Osaavatko naiset olla sovussa?

Hormoonitutkija

Olen työpaikassa, jossa on reipas naisenemmistö. Paikassa on töissä minun lisäkseni kaksi miestä, joista toinen on toimari. Eli minä ja miespuolinen työkaverini olemme n. 20 naisen joukossa töissä. Joidenkin mielestä tämä voisi olla unelmapaikka, mutta ei välttämättä.

Nimittäin naisten kesken leimahtaa säännöllisesti joku ihmellinen riitely. Juuri nyt on päällänsä joku ihme haukkojen taistelu, josta en täysin ole perillä mistä siinä on kysysmys. Tuo vatkaaminen on kuitenkin mielenkiintoista seurata ikäänkuin aitiopaikalta, mutta sivusta kuitenkin. Sota alkoi viime perjantaina ja sattumoisin olin silloin saikulla. Vielä torstaina asiat olivat hyvin olkoonkin, että pienoista jännitettä oli ilmassa. Tuosta jännitteestä huomaa aina, että kohta tapahtuu jotain.

Jännitteestä sen verran, että se ilmenee, että naisten kesken alkaa muotoutua joukkioita. Pientä sipinää ja hiljaista, mutta merkittävää puhetta. Ikäänkuin haettaisiin liittolaisia niistä keistä sitä voidaan saada. Tupakkapaikalla huomaa selvimmin miten joukot ja liittolaiset laitetaan uusiksi. Ne, jotka olivat kavereita ennen edellistä sotaa voivat seisoa uuden taistelun alla eri nurkkauksessa ja aikaisemman sodan viholliset ovatkin nyt liittoutuneet. Merkittävimpiä ovat myös ns. taisteluparit, jotka lähtevät merkitsevän selvästi lounaalle ja heistä huomaa, että ovat nyt sodan yksi osapuoli. Yleensä tänä "jännitekautena" pakka ikäänkuin sekoitetaan.
Minä ja ja miespuolinen kaverini lyömme aina vetoa joukkueista, joita syntyy, mutta se on aika vaikea ennustaa.

Jännitekauden jälkeen sitten räjähtää. Useiden salamasotien näkijänä en osaa sanoa mistä kaikki aina räjähtää. Se vaan ikäänkuin ryöpsähtää yli ja sota on valmis.

Naiset ovat päälisin puolin "viileitä", mutta selvästi kuohuvat. Työt jäävät sivuseikaksi tai se tehdään ohimennen. Huomaa selvästi, että ämmät kuohuu. Joku saattaa pyyhältää yhtäkkiä vessaan märisten ja toinen tulee tupakalta silmät punaisena. Katsekontakteja vältellään. Kyräillään. Osa naisista yrittää syöttää minun tai mieskaverini kautta viestejä vastapuolille. Siis sellaisia älyttömyyksiä, jotka eivät miehenä tule edes mieleen. Pinna työpaikalla on kireä (paitsi meillä miehillä on hauskaa!!), naiset ovat kuin jousia, jotka odottavat taas uutta ja uutta räjähdystä. Tuollaisen sodan aíkana ne eivät käy kiinni toisiinsa, mutta se on viittä vaille. Pahimmat (hauskimmat) on sellaisia ikäänkuin kohtaamiset- kaksi vihollista sattuu kahdestaan esim keittiöön jolloin siellä käydään sähinätaistelu ja huor.ittelu.

Tuollainen tilanne jatkuu muutaman päivän ja sitten se alkaa rauhoittuun. Viikon päästä voi olla jo ihan kuin mitään ei olis tapahtunut, kunnes taas kaikki lähtee vääjäämättä edistyyn sotaa kohti.

On tullut tässä mieleen, että onko kyseessä joku naisten kuukaustisiin liittyvä hormoonihässäkkä, joihin ne ei voi vaikuttaa.Ovat ikäänkuin eläimiä tuona aikana ja riitelevät mistä riitelevät.

112

4272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi, TJ?

Kysypä alkajaisiksi toimitusjohtajalta, miksi hän on palkannut firmaansa peräti 21 kappaletta noin hankalia ihmisiä.

• ihme pomoja.

• Markku Ohtava

Olen ollut kaikenlaisissa työyhteisöissä, sellaisissa joissa on liki pelkästään naisia ja toisissa joissa on liki pelkästään miehiä.

Kokemusteni perusteella noissa ei ole eroja, molemmissa kyräillään, juonitellaan, juorutaan jne jne.

Mitään sen kummempaa eroa ei ole miesten ja naisten välillä työyhteisön toimimisen kannalta.

• nykyaikaan
        ihme pomoja. kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10418279

jos,kelan ja varman lääkäri ovat epäpäteviä.ne on erotetava,ku eivät pysty enää hoitamaan tehtäviään. nyky aikana on jo saatavissa päteviä nykyaikaisia lääkäreitä tekemään päätöksiä,että vammaiset pääsee eläkkeelle.johan potilas turvallisuus uhkana.sairastuvat henkisestija joutuvat syömään mielenterveys lääkkeitä.unilääkkeitä ym kärsimyksiä.

• potilas uhka
        nykyaikaan kirjoitti:

jos,kelan ja varman lääkäri ovat epäpäteviä.ne on erotetava,ku eivät pysty enää hoitamaan tehtäviään. nyky aikana on jo saatavissa päteviä nykyaikaisia lääkäreitä tekemään päätöksiä,että vammaiset pääsee eläkkeelle.johan potilas turvallisuus uhkana.sairastuvat henkisestija joutuvat syömään mielenterveys lääkkeitä.unilääkkeitä ym kärsimyksiä.

minä olen ollut monen laisessa,työ yhteisössä työssä.mutta ihmettelen varman ja kelan päätöksiä aivan päättömiä ja järjettömiä.miten ihmeessä on tollaset lukutaidottomat päässeet työhön,kelaan ja varmaan,missä ei osata lukea hoitavien lääkäreiden lausuntoja.kuinka on mahdollista nykyaikan että lukutaidottomat hoitaa meidän asioita meidän verorahoilla.minäkin olen vuosia laittanut hoitavien lääkäreiden lausunnot varmaan ja kelaan muuteeivät osaa lukea.oma henkilökuntakin ihmettelee miten on lukutaidottomat päässeet työhön näihin laitoksiin.johan potilas uhkana tuollaiset lukutaidottomat tollikat.siinä vaarantuu henkisesti jo potilaatkin.

• vanha huuhkaja
        ihme pomoja. kirjoitti:

se haukkojen valtataistelu johtuu siitä,ettei ole saanut kotona.toinen varteen otettava seikka on että hormooni taso heittelee.yleensä se helpottaa tuossa 35-55 vuoden iässä se rauhoittuu sellainen haukkojen nokkimis järjestys minä ensin.sitten kun saa tarpeeksi iltaisin piikkiä kannikkaan olo tasaantuu,kun ei ole enää pelkotiloja raskaudesta ym saamisesta.

• kot kot kaakkk
        vanha huuhkaja kirjoitti:

se haukkojen valtataistelu johtuu siitä,ettei ole saanut kotona.toinen varteen otettava seikka on että hormooni taso heittelee.yleensä se helpottaa tuossa 35-55 vuoden iässä se rauhoittuu sellainen haukkojen nokkimis järjestys minä ensin.sitten kun saa tarpeeksi iltaisin piikkiä kannikkaan olo tasaantuu,kun ei ole enää pelkotiloja raskaudesta ym saamisesta.

meillä on työpaikalla sellanen vanhojen akkojen kisa,että kuka pääsee pomon kanssa ,takahuoneessa kunnolla pöllyytettäväksi.josku porukka kuumenee kun ei mene oikaeassa järjestyksessä.sit ne kaakatta kun kana parvi si mut mie jäi iliman

• neitokainen 35
        ihme pomoja. kirjoitti:

meillä on työpaikalla vain naisia.mulla on nainen pomona,minä olen ainoa joka saa antaa vapaa ajalla kunnon imutukset,si on ihan mahottoman isot h huulet ja ihana iso mutikka huulien välissä.muut akat on mulle kateellisia,kun mie saan pomoa ruttuuttaa.takana päin puhuvat meistä kateellisina.

• ELV
        potilas uhka kirjoitti:

minä olen ollut monen laisessa,työ yhteisössä työssä.mutta ihmettelen varman ja kelan päätöksiä aivan päättömiä ja järjettömiä.miten ihmeessä on tollaset lukutaidottomat päässeet työhön,kelaan ja varmaan,missä ei osata lukea hoitavien lääkäreiden lausuntoja.kuinka on mahdollista nykyaikan että lukutaidottomat hoitaa meidän asioita meidän verorahoilla.minäkin olen vuosia laittanut hoitavien lääkäreiden lausunnot varmaan ja kelaan muuteeivät osaa lukea.oma henkilökuntakin ihmettelee miten on lukutaidottomat päässeet työhön näihin laitoksiin.johan potilas uhkana tuollaiset lukutaidottomat tollikat.siinä vaarantuu henkisesti jo potilaatkin.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Jouduin lähtemään 52v. sairaseläkkeelle työpaikkalääkärin tekemän virhediagnoosin takia. Ennen sitä kävin kovan taistelun ko. instanssien kanssa. Nuo kun ovat edelleenkin ns. suojatyöpaikkoja, jossa yhden paperin siirtäminen pöydän kulmalta toiselle kestää viikkoja.

• puklu

Hyi helkkari. Ketä kiinnostaa inhottavan lesboseksin lukeminen? Itse en naisena alkaisi nuuhkimaan toisen alapäätä. Voi oksennus.

• nykyaikaan kirjoitti:

Mites toi Kelan lääkäri liittyy naisten välisiiin kiistoihin paisi jos silläkin on näitä kissatappeluita

• lentolisko2
        puklu kirjoitti:

Hyi helkkari. Ketä kiinnostaa inhottavan lesboseksin lukeminen? Itse en naisena alkaisi nuuhkimaan toisen alapäätä. Voi oksennus.

Ihminenhän on pahin petoelän koko tällä luonnonkauniilla
        (pian entisellä) paratiisiplaneetallamme.
        Ei yksikään muu eliö pysty yhtä suureen itsekkyyteen ja
        pahuuteen kuin ihminen. Ihminen tuhoaa elinympäristönsä ja lopulta
        myös itsensä kaikkivoipaisessa globaalissa ahneudessaan.
        Eikä mikään muu eläin satuta ja tapa lajikumppaneitaan samalla tavalla kuin ihminen omassa ainaisessa valtataistelussaan. Näin on ollut aina niin kauan kuin ihmisiä on maan päällä taaperrellut, ja näin tulee aina olemaan hamaan karvaaseen maailmanloppuun asti. Ihminen ei todellakaan ole pohjimmiltaan hyvä, vaan aivan turmeltunut eläinlaji. Siihen ei auta mikään sivistäminen.
        LOL= loppu on lähellä, lisää olutta lapsille.

• Aloittittaja

Tarkennus sen verran, että porukka vaihtuu hiljakseen työpaikalla ja aina uudet taloon tulleet naiset ovat sodassa mukana niinkuin vanhat sotaratsut ainakin.

• Vinkki:

Ja aina vain otetaan samanlaisia rähisijöitä. Ja tj ja apupoika istuvat nurkassa räkättämässä keskenään.

Kerro ihmisille avoimesti työpaikastasi, niin osaavat sitten varoa.

• typsykkä huuuuuu

vanhat huuhkajat pelkää että uudet tiput vie niiltä työpaikat.ne nokittelee ja pörhistelee,huhuilevta pörhistelevät sellainen kuuluu huuhkajien tapaan

• kunnon pöllyt
        typsykkä huuuuuu kirjoitti:

vanhat huuhkajat pelkää että uudet tiput vie niiltä työpaikat.ne nokittelee ja pörhistelee,huhuilevta pörhistelevät sellainen kuuluu huuhkajien tapaan

joo meillä on kans sellanen huuhkaja populaatio pesiytynyt firmaan.minä aina pöllyytän niitä yk kerrallaan tuolla takahuoneessa.kun niitä oikein kovasti vetää peräpäähän patukalla että naama on kuin hangon keksi niin johan rauhoittuvat,niillä on kisa etttä kuka pääsee sulkiaan levittelee takahuoneessa.saavat kunnon käsittelyn.

• vakkakuusi
        typsykkä huuuuuu kirjoitti:

Oletettavasti kauemmin työssä olleet pelkäävät että josko se uusi työntekijä olisi vaikka parempi tai nopeampi työssään niin yrittävät isotella ja näyttää paremmuuttaan typerällä käytöksellään. Meillä on enemmän miehiä kuin naisia firmassa ja kyllä on ukkojen käytös ala-arvoista toisia kohtaan. Kateutta, juoruilua ja juonimista ihan päivästä toiseen, pahempaa kuin naisilla. Helpompi oli työskennellä naisenemmistöisessä työssä kuin nykyisessä. Johtuuko miesten äksyily miesten vaihevuosista vai naisen puutteesta vai siitä ettei pelitä enää.

• 3+16

Elämä on opettanut, että n. 80% naisista on juuri tuollaisia "akkoja" ja "kanoja", joita kuvailit. Olen itse keski-ikäinen nainen ja voin kertoa, ettei ilmiö liity naisten kuukautiskiertoon. Usein 4- 10- ja 50-70- vuotiaat naiset vouhkavat ihan samoin kuin pari-kolmekymppiset. Ehkä on kyse muusta aivokemiasta sekä kulttuuriimme kuuluvista opituista tavoista. Lisäksi 20% miehistä on ihan samanlaisia "leidejä" kuin kuvaamasi naiset.

Omalla työpaikalla eletään draaman keskellä koko ajan. Ei voida tehdä töitä, eikä elää yksityiselämää ilman, että kaikki ruoditaan riekaleiksi. Jos hoidat työsi, teet sen väärin, mikä on vielä hirveämpi synti kuin tekemättömyys. Jos tulet raskaaksi, olet epäkelpo työntekijä. Jos taas et halua lapsia, olet omituinen vanhapiika. Jos lääkäri kirjoittaa sairaslomaa, olet huijari, jolle aletaan puuhaamaan potkuja. Jos tulet flunssaisena töihin, saat moitteet jatkuvasta sairastamisesta. Ylipäätään työn tekeminen on vähäinen sivuseikka kaiken sosiaalisen hämmentämisen keitaalla. Pääosissa muutama tavallinen nainen ja naismainen mies, jotka nauttivat kaikesta niin, että pelkäävät lomia eläkevuosista puhumattakaan.

Yleisohjeeksi sanoisin, ettei kannata hakeutua naisvaltaisille aloille, mikäli itse haluaa keskittyä asioihin ja arvostaa työrauhaa. Yhtälailla kielteinen naismaisuus haittaa perhe-elämää, kun joukossa on tunneaaltojen harjoilla ratsastavia sekopääpissiksiä.

• Mitenköhän paljon

ongelmia lisää se, että johto on lepsu ja luovuttanut? Jos otettaisiin jämäkkä ja rehti ote, jossa ei tehtäisi vääriä kompromisseja vaan selvitettäisiin asiat ja säännöt kerta kaikkiaan, niin lapsellisemmatkaan eivät uskaltaisi tehdä temppujaan avoimesti ja pelotta. On eroa johdolla ja johdolla. Onko palkattu tarpeeksi väkeä ja onko johto tietoinen ja kiinnostunut ongelmista, joita poissaolot aiheuttavat? Ettei "annettaisi vain akkojen tapella" pesten omat kädet vastuusta, josta palkka kuitenkin maksetaan?

Unohtamatta, että inhottavia ihmisiä on todella olemassa, eikä niin vähänkään.

• 17+4

Olet oikeassa, että tuo ominaisuus löytyy jo pikkutytöistä, jos on löytyäkseen. 6-vuotias poika lyö toista lapiolla päähän hiekkalaatikolla kun sukset menevät ristiin, mutta tyttö osaa jo tuossa vaiheessa elämää valehdella, kieroilla ja muodostaa klikkejä. Siitä eteenpäin sama meno jatkuu läpi elämän poikien tuuppiessa ja tapellessa ja tyttöjen juonitellessa ja juoruillessa.

Eikä se nyt mitenkään ihmeellistä ole kun miettii asiaa taas kerran evoluutiobiologian kannalta. Silloin joskus ei naisilla fyysisten heikkouksiensa takia olisi ollut kovin suuria mahdollisuuksia selviytyä ilman kykyä käyttää muita kuin fyysisiä keinoja edukseen. Parempi verbaalinen ja sosiaalinen lahjakkuus ja kyky tulkita ilmeitä ja aistia muutoksia ympäristössä juontavat juurensa jostain sieltä luolamiesajoista tai jopa pidemmältä.

• 18
        Mitenköhän paljon kirjoitti:

ongelmia lisää se, että johto on lepsu ja luovuttanut? Jos otettaisiin jämäkkä ja rehti ote, jossa ei tehtäisi vääriä kompromisseja vaan selvitettäisiin asiat ja säännöt kerta kaikkiaan, niin lapsellisemmatkaan eivät uskaltaisi tehdä temppujaan avoimesti ja pelotta. On eroa johdolla ja johdolla. Onko palkattu tarpeeksi väkeä ja onko johto tietoinen ja kiinnostunut ongelmista, joita poissaolot aiheuttavat? Ettei "annettaisi vain akkojen tapella" pesten omat kädet vastuusta, josta palkka kuitenkin maksetaan?

Unohtamatta, että inhottavia ihmisiä on todella olemassa, eikä niin vähänkään.

Johto voi olla lepsu ja luovuttanut tai antaa akkojen kyniä toisiaan -taktiikan tietoisesti valinnut. Tätä tapahtuu paljon julkisella sektorilla, kuten sitäkin, että johto on osa akkamaisten toimijoiden laumaa. Karmeimpia tilanteita syntyy kun, vanhempi iso-pomo palkitsee reittään kihnuttaneen kana-naisen poimimalla tämän pikku-pomoksi naisvaltaiseen työyhteisöön. Sellaisessa kanalassa höyhenet taatusti pöllyävät.

• rikas ja pitkä pomo
        18 kirjoitti:

Johto voi olla lepsu ja luovuttanut tai antaa akkojen kyniä toisiaan -taktiikan tietoisesti valinnut. Tätä tapahtuu paljon julkisella sektorilla, kuten sitäkin, että johto on osa akkamaisten toimijoiden laumaa. Karmeimpia tilanteita syntyy kun, vanhempi iso-pomo palkitsee reittään kihnuttaneen kana-naisen poimimalla tämän pikku-pomoksi naisvaltaiseen työyhteisöön. Sellaisessa kanalassa höyhenet taatusti pöllyävät.

Suurin osa korkeammasta johdosta on miehiä ja haluavat katsella cat fightejä työpaikoilla. Se on heidän sirkushuviaan. Kukkona tunkiolla on kiva olla.

• Olen, siis ajattelen

3 16, olen keski-ikäinen mies ja olen samalla kannalla kanssassi, tosin mielestäni sinulla on kuitenkin hurjan optimistinen näkemys miehistä. Miesten strategia tällaisessa "pelissä" on pääsääntöisesti vain niin toisenlainen kuin naisten.

"Ihminen (Homo sapiens) on ainoa nykyisin elossa oleva ihmisten (Homo) sukuun kuuluva eläinlaji.
        Ihmiset ovat muiden kädellisten tapaan luonnostaan yhteisöllisiä, mutta ihmiset ovat erityisen kyvykkäitä käyttämään viestintää ja kieltä ideoiden välittämiseen. Ihmiset muodostavat monimutkaisia yhteistyötä tekeviä ja kilpailevia sosiaalisia ryhmiä, perheistä aina kansakuntiin asti." Lähde:http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen

100% sekä miehistä, että naisista kuuluu tähän ryhmään.
        Ja tätä "sosiaalisen eläimen" erityistä kyvykkyyttä sitten pidetään lähes poikkeuksetta ihmisyhteisöissä suuressa arvossa. Noin niin kuin maksimina.

Joillakin yksilöillä on kuitenkin iästä ja sukupuolesta riippumatta kyky ajatella ja toimia yksilöinä aidosti yhteisöllisesti eli kehittyä tältä "sosiaalisen eläimen" tasolta.
        Tähän ryhmään vielä nykyisin ei valitettavasti tosin kuulu kahtakymmentä prosenttia kummastakaan sukupuolesta, hyvä jos kahtakaan prosenttia.

3 16, kuulut ilmeisesti tähän äärimmäisen pieneen marginaaliryhmään. Ja kuten varmaan tiedät, on huomattavasti helpompaa joutua mukaan näihin "sosiaalisen eläimen" selkkauksiin kuin välttyä niiltä...

"Kaksi asiaa ovat loputtomia: avaruus ja ihmisten tyhmyys. Enkä ole varma siitä avaruudesta."

- Albert Einstein -

• 13+5

Naisille on jotenkin geeneihin koodattu se selän takana puhuminen ja kateellisuus. Niin kuin joku tuossa ylempänä kirjoittikin, löytyy miehistäkin näitä eivätkä kaikki naiset ole tällaisia, mutta yleisesti ottaen näin. Se on todella rasittavaa olla sellaisen kanalauman keskellä kun pitää kuunnella turhaa paskanjauhantaa työtovereista ja vaaditaan ottamaan kantaa taas uusimpaan draamaan. Miesvaltaisella työpaikalla asiat hoidetaan ihan päin vastoin eli kasvokkain ja avoimen aggressiivisesti. Naisten passiivinen ja peitelty aggressiivisuus on ihan toisella tavalla kuluttavaa.

• C D

Jonkinlaisia "evoluution helmiä" lienevät nämä akat ja ukot, joilla on hallussa sekä suora aggressio että psykologinen pelisilmä. He osaavat sujuvasti täräyttää turpaan, huutaa päin naamaa, ilkeillä, kieroilla ja manipuloida. Reaktio ja taktiikka valitaan aina tilanteen mukaan. Heitä löytää niin vankiloista kuin ns. menestyjien joukosta sekä ennen kaikkea tuikitavallisilta työpaikoilta.

• Kaikkea löytyy

Älä viitsi, miehet osaavat kyllä iskeä puukkoa selkään pistämällä kaverista ei niin mairittelevia lausuntoja eteenpäin vaikkapa sähköpostin avulla. Miehet osaavat kyllä organisaatioissa puhua paskaa esimiehillensä työkavereistaan, jotta pääsisivät urallaan eteenpäin tai saisivat tölväistyksi uralla jarruna olevan pois pelistä jne. Miehet puhuvat monesti täysin palturia esim. työkaverin ammattitaidosta, jotta voisivat itse loistaa. Periaatteessa miesten tapa lytätä työkavereitaan voi olla kaksikertaa raaempaa kuin naisten, siinä saa todella miettiä, että päädytäänkö oikeusteitse puimaan asioita, vai onko toinen niin hullu, että tulee seuraavana aamuna ase kainalossa lahtaamaan sinut.

• lknflknlnf
        Kaikkea löytyy kirjoitti:

Älä viitsi, miehet osaavat kyllä iskeä puukkoa selkään pistämällä kaverista ei niin mairittelevia lausuntoja eteenpäin vaikkapa sähköpostin avulla. Miehet osaavat kyllä organisaatioissa puhua paskaa esimiehillensä työkavereistaan, jotta pääsisivät urallaan eteenpäin tai saisivat tölväistyksi uralla jarruna olevan pois pelistä jne. Miehet puhuvat monesti täysin palturia esim. työkaverin ammattitaidosta, jotta voisivat itse loistaa. Periaatteessa miesten tapa lytätä työkavereitaan voi olla kaksikertaa raaempaa kuin naisten, siinä saa todella miettiä, että päädytäänkö oikeusteitse puimaan asioita, vai onko toinen niin hullu, että tulee seuraavana aamuna ase kainalossa lahtaamaan sinut.

Joo mutta se miesten toiminta on suoraa. Ei tarvitse arvailla ollaanko tässä kavereita vai vihamiehiä ja jos menet kysymään, että "mitä vittua!?" niin saat vastauksen. Se ei ole samanlaista kiusaamista kuin naisten toiminta.

• Mene yliopistoon?

Joo, se on just naisilla ne kuukautiset, olen varma siitä. Itse naisena olen työskennellyt miesvaltaisilla aloilla, ja olen huomannut että se on hormoonit. Miehillähän se on ihan riippuvaista munan pituudesta se kyräily, se menee aikalailla mitä kyräilevämpi ja ilkeämpi, sen pienempi muna. Ja puutteesta, mitä enemmän ja rivompia kaksimielisyyksiä latelee, niin sen puutteemmassa on, siis pahimpia huorittelijoita on juuri ne taas ketkä ottaa vaimolta turpaan kotona. Ja kenellä on pieni muna. Millään muulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ja olen just huomannut ton saman: ihmiset on kaikki samaa massaa vaan, ihan samanlaisia. Just kun naiset on tommosia, mitä niin kovin pitkästi jaksoit kuvailla, niin kaikki miehet on just tämmösiä. Ei niihin mikään muu vaikuta kun se munan pituus, minkä voi siis yhdistää suoraan testosteronin määrään, minkä voi yhdistää suoraan miesten kuukautisiin. Joillain tuntuu olevan ne koko ajan.

Jatka ajattelua, se tuntuu sopivan sulle tosi hyvin. Ootko ajatellut mennä mensan testeihin koskaan? Sähän voit olla vaikka joku nero tai jotain. Harvoin yhtä viiltävän todellista ja pitkää kuvausta lukee. Ihan oikeesti. Huomaa, että sä oot kyllä tosi iso munainen mies. Onnee, mutta varo niitä prissinakkien omistajia, mä voin sanoo kokemuksesta, että ne on tosi ilkeitä, kun sille päälle sattuu.. Ja salakavalia.
      Vitsi. Sä voisit olla joku oikee tutkija!

• 11+11

Naisilla on myös ihan paska huumorintaju. Esim. netissä ne ei vaan osaa kuittailla järkevästi.

• naiset, heheh!

Yritit keräillä kaikki miehiin joskus osuneet kliseet tuohon?

• jujujujy
        naiset, heheh! kirjoitti:

Totta mitä aloittaja kirjoitti.
        Itse työskentelen naisvaltaisella työmaalla ja siellä on aina joku kahina menossa, asiista joista ei edes tarvitsisi puhua, ja valta taistelu on voimakas. Odotan vaan tilaisuutta lopettaa siellä ja jättää taakseni kaikki turvan vääntäjät.

• mr
        naiset, heheh! kirjoitti:

Tai ehkä kyse oli sarkasmista jota kaikki eivät ymmärrä..?

• Pakollinen

Naispuoliset työkaverini saattavat alkaa tiuskimaan aivan yllättäen. Se tulee täysin puun takaa. Ensin aivan rauhallista, sitten sanoo tai kysyy jotain ja vastauksena on pieni räjähdys. Sen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tämän takia en pahemmin puhu naispuolisille työkavereille. Minua on alettukin pitää jonain friikkinä, mutta parempi se kuin tiuskiminen.

• kukkahattu setä

Olet varmaan töissä jossain sossussa kukkahattutätien kanssa. Mikään muu ei selitä tuollaista sukupuolijakaumaa ja tulehtunutta ilmapiiriä.

• Georg Franz Heinrich

Yhtä hyvin saattaa olla vaikka Stocmannilta.
        Sekin on nimittäin hyvin naisvaltainen työyhteisö,jossa kyräily ja toisten kyttäily on jokapäiväistä.

• Toisenlainen tarina

Itse työskentelen vahvasti miesvaltaisella alalla ( meitä on yksikössä kaksi naista ja toistakymmentä miestä) .

Meillä kaikki emotionaalisesti virittyneet draamat ja valtataistelut viriävät säännöllisesti miesten välillä! Koska kuumakallet eivät voi vedota kuukautisiinsa, mistähän tässä on kysymys?

Yksikön miehet (varsinkin nuoret) pitävät ylivoimaisesti eniten sairas- yms. lomapäiviä verrattuna meihin naisiin ja vanhempaan väkeen.

• Kylmät kädet

Pienikalloiset muslimi-miehet ovat petoeläimiä.

Tuo avauskirjoitus taas pelkkää misogynististä propagandaa, jälleen kerran.

• 19+6

Tässä se nähdään kun pomot palkkaavat naisia silmänilokseen firmoihin. Olettaisin, että työpaikkanne on joku kemian analyysilaboratorio?

• duunitduuneina

Olen ollut pääasiassa naisvaltaisilla aloilla töissä, ja on pakko myöntää, että naiset ovat ikävämpiä työtovereita kuin miehet, melkein järjestään.

Aina ei yksinkertaisesti voi olla kyse hormonitoiminnasta. Esim tätä edellisessä työssäni naispomo oli taatusti ohittanut vaihdevuodet, mutta oli jatkuvasti kurja, epäoikeudenmukainen ja äksyn omavaltainen.

No, eihän tällaista yleistää voi. Tosiasia kumminkin on, että ainakin itse tulen paremmin toimeen miespuolisten työkavereiden kanssa - niin nainen kuin olenkin.

Nälvimiset ja henkilökohtaisuudet ovat jääneet paljon vähemmälle, ja itse ASIAT hoituvat paremmin.

Ehkä sitten olen itse heidän kaltaisensa "putkiaiva", joka haluaa töiden sujuvan, eikä jaksa vatvoa jonkun henkilökohtaisia ominaisuuksia ja kieriskellä tunnekuohuissa.

Sorry vain, naiset, tai osa meistä!

• proponointi

Hmm,siis mitä terävämpi nokka.Hmm,ja lyhempi suolisto sen pahempi petonakin.

• tee työs

sulla on ihmeen paljon aikaa seurata noin tarkkaan moisia kahinoita. :)

• miesten syy;)

Miehet (ei työpaikalla, vaan yleensä) ovat luoneet kilpailuasetelman, koska suosivat ja taas hyljeksivät toisia naisia. Sama kilpailuasetelma jatkuu joka paikassa, vaikka niin ei tarvisi olla.

• miesten syy;)

Myös palkkaus ja tasa-arvo.

• HUONOA KÄYTÖSTÄ

ON SE KUMMA, ETTÄ NAISET SAAVAT KÄYTTÄYTYÄ MITEN VAAN ILMAN MINKÄÄLAISTA SISÄISTÄ KONTROLLIA. VOIVAT RÄYSKYÄ JA ROISKUA JA KÄYTTÄYTYÄ RUMASTI. SITTEN VAAN KUITATAAN, ETTÄ SEHÄN ON NAINEN JA SILLÄ PITÄISI PYYHKÄISTÄ UNHOLAAN KAIKKI HUONOT KÄYTÖSTAVAT.

• Tosi-TV ilman TV:tä

Tosi-TV -ohjelmat ja kisat hyödyntää ko. "Selviytyjät"-käyttäytymistä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tositelevisio

Työpaikoilla saadaan nähdä vastaavanlaista käyttäytymistä kun resurssoidaan henkilöiden määrät alakanttiin. Sillä saadaan tuollainen yksi-tuoli-vähemmän kisa kehitettyä ihan mille duunipaikalle tahansa. Eli kun laskennallisesti on vain yhden henkilön vajaus niin käytännössä noiden tappeluiden ja oman työpaikan varmistamiskiistojen takia onkin - pahimmassa tapauksessa moninkertainen henkilöstövaje!

• Friikki kakkonen

Naiset ovat aina kateellisia toisilleen jostain. Keksivät toisistaan ihan utopia juttuja.En pärjää töissä toisten naisten kanssa, koska pitävät minua liian kauniina reviirilleen.Minulle on tehty todella huonoja työtodistuksia tämän takia.En pääse niillä edes mihinkään töihin.Mulle ollaan kateellisia myös siitä etten eroa ja en juo viinaa.Olen sitten friikki minäkin.Miesten kanssa on helpompaa vitsailla ja olla oma itsensä.Perhe tekee naiselle jotain kamalaa: esittämisen vaikka hampaat irvessä.

• Mörkö

Friikki kakkonen on niiiin oikeassa, perheellisten naisten ei pitäisi olla ollenkaan töissä vaan kotona hoitamassa muksuja ja miestään. Riittää että naimattomat naiset esittävät kissatappeluja työpaikoilla.

• mr
        Mörkö kirjoitti:

Friikki kakkonen on niiiin oikeassa, perheellisten naisten ei pitäisi olla ollenkaan töissä vaan kotona hoitamassa muksuja ja miestään. Riittää että naimattomat naiset esittävät kissatappeluja työpaikoilla.

Hoitamassa miestään..? =D Anna mun kaikki kestää, miehetkö ovat siis sellaisia reppanoita joita pitää varta vasten hyysätä kotona kun eivät itse kykene hoitamaan niitä arkipäiväisiä asioitaan? Tää kyllä pistää miettimään että miten ihmeessä nämä 'miehet' sitten ylipäätään suoriutuvat velvotteistaan työpaikalla jos kotona eivät kykene hoitamaan hommiansa...

• Sankka savu
        mr kirjoitti:

Hoitamassa miestään..? =D Anna mun kaikki kestää, miehetkö ovat siis sellaisia reppanoita joita pitää varta vasten hyysätä kotona kun eivät itse kykene hoitamaan niitä arkipäiväisiä asioitaan? Tää kyllä pistää miettimään että miten ihmeessä nämä 'miehet' sitten ylipäätään suoriutuvat velvotteistaan työpaikalla jos kotona eivät kykene hoitamaan hommiansa...

Tuon harhaluulon vuoksi jäävät edelleen yhä enenevässä määrin lapset heitteille tämän NAIS illuusion vuoksi. He "taistelee" kaikin keinonin Miestä vastaan ja siinä hormoonihurmoksessa keksitään vaikka mitä tekosyitä saada tuo sonta syyksi heidän itseulkoistukselleen vastuusta. Sitten tämä sama tyytymättömyys purkaantuu vielä siellä työyhteisöissäkin. Kun ollaan niin täydellistä ja itsenäistä että....

• mr
        Sankka savu kirjoitti:

Tuon harhaluulon vuoksi jäävät edelleen yhä enenevässä määrin lapset heitteille tämän NAIS illuusion vuoksi. He "taistelee" kaikin keinonin Miestä vastaan ja siinä hormoonihurmoksessa keksitään vaikka mitä tekosyitä saada tuo sonta syyksi heidän itseulkoistukselleen vastuusta. Sitten tämä sama tyytymättömyys purkaantuu vielä siellä työyhteisöissäkin. Kun ollaan niin täydellistä ja itsenäistä että....

Tuota noin. Kerronpa omakohtaisen esimerkin josta voit päätellä olenko esim. minä miesvastainen. Meillä on mieheni kanssa tasa-arvoinen suhde ja olemme samanvertaisia keskenämme. Kotiöitäkin tehdään kumpikin, tosin tällä hetkellä minä teen luonnollisesti niitä enemmän koska olen työtön. Jos taasen osat kääntyisivät toisinpäin, tekisi mieheni enemmän kotihommia. Ilmeisesti tuon aiemman kommenttini ydin ei mennyt jakeluusi? Oikeasti, ketään aikuista ihmistä ei pidä alkaa hyysäämällä hyysäämään, kyllä aikuisen miehen/naisen pitää ottaa osaa arjen pyörittämiseen, ei voi olettaa että se työssäkäyvä tulee kotiin, rojahtaa sohvalle ja siihenpä häntä sitten passataan iltaan asti. Toki tuo oli kärjistetty esimerkki, mutta ehkä siitä hoksaisit pointtini jota ajoin takaa? Jos henkilö (oli se sitten mies tai nainen) ei ole oma-aloitteinen kotona, niin oikeasti ihmettelen miten hän kykenee siihen työpaikallakaan.

• TeuvoH On Mun Idoli

SUOSITTELEN FILMAAMAAN KAMERAKÄNNYKÄLLÄ JA LÄHETTÄMÄÄN POMOLLE TAI LAITTAMAAN YOUTUBEEN.

TOSIN SAATAT ITSE SAAT MONOA MUTTA TUSKIN TARVITSEE KATELLA ENÄÄ MOISIA HOROJA

• Naarassudet?

• jk

vaj nii !!!

• xy

Toimitusjohtajalla on velvollisuus puuttua tilanteeseen. Naureskelu tilanteelle osoittaa ammattitaidottomuutta.

• Ihmetyttää

Olen nainen ja miesvaltaisella alalla. Naisia on noin parikymmentä, miehiä moninkertaisesti enemmän. Olen ollut töissä jo monia vuosia samassa paikassa ja totuuden nimissä, en ole kertakaan kuullut tai nähnyt minkäänlaisia kiistoja naisten välillä. Meillä on todella hyvä henki naisten kesken. Ei tietenkään kaikki pidä toisista, mutta se ei ole muuttunut miksikään taisteluksi. Miesten ja naisten juoruilussa ei kuitenkaan ole eroja, yhtä paljon naiset ja miehet juoruilevat täällä. Ja miehet juoruilevat samoista asioista kuin naisetkin.

se mitä ihmettelen on miten miehet käyttäytyvät joskus. Olen törmännyt monta kertaa siihen, että miehet on selän takana puhuneet töistäni pahaa. Inhottavaksi sen tekee, koska en pysty puolustautumaan mitenkään, koska olen kautta rantain saanut tietää asiasta. Esim. töitäni oli haukuttu, kun olin äitiyslomalla (sama tapahtui myös toiselle naispuoliselle työkaverilleni tämän ollessa äitiyslomalla). Ei sitä pysty enää pelastamaan kun palaa töihin.

• Zydiac

Ei ole totta.. säälittävää. Tuo on jo naurettavaa jos ei toisen työtä edes kunnioita. Tiedetään kyllä että ollaan ihmisiä vaan, mutta eikös suuremmat mölyt voi vaan pitää omassa mahassa?

• rftgyhujik

Ja tämmöisestä pelleilystä pitää maksaa sama liksa kuin miehillekin. Huoh.

• Zydiac

Hyvä herra, naiset ovat naisia ja porukassa naiset keskustelevat. Lisäksi naiset ajattelevat tunteella (toki myös järjellä). Naisista ei edes kuulu tehdä miehiä. Voit varmasti ihan kiltisti tehdä työsi ja valita seurasi vapaa-ajalla ja lakkaamasta lyömästä vetoa työpaikalla. Ymmärtäminen voi olla oikea avainsana tai joskus vaihtaa pari sanaa näiden naisten kanssa vaan muuten ja liueta paikalta. That's all you can do. Tai vaihtaa työtä. Naiset nyt vaan eivät satu olemaan miehiä, ja tuskin näin edes kuuluu olla! Herää todellisuuteen..

• psykologi35

Naiset "ajattelevat tunteella", ja myös toimivat "tunteella"?

Muistan, kun olin edellisessä työpaikassani vihdoin jotenkin päässyt (pitkän kyräilyn jälkeen) naispuolisen johtajani suosioon, hän kutsui minut yllättäen viikon lopuksi viettämään mukavaa terassihetkeä "ihan vain tyttöporukalla".

"Mukava terassihetki" osoittautui tuota pikaa työkavereiden henk.koht. juttujen ruotimisksi ja heidän asiattomaksi arvostelemisekseen. Kaiken lisäksi minulta alettiin lypsää yksityiskohtaisia tietoja työkavereideni yksityiselämästä - olettaen, että minä tiedän niistä ja olen innokas niistä myös kertomaan.

Aika paljon itse asiassa tiesinkin, mm. siitä kuinka tyytymätöntä porukka oli työilmapiiriin ja mistä syystä. Aivan, juuri perusteettoman pomottamisen ja piruilun tähden.

Oikai aika luonnollista, että ihmiset tulivat uskoutumaan minulle: satuin olemaan yhteisön ainoa psykologin koulutuksen sanut (joskaan en siinä työpaikassa niissä töissä). Sitä paitsi ihmiset ymmärtävät aika nopeasti, jaksetaanko/osataanko heitä kuunnella, ja lisäksi ilman pelkoa eteen päin lavertelusta.

Terassihetkemme päättyi minun osaltani hyvin lyhyeen. Keksin tekosyyn kotiimme tulevista vieraista ja päätin, etten koskaan enää lähde mokomaan.

Hankin itselleni kaikessa hiljaisuudessa uuden työn (omalta alaltani), ja sanoin itseni johdon suureksi hämmästykseksi irti.

Nykyiset työkaverit ovat asiallisia ja toimivat ammatillisesti ok. Joukossa on sekä miehiä että naisia.

• Et silviisii

Kun nyt naisia panetellaan niin otetaampa vastapainoksi mies. Minun työkaveri, yksi heistä on mies. Hoitoalalla. Aktiivi sosialidemokraatti.

- kodin siivous kuuluu kuvaan. Tuo jätkä ei ole yli kolmeen vuoteen oppinut siivoamaan kunnolla ja vastuullisesti. Listojen päältä piti pyyhkiä pölyt. Hän teki sen imurilla, sen metalliputkella. Seuraus : lattialistojen kulmiin oli tullu repeämiä. Valkoisen listan puupintaa tuli näkyviin, josain kohtaa n. 15 cm. Listat oli aiemmin tehdyn remontin jälkeen upouudet, mutta nyt ne on ihan paskat. On kuin olisi kaatopaikalta haetut.

- on aikaansaamaton; ei tee mitään oma-aloitteisesti. Kaikkeen pitää käskeä ja kehottaa

- kehuu naiskaverillaan ja -seikkailuillaan. Vaikka pukeutuu kuin ryysyrannan Jooseppi. Eronnut. Käyttää alkoholia.

- ei käytä avustettavaa ulkona kuin harvoin; lyhyesti ja liiottelee päiväkirjaan aikoja

- me pidämme työpäiväkirjaa johon merkitään teot. Laiska töitään luettelee, jos niitä on mitä luetella.

- meidän yhteinen entinen pomo, jonka alaisuudessa olimme aiemmni, sanoi minulle ennen työhön menemistä, että tämän toisen työkaverin kanssa tulee ongelmia. Niitä on riittänyt.

- kehuu parisuhteella koko ajan. Taitaa olla syy siinä, että hän puhuu niin koska suhde ei tyydytä. Minä en viitsi omasta kauniista, fiksusta naiskaveristani puhua sanaakaan. Kyllä ois kiva kertoa hänen naiskaverilleen mitä kaikkea paskaa hän on naiskaveristaan kirjottanu.

- on onnistunut mielistelemään avustettavan veljen puolelleen. Ihan tollo kaveri sekin. Taitavat olla saman puolueen miehiä =)

- ei voi muuta sanoa, kuin että jos on sosialidemokratia laikuuteen, vastuuttomuuteen, vilppiin, työpaikkakiusaamiseen ja vastuuttomuuten ohjaava niin tämä työkaverini on kirjaimellinen elävä esimerkki siitä

• st00pid
        Et silviisii kirjoitti:

Kun nyt naisia panetellaan niin otetaampa vastapainoksi mies. Minun työkaveri, yksi heistä on mies. Hoitoalalla. Aktiivi sosialidemokraatti.

- kodin siivous kuuluu kuvaan. Tuo jätkä ei ole yli kolmeen vuoteen oppinut siivoamaan kunnolla ja vastuullisesti. Listojen päältä piti pyyhkiä pölyt. Hän teki sen imurilla, sen metalliputkella. Seuraus : lattialistojen kulmiin oli tullu repeämiä. Valkoisen listan puupintaa tuli näkyviin, josain kohtaa n. 15 cm. Listat oli aiemmin tehdyn remontin jälkeen upouudet, mutta nyt ne on ihan paskat. On kuin olisi kaatopaikalta haetut.

- on aikaansaamaton; ei tee mitään oma-aloitteisesti. Kaikkeen pitää käskeä ja kehottaa

- kehuu naiskaverillaan ja -seikkailuillaan. Vaikka pukeutuu kuin ryysyrannan Jooseppi. Eronnut. Käyttää alkoholia.

- ei käytä avustettavaa ulkona kuin harvoin; lyhyesti ja liiottelee päiväkirjaan aikoja

- me pidämme työpäiväkirjaa johon merkitään teot. Laiska töitään luettelee, jos niitä on mitä luetella.

- meidän yhteinen entinen pomo, jonka alaisuudessa olimme aiemmni, sanoi minulle ennen työhön menemistä, että tämän toisen työkaverin kanssa tulee ongelmia. Niitä on riittänyt.

- kehuu parisuhteella koko ajan. Taitaa olla syy siinä, että hän puhuu niin koska suhde ei tyydytä. Minä en viitsi omasta kauniista, fiksusta naiskaveristani puhua sanaakaan. Kyllä ois kiva kertoa hänen naiskaverilleen mitä kaikkea paskaa hän on naiskaveristaan kirjottanu.

- on onnistunut mielistelemään avustettavan veljen puolelleen. Ihan tollo kaveri sekin. Taitavat olla saman puolueen miehiä =)

- ei voi muuta sanoa, kuin että jos on sosialidemokratia laikuuteen, vastuuttomuuteen, vilppiin, työpaikkakiusaamiseen ja vastuuttomuuten ohjaava niin tämä työkaverini on kirjaimellinen elävä esimerkki siitä

Kuka idiootti laittaa valkoiset jalkalistat? Niihin tulee väkisinkin kolhuja ja värjääntyvät valkoisina helposti. Myydessä joutuu laittamaan uudet tai alentamaan kiinteistön hintaa.

• kotkotkotkotkotkooot

Ei helve*ti !

Akat on jo syntyjään hulluja!

• Yhteistoiminta edell

Seurasin ja "sain kuulla" erään vastaavan työyhteisön toimintaa ja juuri samat elkeet olivat arkipäivää. Varmuudella erilaiset tahot ja konsultit kulkivat ympärisuomea maksullisina etsimässä kehityskuvioita ja kälvoja heiteltiin pitkin seiniä. TULOKSETTA.

Lisäksi tämä sama kaikki oli läsnä kaikessa muussakin elämässä? Koskien omia lapsiaankin sekä läheisiä!

Mikä järjettömintä että kaiken tuon piilottelu ja salaaminen oli sitä petollisuuden tuomaa harhaa mihinkä osallistumaan joutuneita miehiä ym tahoja vedettiin ikäänkuin käymään sotaa välittäjinä?

Mielestäni tässä suunnattoman suuri propleema ja esilletuomaton ja vaiettu syndrommakierre joka tulisi nostaa juuri sellaisena kuin se on vastuuliseen käsittelyyn avoimesti. Olkoonkin seikasto hormoonia tai hyrriä mutta tuon tuneereagointi hiekkalaatikolla ei tulisi leikkiä vaan tuoda se kaikkiin pöytiin hymistelemättä.

• Nuori nainen

Nainen terveellä järjellä ja itsetunnolla osaa käyttäytyä myös työpaikalla. Nainen, jolla odottaa kotona sohvalla örisevä keskikaljasieppo joka päivän päätteeksi leipoo naista turpaan ei jaksa töissä enää esittää iloista ja kaikkien kanssa toimeentulevaa. Monasti näille naisille se työpaikka on ainoa linkki ulkomaailmaan tylsästä ja loppuunkulutetusta parisuhteesta. Tyyppiesimerkki: 57-vuotias kansakoulun käynyt, työpaikkakoulutettu nainen jonka mies on sairaseläkkeellä.

• Nuorimies

Ei tosiaan nainen "jaksa" esittää ikuisesti sitä valtauhmarooliaan. Kun riehuu kotona ja syynää suurennuslasin kanssa pölyhiukkasia ja etsii syitä muista omaan täydellisyysmyrskyynsä ja piilottautuu jonkun äitimyytin sekä naishentouden taakse on varmaan suhteet,luottamus sekä kaikki YHTEISTOIMNTAKYKY niin työssä kuin kotonakin tarkastelun alla.

• just just

Jaa, sait sitten hormoonit tähänkin vedettyä. No joo, ehkä kannattais pomon puuttua asiaan, jos tapellaan työpaikalla. Ja ei ne hormoonit tappele.

• dgflmjgkj0998

Riitely ja tappelu johtuvat työpaikan tulehtuneesta ilmapiiristä
      ja johtajuus politiikasta . Ei osata johtaa oikein Kyllä aikuisten ihmisten pitäis osata käyttäytyä työpaikalla sivistyneesti . Yhteiskunnan paha olo tuodaan työpaikoille joka ilmenne kyräilynä ja kilpailuna vallasta. Johtajuus missä se on ! Hävinnyt kokonaan tyäpaikoilta kuin vain raha ja tulos merkitsevät ja tuottavuus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kaikki juoksevat vaan rahan perässä syntyy kilpilua ja kyräilyä!!!!

• mjöömjöö

niin tuota liikenneministeri merja kyllönen hoitaa nuo asiat kuntoon ja säätää tarvittavat lait asin korjaamiseksi ja siihen liittyvät sanktio verot poliisi hoitaa asian tutkimisen ja asianne ovat taas kunnossa:) siihen loppuu työpaikallanne riitelyt

• ihmettelen.

Miksi Eniro lietsoo naisvihaa nostamalla tuollaisia provoja etusivulle? Ihan kuin miehet olisivat vähemmän petoeläimiä, tappavatkin toisiaan harva se päivä.

• Miehet sentään

ajattelevat asiansa järjellä, naiset ärhentelee ilman kunnon syytä ja oikeudentaju on hyvin huono.

• Avoimmuutta eniro

No voi herranen aika? Nyt se syy onkin ENIROSSA! Pääasia ettei arvon naiset ja daamit ole olleet missään mukana?

• ie

Sinun kannattaa ehdottomasti sanoa Liisalle, että Maija levittää Liisasta semmosia juttuja, ja Maijalle, että Liisa levittelee Maijasta sellaisia juttuja. Käy kaikki naiset läpi, ja yllytä ne toistesa kimppuun. Saatte kaverin kanssa naureskella, ja lyödä veikkaa. Sitten, kun on välirauha, jos sitä enää tulee, niin keräilkää lattialta naisten sukupuolielimien karvat, niistä saa helvetin hyviä perhoja. Minä ainakin tekisin niin, olis kerranki jotain hauskaa ja hyödyllistä töissä.

• tiinaaaxxxxxxxx

mun työkaveri koko ajan irvistelee ja vinoilee vaan mulle vaik yritän sen kans nätist jutella. ain siitäkin kun mun mies työtön kyllä siitä kuulee niin et hänen miehellään on töitä pilvin pimein ja aina jos yritän jotain sanoa se lutistetaan , ja rahaa heillä on vaik miten paljon ja monta muuta asiaa mistä olen monet kerra pahoittanut mieleni eli miks nainen on naiselle peto

• ...

"mun työkaveri koko ajan irvistelee ja vinoilee vaan mulle vaik yritän sen kans nätist jutella. ain siitäkin kun mun mies työtön kyllä siitä kuulee niin et hänen miehellään on töitä pilvin pimein ja aina jos yritän jotain sanoa se lutistetaan , ja rahaa heillä on vaik miten paljon ja monta muuta asiaa mistä olen monet kerra pahoittanut mieleni eli miks nainen on naiselle peto"

Sinuna jättäisin tykkänään juttelematta tuollaisen "kaverin" kanssa. Puhu oikein yleisiä latteuksia vain säästä ja maailmanmenosta, niin saat hänet vähitellen loitontumaan. Juttele tärkeät asiat muiden kanssa, kun tämä ihminen ei ole paikalla. Sitten kun hän tulee, niin vaihtuu taas ääni kellossa. Älä puhu mitään itseesi liittyvää äläkä jatka keskustelua, jos tulee jokin sen suuntainen heitto.

• tiinaaxxxxxxx
        ... kirjoitti:

"mun työkaveri koko ajan irvistelee ja vinoilee vaan mulle vaik yritän sen kans nätist jutella. ain siitäkin kun mun mies työtön kyllä siitä kuulee niin et hänen miehellään on töitä pilvin pimein ja aina jos yritän jotain sanoa se lutistetaan , ja rahaa heillä on vaik miten paljon ja monta muuta asiaa mistä olen monet kerra pahoittanut mieleni eli miks nainen on naiselle peto"

Sinuna jättäisin tykkänään juttelematta tuollaisen "kaverin" kanssa. Puhu oikein yleisiä latteuksia vain säästä ja maailmanmenosta, niin saat hänet vähitellen loitontumaan. Juttele tärkeät asiat muiden kanssa, kun tämä ihminen ei ole paikalla. Sitten kun hän tulee, niin vaihtuu taas ääni kellossa. Älä puhu mitään itseesi liittyvää äläkä jatka keskustelua, jos tulee jokin sen suuntainen heitto.

joo kiitos sulle neuvoista ja hyvää ystävän päivää

• tiinaxxxL?

Hellanlettas sentään. Prinsessa on paihoittanut mielensä kun työkaverilla menee paremmin. Kyllähän nyt kaikkien pitäis tietää ettei ne saa olla parempia kuin itse prinsessa. Jos ovat, niin sitä ei saa sitten ainakaan tuoda millään tapaa esille.

Olepa vähemmän kateellinen niin tajuat ettei tuo ole mitään "nainen on naiselle susi" juttua

• candida

Yhtään hauskaa toi ei ole niille naisille jotka halusi vaan tehdä työnsä. Sit osa tulee puhumaan skeidaa duuniin ja pilaamaan toisten päivän.

esim yhteisen keittiön käytöstä voidaan kettuilla, jos miehet ei ole paikalla (toisinaan riitaa tullee kyl just niiden miesten suosiosta).

• kokemuksia.

Itsekin olen ollut naisvaltaisissa työpaikoissa ja totta tuo, että siellä ei ilmapiiri ole hyvä! Eikä siellä tehdä töitäkään niin ahkerasti, koska pitää lietsoa huonoa ilmapiiriä. Olen nainen. Ja en mielelläni mene ainakaan sellaiseen paikkaan, jossa suurin osa naisia. Mieleeni muistuu työpaikka, jossa oli vain yksi mies. Johtajapa tietenkin. Muut naisia, mikä kauhea eriarvoistaminen siellä vallitsikaan. Hirveä arvohierarkia. Meitä oli kolme harjoittelijaa siellä ja meitä nimitettiin harkkareiksi. Kaikki naisista eivät tosin olleet nirppanokkia ja kyräilijöitä. Jos jonkun ulkoisen merkin noista antaisin, niin sellaiset, jotka käyttivät paljon aikaa ulkoiseen omaan korostukseensa, kuten vaatteet, hiukset ja meikki. Ja tietenkin arvovaltansa tunteva vanhempi nainen. Luonnollisimmat naiset olivat ihan kivoja. Kerran sattui, että johtaja ei ollut paikalla. Silloinpa pistivät juomingit pystyyn. Pitkän pöydän ääreen vain viinaksia nauttimaan. Me harjoittelijat olimme ihan ihmeissämme. Ei meitä sinne tosin kysyttykään. Tuskin kukaan meistä olisi mennytkään, tai mistäpä muiden puolesta osaan sanoa. Työaikana siis alkoivat juhlimaan. Mietin, että niin päästä ottavaa taisi heidänkin mielestään töissä olla, etteivät jaksaneet selvin päin. Ja nimenomaan silloin kuin yksiön johtaja ei ollut paikalla.

• Mies 25v

Että mua naurattaa. Olen nähnyt naisporukat käyttäytyvän noin kuin aloittaja kuvailee, mutta en että jatkuvasti, vain satunnaisesti.

On pakko sanoa tää tyhmä kommentti tähän väliin, oon 25v mies. Kuuluttais vaan kovaan ääneen siellä jossain toimistossa tms. jos asiakkaita ei ole, että kun on "haukkojen taistelu" kun ei ole kotona saanut, että jonossa vaan takahuoneeseen.

• Katkerat............

Kyllä olen sitä mieltä, että naiset työelämässä ovat kateellisia, juonia, pomon perseennuolijoita ja erityisesti kanssasisarien kanssa aina jokin mättää.

Kyttäävät ja vahtaavat toisten töitä sekä viestittävät kaikesta mikä ei edes pidä paikkaansa. Syövät toisiaan ja ovat todella ilkeämielisiä.

• saariston mies

Joo, naiset ovat todellakin petoeläimiä ja varo vaan kun kevät tulee ja ennenkaikkea kissojen mouruamiskuukausi eli maaliskuu. Silloin naiset todellakin odottavat joukolla miesten huomiota ja pyrkivät olemaan saaliina. Tuo riitelyn aihe on usein täysin sivuseikka ja useimmat naiset pyrivät olemaan niitä alfanaaraita jotka määräävät muita sekä pyrkivät lopulta vaikka millaisin keinoin pääsemään miesten kanssa lähempiin tuttavuuksiin. Auta armias jos satut huomioimaan jonkun noista niin johan alkaa ensin supattelu ja sen jälkeen suoranainen kilpailu kuka naisista saa eniten huomiota. Joten ei tuo haaremi ole mikään kovin myönteinen asia vaan todellinen riesa. Eli koeta pitää etäisyyttä äläkä reagoi mihinkään noiden naisten konflikteihin. Muuten olet liemessä ennenkuin huomaatkaan. Jos satut vielä menemään petiin jonkun noiden kanssa niin sitten alkaa myös melkoinen kiristys että pitäisi tehdä sitä ja tätä ja siinä vaiheessa oletkin jo ihan tyystin naisten keskinäinen kiertopalkinto. Joten vältä tätä jos vain pystyt, tiedän nimittäin tämän. Kokemusta on.

• 19+3

Synnymme ajatusmaailmaan, joka perustuu valtaan ja kilpailuun. Tuosta yleisestä ajattelusta kopioimme jo lapsuudessa ajatuksemme, ja ne alkavatkin enemmän tai vähemmän ohjaamaan elämäämme.

Opimme vertailemaan itseämme toisiin kuvitellulla arvoasteikolla, ja koska "minä"-tunne on siirtynyt aidosta minuudesta tuolle arvoasteikolle, eli ajatuksiin, niin koemme asiat hyvin henkilökohtaisina. Tuo ei ole erityisesti mikään naispiirre, sillä se on vain tapa ajatella asioita. Sen sijaan naiset ovat saattaneet oppia tuohon vahvemmin. Joka tapauksessa tulos on taistelu kuvitellusta valta-asemasta jota puolustetaan kynsin hampain, ja tämä näkyy monesti toimimattomuutena myös parisuhteissa.

Suosittelen hankkimaan kirjan Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja. Kirjasta löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksiaan. Kun ajatus paljastuu, niin se lakkaa vaikuttamasta sillä kun siitä tulee tietoiseksi niin sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa tiedottomuudesta, eikä henkilö välttämättä huomaa sitä lainkaan. Sitä mukaan kun ulkoiset ajatukset paljastuvat, niin tietoisuus omasta itsestä kasvaa, eli tuo minä-tunne siirtyy sinne missä sen kuuluukin olla, siis aidossa itsessä. Todella hyvä kirja, löytynee googlaamalla.

• Olen, siis ajattelen

Olet tainnut lukea useamman "elämäntaito-oppaan", kun noin komeasti kirjoitat me-muodossa ja "hyppäät samaan kuralätäkköön" mahdollisen lukijan kanssa.

En epäile, etteikö mainitsemasi kirja olisi varmasti monille hyödyllistä luettavaa, mutta tämän ketjun aloittaja vaikuttaa olevan oikein mielellään mukana noissa selkkauksissa omilla "miehekkäillä" ehdoillaan. Hän on kuin jalkapallo-ottelun katsoja; intensiivisesti läsnä, mutta ei omasta mielestään osallistu muka mitenkään tapahtumaan.

• miestutkijag

Miehetkö ei ole kauheita 8DD

ei se oo sukupuolesta kiinni

• kokemusta aiheesta

Kuukautisiin liittyvä juttu hyvinkin!

Naisissa on sellainen mekanismi, että jos he ovat paljon toistensa kanssa tekemisissä, heidän kuukautiskiertonsa käy vähitellen samaa tahtia. Tästä on vissiin ollut hyötyä silloin, kun ihmiskunta asusteli luolissa. Näin menkkaraivo iskee myös samanaikaisesti. Menkkojen mentyä ohi koko porukka on kuin kukkaset kedolla.

Itse olen nainen. Ilmiö oli havaittavissa, kun joutui opiskelujen puitteissa tekemään paljon yhteistyötä kaverin kanssa. Vähitellen kuukautiset alkoivat tulla samoihin aikoihin. Yleensä naiset osaavat suhtautua toistensa "vaikeisiin päiviin" ymmärtämyksellä. Mutta silloin, kuin itselläkin on ihan helvetillisen paha mieli, ymmärtämystä kaverin törttöilylle on vaikeata löytää.

Ei sen kummempaa. Koittakaa jätkät kestää.

• ...

Tuo on muuten myytti, kuukautiset eivät ala alkamaan samaan aikaan. Lisäksi mitään "menkkaraivoa" ei myöskään ole
        olemassa, joillakin kyllä on pms, mutta se on pari viikkoa ennen menkkoja.

Etkä ole edes nainen.

• mnbvcxzxcvbn
        ... kirjoitti:

Tuo on muuten myytti, kuukautiset eivät ala alkamaan samaan aikaan. Lisäksi mitään "menkkaraivoa" ei myöskään ole
        olemassa, joillakin kyllä on pms, mutta se on pari viikkoa ennen menkkoja.

Etkä ole edes nainen.

Ei ole myytti, vaan biologiaa. Voiko olla, ettei joku tiedä tätä? Tosin ilmiö tuskin tulee esiin työpaikoilla, joista mennään illalla kotiin, mutta esim. sisäoppilaitoksissa ja vankiloissa se on hyvin tunnettu.

• ....
        mnbvcxzxcvbn kirjoitti:

Ei ole myytti, vaan biologiaa. Voiko olla, ettei joku tiedä tätä? Tosin ilmiö tuskin tulee esiin työpaikoilla, joista mennään illalla kotiin, mutta esim. sisäoppilaitoksissa ja vankiloissa se on hyvin tunnettu.

Yle teemalla tulleessa ohjelmassa ainakin väitettiin sen olevan myytti, olen tietysti sen itsekin kuullut. En muista mikä sen ohjelman nimi oli, mutta siis joku tiedeohjelma. On siitä jotain tutkimuksia tehty, mutta eivät vissiin olekaan päteviä.

• J

VAI IIN

• Homon hormonit?

No entäs homomies? Mitkäs hormonimyrskyt sillä on? Kokemusta mielialavaihteluisesta homomiehestä työpaikalla. Ilkeilee kuin vaihdevuotinen akka.

• Pomot vaihtoon

Olen monesti ollut vastaavanlaisissa työpaikoissa. Työntekijöiden tehtäväkuvat on epäselvästi määritelty ja siksi työntekijät ovat astuneet tietämättään toistensa reviirille. Ilmapiiri on parantunut välittömästi, kun vanha pomo ja muutamaa muu on jäänyt eläkkeelle. Työpaikkanne esimiehet pitäisi vaihtaa. He ovat kyvyttömiä hoitamaan tehtäviään.

• hallooo

Juuri niin. Olen myös jonkin verran ollut naisporukoissa töissä. Jos jokaisella on sopivasti ja riittävästi työtä, ehkä jopa mielenkiintoista ja motivoivaa sellaista, niin työpaikalla tehdään töitä ja sitten mennään kotio tekemään muuta. Taitaa olla sellainen tilanne aloittajan paikassa, että naisia on töissä enemmän kuin mitä tehtävien järkevään hoitamiseen tarvitaan.

Johto on myös aivan pihalla tehtävistään näin ollen.
        Pätevä esimies/nainen olisi jo aikaa puhaltanut poikki ja erottanut pahimmat suunsoittajat ja riitapukarit työpaikkahenkeä häiritsemästä.

• lixlax

Eihän ketään saa loukata julkisilla paikoilla, nimittää tuolla sanalla esimerkiksi. Se on kunnianloukkaus.

• Homon hormonit?

Ai millä sanalla? Jaa eikö homoa saa sanoa homoksi? Sehän tuntuu nykyään olevan kunnianimitys:/

• mr

Noh, en jaksanut lukea ihan kaikkia viestejä, mutta kyllähän se on niin että esimiesten pitäisi puuttua tuollaiseen. Tokihan ihmisten välillä saattaa tulla pieniä erimielisyyksiä, mutta tämä ap. kirjoittajan kertoma tilanne on ryöstäytynyt käsistä ja pahasti. Työyhteisön ilmapiiri kuitenkin vaikuttaa niin moneen asiaan ettei tuollaista saisi katsoa läpi sormien.

Mitä tulee naisiin työkavereina niin en nyt sanoisi kaikkien naisten olevan tuollaisia. Itselläni oli kerran työtoveri joka osasi olla mukava, mutta ans olla jos hänellä oli stressiä tai jos hän oli pahalla päällä. Sellaisina aikoina monet saivat kärsiä. Ja hän on siis mies. Tähän mennessä hän on pahin tapaus mihin olen törmännyt työelämässä. Joku tuolla mainitsikin jotain että kyllä ne miehetkin osaavat venkuilla ja oi kyllä, sen he totisesti osaavat, ihan siinä missä naisetkin.

• miehet pohjasakkaa

Olen seurannut työpaikkoja jossa on miehiä enemmän kun naisia ja miehet juoruavat enemmän ovat ilkeitä ja kaksinaamaisia. Olen nähnyt mitenkä mies kirjoittaa tuökverinsa tuntilistaan halventavia sanoja ja sitten porukassa ihmetellyt miksi joku noin ilkeätä kirjoittaa. Meinasi minulle että savustaa minut ulos, kun paljastin hänet. Nauroin päin naamaa ja kerroin hänen olevan se mitä oli kirjoittanut tuntilistaan. Kyllä mies häpesi. me naiset ostimme hänelle joululahjaksi hamee, koska hän juorusi valeita pomollemme, yritti vaikka miten mielistellä. uhaksimme että savutamme HÄNET ulos ellei käytös ala muuttua. Mieshet meinasivat tehdä meidän naisten olot tukalaksi, vaan me naiset liittouduimme. Miehet eivät sitä ossa tehdä.

Yhdessä työpaikassani erällä naisella on aika paksut jalat ja siitä miehet irvailivat kuukausitolkulla, kunnes nainen alkoi itkeä kesken naureskelun. Vasta sitten miehet tajusivat ettei se ollutkaan fiksua. Mutta sen jälkeen me naiset irvailimme miehille kaikkea mitä heissä oli vähemmän kaunista. Ei kukaan uskaltanut puhua mitään. Niska punaisena kuuntelivat herjoja. Lopetimme ne tietenkin, mutta saivat maistaa omaa lääkettään. Vasta sen jälkeen pyysivät anteeksi paksupohkeiselta naiselta.

Miehet ovat järkyttäviä toisilleen. Yhdessä työpaikassa työkaverit (miehet) alkoivat sortaa työkaveriaan ja tekivät kaikkea jäynää. Piilottivat työkaluja jne. Se olisi jatkunut vaikka kuinka kauan, ellei me naiset olisimme puuttuneet tähän kiusaamiseen. Miehet naureskelivat , että sehän oli vain leikkiä!? Sekö on miehen reilua toimintaa? Mies ei osaa olla kunnollinen työkaveri. Miesten naureskelun jälkeen teimme näille sankareille sellaisen jäynän, että varmaan vieläkin muistavat. Me naiset naureskelimme vain että sehän oli vain leikkiä...

• Prank war 2012

Jaa että menit sitten pilaamaan käytännön pilan. Todistat juuri puheillasi liittotumista ja toisten uhkailullasi olevasi varsinainen riitapukari.

Tuommonen miesten välinen "kiusaaminen" usein kokemuksieni mukaan loppuu jos uhri siitä tarpeeksi suuttuu, tai rehellisesti pyytää toisia lopettamaan. Ja aina voi lähteä kostamaan jollain toisella pilalla. Prank war on tyoilmapiiria lopulta parantava tapahtuma. Ei sillä, kyllä sitä oikeatakin kiusaamista tapahtuu, mutta kuten sanoit: Miehet toimivat yksilöinä, eli usein rauhan sopiminen onkin sitten helppoa.

Muistakaa nyt kuitenkin naiset sekä miehet, että jos teette toisille jäyniä, niin annatte vapauden tehdä niitä itsellennekin

• 2+6
        Prank war 2012 kirjoitti:

Jaa että menit sitten pilaamaan käytännön pilan. Todistat juuri puheillasi liittotumista ja toisten uhkailullasi olevasi varsinainen riitapukari.

Tuommonen miesten välinen "kiusaaminen" usein kokemuksieni mukaan loppuu jos uhri siitä tarpeeksi suuttuu, tai rehellisesti pyytää toisia lopettamaan. Ja aina voi lähteä kostamaan jollain toisella pilalla. Prank war on tyoilmapiiria lopulta parantava tapahtuma. Ei sillä, kyllä sitä oikeatakin kiusaamista tapahtuu, mutta kuten sanoit: Miehet toimivat yksilöinä, eli usein rauhan sopiminen onkin sitten helppoa.

Muistakaa nyt kuitenkin naiset sekä miehet, että jos teette toisille jäyniä, niin annatte vapauden tehdä niitä itsellennekin

"Tuommonen miesten välinen "kiusaaminen" usein kokemuksieni mukaan loppuu jos uhri siitä tarpeeksi suuttuu, tai rehellisesti pyytää toisia lopettamaan."

Juuri näin. Ja tässä on se oleellinen ero sukupuolten välillä.

• entises työpaikas

Oli kuukautiset tai ei, se on vain tekosyy kuten kaikki muukin lässytys.

Kaikki naiset ovat järjestäen patologiasia valehtelijoita, psykopaatteja ja oman edun tavottelijoita, loisia ja henkisesti niin sairaita että haluavat huonoa omaatuntoaan kohottaa muita kiusaamalla, juoruamalla ja harrastaa henkistä väkivaltaa, pettää ja leikkii toisten tunteilla kun eivät itse ei kykene aitoihin tunteisiin ja sitoutumaan. Tuohon vielä lisäisin ylitsepursuavan narsistisuuden joka naurattaa.

Tuohon ja moneen muuhun älyttömyyteen kykeneen vain nainen, eli akat!
      En yhtään ihmettele että naiset saa turpaansa koska härnäävät ja kerjäävät provosoimalla ihmisiä ympärillään viimeiseen asti. Sitten esitellään pelkäävän ja esitetään uhria ym. ym. Heillä on kaksinaismoraali jota tietää ongelmia.

Meidän työpaikalla oli tilanne riistäytynyt jo aivan kokonaan. Hyvästä työilmapiiristä ei tietoakaan. Työpaikka oli mitä parhain 17vuotta kunnes työpaikalle tuli naisia. Siitä se alkoi se dramatiikka ja muu pelleily. Kahvirahat ja muuta näpistystä oli. Pitkäaikaiset työntekijät lähti pois koska ei enää ollut hyvä työpaikka. Nyt firma on kaatumaisillaan kun ammattilaisia, hyviä ja luotettavia työntekijöitä ei enää ole.

Sairasta touhua.. HUH HUH!

• ent. toimistorotta

Ei tuota ainakaan huvittuneena kannata seurata aivankuin jotain näytelmää. Jotain valtataistelua sen täytyy olla. Onko heillä pieniä lapsia ja hiljattain hankitut omat kodit kovalla velkataakalla? Kinastelevatko he mahdollisesti Teidän miesten huomiosta? Miten johto tähän suhtautuu? Osuuko aina sama henkilö sille "huonommalle puolella", se on jo sitten työpaikkakiusaamista. Miten tuollainen voi jatkua kenenkään ulkopuolisen puuttumatta asiaan. Työtehohan kärsii oleellisesti. Asiaa tietenkään tuntematta on vaikea ottaa todellista kantaa. Kaikkeen on kyllä aina jokin syy. Ulkopuolisista se voi vaikuttaa mitättömältä, mutta kuitenkin.

• Intti puuttuu

Naisten epäsosiaalisuudelle on yksi selkeä selittäjä. He eivät käy armeijaa, jossa pakon edessä oppii toimimaan yhdessä ja ymmärtämään, ettei elämä ole pelkkiä ihmissuhdepelejä.

• buahbuah

olen työpaikalla jossa puolet miehiä, ihana tapella niiden kanssa välillä oikein KUNNOLLA, huudetaan niin ettei tarvi kotona tapella ukon kanssa

• Suhdesotkua

Sinällään mielenkiintoista. Omilla työpaikoillani ei ole tullut vastaan kuin pientä kyräilyä jonkun naisen kohdalla. Töykeimpiä ovat olleet miespomot jotka sanoa paukauttaa sen enempää ajattelematta, heissäkin on monenlaisia. Olen kohdannut myös keski-ikäisiä miespomoja jotka ovat olleet fiksuja ja erittäin ystävällisiä. Varmastikin on näin että työyhteisöissä on pahansisuisia ihmisiä molemmista sukupuolista. He pilaavat ilmapiirin ja tekevät kaikkensa sen eteen.
      Ei näitä voi mitenkään yleistää että vain naiset olisi pahansisuisia. Olisi selvitettävä mistä nämä purkaukset tulee, ovatko ne henkilökohtaisia vai liittyykö työhön. Työstä tuleviin riitoihin olisi puututtava ja henkilökohtaiset kaunat olisi pyrittävä ratkomaan. Hormonitoiminnan syyksi ei riitoja voida laittaa.

• Vasemmistoradikaalit

"Hormonitoiminnan syyksi ei riitoja voida laittaa."

Ei voikaan. Kyllä ihmisen elämän malli 20 ensimmäisen vuoden aikana ratkaisee myöhemmän tavan elää ja tehdä työtään.
        Miksi Suomen kansalaiset antoivat 100% vallan yhteiskunnalle (vieraille) lapsen kasvatuksessa?
        Tuo kasvatusvelvollisuus kuuluu muualla n. 7 miljardin ihmisen kohdalla kyllä lapsen vanhemmille!
        Silloinkin, kun heidän lapset ovat koulussaan 3-4 h, on koti ja siellä läheinen heidät vastaanottamassa.

Suomessa lasta on riepoteltu vieraan ja yhteiskunnan hoidoissa jo 45 v. Alkuun lähes synnytyslaitokselta saakka ja myöhemmin 10 kk:een venyneen äitiysloman jälkeen. Ja koulun jälkeen heitä opettaa televisio puolipäivää, kunnes vihdoin illansuussa näkevät vanhempansa!
        Työttömät (kana- ja kukkolaumoista lomautetut) ovat sitten tumput suorina eivätkä sopeudu lapsensa kanssa elämään, vaan kiikuttavat hänet "ammattikasvattajalle"? KAIKKIKO OKEI ?

Hormoonit ei liene syytä siihen, että suomalaisen perhe-elämän elämisen oikeutus hävitettiin. Vai oliko sittenkin niiden torvia toitottavien feministien HORMOONIT näin ylivoimaisia, jotta toteltava oli "vasemmistovallankumouksen" nimissä!

• pomot avainasemassa

Ei totuus nyt ihan noin mustavalkoinen ole, mutta jotain peräähän tarinassa on. Naisten ongelma on usein se, että keskityään työpaikoilla keskitytään liikaa ihmisiin (esim. etsitään syyllisiä, jos jokin asia ei toimi) eikä asioiden hoitamiseen. Toinen havaintoni on, että naiset tunteilee liikaa työpaikoilla, asioihin suhtaudutaan liikaa tunteella, huumori puuttuu, kaikki otetaan niin hemmetin vakavasti, vaikka voisi ottaa huumorin mukaan. Kolmas puute naisissa on se, ettei asioista aina puhuta suoraan ko. henkilölle, vaan selän takana, jos siis ilmaantuu jokin ongelma, mikä pitäisi saada selvitettyä, ei uskalleta ottaa puheeksi, vaan mieluummin haukutaan selän takana. No eihän tällaiset pelisäännöt tuota mitään hyvää ilmapiiriä työpaikoilla.

Mielestäni kuitenkin työpaikan ns kulttuuri voi vaikuttaa työpaikan ilmapiirin toimintatapojen ja arvojen kautta - korostetaanko syyllisen etsimistä vai sitä, että pyritään ratkomaan ongelmia mahd. nopeasti ilman sen kummempaa vatvomista. Olen itse naisvaltaisella työpaikalla, ja täältä on onneksi karkotettu tai ovat itse tajunneet lähteä sellaiset huonon työilmapiirin luojat, jotka juuri yrittivät mustamaalata kanssasisariaan selän takana oikeastaan siksi, etteivät vain pärjänneet omassa duunissaan, ja pitihän se pistää sitten paremmin pärjäävien syyksi ja siirtää oma epävarmuus ja osaamattomuus toisten kontille, näin sai huomion omasta ammattitaidottomuudesta toisaalle.

Olen itsekin joutunut joskus nykyisessä työpaikassa toisen naisen hampaisiin, ja hän sitten juonitteli ja juorui selän takana, mutta kestin tämän, kun ammatillinen itsetunto oli sen verran korkea, korjasin tämän naikkosen virheitä vuodesta toiseen, ja paskan sai palkaksi. Onneksi vaihtoi osastoa, jolloin muutkin alkoi taas tervehtimään, ja hommat alkoi sujumaan, ja nyt hän on vaihtanut jo firmaa. Firmassa on ilmapiiri huomattavasti parantunut sitä mukaan, kun valittajat ovat lähteneet lätkimään. Nyt tänne on jääneet fiksut ajattelevat ihmiset, jotka välittävät toisistaan, eivätkä ole kenenkään kurkussa kiinni, jos tapahtuu virhe, vaan virheet pyritään nopeasti hoitamaan asioina, ja toimitaan tiimihengessä ja ratkaistaan ongelmat yhdessä osoittelematta ketään.

Miesvaltaisilla aloilla olen ollut suurimman osan elämästäni, ja miehissä on se hyvä puoli, että sanovat asiat suoraan ja reilusti ja huumori toimii, repivät huumoria vähemmän naurettavista asioista, mutta ei asiat sen paremmin hoidu, kun revitään toisilta silmät päästä.

• kankikaikkonen

Nainen on naiselle susi niinkuin sanonta kuuluu. Naiset käyttää enemmän henkistä väkivaltaa kotona ja töissä. Miehet nyrkkejä ja puukkoa, ei yhtään parempi tapa sekään.

• unelmajobi sulla

Jo kansakouluaikana oli tuollaisia joukkioita vaikka meitä likkoja oli vaan kourallinen. Olikohan jotain ihmissuhdetaitojen harjoittelua. Jokainen oli vuorollaan paitsiossa. Ja pakka meni aina uusiksi.
      Ei silloin ollut meillä vielä edes kuukautisia. Ehkä pre- joku kausi korkeintaan.
      Mutta ne kuukautiskäyrät kyllä muuttaa naisia, muistan itsekin. Enää ei muuta, olen mummeli-iässä. Mutta jotain hormoonien vaikutusta nuo skabat ovat.
      Me olemme hormoonien vietävissä ja niiden orjia. Mutta niin olet sinäkin, vaikka oletkin mies.
      Aloitaanko uusi keskustelu tästä aiheesta ?

• Kokemusta on

Tähän auttaa kun palkaat muutaman miehen samoihin hommiin kuin nuo taistelevat naiset ovat. Kummasti tulee rauha maahan ja naiset alakavat meikata ja käyttäytyä kauniisti.

• Oletko ihminen?

Kuka keksi rakkauden - kaunis iskelmä!

Mutta kuka keksi saattaa kaikki ihmiset erilaisiin joukkoihin ja ryhmiin? Kuka ensinnäkin keksi näille joukoille ja ryhmille lapsena nimen koulu? Kuka tuon keksinnön jälkeen keksikin saattaa jo 2 kk:n ikäiset lapset (n.60-70-luku) suurin joukoin samoihin "karsinajoukkoihin" vieraiden hoitoon tappelemaan ja oppimaan kyynärpäätaktiikan?

Olisikohan kenelläkään ymmärrystä järkeillä, mitä sana VAPAUS pitää sisällään?

Vaikeitten, yli äyräiden menevien oravanpyörä- ja anoppikontrollivuosikymmenien jälkeen pääsin eläkkeelle ja vapauteen. Tosin ruumiillisesti rampana, mutta vpaana!
      Paluu maaseutuun! Ja aivan kuin ennen vanhaan ihmiset rakastavat toisiaan kyläilevät harvakseltaan, käyvät hengellisissä tilaisuuksissa ja mikä ihana sanoinkuvaamaton rauha kaikkialla ympäristössä.

Ihmisessä on aivan varmasti hyvää ja pahaa, mutta eikö vieläkään kukaan tajua, miten nimenomaan pieni Suomen kansa HUIJATTIIN pois maaseudun rauhasta!? Ja terveellisestä työntekoilmapiiristä. Täällä ei edes huomaa tekevänsä työtä, vaikka koko päivän esim. kitket porkkanamaata tai haravoitset. Sisätiloissa voi keksiä työmahdollisuuksia mielettömän paljon, jopa netissä! Eikä tarvitse juoruilla.

Kävin läpi naistyöpaikat, miestyöpaikat ja asiakaspalvelut. Voi sitä turhuutta, monen ihmisen päivä kului vahtiessa toisten tekemisiä ja myöhästelemisiä, tupakka- ja kahvitauoilla juoruillessa ja sanomalehtiä lukiessa! Sopii aiheellisesti kysyä mihin julkinen hallinto suoltaa verorahamme. Kelasta alkaen?

• niin joo
      • boxing match

Milloin Suomessa? Tuollanen kansalaisen silmiin näyttää siltä että poliitikot oikeasti välittää jostain asiasta, vaikkei välttämättä kansa olekaan.

Loppuis kyllä turha kontrollointi ja hyysääminen, kun ei kukkahattutädit turpakäräjillä pärjäisi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3996
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1087
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe