Skoda paras länsiauto

kylä näi o

.

Puolueettomat tutkimuslaitokset vahvistavat kylmät faktat :)

.

56

477

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+1

      Sun tekstissäsi oli pari asiavirhettä, tässä oikaisut:
      -Skoda ei ole länsiauto
      -Puolueettomat tutkimuslaitokset eivät ole missään vahvistaneet kylmiä faktojasi

      muuten hyvä kirjoitus.

      • tarkkana

        Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:

        Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..

        Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdi


      • Top Gearin pojat:.!1
        tarkkana kirjoitti:

        Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:

        Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..

        Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdi

        .

        Top Gearin pojatkin ylisti Skoda Yetiä maailman parhaaksi autoksi

        .


      • Top Gear on hyvä
        Top Gearin pojat:.!1 kirjoitti:

        .

        Top Gearin pojatkin ylisti Skoda Yetiä maailman parhaaksi autoksi

        .

        Top Gear on erinomainen viihdeohjelma, mutta se on siltikin vain viihdeohjelma. Siinä on esiintynyt muitakin hyviä vitsejä...


      • Anonyymi
        tarkkana kirjoitti:

        Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:

        Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..

        Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdi

        Nyky SKODA on länsiautoista PARAS!Juuri siksi ajankin LÄNSI SUPERBILLA!


      • Anonyymi
        tarkkana kirjoitti:

        Löytyi kolmaskin semantiikkavirhe:

        Paras -sana ja Skoda-sana eivät voi olla samassa lauseessa..

        Itse asiassa koko lause: 'Skoda on paras länsiauto' on täysin absurdi

        SIIS !!! SKODA ON PARAS LÄNSIAUTO!!! SIKSI EN MUUTA HUOLIKKAAN!!!!PISTE!!!


    • Sokota

      Niin Skoda on ainakin myyntilukujen perusteella hyvin haluttu auto Suomessa
      mutta se on täysin Volkkarin ansiota että VAG otti sen suojiinsa jos Skoda olisi
      yhä kotimaansa autoteollisuuden varassa niin tuskin sitä enää olisi olemassa.

      Puistattaa kun muistelee niitä 60-70 luvun takatuuppari Skodia eikä ne 80 luvun
      autot paljoa parempia ollut, sensijaan 50 luvun Octavia oli ihan hyvä auto sen
      ajan mittapuun mukaan ehkä verrattavissa nyky Octaaviaan verrattuna muihin
      nykyautoihin ainut asia mikä vieläkin varjostaa Skodaa merkkinä on sen nimi.

      • Neuvostoliitto hajos

        Miksi pitää vetää nuo Neuvostoajan tekeleet mukaan keskusteluun, niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten autojen kanssa.
        Skoda on saanut lukuisia voittoja ympäri maailmaa tehdyissä testeissä ja vertailuissa, joten ihan käypä läsiauto se on, vaikka lapset ja Neuvostoaikaan jämähtäneet ovatkin toista mieltä.
        Maailma muuttuu, mutta muuttuuko ihminen? Kysyi jo Kummelitkin aikanaan.


      • Kuollut C.C.C.P.
        Neuvostoliitto hajos kirjoitti:

        Miksi pitää vetää nuo Neuvostoajan tekeleet mukaan keskusteluun, niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten autojen kanssa.
        Skoda on saanut lukuisia voittoja ympäri maailmaa tehdyissä testeissä ja vertailuissa, joten ihan käypä läsiauto se on, vaikka lapset ja Neuvostoaikaan jämähtäneet ovatkin toista mieltä.
        Maailma muuttuu, mutta muuttuuko ihminen? Kysyi jo Kummelitkin aikanaan.

        .

        Nämä kuolleen CCCP:n muistelijat on kuin tämä kuolleen papukaijan myyjä joka väittää että se on yhä elossa

        http://youtu.be/npjOSLCR2hE

        .


      • Anonyymi

        Nimi ei varjosta mitään....Skoda on nykyään paras länsiautoista ..ja REILUSTI!


    • kylä just näi

      Oikealle palstalle toit kuitenkin kirjoituksesi: Itäautot.
      Toisin sanoen ihan itsekin tiedät mihin kategoriaan Skoda sittenkin kuuluu

      • näin se on

        Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.


      • Isänmaan toivot
        näin se on kirjoitti:

        Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.

        Miksi vängätä tuota itäblokki/länsi vääntöä, koska Skoda tehdään pääosin länsikamasta ja on laadultaan jopa perempaa kuin WV.
        Lapset ilmeisesti eivät ole olleet oikein hereillä maantiedontunneilla, eivätkä lue sanomalehtiä. Facebookissa nysvääminen ei ainakaan sivistystä lisää, valitettavasti.


      • sokota
        Isänmaan toivot kirjoitti:

        Miksi vängätä tuota itäblokki/länsi vääntöä, koska Skoda tehdään pääosin länsikamasta ja on laadultaan jopa perempaa kuin WV.
        Lapset ilmeisesti eivät ole olleet oikein hereillä maantiedontunneilla, eivätkä lue sanomalehtiä. Facebookissa nysvääminen ei ainakaan sivistystä lisää, valitettavasti.

        "Laadultaan jopa parempaa kuin VW" että nuo Skoda uskovaiset jaksavat suoltaa tuollaista paskapuhetta. Täyttä sontaa. Halvalla ei saa laatua vaikka sen Pavel ja Igor kokoavatkin.


      • itäautoko????
        näin se on kirjoitti:

        Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.

        Olet valitettavan paljon myöhässä, kyllä se itäblokki loppui jo yli kaksikymmenta (20) vuotta sitten. Siis ainoa oikea puheenaihe tällä palstalla on nuo ITÄAUTOT eli "poliittisesti idässä" valmistetut. Neuvostoliiton ajan jälkeisista kulkuneuvoista tänne kirjoittelevat vain kakarat joilla ei ole hajuakaan mitä termi: "itäauto" tarkoittaa.


      • Tsekistä katsoen:.
        näin se on kirjoitti:

        Samassa paikassa se tsekki edelleen sijaitsee - itäblokin alueella. Ja edelleen se sama slaavilainen porukka niitä skodia siellä kasaa.

        .

        Tsekistä katsoen Suomi se vasta itäauto onkin

        .


      • Suomesta katsoen
        Tsekistä katsoen:. kirjoitti:

        .

        Tsekistä katsoen Suomi se vasta itäauto onkin

        .

        Suomi itäauto? Hmm
        Jos katselet asiaa Tsekissä, niin kerropa sikäläisille, että Suomi ei ole auto, vaan valtio...


      • näin se kuitenkin on
        sokota kirjoitti:

        "Laadultaan jopa parempaa kuin VW" että nuo Skoda uskovaiset jaksavat suoltaa tuollaista paskapuhetta. Täyttä sontaa. Halvalla ei saa laatua vaikka sen Pavel ja Igor kokoavatkin.

        Näin se kuitenkin on. Ei jäädy ovet, ei katkeile polkimet, lämpiää paremmin, viimeistely vähintään yhtä hyvää. Saksassa autot kokoaa joku karvaranne ja Tsekeissä kansallistuntoinen ja motivoitunut Tsekki.


      • kylä näi o
        näin se kuitenkin on kirjoitti:

        Näin se kuitenkin on. Ei jäädy ovet, ei katkeile polkimet, lämpiää paremmin, viimeistely vähintään yhtä hyvää. Saksassa autot kokoaa joku karvaranne ja Tsekeissä kansallistuntoinen ja motivoitunut Tsekki.

        .

        Ei ole äärimuslimin koura koskenut puhtoiseen Skoda-ajoneuvoon

        .


      • itäautoko????

        Ihan väärä palsta, kai jokainen täysjärkinen tajuaa, että ITÄAUTOPALSTALLE kirjoitetaan vain kommunistiajan ajoneuvoista!
        Nykyisistä Skodista voi kirjoitaa esim. AUTOMERKIT palstalle.


      • Anonyymi

        Olkoon missä kategoriassa hyvänsä ,mutta nyky SKODA on länsiauto ja parempi ,kuin mersun ja pemarin lintat yhteensä .....


      • Anonyymi

        Se on parempi,kuin länsiautot!


      • Anonyymi
        itäautoko???? kirjoitti:

        Olet valitettavan paljon myöhässä, kyllä se itäblokki loppui jo yli kaksikymmenta (20) vuotta sitten. Siis ainoa oikea puheenaihe tällä palstalla on nuo ITÄAUTOT eli "poliittisesti idässä" valmistetut. Neuvostoliiton ajan jälkeisista kulkuneuvoista tänne kirjoittelevat vain kakarat joilla ei ole hajuakaan mitä termi: "itäauto" tarkoittaa.

        Näin on! Skoda on nykyään YLIVOIMAISESTI PARAS auto minkä ihminen osaa valmistaa...Tekevät paljon kalliimpiakin,mutta eivät pärjää poloiset SKODALLE! Sitäpaitsi,jos auto on saatanan kallis,se on mielestäni sen huonoin ominaisuus.....


    • 9+14

      Tämmöisen herjan kyllä uskaltaa heittää 'Itäautot' -palstalla...
      Vastaavaa 'Länsiautot' -palstaa kun ei olekaan..

      Sinänsä tietysti oikea paikka tuollaiselle vitsille..

    • TOIMITUSJOHTAJA

      LATUA LADALLE PRKELE JA SKODAKUSKIT SYRJÄÄN TIELTÄ

    • Sitäpaitsi...

      Suomessa Skodaa ostavat keskimääräistä parempituloiset ihmiset. Skodasta on tullut hyväosaisten kulkupeli, sitä näkee myös paljon takseina.
      Skoda on ollut myyntimenestys koko Euroopassa, Volksvagenille se on ollut hyvä bisnes.

      • Imago parempi

        .

        Miten volkkarilla suhtaudutaan siihen että Skodan imago on parempi????

        .


      • ollaanpa realisteja

        Ja höpö höpö. Perusskoda on edelleen volkkarin pirkkamalli. Tyypillinen ostaja tällä bulkkiautolle on nimenomaan alempaan keskiluokkaan tai työväestöön kuuluva perushemmo. Myyntimenestys koskee ainoastaan Suomea ja tietty Tsekkeijä ja Slovakiaa. Esim jo Ruotsissakaan Skoda ei ole edes kymmenen mydyimmän auton joukossa. Länsieuroopassa markkinaosuus on toki hieman kasvanut viime vuosina, mutta markkinaosuus lienee parin prosentin luokkaa edelleen. Taitaa juuri olla ohittanut toisen VW-konsernin pirkkamallin eli Seatin ja vain itäeuroopan ansiosta, jossa Skodalla on hyvä markkinaosuus, niis ja tietty Suomessa.

        Eteläisessä ja Läntisessä euroopassa et liikenteessa juuri löydä Skodia. Seatitkin ovat huomattavasti yleisempiä.

        Volkkarille on varmaankin hyvä bisnes, koska sen avulla itäinen eurooppa on saatu konsernin autojen käyttäjiksi.
        Myyntikatteet Skodassa on varmasti Suomessa ihan hyvät, onhan hinta jonkinverran ylihinnoiteltu kun huomioi, että auto tehdään volkkarin jo muutaman vuoden markkinoilla olleista osista ja teknisistä ratkaisuista, jolloin kehittämskulut on saatu perittyä ja auto vielä kootaankin halpatuotantomaassa. Silti hinta lähentelee keskimääräistä VW-konsernin autojen hintaa.

        Status on vielä hurjasti alempi kuin volkkareiden ja Audin statukseen ei voi edes verrata. Toisaalta onko tällä sitten merkitystäkään...

        Teknisesti auto on ihan kelvollinen. Oikein hyväkin. ei siinä mitään. Bulkkiautojen sarjassa pärjää kyllä.
        Hyvä ostos, jos status tai muu vastaava hömppä ei ole tärkeää. Skoda ole pärjännyt erityisen hyvin käyttöfaktoihin perustuvissa katsastus tai kestotesteissä, mutta ei huonostikaan, hyvää keskitasoa. Johtuu varmaankin pitkälti, että tekniikka on tullut testattua jo muutaman vuoden konsernin muissa merkeissä ennenkuin se on tuotu Skodaan.


      • 7+11
        ollaanpa realisteja kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Perusskoda on edelleen volkkarin pirkkamalli. Tyypillinen ostaja tällä bulkkiautolle on nimenomaan alempaan keskiluokkaan tai työväestöön kuuluva perushemmo. Myyntimenestys koskee ainoastaan Suomea ja tietty Tsekkeijä ja Slovakiaa. Esim jo Ruotsissakaan Skoda ei ole edes kymmenen mydyimmän auton joukossa. Länsieuroopassa markkinaosuus on toki hieman kasvanut viime vuosina, mutta markkinaosuus lienee parin prosentin luokkaa edelleen. Taitaa juuri olla ohittanut toisen VW-konsernin pirkkamallin eli Seatin ja vain itäeuroopan ansiosta, jossa Skodalla on hyvä markkinaosuus, niis ja tietty Suomessa.

        Eteläisessä ja Läntisessä euroopassa et liikenteessa juuri löydä Skodia. Seatitkin ovat huomattavasti yleisempiä.

        Volkkarille on varmaankin hyvä bisnes, koska sen avulla itäinen eurooppa on saatu konsernin autojen käyttäjiksi.
        Myyntikatteet Skodassa on varmasti Suomessa ihan hyvät, onhan hinta jonkinverran ylihinnoiteltu kun huomioi, että auto tehdään volkkarin jo muutaman vuoden markkinoilla olleista osista ja teknisistä ratkaisuista, jolloin kehittämskulut on saatu perittyä ja auto vielä kootaankin halpatuotantomaassa. Silti hinta lähentelee keskimääräistä VW-konsernin autojen hintaa.

        Status on vielä hurjasti alempi kuin volkkareiden ja Audin statukseen ei voi edes verrata. Toisaalta onko tällä sitten merkitystäkään...

        Teknisesti auto on ihan kelvollinen. Oikein hyväkin. ei siinä mitään. Bulkkiautojen sarjassa pärjää kyllä.
        Hyvä ostos, jos status tai muu vastaava hömppä ei ole tärkeää. Skoda ole pärjännyt erityisen hyvin käyttöfaktoihin perustuvissa katsastus tai kestotesteissä, mutta ei huonostikaan, hyvää keskitasoa. Johtuu varmaankin pitkälti, että tekniikka on tullut testattua jo muutaman vuoden konsernin muissa merkeissä ennenkuin se on tuotu Skodaan.

        Totta. Skodan suosio taitaa rajoittua ainoastaan Suomeen ja muutamaan itäeuroopan maahan.

        Ruotsin Teknikens Värld -lehti on listannut maailman 25 myydyintä automallia. Yhtään Skodaa ei listalle mahdu. Muuten autot ovat tuttuja paria poikkeusta lukuunottamatta Suomessakin.

        Malli Autoa
        Toyota Corolla 1 020 000
        Hyundai Elantra 1 010 000
        Wuling Sunshine 943 000
        Ford Focus 919 000
        Kia Rio 815 337
        Ford Fiesta 781 147
        Volkswagen Polo 780 000
        Volkswagen Jetta 745 000
        Toyota Camry 726 000
        Ford F-sarja 702 000
        Chevrolet Cruze 691 000
        Volkswagen Golf 648 000
        Nissan Tiida 590 000
        Opel/Vauxhall/Chevrolet Corsa 574 000
        Volkswagen Passat 565 000
        Honda Civic 555 071
        Toyota Yaris 550 000
        Honda CR-V 528 000
        Hyundai Sonata/i40 515 000
        Honda Accord 515 000
        Chevrolet Silverado 478 000
        Suzuki Alto 472 000
        Opel/Vauxhall/Chevrolet/Buick Astra 464 000
        Toyota Hilux 455 000
        Toyota Prius


      • tilaston harhaa taas
        7+11 kirjoitti:

        Totta. Skodan suosio taitaa rajoittua ainoastaan Suomeen ja muutamaan itäeuroopan maahan.

        Ruotsin Teknikens Värld -lehti on listannut maailman 25 myydyintä automallia. Yhtään Skodaa ei listalle mahdu. Muuten autot ovat tuttuja paria poikkeusta lukuunottamatta Suomessakin.

        Malli Autoa
        Toyota Corolla 1 020 000
        Hyundai Elantra 1 010 000
        Wuling Sunshine 943 000
        Ford Focus 919 000
        Kia Rio 815 337
        Ford Fiesta 781 147
        Volkswagen Polo 780 000
        Volkswagen Jetta 745 000
        Toyota Camry 726 000
        Ford F-sarja 702 000
        Chevrolet Cruze 691 000
        Volkswagen Golf 648 000
        Nissan Tiida 590 000
        Opel/Vauxhall/Chevrolet Corsa 574 000
        Volkswagen Passat 565 000
        Honda Civic 555 071
        Toyota Yaris 550 000
        Honda CR-V 528 000
        Hyundai Sonata/i40 515 000
        Honda Accord 515 000
        Chevrolet Silverado 478 000
        Suzuki Alto 472 000
        Opel/Vauxhall/Chevrolet/Buick Astra 464 000
        Toyota Hilux 455 000
        Toyota Prius

        No sitten asiaa. Skoda on pieni autovalmistaja ja on erittäin arvostettu mm. Britanniassa ja Saksassa. Skodalla on jopa toimitusvaikeuksia, sillä niin haluttu se on myös muualla kuin Suomessa.


      • Tää on tätä
        tilaston harhaa taas kirjoitti:

        No sitten asiaa. Skoda on pieni autovalmistaja ja on erittäin arvostettu mm. Britanniassa ja Saksassa. Skodalla on jopa toimitusvaikeuksia, sillä niin haluttu se on myös muualla kuin Suomessa.

        Heh. Kaikki on tilastoharhaa tai muuten virheellistä tietoa, jos se ei ole Skodan hyväksi... Näinhän se menee..
        Silloin tilasto tai testi on luotettavalta taholta, jos siinä on Skoda saatu pärjääjäksi. Eikös?

        Joillekin on ihan mahdotonta uskoa muuta kuin juttuja, jotka tukevat omia mieltymyksiä. No olkoon niin, jos siitä saa mielenrauhan.


      • harhaako, tuskin
        tilaston harhaa taas kirjoitti:

        No sitten asiaa. Skoda on pieni autovalmistaja ja on erittäin arvostettu mm. Britanniassa ja Saksassa. Skodalla on jopa toimitusvaikeuksia, sillä niin haluttu se on myös muualla kuin Suomessa.

        Skoda myyntitilastoissa v 2011 Englannissa 2,4% osuus koko vuoden osalta ja joulukuun myynti oli 2,1%. Laskussa on Englannissa. Oli muuten Englannin 14 myydyin automerkki. Mitä sitten tarkoitatkaan 'erittäin arvostettu', mihin perustat tuo näkemyksen? Minulla on aivan toisenlainen käsitys, sen mukaan Skoda on niin pieni merkki Englannin markkinoilla, ettei voi sanoa sillä olevan mitään arvostus-asteikkoa sikäläisten ihmisten mielessä. Jos jollain on jokin mielikuva Skodasta, niin muitot 70-luvulta saattavat vaikuttaa niihin vanhemman väen mielikuvissa.
        Aiemmin 70-luvulla Skoda oli lähinnä vitsailun kohteena kuten muutkin itäautot ja koko auton tuonti lakautettiinkin. Uudellen se alkoi joskus 90-luvun loppupuolella.

        Skoda ei ole lyönyt itseään mitenkään läpi Englannissa, vaan on pysynyt marginaalimerkkinä. Vanhan jaon mukaan perinteisistä länsieuroopan maista Suomi on poikkeus Skodan menestystarinassa.


      • Lämpimän oluen litki
        harhaako, tuskin kirjoitti:

        Skoda myyntitilastoissa v 2011 Englannissa 2,4% osuus koko vuoden osalta ja joulukuun myynti oli 2,1%. Laskussa on Englannissa. Oli muuten Englannin 14 myydyin automerkki. Mitä sitten tarkoitatkaan 'erittäin arvostettu', mihin perustat tuo näkemyksen? Minulla on aivan toisenlainen käsitys, sen mukaan Skoda on niin pieni merkki Englannin markkinoilla, ettei voi sanoa sillä olevan mitään arvostus-asteikkoa sikäläisten ihmisten mielessä. Jos jollain on jokin mielikuva Skodasta, niin muitot 70-luvulta saattavat vaikuttaa niihin vanhemman väen mielikuvissa.
        Aiemmin 70-luvulla Skoda oli lähinnä vitsailun kohteena kuten muutkin itäautot ja koko auton tuonti lakautettiinkin. Uudellen se alkoi joskus 90-luvun loppupuolella.

        Skoda ei ole lyönyt itseään mitenkään läpi Englannissa, vaan on pysynyt marginaalimerkkinä. Vanhan jaon mukaan perinteisistä länsieuroopan maista Suomi on poikkeus Skodan menestystarinassa.

        .

        Lämpimän oluen litkijät on muutenkin jäljessä muusta maailmasta vaikka Top Gear yrittääkin hinata niiden tietoisuutta Skodan hyvistä ominaisuuksista korkeammalle tasolle

        .


      • sinäpä sen keksit
        Lämpimän oluen litki kirjoitti:

        .

        Lämpimän oluen litkijät on muutenkin jäljessä muusta maailmasta vaikka Top Gear yrittääkin hinata niiden tietoisuutta Skodan hyvistä ominaisuuksista korkeammalle tasolle

        .

        Ehkäpä siellä ymmärretään Top Gearin syvin olemus eli sehän on viihdeohjelma.

        Onneksi kuitenkin slaavilaiset naapurimme ovat meidän ohellamme jo perinteisestikin ymmärtäneet autojen ja erityisesti Skodan laadukkuuden.

        Kumma että tuo germaaninen ja anglikaaninen maailma on niin pihalla noista autojen laatuarvoista...

        Taitaa vodka ja koskenkorva paremmin korreloida tuota laatuymmärrystä kuin olut, saati lämmin olut. Viinimaat ovatkin sitten ihan eri asia, nehän ei ymmärrä mistään mitään..


      • Tietysti Skoda tylsä
        sinäpä sen keksit kirjoitti:

        Ehkäpä siellä ymmärretään Top Gearin syvin olemus eli sehän on viihdeohjelma.

        Onneksi kuitenkin slaavilaiset naapurimme ovat meidän ohellamme jo perinteisestikin ymmärtäneet autojen ja erityisesti Skodan laadukkuuden.

        Kumma että tuo germaaninen ja anglikaaninen maailma on niin pihalla noista autojen laatuarvoista...

        Taitaa vodka ja koskenkorva paremmin korreloida tuota laatuymmärrystä kuin olut, saati lämmin olut. Viinimaat ovatkin sitten ihan eri asia, nehän ei ymmärrä mistään mitään..

        .

        Onhan se Skoda tylsä kun se vain toimii ja toimii eikä tarvitse asua korjaamolla

        .


      • lapset rulaa, hihii
        harhaako, tuskin kirjoitti:

        Skoda myyntitilastoissa v 2011 Englannissa 2,4% osuus koko vuoden osalta ja joulukuun myynti oli 2,1%. Laskussa on Englannissa. Oli muuten Englannin 14 myydyin automerkki. Mitä sitten tarkoitatkaan 'erittäin arvostettu', mihin perustat tuo näkemyksen? Minulla on aivan toisenlainen käsitys, sen mukaan Skoda on niin pieni merkki Englannin markkinoilla, ettei voi sanoa sillä olevan mitään arvostus-asteikkoa sikäläisten ihmisten mielessä. Jos jollain on jokin mielikuva Skodasta, niin muitot 70-luvulta saattavat vaikuttaa niihin vanhemman väen mielikuvissa.
        Aiemmin 70-luvulla Skoda oli lähinnä vitsailun kohteena kuten muutkin itäautot ja koko auton tuonti lakautettiinkin. Uudellen se alkoi joskus 90-luvun loppupuolella.

        Skoda ei ole lyönyt itseään mitenkään läpi Englannissa, vaan on pysynyt marginaalimerkkinä. Vanhan jaon mukaan perinteisistä länsieuroopan maista Suomi on poikkeus Skodan menestystarinassa.

        Sanoisin hyväksi suoritukseksi ja myynniksi noin suuressa maassa, tuskin valmistus kapasiteetti suurempaa osuutta kestäisikään. Yhtenä kuukautena 0,3% lasku, no huhuu mihinhän se johtaa, taidat olla melkoisen yksinkertainan.
        Nuo vanhat Neuvostoajat voi jo unohtaa, niillä ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa.
        Ei merkin koko vaikuta arvostukseen, ei noita Rolsseja tai Astoneitakaan nii mahdottomasti tehdä.


      • lapset lapset, voivo
        lapset rulaa, hihii kirjoitti:

        Sanoisin hyväksi suoritukseksi ja myynniksi noin suuressa maassa, tuskin valmistus kapasiteetti suurempaa osuutta kestäisikään. Yhtenä kuukautena 0,3% lasku, no huhuu mihinhän se johtaa, taidat olla melkoisen yksinkertainan.
        Nuo vanhat Neuvostoajat voi jo unohtaa, niillä ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa.
        Ei merkin koko vaikuta arvostukseen, ei noita Rolsseja tai Astoneitakaan nii mahdottomasti tehdä.

        Tosiaan, lapset. Palatkaahan maanpinnalle, realistinen elämäntapa helpottaa olemista. Jos sitten olettekin aikuisia, niin sitten taidatte olla jo menetettyjä...

        Miksi on tosi vaikeaa ymmärtää, että Skoda on vain yksi perustavallinen volyymi- eli bulkkiautomerkki. Suosittukin vain itäeuroopassa ja Suomessa.
        Miksi tämä ei riitä? Mikä tarve yrittää Skodasta luoda jotain parempaa kuin se on?
        Kyllähän jo se, että olette osanneet tulla tänne itäautopalstalle lukemaan ja kommentoimaan Skoda-kirjoituksia höpö höpö väitteillä, jo osoittaa jotain omasta alitajuisesta ajatusmaailmastanne.

        Autona Skoda on ihan ok, mutta volkkarin pirkkamalli kuitenkin. Laatu on ihan tavallisen hyvä, kuten kaikilla bulkkimalleilla. Se riittää taviskansan (johon minäkin aivan varmasti kuulun) tarpeisiin.
        Statuskin olematon. Juuri matalastatuksinen pirkkamalli tekee Skodasta jokaisen ulottuvilla olevan volkkaritasoisen auton. Mitään merkitystä ei ole sillä, että tekniset jutut ovat vuoden parin vanhoja. Ovatpahan jo päässeet lastentaudeista, kun volkkarikansa on ne testannut.
        Skoda on korvannut hyvin jo poistuneen Ladan, jolla vastaava rooli oli vielä 80-luvulla ja 90-luvun alussakin.

        Sitä ei kai sentään kukaan kiellä, etteikö Skoda juuri ole tehnyt myös suhteellisen pienipalkkaisillekin mahdollisuuden hankkia uuden tilavan ja toimivan auton. Tähän VW-konserni on pyrkinyt ja onnistunut Suomessa ja itäisessä Euroopassa. Ei se välttämättä helppo juttu ole.


      • jurikyylä

        Höpönpöppööt, enpä nähnyt yhtään skodaa taloyhtiönkokouksessa ja siellä jankuttaa jopa yksi kommunistikin. Ajatelka sitkäkin.
        Mersua ja Bemari oli muutama ja titenkin pari fillaria. Oli siellä paikalla joku Giluetta- mies joka kilautti startista bemarin kuoppiin octaviasta puhumattakaan. Sekin vaikutti kelpo länsiautolle.


      • TIETYSTI kiellän
        lapset lapset, voivo kirjoitti:

        Tosiaan, lapset. Palatkaahan maanpinnalle, realistinen elämäntapa helpottaa olemista. Jos sitten olettekin aikuisia, niin sitten taidatte olla jo menetettyjä...

        Miksi on tosi vaikeaa ymmärtää, että Skoda on vain yksi perustavallinen volyymi- eli bulkkiautomerkki. Suosittukin vain itäeuroopassa ja Suomessa.
        Miksi tämä ei riitä? Mikä tarve yrittää Skodasta luoda jotain parempaa kuin se on?
        Kyllähän jo se, että olette osanneet tulla tänne itäautopalstalle lukemaan ja kommentoimaan Skoda-kirjoituksia höpö höpö väitteillä, jo osoittaa jotain omasta alitajuisesta ajatusmaailmastanne.

        Autona Skoda on ihan ok, mutta volkkarin pirkkamalli kuitenkin. Laatu on ihan tavallisen hyvä, kuten kaikilla bulkkimalleilla. Se riittää taviskansan (johon minäkin aivan varmasti kuulun) tarpeisiin.
        Statuskin olematon. Juuri matalastatuksinen pirkkamalli tekee Skodasta jokaisen ulottuvilla olevan volkkaritasoisen auton. Mitään merkitystä ei ole sillä, että tekniset jutut ovat vuoden parin vanhoja. Ovatpahan jo päässeet lastentaudeista, kun volkkarikansa on ne testannut.
        Skoda on korvannut hyvin jo poistuneen Ladan, jolla vastaava rooli oli vielä 80-luvulla ja 90-luvun alussakin.

        Sitä ei kai sentään kukaan kiellä, etteikö Skoda juuri ole tehnyt myös suhteellisen pienipalkkaisillekin mahdollisuuden hankkia uuden tilavan ja toimivan auton. Tähän VW-konserni on pyrkinyt ja onnistunut Suomessa ja itäisessä Euroopassa. Ei se välttämättä helppo juttu ole.

        Kiellän ehdottomasti, suhteellisen pienipalkkaisilla ei ihan varmasti Suomessa ole mitään mahdollisuuksi hankkia uutta autoa. Hinnoista en tiedä, eikä ole tarvetta selvittää, mutta uskon ettei se VW:n ja Skodan hintaero niin suuri ole, että se pienituloista yhtään auttaisi uuden auton hankinnassa.

        Esim vertaus Ladaan ontuu pahasti, Ladojen ja "länsiautojen" hintaero oli toki merkittävä.

        Toinen hämmästytävä seikka oli tuo "pirkkamalli". Jos olet joskus kaupassa tuoteselosteita lukenut, olet huomannut että se "pirkka" on usein ihan samaa tavaraa erivärisessä pakkauksessa kuin se kalliimpi merkkituote. Tuo statuskin on täysin subjektiivinen juttu jokaisen ihmisen omien korvien välissä.

        Eikä kukaan täällä yritä tehdä mistään merkistä parempaa tai huonompaa onpahan vain kerrottu noille uskovaisille ettei jakoa itä- ja länsiautoihin voi enää olla tämänpäivän maailmassa.


    • heh hehh..

      Olivatko nämä puolueettomat tutkimuslaitokset venäjällä, vai pohjoiskoreassa?
      Kylmät faktat kertovat, että Skoda on paska itäauto :)

    • jeps...

      "Näin se kuitenkin on. Ei jäädy ovet, ei katkeile polkimet, lämpiää paremmin, viimeistely vähintään yhtä hyvää."

      Hah hahh... Just viime viikolla vietiin työpaikan skoda-romu huoltoon kun katkesi kaasupolin. Ei lähtenyt tänään edes käyntiin, mutta toki pakkastakin oli yli 20 astetta. Itäromu mikä itäromu.

      • ja naapurilla, heh

        Firmojen autoistahan hajoaa ihan kaikki ja kaikki merkit.


      • Se on totta:.!!1%#?+
        ja naapurilla, heh kirjoitti:

        Firmojen autoistahan hajoaa ihan kaikki ja kaikki merkit.

        .

        eräässäkin firmassa todettiin että pitäis varmaan käyttää joskus huollossa

        "150 000 km ilman säännöllistä huoltoa ja moottori kaput"

        .


    • Hellu-ressu

      Onhan Englannin poliisillakin Skoda virkaautonakin mm.

    • uuno-eemeli

      Osta "skoota" siinä on neljä pyörää ja loota,se on myös helppo purkaa ja koota !
      Eikö vain ?
      Se on myös auto paras.sitä ei vohki yksikään varas.Se on helppo työntää ja kevyt lykkiä ja ojan penkalla on hauska "kykkiä"

      • Aivan niin:.

        .

        Niin, se on sinun mielipiteesi

        .


      • itäautoko?????

        Osta Ifa auto paras
        sit ei vohki ykskään varas
        kevyt työntää, helppo lykkii
        oja penkal hauska kykkii.

        Skoota neljä pyorää ja loota
        helppo purkaa ja koota,
        jos ei tartaa niin oota...

        Olettekohan te tälle palstalle kirjoittajat ikinä edes nähneet itä-autoa, tai sellaisessa matkustaneet, kuljettaneet, tai omistaneet?
        Jotenkin tuntuusiltä, etteivät useimmat tämän palstan kirjoittajat tiedä yhtään mitään itä-autoista, toisaalta se on hyvin ymmärrettävää, koska itä-autoja ei ole valmistettu useimpien kirjoittajien elinaikana.


      • moscov
        itäautoko????? kirjoitti:

        Osta Ifa auto paras
        sit ei vohki ykskään varas
        kevyt työntää, helppo lykkii
        oja penkal hauska kykkii.

        Skoota neljä pyorää ja loota
        helppo purkaa ja koota,
        jos ei tartaa niin oota...

        Olettekohan te tälle palstalle kirjoittajat ikinä edes nähneet itä-autoa, tai sellaisessa matkustaneet, kuljettaneet, tai omistaneet?
        Jotenkin tuntuusiltä, etteivät useimmat tämän palstan kirjoittajat tiedä yhtään mitään itä-autoista, toisaalta se on hyvin ymmärrettävää, koska itä-autoja ei ole valmistettu useimpien kirjoittajien elinaikana.

        Eipä skoda kelpaa venäjällekään, ovat sielläkin päässeet oikeiden autojen makuun ja vanha itäautomerkki myy huonosti.


      • Unohdit:.!1%#?+
        itäautoko????? kirjoitti:

        Osta Ifa auto paras
        sit ei vohki ykskään varas
        kevyt työntää, helppo lykkii
        oja penkal hauska kykkii.

        Skoota neljä pyorää ja loota
        helppo purkaa ja koota,
        jos ei tartaa niin oota...

        Olettekohan te tälle palstalle kirjoittajat ikinä edes nähneet itä-autoa, tai sellaisessa matkustaneet, kuljettaneet, tai omistaneet?
        Jotenkin tuntuusiltä, etteivät useimmat tämän palstan kirjoittajat tiedä yhtään mitään itä-autoista, toisaalta se on hyvin ymmärrettävää, koska itä-autoja ei ole valmistettu useimpien kirjoittajien elinaikana.

        .

        Unohdit vielä toisen samanlaisen 5-vuotiaan tasolla olevan leikinlaskun "Parempi ilman kuin Hillman"

        .


      • itäautoko????
        Unohdit:.!1%#?+ kirjoitti:

        .

        Unohdit vielä toisen samanlaisen 5-vuotiaan tasolla olevan leikinlaskun "Parempi ilman kuin Hillman"

        .

        En unohtanut, se ei vain kuulu itäautopalstalle kuten esim. nämä:

        Osta Volga, voimanpesä
        korjaa sitä koko kesä

        Ota velka, osta Volga
        Volga lopuu ennemmin kuin velka.


      • unohtaja
        Unohdit:.!1%#?+ kirjoitti:

        .

        Unohdit vielä toisen samanlaisen 5-vuotiaan tasolla olevan leikinlaskun "Parempi ilman kuin Hillman"

        .

        Kuinka moni 5-vuotias osaa kirjoittaa, taidat olla ihan ite 5-vuotiaan tasolla.
        ps. Oletko koskaan ihan ite nähnyt itäautoa?


      • muistaja
        unohtaja kirjoitti:

        Kuinka moni 5-vuotias osaa kirjoittaa, taidat olla ihan ite 5-vuotiaan tasolla.
        ps. Oletko koskaan ihan ite nähnyt itäautoa?

        Suomessa ei voi olla näkemättä itäautoja. Niitähän tulee joka mutkassa vastaan. Onhan Skoda yksi Suomen suosituimmista automerkeistäkin.


      • muisan vielä vähän
        muistaja kirjoitti:

        Suomessa ei voi olla näkemättä itäautoja. Niitähän tulee joka mutkassa vastaan. Onhan Skoda yksi Suomen suosituimmista automerkeistäkin.

        Ei voi olla näkemättä itäautoja mobilistitapahtumissa. Siinä olet oikeassa koska sodanjälkeinen autohistoria oli hyvin itäautopainotteista, kuten jokainen asioita ymmärtävä tietää.
        Nykyisin noita itäSkodia ei juurikaan näy arkipäivän liikenteessä kuten ei muitakaan itäautoja, tuonhan varmasti viisaana ihmisenä tajuat, miksi ei?


      • muistaja
        muisan vielä vähän kirjoitti:

        Ei voi olla näkemättä itäautoja mobilistitapahtumissa. Siinä olet oikeassa koska sodanjälkeinen autohistoria oli hyvin itäautopainotteista, kuten jokainen asioita ymmärtävä tietää.
        Nykyisin noita itäSkodia ei juurikaan näy arkipäivän liikenteessä kuten ei muitakaan itäautoja, tuonhan varmasti viisaana ihmisenä tajuat, miksi ei?

        Vai niin ;-)


      • skoda king
        muistaja kirjoitti:

        Vai niin ;-)

        Skoda - itäautojen kuningas suomessa vuonna 2012, jaa että miksi? no kun muita ei enää ole.


    • Anonyymi

      Aloittaja tarkoitti varmaan sanoa että Škoda on paras lännessä yhä myytävänä oleva uusi itäautomerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pelastusalan pimeä puoli: machokulttuuria ja seksuaalista häirintää

      Ohhoh. Kiinnostava ja todella hämmentävä artikkeli pelastuslaitosten ja ensihoidon meiningistä. Hyvä että näistä asioista puhutaan, muuten ei mikään i
      Maailman menoa
      276
      3318
    2. Sofia pääsi rakkaansa luo

      Matkustaa business luokassa. Mahtaa Sofian mollaajat olla kateellisia😄
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      1716
    3. Stefu mahtavalla lomalla.

      Hyvää ruokaa ja lämmintä. Kyllä nyt kelpaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1407
    4. Miksei Suomesta viedä juuri mitään elintarvikkeita?

      Ihmettelee Madventures Rantala Hesarin kolumnissaan. On tehnyt sellaisen havainnon, että maailmalla törmää jatkuvasti pohjoismaisiin ruokiin, muttei s
      Maailman menoa
      278
      1387
    5. Kaisa Mäkäräinen antoi erikoistehtävän Jarkko-rakkaalle: "Ethän sä voi sitä asetta jättää..."

      Kaisa Mäkäräinen kutsuu Maria Veitolan Joensuun kaupungilta saadulle tontille rakennettuun upeaan hirsitaloon Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa. Muk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1021
    6. Mistä se korona oikein tuli?

      Näin entisenä lappajärveläisenä ihmettelen mistä se korona noin rajusti levisi. Oliko jokin tapahtuma vai mikä?
      Lappajärvi
      94
      927
    7. PS edustaja luetteli rikollisten nimiä, Ahmed, Ali, Mohammed

      https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008359206.html Suvakit taas suuttui kun joku kertoi faktan ja totuuden. Häpeällistä että jotkut haluavat pe
      Maailman menoa
      236
      909
    8. Se on niin

      Että sä et anna kenenkään rakastaa sua. Tai ehkä annat, hitostako mä tiedän. Tai ehkä tiedän, koska tuntuu että tunnen sut hyvin. En välttämättä, mutt
      Ikävä
      64
      875
    9. Valtamedia valehtelee!

      Lokakuu 2021 Työskentelen sairaanhoitajana isossa sairaalassa. Koronaa on viimeisen 1.5 vuoden aikana esiintynyt osastollamme ja muilla osastoilla. T
      Maailman menoa
      206
      686
    10. Kumpi uskaltaa kertoa

      Ensin että rakastaa. Kun olet seurustellut jonkin aikaa vaikka 3 kuukautta niin kumpi sanoo ensin että rakastan sinua?
      Sinkut
      155
      685
    Aihe