Ihmettelenpä vaan tuota Liikenneministeri Merja Kyllösen (vasemmisto) pohdintoja kilometrikorvausten pienentämisestä Jyväskylästä etelään ulottuvalle vyöhykkeelle...
Ei voi taas muuta sanoa kuin että kannattiko taas äänestää A. vasemmistoa, B. Naista... ei ole taas päätä eikä häntää näissä pohdinnoissa.
Mitähän tämä Merja meinaa tuolla saavuttavansa? :
- Uudistaako tuo autokantaa? Suomessa taitaa olla autoilla 12 vuoden keski-ikä. Paljon ajavat kaupparatsut tarvitsevat kunnon autot kun paljon siis ajavat, km-korvaukset ovat osaltaan uudistaneet autokantaa.
- Meinaako Merja että jos joudut käymään vaikka 20 km työmatkalla päivällä niin se ruhtinaallinen 9 euron kulukorvaus on liian suuri kulukorvaus oman auton rääkkäyksestä (pari kylmäkäynnistystä sekä mahdollisesti kaupunkiajoa).. joo ottakaa huomioon että nämä "ministerit" ajavat eduskunnan audeilla joissa on omat kuskit!!!
- Luuleeko Merja että joku firma voi toimia siten että lähdet esim. myyntimatkalle Helsingistä Sulkavalle niin myyntimies lähtee julkisilla sinne? Pakkaat myyntisalkun junaan, vaihdat linja-autoon ja lopuksi vielä menet sitten sulkavan keskustasta taksilla sinne sulkavan teollisuusalueelle myymään niitä vasenkätisiä ruuvimeisseleitä. Ei perkele.
Pitäisikö tuon Merjan keskittyä vaan siihen runoiluun, eikä keskittyä liikaa näihin aikuisten asioihin?
Kilometrikorvaus poistetaan!!
26
323
Vastaukset
- Aikuisten asiat
Kilometrikorvauksestahan on tullut palkan lisä, korvaus pitäisi olla vain todellisista kuluista.
- sellainen tapaus..
Autoilijat ja tieliikenne maksavat eri muodoissa veroja ja maksuja jo vuodessa valtiolle Suomessa noin 7,2 miljardia Euroa. Siitä vain murto-osa käytetään nykyisin tieliikenteen hyväksi eli tieinfra - tiet, sillat, teiden auraus jne - rapistuu ja heikkenee koko ajan. Tuosta summasta riittäisi varmasti myös julkisen liikenteen tukea lisää jos niitä muita rahanreikiä vähän tukittaisiin. Ei hyvältä näytä, lisää rasitteita on näköjään tulossa eri muodoissa. Ja tietenkin uusin esitys koskee Suomen eteläosaa onhan ministeri itse pohjoisesta eikä itse tarvitse kustantaa auto-, lento eikä muitakaan matkojaan viikottain kotiinsa. Veronmaksajat kustantavat oikein kuljettajan kanssa.
- Ex vasemmisto..
Jaaha, nyt taitaa ministerin erityisavustaja kirjotella täällä...
Kaikki peruskoulun käyneet osaa laskea että onko kyseessä todellinen kulu vai palkanlisä.
Laskekaapas omat kulunne vaikka:
- Ostat uuden auton saat siitä vuodenpäästä vähintään 4 Teur vähemmän
- Bensaa menee 8 L/100 km ja 1,6 eur/l
- Vakuutukset, kasko liikenne oisko ka. n. 700 eur
- Renkaat 700 eur/ 2 vuotta eli 350 eur/vuosi
- Huollot vähintään kerta vuoteen eli ka. 500 eur/vuosi
Keskimäärin n.17000 km/vuosi
Eli kulut/km= 0,45358 cnt/km
Eli nyt provoilijat sanokaa onko kyseessä palkka vai kulukorvaus... ja aikuisten oikeesti.
Luvut saa näyttämään myös toisenlaisilta kun laitetaan 1000 euron auton räppänä laskuihin, mutta kuka helvetti haluaa sellaisella ajaa ympärivuoden jo pelkästään turvallisuudenkin takia.
Ja kyse ei ole siitä että jotkut käyttävät järjestelmää väärin eli nostavat km-korvauksia liikaa. Siihen fiksu ministeri puuttuisi. - Kallonkutistaja10
Ex vasemmisto.. kirjoitti:
Jaaha, nyt taitaa ministerin erityisavustaja kirjotella täällä...
Kaikki peruskoulun käyneet osaa laskea että onko kyseessä todellinen kulu vai palkanlisä.
Laskekaapas omat kulunne vaikka:
- Ostat uuden auton saat siitä vuodenpäästä vähintään 4 Teur vähemmän
- Bensaa menee 8 L/100 km ja 1,6 eur/l
- Vakuutukset, kasko liikenne oisko ka. n. 700 eur
- Renkaat 700 eur/ 2 vuotta eli 350 eur/vuosi
- Huollot vähintään kerta vuoteen eli ka. 500 eur/vuosi
Keskimäärin n.17000 km/vuosi
Eli kulut/km= 0,45358 cnt/km
Eli nyt provoilijat sanokaa onko kyseessä palkka vai kulukorvaus... ja aikuisten oikeesti.
Luvut saa näyttämään myös toisenlaisilta kun laitetaan 1000 euron auton räppänä laskuihin, mutta kuka helvetti haluaa sellaisella ajaa ympärivuoden jo pelkästään turvallisuudenkin takia.
Ja kyse ei ole siitä että jotkut käyttävät järjestelmää väärin eli nostavat km-korvauksia liikaa. Siihen fiksu ministeri puuttuisi.Entäpä, kun ajoa on enemmän kuin 17000km vuodessa? Kilometrikulut pienenevät. Entä, jos autoa ei vaihdetakaan 17000km välein? Sellainen, joka ei voi saada noita verottomia korvauksia, suunnittelee varmasti autokulustartegiansa ihan erilailla kuin esimerkkisi henkilö.
Mutta eikös siinä jo ole ristiriita, että kun kyse on asunnon ja työpaikan välisistä matkoista vähennystä saa vain puolet tuosta summasta? Miksi työajo oletetaan olevan kalliimpaa kuin työmatka-ajo? Miksi työmatka-ajoissa(-kuluissa) on 600 eur omavastuu ja 7000 eur maksimi? Olisiko mahdollista poistaa nuo työmatka-ajojen keinotekoiset rajat, jos suurimpia työajokorvauksia verotettaisiin?
Mitä nyt olen käsittänyt tästä asiasta, niin kyse ei ole työajokorvausten muuttamisesta verollisiksi. Jossain on ollut puhetta jonkinlaisesta maksimikorvauksesta, jonka jälkeen veroa voisi ehkä mennäkin.
Onhan se tietysti hienoa ajaa alle 10000 euron dieselautolla työajoja 30tkm vuodessa ja saada kolmessa vuodessa yli 40000 euroa korvausta. Todelliset kulut ovat suunnilleen puolet verottomista korvauksista. Jos vastaavaan pitäisi päästä pelkästään palkan avulla pitäisi palkkaa korottaa suunnilleen 1000 euroa kuukaudessa. - kulut/km= 0,4535
Ex vasemmisto.. kirjoitti:
Jaaha, nyt taitaa ministerin erityisavustaja kirjotella täällä...
Kaikki peruskoulun käyneet osaa laskea että onko kyseessä todellinen kulu vai palkanlisä.
Laskekaapas omat kulunne vaikka:
- Ostat uuden auton saat siitä vuodenpäästä vähintään 4 Teur vähemmän
- Bensaa menee 8 L/100 km ja 1,6 eur/l
- Vakuutukset, kasko liikenne oisko ka. n. 700 eur
- Renkaat 700 eur/ 2 vuotta eli 350 eur/vuosi
- Huollot vähintään kerta vuoteen eli ka. 500 eur/vuosi
Keskimäärin n.17000 km/vuosi
Eli kulut/km= 0,45358 cnt/km
Eli nyt provoilijat sanokaa onko kyseessä palkka vai kulukorvaus... ja aikuisten oikeesti.
Luvut saa näyttämään myös toisenlaisilta kun laitetaan 1000 euron auton räppänä laskuihin, mutta kuka helvetti haluaa sellaisella ajaa ympärivuoden jo pelkästään turvallisuudenkin takia.
Ja kyse ei ole siitä että jotkut käyttävät järjestelmää väärin eli nostavat km-korvauksia liikaa. Siihen fiksu ministeri puuttuisi.Eli kulut/km= 0,45358 cnt/km
eli jos kuitenkin tarkoitit 45,358 cnt/km silloin menisi päikseen.
Mutta miten kun perustellaan Helsingistä lomalle Leville menoa, se ei maksa kuin bensat. Tuon mukaan Levillä meno autolla olisi 2*450 euroa eli 900 euroa, bensakuluilla se olisi vain 163 euroa yhteensä. Summat on niitä miten ne lasketaan. - Ex vasemmisto..
Kallonkutistaja10 kirjoitti:
Entäpä, kun ajoa on enemmän kuin 17000km vuodessa? Kilometrikulut pienenevät. Entä, jos autoa ei vaihdetakaan 17000km välein? Sellainen, joka ei voi saada noita verottomia korvauksia, suunnittelee varmasti autokulustartegiansa ihan erilailla kuin esimerkkisi henkilö.
Mutta eikös siinä jo ole ristiriita, että kun kyse on asunnon ja työpaikan välisistä matkoista vähennystä saa vain puolet tuosta summasta? Miksi työajo oletetaan olevan kalliimpaa kuin työmatka-ajo? Miksi työmatka-ajoissa(-kuluissa) on 600 eur omavastuu ja 7000 eur maksimi? Olisiko mahdollista poistaa nuo työmatka-ajojen keinotekoiset rajat, jos suurimpia työajokorvauksia verotettaisiin?
Mitä nyt olen käsittänyt tästä asiasta, niin kyse ei ole työajokorvausten muuttamisesta verollisiksi. Jossain on ollut puhetta jonkinlaisesta maksimikorvauksesta, jonka jälkeen veroa voisi ehkä mennäkin.
Onhan se tietysti hienoa ajaa alle 10000 euron dieselautolla työajoja 30tkm vuodessa ja saada kolmessa vuodessa yli 40000 euroa korvausta. Todelliset kulut ovat suunnilleen puolet verottomista korvauksista. Jos vastaavaan pitäisi päästä pelkästään palkan avulla pitäisi palkkaa korottaa suunnilleen 1000 euroa kuukaudessa.En ymmärrä mitä tarkoitat nolla "todellisilla" kuluilla. Yllä oleva esimerkki sen todistaa että ne todelliset kulut ovat 0,45358 eur/km ( ei senttiä). Tietenkin esimerkki on keskiverto suomalaisen tilanne....... on minullakin yksi naapuri joka osti uuden citymaasturin juuri ennen edellistä autoveromuutosta.... hän on menettänyt keskimäärin 7000 euroa vuodessa citymaasturinsa arvon romahdettua. Kilometrit ovat hänen kohdallaan maksaneet varmaan melkein euron/km.
Ja tuo on todellakin ristiriitaista että kodin ja työpaikan välisiä todellisia kustannuksia ei pysty kokonaisuudessaan vähentämään verotuksessa. Siinä on tietenkin kyse vain ja ainoastaan valtion pohjattomasta rahakirstusta ja poliitikkojen ahneudesta. - Kallonkutistaja10
Ex vasemmisto.. kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat nolla "todellisilla" kuluilla. Yllä oleva esimerkki sen todistaa että ne todelliset kulut ovat 0,45358 eur/km ( ei senttiä). Tietenkin esimerkki on keskiverto suomalaisen tilanne....... on minullakin yksi naapuri joka osti uuden citymaasturin juuri ennen edellistä autoveromuutosta.... hän on menettänyt keskimäärin 7000 euroa vuodessa citymaasturinsa arvon romahdettua. Kilometrit ovat hänen kohdallaan maksaneet varmaan melkein euron/km.
Ja tuo on todellakin ristiriitaista että kodin ja työpaikan välisiä todellisia kustannuksia ei pysty kokonaisuudessaan vähentämään verotuksessa. Siinä on tietenkin kyse vain ja ainoastaan valtion pohjattomasta rahakirstusta ja poliitikkojen ahneudesta.Keskiverto suomalainen ei vaihda autoaan vuoden välein. Ei aina edes siinä tilanteessa, että työajoja kertyy jonkun verran. Kaikillehan ei edes tule työajoja. Tiedän toki sellaisiakin, jotka ostavat uuden mersun enintään kolmen vuoden välein ja silti autolla ei ole ajettu edes yli 20tkm sen mennessä vaihtoon.
"Kilometrit ovat hänen kohdallaan maksaneet varmaan melkein euron/km."
Tiedätkö, että onko työnantaja siis mukisematta maksanut tuon mukaan työajoista?
"...kodin ja työpaikan välisiä todellisia kustannuksia ei pysty kokonaisuudessaan vähentämään verotuksessa..."
Mielestäni on kuitenkin aika loogista, ettei esim kertomasi kaltaisten "talousihmeiden" vääriä autoinvestointeja sosialisoida kaikkien veromaksajien maksettavaksi. Kuitenkin yhtä loogista olisi, että esim alaraja poistettaisiin ja ylärajaakin nostettaisiin.
Perusteena rajoille taitaa olla järjestelmän yksinkertaisuus. Eli systeemi toimii nykyään ilman mitään valvontaa. Vaihtoehtona voisi olla systeemi, jossa olisi esim 5000-10000 työmatkatarkastajaa, jotka valvoisivat vaikka pistokokein, miten kukin työmatkansa tekee. Ei järkevää...
Jokin yhteisymmärryshän tuohon pitäisi saada, koska nythän "keskivertosuomalaiset" työmatka-ajajat käytännössä maksavat tuon työajojen lähes rajattoman täysverottomuuden, joka puolestaan osaltaan takaa sen, että se rahakirstun pohja on todella syvällä. - 20 vuoden vaihtoväli
Kallonkutistaja10 kirjoitti:
Keskiverto suomalainen ei vaihda autoaan vuoden välein. Ei aina edes siinä tilanteessa, että työajoja kertyy jonkun verran. Kaikillehan ei edes tule työajoja. Tiedän toki sellaisiakin, jotka ostavat uuden mersun enintään kolmen vuoden välein ja silti autolla ei ole ajettu edes yli 20tkm sen mennessä vaihtoon.
"Kilometrit ovat hänen kohdallaan maksaneet varmaan melkein euron/km."
Tiedätkö, että onko työnantaja siis mukisematta maksanut tuon mukaan työajoista?
"...kodin ja työpaikan välisiä todellisia kustannuksia ei pysty kokonaisuudessaan vähentämään verotuksessa..."
Mielestäni on kuitenkin aika loogista, ettei esim kertomasi kaltaisten "talousihmeiden" vääriä autoinvestointeja sosialisoida kaikkien veromaksajien maksettavaksi. Kuitenkin yhtä loogista olisi, että esim alaraja poistettaisiin ja ylärajaakin nostettaisiin.
Perusteena rajoille taitaa olla järjestelmän yksinkertaisuus. Eli systeemi toimii nykyään ilman mitään valvontaa. Vaihtoehtona voisi olla systeemi, jossa olisi esim 5000-10000 työmatkatarkastajaa, jotka valvoisivat vaikka pistokokein, miten kukin työmatkansa tekee. Ei järkevää...
Jokin yhteisymmärryshän tuohon pitäisi saada, koska nythän "keskivertosuomalaiset" työmatka-ajajat käytännössä maksavat tuon työajojen lähes rajattoman täysverottomuuden, joka puolestaan osaltaan takaa sen, että se rahakirstun pohja on todella syvällä.Yhteisymmärrystä kehitetään:
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/kyllonen jatkaa tykitysta kilometrikorvaukset joillain aloilla osa harmaata taloutta/a767076
- Provo kääk!
Tää on TROLLI.
Kilometrikorvaukset ovat yksi niitä asioita, joka sovitaan työehtosopimusten tapaan. Valtio ei voi niitä yksipuolisesti poistaa. Tietysti tekemällä niistä verollisia tulojen tapaan asiaan voisi vaikutaa. Silloinkin vaikutus olisi ylöspäin.
Keksi parempia provoja.- läpi menee
kyllä voidaan ja tämä on vain verouudistus jonka eduskunta päättää....silloin siinä ei muuta neuvotteluja käydä. Vai käytiinko kun diesel korotetiin 25%...ei niin.
Tällä ei ole mitään tekemistä esim. SAK kanssa...
- rebelion'
No sitten tämä toinen valeylioppilas vaatii myös miehille synnytysoikeutta.
Ei voi kun ihmetellä vasureiden huikaisevaa järjenjuoksua.
Muita ongelmia meillä ei tässä maassa tunnu olevankaan kuin tämä autolla liikkuvien alituinen vahtiminen ja vainoaminen.
Taidan hankkia aurinkopanelin ja sähköpolkupyörän, niin en maksa ainakaan niistä mitään veroja kenellekään. (- hankitahinnasta alv). - osssss
Poistetaan niiltä jotka tienaa vaikka yli 45000e.Eikö sitten ole jo vara maksaa polttoaineet ja renkaat?
- voihan rähmä
Muutama satakilsaa aina sovittu huutokilsoja liksan päälle!
- sekoiluako?
Ministeri Kyllönen: "Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa".
Siitäpä vain muutama virkamies arvioimaan kuka korvausta todella tarvitsee ja kuka saa ajella pelkästään omalla kustannuksellaan työajojaan. Silloin menee varmaankin taas oikein. Ja autoilija maksaa.
Taitaa ministeriltä mennä tässä kohtaa kilometrikorvausten saajat ja erilaiset autoedulla ajavat sekaisin. - loppus mukava
sekoiluako? kirjoitti:
Ministeri Kyllönen: "Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa".
Siitäpä vain muutama virkamies arvioimaan kuka korvausta todella tarvitsee ja kuka saa ajella pelkästään omalla kustannuksellaan työajojaan. Silloin menee varmaankin taas oikein. Ja autoilija maksaa.
Taitaa ministeriltä mennä tässä kohtaa kilometrikorvausten saajat ja erilaiset autoedulla ajavat sekaisin.Veroton palkanlisä!
- A.Sula
Mielestäni kilometrikorvaus on ihan ok mutta jonkinlainen laskelma siitä pitäisi verottajalle tehdä ja yli omien kustanusten menevät korvaukset verolle.
Saattaisi edes hieman kitkeä sitäkin, että palkkaa maksetaan km-korvauksina (oli sitten ajettu tai ei).
Taannoin oli juttua (taisi mennä oikeuteen) näistä asuntojobbareista jotka nostivat lähes kaiken palkkansa km-korvauksina ja käytäntö on kuulemma tuttu yleisesti ko. alalla, varmaan myös monella muulla alalla missä käytetään omaa autoa ja maksetaan km-korvauksia.
Joskus laskeskelin missä haarukassa TUOTTO menee ja jos kilometrit on todella ajettu, puhdas tuotto on keskimäärin 25% maksetuista km-korvauksista. Jos oikein paljon ajaa, pienehköllä ei ihan uudella dieselillä, tuotto saattaa nousta jopa tuonne 60-70% ja silloin puhutaan rahallisesti isoista summista ~noin duunarin nettopalkasta.- ruuvia tiukemmalle
Hallitus on juuri korottanut kaikkia autoilun veroja eli 1.4 alkaen uuden auton hankinnasta rankaisevaa autoveroa, auton omistamisesta veloitettavaa ajoneuvoveroa sekä erittäin rajusti suoraan käytön kustannuksia nostavia polttoaineveroja. Kilometrikorvausta kuitenkin alennettiin matalaan korkotasoon perustuen. Näinhän tämä aina rankaisee omalla autolla kulkevaa. Valtiolle pitää hankkia lisää tuloja vaikka yhteisen hyvän julkisen liikenteen kaapuun verhoutuen.
- tee sama
ruuvia tiukemmalle kirjoitti:
Hallitus on juuri korottanut kaikkia autoilun veroja eli 1.4 alkaen uuden auton hankinnasta rankaisevaa autoveroa, auton omistamisesta veloitettavaa ajoneuvoveroa sekä erittäin rajusti suoraan käytön kustannuksia nostavia polttoaineveroja. Kilometrikorvausta kuitenkin alennettiin matalaan korkotasoon perustuen. Näinhän tämä aina rankaisee omalla autolla kulkevaa. Valtiolle pitää hankkia lisää tuloja vaikka yhteisen hyvän julkisen liikenteen kaapuun verhoutuen.
Toinen nolla kilsoihin lisää...
- tyhmä, tyhmempi, Kyl
Runoilevan bioanalyytikon ehdotus on lainvastainen. Tässä asetetaan ihmiset eriarvoiseen asemaan asuinpaiman mukaan:
4 §
Viranomaisten velvollisuus edistää yhdenvertaisuutta
Viranomaisten tulee kaikessa toiminnassaan edistää yhdenvertaisuutta tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti sekä vakiinnuttaa sellaiset hallinto- ja toimintatavat, joilla varmistetaan yhdenvertaisuuden edistäminen asioiden valmistelussa ja päätöksenteossa. Viranomaisten tulee erityisesti muuttaa niitä olosuhteita, jotka estävät yhdenvertaisuuden toteutumista.
6 §
Syrjinnän kielto
Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Tuo muu henkilöön liittyvä syy voi olla asuinpaikka.
Ilmeisesti hallituksen valopää ei testaa aivopierujaan kenelläkään. Kyllöseltä on tullut toinen toistaan typerämpiä avauksia.
Onkohan liikenteeseen taas tulossa uusia maksuja? Kainuun lahja Suomen kansalle on valjastettu kiinnittämään huomio toisaalle...- lähtis
"Jokaisen" ulottuvilla ollut veroton palkanlisä!
- Kreikan tie
Nyt tarvitaan 7,5 miljardia lisää, yli aiemmin budjetoidun. Sailas vaatii.
Eli enemmän kuin liikenteen verotus.
Eikä kyse ole EU-solidaarisuudesta, vaan oman maan pakosta.
Jostain se lähtee, ilman korvausta.- näinpä se menee
Näköjään tästä valtiolle tarvittavasta summasta aiotaan taaskin ottaa suuri osa autoilijoilta. Aakkosjärjestyksessä listalta veroja taas lisätään vanhan vitsin mukaan: auto, bensiini, diesel, ....
- vihreä tulevaisuus
näinpä se menee kirjoitti:
Näköjään tästä valtiolle tarvittavasta summasta aiotaan taaskin ottaa suuri osa autoilijoilta. Aakkosjärjestyksessä listalta veroja taas lisätään vanhan vitsin mukaan: auto, bensiini, diesel, ....
Ja punavihreissä poliitikon unelmissa yksityisautoilu tehdään niin kalliiksi että suurimmalle osalle tavallisia kansalaisista se muuttuu mahdottomaksi. Kuten aikoinaan Neuvostoliitossa. Verojen ja maksujen avulla sielläkin aikoinaan hävitettiin yksityinen omistusoikeus.
- vaalimaan vamppyyri
vihreä tulevaisuus kirjoitti:
Ja punavihreissä poliitikon unelmissa yksityisautoilu tehdään niin kalliiksi että suurimmalle osalle tavallisia kansalaisista se muuttuu mahdottomaksi. Kuten aikoinaan Neuvostoliitossa. Verojen ja maksujen avulla sielläkin aikoinaan hävitettiin yksityinen omistusoikeus.
Nyt sanoitkin juuri sen taikasanan: neuvostoliitto.
Pitääkin alkaa käydä tankkaamassa Venäjällä 0,70 €/litra, niin ei tarvi maksaa veroja , mitkä kuitenkin menee kreikkalaisten taskuun, kun tehtiin se ylimaallisen hyvä takaussopimus a'la Urpilainen. Belomorsk-tupakitkin saa tuoda lisäksi ja Baltika olutta sekä tsernobyl-arbuuseja (=vesimelooni) harasoo !
- ....
Eihän sitä poisteta, sitä sovitetaan todellisten kustannusten tasolle.
Lue tuosta: http://jhiden.puheenvuoro.uusisuomi.fi/113272-kilometrikorvausten-väärinkäsitykset - 87k
Miten voi olla mahdollista että ajan töissä, työajoa nykyjään ooin 340km päivässä, mutta en saa euroakaan kilometrikorvauksia?
No se on mahdollista siten, että minulla on TYÖauto, eli semmonen auto jolla ajetaan TYÖajoajo
Auto on firman pihassa kun sitä ei käytetä ja vaimat firman toimistossa
Kun auto pitää tankata, otetaan tuhkakupista bensakortti, ja tankataan sen kanssa auto
Miksi tehdä siis asioista noin hankalaa
Edellisessä työssä sain aina palkan päälle hieman "kilometrikorvauksia" ja ne oli nimenomaan puhdasta voittoa mulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791