Yrittääkö ateisti vakuuttaa muille olevansa oikeassa ja pyrkiikö ateisti näin olemaan uskottava ja vaikuttamaan toisen mielipiteeseen?
Yrittääkö ateisti
12
120
Vastaukset
- Kääntösädetikku
Ateistilla on oma mielipide, ei muuta.
Ateisteille ei kuulu käännytys tai ns.lähetystyö jossa tarkoituksella taivutellaan ihmisiä uskomaan johonkin.
Jos joku haluaa uskoa jumalaan, allahiin tai keijukaisiin, uskokoon ihan rauhassa. Ei se ole meiltä ateisteilta mitenkään pois.
Toivomme toki, että vakaumustamme kunnioitetaa, eikä meille tuputeta omaa uskoa/uskontoa. Ateisteja on monenlaisia, niinkuin teistejäkin. Kyllähän jotkut ateistit ärähtävätkin jos joku alkaa jeesuksista ja muhammedeista saarnaamaan, mutta oman kokemukseni mukaan se on kyllä ne teistit, jotka yrittävät käännyttää toisia teistejä. Ateisteja ehkä harvemmin, koska käännytystyön onnistumisen ennuste on niin paljon huonompi kuin jos kohde olisi jo valmiiksi jumaluskoinen. Vaihtaminen on helpompaa kuin koko maailmankuvan muuttaminen, arvaan ma.
- ++++++++
Jotkut ateistit haluavat, että ihmiset pystyvät perustelemaan sen mihin he uskovat.
Toiset eivät voisi vähempää välittää, kunhan vaan maan lakeihin ei minkään kultin oppeja aleta väkisin tunkea. - ateistinen 6554453
Minä ainakin pyrin näillä palstoilla vakuuttamaan kaikki eri mieltä olevat, varsinkin uskovaisuuteen kallellaan olevat, siitä että he ovat väärässä ja naurettavia typerine käsityksineen.
On sitten heidän oma asiansa mitä jatkossa tekevät. - En vielä käänny
eNTÄ Kristitty? Sellainen huoran poikaan uskova hullu, joka on epäkohtelias, jopa omilleen. Tällä palstalla tavan uskovaiset ottavat haukkuja vastaan Lestadiolaisilta nimimerkeiltä, jotka haukkuvat toisia "täiksi" ja HELLuntalaisilta,jotka ovat ilmiriidoissa Lestojen kanssa.
Jeesus katsoo tätä kaikkea vierestä, ja saa erektion sykkimään, kun nämä yllä kuvatut sekopäät alkavat teilata toisiaan.
Ja Jeesus **** välittää jos joku oma sielu kuoleekin..
EVK:n mielipide omasta Kristinuskostani, tuosta haisevasta ja uppoavasta juustolaivasta - :) niin lustia!
No tasan tarkkaan joudut jossain vaiheessa kääntymään. Viimeistään liikennepylpyrässä tai t-risteyksessä... Vaikuta omat korvas marakatti! :)
- En vielä käänny
Pakko sanoa, että tällä palstalla olevat Kristityt veljeni eli siskoni saavat minua tuntemaan kovaa halua erota kirkosta!
En halua olla terroristien kanssa samassa lahkossa, käyttävätpä he aseenaan AK:ta tai KeyboArdia...
Rynkky nätti, tai Netti BItti .. enää en tiedä eroa, kumpi on pahempi!
Krislamisti vai Istitty... oijoi tavisKristitynä sekoan jo sanoissa
Pahoittelen avausta, nyt näen jo kaiken selkemänmin.
Kristinusko on sairaus! - vihtuilija
Yleisesti ottaen, jokainen eliö yrittää vakuuttaa muille olevansa oikeassa ja pyrkii olemaan uskottava ja vaikuttamaan toisen mielipiteeseen.
Yrittääkö teisti vakuuttaa muille olevan hyvä ihminen siten, että pyrkii mustamaalaamaan muut ihmiset ihmisen yleisillä ominaisuuksilla, joille on annettu syyttä suotta negatiivinen lataus?- sapienssi
Oikeassa olemisen pitäminen omana ominaisuutenaan on suvaitsemattomuutta muunlaisia mielipiteitä kohtaan.
Vain matemaattisissa tieteissä joihin fysiikka kuuluu voidaan pitää olevan ehdottomia totuuksia ja muissa tieteissä ehdottomia totuuksia ei oikeastaan olekaan ja väärässä oleminenkaan ei useimmiten ole vahingollista, ellei satu heikoille jäille menemään kirjaimellisesti sanottuna.
Tarkemmin ilmaistuna kysymyksessä on usko oikeassa olemiseen tiedon puuttuessa. Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta.
Siksipä epäily onkin kaiken tervein vaihtoehto monessa asiassa ja sosiaalisesti hyväksytyin toiminta malli ja tieteellisenkin toiminnan perus lähtökohta todellisuudessa, jossa uusi paremmin perusteltu teoria korvaa vanhemman käsityksen jostain asiasta.
Yleisesti ottaen jokainen eliö kyllä pyrkii turvaamaan toimeentulonsa lajin säilymisen kannalta, joko tiedostamatta tai tietoisesti kokemukseen pohjautuen olematta sen kummemmin oikeassa tai väärässä.
Itse ja ihmettelen negattivistä asennetta kirjoituksissa ja niiden tarkoitusperiä oman näkemyksensä ilmaisemiseksi. Ainakaan ne eivät edistä sanoman perillemenoa millään tavalla, vaan ilmaisevat henkilön vihaa ja katkeruutta jotain asiaa kohtaan. - ateistinen 6554453
sapienssi kirjoitti:
Oikeassa olemisen pitäminen omana ominaisuutenaan on suvaitsemattomuutta muunlaisia mielipiteitä kohtaan.
Vain matemaattisissa tieteissä joihin fysiikka kuuluu voidaan pitää olevan ehdottomia totuuksia ja muissa tieteissä ehdottomia totuuksia ei oikeastaan olekaan ja väärässä oleminenkaan ei useimmiten ole vahingollista, ellei satu heikoille jäille menemään kirjaimellisesti sanottuna.
Tarkemmin ilmaistuna kysymyksessä on usko oikeassa olemiseen tiedon puuttuessa. Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta.
Siksipä epäily onkin kaiken tervein vaihtoehto monessa asiassa ja sosiaalisesti hyväksytyin toiminta malli ja tieteellisenkin toiminnan perus lähtökohta todellisuudessa, jossa uusi paremmin perusteltu teoria korvaa vanhemman käsityksen jostain asiasta.
Yleisesti ottaen jokainen eliö kyllä pyrkii turvaamaan toimeentulonsa lajin säilymisen kannalta, joko tiedostamatta tai tietoisesti kokemukseen pohjautuen olematta sen kummemmin oikeassa tai väärässä.
Itse ja ihmettelen negattivistä asennetta kirjoituksissa ja niiden tarkoitusperiä oman näkemyksensä ilmaisemiseksi. Ainakaan ne eivät edistä sanoman perillemenoa millään tavalla, vaan ilmaisevat henkilön vihaa ja katkeruutta jotain asiaa kohtaan.Kun verrataan erilaisten ihmisten maailmankatsomusten ja sensellaisten naurettavuusastettta, niin kyllä se fundamentalistisilla kristityillä/juutalaisilla/islamilaisilla lähentelee 100%:a.
On vain terveellistä tällaiselle naurettavalle uskovaiselle jos hänen uskoaan vähän horjutellaan. - No joo
sapienssi kirjoitti:
Oikeassa olemisen pitäminen omana ominaisuutenaan on suvaitsemattomuutta muunlaisia mielipiteitä kohtaan.
Vain matemaattisissa tieteissä joihin fysiikka kuuluu voidaan pitää olevan ehdottomia totuuksia ja muissa tieteissä ehdottomia totuuksia ei oikeastaan olekaan ja väärässä oleminenkaan ei useimmiten ole vahingollista, ellei satu heikoille jäille menemään kirjaimellisesti sanottuna.
Tarkemmin ilmaistuna kysymyksessä on usko oikeassa olemiseen tiedon puuttuessa. Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta.
Siksipä epäily onkin kaiken tervein vaihtoehto monessa asiassa ja sosiaalisesti hyväksytyin toiminta malli ja tieteellisenkin toiminnan perus lähtökohta todellisuudessa, jossa uusi paremmin perusteltu teoria korvaa vanhemman käsityksen jostain asiasta.
Yleisesti ottaen jokainen eliö kyllä pyrkii turvaamaan toimeentulonsa lajin säilymisen kannalta, joko tiedostamatta tai tietoisesti kokemukseen pohjautuen olematta sen kummemmin oikeassa tai väärässä.
Itse ja ihmettelen negattivistä asennetta kirjoituksissa ja niiden tarkoitusperiä oman näkemyksensä ilmaisemiseksi. Ainakaan ne eivät edistä sanoman perillemenoa millään tavalla, vaan ilmaisevat henkilön vihaa ja katkeruutta jotain asiaa kohtaan."Jäälle menemis tapauksessa tiedon saantikin edellyttää jäälle menemistä ja mittauksen suorittamista, josta voidaan saada fysiikan lakien mukaan tulos jään kantavuudesta, mutta ei siitä onko jää joka paikasta yhtä vahvaa, ellei mittaa joka paikasta."
Tietysti, alkajaisiksi. Mutta kun noita mittauksia on jo koko lailla tehty ja otettu huomioon vallitsevat sääolot, vesien virtaukset ym., voi tulla vastaan sellainenkin tilanne että kokemukseen pohjautuen voi aivan huoletta mennä jäälle, koska on jokseenkin epätodennäköistä ettei se kantaisi. Sellainen on sitä tietoa.
Vähän niinkuin Merirosvoradion (muistaakseni) muunnellussa jäätiedotuksessa: "Jos jää on aivan erityisen vahvaa, on turha ottaa mukaan puukkoja, köysiä ja pitkiä riukuja, niistä on vain vaivaa".
En vielä käänny
25.1.2012 15:26
>>>Yrittääkö ateisti vakuuttaa muille olevansa oikeassa ja pyrkiikö ateisti näin olemaan uskottava ja vaikuttamaan toisen mielipiteeseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477