Kuten olemme tällä palstalla saaneet lukea köyhän rahat eivät riitä ruokaan, ei kenkiin, ei housuihin. Suomessa elää maailman kurjimmat köyhät ainakin mikäli on tämän palstan juttuihin uskomista!
Suomessa köyhän elämä on helvettiä
104
4449
Vastaukset
- lvslgfsb
Näin se on suomalaisen köyhän turvana on ainoastaan:
-ilmainen asuminen
-joku vähän alle 500 kaljarahaa
-ilmainen terveydenhuolto
-erilaisia yhteiskunnan järj. palveluita esim kirjasto
-ruokajonoista ilmaista ruokaa
-kaikki on vastiikkeetonta
On se rankkaa, huh huh.- kertoi hevosmiestent
-ilmainen asuminen, useimmat köyhät maksaa vuokraa tai yhtiövaskitetta 100e/kk
-joku vähän alle 500 kaljarahaa, useimmat köyhät tulevat toimeen 100e/kk
-ilmainen terveydenhuolto, Useimmat köyhät maksaa polilinkka maksuja 40e/kerta
-erilaisia yhteiskunnan järj. palveluita esim kirjasto, sakkömaksu on useita euroja
-ilmaista ruokaa, ei ole
On se rankkaa, huh huh. - hlvs
kertoi hevosmiestent kirjoitti:
-erilaisia yhteiskunnan järj. palveluita esim kirjasto, sakkömaksu on useita euroja
-ilmaista ruokaa, ei ole
On se rankkaa, huh huh.Kerro vielä nyt mikä ryhmä sää noin vähän? Opiskelijat on oikeasti köyhiä, muilla pummeilla on asiat kivasti
- jeeejooojuuuuSAA
1. Ei se ilmaista ole, jos vuokraa maksaa. Totta toki, että köyhää auttaa kela vuokranmaksussa.
2. Mistä joku saa 500e kaljarahaa? Minulla laskujen ja lääkkeiden jälkeen hyvä että jää 300e. Tästä tietty vielä hygeniatuotteet ynnämuut ennen ruokaa. Silloin hyvässä lykyssä on 200e jälellä.
3. Ilmainen terveydenhuolto? Milloin se on ilmaista kun aina tulee kuitenkin lasku perässä, noin 30e?
4. Kirjasto ja tuollaiset on avoimina onneksi kaikille. Ongelma tulee siinä, kun et asu kirjaston vieressä eikä varaa talvivaatteisiin. Miten pääset ilmaiseksi kirjastoon joka on 10km päässä, ilman että tarvitsee pelätä paleltumista?
5. Ruokajonoon ei muuten ihan kuka tahansa pääse. - tietotoimisto 13
hlvs kirjoitti:
Kerro vielä nyt mikä ryhmä sää noin vähän? Opiskelijat on oikeasti köyhiä, muilla pummeilla on asiat kivasti
Miksi piää leimata ihmiset "******" kaiken aikaa jollakin nimillä, sinäkin opiskelija käytät ala arvoista kieltä!.
- oldmetall
Mieti ensin ja ota selvää asioista ennenkuin lähdet kirjoittamaan.
Ilmaista asumista ei ole vaan jokainen maksaa ainakin omavastuun vuokrasta , tietääkseni.
toimeentulotuki on harkinnanvarasita ja sitä pitää hakea ennenkuin se myönnetään.
Toimeentulotuesta on maksettava kaikki laskut, ostettava vaatteet ja ruoka.
Se ei ole ruhtinaallinen kun ottaa huomioon, että kaikki hinnat ovat nousseet.
Köyhä ei esim, saa alennusta joukkoliikennemaksuissa vaan maksaa saman lipun hinnan kuin työllinenkin
_kirjastopalvelut ovat kaikille ilmaisia, myös meille työllisillekin.
Voi että mua suivoo toi kirjastoplaveluista ratkuttaminen. Kyllä minä suon ilmaispalveluita kaikille säätyyn ja sosiaaliluokkaan katsomatta.
Toinen typeryyden huippu on leipäjonoista ratkuttaminen. Onko fiksumpaa heittää syömäkelpoista ruokaa kaatopaikalle?
Luulisin, että leipäjonojen anti on vaihtelevaa , sitä jaetaan mitä kauppiaat ovat antaneet ruuanjakeluun.
Eikä se ruokajonoissa seisominen säässä kuin säässä ole mitään herkkua.
Tyhmyyden huippu on myös kadehtia leipäjonojen antia. Hyvä vaan, että annetaan ruokaa, enemmän mua kiukuttaa ruuan roudaaminen kaatopaikalle.
Mua ei kiusaa ollenkaan jos joku saa monen tunnin jonottamisen jälkeen ruokaa leipäjonosta.
Se on orjuuttavaa, että kaikesta joutuu tekemään tiliä, saadakseen vaikkapa toimeentulotukea ja ei ole herkkua mennä säässä kuin säässä leipäjonoihin seisomaan "leivän valloitukseen".
On kateellinen ja matalamielinen sellainen ihminen joka ilkeänä ja katkerana olettaa, että köyhät vaan loikoilevat ja juovat muka kaljaa ja kaikki maksetaan ja samalla ilkeä ja nulju ihminen unohtaa, että hänellä on vapaus päättää rahankäytöstään ja on vapaus mennä kauppaan ja suorittaa omia ruokavalintoja.
Mutta jos palkka on niin pieni ettei se riitä kuin välttämättömimpään niin köyhät ja työttömät ovat pieneen palkkaan syyttömiä.
Olen minäkin välillä närkästynyt kun katselen juopporemmejä ostarilla, mutta ei sovi kaikkia köyhiä yleistää ja pistää samaan nippuun.
Mua ainakin ahdistaa kun koko ajan huudetaan tiukan talouskurin perään ja se talouskuri iskee ensin ja pahiten köyhiin ja vähäväkisiin.
Niiltä oltaisiin viemässä kaikki mitkä eivät pysty pitämään puoliaan. - Kaikkea sitä kuulee
kertoi hevosmiestent kirjoitti:
-ilmaista ruokaa, ei ole
On se rankkaa, huh huh.Eipäs valehdella. Yhteiskunta maksaa kohtuulliset asumiskulut, pk-seudulla se tarkoittaa yksinäisellä noin 640 euroa kuussa. Sillä saa yksityseltäkin yksiön, ei toki paraatipaikalta. Ylimenevän osan joutuu itse maksamaan, se on aivan oikein.
Suomessa pitää jäädä asuntomenojen, sähkön, kotivakuutuksen, terveydenhuollon jälkeen 461 euroa kuussa yksinäiselle. Jos ei jää saa toimeentulotukea. Kerro ketkä muka joutuvat tulemaan satasella kuussa toimeen? Sinä valehtelet.
Köyhillä terveyskeskuskäynnit, hammaslääkärit, sairaalalaskut, lääkkeet maksaa sosiaalivirasto toimeentulotukena. Ketkä muka maksvat 40 euroa kerta? Jälleen valehtelet.
Kirjaston myöhästymismaksut joutuu maksamaan vai pitäisikö ns. köyhien saada pitää kirjoja niin kauan kuin haluavat? Ainakin pk-seudulla ilmaista ruokaa jaetaan useissa paikoissa. - Välitön syyyhteys
oldmetall kirjoitti:
Ilmaista asumista ei ole vaan jokainen maksaa ainakin omavastuun vuokrasta , tietääkseni.
toimeentulotuki on harkinnanvarasita ja sitä pitää hakea ennenkuin se myönnetään.
Köyhä ei esim, saa alennusta joukkoliikennemaksuissa vaan maksaa saman lipun hinnan kuin työllinenkin
Voi että mua suivoo toi kirjastoplaveluista ratkuttaminen. Kyllä minä suon ilmaispalveluita kaikille säätyyn ja sosiaaliluokkaan katsomatta.
Toinen typeryyden huippu on leipäjonoista ratkuttaminen. Onko fiksumpaa heittää syömäkelpoista ruokaa kaatopaikalle?
Luulisin, että leipäjonojen anti on vaihtelevaa , sitä jaetaan mitä kauppiaat ovat antaneet ruuanjakeluun.
Tyhmyyden huippu on myös kadehtia leipäjonojen antia. Hyvä vaan, että annetaan ruokaa, enemmän mua kiukuttaa ruuan roudaaminen kaatopaikalle.
Mua ei kiusaa ollenkaan jos joku saa monen tunnin jonottamisen jälkeen ruokaa leipäjonosta.
Se on orjuuttavaa, että kaikesta joutuu tekemään tiliä, saadakseen vaikkapa toimeentulotukea ja ei ole herkkua mennä säässä kuin säässä leipäjonoihin seisomaan "leivän valloitukseen".
On kateellinen ja matalamielinen sellainen ihminen joka ilkeänä ja katkerana olettaa, että köyhät vaan loikoilevat ja juovat muka kaljaa ja kaikki maksetaan ja samalla ilkeä ja nulju ihminen unohtaa, että hänellä on vapaus päättää rahankäytöstään ja on vapaus mennä kauppaan ja suorittaa omia ruokavalintoja.
Mutta jos palkka on niin pieni ettei se riitä kuin välttämättömimpään niin köyhät ja työttömät ovat pieneen palkkaan syyttömiä.
Olen minäkin välillä närkästynyt kun katselen juopporemmejä ostarilla, mutta ei sovi kaikkia köyhiä yleistää ja pistää samaan nippuun.
Mua ainakin ahdistaa kun koko ajan huudetaan tiukan talouskurin perään ja se talouskuri iskee ensin ja pahiten köyhiin ja vähäväkisiin.
Niiltä oltaisiin viemässä kaikki mitkä eivät pysty pitämään puoliaan.Tää kirjoituksesi on asiaa, hyvin jäsennelty!.
- Kaikkea sitä kuulee
jeeejooojuuuuSAA kirjoitti:
1. Ei se ilmaista ole, jos vuokraa maksaa. Totta toki, että köyhää auttaa kela vuokranmaksussa.
2. Mistä joku saa 500e kaljarahaa? Minulla laskujen ja lääkkeiden jälkeen hyvä että jää 300e. Tästä tietty vielä hygeniatuotteet ynnämuut ennen ruokaa. Silloin hyvässä lykyssä on 200e jälellä.
3. Ilmainen terveydenhuolto? Milloin se on ilmaista kun aina tulee kuitenkin lasku perässä, noin 30e?
4. Kirjasto ja tuollaiset on avoimina onneksi kaikille. Ongelma tulee siinä, kun et asu kirjaston vieressä eikä varaa talvivaatteisiin. Miten pääset ilmaiseksi kirjastoon joka on 10km päässä, ilman että tarvitsee pelätä paleltumista?
5. Ruokajonoon ei muuten ihan kuka tahansa pääse.Jos olet oikeasti köyhä sinun lääkkeesi maksetaan. Tosin maksetaan vain lääkärin määräämät reseptilääkkeet sairauden hoitoon, ei mitään vitamiinipillereitä.
Sinulle pitää jäädä kuussa 461 euroa käteen asumismenojen jälkeen. Kerro paljonko menee ruokaan ja "hygieniatuotteisiin" joihin sinulla tuntuu menevän paljon rahaa. Vessapaperi, hammastahna ja deodorantti ei ole kallista. - jeeejooojuuuuSAA
Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:
Jos olet oikeasti köyhä sinun lääkkeesi maksetaan. Tosin maksetaan vain lääkärin määräämät reseptilääkkeet sairauden hoitoon, ei mitään vitamiinipillereitä.
Sinulle pitää jäädä kuussa 461 euroa käteen asumismenojen jälkeen. Kerro paljonko menee ruokaan ja "hygieniatuotteisiin" joihin sinulla tuntuu menevän paljon rahaa. Vessapaperi, hammastahna ja deodorantti ei ole kallista.Kaikkia lääkkeitä ei makseta. Kannattaa ottaa asiasta tietoa vähän tarkemmin. Joitain lääkkeitä, vaikka tarpeellisia ihmisen ylläpitämiseen olisivatkin lääkärin määräämiä sekä myös reseptilääkkeitä ei sossu maksa, koska sossu voi kokea ettei lääkkeet ole tarpeellisia.
Asumismenojen jälkeen minulla on muut laskut, kuten laina, netti ja ynnämuut. Myöskin kuukausittainen bussikortti, varsinkin näin talvella. Näistä mitään sossu ei laske menoina, vaan ne pitää maksaa tuosta määrästä. Kun lainaan menee kuussa 100e jota pankki ei suostu pienentämään, niin voi huomata miten nopeasti ne rahat alkavat vähenemään.
Hygieniatuotteita on vessapaperi, tiskiaine, shampoo, hoitoaine, suihkushampoo, deodorantti, hammastahna, sekä myös kodin siistimiseen tarvittavat pullot ja tavarat. Allergiasta johtuen niitä halvimpia pesuaineita ei voi ostaa, ostaisin nimittäin muuten. Myös naisihmisenä, minun tarvitsee ostaa sidetarvikkeet. - ex-sossulainen.
oldmetall kirjoitti:
Niiltä oltaisiin viemässä kaikki mitkä eivät pysty pitämään puoliaan.""jokainen maksaa ainakin omavastuun vuokrasta , tietääkseni.""
No tästä hieman aikaa mutta melko pitkään joudun elämään perustoimeentuella. Minulla oli Helsingissä edullinen yksiö jonka vuokra alitti enimmäistuen minkä Kela maksoi yhden hengen asumisesta. Eli se maksettiin 100%. Samoin sähkö ja vesi. Myös julkisen terveydenhuollon maksut. Perustoimeentulosta jonka sain 100% maksoin sitten muut perustarpeet.
Enkä usko että' se tästä on muuttunut. Kun puhutaan vuokran omavastuu osuudesta
niin näen siihen vain kaksi mahdollisuutta. Varsinkin pääkaupunkiseudulla niin vuokra saattaa ylittää kelan enimmäis asumistukea (vaikka Helsingi´ssä korkeampi ja erituksen joutuu maksamaan itse ellei muuta halvempaan. Moni vaan niin tottunut asumaan mukavalla alueella ehkä yksityiseltä vuokrattuna. Tai näitä VVO etc vuokrataloissa. Tuttuni asuu Kannelmäessä kaupungin 38 m2 vuokrayksiössä jonka vuokra on 460 euroa/kk. Ja sen maksaa kyllä Kela 100%.
Toinen syy tähän ns. omavastuu osuuteen voi syntyä tilanteessa missä esim. hyvin pienipalkkainen yh-äiti saa asumistukea. Silloin liki aina omavastuuosuus vuokralle jonka suuruus määräytyy pienten tulojen mukaan.
Mutta mikäli saa vain toimeentulotukea ja vuokra alempi kuin onko se sitten nykyään 640/kk niin ei todellakaan maksa mitään omavastuu osuutta. - jeeejooojuuuuSAA
ex-sossulainen. kirjoitti:
""jokainen maksaa ainakin omavastuun vuokrasta , tietääkseni.""
No tästä hieman aikaa mutta melko pitkään joudun elämään perustoimeentuella. Minulla oli Helsingissä edullinen yksiö jonka vuokra alitti enimmäistuen minkä Kela maksoi yhden hengen asumisesta. Eli se maksettiin 100%. Samoin sähkö ja vesi. Myös julkisen terveydenhuollon maksut. Perustoimeentulosta jonka sain 100% maksoin sitten muut perustarpeet.
niin näen siihen vain kaksi mahdollisuutta. Varsinkin pääkaupunkiseudulla niin vuokra saattaa ylittää kelan enimmäis asumistukea (vaikka Helsingi´ssä korkeampi ja erituksen joutuu maksamaan itse ellei muuta halvempaan. Moni vaan niin tottunut asumaan mukavalla alueella ehkä yksityiseltä vuokrattuna. Tai näitä VVO etc vuokrataloissa. Tuttuni asuu Kannelmäessä kaupungin 38 m2 vuokrayksiössä jonka vuokra on 460 euroa/kk. Ja sen maksaa kyllä Kela 100%.
Toinen syy tähän ns. omavastuu osuuteen voi syntyä tilanteessa missä esim. hyvin pienipalkkainen yh-äiti saa asumistukea. Silloin liki aina omavastuuosuus vuokralle jonka suuruus määräytyy pienten tulojen mukaan.
Mutta mikäli saa vain toimeentulotukea ja vuokra alempi kuin onko se sitten nykyään 640/kk niin ei todellakaan maksa mitään omavastuu osuutta.Kela ei maksa mitään vuokraa 100%
Kannattaa ottaa asioista selvää. - Kaikkea sitä kuulee
Kaikkia lääkkeitä ei makseta. Kannattaa ottaa asiasta tietoa vähän tarkemmin. Joitain lääkkeitä, vaikka tarpeellisia ihmisen ylläpitämiseen olisivatkin lääkärin määräämiä sekä myös reseptilääkkeitä ei sossu maksa, koska sossu voi kokea ettei lääkkeet ole tarpeellisia.
Asumismenojen jälkeen minulla on muut laskut, kuten laina, netti ja ynnämuut. Myöskin kuukausittainen bussikortti, varsinkin näin talvella. Näistä mitään sossu ei laske menoina, vaan ne pitää maksaa tuosta määrästä. Kun lainaan menee kuussa 100e jota pankki ei suostu pienentämään, niin voi huomata miten nopeasti ne rahat alkavat vähenemään.
Hygieniatuotteita on vessapaperi, tiskiaine, shampoo, hoitoaine, suihkushampoo, deodorantti, hammastahna, sekä myös kodin siistimiseen tarvittavat pullot ja tavarat. Allergiasta johtuen niitä halvimpia pesuaineita ei voi ostaa, ostaisin nimittäin muuten. Myös naisihmisenä, minun tarvitsee ostaa sidetarvikkeet.Sosiaalitoimiston päätöksistä voi ja pitääkin valittaa. Jos lääkkeet ovat lääkärin mielestä tarpeellisia sairauden hoitoon kyllä ne maksetaan. Kerro mitä on tälläiset lääkkeet jotka ovat tärkeitä mutta jotka muka omasta pussistaan joutuu maksamaan?
Mikä ihmeen laina? Jos on velkaa ottanut pitää se maksaa. Miksi köyhä on lainaa ottanut, aivan oma häpeä. Jos on tiukkaa voi aina mennä töihin.
Paljonko sinulla sitten jää ruokaan kun kaikki muu on niin hirveän kallista? Annas kun arvaan, ei kelpaa tavallinen ruoka vaan pitää saada jotain helvetin kallista erikoisruokaa? - Kaikkea sitä kuulee
oldmetall kirjoitti:
Niiltä oltaisiin viemässä kaikki mitkä eivät pysty pitämään puoliaan.Mieti itse ennen kuin lähdet kirjoittelemaan. Ensinnäkin vuokran seitsämän prosentin omavastuu on poistunut jo vuosikausia sitten. Tottakai toimeentulotuki on harkinnanvaraista, kaikilleko sitä pitäisi myöntää?
Asumismenojen, sähkön, kotivakuutuksen, lääkkeiden, sairaskulujen jälkeen käteen jää 461 euroa kuussa. Jos tuolla ei pysty elämään on se perin ihmeellistä. Opiskelijoille jää käteen paljon vähemmän eivätkä he valita niin kovasti kuin nämä ns. köyhät! - Kaikkea sitä kuulee
Kela ei maksa mitään vuokraa 100%
Kannattaa ottaa asioista selvää.Kela maksaa asumistukea eikä se kata koko vuokraa mutta sosiaalitoimisto maksaa erotuksen toimeentulotukena. Maksaa jos on kohtuulliset asumiskulut, pk-seudulla se on yksinäisellä noin 640 euroa kuussa.
- ex-sossulainen
Kannattaa ottaa asioista selvää.Tästä nyt sentään 15 vuotta aikaa. Taisi olla että puolet maksoi kela ja puolet sossu silloin mutta peruspävärahasta en maksanut mitään omavastuu osuutta koska vuokrani alitti rahan mihin sanotaan sitten yhteiskunta osallistui asumiskustannuksiin 100%. Silloinkin oli vuokralle enimmäisraja olemassa. Tutullani oli kalliimpi vuokra ja joutui muutaman sadan markan erotuksen maksamaan itse.
- jeeejooojuuuuSAA
Sosiaalitoimiston päätöksistä voi ja pitääkin valittaa. Jos lääkkeet ovat lääkärin mielestä tarpeellisia sairauden hoitoon kyllä ne maksetaan. Kerro mitä on tälläiset lääkkeet jotka ovat tärkeitä mutta jotka muka omasta pussistaan joutuu maksamaan?
Mikä ihmeen laina? Jos on velkaa ottanut pitää se maksaa. Miksi köyhä on lainaa ottanut, aivan oma häpeä. Jos on tiukkaa voi aina mennä töihin.
Paljonko sinulla sitten jää ruokaan kun kaikki muu on niin hirveän kallista? Annas kun arvaan, ei kelpaa tavallinen ruoka vaan pitää saada jotain helvetin kallista erikoisruokaa?Esimerkiksi ADHD lääkkeitä ei sossu maksa.
Niin, laina. Tosiaan, olen ottanut lainan ja aion sen maksaa. Sanoinko etten aikoisi sitä maksaa? Halusit selityksiä siitä miten minulla jää niin vähän rahaa ja minä kerroin, mikä oli pointtisi tuosta?
Olisihan se ollut hienoa, että minun ei alunperinkään olisi tarvinnut opintolainaa ottaa, ei tarvitsisi sitä maksaa takaisin.
Sanoin jo alkuperäisessä noin suurinpiirtein mitä jää, joskus enemmän joskus vähemmän. Ei, en syö mitään erikoisruokia, tosin välttelen niitä mille olen allerginen. - hehehehehe
No onko tuo sitten mielestäsi luksusta elää 20 neliön kopissa juomassa kaljaa ja kävellä välillä leipäjonoon? On kai sitten.
- Rakkaudesta lapsiin.
Eipäs valehdella. Yhteiskunta maksaa kohtuulliset asumiskulut, pk-seudulla se tarkoittaa yksinäisellä noin 640 euroa kuussa. Sillä saa yksityseltäkin yksiön, ei toki paraatipaikalta. Ylimenevän osan joutuu itse maksamaan, se on aivan oikein.
Suomessa pitää jäädä asuntomenojen, sähkön, kotivakuutuksen, terveydenhuollon jälkeen 461 euroa kuussa yksinäiselle. Jos ei jää saa toimeentulotukea. Kerro ketkä muka joutuvat tulemaan satasella kuussa toimeen? Sinä valehtelet.
Köyhillä terveyskeskuskäynnit, hammaslääkärit, sairaalalaskut, lääkkeet maksaa sosiaalivirasto toimeentulotukena. Ketkä muka maksvat 40 euroa kerta? Jälleen valehtelet.
Kirjaston myöhästymismaksut joutuu maksamaan vai pitäisikö ns. köyhien saada pitää kirjoja niin kauan kuin haluavat? Ainakin pk-seudulla ilmaista ruokaa jaetaan useissa paikoissa.Ollaan 4 henkinen perhe, satutaa satunnaisesti saamaan toimeentulo tukea, tänä vuonna ekaa kertaa jo tammikuussa ja sain hurjat 127e..
Kun nyt sattuu olemaan se mitä asumisen jälkee elämisee pitää jäädä niin 1341e ja rapiat päälle...
Ja nyt helmikuullepa ei sitten saadakaan ja silti ei jää laskujen jälkee kyl muuta kun nippa nappa ruokaan rahat, ei aina sitäkään..
Kerran kuussa saat eu:n ruoka-avun muutapa sellast ruoka apua ei olekaa..
Jos hyvä tuuri käy, saattaa seurakunta avustaa pienellä ruokarahalla..
Et tahtomattaan jos joutuu työttömäks ja vaikak kuin karsii menoja, niin jotkut menot on ja pysyy..(puhelin laskut, netit, aikaisempia osamaksuja ja velkoja, vakuutusmaksuja..) siinäpä niitä sitte makselet viimisillä rahoillas..
Maksan myös miehen ulosottoja, joita ei tartte sossun kattoo menoks,
(näin sitä säästyy merkkinnöiltä, mut eipä siitä muuten mitää iloa olekaan)
joten meil ei menoiks ole katsottu kun just vuokra, sähkö kokonaisuudessaan ja kotivakuutus ja jätelasku sit aina 3kk välei...
Ja kyl jo miehen kans on keskusteltu et tästäkö työssä käydessä maksettii verot?? Siitä et saadaan täyttä paskaa niskaan joka tuutista??
Reilu puol vuotta työttömänä ja en muista koska meit ois näi paljo vituttanu..
Ja lapsille on onneks vaatteet päälle saatu, kun on saatu vaatteita tutuilta ja ystäviltä. Meille aikuisille ei oo pitkää aikaa ostettu vaatteitta ja mistäs ostat jos ei oo millä ostaa? - pienituloinen
Nyt on kyllä ihan pakko kommentoida! Oletpa sinä... joko todella asioista tietämätön tai muutoin vain tyhmä ja/tai kade siitä, että pienituloinen(kin) voi saada jotain "ilmaiseksi". On aina niin hämmentäviä tuon tapaiset kommentit ja jopa vielä siihen liittyvä kateus!!!
JOS sinä (tai joku muu) todella ajattelet ja kuvittelet pienituloisuuden olevan, kenellekään niin ihannetila tai aina ihmisen itsensä "aikaansaama" tai oma valinta, niin on pakko todeta että vielä on sinulla paljon opittavaa ja ymmärrettävää elämästä! Ei elämä ole todellakaan ihan noin musta-valkoista ja yksinkertaista. Kun joskus niitä ikäviä asioita ja huonoja juttuja vain tapahtuu ja jopa aivan itsestä riippumattomista syistä!
Toivottavasti, sinä itse et kuitenkaan joudu lomautetuksi tai irtisanotuksi - sillä eihän mikää työpaikka ole tänä päivänä 110 varmaa. :)) - pienituloinen
Kela maksaa asumistukea eikä se kata koko vuokraa mutta sosiaalitoimisto maksaa erotuksen toimeentulotukena. Maksaa jos on kohtuulliset asumiskulut, pk-seudulla se on yksinäisellä noin 640 euroa kuussa.
Mutta...
Me kaikki pienituloiset emme suinkaan asu pääkaupunkiseudulla
(ja ONNEKS niin todellakin on !!!).
Esim. Keski-Suomessa (sosiaalitoimistossa huomioitavien kulujen mukaan) nuo yksinäisen kohtuulliset asumiskulut ovat 470 e/kk, ja tarkoittaen siis MAX 37m2 asuntoa vesimaksut enintään 20 euroa/kk/henkilö. Ja harvassa vuokra-asunnossa enää täälläkään on noin edullinen vesimaksu, puhumattakaan sitten (edes lähellekään tuota kokoluokkaa olevista) asunnoista pyydettävistä vuokrista. Juuri katsomistani (nyt vapaina olevien) ainakin puolen kohteista, kk-vuokra menee yli tuon sos.toimen sallimien kohtuullisten asumiskulujen.
Asumistuen määrää en pysty arvioimaan, koska sehän on kuitenkin aina riipuvainen hakijan saamista tuloista. - verice
Mutta mikäli saa vain toimeentulotukea ja vuokra alempi kuin onko se sitten nykyään 640/kk niin ei todellakaan maksa mitään omavastuu osuutta.mielestäni pääkaupunki seutu ei ole ns. asumuskelpoinen.muuta maalle.
- verice
Mieti itse ennen kuin lähdet kirjoittelemaan. Ensinnäkin vuokran seitsämän prosentin omavastuu on poistunut jo vuosikausia sitten. Tottakai toimeentulotuki on harkinnanvaraista, kaikilleko sitä pitäisi myöntää?
Asumismenojen, sähkön, kotivakuutuksen, lääkkeiden, sairaskulujen jälkeen käteen jää 461 euroa kuussa. Jos tuolla ei pysty elämään on se perin ihmeellistä. Opiskelijoille jää käteen paljon vähemmän eivätkä he valita niin kovasti kuin nämä ns. köyhät!kuulepas minä joudun elämään 250 ekee kuussa,koska olen mangneettimuksu!
- verice
pienituloinen kirjoitti:
Nyt on kyllä ihan pakko kommentoida! Oletpa sinä... joko todella asioista tietämätön tai muutoin vain tyhmä ja/tai kade siitä, että pienituloinen(kin) voi saada jotain "ilmaiseksi". On aina niin hämmentäviä tuon tapaiset kommentit ja jopa vielä siihen liittyvä kateus!!!
JOS sinä (tai joku muu) todella ajattelet ja kuvittelet pienituloisuuden olevan, kenellekään niin ihannetila tai aina ihmisen itsensä "aikaansaama" tai oma valinta, niin on pakko todeta että vielä on sinulla paljon opittavaa ja ymmärrettävää elämästä! Ei elämä ole todellakaan ihan noin musta-valkoista ja yksinkertaista. Kun joskus niitä ikäviä asioita ja huonoja juttuja vain tapahtuu ja jopa aivan itsestä riippumattomista syistä!
Toivottavasti, sinä itse et kuitenkaan joudu lomautetuksi tai irtisanotuksi - sillä eihän mikää työpaikka ole tänä päivänä 110 varmaa. :))puhut asiaa=
- verice
Kela maksaa asumistukea eikä se kata koko vuokraa mutta sosiaalitoimisto maksaa erotuksen toimeentulotukena. Maksaa jos on kohtuulliset asumiskulut, pk-seudulla se on yksinäisellä noin 640 euroa kuussa.
näin valtio luistaa ja pistää maksut kunta sektoille,miten olisi pappi kovat otteet.mitä sanoi luther?
- ihanaa ihanaa ihanaa
Ilmainen asuminen ??? ivslgfsb- ,missä sinä esim saat ilman asua ?
Noo,jos olet pakolainen, niin tottakai saat asua ilman ja nuo muutkin mainitsemasia asiat ovat ilmaisia. Mutta varsinaista Suomalaista nuo edut ei koske.Nimmarista päätellen oletkin ulkomaalainen,ymmärrän että sinulla on väärää tietoa. - lake kaikki 4 hengen
Rakkaudesta lapsiin. kirjoitti:
Ollaan 4 henkinen perhe, satutaa satunnaisesti saamaan toimeentulo tukea, tänä vuonna ekaa kertaa jo tammikuussa ja sain hurjat 127e..
Kun nyt sattuu olemaan se mitä asumisen jälkee elämisee pitää jäädä niin 1341e ja rapiat päälle...
Ja nyt helmikuullepa ei sitten saadakaan ja silti ei jää laskujen jälkee kyl muuta kun nippa nappa ruokaan rahat, ei aina sitäkään..
Et tahtomattaan jos joutuu työttömäks ja vaikak kuin karsii menoja, niin jotkut menot on ja pysyy..(puhelin laskut, netit, aikaisempia osamaksuja ja velkoja, vakuutusmaksuja..) siinäpä niitä sitte makselet viimisillä rahoillas..
joten meil ei menoiks ole katsottu kun just vuokra, sähkö kokonaisuudessaan ja kotivakuutus ja jätelasku sit aina 3kk välei...
Ja kyl jo miehen kans on keskusteltu et tästäkö työssä käydessä maksettii verot?? Siitä et saadaan täyttä paskaa niskaan joka tuutista??
Ja lapsille on onneks vaatteet päälle saatu, kun on saatu vaatteita tutuilta ja ystäviltä. Meille aikuisille ei oo pitkää aikaa ostettu vaatteitta ja mistäs ostat jos ei oo millä ostaa?Lapsilisät!!!!!
- ihmettelijä100
Ollaan 4 henkinen perhe, satutaa satunnaisesti saamaan toimeentulo tukea, tänä vuonna ekaa kertaa jo tammikuussa ja sain hurjat 127e..
Ja lapsille on onneks vaatteet päälle saatu, kun on saatu vaatteita tutuilta ja ystäviltä. Meille aikuisille ei oo pitkää aikaa ostettu vaatteitta ja mistäs ostat jos ei oo millä ostaa?Miksi lapsia piti saada ahdinkoon?
- lukihäiriö`?
lake kaikki 4 hengen kirjoitti:
Lapsilisät!!!!!
¤ henkinen perhe= 2 aikuista ja kaksilasta..Mistä sait 4 lasta??
- Rakkaudesta lapsiin.
ihmettelijä100 kirjoitti:
Miksi lapsia piti saada ahdinkoon?
Lapset on kyl saatu ja suunniteltu kun Oli vakityöpaikka, ja nuorimmaisen ollessa vähän alta vuoteinen tuli työttömyys..
Mikään työpaikka ei tälläses taloustilanteessa ole varma...
Kaikkeen kun ei voi varautua... - hyvin toimeen tuleva
meepäs kysymään noita tukia, eipä niitä kuule idiootti niinvain saakaan vaikka tarve olisi aidosti, voi vittu että voit olla yksinkertainen töllykkä! itse tienaan 4500€/kk, mutta kyllä köyhälläkin on oikeus elämään!
- Hopet
Ja lapsille on onneks vaatteet päälle saatu, kun on saatu vaatteita tutuilta ja ystäviltä. Meille aikuisille ei oo pitkää aikaa ostettu vaatteitta ja mistäs ostat jos ei oo millä ostaa?Hopeyhdistys voi ehkä auttaa. Hope.fi
- Armoton Totuus
Esimerkiksi ADHD lääkkeitä ei sossu maksa.
Niin, laina. Tosiaan, olen ottanut lainan ja aion sen maksaa. Sanoinko etten aikoisi sitä maksaa? Halusit selityksiä siitä miten minulla jää niin vähän rahaa ja minä kerroin, mikä oli pointtisi tuosta?
Olisihan se ollut hienoa, että minun ei alunperinkään olisi tarvinnut opintolainaa ottaa, ei tarvitsisi sitä maksaa takaisin.
Sanoin jo alkuperäisessä noin suurinpiirtein mitä jää, joskus enemmän joskus vähemmän. Ei, en syö mitään erikoisruokia, tosin välttelen niitä mille olen allerginen.jeeejooojuuuuSAA menee töihin jos elintaso ei tyydytä. Turha muuten selittää ettei töitä ole, etelä-Suomessa on! Ainiin mutta mielummin makaa kotona ja kittaa siideriä...
- Anonyymi
Hetkinen,kaikki eivät juo alkoholia.
- Anonyymi
Mutta mikäli saa vain toimeentulotukea ja vuokra alempi kuin onko se sitten nykyään 640/kk niin ei todellakaan maksa mitään omavastuu osuutta.Itse olen työssäkäyvä ja joutunut hakemaan tt tukea,koska palkka ei riitä kaikkeen! Repikää siitä ihmiset. Eli olen työssäkäyvä pummi ja köyhä.
- Anonyymi
Kannattaa ottaa asioista selvää.Totta. Minulla normeihin luettava vuokra ja maksan melkein 200€ itse!
- Anonyymi
Sosiaalitoimiston päätöksistä voi ja pitääkin valittaa. Jos lääkkeet ovat lääkärin mielestä tarpeellisia sairauden hoitoon kyllä ne maksetaan. Kerro mitä on tälläiset lääkkeet jotka ovat tärkeitä mutta jotka muka omasta pussistaan joutuu maksamaan?
Paljonko sinulla sitten jää ruokaan kun kaikki muu on niin hirveän kallista? Annas kun arvaan, ei kelpaa tavallinen ruoka vaan pitää saada jotain helvetin kallista erikoisruokaa?Ruoka on kallista Suomessa!!
- Anonyymi
hlvs kirjoitti:
Kerro vielä nyt mikä ryhmä sää noin vähän? Opiskelijat on oikeasti köyhiä, muilla pummeilla on asiat kivasti
niin, tästä syystä minulla jäi opiskelut kesken kun rahaa ei ollut. työttömänä saa paljon enemään kuin opiskelijana, ja nyt ei töistä kannata edes haaveilla kun ei tutkintoa ole.
- Anonyymi
oldmetall kirjoitti:
Niiltä oltaisiin viemässä kaikki mitkä eivät pysty pitämään puoliaan.Useimmilla työssä käyvillä on lounasetelit, puh. Etu, asuntoetu, autoetu, työvaatteet, työkengät, jne etuja, verotettavia toki. Jo pelkkä lounas etu takaa ainakin yhden aterian päivässä eli säästää kodin ruokamenoissa. Työttömällä ei näitä etuja ole ja on jopa joutunut lähtemään työsuhdeasunnostasn jne. Ihmisten surkeus eri elämäntilanteissa on valtavaa ja toivoa sopii, että olot paranevat pian
- HUNSKU
Hohhoijaa,eiks kukaan tiedä miten köyhä 5hen.perhe tulee toimeen. Mies töissä tienaa n.1600e/kk (tili tulee 2vkon välein)ja äiti kotona pienen vauvan kans. Kelalta kotihoidontuki 450e lapsilisä 300e. Nää kun laskee yhteen ja vähentää siitä vuokran n.920e/kk,lasten harrastukset 200e/kk sähkölasku puhelinlaskut vauvan vaipat yms muut hygieniatuotteet. ei paljon naurata kun perheelle jää käteen 50e ruokaan. Sossuhan ei avusta koska emme käytä huumeita emmekä ole alkoholisteja ja mies käy työssä. Kelalta ei asumistukee heru koska mies tienaa liikaa (kelan silmissä). Jos jollakulla on vinkkejä miten tästä vois selvitä niin otan kiitollisena ne vastaan.
- no kannattaisko
hieman tehdä laskelmia ja suunnitelmia ennen kuin hankkii niitä kersoja, vielä kolmin kappalein????? Kannattaa hommata ehkäisy kuntoon tai yksinkertaisesti pitää haarat kiinni ja housut jalassa.
Monet nuoret naiset muuten pakenee työelämää kotirouvan rooliin ja pyöräyttää vaikka 5 penskaa, kunhan ei tartte töihin mennä. Onhan työ joskus ikävää ja jos on vittumaisia työtovereita, ei huvita ollenkaan. Kuitenkaan omaa elämää ei voi rakentaa miehen ja lasten varaan. Ensin omat työkuviot selkeiksi.
Kai sinäkin palaat töihin äitiysloman jälkeen, jolloin saatte kahden palkkaa, niin ei tarvitse kituuttaa? Edes puolipäivätöihin? Vai onko suunnitteilla neljäs lapsi? Lapset toki on ihania, mutta oikeasti täytyy ajatella sitä vastuuta jne. - HUNSKU
no kannattaisko kirjoitti:
hieman tehdä laskelmia ja suunnitelmia ennen kuin hankkii niitä kersoja, vielä kolmin kappalein????? Kannattaa hommata ehkäisy kuntoon tai yksinkertaisesti pitää haarat kiinni ja housut jalassa.
Monet nuoret naiset muuten pakenee työelämää kotirouvan rooliin ja pyöräyttää vaikka 5 penskaa, kunhan ei tartte töihin mennä. Onhan työ joskus ikävää ja jos on vittumaisia työtovereita, ei huvita ollenkaan. Kuitenkaan omaa elämää ei voi rakentaa miehen ja lasten varaan. Ensin omat työkuviot selkeiksi.
Kai sinäkin palaat töihin äitiysloman jälkeen, jolloin saatte kahden palkkaa, niin ei tarvitse kituuttaa? Edes puolipäivätöihin? Vai onko suunnitteilla neljäs lapsi? Lapset toki on ihania, mutta oikeasti täytyy ajatella sitä vastuuta jne.Kuuleppas nyt!!! Ensinnäkin turha ruikuttaa lasten tekemisestä mulle tietämättä asiasta sen enempää.... mutta voisin hieman valaista tota sun tyhjää päätäs. Pitkän työuran tehneenä aloin kaivata jotain muuta kuin vain klo 8.00-16.00 töissä olemista. Kun päätimme mieheni kanssa yrittää lasta oli myös toiveet korkealla ja tunsin itseni hyvin onnelliseks. No kävikin niin että ensimmäinen raskaus päätttyi keskenmenoon,olin hyvin pettynyt. Siitä huolimatta halusimme lasta ja kokeilimme uudelleen,päättyi taas keskenmenoon. Jatkoin työelämässä mutta keskenmenojen läpi käyminen kaiversi mieltä.... Kolmas kerta toden sanoo ja ajattelin että jos nyt tapahtuu jotain kamalaa niin minua ei ole suotu äidiksi. Kolmaskin raskaus päättyi kesken ja olin ihan loppu. Eräänä iltana mieheni tuli töistä ja ehdotti adoptointia. Siitä se prosessi sitten lähti ja tänä päivänä meillä on kaksi ihanaa adoptiolasta. Viime keväänä sattui kääne joka mullisti elämäni,sai ihanan oman biologisen lapsen. Että kun kritisoit että pitääkö lapsia tehdä niin tässä tapauksessa sanon että KYLLÄ!!!! Ja olen palaamassa toihin ensi keväänä kun nuorimmainen on 2v.Työpaikkakin on sama kuin ennen ja työkaverit maailman parhaat. Taitaa ne vittumaiset työkaverit olla vaan sulla itselläsi. Että kyllä se talous tästä kohenee mutta nyt on todella tiukkaa eikä kotiäitien tai muuten köyhien ihmisten elämä suomessa ole helppoa!
- Sorry, triviaalia
HUNSKU kirjoitti:
Kuuleppas nyt!!! Ensinnäkin turha ruikuttaa lasten tekemisestä mulle tietämättä asiasta sen enempää.... mutta voisin hieman valaista tota sun tyhjää päätäs. Pitkän työuran tehneenä aloin kaivata jotain muuta kuin vain klo 8.00-16.00 töissä olemista. Kun päätimme mieheni kanssa yrittää lasta oli myös toiveet korkealla ja tunsin itseni hyvin onnelliseks. No kävikin niin että ensimmäinen raskaus päätttyi keskenmenoon,olin hyvin pettynyt. Siitä huolimatta halusimme lasta ja kokeilimme uudelleen,päättyi taas keskenmenoon. Jatkoin työelämässä mutta keskenmenojen läpi käyminen kaiversi mieltä.... Kolmas kerta toden sanoo ja ajattelin että jos nyt tapahtuu jotain kamalaa niin minua ei ole suotu äidiksi. Kolmaskin raskaus päättyi kesken ja olin ihan loppu. Eräänä iltana mieheni tuli töistä ja ehdotti adoptointia. Siitä se prosessi sitten lähti ja tänä päivänä meillä on kaksi ihanaa adoptiolasta. Viime keväänä sattui kääne joka mullisti elämäni,sai ihanan oman biologisen lapsen. Että kun kritisoit että pitääkö lapsia tehdä niin tässä tapauksessa sanon että KYLLÄ!!!! Ja olen palaamassa toihin ensi keväänä kun nuorimmainen on 2v.Työpaikkakin on sama kuin ennen ja työkaverit maailman parhaat. Taitaa ne vittumaiset työkaverit olla vaan sulla itselläsi. Että kyllä se talous tästä kohenee mutta nyt on todella tiukkaa eikä kotiäitien tai muuten köyhien ihmisten elämä suomessa ole helppoa!
"...pitkän työuran tehneenä..päläpälä... "
Ihmettelen miten pitkä alkuperäinen pitkä työurasi on ollutkaan jos sen jälkeen olet ehtinyt kokea:
1. keskenmenon
2. keskenmenon
3. keskenmenon
Adoptioprosessin x 2
1. adoptio
2. adoptio
Raskaus 2v -> paluu työelämään. - ihmettelevä 62 v.
Heippa !
Laskeskelin noita sun tuloja.....kuinka ihmeen paljon teillä kuluu sähköä ja puhelinlaskuihin ??? Jäähän teillä 1.230,00 vuokran ja lasten harrastusten jälkeen.
Onko teillä jotain osamaksuja esim. autosta....??? Vin onko auto ? - mk
Tuolla vuokralla maksaa jo helposti omaa asuntoa ja vielä voi tulla halvemmaksi laina ja vastike kun on tarpeeksi pitkällä maksuajalla. Kuka niitä lapsia on käskenyt noin paljon tehdä jos ei ole varaa elättää. Itsellä onneksi vain yksi lapsi ja siihenkin menee paljon rahaa ja viimevuonna noin 5t€ kun kevarit ja kortiti piti hommata että sileen.
- mk
HUNSKU kirjoitti:
Kuuleppas nyt!!! Ensinnäkin turha ruikuttaa lasten tekemisestä mulle tietämättä asiasta sen enempää.... mutta voisin hieman valaista tota sun tyhjää päätäs. Pitkän työuran tehneenä aloin kaivata jotain muuta kuin vain klo 8.00-16.00 töissä olemista. Kun päätimme mieheni kanssa yrittää lasta oli myös toiveet korkealla ja tunsin itseni hyvin onnelliseks. No kävikin niin että ensimmäinen raskaus päätttyi keskenmenoon,olin hyvin pettynyt. Siitä huolimatta halusimme lasta ja kokeilimme uudelleen,päättyi taas keskenmenoon. Jatkoin työelämässä mutta keskenmenojen läpi käyminen kaiversi mieltä.... Kolmas kerta toden sanoo ja ajattelin että jos nyt tapahtuu jotain kamalaa niin minua ei ole suotu äidiksi. Kolmaskin raskaus päättyi kesken ja olin ihan loppu. Eräänä iltana mieheni tuli töistä ja ehdotti adoptointia. Siitä se prosessi sitten lähti ja tänä päivänä meillä on kaksi ihanaa adoptiolasta. Viime keväänä sattui kääne joka mullisti elämäni,sai ihanan oman biologisen lapsen. Että kun kritisoit että pitääkö lapsia tehdä niin tässä tapauksessa sanon että KYLLÄ!!!! Ja olen palaamassa toihin ensi keväänä kun nuorimmainen on 2v.Työpaikkakin on sama kuin ennen ja työkaverit maailman parhaat. Taitaa ne vittumaiset työkaverit olla vaan sulla itselläsi. Että kyllä se talous tästä kohenee mutta nyt on todella tiukkaa eikä kotiäitien tai muuten köyhien ihmisten elämä suomessa ole helppoa!
Miksi sitten valitat kun ei ole rahaa ja itse ainakin olen tullut siihen tulokseen että meillä kolmihenkinen perhe niin tulot onneksi yli 3500€ nettona niin tullaan ihan mukavasti toimeen mutta paritonnia lissää niin olisi vielä kivemppaa ja sitäkin välillä tulee kun tekee ylitöitä että silleen.
- HUNSKU
Sorry, triviaalia kirjoitti:
"...pitkän työuran tehneenä..päläpälä... "
Ihmettelen miten pitkä alkuperäinen pitkä työurasi on ollutkaan jos sen jälkeen olet ehtinyt kokea:
1. keskenmenon
2. keskenmenon
3. keskenmenon
Adoptioprosessin x 2
1. adoptio
2. adoptio
Raskaus 2v -> paluu työelämään.Mun työurahan tässä ei nyt ole pointti vaan ylipäätään aiheeseen liittyvä köyhyys. Mutta jos nyt kumminkin kerron että olen vakityön saanut jo 18v ja opiskellut samaa alaa työnohessa niin lasken sen myös tohon työuraani. Ja kyllä sitä voi näin hieman vanhemmallakin iällä vielä saada lapsia. Tuntuu siltä että tänne palstalle on eksynyt muutama lapsia ja äitejä vihaavia tyyppejä joita ei oikeesti köyhyys kiinnosta(varmaan ovat itse hyvin toimeentulevia...) vaan haluavat vaan mollata meitä ja jauhaa paskaa. Ja vielä adoptointiin liittyvä seikka,joku ihmettelee miten on ollut varaa adoptointiin jos ei nyt ole rahaa. Olinhan töissä ja silloin ei vielä ollut lapsia niin jäihän palkasta säästöön. Niillä säästöillä olikin tarvetta kun saimme adoptio-oikeuden.
- onnellinen iskä..
HUNSKU kirjoitti:
Mun työurahan tässä ei nyt ole pointti vaan ylipäätään aiheeseen liittyvä köyhyys. Mutta jos nyt kumminkin kerron että olen vakityön saanut jo 18v ja opiskellut samaa alaa työnohessa niin lasken sen myös tohon työuraani. Ja kyllä sitä voi näin hieman vanhemmallakin iällä vielä saada lapsia. Tuntuu siltä että tänne palstalle on eksynyt muutama lapsia ja äitejä vihaavia tyyppejä joita ei oikeesti köyhyys kiinnosta(varmaan ovat itse hyvin toimeentulevia...) vaan haluavat vaan mollata meitä ja jauhaa paskaa. Ja vielä adoptointiin liittyvä seikka,joku ihmettelee miten on ollut varaa adoptointiin jos ei nyt ole rahaa. Olinhan töissä ja silloin ei vielä ollut lapsia niin jäihän palkasta säästöön. Niillä säästöillä olikin tarvetta kun saimme adoptio-oikeuden.
Kaikki ei todellakaan menee niin suunnittelee. Tapasin vaimoni kun olin 29 vuotias ja hän oli täyttämässä 34 vuotta. Molemmat olimme saanneet siipeen 90-luvun laman takia ja hän oli juuri aloittanut ammatin vaihtoon liittyvät pitkät opiskelut (lakitieteitä).
Minä taas työttömyyden takia töissä ja ulosotossa. Päätimme siirtää lapsen hankkimisen kunnes saamme asiat parempaan järjestykseen. Sitten kun oli aika niin meni vuosia ettei mitään tapahtunut. Vaimo ei jäännyt raskaaksi. Kun hän 2001 oli täyttämässä 40 vuotta ja minä 35 vuotias olimme jo toivottomia ja suunnittelimme kesäksi tutkimuksien lisäksi keinohedelmöitystä sekä adoptioota. No toukokuussa olin työmatkalla Floridassa kun vaimoni soitti että tuo vähän leluja tuliaisina. Hän oli 12. viikolla raskaana mutta ei uskonut sitä ennen lääkärin tarkistusta koska olimmehan jo vuosia yrittäneet. No tämä mies itki sen illan onnesta ja kun nyt katselen 10 vuotiasta poikaani tuolla sohvalla niin voiun todeta että mikään raha ei häntä korvaisi. Ymmärrän tuskasi asian suhteen.. - verice
HUNSKU kirjoitti:
nyt kyllä liiottelet ,minun lapsestani on kyse,olen aito,isv...
- Hanski 75
ihmettelevä 62 v. kirjoitti:
Heippa !
Laskeskelin noita sun tuloja.....kuinka ihmeen paljon teillä kuluu sähköä ja puhelinlaskuihin ??? Jäähän teillä 1.230,00 vuokran ja lasten harrastusten jälkeen.
Onko teillä jotain osamaksuja esim. autosta....??? Vin onko auto ?Jos on 5 henkinen perhe niin kyllähän siinä sähköö kuluu,itselläni myös 3 lasta. Onkohan Hunskulla autoo? Auton pitäminen ei myöskään ole ilmaista. Ymmärrän Hunkua oikein hyvin. Ja pitäähän vielä ruokaankin rahat riittää,kyllä 5 henk. perheellä menee ihan kiitettävästi ruokaan rahaa.
- ystävällinen neuvo
Selviää siten ettette tee lapsia enempää kuin pystytte elättämään...kai tiesitte miehenne tulot raskauksia suunnitellessa! Vai ajattelitteko yhteiskunnan elättävän perheenne?
- Jotain rajaa
Aivan oikea neuvo! Jos ei pysty itseäänkään elättämään niin miksi sitten alkaa lapsia tekemään, järjetöntä.
- HUNSKU
Pyydän lukemaan edellisen kommenttini,koskee myös sinun kritisointia
- verice
olen samaa mieltä. en saanut pitää sitä yhtäkään, koska olen ajatteleva,ja hänestä halutaan tehdä luuseri,perässä tullaan. en ole tyhmä
- Näin se vain on
HUNSKU kirjoitti:
Pyydän lukemaan edellisen kommenttini,koskee myös sinun kritisointia
HUNSKU, white trash on sinun yhteiskuntaluokkasi, teidät pitäisi pakkosteriloida, pilaatte Suomen geenipoolia!
- tässä neuvoni
Lapsilisä kolmesta lapsesta on yht. n.365 e/kk, eli tuon saatte pelkästään lapsilisiä joka kuukausi, lisäksi alle 3-vuotiaan hoitotuki 327 e/kk , ja näihinkin on olemassa kuntakohtainen lisä, joka on n. 200e/kk, sekä jokaisesta alle 3-vuotiaasta saatte vielä n 100e/kk kotihoidon tukea, ja jokaisesta alle kouluikäisestä n.60e/kk.
Eli, pelkästään lapsillanne tienaatte oikeasti 1000-1100e/kk. verottomana.
Tulonne ovat miehesi 1600e.n palkka lapsistasi saamasi etuudet n.1000e, yhteensä 2600kk, kyllähän tuolla jo hyvin pärjää viisihenkinenkin perhe.
ja varmasti saatte vielä useita satoja asumistukea kuukausittain, joten lopetapa turhat narinat, ja säälin kerjuu.
Kelan sivuilla ovat kaikki etuudet jokaisen todettavissa.- Jotain rajaa
Juuri noin, nämä muka köyhät ovat patologisia valehtelijoita, heidän juttuihinsa ei kannata uskoa, valhetta valheen perään!
- Näin on
Jotain rajaa kirjoitti:
Juuri noin, nämä muka köyhät ovat patologisia valehtelijoita, heidän juttuihinsa ei kannata uskoa, valhetta valheen perään!
Vilua ja nälkää, sitä on suomalaisen köyhän elämä!
- kbvobs
Näin on kirjoitti:
Vilua ja nälkää, sitä on suomalaisen köyhän elämä!
80 % köyhistä on köyhiä ihan itsestään johtuvista syistä.
-koulunkäynti ei ole kiinnostanut
-koulunkäynti on kiinnostanut mutta on opiskeltu jotain sirkustaiteita yms
-hankitaan lapsia vaikka ei ole mitään edellytyksiä niitä elättää
-työnteko ei kiinnosta
-rahankäyttö ei ole hanskassa
-päihdeongelmat
Sitten on se n. 20 % joka on sairaita, pienipalkkaisia tai "liian vanhoina irtisanottuja". Näistä pitää sivistysyhteiskunnassa huolehtiakkin. Jokainenhan tietenkin laskee itsensä tähän ryhmään, kun on masennusta tms. 80-luvulla masennusta kutsuttiin vielä laiskuudeksi. - HUNSKU
Montakohan alle 3v ikäistä lasta luulet meillä olevan????? Saan siis kolmesta lapsesta lapsilisää 352,90 ja VAIN YHDESTÄ kotihoidontukea,hoitoraha 315,54e,hoitolisä 92,17e ja mainitsemasi KUNTALISÄ EI TODELLAKAAN OLE 200e!!!!! Kuntlisää saan 120e.Eli alle paljon alle tonnilla tässä lapsia elätellään
- äö
HUNSKU kirjoitti:
Montakohan alle 3v ikäistä lasta luulet meillä olevan????? Saan siis kolmesta lapsesta lapsilisää 352,90 ja VAIN YHDESTÄ kotihoidontukea,hoitoraha 315,54e,hoitolisä 92,17e ja mainitsemasi KUNTALISÄ EI TODELLAKAAN OLE 200e!!!!! Kuntlisää saan 120e.Eli alle paljon alle tonnilla tässä lapsia elätellään
Adoptiolapsien ottovanhemmilla ON tulorajat ja niiden alle ei lapsia saa.
Tuo on fakta. - ähhvk
äö kirjoitti:
Tuo on fakta.Mut kuulostaahaan tuo komeammalta kuin lähibaarin Repa
- katsosuudestaan
Kyllä kotihoidontuesta menee 20% veroa. Kelan sivuilla todettavissa.
- tuhlarit
HUNSKU kirjoitti:
Jos tulot ovat miehen kanssa yhteensä lähes 2600 e niin aika outoa on jos ei 5 henkinen perhe sillä pärjää! Sitten on aika tinkiä kallista autosta, vaatteista ja asunnonkaan ei tarvitse valtavan suuri olla. Elintasoa alemmas niin hyvin pärjää.
- edellinen
tuhlarit kirjoitti:
Jos tulot ovat miehen kanssa yhteensä lähes 2600 e niin aika outoa on jos ei 5 henkinen perhe sillä pärjää! Sitten on aika tinkiä kallista autosta, vaatteista ja asunnonkaan ei tarvitse valtavan suuri olla. Elintasoa alemmas niin hyvin pärjää.
Lisään vielä, että nuo lasten harrastukset 200e KUUKAUDESSA on aivan järjetön summa. Harrastaa voi paljon edullisemminkin.
- rakkaudesta lapsiin.
Mulla on 2 lasta, ja saan lapsilisää 219,32e, sen lisäks sitten kotihoidontukea n.460-408e/kk (vanhin lapsi kun tippuu kohta pienemmälle rahalle)
Ja Kuntalisää ei saa Läheskää kaikissa kaupungeissa, joten sitä ei tähän kannata laskea, meillä sitä ei ole mut minkäs teet kun kunta on ahne, ihan kaikessa..ja lappeenrannassa se tai aikanaa olla huimat 130e? ja siitäki menee verot..Kotihoidontuestakin ylipäätään menee verot...
Ja sit sattuu nyt asumistukea tippumaan vähän vajaa 250e..(n. 40%vuokrasta)
Ja sitten mies saa työttömyyskorvausta...Sepä se vasta hurjaa onkin, 590e jää kk veroje jälkee..
Meillä lapset suunniteltiin kun mies oli töissä, ja tulot oli kk n. 2600, verojen jälkeen...
Itse en ole töissä ollutkaan, ei kauheesti ole ompelijalle töitä ja vaikka hakis siivoojaks tai kaupan kassalle, tulee aina sama virsi: Sulla ei ole alan koulutusta!
Ja työkkäähän ei mun asia kiinnosta, eivät kouluta eikä laita kursseille koska mulla on alta 3v lapset kotona. et 2014 sitten seuraavan kerran mua kuunnellaan työkässä..
et siihe asti pitää sitten ite tehä kaikkensa et pääsis töihin..
Ja mitä keskenmenoihin tulee, Mulla on kaksi km takana, Ensimmäisestä raskaudesta meni toinen sikiö kesken rv 6 5 ja silti siitä raskaudesta meille syntyi terve poika. Toista yrittäessä tuli keskenmeno ja heti siihen perään sitten tuli uudelleen raskaaksi josta meille syntyi toinen terve poika.
Siltikään meistä ei miehen kanssa tunnu siltä et lapsiluku olisi täysi.
Mutta selkeästi en tähän talous tilanteeseen tee enää yhtään lasta, katsellaan tulevaisuudessa, Nuoria kun ollaan, voi vielä siirtää 3 lapsen hankinnan hamaan tulevaisuuten... - colliander
edellinen kirjoitti:
Lisään vielä, että nuo lasten harrastukset 200e KUUKAUDESSA on aivan järjetön summa. Harrastaa voi paljon edullisemminkin.
Jos kerrot missä jalkapalloilun harrastaminen maksaa yhdeltä lapselta alle 100e/kk ?????
- tuhlarit
colliander kirjoitti:
Jos kerrot missä jalkapalloilun harrastaminen maksaa yhdeltä lapselta alle 100e/kk ?????
Ei jalkapallo ole ainoa harrastelaji. Harrastaa voi paljon muutakin ja edullisemmin. Harrastukset valitaan raha tilanteen mukaan, kuten asuminen ja kaikki muukin meno elämässä.
- HUNSKU
tuhlarit kirjoitti:
Ei jalkapallo ole ainoa harrastelaji. Harrastaa voi paljon muutakin ja edullisemmin. Harrastukset valitaan raha tilanteen mukaan, kuten asuminen ja kaikki muukin meno elämässä.
Meillä lapset saa harrastaa sitä mistä tykkäävät,ei sitä vanhemmilta kysellä mitä lapset saa harrastaa! Vai pakotatko sinä omat lapsesi harrastamaan sen mukaan mistä itse tykkäät tai mihin varasi riittävät??? Mikäli sinunlaisella tyypillä on edes lapsia
- verice
liiottelemalla viette toiselta sen todelloisen leivän,älä ole tyhmä,tiedän mistä puhun.
- verice
HUNSKU kirjoitti:
Meillä lapset saa harrastaa sitä mistä tykkäävät,ei sitä vanhemmilta kysellä mitä lapset saa harrastaa! Vai pakotatko sinä omat lapsesi harrastamaan sen mukaan mistä itse tykkäät tai mihin varasi riittävät??? Mikäli sinunlaisella tyypillä on edes lapsia
kyllä kuri johdattaa.meitä kaikkia, itse minulla oli vanha sotaveteraani joka minua kasvatti,enkä ole katunut.hän oli mun isäni, minä uusi iltatähti...
- verice
kbvobs kirjoitti:
-työnteko ei kiinnosta
-päihdeongelmat
Sitten on se n. 20 % joka on sairaita, pienipalkkaisia tai "liian vanhoina irtisanottuja". Näistä pitää sivistysyhteiskunnassa huolehtiakkin. Jokainenhan tietenkin laskee itsensä tähän ryhmään, kun on masennusta tms. 80-luvulla masennusta kutsuttiin vielä laiskuudeksi.minun tapauksessa ihan toienpäin,olemme lian älykkäitä ettei meitä HALUTA työllistää,pelkäävät että heiltä leipä menee.tää on tosi
- verice
verice kirjoitti:
minun tapauksessa ihan toienpäin,olemme lian älykkäitä ettei meitä HALUTA työllistää,pelkäävät että heiltä leipä menee.tää on tosi
sori s kirjain jäi pois=toissepäin,ei löydy sivistyssana kirjassa.mutta tämä on MEIDÄN kieli, kiinni pidetään mitä meillle sanat tarkoittaa.
- verice
verice kirjoitti:
liiottelemalla viette toiselta sen todelloisen leivän,älä ole tyhmä,tiedän mistä puhun.
2 keskenmenoa ja kolmas poika vietiin tyhmien ihmisten puheiden takia toivon sinulle jaksamista,ja tsemppiä.onko jumala luotettava,ei ole..kaikille sama?
- verice
äö kirjoitti:
Tuo on fakta.kysymys on siitä etten halua idiooteille, kasvattavan minun lapseni,..ei edes väkisin
- ::::::....::
HUNSKU kirjoitti:
Minulla on aikuiset lapset. Ja taatusti harrastivat aikoinaan rahatilanteen mukaan, ymmärsivät hyvin mihin oli varaa ja mihin ei. Esim. pojallani ei koskaan ollut mopoa ,tottakai itselläni oli paha mieli, kun en voinut kaikkea kustantaa.
Poika sanoi silloin ja sanoo nyt ettei se haitannut, hän ymmärsi kyllä ettei ollut varaa kaikkeen, vaikka minulla olikin vakit. työ.
Sekä kavereita heillä oli, varakkaistakin perheistä,sanoisin että nuoret etsivät kaltaistaan seuraa, ei niinkään varallisuuden ja harrastusten mukaan. Kaikki kaverit heillä ovat myös akateemisia.
Tärkeintä oli kuitenkin että saivat hyvän, älykkyyttään vastaavan koulutuksen.
nm. yksinhuoltajana akateemiset lapset kasvattanut! - -
kbvobs kirjoitti:
-työnteko ei kiinnosta
-päihdeongelmat
Sitten on se n. 20 % joka on sairaita, pienipalkkaisia tai "liian vanhoina irtisanottuja". Näistä pitää sivistysyhteiskunnassa huolehtiakkin. Jokainenhan tietenkin laskee itsensä tähän ryhmään, kun on masennusta tms. 80-luvulla masennusta kutsuttiin vielä laiskuudeksi.Niin kauan kuin ihminen elää yhteiskunnassa jonka pitäisi toimia yhteisönä, tai jonka oletetaan toimivan yhteisönä, ei syyt johdu ikinä itsestään. Kun ihminen syntyy, ottaa hän mallia vanhemmistaan tai huoltajistaan. Hän toimii kuten hänen vanhemmat sanovat että hänen tulisi toimia. Jos vanhemmat eivät itse toimi samalla tavoin, ei lapsikaan noudata näitä sääntöjä.
Jos "viisaat" sanovat että tyhmien tyhmyys johtuu heistä itsestään ja viisaat näyttävät tyhmemmille kuinka hyvä heillä on olla ja kuinka hieno paikka maailma on elää niin miksi maailmassa on sitten pahoinvointia? Jos viisaat eivät jaa viisauttaan tyhmemmille vasta kun siinä vaiheessa kun se on myöhäistä, ei tästä seuraa kuin katkeruutta ja vihaa. Ihmisen on vaikea päästä hyvien ihmisten joukkoon n. 30-vuotiaana kun hän tajuaa missä hän on tehnyt virheitä. Viisaat ovat pärjänneet koska heillä on ollut viisaat vanhemmat tai he ovat päässeet eroon tyhmistä vanhemmista jollain tapaa sekä tavanneet viisaita ystäviä. Useimmiten viisaat eivät kuitenkaan hyväksy ystävikseen tyhmiä koska tyhmillä ei ole mitään annettavaa heille. Tätä kautta tyhmät syrjäytyvät ja toimivat sillä tavoin miten tyhmät heitä ohjaavat tai jättävät ohjaamatta.
Työnteko kiinnostaisi tyhmempiäkin jos he saisivat siitä kiitosta. Tyhmien on hyvin vaikea päästä sellaiseen asemaan työelämässä missä he kokisivat olevansa arvokkaita ja saisivat kiitosta. Kun tyhmä jossain vaiheessa elämää ymmärtää toimineensa väärin, on sitä hyvin vaikea antaa itselleen anteeksi ja koska tästä on koitunut vaikeuksia elämään on näiden vaikeuksien kautta vaikea ponnistaa viisaiden joukkoon. Viisailla on usein rahaa, terveyttä, sosiaalisia suhteita muihin viisaisiin. Tyhmillä on näitä paljon vähemmän. Tätä kautta luokkaerot syventyvät entisestään etenkin jos viisaat syyttävät tyhmempiä omista tyhmyyksistään sen sijaan että asettaisivat sirkustaiteet laittomiksi tavallisille kaduntallaajille. Ne tulisi sallia ainoastaan niille jotka 140% todennäköisyydellä työllistyvät sillä alalla.
Jos yhteiskunta toimii sillä tavoin että viisaat eivät auta tyhmempiä, jää viisaiden tehtäväksi maksaa tyhmien työttömyyskorvaukset. Jos viisaat eivät tarvitse tyhmiä mihinkään, mihin tyhmät tarvitsevat viisaita? Jos tyhmät ovat vähemmistö, ei työttömyyskorvauksista koidu suurta haittaa yhteiskunnalle, vai koituuko? Jos koituu, OLISI SYYTÄ AUTTAA TYHMEMPIÄ! Jos tyhmät ovat enemmistö, eikö olisi syytä jakaa valtio tyhmiin ja viisaisiin jossa viisaat muodostavat oman valtion ja tyhmät oman? Viisaat saisivat kilpailla omassa valtiossa omista työpaikoista ja tyhmät omassa valtiossa tyhmien työpaikoista.
Tarvitseeko maailma tyhmiä ihmisiä? Jos ei niin mehän voisimme alkaa syyttelemään kaikkia jotka toimivat jollain tavalla tyhmästi. Jokainen joka ei osaa Websterin sanakirjoja ulkoa on tyhmä ja häntä voidaan haukkua tyhmäksi ja on hänen oma syy jos vanhemmat eivät ole niitä hänelle ostaneet joululahjaksi ja on myös hänen oma syy jos hän ei ole opiskellut niitä sanasta sanaan. Jos ihminen on tyhmä on se hänen oma syy kun hän ei tajunnut tätä lapsena jo kohdussa.
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Antaa viisaan pitää työnsä ja nostaa suurta palkkaa kun hän on tyhmempiä parempi. Kilpailu tiputtaisi palkat alas. Tyhmien on parempi jäädä työttömiksi koska on hullua tehdä paljon töitä kilpaillakseen viisaiden kanssa.
Tai kenties tyhmien olisi syytä lähteä kilpailemaan sillä alalla missä ei ole kilpailua. Mutta jos niissä hommissa on alhaiset palkat, ei niihin hommiin kannata mennä ennen kuin viisaat nostavat niiden alojen palkat ylös.
Onneksi maailmassa on yhtä viisaita ihmisiä kuin minä sekä henkilö jonka kirjoitukseen viittaan. - tuhlarit
::::::....:: kirjoitti:
Minulla on aikuiset lapset. Ja taatusti harrastivat aikoinaan rahatilanteen mukaan, ymmärsivät hyvin mihin oli varaa ja mihin ei. Esim. pojallani ei koskaan ollut mopoa ,tottakai itselläni oli paha mieli, kun en voinut kaikkea kustantaa.
Poika sanoi silloin ja sanoo nyt ettei se haitannut, hän ymmärsi kyllä ettei ollut varaa kaikkeen, vaikka minulla olikin vakit. työ.
Sekä kavereita heillä oli, varakkaistakin perheistä,sanoisin että nuoret etsivät kaltaistaan seuraa, ei niinkään varallisuuden ja harrastusten mukaan. Kaikki kaverit heillä ovat myös akateemisia.
Tärkeintä oli kuitenkin että saivat hyvän, älykkyyttään vastaavan koulutuksen.
nm. yksinhuoltajana akateemiset lapset kasvattanut!Vastaus yllä oleviin kysymyksiin. Kyllä, lapset harrastavat juuri sitä mihin rahat riittävät ja mihin on VARAA! Turha tulla tänne palstalle kitisemään, etteivät rahat riitä, jos elää yli varojensa!!!!
- Selkeää
Häikäilemätön loispummi yrittää kaikin tavoin viedä muiden rahat. Varokaa näitä narsistisia riistäjiä!
- joka tunti
jotka ripulijoi potkut ja työttömyys palstalla
- köyhä ja onnellinen
Mikä ettei tässä voi jo jouten olla, vanhana irtisanottu ja kukaan ei enää ota, eli minä en tunne syyllisyyttä vaan nautin nyt elämästäni, riitti jo 40 vuotta.
- Kuinka niin muka?
Sehän on niin mukavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10418426 - Hurutäti
Höpöhöpö..
Tietenkin ns. köyhän elämä on "kurjempaa" kuin monen työssäkäyvän.. mutta haloo! Niin pitääkin olla. Tai pitäisi! Ja tässä en tarkoita kansaneläkeläisiä, nuoria sairaita ym.
Ikävä kyllä nykyään toimeentulotuella elää paremmin tässä hetkessä, kuin moni pienpalkkaisessa työssä raatava. Mutta jos on asiat saanu kohillee ja jaksaa kituutella, niin sentään jää jtn asunnon muodossa säästöönkin sitten. :)
Monella tuntuu olevan se käsitys, että kaikki pitää olla viimesen päälle ja velkoja maksellaan hampaat irvessä(pienen osarin kyllä hoitaa ttt:n varassa ollessakin). Silloin ei jää sitä rahaa ruokaan tms, mutta oma moka! Ei esim. toimeentulotuella kuulu sama elintaso kuin työssäkäyvälle.. se tuki kyllä riittää takuulla, jos ei ole monia luottoja niskassa eikä piletä ;)
Ruokaan ja vaatetukseen jää jokaisella, kun pihistää ja muistaa ettei voi elää kuten muut.
Saa vielä kohtuullisen kännylaskun, netin ym makseltua, kun tarkka on. On kokemusta!
Toisaalta, tiedän kyllä.. että mikäli sairastaa.. niin silloin voi tulla ongelmia toimeentulon kanssa. Mikäli vaaditaan esim. 300 euron sairaalamaksu etukäteen maksettuna ja kuittia vastaa luvataan korvata. Vuokrakin pitäisi olla ajantasalla, niin sitten voi jo sanoa et kusessa on.. mutta silloin suosittelen jättämään maksamatta. Se ei paljoa korkoa kasva uo:s ja sossu saattaa heltyä tiukan paikan edessä lopulta.
Vaatteisiin saa harkinnalla toimeentulotukea muuten.. jos todella tarvitsee. - JK
NIIN ON
- en usko hunskun vale
en usko alkuunkaan että HUNSKYLLA on adoptiolapsia ja vielä kaksi...:)))Ennenkuin lapsen saa adoptoida kyllä tarkkaan selvitetään tulot sekä sosiaalinen tausta, asuinolot ym.
Noilla tuloilla jotka hunsky kertoo,miehellään 1600 , olipa nettö tai brutto, ei saa adoptiolasta, eikä varsinkaan kahta, ei millään.Sekä lapsilla ansaitsemansa tulot n. 1100e. sekä asumistuki useita satoja, ei sittenkään. Tulot täytyy olla vanhempien työstä, ei lapsilla hankittuja adoptiossa!!
ja oikein onkin. Adoptiolapsi ansaitsee parempaa.vain perheisiin joilla on varaa kasvattaa ja koulutta heidät.
Sijoituslapset ovat tietenkin eri asia, heistähän maksetaan kulukorvaukset ja hoitopalkkiot ym, joten heillä hankkii hyvin.Mutta hedidänkin kohdallaan tehdään tarkka kartoitus perheen tuloista, koulutuksesta ym, pelkästään ansaitsemismielessä ei sijoituslapsia saa.
ja tuosta että lasten harrastukset muka 200e/kk. ei ole mitään järkeä noilla tuloilla. Mitähän tuollaiset harrastukset sitten olisivat, mutta järkevä ihminen ne karsisi ensiksi!!
On paljon täysin ilmaisia, tai muutaman kymmenen euron vuosimaksulla olevia harrastuksia, joissa lapset viihtyvät.
Kaiken lisäksi hunsku pyytää vielä NEUVOJA köyhyys-palstalaisilta kuinka saisi rahansa riittämään....Paras neuvo olisi että adoptiolapset pois tuollaiselta ja nopeaan, jos heillä sellaisia olisi!!!- HUNSKU
Kerroinkin vain mieheni tulot ja minun nykyiset "tulot".En ole missään vaiheessa kertonu paljonko olen tienannut silloin kun olin työelämässä. Enkä kerro nytkään mut valehtelijaks en ala!!!!
- vielä mitä.....
HUNSKU kirjoitti:
Kerroinkin vain mieheni tulot ja minun nykyiset "tulot".En ole missään vaiheessa kertonu paljonko olen tienannut silloin kun olin työelämässä. Enkä kerro nytkään mut valehtelijaks en ala!!!!
Valehtelithan jo heti alkuun etuutesi pienimmiksi kuin ne oikeasti ovat, entäpä asumistukesi, siitäkään et maininnut, noin pienillä tuloilla vuokra-asuntoonne saatte sitäkin, aivan puhtaana rahana tilillenne useita satoja euroja kuussa.
Samoin juttusi adoptiolapsistanne ovat satua.
Sinulla taas en usko olevan kovin kummoisia tuloja, päätellen kirjoitustyylistäsi et ole korkeasti koulutettu, suuripalkkainen...kukaan varakas, koulutettu adoptiolasten vanhemppi ei taatusti ruinaa täällä köyhyyttään , saati kysele neuvoja köyhyys-palstalaisilta..!! ::::) Makeat naurut jutuillesi.
- sawolainen duunari
Kyllä sen täälläkin näkee,,,,,köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus,,,,,Ei kukaan nyky suomessa kuole nälkään eikä pakkaseen eli asunnottomia ei liikaa ole, Ja niitä -mukamas-köyhiä seuraneena ovat ylipainoisi järestään eli ruokaa riittää, Jokaisella tietty jossain elämän vaiheessa taloudellisesti tiukaa on perheen perustamisest.työttömyysputket,,kodin perustamiset,jne mutta aina oma koti kullan kallis ja oma kulta ja lapset joitten eteen teen kaikkeni että jokaisella kivaa ja mukavaa eloa ei rahallisesti tiukaa
- saviruoho
En tiedä mitä tämä on, mutta minulla ei ole ollut vettä kymmeneen vuoteen. Sadevedellä olen pyykit pessyt ja juomavesi on ollut kenisterien varassa. Nyt ei ole edes sitä sadevettä, että joku voisi selittää mitä tämä on?
- maketsu654
Ihan kivaa on. Sossusta massia kun pikavipit loppuu.
Parhaat paikat vipata luottotiedottomana löydät blogistani!
http://pikavippiluottotiedottomalle.blogspot.com/ - potslojo
20 vuotta työttömyyttä tuli täyteen tällä viikolla ja olenko muka kertaakaan valittanut? EN, enkä tee sitä nytkään.
- EiTAHALLAAN-loinen
Lapsienteosta puheen ollen...
En ole tehnyt lapsia siksi että saisin tukia,vaan koska olen halunnut lapsia ja rakastan heitä.
Elän nyt kuitenkin vielä tuilla koska nuorin on alle 3v.
Jatkossa kyllä aion kouluttautua ja tehdä töitä.
Olen ollutkin ihan mukavasti tässä lastenteon välissä töissä.
Minusta työnteko on mukavaa,kun vain löytää sellaisen kivan duunin :) - 5-äippä
Elämää ja varsinkin lapsiaan rakastava 5-äiti
Ei ole elämä helppoa varmaan kellään ,aina jotain negatiivistä löytyy.
Eronnutkin olen, tosin lapsilla kaikilla sama isä.
Isä joka on minua kohtaan kun minua lasten maailmassa ei olisikaan, käyttäytyy kuin olisi yksinhuoltaja mutta kun rahasta kyse ....vastaus "ei ole" Kaikki "lapset" asuvat vielä kotona luonani.
Saan lapsilisät ja elatustuen vielä 4 . Ja olen kiitollinen kun semmoisia on.
Toistaiseksi asumme tässä missä asumme ja kun tuetkin vähenevät on aika muuttaa edullisempaan ja koittaa elääkin sen mukaan. Töissäkin olen mutta kun en ole opiskellut palkkakaan ei mikään hyvä, sillä koitetaan pärjätä vain.
Olen todellakin joutunut elämässämme luopumaan vaikka mistä, mutta eteenpäin on mentävä;).- HopeT14
Vaateapua saa ainakin hopeyhdistykseltä. Hope.fi
- Lapsiboonus
Sanotaanhan sitä et lapset on rikkaus .
Kunka hyvät vanhuuden päivät on sinulla tiedossa kun on viisi
lasta sinun luonasi vanhuuden päivillä hoivaamassa.
Yksinäisyys ei vaivaa ja lapsenlapset tuottavat iloa.
Vaikka nyt kärvisteletkin niin tulossa suuri takuu eläkepäivinä
Sinusta ei koskaan tule täysin yksinäistä ja hylättyä vanhusta.- bbsk
Hutsku pitää jatkossa ne jalat ristissä.
- Tasapelitys
Ja sinä pysyt lapsettomana.
- irtisanottu
Olen työtön mutta en omasta tahdostani! Köyhäilen jonkun aikaa työttömyyspäivärahalla ja kun saan taas töitä elän "leveesti"
- Anonyymi
Ruokaan riittää. Myös kengät ja vaatteet. Muu onkin sitten vaikeaa. Sängystä jouset tippuu jne.
- Anonyymi
Totta se on koska rahaa siirretään ihmisen nimissä toiselta sektorilta toiselle ja sen on muka saanut köyhä suomalainen. Ulkomaalaisia palvotaan kuin piisppaa pappilassa jokaisessa paikassa jopa terveyskeskuksessa missä suomalainen saa ainoastaa hyvää päivää ja hyvästi. Tai keksitään jotain aivan päätöntä ja ihmistä syrjivää siis vain suomalaiselle. Ei ihme jos ulkomailla saadaan suomesta hyvä kuva koska sehän on tarkoituskin. Ja tarkoitus pyhittää aina keinot.
- Anonyymi
Et ole lukenut palstan "köyhien" tilityksiä onnellisesta, yltäkylläisestä, työtä tekeviä halveksivasta elämästään!
- Anonyymi
Hei tämä avautuminen on tehty 2012 eli 10 v sitten, se oli silloin, nyt on asiat muuttuneet. Köyhillä on hyvä olo, katsoppas pakolaisia. Heitä tulee tänne pilvin pimein, rahattomia ei vaatteita eikä omasiuutta, ja elävät t'ällä loistokasta elämää, on ilmaiset asunnot, huonekalut, autot, vaatteet, ureiluvälineet, ilmaiset bussikortit, ruuat, laskut maksetaan heidän puolesta... käyttörahaa useita tonneja kuussa... no ei suomalainen itse noita kaikkia saa tietenkään, mutta vieras vara on loistokas.
Omaa kansaa kyllä autetaan kunhan ensin eroaa puolisosta ja ryhtyy yh:ksi, silloin saat kaiken, mutta perheellisenä et saa mitään, ellet ole pakolainen.
Töitä voit tehdä ilamaiseksi tai 9 e päiväliksalla, pakolainen on vienyt sun palkkatyöt. Mutta silti suomessa on parempaa kuin 10 v sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei tämä avautuminen on tehty 2012 eli 10 v sitten, se oli silloin, nyt on asiat muuttuneet. Köyhillä on hyvä olo, katsoppas pakolaisia. Heitä tulee tänne pilvin pimein, rahattomia ei vaatteita eikä omasiuutta, ja elävät t'ällä loistokasta elämää, on ilmaiset asunnot, huonekalut, autot, vaatteet, ureiluvälineet, ilmaiset bussikortit, ruuat, laskut maksetaan heidän puolesta... käyttörahaa useita tonneja kuussa... no ei suomalainen itse noita kaikkia saa tietenkään, mutta vieras vara on loistokas.
Omaa kansaa kyllä autetaan kunhan ensin eroaa puolisosta ja ryhtyy yh:ksi, silloin saat kaiken, mutta perheellisenä et saa mitään, ellet ole pakolainen.
Töitä voit tehdä ilamaiseksi tai 9 e päiväliksalla, pakolainen on vienyt sun palkkatyöt. Mutta silti suomessa on parempaa kuin 10 v sitten.Mikä on oleellisesti muuttunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on oleellisesti muuttunut?
Oman havaintoni mukaan se on muuttunut, että työeläkkeellä pärjää hyvin.
Sitä en osaa sanoa, miten Kelan surkeilla tukiaisilla pärjäisi.
Riittääkö ne viikottaisiin kaljan ostoihin ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2754699Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442877Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k342871Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061664Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151190