Spiritismistä kiinnostuminen syntiä?

Retiisikoira

Hei.

Olen luonut tuossa puoli vuotta sitten uskon Jumalaan -en välttämättä kristinuskon jumalaan, vaan ihan siihen universaaliin Valoon, Jumalaan, Kirkkauteen. You name it.

Haluan pysyä Valossa. En halua ottaa minkäänlaista yhteyttä minkäänlaisiin henkiin tai olla tekemisissä mitenkään minkään mustan magian tai vastaavan kanssa. Tämä on selvää pässinlihaa.

Olen kuitenkin äärimmäisen kiinnostunut kaikesta mahdollisesta. Horoskoopeista ja ennusteluista -jos ne tehdään Valon alla, en näe niissä olevan syntiä.

(Huomio: en edes usko synti -sanaan sinällään, koska en ole kristitty kirjaimellisesti mutta ehkä se nyt on paras sana kuvailla Valosta muualle suuntautuvaa toimintaa jota ei saisi Valon mielestä tehdä.)

Olen myös viime aikoina ollut hyvin kiinnostunut mm. spiritismistä ja muusta tämmösistä "mustista asioista". En missään nimessä kokeillakseni itse mitään, pois se minusta, mutta lukeakseni tarinoita, miten ihmiset jotka ovat noita kokeilleet, ovat sen kokeneet.

Haluaisin ymmärtää maailma paremmin, ja esim. tietää onko helvetti olemassa. Tämä on motiivini.
En voi uskoa Raamatun sanoihin, minun on ymmärrettävä asiat itse, ei hoettava valmiiksi kirjoitettua tekstiä sanasta sanaan.

Minua kuitenkin pelottaa. En ole varma, onko OK lukea ihmisten kirjoittamia tarinoita esim. just spiritismistä. Ohjaako se ajatukseni, huomioni, energiani "mustiin asioihin", ja voin vahingossakin sitten "kutsua" jonkin hengen luokseni, vaikka se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.

Nyt on siis kyse vain ihmisten kokemusten lukemisesta. Mutta onko jo se väärin tehty? Kertokaa asiallinen mielipiteenne. Kiitos.

4

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakstori

      Spiritismiä harrastamalla saattaa joutua skitsoilemaan osan ajatuksiinsa saaduista sanoista muiden henkilöiden lähettemiksi, kuin MINÄN ITSEN vain.

      Yleensä sanotaan, että spiritismillä saa yhteyden ainoastaan pahoihin henkiin, mutta se ei ole totta. Hyvät henget voivat myös hyökätä spiritismissä, ja silloin jos hyväksyt saamasi informaation, opit lisää.

      Ei kannata pelkästään niin vaikeaa spirtismipeliä pelata, kuin ne kirjainlaudat ylösalaisin käännettyine kuppeineen(HIDASTA!), sun muuta, vaan joogan tai rukouksen tavoin olla yhteydessä henkivaltoihin ja voimiin ja jopa niiden tehoihin. Jumala sanan tai vain sen merkityksen käyttö mahdollsimman usein, eli vain sen merkityksen muistaminen yleensä estää ihmistä tulemasta riivatuksi, spiritistisen istunnon seurauksena. Jeesukseen tai Mikaeliin kannattaa olla spiritistisesti yhteydessä, ja jos fysikaalista sotaa haluaa niin Demoneihin, Saattanaan. Korttipelien symbolien tietäminen pelatessa on myös spirtismin pelaamista.
      http://personal.inet.fi/koulu/karppi/kortti.htm

    • pois kaikki paha

      spiritismi ja siihen littyvä. Tietenkin on eri asia niistä lukea ulkopuolelta kuin olla mukana, mutta kumpaankaan ei tarvitse olla kiinnostusta jos tahtoo Jumalaan turvata Jeesuksen nimessä. Tärkeää on Herraan turvatessa pysyä kaidalla tiellä.

    • haidukki777

      pimeyden puolella ei ole mitään hyvää.
      Ja uskovissakin voi olla demoneja.

      vapautuminen voi olla MONEN vuoden prosessi.


      Deu 18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
      Deu 18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
      Deu 18:12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
      Deu 18:13 Ole siis nuhteeton Herran, sinun Jumalasi, edessä.


      Lue Enemmän Kuin Voittaja
      Kirj. Neil T. Anderson

      Kirja kertoo vapautumisesta.

    • minä olen

      --"Haluan pysyä Valossa."

      Jos et usko Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja vapahtaja joka ottaa pois synnin, niin et ole valossa koskaan ollutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe