99-bensa!

meitsi

On 99 bensan jakelu loppunut shelliltäkin, mistäs sitä nyt sais.. vai onnistuuko jonkun lisä-aineen kanssa läträäminen? kertokaapa vinkkejä

Ruohonleikkuri Toro Briggs&Strattonin 8hv koneella kiittää vastanneita!

kopio pienkonepalstalta..

12

8678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimmo

      Tere!

      Joo 99-oktaanisen bensan myynti loppui Suomessa jo aikoja sitten, viimeisenä sitä myi Shell.

      Mutta nykyäänhän toi parempi laatu elikkä 98E on aika lähellä 99-oktaanista.

      Jotkut vanhemmat moottorit vaativat lisäaineistuksen. Ainakin Teboil ja Neste myyvät tätä luisaainetta annostelupulloissa.

      Tuskin tollanen B&S kone vaatii mitään 99 tai edes 98E oktaanista bensaa. Ainakin joissakin leikkureissa on vaatimuksena 77 oktaninen polttoaine.

    • jjj

      herttoniemen pisara asemalta saa vielä 99:ä

    • Rellu5L

      Neste-asemilta saa kilpabensaa, jonka oktaaniluku on 99 .

      • Kimmo

        Mistä Neste asemilta sitä bensaa saa?

        Siis mä en oo ainakaan nähny yhdessäkään automaatissa, eikä oo ollu sisälläkään sillon kun oon siellä käyny.

        Vai pitäskö niitä pyytää tilaamaan??

        Niin ja ennen kaikkea mitä se bensiini maksaa??

        Ja minkä kokoisissa astioissa sitä oikein myydään?


    • arp

      Mitäs se on lisäaineellinen 98E jota myy...mikähän se oli...Seo(?)... tai kummiskin joku näistä pikkuketjuista.

      • Jamppa

        on sellainen käsitys että noi 98:t on kaikki sen 99 todellisuudessa ja ne vaan merkattiin aikoinaan erikseen eli 98:sta tuli lyijytön "nykybensa" ja 98 ja 99 sun muut oli/on lisäaineistettu vahvemmin lyijyä korvaavilla aineilla eli vanhemmille putputtajille.

        Näin olen aikanaan kuullut huoltoasemaihmisiltä mutta korjatkaa toki jos olen väärässä!


    • Niki

      Turussa Tampereentien Seo myy edelleen 99 oktaanista polttoainetta.. Vähiin käy ennen kuin loppuu...

    • Anonyymi

      Kylä lähtee kun on 99 taas EU määrää kaiken ja kietää Suomelta kaiken vaikka itse käyttää sitä. Suomi eroon EU:sta

      • Anonyymi

        Löytyykö jostain muusta EU masta 99 oktaanista bensaa?


    • Anonyymi

      Kuubasta ja pohjoiskoreasta, löytyy saapas mallia!

    • Anonyymi

      Tämä nyt tuli ensimmäisenä mieleeni, jos Berlinin murre taipuu. https://www.aral.de/de/global/retail/kraftstoffe-und-preise/unsere-kraftstoffe/kraftstoffuebersicht/ultimate/aral-ultimate-102.html

      Muistaakseni olen tankannut myös 106 oktaanista euroopassa, mutta se saattoi olla etanolia. Se tietysti ihmetyttää kysyjältä, että mitä hyötyä haet korkeasta oktaaniarvosta? Mikäli moottoria ja varsinkaan sen ohjausta ei ole suunniteltu isoille oktaaniarvoille, niin hyöty on varsin vähäinen tai suorastaan olematon. Eikä Suomessa joudu missään edes nykymoottoria kuormittamaan.

    • Anonyymi

      sitä saa Teboililta, Kotkan Ritoililta ja Ysi5 asemilta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe