nuoren lihasten kasvattaminen

lihaspoika

olen 13 vuotias poika joka haluaisi lihakset kasvamaan mitä minun pitäisi tehdä. Kiitos jo etukäteen vinkeistä

6

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin luulisin

Sun pitäisi varmaankin nostella painoja ja syödä hyvin.

• Hei

Sattui etusivulta kirjoituksesi silmään.

Olen joskus itse nuorena tullut tietoiseksi sellaisesta asiasta ettei lihasten kasvattaminen oikein sovi alle 20 vuotiaille.

Pitää suoda mahdollisuutta kasvuun.
      En nyt muista päteviä perusteluita enää miksi pidättyä ennen aikuisikää voimailuista.

Olet lapsi vielä, ja minuta pelit olisivat sellaisia missä olisi paikallaan Sinun ikäisesi.

Kestävyysliikuntaan ei lapsen rahkeet vielä kestä eikä pysty.

Pelejä ja pelihalleja on monenlaisia ja uinti on mitä mahtavin laji, kyllä siinä aikaisinkin aloitetaan valmennuksessa. Ohjaajat tietävät.
      Siinä ei pääse tekemään itselleen vahinkoa, vesi on niin pehmeä elementti.

Kaikessa on tietysti omia kustannuksia.

yst. jari

• iiosiyuatuu

Sinun tulisi kuntoilla mieluummin pelien ja leikin kautta, löytää mielenkiintoista tekemista jossa myös lihakset kasvaa. pelkkään kuntosalilla rehkimiseen ei motivaatio tahdo riittää.

Itse muistan noihin aikoihin kun tein lumikolalla valtavan rampin ja kelkoin kolalla lunta rampim päähän ja koko talven kasvatin ramppia, lopultaan korkeuseroa oli huipun ja maan pinnan välillä nelisen metriä ja maaston laskeutuessa pudotusta rampilta tuli noin 6m. kaikki ihmetteli dösäkuskusta lähtien kuinka olen tuon tehnyt. Onneksi oli luminen talvi. Kolasin lumet normaalisti pihalla, mutta sitten lohkoin lunta kasoista ja kuljetin ramppia pitkin ylös. Kolakin oli koulussa tehty ja peltinen. Ei noita nykyisiä muovisia. Joka talvi oli noita remppeja jonnekin päin siitä lumikolankokoista, jopa liki metriä korkeaa lominokaretta työntäessä selästäni tuli yllättävän vahva.

Minulla satuu olemaan synnynnäinen kieroselkä, niin paljon että lääkärit pentuna ollessa sanoi etten tule tervettä päivää näkemään selän takia. Mutta kai tuo kolailu ja punnertaminen, vauhtia ramppiin ja sitten loppu punnertamalla. teki selästä niin vahvan ettei selkä vaivaa ollenkaan. olisi kiva tavata se lekuri:))

Minusta murrosiässä määräytyy lihakset, uusia ei tule vanhemmiten entiset vain vahvistuu.. Minulle tuli mielenkiintoinen "leikki" kasata tuota lunta. Oli aina tavoitetta kasata korkeampi ja korkeampi ramppi..

• Lihasten kasvuun tarvitaan testosteronia, insuliinia ja proteiineja. Lihakset kasvaa vain ja ainoastaan repeilemällä. Mömmöjä syövät bodarit syövät ensin anabolisia steroideja ja piikittävät insuliinia. Luonnollisesti saman saa aikaan olemalla ketoositilassa (ei hiilareita) ja ennen rankkaa punttisalitreeniä tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja (insuliinirampin vuoksi). Treenin jälkeen kolmen tunnin sisällä proteiineja 1,5-2 grammaa/painokilo lihasten rakennusaineeksi. Eli jos haluat kasvattaa lihaksiasi, ainoa keino on se, että teet isoilla painoilla lihakset "loppuun" niin että niihin koskee. Välillä kannattaa muuttaa harjoitusohjelmaa siten, ettei lihakset totu sarjaan jota teet. Eli välillä pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla, välillä lyhyitä sarjoja isoilla painoilla.

Jos puberteettisi on alkanut, tarkoittaa se testosteronin määrän lisääntymistä. En näe syytä mikset voi kasvattaa lihaksiasi jos teet sen järkevästi ja käyt liikkeet läpi esimerkiksi fysioterapeutin tai jonkun muun ohjaajan kanssa (jokaisella punttisalilaitteella voi rikkoa itsensä).

• kunto

älä vielä hätäile,ootat ikää muutaman vuoden .
      pikkuhiljalleen punttisalilla käyntiä-ja kävely on mistä saa reisi lihaksia.
      ei ensin rehkiä kannata.

• vilipoju

pikkupoika ja pikkupojan TeStOsTeRoNi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      74
      1380
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      937
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      872
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      89
      789
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      684
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      654
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      45
      595
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      594
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      588
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      45
      547
    Aihe