"Haavisto on tyhjä taulu"

Harakka&Paunio

-Olen vähän ymmälläni siitä, että Haavistoa pidetään "mutkattomana" ja "helposti lähestyttävänä". Olen tuntenut hänet 25 vuotta, enkä tunne häntä lainkaan.

-Haavisto rakastaa seremoniaa ja historiallisia puitteita. Teiskon kesäjuhlat on tarkkaan harkittu spektaakkeli, hänen vetämänsä Suomi-lehti perustettiin Hvitträskissä Eliel Saarisen makuuhuoneessa. Haavisto isännöi, kontrolloi - ja manipuloi. Toimittajan roolissa on hyvä tarkkailla, kerätä tiedot, vaikuttaa vaivihkaa, vetäytyä syrjään ja pysyä silti keskiössä.

Pekka Haavisto on "helposti lähestyttävä" siten kuin psykiatri on. Hän on empaattisesti läsnä, kuuntelee ja auttaa, mutta ei paljasta itsestään mitään. Ja kuten potilas projisoi fantasioitaan terapeuttiin, Haavisto on tyhjä taulu, johon koko kansa heijastaa toiveensa ja haaveensa

SDP:n Pekka Paunio:

-Omat ensimmäiset muistikuvani hänestä ovat 80-luvun alusta, jolloin Hämäläis-Osakunnan kokouksessa vanhat taistolaiset junttasivat Pekka Haaviston osakunnan Hälläpyörä -lehden päätoimittajaksi.

-Haavisto ei ole valinnut opiskelun ja puurtamisen linjaa, kuten muut ehdokkaat ovat tehneet (Arhinmäkeä ja Biaudetia lukuunottamatta). Hän on valinnut mielikuvien ja suhteiden, savun sekä peilien linjan. Näin saadaan suuret teot syntymään tyhjästä ja huonot teot katoamaan.

5

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kirjoitus ja mielenkiintoinen analyysi. Tyhjä taulu eli tabula rasa - latinan kielen opintoni eivät ole menneet tyystin hukkaan.

Yksi mahdollisuus on, että tämä tyhjä taulu on hänen defenssimekanisminsa. Hän on epäilemättä joutunut puolustamaan seksuaalista suuntautuneisuuttaan. On helpompi myydä ajatuksiaan ja päästä toisen kanssa samalle aaltopituudelle, jos voi minimoida erimielisyyksiä. Toisaalta valta-asemaan istuttaminen tarkoittaa, että todellisuudessa teot ja mielipiteet voivat poiketa niistä mitä hän on esittänyt tai antanut toisen ymmärtää, jos on välttänyt konfrontaatioita ja keskittynyt lähinnä vastapuolen kuuntelemiseen.

Siinä melessä yhdyn näkemyksiisi ja analyysiisi, että monet Haaviston kannattajat tuntuvat projisoivan häneen omia positiivisina pitämiään tuntemuksia kuten vähäosaisten auttaminen jne. Haavistolla ei taida tästäkään asiasta olla sanottavammin näyttöjä, mutta tietty kansanosa on jo valmiiksi myyty idean taakse. Niinistö on ainakin henkilökohtaisesti tainnut auttaa enemmän vähäosaisia kuin Haavisto.

Tunnen lähipiiristäni 3 Haaviston äänestäjää ja 11 Niinistön äänestäjää. Vajaat puolet näistä eivät tiedä, ketä minä aion äänestää (Niinistöä). En pidä kovinkaan tarkoituksenmukaisena keskustella poltiikasta ystävieni kanssa.

• rahaa on takaan sen

Pekalla oli lopultakin aika köyhät eväät vaikka 1½ miljoonaa euroa tienasi perintöluksustalon myynnistä

• Jumalan teatteri

Oloko Harakka niitä paskanheittäjiä?

• JUmalan teatteri

Taisin lausua väärän todistuksen. Anteeksi.

• Ota Ääni

Pekan "rauhantoimet" täytyy tutkia uudestaan onko siellä pihviä ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5006
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2279
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2169
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1363
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1218
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      869
    Aihe