Kylmässä autotallissani on kaksi pistorasiaa, joten voinko auton vahingoittumatta käyttää yhtäaikaa akunlaturia ja moottorinlämmitintä? Autoni on vanha bensa-japanilainen, vm. 1989. Lohkolämmitin, jonka kanssa käyttäisin marketin ajastinta korkeintaan kaksi tuntia. Laturi olisi päällä iltapäivästä seuraavaan aamuun. Laturia käyttäisin näin kylmällä, koska ajan vain 1-2 kertaa viikossa.
Lämmitin ja laturi päällä yhtäaikaa?
5
1980
Vastaukset
- ^^^^^^^^^^^^^^^^
Lohkolämmitintä voit pitää kytkettynä vaikka kuukauden, edellyttäen että moottorissa on riittävästi jäähdytysnestettä.
Akun latauksella ei ole mitään tekemistä lohkolämmittimen kanssa, joten voit huoletta ladata akkua. Et ole tyhmä, etkä tietämätön, kun kysyt ennen kuin töpeksit.
Tuohan on fiksu järjestely. Lohkon lämmittämiseen riittää 2 tuntia ja säästät sähköä.
Laturi, halvinkin marketista ostettu voi olla päällä huoletta puoli vuorokautta pari kertaa viikossa, keitämättä akkua.
Mutta älä missään nimessä pidä sitä 500 W:n lohkolämmitintä päällä jatkuvati,
niin kuin joku tuossa ehdotti kuukautta. Ehdottaja voi suorittaa empiirisiä kokeita omalla autollaan ja tulla kertomaan sitten tulokset.- Auto Masentaja 2
Näillä parinkympin pakkasilla puoli tuntia - tunti riittää oikein hyvin. Ei siinä kahdessa tunnissakaan haittaa tule muulle kuin lompakolle.
Laturia voit käyttää miten haluat. Ei pieni laturi haittaa tee kunhan ei aivan jatkuvasti ole päällä. Vaikka nyt parin viikon välein vrk:n jos akku meinaa tyhjetä hyvin lyhyitten ajojen takia, muuten tuskin on tarvettakaan. - ^^^^^^^^^^^^^^^^
Aloittaja kysyi: voinko auton vahingoittumatta käyttää .......?
Vastasin: voit pitää kytkettynä vaikka kuukauden, edellyttäen että moottorissa on riittävästi jäähdytysnestettä.
Mikä tuossa on mielestäsi väärin?
Mikä autossa vahingoittuu, jos lämmitintä pitää kytkettynä pitempään kuin 2 tuntia, entäs 10 tuntia tai kuukauden? - ladattu jo 40 vuotta
^^^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Aloittaja kysyi: voinko auton vahingoittumatta käyttää .......?
Vastasin: voit pitää kytkettynä vaikka kuukauden, edellyttäen että moottorissa on riittävästi jäähdytysnestettä.
Mikä tuossa on mielestäsi väärin?
Mikä autossa vahingoittuu, jos lämmitintä pitää kytkettynä pitempään kuin 2 tuntia, entäs 10 tuntia tai kuukauden?Meillä oli autolla 4 käyttäjää, joten ajastus ei meinannut millään onnistua kun aina joku halusi lähteä. Niinpä kovilla pakkasilla laitoimme se aina lämmitykseen kun tulimme ajosta. Ei siitä mitään vahinkoa ollut itse lämmittimelle tai autolle. JOhto kyllä kului loppuun autopistokseen osalta, joten se piti uusia. Auto oli meillä 13 v.
Sähkönkulutuksen vuoksi tietysti lohko on hyvä ajastaa.
Mm. viranomaisten autoissa ylläpitolaturi on jatkuvasti päällä talvisin kun auto on pihassa.
Kyllä taviksenkin kannattaa kovilla pakkasilla ladata akkua yksi yö parin viikon välein, niin pysyy puhti akussa, varsinkin jos ajot ovat lyhyitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453