kansallistuntoinen ja motivoitunut Tsekki.
- kylä näi o
näin se kuitenkin on kirjoitti:
Näin se kuitenkin on. Ei jäädy ovet, ei katkeile polkimet, lämpiää paremmin, viimeistely vähintään yhtä hyvää. Saksassa autot kokoaa joku karvaranne ja Tsekeissä kansallistuntoinen ja motivoitunut Tsekki.
.
Ei ole äärimuslimin koura koskenut puhtoiseen Skoda-ajoneuvoon
. - itäautoko????
Ihan väärä palsta, kai jokainen täysjärkinen tajuaa, että ITÄAUTOPALSTALLE kirjoitetaan vain kommunistiajan ajoneuvoista!
Nykyisistä Skodista voi kirjoitaa esim. AUTOMERKIT palstalle. - Anonyymi
Olkoon missä kategoriassa hyvänsä ,mutta nyky SKODA on länsiauto ja parempi ,kuin mersun ja pemarin lintat yhteensä .....
- Anonyymi
Se on parempi,kuin länsiautot!
- Anonyymi
itäautoko???? kirjoitti:
Olet valitettavan paljon myöhässä, kyllä se itäblokki loppui jo yli kaksikymmenta (20) vuotta sitten. Siis ainoa oikea puheenaihe tällä palstalla on nuo ITÄAUTOT eli "poliittisesti idässä" valmistetut. Neuvostoliiton ajan jälkeisista kulkuneuvoista tänne kirjoittelevat vain kakarat joilla ei ole hajuakaan mitä termi: "itäauto" tarkoittaa.
Näin on! Skoda on nykyään YLIVOIMAISESTI PARAS auto minkä ihminen osaa valmistaa...Tekevät paljon kalliimpiakin,mutta eivät pärjää poloiset SKODALLE! Sitäpaitsi,jos auto on saatanan kallis,se on mielestäni sen huonoin ominaisuus.....
- Anonyymi
Mulla on kuitenki LÄNSI/NATO SUPERB!!!
- 9+14
Tämmöisen herjan kyllä uskaltaa heittää 'Itäautot' -palstalla...
Vastaavaa 'Länsiautot' -palstaa kun ei olekaan..
Sinänsä tietysti oikea paikka tuollaiselle vitsille.. - TOIMITUSJOHTAJA
LATUA LADALLE PRKELE JA SKODAKUSKIT SYRJÄÄN TIELTÄ
- Sitäpaitsi...
Suomessa Skodaa ostavat keskimääräistä parempituloiset ihmiset. Skodasta on tullut hyväosaisten kulkupeli, sitä näkee myös paljon takseina.
Skoda on ollut myyntimenestys koko Euroopassa, Volksvagenille se on ollut hyvä bisnes.- Imago parempi
.
Miten volkkarilla suhtaudutaan siihen että Skodan imago on parempi????
. - ollaanpa realisteja
Ja höpö höpö. Perusskoda on edelleen volkkarin pirkkamalli. Tyypillinen ostaja tällä bulkkiautolle on nimenomaan alempaan keskiluokkaan tai työväestöön kuuluva perushemmo. Myyntimenestys koskee ainoastaan Suomea ja tietty Tsekkeijä ja Slovakiaa. Esim jo Ruotsissakaan Skoda ei ole edes kymmenen mydyimmän auton joukossa. Länsieuroopassa markkinaosuus on toki hieman kasvanut viime vuosina, mutta markkinaosuus lienee parin prosentin luokkaa edelleen. Taitaa juuri olla ohittanut toisen VW-konsernin pirkkamallin eli Seatin ja vain itäeuroopan ansiosta, jossa Skodalla on hyvä markkinaosuus, niis ja tietty Suomessa.
Eteläisessä ja Läntisessä euroopassa et liikenteessa juuri löydä Skodia. Seatitkin ovat huomattavasti yleisempiä.
Volkkarille on varmaankin hyvä bisnes, koska sen avulla itäinen eurooppa on saatu konsernin autojen käyttäjiksi.
Myyntikatteet Skodassa on varmasti Suomessa ihan hyvät, onhan hinta jonkinverran ylihinnoiteltu kun huomioi, että auto tehdään volkkarin jo muutaman vuoden markkinoilla olleista osista ja teknisistä ratkaisuista, jolloin kehittämskulut on saatu perittyä ja auto vielä kootaankin halpatuotantomaassa. Silti hinta lähentelee keskimääräistä VW-konsernin autojen hintaa.
Status on vielä hurjasti alempi kuin volkkareiden ja Audin statukseen ei voi edes verrata. Toisaalta onko tällä sitten merkitystäkään...
Teknisesti auto on ihan kelvollinen. Oikein hyväkin. ei siinä mitään. Bulkkiautojen sarjassa pärjää kyllä.
Hyvä ostos, jos status tai muu vastaava hömppä ei ole tärkeää. Skoda ole pärjännyt erityisen hyvin käyttöfaktoihin perustuvissa katsastus tai kestotesteissä, mutta ei huonostikaan, hyvää keskitasoa. Johtuu varmaankin pitkälti, että tekniikka on tullut testattua jo muutaman vuoden konsernin muissa merkeissä ennenkuin se on tuotu Skodaan. - 7+11
ollaanpa realisteja kirjoitti:
Ja höpö höpö. Perusskoda on edelleen volkkarin pirkkamalli. Tyypillinen ostaja tällä bulkkiautolle on nimenomaan alempaan keskiluokkaan tai työväestöön kuuluva perushemmo. Myyntimenestys koskee ainoastaan Suomea ja tietty Tsekkeijä ja Slovakiaa. Esim jo Ruotsissakaan Skoda ei ole edes kymmenen mydyimmän auton joukossa. Länsieuroopassa markkinaosuus on toki hieman kasvanut viime vuosina, mutta markkinaosuus lienee parin prosentin luokkaa edelleen. Taitaa juuri olla ohittanut toisen VW-konsernin pirkkamallin eli Seatin ja vain itäeuroopan ansiosta, jossa Skodalla on hyvä markkinaosuus, niis ja tietty Suomessa.
Eteläisessä ja Läntisessä euroopassa et liikenteessa juuri löydä Skodia. Seatitkin ovat huomattavasti yleisempiä.
Volkkarille on varmaankin hyvä bisnes, koska sen avulla itäinen eurooppa on saatu konsernin autojen käyttäjiksi.
Myyntikatteet Skodassa on varmasti Suomessa ihan hyvät, onhan hinta jonkinverran ylihinnoiteltu kun huomioi, että auto tehdään volkkarin jo muutaman vuoden markkinoilla olleista osista ja teknisistä ratkaisuista, jolloin kehittämskulut on saatu perittyä ja auto vielä kootaankin halpatuotantomaassa. Silti hinta lähentelee keskimääräistä VW-konsernin autojen hintaa.
Status on vielä hurjasti alempi kuin volkkareiden ja Audin statukseen ei voi edes verrata. Toisaalta onko tällä sitten merkitystäkään...
Teknisesti auto on ihan kelvollinen. Oikein hyväkin. ei siinä mitään. Bulkkiautojen sarjassa pärjää kyllä.
Hyvä ostos, jos status tai muu vastaava hömppä ei ole tärkeää. Skoda ole pärjännyt erityisen hyvin käyttöfaktoihin perustuvissa katsastus tai kestotesteissä, mutta ei huonostikaan, hyvää keskitasoa. Johtuu varmaankin pitkälti, että tekniikka on tullut testattua jo muutaman vuoden konsernin muissa merkeissä ennenkuin se on tuotu Skodaan.Totta. Skodan suosio taitaa rajoittua ainoastaan Suomeen ja muutamaan itäeuroopan maahan.
Ruotsin Teknikens Värld -lehti on listannut maailman 25 myydyintä automallia. Yhtään Skodaa ei listalle mahdu. Muuten autot ovat tuttuja paria poikkeusta lukuunottamatta Suomessakin.
Malli Autoa
Toyota Corolla 1 020 000
Hyundai Elantra 1 010 000
Wuling Sunshine 943 000
Ford Focus 919 000
Kia Rio 815 337
Ford Fiesta 781 147
Volkswagen Polo 780 000
Volkswagen Jetta 745 000
Toyota Camry 726 000
Ford F-sarja 702 000
Chevrolet Cruze 691 000
Volkswagen Golf 648 000
Nissan Tiida 590 000
Opel/Vauxhall/Chevrolet Corsa 574 000
Volkswagen Passat 565 000
Honda Civic 555 071
Toyota Yaris 550 000
Honda CR-V 528 000
Hyundai Sonata/i40 515 000
Honda Accord 515 000
Chevrolet Silverado 478 000
Suzuki Alto 472 000
Opel/Vauxhall/Chevrolet/Buick Astra 464 000
Toyota Hilux 455 000
Toyota Prius - tilaston harhaa taas
7+11 kirjoitti:
Totta. Skodan suosio taitaa rajoittua ainoastaan Suomeen ja muutamaan itäeuroopan maahan.
Ruotsin Teknikens Värld -lehti on listannut maailman 25 myydyintä automallia. Yhtään Skodaa ei listalle mahdu. Muuten autot ovat tuttuja paria poikkeusta lukuunottamatta Suomessakin.
Malli Autoa
Toyota Corolla 1 020 000
Hyundai Elantra 1 010 000
Wuling Sunshine 943 000
Ford Focus 919 000
Kia Rio 815 337
Ford Fiesta 781 147
Volkswagen Polo 780 000
Volkswagen Jetta 745 000
Toyota Camry 726 000
Ford F-sarja 702 000
Chevrolet Cruze 691 000
Volkswagen Golf 648 000
Nissan Tiida 590 000
Opel/Vauxhall/Chevrolet Corsa 574 000
Volkswagen Passat 565 000
Honda Civic 555 071
Toyota Yaris 550 000
Honda CR-V 528 000
Hyundai Sonata/i40 515 000
Honda Accord 515 000
Chevrolet Silverado 478 000
Suzuki Alto 472 000
Opel/Vauxhall/Chevrolet/Buick Astra 464 000
Toyota Hilux 455 000
Toyota PriusNo sitten asiaa. Skoda on pieni autovalmistaja ja on erittäin arvostettu mm. Britanniassa ja Saksassa. Skodalla on jopa toimitusvaikeuksia, sillä niin haluttu se on myös muualla kuin Suomessa.
- Tää on tätä
tilaston harhaa taas kirjoitti:
No sitten asiaa. Skoda on pieni autovalmistaja ja on erittäin arvostettu mm. Britanniassa ja Saksassa. Skodalla on jopa toimitusvaikeuksia, sillä niin haluttu se on myös muualla kuin Suomessa.
Heh. Kaikki on tilastoharhaa tai muuten virheellistä tietoa, jos se ei ole Skodan hyväksi... Näinhän se menee..
Silloin tilasto tai testi on luotettavalta taholta, jos siinä on Skoda saatu pärjääjäksi. Eikös?
Joillekin on ihan mahdotonta uskoa muuta kuin juttuja, jotka tukevat omia mieltymyksiä. No olkoon niin, jos siitä saa mielenrauhan. - harhaako, tuskin
tilaston harhaa taas kirjoitti:
No sitten asiaa. Skoda on pieni autovalmistaja ja on erittäin arvostettu mm. Britanniassa ja Saksassa. Skodalla on jopa toimitusvaikeuksia, sillä niin haluttu se on myös muualla kuin Suomessa.
Skoda myyntitilastoissa v 2011 Englannissa 2,4% osuus koko vuoden osalta ja joulukuun myynti oli 2,1%. Laskussa on Englannissa. Oli muuten Englannin 14 myydyin automerkki. Mitä sitten tarkoitatkaan 'erittäin arvostettu', mihin perustat tuo näkemyksen? Minulla on aivan toisenlainen käsitys, sen mukaan Skoda on niin pieni merkki Englannin markkinoilla, ettei voi sanoa sillä olevan mitään arvostus-asteikkoa sikäläisten ihmisten mielessä. Jos jollain on jokin mielikuva Skodasta, niin muitot 70-luvulta saattavat vaikuttaa niihin vanhemman väen mielikuvissa.
Aiemmin 70-luvulla Skoda oli lähinnä vitsailun kohteena kuten muutkin itäautot ja koko auton tuonti lakautettiinkin. Uudellen se alkoi joskus 90-luvun loppupuolella.
Skoda ei ole lyönyt itseään mitenkään läpi Englannissa, vaan on pysynyt marginaalimerkkinä. Vanhan jaon mukaan perinteisistä länsieuroopan maista Suomi on poikkeus Skodan menestystarinassa. - Lämpimän oluen litki
harhaako, tuskin kirjoitti:
Skoda myyntitilastoissa v 2011 Englannissa 2,4% osuus koko vuoden osalta ja joulukuun myynti oli 2,1%. Laskussa on Englannissa. Oli muuten Englannin 14 myydyin automerkki. Mitä sitten tarkoitatkaan 'erittäin arvostettu', mihin perustat tuo näkemyksen? Minulla on aivan toisenlainen käsitys, sen mukaan Skoda on niin pieni merkki Englannin markkinoilla, ettei voi sanoa sillä olevan mitään arvostus-asteikkoa sikäläisten ihmisten mielessä. Jos jollain on jokin mielikuva Skodasta, niin muitot 70-luvulta saattavat vaikuttaa niihin vanhemman väen mielikuvissa.
Aiemmin 70-luvulla Skoda oli lähinnä vitsailun kohteena kuten muutkin itäautot ja koko auton tuonti lakautettiinkin. Uudellen se alkoi joskus 90-luvun loppupuolella.
Skoda ei ole lyönyt itseään mitenkään läpi Englannissa, vaan on pysynyt marginaalimerkkinä. Vanhan jaon mukaan perinteisistä länsieuroopan maista Suomi on poikkeus Skodan menestystarinassa..
Lämpimän oluen litkijät on muutenkin jäljessä muusta maailmasta vaikka Top Gear yrittääkin hinata niiden tietoisuutta Skodan hyvistä ominaisuuksista korkeammalle tasolle
. - sinäpä sen keksit
Lämpimän oluen litki kirjoitti:
.
Lämpimän oluen litkijät on muutenkin jäljessä muusta maailmasta vaikka Top Gear yrittääkin hinata niiden tietoisuutta Skodan hyvistä ominaisuuksista korkeammalle tasolle
.Ehkäpä siellä ymmärretään Top Gearin syvin olemus eli sehän on viihdeohjelma.
Onneksi kuitenkin slaavilaiset naapurimme ovat meidän ohellamme jo perinteisestikin ymmärtäneet autojen ja erityisesti Skodan laadukkuuden.
Kumma että tuo germaaninen ja anglikaaninen maailma on niin pihalla noista autojen laatuarvoista...
Taitaa vodka ja koskenkorva paremmin korreloida tuota laatuymmärrystä kuin olut, saati lämmin olut. Viinimaat ovatkin sitten ihan eri asia, nehän ei ymmärrä mistään mitään.. - Tietysti Skoda tylsä
sinäpä sen keksit kirjoitti:
Ehkäpä siellä ymmärretään Top Gearin syvin olemus eli sehän on viihdeohjelma.
Onneksi kuitenkin slaavilaiset naapurimme ovat meidän ohellamme jo perinteisestikin ymmärtäneet autojen ja erityisesti Skodan laadukkuuden.
Kumma että tuo germaaninen ja anglikaaninen maailma on niin pihalla noista autojen laatuarvoista...
Taitaa vodka ja koskenkorva paremmin korreloida tuota laatuymmärrystä kuin olut, saati lämmin olut. Viinimaat ovatkin sitten ihan eri asia, nehän ei ymmärrä mistään mitään...
Onhan se Skoda tylsä kun se vain toimii ja toimii eikä tarvitse asua korjaamolla
. - lapset rulaa, hihii
harhaako, tuskin kirjoitti:
Skoda myyntitilastoissa v 2011 Englannissa 2,4% osuus koko vuoden osalta ja joulukuun myynti oli 2,1%. Laskussa on Englannissa. Oli muuten Englannin 14 myydyin automerkki. Mitä sitten tarkoitatkaan 'erittäin arvostettu', mihin perustat tuo näkemyksen? Minulla on aivan toisenlainen käsitys, sen mukaan Skoda on niin pieni merkki Englannin markkinoilla, ettei voi sanoa sillä olevan mitään arvostus-asteikkoa sikäläisten ihmisten mielessä. Jos jollain on jokin mielikuva Skodasta, niin muitot 70-luvulta saattavat vaikuttaa niihin vanhemman väen mielikuvissa.
Aiemmin 70-luvulla Skoda oli lähinnä vitsailun kohteena kuten muutkin itäautot ja koko auton tuonti lakautettiinkin. Uudellen se alkoi joskus 90-luvun loppupuolella.
Skoda ei ole lyönyt itseään mitenkään läpi Englannissa, vaan on pysynyt marginaalimerkkinä. Vanhan jaon mukaan perinteisistä länsieuroopan maista Suomi on poikkeus Skodan menestystarinassa.Sanoisin hyväksi suoritukseksi ja myynniksi noin suuressa maassa, tuskin valmistus kapasiteetti suurempaa osuutta kestäisikään. Yhtenä kuukautena 0,3% lasku, no huhuu mihinhän se johtaa, taidat olla melkoisen yksinkertainan.
Nuo vanhat Neuvostoajat voi jo unohtaa, niillä ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa.
Ei merkin koko vaikuta arvostukseen, ei noita Rolsseja tai Astoneitakaan nii mahdottomasti tehdä. - lapset lapset, voivo
lapset rulaa, hihii kirjoitti:
Sanoisin hyväksi suoritukseksi ja myynniksi noin suuressa maassa, tuskin valmistus kapasiteetti suurempaa osuutta kestäisikään. Yhtenä kuukautena 0,3% lasku, no huhuu mihinhän se johtaa, taidat olla melkoisen yksinkertainan.
Nuo vanhat Neuvostoajat voi jo unohtaa, niillä ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa.
Ei merkin koko vaikuta arvostukseen, ei noita Rolsseja tai Astoneitakaan nii mahdottomasti tehdä.Tosiaan, lapset. Palatkaahan maanpinnalle, realistinen elämäntapa helpottaa olemista. Jos sitten olettekin aikuisia, niin sitten taidatte olla jo menetettyjä...
Miksi on tosi vaikeaa ymmärtää, että Skoda on vain yksi perustavallinen volyymi- eli bulkkiautomerkki. Suosittukin vain itäeuroopassa ja Suomessa.
Miksi tämä ei riitä? Mikä tarve yrittää Skodasta luoda jotain parempaa kuin se on?
Kyllähän jo se, että olette osanneet tulla tänne itäautopalstalle lukemaan ja kommentoimaan Skoda-kirjoituksia höpö höpö väitteillä, jo osoittaa jotain omasta alitajuisesta ajatusmaailmastanne.
Autona Skoda on ihan ok, mutta volkkarin pirkkamalli kuitenkin. Laatu on ihan tavallisen hyvä, kuten kaikilla bulkkimalleilla. Se riittää taviskansan (johon minäkin aivan varmasti kuulun) tarpeisiin.
Statuskin olematon. Juuri matalastatuksinen pirkkamalli tekee Skodasta jokaisen ulottuvilla olevan volkkaritasoisen auton. Mitään merkitystä ei ole sillä, että tekniset jutut ovat vuoden parin vanhoja. Ovatpahan jo päässeet lastentaudeista, kun volkkarikansa on ne testannut.
Skoda on korvannut hyvin jo poistuneen Ladan, jolla vastaava rooli oli vielä 80-luvulla ja 90-luvun alussakin.
Sitä ei kai sentään kukaan kiellä, etteikö Skoda juuri ole tehnyt myös suhteellisen pienipalkkaisillekin mahdollisuuden hankkia uuden tilavan ja toimivan auton. Tähän VW-konserni on pyrkinyt ja onnistunut Suomessa ja itäisessä Euroopassa. Ei se välttämättä helppo juttu ole. - jurikyylä
Höpönpöppööt, enpä nähnyt yhtään skodaa taloyhtiönkokouksessa ja siellä jankuttaa jopa yksi kommunistikin. Ajatelka sitkäkin.
Mersua ja Bemari oli muutama ja titenkin pari fillaria. Oli siellä paikalla joku Giluetta- mies joka kilautti startista bemarin kuoppiin octaviasta puhumattakaan. Sekin vaikutti kelpo länsiautolle. - TIETYSTI kiellän
lapset lapset, voivo kirjoitti:
Tosiaan, lapset. Palatkaahan maanpinnalle, realistinen elämäntapa helpottaa olemista. Jos sitten olettekin aikuisia, niin sitten taidatte olla jo menetettyjä...
Miksi on tosi vaikeaa ymmärtää, että Skoda on vain yksi perustavallinen volyymi- eli bulkkiautomerkki. Suosittukin vain itäeuroopassa ja Suomessa.
Miksi tämä ei riitä? Mikä tarve yrittää Skodasta luoda jotain parempaa kuin se on?
Kyllähän jo se, että olette osanneet tulla tänne itäautopalstalle lukemaan ja kommentoimaan Skoda-kirjoituksia höpö höpö väitteillä, jo osoittaa jotain omasta alitajuisesta ajatusmaailmastanne.
Autona Skoda on ihan ok, mutta volkkarin pirkkamalli kuitenkin. Laatu on ihan tavallisen hyvä, kuten kaikilla bulkkimalleilla. Se riittää taviskansan (johon minäkin aivan varmasti kuulun) tarpeisiin.
Statuskin olematon. Juuri matalastatuksinen pirkkamalli tekee Skodasta jokaisen ulottuvilla olevan volkkaritasoisen auton. Mitään merkitystä ei ole sillä, että tekniset jutut ovat vuoden parin vanhoja. Ovatpahan jo päässeet lastentaudeista, kun volkkarikansa on ne testannut.
Skoda on korvannut hyvin jo poistuneen Ladan, jolla vastaava rooli oli vielä 80-luvulla ja 90-luvun alussakin.
Sitä ei kai sentään kukaan kiellä, etteikö Skoda juuri ole tehnyt myös suhteellisen pienipalkkaisillekin mahdollisuuden hankkia uuden tilavan ja toimivan auton. Tähän VW-konserni on pyrkinyt ja onnistunut Suomessa ja itäisessä Euroopassa. Ei se välttämättä helppo juttu ole.Kiellän ehdottomasti, suhteellisen pienipalkkaisilla ei ihan varmasti Suomessa ole mitään mahdollisuuksi hankkia uutta autoa. Hinnoista en tiedä, eikä ole tarvetta selvittää, mutta uskon ettei se VW:n ja Skodan hintaero niin suuri ole, että se pienituloista yhtään auttaisi uuden auton hankinnassa.
Esim vertaus Ladaan ontuu pahasti, Ladojen ja "länsiautojen" hintaero oli toki merkittävä.
Toinen hämmästytävä seikka oli tuo "pirkkamalli". Jos olet joskus kaupassa tuoteselosteita lukenut, olet huomannut että se "pirkka" on usein ihan samaa tavaraa erivärisessä pakkauksessa kuin se kalliimpi merkkituote. Tuo statuskin on täysin subjektiivinen juttu jokaisen ihmisen omien korvien välissä.
Eikä kukaan täällä yritä tehdä mistään merkistä parempaa tai huonompaa onpahan vain kerrottu noille uskovaisille ettei jakoa itä- ja länsiautoihin voi enää olla tämänpäivän maailmassa.
- heh hehh..
Olivatko nämä puolueettomat tutkimuslaitokset venäjällä, vai pohjoiskoreassa?
Kylmät faktat kertovat, että Skoda on paska itäauto :) - jeps...
"Näin se kuitenkin on. Ei jäädy ovet, ei katkeile polkimet, lämpiää paremmin, viimeistely vähintään yhtä hyvää."
Hah hahh... Just viime viikolla vietiin työpaikan skoda-romu huoltoon kun katkesi kaasupolin. Ei lähtenyt tänään edes käyntiin, mutta toki pakkastakin oli yli 20 astetta. Itäromu mikä itäromu.- ja naapurilla, heh
Firmojen autoistahan hajoaa ihan kaikki ja kaikki merkit.
- Se on totta:.!!1%#?+
ja naapurilla, heh kirjoitti:
Firmojen autoistahan hajoaa ihan kaikki ja kaikki merkit.
.
eräässäkin firmassa todettiin että pitäis varmaan käyttää joskus huollossa
"150 000 km ilman säännöllistä huoltoa ja moottori kaput"
.
- Hellu-ressu
Onhan Englannin poliisillakin Skoda virkaautonakin mm.
- uuno-eemeli
Osta "skoota" siinä on neljä pyörää ja loota,se on myös helppo purkaa ja koota !
Eikö vain ?
Se on myös auto paras.sitä ei vohki yksikään varas.Se on helppo työntää ja kevyt lykkiä ja ojan penkalla on hauska "kykkiä"- Aivan niin:.
.
Niin, se on sinun mielipiteesi
. - itäautoko?????
Osta Ifa auto paras
sit ei vohki ykskään varas
kevyt työntää, helppo lykkii
oja penkal hauska kykkii.
Skoota neljä pyorää ja loota
helppo purkaa ja koota,
jos ei tartaa niin oota...
Olettekohan te tälle palstalle kirjoittajat ikinä edes nähneet itä-autoa, tai sellaisessa matkustaneet, kuljettaneet, tai omistaneet?
Jotenkin tuntuusiltä, etteivät useimmat tämän palstan kirjoittajat tiedä yhtään mitään itä-autoista, toisaalta se on hyvin ymmärrettävää, koska itä-autoja ei ole valmistettu useimpien kirjoittajien elinaikana. - moscov
itäautoko????? kirjoitti:
Osta Ifa auto paras
sit ei vohki ykskään varas
kevyt työntää, helppo lykkii
oja penkal hauska kykkii.
Skoota neljä pyorää ja loota
helppo purkaa ja koota,
jos ei tartaa niin oota...
Olettekohan te tälle palstalle kirjoittajat ikinä edes nähneet itä-autoa, tai sellaisessa matkustaneet, kuljettaneet, tai omistaneet?
Jotenkin tuntuusiltä, etteivät useimmat tämän palstan kirjoittajat tiedä yhtään mitään itä-autoista, toisaalta se on hyvin ymmärrettävää, koska itä-autoja ei ole valmistettu useimpien kirjoittajien elinaikana.Eipä skoda kelpaa venäjällekään, ovat sielläkin päässeet oikeiden autojen makuun ja vanha itäautomerkki myy huonosti.
- Unohdit:.!1%#?+
itäautoko????? kirjoitti:
Osta Ifa auto paras
sit ei vohki ykskään varas
kevyt työntää, helppo lykkii
oja penkal hauska kykkii.
Skoota neljä pyorää ja loota
helppo purkaa ja koota,
jos ei tartaa niin oota...
Olettekohan te tälle palstalle kirjoittajat ikinä edes nähneet itä-autoa, tai sellaisessa matkustaneet, kuljettaneet, tai omistaneet?
Jotenkin tuntuusiltä, etteivät useimmat tämän palstan kirjoittajat tiedä yhtään mitään itä-autoista, toisaalta se on hyvin ymmärrettävää, koska itä-autoja ei ole valmistettu useimpien kirjoittajien elinaikana..
Unohdit vielä toisen samanlaisen 5-vuotiaan tasolla olevan leikinlaskun "Parempi ilman kuin Hillman"
. - itäautoko????
Unohdit:.!1%#?+ kirjoitti:
.
Unohdit vielä toisen samanlaisen 5-vuotiaan tasolla olevan leikinlaskun "Parempi ilman kuin Hillman"
.En unohtanut, se ei vain kuulu itäautopalstalle kuten esim. nämä:
Osta Volga, voimanpesä
korjaa sitä koko kesä
Ota velka, osta Volga
Volga lopuu ennemmin kuin velka. - unohtaja
Unohdit:.!1%#?+ kirjoitti:
.
Unohdit vielä toisen samanlaisen 5-vuotiaan tasolla olevan leikinlaskun "Parempi ilman kuin Hillman"
.Kuinka moni 5-vuotias osaa kirjoittaa, taidat olla ihan ite 5-vuotiaan tasolla.
ps. Oletko koskaan ihan ite nähnyt itäautoa? - muistaja
unohtaja kirjoitti:
Kuinka moni 5-vuotias osaa kirjoittaa, taidat olla ihan ite 5-vuotiaan tasolla.
ps. Oletko koskaan ihan ite nähnyt itäautoa?Suomessa ei voi olla näkemättä itäautoja. Niitähän tulee joka mutkassa vastaan. Onhan Skoda yksi Suomen suosituimmista automerkeistäkin.
- muisan vielä vähän
muistaja kirjoitti:
Suomessa ei voi olla näkemättä itäautoja. Niitähän tulee joka mutkassa vastaan. Onhan Skoda yksi Suomen suosituimmista automerkeistäkin.
Ei voi olla näkemättä itäautoja mobilistitapahtumissa. Siinä olet oikeassa koska sodanjälkeinen autohistoria oli hyvin itäautopainotteista, kuten jokainen asioita ymmärtävä tietää.
Nykyisin noita itäSkodia ei juurikaan näy arkipäivän liikenteessä kuten ei muitakaan itäautoja, tuonhan varmasti viisaana ihmisenä tajuat, miksi ei? - muistaja
muisan vielä vähän kirjoitti:
Ei voi olla näkemättä itäautoja mobilistitapahtumissa. Siinä olet oikeassa koska sodanjälkeinen autohistoria oli hyvin itäautopainotteista, kuten jokainen asioita ymmärtävä tietää.
Nykyisin noita itäSkodia ei juurikaan näy arkipäivän liikenteessä kuten ei muitakaan itäautoja, tuonhan varmasti viisaana ihmisenä tajuat, miksi ei?Vai niin ;-)
- skoda king
muistaja kirjoitti:
Vai niin ;-)
Skoda - itäautojen kuningas suomessa vuonna 2012, jaa että miksi? no kun muita ei enää ole.
- Anonyymi
muistaja kirjoitti:
Suomessa ei voi olla näkemättä itäautoja. Niitähän tulee joka mutkassa vastaan. Onhan Skoda yksi Suomen suosituimmista automerkeistäkin.
joo nuo 70 luvun takatuupparit olivat i
täautoja ....Nykyiset Skodat ovat parhaita länsiautoja....tiedoksi jälkeenjääneille.....
- Anonyymi
Aloittaja tarkoitti varmaan sanoa että Škoda on paras lännessä yhä myytävänä oleva uusi itäautomerkki.
- Anonyymi
Olen oikeassa ! terot eivät osaa edes kateuksissaan lukea......LUE:SKODA ON LÄNSIAUTOISTA EHDOTTOMASTI PARAS!!! Menikö perille....anna äitis lukea.....
- Anonyymi
Paras Länsiauto SKODA
- Anonyymi
Oli miten oli ....Hienoa on ajaa nykyään länsi/nato superbilla ....ja siihen kateelliset terot aina kateellisena puuttuvat ,koska ovat jääneet kehityksestä jälkeen niin autoista ,kuin aivoistaankin.....sori siitä viimeisestä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822