Ihana konsertti

haltioitunt kuulija

Suomen kanttorien eliitti kokoontui laulamaan yhdessä. Heitä johti korkeasti arvostettu kuoronjohtaja. En koskaan ole kokenut olevani niin taivaallisissa olotiloissa kuin kuunnellessani tätä kirkkokonserttia.

9

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisössä

      Niin oli hieno konsertti eilen täällä syrjäisessä Ilomantsissa.

      • haltioitunut kuulija

        Sanat eivät riitä kertomaan, niin koskettava oli konsertti. Ulkopuolisena tarkkailjanakin kun olin, sen häiritsemättä keskittymistä itse kauniisti/täydellisesti esitettyyihin rukousveisuihin Jumalan kunniaksi, tein omia huomioitani. Kuoron johtajalla oli niin sanotusti homma hanskassa. Vieno hymy ja kumarrus kuorolle onnistuneen esityksen jälkeen näytti kertovan kanttoreille enemmän kuin tuhat sanaa, Nyt viimeistään ymmärsin minä, joka olin ehkä luullut, että ainut joka ei osaa laulaa, laitetaan viuhtomaan kuoron eteen.


      • ---------/
        haltioitunut kuulija kirjoitti:

        Sanat eivät riitä kertomaan, niin koskettava oli konsertti. Ulkopuolisena tarkkailjanakin kun olin, sen häiritsemättä keskittymistä itse kauniisti/täydellisesti esitettyyihin rukousveisuihin Jumalan kunniaksi, tein omia huomioitani. Kuoron johtajalla oli niin sanotusti homma hanskassa. Vieno hymy ja kumarrus kuorolle onnistuneen esityksen jälkeen näytti kertovan kanttoreille enemmän kuin tuhat sanaa, Nyt viimeistään ymmärsin minä, joka olin ehkä luullut, että ainut joka ei osaa laulaa, laitetaan viuhtomaan kuoron eteen.

        No, jo oli aika herätä.


      • lissu47
        haltioitunut kuulija kirjoitti:

        Sanat eivät riitä kertomaan, niin koskettava oli konsertti. Ulkopuolisena tarkkailjanakin kun olin, sen häiritsemättä keskittymistä itse kauniisti/täydellisesti esitettyyihin rukousveisuihin Jumalan kunniaksi, tein omia huomioitani. Kuoron johtajalla oli niin sanotusti homma hanskassa. Vieno hymy ja kumarrus kuorolle onnistuneen esityksen jälkeen näytti kertovan kanttoreille enemmän kuin tuhat sanaa, Nyt viimeistään ymmärsin minä, joka olin ehkä luullut, että ainut joka ei osaa laulaa, laitetaan viuhtomaan kuoron eteen.

        tervetuloa Itä-Helsinkiin, Mellunmäkeen kuuntelemaan lisää korkeatasoista kuoromusiikkia.


    • ype.55

      Mitä tarkoittaa suomen kanttorien ELIITTI???

      Onko kanttoreiden keskuudessa vielä joku eliittiporukka?

      • haltijoitunutkuulija

        Anteeksi ylilyöntini. Olin niin haltioitunut konsertista, joten käytin sanontoja, jotka ovat ristiriidassa kanssa veljiä ja sisaria kohtaan. Ei ollut tarkoitukseni jakaa jyviä akanoihin. Tiedän nyt viimeistään, kuinka ammattitaitoisia ja lahjakkaita musiikin saralla Jumalan kunniaksi koko kanttoristomme on.


      • pogostanhelmi-08
        haltijoitunutkuulija kirjoitti:

        Anteeksi ylilyöntini. Olin niin haltioitunut konsertista, joten käytin sanontoja, jotka ovat ristiriidassa kanssa veljiä ja sisaria kohtaan. Ei ollut tarkoitukseni jakaa jyviä akanoihin. Tiedän nyt viimeistään, kuinka ammattitaitoisia ja lahjakkaita musiikin saralla Jumalan kunniaksi koko kanttoristomme on.

        ja hah! Ei ollut lainkaan rukouksellinen konsertti.
        Miesäänet olivat vaisuja ja liian kaukaisia kirkkolauluja tavalliselle kuulijalle.

        Olisin kaivannut perinteisempää ohjelmistoa!


      • pogostalta myös
        pogostanhelmi-08 kirjoitti:

        ja hah! Ei ollut lainkaan rukouksellinen konsertti.
        Miesäänet olivat vaisuja ja liian kaukaisia kirkkolauluja tavalliselle kuulijalle.

        Olisin kaivannut perinteisempää ohjelmistoa!

        Millainen on "rukouksellinen" konsertti? Mistä rukouksellisuus muodostuu?


    • Ei vaisuudesta

      "Mistä rukouksellisuus muodostuu?"

      Tunteiden palosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe