Uusi teltta

Hei

Minulla on teltta pystyssä lattialla. Eilen tuli uusi teltta postissa.
Virtuaalileiri on pystyssä yksityiskäytössäni olevan huoneistoni lattialla.

Ulkokangas on ollut vesitestissä yön, laitoin vettä päälle juomalasillisen saumakohtaan, ja aamulla vielä hankasin sitä kohtaa missä vettä ja katson sitten alta vuotaako. Ei vuoda.

Lapin olosuhteisiin suositellaan 3000 mm vesipilariarvoa. Siellä voi tulla räntää ja myrskyä. Siksi.
Tuossa minun teltan hankinnassa määräsivät sellaiset rationaaliset tekijät että
sen pitää olla sivusta auki, että pääsen sieltä nousemaan mukavasti.
Tunneliteltta yhden hengen minulla on ennestään, mutta en pidä sitä niin mukavana kömpiä sieltä ulos, ja sinne mahtuu rinkka, ei niin hyvin ja mukavaan paikkaan otille pyöräiljän varusteita.
Telttojeni vespilariarvot ovat vain 1500 mm mutta ne pätevät kesäsateeseen.
Nukuin kaatosateessa joka alkoi illalla ja loppui aamulla koko yön sellaisessa ja ei mistään vuotanut.
Jos lähtee jonnekin lapin seudulle niin minusta kyllästäminen on asia joka sitten lisää varmuutta. Spayaa purkin kyllästettä pintaan.

3000 mm teltat maksavat sitten 500-800 euroa ja minun hankinnassani määräsi paino, mukavuus ja hinta. 220,- euroa ja mukavasti nousta kyljistä ulos ja painoa vain 1,5 kg. Ulkokankaan alla on harso, ei kangas, on hengittävä ja siksi painoa saatu alas. Tavallisesti mennään aina kahteen kiloon vastaavissa.
Makuupussi painaa 750 g. Olen rationalisoinut ja keventänyt varisteitani jatkuvasti. Jarisetä haluaa vielä huoippureissuille ennen kuin tulee vanhaksi.

Vaimo olisi ollut elämässä pinnalla, olisin jäänyt hiekkalaatikollekin koti-isäksi jos olisi ollut sopivasti tienaava vaimo ja ruoka valmista ja lapsi hoidettu kun akka tulee kotiin töistä. Minulla on kuitenkin muuta tekemistä ja ei enää lapsi- ja vaimokuumetta. Viisi vuotta poltin itseäni yksinäni naisilla ja maraton kuntoinen ei jaksa yksinään kauempaa.
Suren asiaa vielä joka päivä, oli rankka juttu, on ollut raskasta toipua enkä ole toipunut asiassa.
Vanhapoika minusta tuli toistaiseksi. Jos Jumala olisi yrittänyt tuoda minulla mieluista puolisoa olisi pitänyt katsoa että olen selvin päin ja kiikuttaa ovikellojen kautta kotiin.

Tekemistä on, menee kolme kurssia tällä lukukaidella mutta se on liian raskasta jos pitää kaiken oppia. Olen miettinyt jaksottamista, ja opinnot ovat harastus myös ja minun pitää ne tehdä rauhassa vuosien mittaan sellaisella 10-15 vuoden periodilla.

Ensi kesänä olen ajatellut pyöräillä sellaisen 4 000 km.
(neljätuhatta) pakkaukset päällä.
Pyäräilen mielelläni yksin, mutta lappiin Nuorgamista Tenon kautta alas, ja Kilpisjärveltä alas ottaisin mielelläni matkaseuraa. Siellä on kuitenkin 500 km erämaata ettei baareja tule vastaan, mutta tie on, että maitojunaan pääsee istumalla tien poskeen ja odottaa max 24 h.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily

yst. jari

11

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys;

Että terveisiä tällaisia tutuille täällä.

Tällä lukukaudella minulla menee yhteensä 8 kurssia. Kolmea päällekkäin.
      26 opintopoistettä kaksi kielikurssia.
      Liian paljon, mutta kevennän, ei muu auta.

Anteeksi tuttavallisuuteni täällä, mutta minulle sattui niin somasti että jäin kirkossa ja seurakunnassa täydelliseksi väliinputoajaksi kaikessa seuranpidossa.
      Monissa pienissä seurakunnissa nuoret ovat kaikki naimisissä ja sitten vanhukset. 40-50 vuotias voi olla väliinputoaja ja seurapiirit aina paremmissa piireissä sitten. Ei perheellisillä ole aikaa poikamiehille, ja jos ei kavereita eikä vaimoa kirkossa ole potentiaalisia, jää vanhapoika sitten tilanteeseen että kääntyilee yksinään aina ilman ainuttakaan ihmissuhdetta vuosikaudet kirkon käytävillä katsomassa ja purkamassa ohjelman.
      Selaisessa on oma vaara että tulee stop. Ihminen on ihminen vain. EI kone eikä raudasta.

Jumala on tarkoittanut hengellisen yhteisönsä ihmisille, ei ohjelman vuoksi jossa esim 1970 luvulla kääntyneet opettavat 1970 luvulla kääntyneitä ja elättävät papit joiden aika kaikki menee näiden passaamiseen sitten.
      Pappien elättämisessä ei ole väärää toki.

Täällä on jokunen tuttu joskus, että laitoin terveisiä.

yst. t. jari

• Lisäys;

Minä en ole millään tavalla ryhtynyt ns "homoksi enkä hintiksi."

Saippuasarjojen kasvattamat ihmiset ajattelevat hiukan mustavalkoisesti.
        Heillä pitää olla sarjassaan aina yksi "homo tai hintti" jossakin, muuta vaihtoehtoa ei ole toisinaan jos joku on yksinään eläjä.

Ihmisen ei ole lupa lausua tuomioita. Ihmisten kunnian loukkaaminen on aina kriminalisoitua. Maan lakikirjan mukaan rangaistavaa kielenkäyttöä on aina ihmisten kunnian loukkaaminen. Yksi sana voi maksaa tuhansia euroja riippuen tuloista.
        Raamattu ei salli ihmisten tuomitsemista. Julkisynti ns. otetaan esiin rakkaudessa ei herjaavin tuomioin, eikä synnissä ole väliä mistä kyse, Jumalan Hengestä irti päästämisessä on yksi lysti mitä syntiä tekee. Synti on aina syntiä.

Kun tyttäriä naitetaan, niitä voi naida kunhan kävelee niiden kanssa, en minä ole sanaakaan puhunut koskaan naisista jotka eivät minun kanssani liiku, eikä naisita/ tyttäristä olekoskaan kukaan minuun ollut yhteydessä mistään.
        Olen kahden elämässä puhunut jos olen puhunut ja mitä olen puhunut.
        Minä en ole puhunut ainuttakaan sanaa kenenkään lantioista.

Ihmiset tekevät erehdyksiä elämässään, muuttavat arvojaan ja tapojaan moneen kertaan elämässään.
        Ihminen voi olla joka aamu eri mieltä kuin eilen aivan omilla aivoillaan tehdä uusia päätöksiä joka aamu.
        Siksi ihmisellä ei ole lupaa lausua kenestäkään herjaavia sanoja, sillä ihmisen suussa ne merkitsevät juuri niitä tuomoita mitä ihmisen ei ole lupa lausua.
        Tämä liittyy sellaiseen että tuomio on aina lopullinen, ja ihminen muuttaa tapojaan ja arvojaan.

Ihmisellä ei ole oikeutta eikä lupaa tuomioiden lausumiseen joita merkitsevät mm. homottelut, huorittelut, yms.
        Sellainen on Suomen maassa kriminalisoitua riippumatta kenenkään tavoista.
        Jos menisit sanomaan jotakin homoksi, ja hän vetää Sinut oikeuteen, tuomarit eivät katso homoileeko mies, vaan saat tuomion kunnian loukkaamisesta.

Minä en ole puhunut kekenkään lantioista elämässäni sanaakaan koskaan. Kahden korkeintaan kaiken mitä olen puhunut, ja en naisista sanaakaan koskaan jotka eivät liiku seurassani. Näin on ollut aina elämässä.

yst. jari

• perunalta terkkuja.

Onnittelut Jari, sinä et ole sohvaperuna, vaan haastat itseäsi eteenpäin.

Lukaisepa vaihtoedosta, se ehkä valitettavasti on minun tapani, meinaan sohvaperunana oleminen.

http://www.iltalehti.fi/elintavat/2012012715132213_el.shtml

Yllättävä tutkimustulos:
        Liikuntakaan ei pelasta sohvaperunaa

Perjantai 27.1.2012 klo 08.02

Valitettavasti ei ko. linkki salli enempää lainata tänne, mutta tuollapa se on luettavissa.

Mutta onnittelut teltainhankinnasta, hyvä on aina hyvä ja sellainen kannattaa aina hommata, kun harrastuksiin kuuluu reissuaminen.

• jarlau kirjoitti:

Lisäys;

Minä en ole millään tavalla ryhtynyt ns "homoksi enkä hintiksi."

Saippuasarjojen kasvattamat ihmiset ajattelevat hiukan mustavalkoisesti.
        Heillä pitää olla sarjassaan aina yksi "homo tai hintti" jossakin, muuta vaihtoehtoa ei ole toisinaan jos joku on yksinään eläjä.

Ihmisen ei ole lupa lausua tuomioita. Ihmisten kunnian loukkaaminen on aina kriminalisoitua. Maan lakikirjan mukaan rangaistavaa kielenkäyttöä on aina ihmisten kunnian loukkaaminen. Yksi sana voi maksaa tuhansia euroja riippuen tuloista.
        Raamattu ei salli ihmisten tuomitsemista. Julkisynti ns. otetaan esiin rakkaudessa ei herjaavin tuomioin, eikä synnissä ole väliä mistä kyse, Jumalan Hengestä irti päästämisessä on yksi lysti mitä syntiä tekee. Synti on aina syntiä.

Kun tyttäriä naitetaan, niitä voi naida kunhan kävelee niiden kanssa, en minä ole sanaakaan puhunut koskaan naisista jotka eivät minun kanssani liiku, eikä naisita/ tyttäristä olekoskaan kukaan minuun ollut yhteydessä mistään.
        Olen kahden elämässä puhunut jos olen puhunut ja mitä olen puhunut.
        Minä en ole puhunut ainuttakaan sanaa kenenkään lantioista.

Ihmiset tekevät erehdyksiä elämässään, muuttavat arvojaan ja tapojaan moneen kertaan elämässään.
        Ihminen voi olla joka aamu eri mieltä kuin eilen aivan omilla aivoillaan tehdä uusia päätöksiä joka aamu.
        Siksi ihmisellä ei ole lupaa lausua kenestäkään herjaavia sanoja, sillä ihmisen suussa ne merkitsevät juuri niitä tuomoita mitä ihmisen ei ole lupa lausua.
        Tämä liittyy sellaiseen että tuomio on aina lopullinen, ja ihminen muuttaa tapojaan ja arvojaan.

Ihmisellä ei ole oikeutta eikä lupaa tuomioiden lausumiseen joita merkitsevät mm. homottelut, huorittelut, yms.
        Sellainen on Suomen maassa kriminalisoitua riippumatta kenenkään tavoista.
        Jos menisit sanomaan jotakin homoksi, ja hän vetää Sinut oikeuteen, tuomarit eivät katso homoileeko mies, vaan saat tuomion kunnian loukkaamisesta.

Minä en ole puhunut kekenkään lantioista elämässäni sanaakaan koskaan. Kahden korkeintaan kaiken mitä olen puhunut, ja en naisista sanaakaan koskaan jotka eivät liiku seurassani. Näin on ollut aina elämässä.

yst. jari

Lisäys;

Minä en homoile kenenkään kanssa, ja olen perseestä neitsyt ja en ole elänyt koskaan päivääkään homoseksuaalisessa rakkaussuhteessa, siis -rakkaussuhteessa. Sellainen on ollut minulle aina asia johon en pysty.
        Ymmärrän miesten tilapäiset häiriöt, korvikeasiat ja kokeilut ohimenevinä.
        Monet miehet vammautuvat psyykkisesti naissuhteissaan, ja menettävät mielenkiintonsa naisiin joiksikin ajoiksi ja joskus kokonaan.
        Tällaisia psyykkisiä vammoja voi aihauttaa esim naisen uskottomuus.
        Mies on hyvin herkkä otus ja olento toisin kuin naiset joiden puheet viihtyvät herjaten aina jonkun lantioilla päivät pitkät, mutta oma ukko ja perhe on aina unholassa ilkeissä puheissa nekin sitten aina päivät pitkät.

Minä en ole pystynyt saavuttamaan ´kestävää erektiota peräsuoliyhdynnässä koskaan ja olen perseestä neitsyt ja en halua asiaan muutosta.
        Jokainen voi herjata vain oman kumppaninsa jos herjata pitää ja katsoa omaan napaansa. Synnitömiä ihmisiä aina maa päällään kantaa kovasti.

yst. jari

• perunalta terkkuja. kirjoitti:

Lukaisepa vaihtoedosta, se ehkä valitettavasti on minun tapani, meinaan sohvaperunana oleminen.

Yllättävä tutkimustulos:

Valitettavasti ei ko. linkki salli enempää lainata tänne, mutta tuollapa se on luettavissa.

Mutta onnittelut teltainhankinnasta, hyvä on aina hyvä ja sellainen kannattaa aina hommata, kun harrastuksiin kuuluu reissuaminen.

Aloita liikunta tunnin päivittäisellä kävelyllä. Sauvat mukaan, mutta oikealla tekniikalla.

Viikon jälkeen sujuu kun nivelet antaa periksi ja hetken kuluttua et voi elää ilman tuota liikkumisen minimimäärää/ vrk.

Minä olen saanut liikunnalla vahvan sydämen, juoksin monet vuodet, ja pyöräilen.

Pulssi oli kuukausi sitten sairaalan sängyssä pikku leikkauksessa alimmillaan 41-42 hereillä kun seurasin. Koneet alkavat aina piippaaman häytystä kun minä astun sydänvavontalaitteisiin. Hoitaja sääti hälytysrajaa koko ajan alemmaksi kun sanoin että liikun paljon, ja päätyi lopuksi 40/krr min ja sanoi ettei alempi pulssi ole enää mahdollinen edes paljon liikkuvalla.

Sydän vahvistuu ja suurenee ja pumppaa paljon harvakseltaan urheiljoilla ja se säästää sydäntä.
        Pyöräily vahvistaa hyvin sydäntä.
        Minun täytyy sanoa että olen asiassa hiukan ylpeäkin ja olen puhunut asiasta.

Solisluu leikattiin kiinni toistamiseen 14 päivä joulukuuta ja tuntuu jo mukavalta.
        Leikannut lääkäri vakuutti että pysyy kiinni mitä teki siellä kun niittasi luun päät kiinni ja alan uskoa asiaan.

t. jari

• sohvaperunan tarina.
        jarlau kirjoitti:

Aloita liikunta tunnin päivittäisellä kävelyllä. Sauvat mukaan, mutta oikealla tekniikalla.

Viikon jälkeen sujuu kun nivelet antaa periksi ja hetken kuluttua et voi elää ilman tuota liikkumisen minimimäärää/ vrk.

Minä olen saanut liikunnalla vahvan sydämen, juoksin monet vuodet, ja pyöräilen.

Pulssi oli kuukausi sitten sairaalan sängyssä pikku leikkauksessa alimmillaan 41-42 hereillä kun seurasin. Koneet alkavat aina piippaaman häytystä kun minä astun sydänvavontalaitteisiin. Hoitaja sääti hälytysrajaa koko ajan alemmaksi kun sanoin että liikun paljon, ja päätyi lopuksi 40/krr min ja sanoi ettei alempi pulssi ole enää mahdollinen edes paljon liikkuvalla.

Sydän vahvistuu ja suurenee ja pumppaa paljon harvakseltaan urheiljoilla ja se säästää sydäntä.
        Pyöräily vahvistaa hyvin sydäntä.
        Minun täytyy sanoa että olen asiassa hiukan ylpeäkin ja olen puhunut asiasta.

Solisluu leikattiin kiinni toistamiseen 14 päivä joulukuuta ja tuntuu jo mukavalta.
        Leikannut lääkäri vakuutti että pysyy kiinni mitä teki siellä kun niittasi luun päät kiinni ja alan uskoa asiaan.

t. jari

Kiitos Jari kannustuksesta, mutta sohvaperunana oleminen on kohtalon sanelemaa.
        Kävellä haluaisin, mutta ehkä invapys.lupa kertoo karua kertomaa.
        Uimahalliin en pääse, naapurit kaikkoaa viereltä. Puntteja ei paljon pysty nostelemaan jne. Mutta Jari, iloitsen sinun puolestasi. Se lämmittää sydäntä kun olet noin energinen ihminen ja se tuo sinulle siunauksen. Olen iloinnut kirjoituksistasi, se tuo elämänmakua arkeen.
        Ehkä minä pompin sitten perillä, koska rampa hyppii kuin peura on lupaus.
        Siunaus sinulle.

• perunalta terkkuja. kirjoitti:

Yllättävä tutkimustulos:

Vielä;

Telttoja on kertynyt puoli tusinaa, ja makuupusseja myös puoli tusinaa että myös pyörän sivulaukkuja puoli tusinaa kaikki muu tarpeellinen.

Ovat keventyneet, mutta ja teen monenlaisia pyörämatkoja;
        - Päiväretkiä saaristoon maakuntaan ja palaan yöksi kotiin
        - Lomamatkoja pohjanmaalle
        - Pidempiä matkoja muualle suomeen.

Vanhat valokuvat ikävä kyllä menivät vanhan koneen mukana ja muullakin tavalla kadoneet. Uusia tulee. Käy vuosittain katselemassa pyöräilykuviani hotellissani.

Käytän näissä varusteita vanhempia sen mukaan mikä on matkan nimi.

Tilaan vielä uudet sivulaukut sellaiset joita ei tarvitse suojata, olen kevytpeitteellä suojannut mustekaloilla. On toimiva ratkaisu, mutta mieleni tekevi Haltin vedenpitäviä sivulaukkuja ja voin ainakin alkuun pitää edessä vanhoja sellaisia ja laittaa niihin sellaista mikä saa hiukan vaikka kastuakin, edessä ei paljoa voi painoa pitää koska pyörältä menee ohjattavuus.
        Vedenpitävä armeijan putkireppun olen siihen suunnitellut ja menee selkään päiväretkille. Ostin jo sellaisenkin eikä maksa paljon.
        Kuivapussi lisäksi takajopparille 20 litraa pienempiä laukkuihin.
        On pian uudet varusteet kasassa.

Uusi alumiinirunkoinen pyörä on joskus 2 vuoden jälkeen ohjelmassa, siinä on levyjarrut ja jousitukset ja pidän sen muutamia vuosia ja vain lomille, päiväretkillä pitää olla eri pyörä ja halpa riittää, kaikkea ei ole mukana silloin ja saa painaakin mitä mukaan ottaa.

t. yst. jari

• sohvaperunan tarina. kirjoitti:

Kiitos Jari kannustuksesta, mutta sohvaperunana oleminen on kohtalon sanelemaa.
        Kävellä haluaisin, mutta ehkä invapys.lupa kertoo karua kertomaa.
        Uimahalliin en pääse, naapurit kaikkoaa viereltä. Puntteja ei paljon pysty nostelemaan jne. Mutta Jari, iloitsen sinun puolestasi. Se lämmittää sydäntä kun olet noin energinen ihminen ja se tuo sinulle siunauksen. Olen iloinnut kirjoituksistasi, se tuo elämänmakua arkeen.
        Ehkä minä pompin sitten perillä, koska rampa hyppii kuin peura on lupaus.
        Siunaus sinulle.

Kiitos

Jokainen näkee elämänsä, ja jokainen tulee ajallaan rajoitteiseksi.
        Sellaisia pitää tavalla tai toisella paikata sitten kotioloissa että jotakin sellaista on jokaiseen päivään että jokainen päivä olisi mahdollisimman hyvä olosuhteisiin nähden.

En usko että kukaan alle 50 vuotias osaa arvostaa vahvmpia, parhaita ja elinvoimaisempia vuosiaan. Havahtuu asiaan vasta kun ko vuodet ovat ohitse mitä olisi elämässä pitänyt tehdä ja mitä ei-.

Seniori-ikä tuo taas lisää sellaista viisautta mitä ei ole vielä keski-ikäiselläkään.
        Ehtona voidaan kuitenkin pitää että ihminen luopuu sellaisista tekemisistään ja virheistään mitä omistaa. Harmat hapset tuovat siis oikeaa kultaista viisautta vain niille joilla on arvot sellaisessa kunnossa että ne tuovat siunusta.
        Harmaat hapset voivat olla tuhoisiakin vaikutuksessa lähimmäisiin jos ihminen sitkeästi pitää kiinni sellaisista omista ehdoista mitkä tietää hyvin vääräksi.

Minä olen harha-askeleen ottanut, mutta minä kun en sekaannu kenenkään hengelliseen elämään suoraan, ei ole koskaan niin ollut, en ole koskaan mennyt henkilökohtaisuuksiin, olen aina opillisissa asioissa ja 25 vuotta maan lait tunnon tarkasti, niin vaikutukseni ei ole huono. Olen 2006 lähtien kertonut että olen erossa seurakuntakurista ja vastuista vapaa rehellisesti. Uupumus ja monet inhimilliset syyt aiheuttivat ikävää minulle itselleni.

Olen itsekin aina tässä keski-iässä iloinnut nuorten hyvinvoinnista ja olenkin aina pitänyt muhkeat saarnat heille raittiuden puolesta, että eivät itseään pilaisi.
        En osaa olla kateellinen, että minullakin terveet arvot aina olleet tässä asiassa.
        Minulta meni työura, ja satojen tuhansien eurojen työtulot elämässäni, ja olen aina iloinnut nuoruuden miljonääriystävien menestyksestä vilpittömästi ettei kateutta.

Raamatun lupaukset/ pelastusvarmuus, se on tärkein asia ihmiselle,
        elämä on lyhyt, minullakin korkeintaan 40 vuotta enää. Kiireesti haluan vielä mennä fillarilla ja opiskella ennen kuin aloitan senioripäiv'ät joskus 15 vuoden kuluttua vanhuuseläkeiässä sitten.

Jumalan siunausta

Yst. t. jari

• 65 vuotias on vanhus
        jarlau kirjoitti:

Kiitos

Jokainen näkee elämänsä, ja jokainen tulee ajallaan rajoitteiseksi.
        Sellaisia pitää tavalla tai toisella paikata sitten kotioloissa että jotakin sellaista on jokaiseen päivään että jokainen päivä olisi mahdollisimman hyvä olosuhteisiin nähden.

En usko että kukaan alle 50 vuotias osaa arvostaa vahvmpia, parhaita ja elinvoimaisempia vuosiaan. Havahtuu asiaan vasta kun ko vuodet ovat ohitse mitä olisi elämässä pitänyt tehdä ja mitä ei-.

Seniori-ikä tuo taas lisää sellaista viisautta mitä ei ole vielä keski-ikäiselläkään.
        Ehtona voidaan kuitenkin pitää että ihminen luopuu sellaisista tekemisistään ja virheistään mitä omistaa. Harmat hapset tuovat siis oikeaa kultaista viisautta vain niille joilla on arvot sellaisessa kunnossa että ne tuovat siunusta.
        Harmaat hapset voivat olla tuhoisiakin vaikutuksessa lähimmäisiin jos ihminen sitkeästi pitää kiinni sellaisista omista ehdoista mitkä tietää hyvin vääräksi.

Minä olen harha-askeleen ottanut, mutta minä kun en sekaannu kenenkään hengelliseen elämään suoraan, ei ole koskaan niin ollut, en ole koskaan mennyt henkilökohtaisuuksiin, olen aina opillisissa asioissa ja 25 vuotta maan lait tunnon tarkasti, niin vaikutukseni ei ole huono. Olen 2006 lähtien kertonut että olen erossa seurakuntakurista ja vastuista vapaa rehellisesti. Uupumus ja monet inhimilliset syyt aiheuttivat ikävää minulle itselleni.

Olen itsekin aina tässä keski-iässä iloinnut nuorten hyvinvoinnista ja olenkin aina pitänyt muhkeat saarnat heille raittiuden puolesta, että eivät itseään pilaisi.
        En osaa olla kateellinen, että minullakin terveet arvot aina olleet tässä asiassa.
        Minulta meni työura, ja satojen tuhansien eurojen työtulot elämässäni, ja olen aina iloinnut nuoruuden miljonääriystävien menestyksestä vilpittömästi ettei kateutta.

Raamatun lupaukset/ pelastusvarmuus, se on tärkein asia ihmiselle,
        elämä on lyhyt, minullakin korkeintaan 40 vuotta enää. Kiireesti haluan vielä mennä fillarilla ja opiskella ennen kuin aloitan senioripäiv'ät joskus 15 vuoden kuluttua vanhuuseläkeiässä sitten.

Jumalan siunausta

Yst. t. jari

Vanhuuseläke tulee (Kelalta) 65 1 kk-vuotiaana. "hyvä muistaa"!

Ihmisen ikä raamatussa vuosissa 70-80 loput elämästä senjälkeen on elämistä ominlupineen jos päiviin tulee. Tosin me elämme vain tätäpäivää, huomisesta kukaan ei tiedä mitään.

Tällaiselle perustalle on hyvä rakentaa.

http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/paekan-pialta/vanhuspalvelulaki-tulee-oletko-valmis/717312

Ikäisekseen pirteä Möttösen mummo täytti sata vuotta. Paikallislehden toimittaja saapui syntymäpäivähaastattelua tekemään. "No sanokaapas mummo, miltä osin olisitte elänyt toisin, jos olisitte tiennyt, että elätte näin vanhaksi?" "Olisin elänyt terveellisemmin", kuului hetkeäkään empimätön vastaus.

* *_

Yli 60 vuotiaat miehet ovat naisten silmissä hyljättäviä, koska naisen äitivaisto jo evoluutiossa katsoo sen uroon puoleen, joka pystyy elättämään ja suojelemaan perhettä. Se on sisään rakennettu asia.
        Yli 60.set miehet ovat vain mummojen mieleen ja tämähän ilo on oikein.
        Siinä mitataan olohuoneen maton pituutta kiikkustuolissa soutaen, kissan kanssa tahi ilman.

• 65 vuotias on vanhus kirjoitti:

Vanhuuseläke tulee (Kelalta) 65 1 kk-vuotiaana. "hyvä muistaa"!

Ihmisen ikä raamatussa vuosissa 70-80 loput elämästä senjälkeen on elämistä ominlupineen jos päiviin tulee. Tosin me elämme vain tätäpäivää, huomisesta kukaan ei tiedä mitään.

Tällaiselle perustalle on hyvä rakentaa.

http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/paekan-pialta/vanhuspalvelulaki-tulee-oletko-valmis/717312

Ikäisekseen pirteä Möttösen mummo täytti sata vuotta. Paikallislehden toimittaja saapui syntymäpäivähaastattelua tekemään. "No sanokaapas mummo, miltä osin olisitte elänyt toisin, jos olisitte tiennyt, että elätte näin vanhaksi?" "Olisin elänyt terveellisemmin", kuului hetkeäkään empimätön vastaus.

* *_

Yli 60 vuotiaat miehet ovat naisten silmissä hyljättäviä, koska naisen äitivaisto jo evoluutiossa katsoo sen uroon puoleen, joka pystyy elättämään ja suojelemaan perhettä. Se on sisään rakennettu asia.
        Yli 60.set miehet ovat vain mummojen mieleen ja tämähän ilo on oikein.
        Siinä mitataan olohuoneen maton pituutta kiikkustuolissa soutaen, kissan kanssa tahi ilman.

Niin, totta aina kellä rahaa, saa aina ja joka paikassa sympatiat ja selkääntaputukset.

Vähävaraisilta ei kukaan koskaan kysele olisiko hän mahdollisesti loukkaantunut jostakin.

Abba ie jos on omaisuutta, löytyy sellaisia kyselijöitä.

Naisten päät, sen tietää mihin ne kääntyy, nainen kaipaa turvallisuutta kaikissa suhteissaan, ja se merkitsee tietysti varallisuutta.

Yksinkertaista, siistiä ja kätevää, kaikkki hommat hoituu kunhan on millä mällää.

Hulluilla on halvat huvit sitten mm. kiertää pyörällä pitkin suomea ja köyhyys ei ole ilo vaikka se naurattaa.

Minulla on se positiivinen puoli olemassa että tiedän hyvin rahahuolten kasvavan aina omaiuuden myötä. Iloa ei saa kahvikeittimen ostolla, ja niinpä sitten joutuu aina erikseen miettimään joka paikassa mitenkä kaikki pitää arvonsa ja tuottaa ja nousee.
        Olin sijoutusmestarikilpailun kakkonen leikkirahalla yksi vuosi kahdentuhannen kilpailijan joukossa. Kaupallisesti koulutettuja ja liikemiesvaistoisena, ja kunhan yhtiöihin tutustuin havaitsin että olisin pörssihai mutta en viitsi leikkirahalla ja pikkurahalla elämisen mestari olen. Appelsiinit 60 centtiä kilo yms. on tuonut kulutusjuhlan aina. Kaikki on suhteellista. Ei kulutusjuhla katso tuloja, vaan asenteita ja osaamista.
        Murheet ovat siinä paljorahaisella että pelkää kaiken romahtavan. Pörssirmahduspelko saa paskat housuhin joka päivä.

Minusta Suomen talous on nyt siinä mallissa, ja koko maailmantalous että pörssissä on hyvin hankalat ajat ja ylivelkaantuminen, Yhdysvallat ei lennä kuuhun eikä sodi 10 000 mirjardia velkaa-. Myös Suomi on nyt ylivelkaantunut kymmenen kartaa sotavelkojen määrä meni muiden maiden tukiaisiin ja mitä sitten Suomi on velkaantunut muuten erikseen ennestään on toinen juttu.
        Ylivelkaantuminen taannuttaa kysyyntää ja kulutusta, hidastaa talouden kasvua, mutta Suomella on osaavana mahdollisuudet selvitä.
        Aina kuitenkin on voittajia joita pitää osata sitten löytää, eli pössissä aina joku nouseekin vaikka kuinka huonosti menisi, ja maailmalla löytyy yhtiöitä.

Naisia saa aina jos raha jossakin nurkassa haisee.

jari

• Kiitos

Jostakin syystä rakastan pyöräilyä kesäisin. Joskus nuorempana kävelin päivät pitkät rannalla suolaisessa meri-ilmassa lapsuuteni uimarannan tuntumassa, hienot puisto kotikaupunkini meren rannalla. Suolainen meri-ilma ja sellainen 8-10 tunnin harhailu laukaisi ahdistusta ja rentoutti. Jäin silloin 15 vuoden raatamisen ja kahden työn ohessa suoritetun kaupallisen tutkintoni jälkeen.

Olin 30-40 vuotias, mies parhaassa iässä. En antanut itselleni mitään arvoa, mutta tein kaikkeni työelämän eteen. Kävin kuusi kurssia pakallisessa kurssikeskuksessa ja minulla oli kuusi puolen vuoden työllistämispakettia.

Pyöräily rentouttaa samalla tavalla. Tosin viime kesän loma meni hermoja korjaillessa, olin tuskaa täynnä puolet lomastani kunnes helpotti. Karjuin maantiellä. Olisin tullut hulluksi ilman lomaani.

Minullakaan ei ole elinvuosia keski-ikäisenä kuin n. 40 korkeintaan jäljellä, mutta haluan sitä käyttää vielä ainakin 20 vuotta pyöräilyyn ja haluan suorittaa vielä kursseja jotka minua kiinostavat hallintotieteen ja teologian alalla jotakin muutakin mahdollisesti. On mukavampaa tietää kuin luulla noistakin asioista.

Minä en muuten ole jakanyt mitään ohjeita mihinkään naisista jotka eivät liiku seurassani. Ovat aina muiden juttuja ja minua viisaampia on aina löytynyt minun emotionaalisissa asioissani päätjiä mahdollisia aina jossakin ilman mitään että minulla olisi mitään iloa jonkun seurasta tai vaikkapa maallisesta avustakin elämässä sitten ollut. On vaan niin ettei auttavia käsiä ole koskaan ollut sellaisessa merkityksessä minun suuntaani koskaan elämässäni. En voi vaatiakaan sellaisia tietenkään.

Olen yksityisesti kirjoitellut paljon puuta heinääkin, rupatellut yksinäisenä ihmisenä kirjeitse ihmisille mutta minä olen ollut aina anonyymi sellaisissa, eli nimettömällä tavalla.

Kun oli luotamustehtäviä hoidin kaikki mahdolliset asiat vaitiolovelvollisten ihmisten kanssa, kävin goodwill, asiapostini, Public relations, omien ja muidenkin asioiden hoitoa kirjeitse, kun en vähävaraisena puhunut ainuttakaan puhelua. Joillakin menee päivät pitkät puhelimissa.

Eli minulla ei ole osaa ei arpaa ihmisten yksityisasioiden kirjoitelussa eikä puhumisessa missään koskaan.
      Maan lait ovat minimivaatimus ja suojelevat kansalaisia ja hiolehtivat oikeuksista. Olen maan lait noudattanut tunnollisesti neljännesvuosisadan ajan.
      Minunkaan 25 vuotta vanhat rumat sekoiluni eivät ole olleet vanhentumisen vuoksi keskusteltavissa 15-20 vuoteen missään enimmälti.

Joten tässä sitten yritän viettää elämää. Olisi neitoja ollut joita olisin rakastanut sellainen 1-3 viime vuosina, mutta naiset joihin rakastuin eivät halua miehiä joiden kanssa pitää vertailla maitopurkkien hintoja. Pitää olla menevä look, sisäinen kauneus ja vakaa talous naisille jos hiukankaan haaveilee 50% itseään nuoremmasta.

Minulle ei ole kukaan tarjoillut tyttäriään eikä muutakaan omaansa maallista koskaan, ja minä en puhu ihmisten asioita. Oli pakko nuo asiat laittaa hotellini tervetulopuheeseen. Miespuolisetkin juoruammät ovat joskus vauhdissa ja olen aina elämässäni ollut täysin anonyymi ihmisten kokemuksista puhuessani ja en ole suutani avannut kenenenkään yksityisyyteen koskaan missään missä muita kuulolla.

Työeämäni asiakkaista olen puhunut korkeintaan työhön liityvää. En sanaakaan missään mitään muuta koskaan.

Sinun kannattaa nousta sohvalta vaikka perunaamaalle. Liikunta on aina hyväksi hyötyliikuntanakin kaikki kohtuudella.

Kiitos muistamisesta.

Kaikkea hyvää Sinulle, kirjeesi oli mieluinen.

yst. jari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe