Soini yritti kerätä uskovaisilta ääniä antamalla ymmärtää että on uudestisyntynyt kristitty.
Tarkkakorvainen huomasi kuitenkin että Soini kertoi kohdanneensa Kristuksen. Jos olisi todella uudestisyntynyt, olisi käyttänyt sanaa Jeesus.
Koska kukaan ei voi sanoa 'Jeesus olkoon Herra' paitsi Pyhässä Hengessä.
Nyt Soinin valheellisuus paljastuu, kun asettuu Haaviston taakse.
Valheella on lyhyet jäljet. Niin tässäkin tapauksessa.
Lienee jonkinlaisen psykologisen kokemuksen saanut, mutta ei ole totisesti uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä.
'Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.' (Luuk 6:43-45).
Soinin kaksinaamaisuus paljastui
26
158
Vastaukset
- KTS (Ei kirj.)
Tietääkseni Kristus ja Jeesus ovat kristinopissa yksi ja sama...:o
- uus-uskonto
Kristus vain on kunnioittavampi, eikä sitä toistella epäkunnioittavasti ja lausuta turhaan, kuten helluntailaiset joka paikassa "Jeesusta".
Todella uudestisyntynyt kunnioittaa Jumalan pyhyyttä. Helluntailaiset "ylistävät", tanssien savukoneiden keskellä ja "evankelioivat" selällään.
En kutsuisi tuollaista uudestisyntymäksi. Jo ajatus pilkkaa Jumalaa. - Soini vilpitön
uus-uskonto kirjoitti:
Kristus vain on kunnioittavampi, eikä sitä toistella epäkunnioittavasti ja lausuta turhaan, kuten helluntailaiset joka paikassa "Jeesusta".
Todella uudestisyntynyt kunnioittaa Jumalan pyhyyttä. Helluntailaiset "ylistävät", tanssien savukoneiden keskellä ja "evankelioivat" selällään.
En kutsuisi tuollaista uudestisyntymäksi. Jo ajatus pilkkaa Jumalaa.Soini evankelio vaalitenteissä monta kertaa, huomaa myös hänen lausuntonsa Haavistosta, hän ojensi kätensä eikä kääntänyt selkäänsä. Näin toimi Jeesuskin aikanaan, kyllä anteeksianto Hakkaraisen ja Haaviston välillä oli oikein , siksi Soini häntä kannattaa inhimmillisyyden nimissä, luuleeko aloittaja itse olevansa synnitön.
- monia kristuksia
No kuten tavallista, sinä KTS et teidä yhtään mitään.
Yeshua = Pelastaja, Kristus= Voideltu
Siis rooma.kat. Soini hämäsi äänestäjiä sanomalla, ettei häpeä kristusta.
Mikähän kristus oli Soinilla kyseessä, oliko anti-kristus, vai joku muu "voideltu".
Sanoohan Raamattukin, että jos teille sanotaan "Katso tuolla on kristus" tai täällä, älkää uskoko,
Jeesus-nimeä Soini ei koskaan sano. monia kristuksia kirjoitti:
No kuten tavallista, sinä KTS et teidä yhtään mitään.
Yeshua = Pelastaja, Kristus= Voideltu
Siis rooma.kat. Soini hämäsi äänestäjiä sanomalla, ettei häpeä kristusta.
Mikähän kristus oli Soinilla kyseessä, oliko anti-kristus, vai joku muu "voideltu".
Sanoohan Raamattukin, että jos teille sanotaan "Katso tuolla on kristus" tai täällä, älkää uskoko,
Jeesus-nimeä Soini ei koskaan sano.* Kristus on arvonimi. Jumalan Pojan arvoa tarkoittaa Voideltua, ja myös, että Jeesus on Jumala.
* Kun Jeesus kysyi opetuslapsiltaan, kenen he sanovat Hänen olevan? Pietari vastas, " Sinä olet elävän Jumalan Poika Kristus. Jeesus vastasi, " Liha ja veri ei ole tätä sinulle ilmoittanut, vaan Jumalan Henki on sen ilmoittanut sinulle." Kristus tarkoittaa Jumalaa, koska Hän on Jumalan Poika. Jumala on Hänet voidellut Kristukseksi = Jumalaksi Jumalan Pojan ominaisuudessa . Järjenkin jo pitäisi se käsittää, että Poika on aivan sama kuin Isä. Jos Isä on Jumala, on Poikakin !- j.t. von bulke
"Tietosi" tuntuvat olevan huteralla pohjalla. Selvitteleppä asiaa ja kysele tietäviltä. Meille Jeesuksen omille nämä asiat ovat totisesti selviä. Kun Herra sinutkin joskus ehkä saa uudestisynnyttää, niin tulet samalla tietämään, missä nimessä ihminen voi pelastua.
- näin se vaan on
Soini vilpitön kirjoitti:
Soini evankelio vaalitenteissä monta kertaa, huomaa myös hänen lausuntonsa Haavistosta, hän ojensi kätensä eikä kääntänyt selkäänsä. Näin toimi Jeesuskin aikanaan, kyllä anteeksianto Hakkaraisen ja Haaviston välillä oli oikein , siksi Soini häntä kannattaa inhimmillisyyden nimissä, luuleeko aloittaja itse olevansa synnitön.
Soinia mainostetaan älykkääksi, (jopa muutkin kuin hän itse ovat sitä mieltä), mutta kyllä Timon nenä venyi huikeasti kun globaali homoverkosto iski.
- DoctorT
Soinin jaakailu kumpaa äänestää, kyllä murtaa hänen heteroliittoja voimakkaasti puolustamaansa kantaa!
Eli pettynyt häviäjä päästelee harkitsemattomia. - uus-uskonto
Plussista ja miinuksista näkee, mille ajatuksille hellarit antavat hyväksyntänsä ja mille miinukset.
- 1321234
Soini on populisti. Hän kumartaa siihen suuntaan missä äänestäjät ovat.
Kun kumartaa äänestäjiä päin, osoittaa takapuoli automaattisesti kohti Jumalaa.- uus-uskonto
Niin. Tehän ette näe lähimmäisessä Jumalaa.
Kun Soini puhuu hillitysti ja kunnioittavasti Kristuksesta ja haluaa olla kansan puolella, te mollaatte häntä. Te näette Jumalan per seessä.
Lutheriakin te mollaatte. Myös hän sanoi, että Jumala löytyy jokaisesta lähimmäisestä.
- Hyvät hyssykät!
"Tarkkakorvainen huomasi kuitenkin että Soini kertoi kohdanneensa Kristuksen. Jos olisi todella uudestisyntynyt, olisi käyttänyt sanaa Jeesus."
Täytyy sanoa että tarkkaa hommaa on tuo uskovaisuus! Pitää käyttää kahdesta synonyymista sitä (pyhän hengen ilmoittamaa?) oikeaa että pysyy uskovien kirjoissa ;) - Jochanan (Ei kirj.)
Jos aloittaja on helluntailainen, niin tämä keskustelunavaus on kyllä helluntaihulluuden huippu.
- aloittaja.
Olen mieluummin hulluna matkalla taivaaseen, kuin tämänmaaiman viisaitten joukossa iankaikkiseen kadotukseen!
- tuu tänne
aloittaja. kirjoitti:
Olen mieluummin hulluna matkalla taivaaseen, kuin tämänmaaiman viisaitten joukossa iankaikkiseen kadotukseen!
- se jälkiviisaus
Hyvähän se on jälkikäteen olla tarkkakorvainen.
Miksi et aikaisemmin ollut tarkkakorvaisempi?
Tulevaisuudessakin tulet aivan varmasti esiintymään tarkkakorvaisena jälkiviisaana mistä ei ole hyötyä.
Oleppas nyt tarkkakorvainen äläkä sitten joskus tulevaisuudessa jälkiviisas.
Jeesuksen jäähyväisrukous
1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi:
"Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut. 2 Sinä olet uskonut kaikki ihmiset hänen valtaansa, jotta hän antaisi ikuisen elämän kaikille, jotka olet hänelle uskonut. 3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4 Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni. 5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.
6 "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi 7 ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta. 8 Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle. 10 Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.
11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.
13 "Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät. 14 Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. 15 En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta. 16 He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu. 17 Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. 18 Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. 19 Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.
20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. 21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.
24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista. 25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. 26 Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä." - KTS (Ei kirj.)
Kristus on arvonimi (Voideltu) ja kristinopissa kaikki, ketjun aloittajaa lukuunottamatta tietävät, että sillä tarkoitetaan Jeesusta. Ketjun aloittaja palautettakoon takaisin rippikoulun penkille alkeita opiskelemaan.
- kristittyjen Kristus
Kristus = Messias.
Soini, kuten kristityt yleensä, kunnioittavat tällä nimellä Jeesusta, joka taas on henkilön etunimi.
Helluntailaiset eivät ole todellisia kristittyjä, sana Kristus herättää heissä heti paheksunnan, tätäkin pilkkaa he ovat jauhaneet vuosikymmeniä, aloittaja ei ole ensimmäinen hellari, jonka suusta tuon kuulee. Sana kristitty tulee sanasta Kristukseen uskovat ja Häntä tunnustavat. Tämä suuntunnustus ei tule helluntailaisten suusta. Jeesus- nimessä voi tanssia ja humpata, sehän on vain kauan sitten eläneen henkilön nimi.
"Mutta me tunnustamme ylösnoussutta Kristusta!" (Paavali).
- Shalom Soinille
Enpä ole koskaan kuullut kenenkään presidenttiehdokkaan tai presidentin niin suoraan sanovan, että uskoo Jumalaan, on Kristuksen ystävä, on Israelin ystävä ja puolustaa juutalaisia. Todella luja selkäranka Soinilla, moni ei olisi uskaltanut noita sanoja sanoa, mutta hän uskalsi tuoda arvonsa esiin jo eduskuntavaaleissa ja nyt pressavaaleissa. Hienoa, todella hienoa, toivon Soinille kaikenlaista menestystä eli Shalom Soinille.
- nimi on annettu
>> Jeesus- nimessä voi tanssia ja humpata, sehän on vain kauan sitten eläneen henkilön nimi.
- Usko tärkeä
Shahlom Soinille, olet oikeassa , Soini esim, yritti tuoda esiin Haaviston osalta ihmisyyttä Hakkaraista kohtaan ja sitäkin ivattiin, hän ottaa kyllä uskonasiat tosissaan, kiitos sinulle hyvästä kirjoituksesta.
- shahlom aleikum
Usko tärkeä kirjoitti:
Shahlom Soinille, olet oikeassa , Soini esim, yritti tuoda esiin Haaviston osalta ihmisyyttä Hakkaraista kohtaan ja sitäkin ivattiin, hän ottaa kyllä uskonasiat tosissaan, kiitos sinulle hyvästä kirjoituksesta.
Kai myös äänestit häntä?
Pelkkä shahlom ei tee presidenttiä.
- crysanteemi
Miettikäähän miten paljon Herra iloitsee siitä että tällainen vaikutusvaltainen poliitikko (tai ihan kuka tahansa!) tunnustautuu Hänen seuraajakseen koko kansan edessä. Myönnän että minustakin olisi luontevampaa sanoa kohdanneeni Jeesuksen, mutta ehkä katolilaisilla on hieman erilainen tapa. En tunne henkilökohtaisesti yhtään katolilaista. Joka tapauksessa on mahtavaa, että yleensä tunnustetaan Herra Jeesus Kristus, koska Suomessa ei ikävä kyllä ole enää yhtään muodikasta olla Hänen seuraajansa.
Uskon että Soini on sanansa mittainen mies ja kunnioittaa ja rakastaa Jeesusta vilpittömin sydämin.
Herra vain niin toivoisi että kaikki kristityt olisivat yhtä ja rakastaisivat toisiaan! (Eivätkä puuttuisi aina kaikenlaisiin pikkuseikkoihin.) Silloin voisimme saada paljon aikaan, ja ehkä Suomestakin tulisi vielä aidosti kristitty maa. - KTS (Ei kirj.)
1. Johanneksen kirje:
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Tunnustaako ketjun aloittaja Jeesuksen Kristukseksi vai edustaako antikristuksen henkeä.
Johanneksen evankeliumi:
9:22 Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.
Onko israelfanitus Kristusta tärkeämpää? - Virsi440
Täytyy sanoa, että lamasta ja taantumasta huolimatta tässä maassa on kotikutoisia "henkienerottajia" niin, että päät yhteen kolisee.
Luoja yksin tietää sen tuskan ja kyynelten määrän, minkä nuo ovat toimillaan aiheuttaneet........
"...he sanovat, emmekö me sinun nimessäsi tehneet..."............ - kansalainen
Kannattaa muistaa että Suomessa politiikka on melko erillään uskonnosta.
Vihreät puolueena ovat selkeästi enemmän kansalaisyhteikunnan ja Demokratian puolella kuten Perusuomalaisetkin. Kokoomus taas on Valtiovallan ja Harvainvallan lisäämisen puolella jotta yhä pienemmällä joukolla olisi valta.
Kun Soini sanoo harkitsevansa haaviston äänesämistä, hän tässä korostaa tätä nimenomaista seikkaa eli puolueen linjaa. Yksityishenkilönä hän ei kuitenaan anna suoraa ohjetta että haavistoa pitäisi äänestää koska hänkään ei tiedä miten tässä tilanteessa tulisi toimia tuon kärjistyneen kysymyksen suhteen. eli jos haavistolla ei olisi mieskumppania Soimi Luultavasti neuvoisi kaikkia äänestämään vihreää ehdokasta tilanteessa jossa kokoomus on vastapuolena.
Tämä Pahuuden voimien juoni saa ihmiset epäröimään jotta Rahan valta pääsisi Hallitsemaan. Voi myös olla että molempi pahempi
Ei kuitenkaan ole ihmisen tehtävä tuomita Vaan Jumalan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.881296Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111125Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120- 77949
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942