OP:n Kultaturvan irtisanominen

olentyhmä

Toivottavasti joku osaisi auttaa... Otin hölmöydessäni viime vuonna ko. vakuutuksen ja älysin valitettavasti sen typeryyden vasta kotona lukiessani vakuutusehdot kokonaisuudessaan. Ongelmanani on se, etten tiedä pitääkö irtisanomisilmoitus osoittaa (=lähettää) Osuuspankille vai Genworth Financial:ille? Toivon pikaista apua, jotta pääsisin mokomasta rahan haaskauksesta eroon mahdollisimman pian.

8

3190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusavuttomuutta

      Et sitten osaa lukea saamiasi papereita, tai googlettaa.

      Laita Googleen hakusanaksi "kultaturva", niin saat nopeasti vastauksen.

      Ja myös soitto lähimpään OP konttoriin olisi antanut vastauksen heti.

    • ketjunaloittaja

      Osaan sekä lukea, että googlettaa :) Asiaa kysyin täällä, koska A. puhelinpalvelu maksaa B. en liene ainoa, joka on ko. vakuutuksesta halunnut eroon ja uskon jonkun aivan varmasti tietävän vastauksen kysymykseeni. Siinä tapauksessa, jos käy niin, että kukaan ei todellakaan tiedä niin otan sitten yhteyttä sinne OP konttoriin.

      Vakuutusehdoista löytyvä teksti irtisanomisesta ei mielestäni anna vastausta kysymykseeni:

      "2.4 Irtisanominen
      2.4.1 Vakuutuksenottaja voi koska tahansa irtisanoa vakuutuksen. Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti."

    • ryeuye6j

      Lähetä kirjallinen irtisanominen vakuutusyhtiöön Genworth Financialiin.

    • toinen tyhmä

      mulla on sama kultaturva, mikä siinä sitten on typerää? ei se ainakaan kallis oo

    • kolmas tyhmä

      Mulla on epähuomiossa käyny niin että otin tuon kultaturvan tänä vuonna toukokuussa ja pankissa sovittiin että se menee suoraveloituksena tililtä. Sen jälkeen mulla meniki rahaa muihin kuluihin ja tilillä ei ole ollu senkään vertaa rahaa että vakuutusmaksu ois sieltä menny ja näin mulla on kertyny maksamattomia vakuutusmaksuja 4kpl ja viides tulossa. Huomasin tän vasta kun mulle tuli postissa kirje Gemworth Financialilta että laskut on maksamatta ja vakuutuksen voimassaolo lakkaa ja sopimus irtisanotaan. Nyt jäin siis miettimään että eihän mulle tule maksuhäiriömerkintää tästä? Kallishan tuo ei sinänsä ole mutta opiskelijana pieniki raha on iso ja toisekseen en oikeastaan tuota tarvi loppujen lopuksi ku mulla on vastaava vakuutus jo olemassa. Eli nyt ku vakuutus on irtisanottu niin ainoa huoli on että eihän tuosta tule sitä maksuhäiriömerkintää? Gemworth Financialin kirjeessä luki vain että ''Vakuutuksenne päättyy mainittuna päivänä, mikäli vakuutusmaksua ei kyseiseen päivään mennessä ole suoritettu.''
      Tämä koko homma oli siis vahinko, koska en muistanu koko vakuutuksen olemassaoloa ja suoraveloitusta, ennenkuin mulle tuli tämä muistutuskirje.

      Jos joku osais mulle tähän vastata oisin kiitollinen!

    • Varjele!

      >> Ongelmanani on se, etten tiedä pitääkö irtisanomisilmoitus osoittaa (=lähettää) Osuuspankille vai Genworth Financial:ille? >>

      >> Vakuutusehdoista löytyvä teksti irtisanomisesta ei mielestäni anna vastausta kysymykseeni:
      "2.4.1 Vakuutuksenottaja voi koska tahansa irtisanoa vakuutuksen. Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti." >>

      En ole sinun vakuutusehtojasi nähnyt. Minulla lukee aivan ehtojen alussa näin:

      "Vakuutuksen myöntää vakuutusyhtiö Financial Assurance Company Limited (Y-tunnus 1915572-3).
      Suomen konttorin yhteystiedot ovat: Genworth Financial, Hämeentie 19, PL 67, 00501 Helsinki. Puh. 010 802 842 ja faksi 09 8560 6633. "

      Eiköhän tästä voi pienen pohdinnan jälkeen päätellä mihin osoitteeseen se irtisanomiskirje pitää lähettää...

    • Vinoilijoille

      Miksi, oi miksi suomalaiset vittuilee joka asiasta? Tietysti pelkurikansa vittuilee puskasta. Aina kun on mahdollisuus, vittuillaan ja vinoillaan. Hävetkää paskiaiset. Miettikää onko luonteessanne mitään arvokasta.

      • Olitpa.viisas

        Varmasti kirjoittajat odottivat tätä viisasta, ylevää ja ääliömäistä kommenttia lähes 5 ja puoli vuotta. Heh-heh, eivät taida tekopyhät k-sipäät osata lukea almanakkaa. Bu-ha-ha-haa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe