pois, niin jää vain tyhjä uskonto ilman mitään merkitystä. Vain sovitus, jonka Jeesus verellään Golgatalla hankki on riittävä sekä Jumalalle, että ihmiselle iankaikkisen pelastuksen saamiseksi. Sen turvin pieni ihminen voi siirtyä ajasta iäisyyteen.
On hienoa, että Devoit jaksaa pitää sovitusta esillä. Se on kaiken a&o.
Jos Jeesuksen sovitus jätetään
59
243
Vastaukset
- Totisesti totisesti!
Näin siis Devoitin "perässähiihtäjä"
- yxc.
Älkää katsoko ihmiseen, vaan sanaan jota ihminen tuo.
Uskotko tuollakin valheellasi, Paavalin oppien mukaisesti, kirkastavasi Kristusta?
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"- ex-rekisteröitynyt
TeuvoSuni kirjoitti:
Uskotko tuollakin valheellasi, Paavalin oppien mukaisesti, kirkastavasi Kristusta?
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Puhun totta, en valehtele. Valehtelijat eivät peri Taivasten valtakuntaa, eikö? Olet pahasti erehtynyt, mutta tälläkään kertaa et sitä voi myöntää.
- ex-rekisteröitynyt
TeuvoSuni kirjoitti:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Jos nyt oikein muistan,olet Teuvo sanonut useaan kertaan, että sinun (Teuvon) mukaasi Pyhä Henki ei enää lähetä omiaan ja sanomaansa pelastukseksi, vaan pelkästään todistukseksi. Eli, vaikka Teuvon opin mukaan evankeliumia julistettaisiinkin, sillä ei ole enää mitään pelastavaa vaikutusta.
Mitä motiivia sitten olisi mitään evankeliumia julistaa, jos se ei enää ketään pelasta??? Hölmön hommaahan se vain olisi!!! Se olisi samanlaatuista irvailua kuin Kuopion asemalla asemanhoitaja huusi odotushuoneessa odottaville;"Onko Mikkeliin menijöitä? Juna mänj justiinsa!"
Kyllä Raamatun mukaan evankeliumi, sana rististä edelleen sisältää sen saman voiman kuin ennenkin. Juna ei ole vielä jättänyt, vielä siihen ehtii!
1. Kor. 1:18
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima". - Aamenaamenaamen!!!
ex-rekisteröitynyt kirjoitti:
Jos nyt oikein muistan,olet Teuvo sanonut useaan kertaan, että sinun (Teuvon) mukaasi Pyhä Henki ei enää lähetä omiaan ja sanomaansa pelastukseksi, vaan pelkästään todistukseksi. Eli, vaikka Teuvon opin mukaan evankeliumia julistettaisiinkin, sillä ei ole enää mitään pelastavaa vaikutusta.
Mitä motiivia sitten olisi mitään evankeliumia julistaa, jos se ei enää ketään pelasta??? Hölmön hommaahan se vain olisi!!! Se olisi samanlaatuista irvailua kuin Kuopion asemalla asemanhoitaja huusi odotushuoneessa odottaville;"Onko Mikkeliin menijöitä? Juna mänj justiinsa!"
Kyllä Raamatun mukaan evankeliumi, sana rististä edelleen sisältää sen saman voiman kuin ennenkin. Juna ei ole vielä jättänyt, vielä siihen ehtii!
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima".Aamen!!!
TeuvoSuni kirjoitti:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Teuvo suni:lle
Paavali oli vain yksi jonka jonka Jeesus valitsi evankelumin viejäksi,ei siitä sen enemäpää hänen piti kärsiä Jeesuksen nimen takia,kohdat on kirjaan kin kirjoitettuna.
Valheellisuus on paholaisesta ei jumalasta,Jumalan on rakkaus se on joka kirkastaa Jeesusta,ei mikään muu.- Uskotko?
TeuvoSuni kirjoitti:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Pidättää tosiaankin Raamattua valheina? Oletko uskova?
- Ex-rekisteröitynyt
En hiihdämme ollenkaan. En perässä, vähemmän avaan latuja. Johtunee lähinnä siitä, etten ehdi ja myös siitä, etten ole perehtynyt voitelun maailmaan.
- Eipäniin
Jos nyt oikein muistan,olet Teuvo sanonut useaan kertaan, että sinun (Teuvon) mukaasi Pyhä Henki ei enää lähetä omiaan ja sanomaansa pelastukseksi, vaan pelkästään todistukseksi. Eli, vaikka Teuvon opin mukaan evankeliumia julistettaisiinkin, sillä ei ole enää mitään pelastavaa vaikutusta.
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima".Teuvo ei ole tuota seikkaa tosiaankaan loppuun asti ajatellut.
- Hanki kompassi
TeuvoSuni kirjoitti:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Sä oot todella eksynyt.
- Mistä johtunee?
Ex-rekisteröitynyt kirjoitti:
En hiihdämme ollenkaan. En perässä, vähemmän avaan latuja. Johtunee lähinnä siitä, etten ehdi ja myös siitä, etten ole perehtynyt voitelun maailmaan.
Argumenttisi on aika sekava.
- Sesama .
Mistä johtunee? kirjoitti:
Argumenttisi on aika sekava.
Johtuu ennakoivasta kirjoitustavasta. Sori.
- no, miten on?
TeuvoSuni kirjoitti:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Jos nyt oikein muistan,olet Teuvo sanonut useaan kertaan, että sinun (Teuvon) mukaasi Pyhä Henki ei enää lähetä omiaan ja sanomaansa pelastukseksi, vaan pelkästään todistukseksi. Eli, vaikka Teuvon opin mukaan evankeliumia julistettaisiinkin, sillä ei ole enää mitään pelastavaa vaikutusta.
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima". yxc. kirjoitti:
Älkää katsoko ihmiseen, vaan sanaan jota ihminen tuo.
yxc
Ihminen on vain sanan välittäjä,ei sen luoja,evankejumin eteenpäin viejä.- bng-la-desh
kuulija1 kirjoitti:
Teuvo suni:lle
Paavali oli vain yksi jonka jonka Jeesus valitsi evankelumin viejäksi,ei siitä sen enemäpää hänen piti kärsiä Jeesuksen nimen takia,kohdat on kirjaan kin kirjoitettuna.
Valheellisuus on paholaisesta ei jumalasta,Jumalan on rakkaus se on joka kirkastaa Jeesusta,ei mikään muu.paavali ei kuule eläny jeesuksn aikaan eikä jeesus valinnu paavalia - sori
- Raamattu kertoo.
bng-la-desh kirjoitti:
paavali ei kuule eläny jeesuksn aikaan eikä jeesus valinnu paavalia - sori
Raamattu kertoo toisin kuin sinä sanot. Jeesus valitsi Paavalin.
- asianhan ei minulle
Pelastus on Jumalan tarjoama lahja?
Ihmisellä on vaihtoehto ottaa se vastaan tai olla ottamatta se vastaan?
Mutta eikö se merkitse juuri että molemmat valinnat ovat ihmisen omia tekoja?
Ainakaan tuon logiikan mukaan siis usko ei ole y k s i n Jumalan teko?
En oikein myöskään ymmärrä sitä, mihin Jumala Jeesus-operaatiota tarvitsisi, kun ensinäkin, kuitenkaan kaikki ihmiset eivät koko Jeesus-spektaallista koskaan saa kuulla ja väitätte että Jumala on kuitenkin oikeudenmukainen, eli enemmistö ihmisistä voi siis pelastua ilman kastetta ja uskoa Jeesukseen?
Toiseksi kaikkihan on lopulta Jumalasta,,kaikki ihan kaikki, myös saatana, jonkao ominaisuudet ovat Jumalalta, eli Jumala pelastaa tavallaan itseään itseltään itsellään.
Siis ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa, älykkään ihmisen on helpompi ymmärtää kristinuskon sovitus-dogma kuin erittäin heikkolahjaisen tai lähes vajaamielisen, joka silti nippanappaa ymmärtää eron hyvän ja pahan välillä eli on syntiin nähden syyntakeinen. Mutta mielettömyys on myös siinä, että jos vauva on syyntakeeton, niin mitä järkeä on esim. lapsikasteissa? Jos hän helvettiin vievästi syntiseksi tulee kuitenkin jossain vaiheessa kehitystään, joka on kuin veteen piirretty viiva. Ja Lutherin mukaan vauva EI ole syyntakeeton, koskapa hänellä voi olla usko. No sinä myös pidät sovitusta ex esillä ja monet muut . Minulle se on velvollisuus kun myötäilijänä edistin vääränlaista oppia aikani.
- Sovitusta kaipaava
Miksi laiminlyöt nykyään velvollisuutesi?
- Ei-professionaali
Sovitusta kaipaava kirjoitti:
No annetaapas nyt Devoitinkin ottaa pieni irtiotto palstalta, eiköstä?
- sorretun ystävä
Sovitusta kaipaava kirjoitti:
Missä oli luvattu, että tuo velvollisuus (tai velvollisuudentunne) tässä asiassa kestäisi ikuisuuden? Devoitin "määräosuus" nimimerkillään tuli täyteen. Jos kaipaat Jeesuksen sovituksen esilläoloa, kuten ilmaiset, kääri hihat ja ryhdy toimeen. Ei siinä tarvita toista syyllistäviä lauseita "laiminlyöt velvollisuutesi".
- totuus.*
sorretun ystävä kirjoitti:
Missä oli luvattu, että tuo velvollisuus (tai velvollisuudentunne) tässä asiassa kestäisi ikuisuuden? Devoitin "määräosuus" nimimerkillään tuli täyteen. Jos kaipaat Jeesuksen sovituksen esilläoloa, kuten ilmaiset, kääri hihat ja ryhdy toimeen. Ei siinä tarvita toista syyllistäviä lauseita "laiminlyöt velvollisuutesi".
Tahalliset sekä tahattomat synniy Jeesus vei ristille sovittaen ne.
- Sovitettu.
totuus.* kirjoitti:
Tahalliset sekä tahattomat synniy Jeesus vei ristille sovittaen ne.
Eli kaikki synnit Jeesus sovitti.
- Pysyttele asiassa
sorretun ystävä kirjoitti:
Niin, kukahan sun ystävääs on sortanut?
- Ystävä.
Mitä kuuluu?
- Jepulis jep.
Sovitettu. kirjoitti:
Eli kaikki synnit Jeesus sovitti.
Jep jep
- ex-rekisteröitynyt
Merkillistä, miten paljon törkyä kertyi näinkin pyhän aiheen perään. Onpa hyvä, että siivooja kävi roskat popis lakaisemassa. Kiitos. Vielä tuolla lopussa on yksi poistettava viesti. Lisäksi Teuvon väitteen henkilöllisyydestäni jätän omaan arvottomuuteensa.
Miksi tämä oli sinusta poistettavaa saastaa:
Tässä Pyhän Hengen opetus Paavalille
"Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."
Tässä Saatanan valheen hengen opetus Paavalille samasta asiasta:
"Kun hän nyt on vuodattamalla verensä tehnyt meidät vanhurskaiksi, hän vielä paljon varmemmin pelastaa meidät tulevalta vihalta."
Tässä vielä Jeesuksen ilmoitus samasta asiasta:
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
Kaikki Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat ovat jääneet siihen samaan Saatanan synnin kahleisiin, joihin Paavalikin jäi.
Ei liene maailmassa ainuttakaan Saatanan omilleen rakennuttamaa jumalanhuonetta, jota ei olisi koristeltu Saatanan veriteolla koristeluilla kuvilla ja patsailla.
Siksi näille vangeille on lunnollista, että veri heidät pelastaa, koska he eivät enää voi Kristukselta Henkeä saada.- ex-rekisteröitynyt
TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi tämä oli sinusta poistettavaa saastaa:
Tässä Pyhän Hengen opetus Paavalille
"Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."
Tässä Saatanan valheen hengen opetus Paavalille samasta asiasta:
"Kun hän nyt on vuodattamalla verensä tehnyt meidät vanhurskaiksi, hän vielä paljon varmemmin pelastaa meidät tulevalta vihalta."
Tässä vielä Jeesuksen ilmoitus samasta asiasta:
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
Kaikki Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat ovat jääneet siihen samaan Saatanan synnin kahleisiin, joihin Paavalikin jäi.
Ei liene maailmassa ainuttakaan Saatanan omilleen rakennuttamaa jumalanhuonetta, jota ei olisi koristeltu Saatanan veriteolla koristeluilla kuvilla ja patsailla.
Siksi näille vangeille on lunnollista, että veri heidät pelastaa, koska he eivät enää voi Kristukselta Henkeä saada.Tahallasiko sinä väärin käsität? Eihän toki minulle Jumalan sana mitään saastaa ole, toisin kuin sinulle, joka pidät osaa Jumalan sanasta saatanallisena. Minulle KOKO JUMALAN SANA ON PYHÄÄ JA TOTTA.
Törkyä oli se osio kirjoittelustasi, jossa lähdit veikkailemaan minun henkilöllisyyttäni ja julkaisemaan ulkopuolisen henkilön nimeä, jollainen ei kuulu palstan sääntöihin. Minun henkilöllisyyteni ei sinulle kuulu tipan vertaa. Sinulle on muutenkin varsin vierasta toisen henkilön intimiteetti ja kunnioittaminen. ex-rekisteröitynyt kirjoitti:
Tahallasiko sinä väärin käsität? Eihän toki minulle Jumalan sana mitään saastaa ole, toisin kuin sinulle, joka pidät osaa Jumalan sanasta saatanallisena. Minulle KOKO JUMALAN SANA ON PYHÄÄ JA TOTTA.
Törkyä oli se osio kirjoittelustasi, jossa lähdit veikkailemaan minun henkilöllisyyttäni ja julkaisemaan ulkopuolisen henkilön nimeä, jollainen ei kuulu palstan sääntöihin. Minun henkilöllisyyteni ei sinulle kuulu tipan vertaa. Sinulle on muutenkin varsin vierasta toisen henkilön intimiteetti ja kunnioittaminen.Toitko atteMyyryn Jeesuksen ruumislaiset mukanasi Kannukseen, vaan jäivätkö he pääkaupunkiseudulle?
Saatanan pettämille tämä Jeesuksen opetus on vierasta ja sietämätöntä:
"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."- ex-rekisteröitynyt
TeuvoSuni kirjoitti:
Toitko atteMyyryn Jeesuksen ruumislaiset mukanasi Kannukseen, vaan jäivätkö he pääkaupunkiseudulle?
"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."Voisit kenties joskus kertoa, kuka tämä AtteMyyry on.
Sinulle ei taida totuus kelvata. En ole tosiaankaan R.P., joten lopeta tuollaiset höpinät. Voisin aivan hyvin paljastaa henkilöllisyyteni, mutta mieluummin pidän tiedon itselläni. Ymmärrän toki, että asia sinua häiritsee. Valitan. ex-rekisteröitynyt kirjoitti:
Voisit kenties joskus kertoa, kuka tämä AtteMyyry on.
Sinulle ei taida totuus kelvata. En ole tosiaankaan R.P., joten lopeta tuollaiset höpinät. Voisin aivan hyvin paljastaa henkilöllisyyteni, mutta mieluummin pidän tiedon itselläni. Ymmärrän toki, että asia sinua häiritsee. Valitan.MInä tiedän ja Pyhä Henki tietää, että alkuperäinen Raimo sinä olet.
Se riittää minulle, vaikka ei kukaan muu siihen uskoisikaan.
Kirjoita palstan laajaan hakuun nimimerkki alkup.Raimo:
Löydät ajalta 17.2.2005 - 25.1.2007 2067 kirjoitusta
Kirjoita palstan laajaan hakuun nimimerkki MakeDonialainen:
Löydät ajalta 18.8 - 5.10.2008 40 kirjoitusta
Kirjoita palstan laajaan hakuun nimimerkki atteMyyry:
Löydät aj. 11.12.2009-21.5.2010 137 kirjoitusta.
.- ex-rekisteröitynyt
TeuvoSuni kirjoitti:
MInä tiedän ja Pyhä Henki tietää, että alkuperäinen Raimo sinä olet.
.Turhaa sinun on moista väittää. Minä ja kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki tiedämme, etten ole tuo hokemasi Raimo. Toki minä oman nimeni tiedän. Minua lähinnä huvittaa tuo hokemisesi ja ettet kykene myöntämään taaskaan, että olet väärässä, jälleen kerran. Jospa se joskus tärppää, sanoi kalamies.
- hyvin vastattu!
Turhaa sinun on moista väittää. Minä ja kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki tiedämme, etten ole tuo hokemasi Raimo. Toki minä oman nimeni tiedän. Minua lähinnä huvittaa tuo hokemisesi ja ettet kykene myöntämään taaskaan, että olet väärässä, jälleen kerran. Jospa se joskus tärppää, sanoi kalamies.
Hyvin vastattu!
- voi aikoja!!!
Turhaa sinun on moista väittää. Minä ja kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki tiedämme, etten ole tuo hokemasi Raimo. Toki minä oman nimeni tiedän. Minua lähinnä huvittaa tuo hokemisesi ja ettet kykene myöntämään taaskaan, että olet väärässä, jälleen kerran. Jospa se joskus tärppää, sanoi kalamies.
Teuvo luulee olevansa niin fiksu, että väittää tietävänsä toisen ihmisen nimenkin paremmin kuin asianomainen itse! Vanhuus ei todellakaan tule yksin!
- Selitystä kiitos!
TeuvoSuni kirjoitti:
Toitko atteMyyryn Jeesuksen ruumislaiset mukanasi Kannukseen, vaan jäivätkö he pääkaupunkiseudulle?
"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi."Taidat puhella jotain sisäpiirijuttuja. Ihan kummallisia höpiset.
- Niinaivan
Selitystä kiitos! kirjoitti:
Taidat puhella jotain sisäpiirijuttuja. Ihan kummallisia höpiset.
Aivan niin.
- Asiat tietävä.
TeuvoSuni kirjoitti:
.TässäKIN kohtaa oli kovin, kovin väärässä.
- Tunnen hänet.
TeuvoSuni kirjoitti:
.Olet tosi väärässä. Minä TIEDÄN, kuka ex-rekisteröitynyt on.
- Ihminen.
TeuvoSuni kirjoitti:
.Mitäs Teuvolle nykyisin kuuluu?
Efesolaisille
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
Syyllistyiköhän kohta lentää jo Raamatun väärentämiseen?- +11
11 Jumala on myös antanut Kristuksessa meille perintöosan, niin kuin hän oli suunnitellut ja ennalta määrännyt -- hän, joka saattaa kaiken tapahtumaan tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti.
- Aamen!
Tuohon on helppo sanoa: aamen!
- Tärkein sanoma.
Sovituksen sanoma kuuluu ylös.
- Aamenaamenaamen
Aamen
- Kysyväinen
Miksiköhän ihmisten pitääkin keksiä omia sepustuksia, eikä tyydytä Jumalan armoon ja pelastukseen?
- Eräs sovitettu
Näin se juuri on. Jos ei ole sovitusta, ei ole mitään.
- Jookosta?
Pidetään tämä pääasia sydämen asiana.
- Jeesus on sovittanut
kaikkien ihmisten synnit, joten pelastuuko kaikki sen sovituksen tähden? Ei Raamatussa näin opeteta vaan ihmisen tulee uudestisyntyä Jumalasta Jeesukseen ja usko ja toivo ja rakkaus ovat ne kolme asiaa, jotka tulee opetuslapsessa tuottaa hyvää hedelmää ja siten nimensä elämänkirjassa ja saa sielunsa pelastuksen. Usko ilman tekoja on kuollutta, joten ei uskokaan ole riittävä ilman rakkautta, toki uskon sisältäessä uskollisuuden tarkoittaa jo rakkautta se hyvä hedelmä ihmisessä.
Jeesus opettaa selvästi niistä, jotka puolinaisessa evankeliumissa ajattelevat että riittää ja Laodikeakin on itsestään hyvinkin varma pelastuksen suhteen, mutta Isä Jumala ja Poika Jeesus selvästi osoittaa että parannus Laodikealle on välttämätön pelastuakseen.
Varotaan Jumalan armoa käsittämästä irstaudeksi että voi syntiä tehdä ja ahneudessa tai muussa sellaisessa mielentilassa elää, sillä Jumalan armo kasvattaa siten että ihminen hylkää synnin ja jumalattoman elämäntavan ja asenteet myös.
Kun koetukset tulevat ja pedon merkki myös, niin nähdään ketä ihminen rakastaa vaikka Jeesuksen nimeä voikin tunnustaa. Ilman rakkautta on se Jeesuksen tunnustaminen kuin kulkusen kilinää, toki voi viehättää moniakin sellainenkin.- Kertasovitus
"Usko ilman tekoja on kuollutta, joten ei uskokaan ole riittävä ilman rakkautta"
Kuitenkin näköjään aika pienillä teoilla pelastuu, jos uskoo, jos tekee lunastajansa kanssa sovinnon. Tästä on aina esimerkkinä ristille naulitun ryövärin tapaus. Jos häneltä tekoja haetaan, niin uskonratkaisun jälkeinen teko saattoi olla vain se julkinen uskonratkaisu, joka jäi historiaan. Muuhun ei ehtinyt. Mutta esimerkin viesti lienee se, että Jeesuksen lunastustyö merkitsee kaiken ja ihmisen tekemiset eivät mitään.
Jos uskonratkaisun jälkeen saa elää pidempään kuin ristin ryöväri, yhteys Jumalaan alkaa tietysti muuttaa ihmistä ja tekojakin tulee. Tältä osin ihmisissä on kovasti eroa. Joidenkin olen havainnut saavan suuren kertamuutoksen heti uskoontulon kohdalla. Joillakin "kristityn kasvu" vie pidempää ja on portaittaista. Kuitenkin kun ottaa ison joukon kristittyjä ja katsoo, millainen heidän elämänsä on esim. 20 vuotta uskonratkaisun jälkeen, niin huomaa, että suurin osa joukosta on parantunut suuresti. Parantumisella tarkoitan, että on kehittynyt kohti Kristuksen kuvan kaltaisuutta. Elää elämäänsä yhä enemmän sen mukaan kuin Jeesus tarkoittaa. - Kysyväinen
Kertasovitus kirjoitti:
"Usko ilman tekoja on kuollutta, joten ei uskokaan ole riittävä ilman rakkautta"
Kuitenkin näköjään aika pienillä teoilla pelastuu, jos uskoo, jos tekee lunastajansa kanssa sovinnon. Tästä on aina esimerkkinä ristille naulitun ryövärin tapaus. Jos häneltä tekoja haetaan, niin uskonratkaisun jälkeinen teko saattoi olla vain se julkinen uskonratkaisu, joka jäi historiaan. Muuhun ei ehtinyt. Mutta esimerkin viesti lienee se, että Jeesuksen lunastustyö merkitsee kaiken ja ihmisen tekemiset eivät mitään.
Jos uskonratkaisun jälkeen saa elää pidempään kuin ristin ryöväri, yhteys Jumalaan alkaa tietysti muuttaa ihmistä ja tekojakin tulee. Tältä osin ihmisissä on kovasti eroa. Joidenkin olen havainnut saavan suuren kertamuutoksen heti uskoontulon kohdalla. Joillakin "kristityn kasvu" vie pidempää ja on portaittaista. Kuitenkin kun ottaa ison joukon kristittyjä ja katsoo, millainen heidän elämänsä on esim. 20 vuotta uskonratkaisun jälkeen, niin huomaa, että suurin osa joukosta on parantunut suuresti. Parantumisella tarkoitan, että on kehittynyt kohti Kristuksen kuvan kaltaisuutta. Elää elämäänsä yhä enemmän sen mukaan kuin Jeesus tarkoittaa.Jos ihminen teoilla pelastuisi, niin minkä verran pitäisi mielestäsi tehdä hyviä tekoja? Eikö Jeesuksen sovitustyö mielestäsi riitä? Pitääkö sitä paikkailla? Eikö Jumala pelastakaan täydellisesti?
- Niinpä!
Todellakin!
- kaksnelonen
mistä te tiiättä mikä on totta ja mikä valetta kun kaikki raamatut ovat erilaisia,väärin käännettyjä
?
- Niinpäniinpäniinpä
Niinpäniinpäniinpä.
- Aamenaamenaamen
Aamen!!!
- Aamenaamenaamen
Aamen!!!
- Aamenaamenaamen
Aamen!!!
- Aamenaamenaamen
Aamen!!!
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561478
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651449Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611331Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2631035Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58967- 56959
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin84894