Hei
Opiskelen yliopistossa kolmatta vuotta ja tänä vuonna edessä on jos jonkin moisia esiintymisiä... puheita englanniksi ja kandiesityksiä ja kerran viikossa laskuharjoituksissa täytyy käydä esittämässä tehtäviä taululla. Mä olen taistellut paniikkihäiriöstä jo 8 vuotta enemmän tai vähemmän. Siihen on peruslääkitys, joka ei kuitenkaan auta tähän vaivaan. Mä kammoan esiintymistä suunnattomasti... se pelottaa jo päiviä, viikkoja etukäteen. Olen kokeillut tähän Propralia 10-15 mg ja välillä myös Rivatriliä 0,25 mg, mutta se ei kyllä tunnu auttavan.. Tuntuu yhä että tärisen ja erityisesti pään vapina on alkanut vaivata.
Millaisilla annoksilla ja lääkkeillä voidaan tuo RAJU esiintymisjännitys kumota, jotta saisi tilanteen hoidettua läpi? Jotkut käyttää Propralia 40 mg. Jotkut Xanoria ja jotkut näitä molempia. Mielipiteitä?
Lääkitys esiintymispelkoihin?
3
123
Vastaukset
- Kyllä se siitä
Itse sain esiintymispelkoni parannettua kokemuksella. Ensimmäisillä kerroilla polvet tärisi ja pelkäsin mahdottomasti. Vuosien mittaan pelko väheni kun kokemusta tuli lisää, nyt voin mennä mihin tahansa ilman mitään lääkityksiä.
Olet joutunut ilmeisesti esiintymään kahdeksassa vuodessa ainakin saman verran kuin minä, joten tuntuu oudolta että edelleen kaipaat jotain lääkitystä. Tuossa ajassa olisi pitänyt kertyä jo melkoinen rutiini.- rutturuttu
Muistaakseni propralia on 80mg vahvuseks saakka. Eli kun kysyin apteekissa että mikä on liikaa niin sano kyllä että voi ottaa vähän enemmänkin. esim. 20-30mg.
Ja itellä on myös opamox ja käytän näitä yhdessä. Ei niissä ainakaan ongelmaa.Tosin rivatril on mulle tuntematon joten voin siis oikeastaan puhua vaan propralista.
Apteekissa osaavat tarkkaan sanoa ja ainahan voit ottaa puhelinajan lekurille.
Tietysti propral sitten saattaa "hengästyttää" jne. mut ei pitäs olla vaarallista jos ei nyt älyttömästi ota tai oo jo muutenkin alhanen verenpaine.
- Valeria
Itse olen syönyt Propralia 40 mg/pv vapinaan ja sydämentykytykseen jo varmaan 20-30 vuotta, eikä siitä ole mitään kummempia sivuoireita ollut kuin ehkä se, että tosiaan ei jaksa ehkä niin paljon rehkiä urheilussa kuin ilman lääkettä. Muuten hyvä ja tehokas lääke, suosittelen. Opamoxkin on ihan hyvä, mutta paljon raskaamman sarjan lääke, johon ei kannata todellakaan jäädä koukkuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462