Yrittääkö ateisti

En vielä käänny

Yrittääkö ateisti vakuuttaa muille olevansa oikeassa ja pyrkiikö ateisti näin olemaan uskottava ja vaikuttamaan toisen mielipiteeseen?

12

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääntösädetikku

      Ateistilla on oma mielipide, ei muuta.
      Ateisteille ei kuulu käännytys tai ns.lähetystyö jossa tarkoituksella taivutellaan ihmisiä uskomaan johonkin.

      Jos joku haluaa uskoa jumalaan, allahiin tai keijukaisiin, uskokoon ihan rauhassa. Ei se ole meiltä ateisteilta mitenkään pois.

      Toivomme toki, että vakaumustamme kunnioitetaa, eikä meille tuputeta omaa uskoa/uskontoa.

    • Ateisteja on monenlaisia, niinkuin teistejäkin. Kyllähän jotkut ateistit ärähtävätkin jos joku alkaa jeesuksista ja muhammedeista saarnaamaan, mutta oman kokemukseni mukaan se on kyllä ne teistit, jotka yrittävät käännyttää toisia teistejä. Ateisteja ehkä harvemmin, koska käännytystyön onnistumisen ennuste on niin paljon huonompi kuin jos kohde olisi jo valmiiksi jumaluskoinen. Vaihtaminen on helpompaa kuin koko maailmankuvan muuttaminen, arvaan ma.

    • ++++++++

      Jotkut ateistit haluavat, että ihmiset pystyvät perustelemaan sen mihin he uskovat.

      Toiset eivät voisi vähempää välittää, kunhan vaan maan lakeihin ei minkään kultin oppeja aleta väkisin tunkea.

    • ateistinen 6554453

      Minä ainakin pyrin näillä palstoilla vakuuttamaan kaikki eri mieltä olevat, varsinkin uskovaisuuteen kallellaan olevat, siitä että he ovat väärässä ja naurettavia typerine käsityksineen.

      On sitten heidän oma asiansa mitä jatkossa tekevät.

    • En vielä käänny

      eNTÄ Kristitty? Sellainen huoran poikaan uskova hullu, joka on epäkohtelias, jopa omilleen. Tällä palstalla tavan uskovaiset ottavat haukkuja vastaan Lestadiolaisilta nimimerkeiltä, jotka haukkuvat toisia "täiksi" ja HELLuntalaisilta,jotka ovat ilmiriidoissa Lestojen kanssa.

      Jeesus katsoo tätä kaikkea vierestä, ja saa erektion sykkimään, kun nämä yllä kuvatut sekopäät alkavat teilata toisiaan.

      Ja Jeesus **** välittää jos joku oma sielu kuoleekin..

      EVK:n mielipide omasta Kristinuskostani, tuosta haisevasta ja uppoavasta juustolaivasta

    • :) niin lustia!

      No tasan tarkkaan joudut jossain vaiheessa kääntymään. Viimeistään liikennepylpyrässä tai t-risteyksessä... Vaikuta omat korvas marakatti! :)

    • En vielä käänny

      Pakko sanoa, että tällä palstalla olevat Kristityt veljeni eli siskoni saavat minua tuntemaan kovaa halua erota kirkosta!

      En halua olla terroristien kanssa samassa lahkossa, käyttävätpä he aseenaan AK:ta tai KeyboArdia...

      Rynkky nätti, tai Netti BItti .. enää en tiedä eroa, kumpi on pahempi!
      Krislamisti vai Istitty... oijoi tavisKristitynä sekoan jo sanoissa

      Pahoittelen avausta, nyt näen jo kaiken selkemänmin.

      Kristinusko on sairaus!

    • vihtuilija

      Yleisesti ottaen, jokainen eliö yrittää vakuuttaa muille olevansa oikeassa ja pyrkii olemaan uskottava ja vaikuttamaan toisen mielipiteeseen.

      Yrittääkö teisti vakuuttaa muille olevan hyvä ihminen siten, että pyrkii mustamaalaamaan muut ihmiset ihmisen yleisillä ominaisuuksilla, joille on annettu syyttä suotta negatiivinen lataus?

      • sapienssi

        Oikeassa olemisen pitäminen omana ominaisuutenaan on suvaitsemattomuutta muunlaisia mielipiteitä kohtaan.

        Vain matemaattisissa tieteissä joihin fysiikka kuuluu voidaan pitää olevan ehdottomia totuuksia ja muissa tieteissä ehdottomia totuuksia ei oikeastaan olekaan ja väärässä oleminenkaan ei useimmiten ole vahingollista, ellei satu heikoille jäille menemään kirjaimellisesti sanottuna.

        Tarkemmin ilmaistuna kysymyksessä on usko oikeassa olemiseen tiedon puuttuessa. Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta.

        Siksipä epäily onkin kaiken tervein vaihtoehto monessa asiassa ja sosiaalisesti hyväksytyin toiminta malli ja tieteellisenkin toiminnan perus lähtökohta todellisuudessa, jossa uusi paremmin perusteltu teoria korvaa vanhemman käsityksen jostain asiasta.

        Yleisesti ottaen jokainen eliö kyllä pyrkii turvaamaan toimeentulonsa lajin säilymisen kannalta, joko tiedostamatta tai tietoisesti kokemukseen pohjautuen olematta sen kummemmin oikeassa tai väärässä.

        Itse ja ihmettelen negattivistä asennetta kirjoituksissa ja niiden tarkoitusperiä oman näkemyksensä ilmaisemiseksi. Ainakaan ne eivät edistä sanoman perillemenoa millään tavalla, vaan ilmaisevat henkilön vihaa ja katkeruutta jotain asiaa kohtaan.


      • ateistinen 6554453
        sapienssi kirjoitti:

        Oikeassa olemisen pitäminen omana ominaisuutenaan on suvaitsemattomuutta muunlaisia mielipiteitä kohtaan.

        Vain matemaattisissa tieteissä joihin fysiikka kuuluu voidaan pitää olevan ehdottomia totuuksia ja muissa tieteissä ehdottomia totuuksia ei oikeastaan olekaan ja väärässä oleminenkaan ei useimmiten ole vahingollista, ellei satu heikoille jäille menemään kirjaimellisesti sanottuna.

        Tarkemmin ilmaistuna kysymyksessä on usko oikeassa olemiseen tiedon puuttuessa. Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta.

        Siksipä epäily onkin kaiken tervein vaihtoehto monessa asiassa ja sosiaalisesti hyväksytyin toiminta malli ja tieteellisenkin toiminnan perus lähtökohta todellisuudessa, jossa uusi paremmin perusteltu teoria korvaa vanhemman käsityksen jostain asiasta.

        Yleisesti ottaen jokainen eliö kyllä pyrkii turvaamaan toimeentulonsa lajin säilymisen kannalta, joko tiedostamatta tai tietoisesti kokemukseen pohjautuen olematta sen kummemmin oikeassa tai väärässä.

        Itse ja ihmettelen negattivistä asennetta kirjoituksissa ja niiden tarkoitusperiä oman näkemyksensä ilmaisemiseksi. Ainakaan ne eivät edistä sanoman perillemenoa millään tavalla, vaan ilmaisevat henkilön vihaa ja katkeruutta jotain asiaa kohtaan.

        Kun verrataan erilaisten ihmisten maailmankatsomusten ja sensellaisten naurettavuusastettta, niin kyllä se fundamentalistisilla kristityillä/juutalaisilla/islamilaisilla lähentelee 100%:a.

        On vain terveellistä tällaiselle naurettavalle uskovaiselle jos hänen uskoaan vähän horjutellaan.


      • No joo
        sapienssi kirjoitti:

        Oikeassa olemisen pitäminen omana ominaisuutenaan on suvaitsemattomuutta muunlaisia mielipiteitä kohtaan.

        Vain matemaattisissa tieteissä joihin fysiikka kuuluu voidaan pitää olevan ehdottomia totuuksia ja muissa tieteissä ehdottomia totuuksia ei oikeastaan olekaan ja väärässä oleminenkaan ei useimmiten ole vahingollista, ellei satu heikoille jäille menemään kirjaimellisesti sanottuna.

        Tarkemmin ilmaistuna kysymyksessä on usko oikeassa olemiseen tiedon puuttuessa. Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta.

        Siksipä epäily onkin kaiken tervein vaihtoehto monessa asiassa ja sosiaalisesti hyväksytyin toiminta malli ja tieteellisenkin toiminnan perus lähtökohta todellisuudessa, jossa uusi paremmin perusteltu teoria korvaa vanhemman käsityksen jostain asiasta.

        Yleisesti ottaen jokainen eliö kyllä pyrkii turvaamaan toimeentulonsa lajin säilymisen kannalta, joko tiedostamatta tai tietoisesti kokemukseen pohjautuen olematta sen kummemmin oikeassa tai väärässä.

        Itse ja ihmettelen negattivistä asennetta kirjoituksissa ja niiden tarkoitusperiä oman näkemyksensä ilmaisemiseksi. Ainakaan ne eivät edistä sanoman perillemenoa millään tavalla, vaan ilmaisevat henkilön vihaa ja katkeruutta jotain asiaa kohtaan.

        "Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta."

        Tietysti, alkajaisiksi. Mutta kun noita mittauksia on jo koko lailla tehty ja otettu huomioon vallitsevat sääolot, vesien virtaukset ym., voi tulla vastaan sellainenkin tilanne että kokemukseen pohjautuen voi aivan huoletta mennä jäälle, koska on jokseenkin epätodennäköistä ettei se kantaisi. Sellainen on sitä tietoa.

        Vähän niinkuin Merirosvoradion (muistaakseni) muunnellussa jäätiedotuksessa: "Jos jää on aivan erityisen vahvaa, on turha ottaa mukaan puukkoja, köysiä ja pitkiä riukuja, niistä on vain vaivaa".


    • En vielä käänny
      25.1.2012 15:26

      >>>Yrittääkö ateisti vakuuttaa muille olevansa oikeassa ja pyrkiikö ateisti näin olemaan uskottava ja vaikuttamaan toisen mielipiteeseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe