Onko itsetyydytys synti?

Heikko-sielu

Miten siitä sitten voi pidättyä? Onko ketään uskovaista, joka ei harrastaisi sitä?

118

2792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on syntiä

      Kyllä siitä voi päästä eroon. Se on haureuden syntiä.

      • body

        Kahvin juonti on syntiä, sillä se on himoa.... hehe


      • Anonyymi
        body kirjoitti:

        Kahvin juonti on syntiä, sillä se on himoa.... hehe

        Vetäisin juuri pari kuppia kahvia. Heräilinkin tuossa vasta puolen päivän jälkeen (laiskuuden synti), kun ei työtäkään ole (Raamatun mukaan minun ei kuuluisi syödä). Voisi vielä myöhemmin tänään tumputtaa, kalu seisoo sen verran himokkaasti aina aamuisinkin vaikka olen keski-ikäinen ukko jo.


    • Daniel 7

      Huonot tavat voivat istua pitkäänkin, mutta lopulta HERRA ANTAA VOITON. Älä kuitenkaan ota paineita näin pienestä asiasta.

    • On ja ei,

      voi olla ja voi olla ettei ole. Tuskin itsetyydytys on kenellekkään se ensimmäinen vaihtoehto tyydyttää seksuaalista haluaan.

      Helppohan sen on synniksi saarnata sieltä puhujanpöntöstä, varsinkin jos on itse naimisissa ja pitää silti sen lisäksi rakastajaa/ rakastajatarta. ( Kootaan raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ihmisten ylle, ... itse ei tahdota niihin sormellaankaan koskea)

      Onhan se häpeällistä touhua ja kukaan ei halua leimautua runkkariksi. Silti toiset on runkkareita koko ikänsä. Siihen ei auta rukoukset, eikä mitkään.

      • uskova mummo

        voi se olla ensimmäinen vaihtoehto monelle vammaiselle, sairaalle ja sellaiselle jolla ei syystä tai toisesta ole kumppania, yksin oleva, eronnut, leski.


      • Ainut
        uskova mummo kirjoitti:

        voi se olla ensimmäinen vaihtoehto monelle vammaiselle, sairaalle ja sellaiselle jolla ei syystä tai toisesta ole kumppania, yksin oleva, eronnut, leski.

        vaihtoehto on eri asia kuin ensimmäinen vaihtoehto. Sisimmässä on kuitenkin tietoisuus siitä että olisi sitä parempiakin keinoja olemassa hoitaa tarpeet.


      • ainoa mahdollisuus
        Ainut kirjoitti:

        vaihtoehto on eri asia kuin ensimmäinen vaihtoehto. Sisimmässä on kuitenkin tietoisuus siitä että olisi sitä parempiakin keinoja olemassa hoitaa tarpeet.

        Joillekin itsetyydytys on ainoa mahdollisuus. Mutta onneksi se on mahdollista.


      • niin,.
        Ainut kirjoitti:

        vaihtoehto on eri asia kuin ensimmäinen vaihtoehto. Sisimmässä on kuitenkin tietoisuus siitä että olisi sitä parempiakin keinoja olemassa hoitaa tarpeet.

        Kerropa mikä on parempi keino jos ei ole kumppania. Ei vammainen helposti kumppania saa, pitäisikö tiläta maksullinen, sitäkö tarkoitit.


      • body
        uskova mummo kirjoitti:

        voi se olla ensimmäinen vaihtoehto monelle vammaiselle, sairaalle ja sellaiselle jolla ei syystä tai toisesta ole kumppania, yksin oleva, eronnut, leski.

        " uskova mummo"
        ja se voi olla ainoa vaihtoehto juuri sellaiselle jolla ei ole muita mahdollisuuksia seksuaaliseen nautintoon.

        Mutta ne, jotka saavat ajaa koko skaalaa, ovat heti kivittämässä niitä jotka eivät saa, eivät voi, eivätkä pysty toimimaan kuin he, nuo kivittäjät.

        Uskovaisuus tappaa ihmisessä joitain lamppuja, se tappaa noita rakkauden lamppuja ja koneihminen paljastuu.

        Olen huomannut että kivittäjät ovat hiljaisempia kun sama asia alkaa koskettaa omaa perhettä tai omaa sukua, sitten löytyy selityksiä.


      • 32qrdf
        Ainut kirjoitti:

        vaihtoehto on eri asia kuin ensimmäinen vaihtoehto. Sisimmässä on kuitenkin tietoisuus siitä että olisi sitä parempiakin keinoja olemassa hoitaa tarpeet.

        "vaihtoehto on eri asia kuin ensimmäinen vaihtoehto. Sisimmässä on kuitenkin tietoisuus siitä että olisi sitä parempiakin keinoja olemassa hoitaa tarpeet."

        Käytät siis naista tarpeidesi tyydyttämiseksi? Entäs naisen tarpeet?


      • Anonyymi
        32qrdf kirjoitti:

        "vaihtoehto on eri asia kuin ensimmäinen vaihtoehto. Sisimmässä on kuitenkin tietoisuus siitä että olisi sitä parempiakin keinoja olemassa hoitaa tarpeet."

        Käytät siis naista tarpeidesi tyydyttämiseksi? Entäs naisen tarpeet?

        "Käytät siis naista tarpeidesi tyydyttämiseksi? Entäs naisen tarpeet?"

        Molempien tarpeethan sitä pitäisi tyydyttää.
        1Kor7:1-5


    • jepaldakjalksgj

      Googleta jtn settii Hellarisaarnaaja Tapio Sopasesta. Tai lainaa kirjastosta Tapio Sopasen kirja "onko todella?". En kyllä välttämättä ole ihan samaa mieltä kyseisen hepun kanssa, mutjos kaipasit Hellari-informaatiota. Mut pitäähän ne paukut välillä ampua pihalle "kuudestilaukeavasta". Mut onhan se toisaalta ihanaa antaa kassien välillä täyttyäkin nii näkee eroottisia unia. Seksuaalisuus kuuluu ihmisyyteen mutta valitettavan monet uskovatki joutuu toteuttamaan seksuaalisuuttaan väärin paukuttelemalla tumppuunsa ku eivät oo saaneet avioliittoa haalituks. Mutta voihan ne käydä sitten katumassa ja tunnustamassa pyhänä ja pyytämässä armoa ja voimaa sen jälkeen. Hyvin paljon uskovilla on myös väärää syyllisyyttä tai sanotaanko näin et ovat raskauttaneet itsensä ja ahdistusta asian tiimoilta, mutta ei Jumala hylkää ja lakkaa rakastamasta meitä silloinkaan kun hairahdumme.

      • helarirunkkaa

        eräs yli 90v hellarimies sanoi että hänellä toimii, ei ole vaimoa ikään ollut , mutta runkkaa kuulema


    • ei hätää...

      Voi olla että 90-vuotiaat eivät harrasta, muut sata% varmasti, jopa naimisissa olevat.
      Vanhat seniilit äijät kieltävät nuorilta viriileiltä miehiltä masturboinnin vaikka se on yksi luonnollisimpia asioita. Runkkaile rauhassa ja nauti, kukaan normaali, uskonnosta erillään pysynyt mies ei tuntisi minkäänlaista syyllisyyttä

      • Anonyymi

        Kukahan mahtaa olla sellainen seniili? Meinaan kun vielä 9-kymppisellä jöpöttää, niin ei voida puhua seniiliydestä 9-kymppisen kohdalla mitään.


    • KTS (Ei kirj.)

      Mulle tahtoo käyä ihan automaattisesti niin että jos naisia liikkuu ihan vaan lähistölläkin, niin itsestäänlaukeva pyörähtää. Onko tää sitten syntiä vai luonnollinen hormonaalinen reaktio, on mulle täys arvoitus...:o

      • Anonyymi

        Se on luonnollinen ja tervehenkinen reaktio terveellä miehellä, kun hormoonihiiret laukkaa..


    • 1.Tim.2:5

      Ei ole ainakaan minun mielestäni!
      Jos ei muuten pääse purkamaan paineitansa, niin silloin itsetyydytys on hyväksyttävää!
      Eiköhän ole melko yleistä rupsahtaneilla aviopareilla, että seksiä harrastaessa ajatellaan aivan eri henkilöä, kuin omaa puolisoa, joten ketä siinä loppujen lopuksi kuka nai ketä, ja eiköhän sitä voisi jo kutsua ryhmäseksiksi?!
      Raiskaajatkin kun opettelisi runkkaamaan kotonaan, niin olisi maailma jo hieman parempi paikka elää!
      Kun on himot, panettaa, eikä pura paineitansa, niin eikös sitä juuri siinä mielentilassa katsele ja ajattele, mies naista ja nainen miestä, toisia seksiobjekteina?!
      Seuroissakin toinen puoli seurakuntalaisista on kiimaisen mielestä seksikkäitä seksiobjekteja!
      Olisi ollut paljon parempi ennen seurakuntatilaisuuteen menoa vetää käteen, murehtii moni uskonveli, uskonsisariaan himokkaasti vilkuillen, ja Jeesuksen sanoja muistellen!
      Matteuksen evankeliumi:
      5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
      Runkkaaminen voi siis jopa olla siveellisyyden ja kauniiden, hurskaiden ajatuksien äiti!
      Ja mitä on tai oli loppujen lopuksi onanointi?
      Sitä että yhtyi naiseen mutta ei antanut siemennesteidensä hedelmöittää tätä!
      Onko runkkaaminen ja onanointi samaa?
      Taitaa olla!
      Silloinhan ehkäisyvälineiden käyttö on itsetyydytystä = runkkaamista!
      Mutta kyllä se yksin runkkaaminen, josta aloituksessa oli kyse, on ihan hyväksyttävää, ja vaikka se oma käsi, niinkuin minun tapauksessani, onkin miehen käsi, niin ei se minusta homoa tee!
      Kun oikein perin pohjin ajattelee, niin runkkaaminenhan onkin pelkkä hyve!

      • Onanointi on

        ehkäisyä, ei itsetyydytystä. Veikkaan että 99% rukkaajapoikamiehistä laukeaisi enempi kuin mielellään sisään, jos vain se mahdollisuus tulisi :)


    • uskova mummu

      Ei se ole syntiä.
      Jos ei ole kumppania, niin pura vain itse paineesi. Niin minäkin teen. Ja se on oikein mukavaa.

      • Niko.

        Miksi et kysyisi Jeesuksen mielipidettä sen sijaan, että kysyt sitä palstalla. Kysy Häneltä, mitä mieltä Hän on siitä ja tee asiassa Hänen tahtonsa mukaan!


      • Niko.
        Niko. kirjoitti:

        Miksi et kysyisi Jeesuksen mielipidettä sen sijaan, että kysyt sitä palstalla. Kysy Häneltä, mitä mieltä Hän on siitä ja tee asiassa Hänen tahtonsa mukaan!

        Sanottakoon vielä lisäksi, että hieman ihmeissäni olen tätäkin ketjua seurannut, kun itseään uskoviksi tituleeraavat antavat mitä hämmästyttävämpiä neuvoja. Ketään ei tunnu kiinnostavan se, mitä mieltä Jumala on asioista!
        Jeesus antoi elämällään esimerkin ja siksi aloittajalta ja muiltakin kysyisin, että mitä luulette, olisiko Herra itse ylpeä moisisesta!?


      • Kenen olet
        Niko. kirjoitti:

        Sanottakoon vielä lisäksi, että hieman ihmeissäni olen tätäkin ketjua seurannut, kun itseään uskoviksi tituleeraavat antavat mitä hämmästyttävämpiä neuvoja. Ketään ei tunnu kiinnostavan se, mitä mieltä Jumala on asioista!
        Jeesus antoi elämällään esimerkin ja siksi aloittajalta ja muiltakin kysyisin, että mitä luulette, olisiko Herra itse ylpeä moisisesta!?

        kuullut ylpeänä sanovan ' Olen runkkari ' :D

        Jos Jumala haluaa runkkareista eroon, johdattakoon heille sopivan aviopuolison.


      • uskova mummo
        Kenen olet kirjoitti:

        kuullut ylpeänä sanovan ' Olen runkkari ' :D

        Jos Jumala haluaa runkkareista eroon, johdattakoon heille sopivan aviopuolison.

        Hyi miten rumasti puhut itsetyydytyksestä.


      • Mielestäni en
        uskova mummo kirjoitti:

        Hyi miten rumasti puhut itsetyydytyksestä.

        puhunut rumasti. Itsetyydytys on harhaanjohtava sana, r unkkaus on osuvampi sanana.

        R unkkausella voi poistaa paineita, mutta se ei tyydytä koska sillä ei saavuteta yhteyttä toiseen ihmiseen, mikä taas on olennainen osa seksuaalisessa tyydytyksessä.
        Itsetyydytyksellä ei saavuteta henkistä tyydytystä koskaan, koska siihen tarvitaan kaksi.

        Pitkäaikaisena r unkkaajana tiedän kyllä mistä on kyse ;)


      • uskova mummo
        Mielestäni en kirjoitti:

        puhunut rumasti. Itsetyydytys on harhaanjohtava sana, r unkkaus on osuvampi sanana.

        R unkkausella voi poistaa paineita, mutta se ei tyydytä koska sillä ei saavuteta yhteyttä toiseen ihmiseen, mikä taas on olennainen osa seksuaalisessa tyydytyksessä.
        Itsetyydytyksellä ei saavuteta henkistä tyydytystä koskaan, koska siihen tarvitaan kaksi.

        Pitkäaikaisena r unkkaajana tiedän kyllä mistä on kyse ;)

        Jaa, puhu mitä puhut.
        Ehkä miehistä voi niin sanoakin.

        Kaipaan leskenä miestäni ja tyydytän itseni kokien yhteyttä häneen.


      • uskova mummo kirjoitti:

        Jaa, puhu mitä puhut.
        Ehkä miehistä voi niin sanoakin.

        Kaipaan leskenä miestäni ja tyydytän itseni kokien yhteyttä häneen.

        Kyllä Niko vastasi hyvin hyvin viisasti !! Kysykää Jumalalta !!!


      • Anonyymi
        Niko. kirjoitti:

        Sanottakoon vielä lisäksi, että hieman ihmeissäni olen tätäkin ketjua seurannut, kun itseään uskoviksi tituleeraavat antavat mitä hämmästyttävämpiä neuvoja. Ketään ei tunnu kiinnostavan se, mitä mieltä Jumala on asioista!
        Jeesus antoi elämällään esimerkin ja siksi aloittajalta ja muiltakin kysyisin, että mitä luulette, olisiko Herra itse ylpeä moisisesta!?

        Jeesuksella tuskin oli seksuaalisia himoja, sillä eihän se olisi käynyt päinsä että hän lisääntyy ja koska hän ei tehnyt syntiä niin hän ei varmaankaan pystynyt myöskään himoitsemaan. Ei nyt äkkiseltään tule itselleni mieleen mitään epäseksikkäämpää hahmoa kuin ihmishahmossa oleva Jeesus


    • Jeesus..

      ei vastannut, mitään kun joskus kyselin asiasta. Olihan se aika arkaluontoinen asia, ja päättelin että hän ei hienotunteisuuttaan vastannut.

      Jos jonkin vastauksen sain, niin rukouksessa se Raamatunkohta tuli mieleen, että: " armossani on sinulle kyllin "

      • Yx sanoi mitä tarvitse puoliso jos runkkaa ?? Viisasti sanottu !! Pääsekö runkkarit Taivaaseen ???? Oletteko kysyneet Jumalata sitä ?? Jos on naimisissa ,, niin se tarkoittaa syrjähyppy oman ruumiin kanssa tuo runkkaaminen....


      • pyh
        savonarola kirjoitti:

        Yx sanoi mitä tarvitse puoliso jos runkkaa ?? Viisasti sanottu !! Pääsekö runkkarit Taivaaseen ???? Oletteko kysyneet Jumalata sitä ?? Jos on naimisissa ,, niin se tarkoittaa syrjähyppy oman ruumiin kanssa tuo runkkaaminen....

        höpö höpö


      • pyh kirjoitti:

        höpö höpö

        Eikö totuus mielyttänyt sua ????


      • Nainenuskovainen

        "Jeesus ei vastannut mitään, kun joskus kyselin asiasta. Olihan se aika arkaluontoinen asia, ja päättelin että hän ei hienotunteisuuttaan vastannut."

        :D Hauska mielikuva tuli tosta, vaikkei varmaan ollut hauskuutukseksi tarkoitettu.


      • Anonyymi
        savonarola kirjoitti:

        Yx sanoi mitä tarvitse puoliso jos runkkaa ?? Viisasti sanottu !! Pääsekö runkkarit Taivaaseen ???? Oletteko kysyneet Jumalata sitä ?? Jos on naimisissa ,, niin se tarkoittaa syrjähyppy oman ruumiin kanssa tuo runkkaaminen....

        Älä tuo omia oppejasi tänne. Ilmeisesti olet jostakin muslimimaassa. Meille täällä länsimaissa ei itsetyydytys ole syntiä.


    • kysellyt

      Jumala ei vastaa tuollaisiin kysymyksiin.

    • Terve teille

      Ja kaiken tuskan ja ahdistuksen tällaisten asioitten tiimoilta saa ulkokullitettujen fariseusten joukko , jotka hienoissa puvuissaan, hunajaisella äänellä toistelevat:"rauhaa-siunausta", teeskennellen keskinäistä rakkautta, koska sitä ei oikeasti ole(ks.Paavali:"Teidät tuntee veljiksi siitä että teillä on keskinäinen rakkaus") Siinä pokkuroidessa kaanaankielisiä korulauseita toistellen tiukka tuijotus oudomman kulkijan silmiin:"Haa, mitähän tuo vastaa".....Jos ei ei hoe takaisin "rauhaa-siunausta", vaan sanoo vaikkapa "Terve teille", silloin todetaan, että kulkija "ei teekään täyttä totta".......Vaikkapa itse Jeesus käytti tervehdystä:"Terve teille".
      No niin, sitten ihmisen heikkouksiin ja lankeemuksiin..........On ns."vapaitten"suuntien perinteinen syntilista: Tanssimusiikki, alkoholi, tupakka.........Siitä eteenpäin meneekin sitten hyshys, ja naamakertoimen mukaan. Pidetään mm. yllä illuusiota, että ihmiset vain rukoilevat itselleen sitä oikeata "uskovaista aviopuolisoa", mielellään vielä tarkan tasovaatimuslistan kera, ja kuinka ollakaan, tuo juuri oikea uskova puoliso pölähtää kaupan kassajonossa kohdalle, ja silloin "heti tiesimme tämä se on".........Kaikki sitten on tiukan siveellistä ja synnitöntä avioitumiseen asti, "puhtaus säilytetään 100% varmuudella"................IHANKO VARMASTI.
      Ketkä oikeastaan laativat erilaisia "syntilistoja", mikä on syntiä, mikä ei? Mikä on pientä syntiä, mikä taas isoa syntiä"?
      Sielunvihollisen sokaisemat, omavanhurskauden paisuttamat fariseukset niitä laativat, syntilistoja, joitten mukaan voidaan jaotella ja karsinoida ihmisiä...
      Ne ovat heitä, jotka tekonöyrään tyyliinsä pöntön takaa sanailevat:"Niin, ööhh.....Syntisiä vain olemme, tosin armahdettuja syntisiä"...............Samat "opettajat" varsin usein, ja varsin mielellään kuitenkin pyrkivät hoitamaan armotaloudenhoitoa naamakertoimen mukaan. Jos jonkun ryysyläisen naama ei miellytä, katsotaan, että tämän on "tehtävä täyttä totta" enemmän, voidakseen päästä tasavertaisesti osalliseksi ARMOSTA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JOKA ON JUMALAN LAHJA, MUTTA NUO VAARISTELIJÄT KATSOVAT OIKEUDEKSEEN RAJOITTAA JUMALAN ARMOA HEIKOILLE......
      Vaikka väittävät Raamattua elämänohjeekseen, jossa sanotaan:"Jumala jakaa Henkeä niinkuin tahtoo" ja "Minä armahdan ketä armahdan"...............
      Ei missään kohtaa sanota, että Jumalan pitäisi kysyä lupa kyllin hienosti pukeutuneelta fariseukselta vähäosaisen ja/tai heikon armahtamiseen..............
      Kaikki ovat syntiä tehneet, kaikki ovat pois poikenneet...................Liha sotii Henkeä vastaan, Henki lihaa vastaan, ja tämä sotatila jatkuu ihmisen maallisen vaelluksen loppuun asti, koska liha ei alistu Jumalan tahdon alle,"EIKÄ SE VOIKAAN"....................
      ISÄ TAIVAASSA YKSIN TIETÄÄ SEN TUSKAN JA KYYNELTEN MÄÄRÄN, JOTA SYYLLISTÄMISEN JA LYÖMISEN MONIOSAAJAT SYNTILISTOINEEN OVAT SAANEET AIKAAN...MITEN MONTA IHMISTÄ AJANEET JOPA ITSEMURHAAN SYNTILISTOINEEN AJAESSAAN NÄMÄ POIS SEN ARMON OSALLISUUDESTA JOTA HALUAVAT ITSE, JA KATSOVAT ITSE ITSENSÄ KELVOLLISIKSI NAUTTIMAAN TÄYSIN SIEMAUKSIN...................JA KOVIN USEIN MAALLISTA HYVÄÄ KIVITALON JA MERSUN MUODOSSA, SEKÄ RAHAA NIIN ETTÄ ALIMMAISET HOMEHTUVAT...................
      Kääntävät tyytyväisinä kylkeä, pieraisevat, todeten hurskaina,"örp......ei köyhyyttä, eikä rikkautta, määräosani leipää"......."työmies on palkkansa ansainnut"............."kun taas olen niin palvellut"........................Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne, jne...............siinä se monien "palvelustyö".
      Jeesus palveli, antoi esimerkin, pesi opetuslasten jalat......................Moniko mersulla kaarestava liituraitaan pukeutuva mukaansatempaava paimen tai saarnamies taipuisi samaan?
      Sen sijaan on helppoa luetella syntilistoja, ja paasata huonoutensa tietäville ihmisparoille:"Niin kyllä sitä voi suullansa sanoa mitä tahansa, ei riitä että sitä harrastaa hengellisiä asioita, hengellisiä lauluja, tai Raamatun tutkimista, vaan NYT ON AIKA PESTÄ NE VAATTEET JA TEHDÄ TÄYTTÄ TOTTA,(kuten paasaaja itse ajattelee tekevänsä) "...Miten monesti, sensijaan että haluttaisiin vahvistaa sitä uskoa, joka kuulijoilla on, halutaankin kyseenalaista koko heidän uskossaolemisensa.....................Sellaiset julistajat ovat perkeleen juoksupoikia ja asialla...........
      No, toiste lissää.

      • ,.,.

        Terve teille>
        Hyvin kirjoitettu.


      • ,.,. kirjoitti:

        Terve teille>
        Hyvin kirjoitettu.

        Mutta jätti vastamatta onko luvallista runkkaa ?????


      • Anonyymi
        savonarola kirjoitti:

        Mutta jätti vastamatta onko luvallista runkkaa ?????

        Savonarola taitaa olla muslimi.
        Heiltä itsetyydytys on kielletty.
        Enemmin raiskataan naisia. Onko raiskaus oikea vaihtoehto??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savonarola taitaa olla muslimi.
        Heiltä itsetyydytys on kielletty.
        Enemmin raiskataan naisia. Onko raiskaus oikea vaihtoehto??!!

        "Heiltä itsetyydytys on kielletty."

        Kun neljä vaimoa, ei sitä ole enää tarvettä itsetyydytykselle.


    • laakase

      mitä kaanaan kiletä höpötät, ei jaksa lukea

      laukea rauhassa

      • Raukasee kovasti

        Ei laukase, raukasee kyllä. Minäkään en yleensä "jaksa lukea", varsinkaan mitään sellaista, mistä tulee epämukava olotila kaiken itseensätyytyväisyyden keskelle.
        Ymmärrän sinua , ah niin täsin.


    • DoctorT

      Ei ole synti!

      Syntiä on kaikki se, mikä erottaa meidät JUMALASTA!

      • Niko.

        "ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne." ( 1. Kor. )

        Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne! Näin Paavali kehoittaa.
        Mitä ikinä sitten teemmekin, olisi hyvä muistaa nämä sanat.


      • KTS (Ei kirj.)

        "Syntiä on kaikki se, mikä erottaa meidät JUMALASTA! "

        Kuten esimerkiksi hillitön ja yksipuolinen israelfanittaminen.


    • lol

      nii

      • aksas

        tupakanpoltto ei ole syntiä

        terveydelle haitallista se on ja lompsalle


      • aksas kirjoitti:

        tupakanpoltto ei ole syntiä

        terveydelle haitallista se on ja lompsalle

        KUULES ? Onko tupakanpolttaminen rakkaampi kuin JEESUS ....


      • bhyvfr
        savonarola kirjoitti:

        KUULES ? Onko tupakanpolttaminen rakkaampi kuin JEESUS ....

        Ei Jeesus laita ihmisiä tuollaisten kysymysten eteen, on sellaisen yläpuolella. Ei hän ole niin homionkipeä että pitäisi kysellä: Olenko minä rakkaampi kuin...jne...


      • Anonyymi
        aksas kirjoitti:

        tupakanpoltto ei ole syntiä

        terveydelle haitallista se on ja lompsalle

        "tupakanpoltto ei ole syntiä"

        Tupakanpoltto turmelee Jlan temppelin.
        On siksi syntiä.


    • aksas

      Jeesus on rakaampi

      • Mutta silti olet valmis tekemään vaikka mitä yhden röökin tähden jos on päässyt loppumaan ,,, mutta sama et ole valmis tekemään tai taistelemaan Jeesuxen tähden ja evankeliumin tähden ????????


    • Fakta homma

      Kaikki terveet runkkaa. Se on eri asia jos ei ole terve psyykkisesti. Silloin ei halutakkaan.

    • aksas

      joo

    • exä-exä-exä

      Juuri siksi, että pidetään yllä seurakunnissa illuusiota, miten tosiaan kunhan rukoilee, jonkun julistajan mukaan voi vielä kirjoitella paperille Jumalan luettavaksi toivomuslistan, minkälainen se "oikea" omasta mielestä pitää olla.......Ja niin tulee, kuin kaupan hyllystä juuri se tilauslistan mukainen uskova puoliso, jonka jälkeen seurustellaan "puhtaasti" (tottahantoki) kihlaudutaan, tai suoraan avioidutaan..............Monesti koko prosessi tapahtuu jossakin kuin salassa, ja sitten vain ponkaistaan kaapista esiin, julistaen "hallelyjaa näin tapahtui"....
      Seurakunnissa on runsaasti sisaria, jotka istuvat penkissä yksinään, orvon ja siveän oloisina. Kaikki ihan tavalliset keskusteluyritykset johtavat usein em. kaltaisen neidon punoitukseen, pakenemiseen paniikinomaisesti paikalta, tms.
      Useamman kerran on selvinnyt, että se penkissä yksinäisenä istuva ujo sisarparka onkin kulissien takana varattu...................
      Prosentuaalisesti vaikuttaa myös siltä, että ko. kuvioissa käy miehellä paremmin flaksi, kun on varallisuutta, maata ja manttaalia, yhteiskunnallista, ja sosiaalista asemaa tarpeeksi, ja asema seurakunnassakin auttaa merkittävästi....Joskus tuntuu, että joka toinen aikoinaan tuntemani sisar on avioitunut saarnaajan kanssa................
      Kehitys on siis aivan samanlaista, kuin ns. "maailmanihmistenkin" keskuudessa. Raha ja asema ratkaisee...
      Joten olen tehnyt päätelmän, että kyllä tyhjätaskuinen tavallinen tallaaja saa rukoilla kuinka paljon tahansa....................................."Uskovaista puolisoa".......
      Mutta sen totean, että olisipa edes hiukan vähemmän sitä ulkokultaista kuorrutusta noidenkin elämanalueiden peittona. Monta turhaa yksipuolista tykästymistä jäisi tietämättömyyden takia tapahtumatta. Monta pettymystä, ja särkynyttä sydäntä jäisi väliin ja särkemättä................Mitä nyt edelleen tapahtuu ULKOKULTAISUUDEN JA SALAILUN HEDELMÄNÄ.
      Olen joskus ihmetellyt, miten ns."vapaitten" suuntien väki ollenkaan päätyy naimisiin, saati lisääntyvät, kun koko tuo elämanalue on niin salatieteteellistä...

      • ex-ex-ex

        ps. Vielä senverran, että siis se on selvä, että niiden mielestä, joilla on on se aviopuoliso, ja "varma saanti", näiden mielestä varmasti ainakin 99% masturbointi on syntiä, ja ylipäätään kaikki seksuaalisuuteen liittyvä.
        Moni on autuaallisesti "unhoittanut sen mikä on takanapäin..."..........................On siis avioitumisen myötä katsonut saaneensa valtakirja tuomita niitä ihmisiä, jotka ovat yksin............................Vaikka heilläkin on olemassa samat perusvietit ja halut, kuin sillä avioituneella tuomitsijallakin.................
        Se on niin helppo mätkiä heikompia hartiavoimin, oikein antamisen ilosta, siinä omavanhusrkauden kukkulalla kukkona keikkuessaan.....


    • Buddha_Arska

      Seksuaalisuus on ihmisen perustarve. Mikäli olet riittävän kauan ilman seksuaalista kanssakäymistä, alat nähdä märkiä unia, jolloin purkaudut itsestään. Itsensä tyydyttäminen ei voi olla syntiä. Se on tapa purkaa luonnollisia tarpeita.

      Juudaksen evankeliumissa puhutaan Jeesuksen ja Magdalan Marian suhteesta, joka taisi olla jo muutenkin lämmin, lue Matt. - Joh. evankeliumit. Tuo Juudaksen evankeliumi jätettiin kuitenkin pois meidän nykyisestä raamatusta vuonna 324 jkr Nikean kirkolliskokouksessa, kun katolisen kirkon piispat eivät enää pystyneet puolustamaan selibaattiaan.

      Ei veli hyvä rynkkaaminen ei ole suntia...täytyyhän sitä kelloakin välillä vähän rukata...

      • Itsetyydytys on maailman yleisin seksuaalisuuden muoto.
        Jos se olisi aina, kaikkien kohdalla ja kaikissa tapauksissa synti, niin totta kai Raamatussa se olisi sanottu synniksi. Mutta kun tällaista kohtaa ei ole, niin jokainen saa käyttää asiassa omantunnon vapauttaan.


      • Matt.5:27-28
        jkaleva kirjoitti:

        Itsetyydytys on maailman yleisin seksuaalisuuden muoto.
        Jos se olisi aina, kaikkien kohdalla ja kaikissa tapauksissa synti, niin totta kai Raamatussa se olisi sanottu synniksi. Mutta kun tällaista kohtaa ei ole, niin jokainen saa käyttää asiassa omantunnon vapauttaan.

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.


      • Eli,
        Matt.5:27-28 kirjoitti:

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        on sama asia masturboiko, vaiko käy suoraan maksullisessa?

        Samanarvoinen synti kyseessä?


      • kamalaa.
        Matt.5:27-28 kirjoitti:

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        Aivan sama sitten teki niin tai näin. Yksikään mies, harva nainenkaan säästyy tältä synniltä. Mahdottomaksi nuo säännöt tekevät ihmispolojen elämän. Pitäisköhän uskovaisten alkaa pukeutumaan samoin kuin naiset afganistanissa, silmienkin kohdalla verkko.
        Mihinkä naisetkaan silmänsä panevat komean uroksen edessä, ajatukset voivat harhailla vaikka mihin.


      • entä jos
        Matt.5:27-28 kirjoitti:

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        pitää silmiään kiinni kun tumputtaa, tai mitä jos sitä tekee pimeässä. sokeilla on helppoa, kun saa tumputtaa rauhassa.


      • ,,,,
        Matt.5:27-28 kirjoitti:

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        tuota ei lausuta enään noin, vaan eräs helluntalainen sanoi, että jos mies ei himoitse toisen vaimoa niin hän on homo.


      • Anonyymi
        Matt.5:27-28 kirjoitti:

        Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        "28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."

        Naapurin muijan himoitseminen itselleen rakastajattareksi tai jopa vaimoksi on ihan eri asia, kuin fantasioida jostakin naisesta runkatessa.
        Ei pidä sekoittaa todellista himoa ja seksuaalista halua toisiinsa.


    • varmatieto-

      Kyllä parisuhteessa olevatkin runkkaavat. On varmaa tietoa, uskovaisetkin.

      • ex-ex-ex

        Ja teidän seurusteluvaiheen tulikintoja aiheesta: Kun liha on kuitenkin heikko, on tunnettu tosiasia, että seurusteluvaiheessa harrastetaan käsipeliä, jotkut ovat tehneet tulkinnan, että suikkiinottoa "ei lasketa". eräs tiedossaoleva koominen variaatio on yhdyntä takaapäin ei ihan niin iso synti kuin edestäpäin.........
        Kyllä kaiken salailun ja tekosiveilyn kulissin takana on hyvin harva pari, joka edistyy "puhtaana avioon"............
        Ja kun kyse on aihepiiristä, että jokainen, jolla on hitunenkin järkeä, tietää, että jos menee tunnustamaan, että on tullut otettua kottia................................on valmiiksi tuomittu, tapauksesta ja henkilöistä riippuen erilaisin seuraamuksin.
        Eli ihmisiä kuin kädestäpitäen johdetaan ulkokultaisuuden poluille......................Siksi, että vedetään itsepintaisesti jonkinlaista uskonnollista näytelmäkerhoa, ja pyritään kieltämään, että ollaan VAIN ihmisiä...........loppuun asti............


    • tässä hyvä

      sivu käykää lukemassa, hyviä todistuksia uskovilta!

      http://www.koukussapornoon.com/

      Koukussa pornoon verkkosivuston tarkoitus on lisätä tietoisuutta, avoimuutta sekä vastuullisuutta pornografiaan liittyvissä asioissa. Me kerromme pornoriippuvaisten vaiennetut tarinat, tarjoamme toimivaa apua ja pidämme esillä toisenlaista näkökulmaa pornon kyllästämässä yhteiskunnassa.

      Olemme lähtökohdiltamme kristillinen palvelu mutta kirkkokuntiin sitoutumaton. Uskomme että evankeliumi tarjoaa loistavat edellytykset riippuvuudesta vapautumiseen.

    • puplikaani

      Löytyisikö koukussa ulkokultaisuuteen sivustoa. Sellainenkin olisi tarpeellinen?

    • kaunis luonto

      Raamattu tuomitsee masturbaation. Seksuaalisuus on luoto miehen ja naisen väliseksi, eikä seksuaalisia tarpeita ole luotu ihmiseen sen tähden että tämä niitä oman käden kautta itsepintaisesti "tyydyttäisi".

      Myös argumentti itsetyydytyksen tarpeellisuudesta on väärä. Kysymys on enemminkin siitä, että yhteiskunta on pornografian, seksilelujen ja muun eläimellisyyden ohella hyväksynyt masturbaation, mikä valitettavasti saa monet uskovat ajattelemaan että myös Jumala on hyväksynyt sen. Uusi testamentti on kuitenkin varsin ankara puhuessaan seksuaalisista himoista: "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, niin revi se irti ja heitä pois.. ..Jos oikea kätesi viettelee sinua, niin hakkaa se irti ja heitä pois." Varsin erilaista puhetta siis kuin mitä jotkut täällä yrittävät maalailla.

      Haureuden synnit ovat aina liitoksissa ihmisen sieluun, ja ovat siksi jotakin mihin pitää suhtautua vakavasti. Jumala ei hylkää lankeavaista ihmistä, mutta ei myöskään halua tämän jäävän syntiin, vaan tunnustamaan ne ja pyytämään Häneltä voimaa vapautua synnin orjuudesta. Raamattu sanoo, etteivät haureelliset peri Jumalan valtakuntaa.

    • DoctorT

      Raamattu EI TUOMITSE MASTURBAATIOTA! Sinulta jää jae löytymättä!

      Haureus on loukkaus jotain toista vastaan!

      Seksuaalisuus meissä on Jumalan luomistyön lahja! Iloitaan siitä.

      • KTS (Ei kirj.)

        Eikös Tohtori Toope kannatakaan virallista judaismia?

        Ortodoksirabbien mukkaan runkata saa kunhan ei päästä orgasmiin saakka. Sitten vasta menee kuulemma synnin puolelle.

        Ja sapattina tietysti kädet peiton päällä sehän on selvä.


    • hepogatti

      synnintunto tuon aiheenkin tänne sai kyselemään.

    • on se.. synti.

      Joo, taitaa se olla. Minä tyydytän itseäni jo vuosia pottukattilan äärellä ja se tarkoittaa ylensyöntiä. Nyt syntini palkka on konkretisoitunut pahalla elintasosairaudella, tai sairauksilla, joka on kohdannut ruumistani, joka on Pyhän Hengen temppeli.

      Tavallaan olen saastuttanut sitä ja huutaa sentakia viimeisillään.
      Olenko heikko-sielu? Kyllä. Jääkaapin ovi ja ruoka.

      Mikä pelastaa minut tästä viheliäisestä himosta?

      • ahmatille..

        Snl 23:19 Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle.
        Snl 23:20 Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien.
        Snl 23:21 Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin.


    • DoctorT

      KTS, olen sinut nimennyt TOOPEKSI jo aikoja sitten.

      En parhaalla tahdollanikaan voi kuulua samaan Sanasta vieraantuneiden pakanoiden joukkoon kuin sinä Toopejoukon toopein!

    • Kaunis luonto

      Doctor T: "Haureus on loukkaus jotain toista vastaan!"

      Paavali opettaa, että haureus on ennen kaikkea loukkaus ihmisen omaa ruumista vastaan. Uusi Testamentti opettaa, että Jumala ei enää asu Vanhan Liiton aikaisessa juutalaisten temppelissä vaan Uuden liiton mukaisesti uudestisyntyneen ihmisen ruumiin temppelissä. Haureuden suurin synti ei olekaan loukkaus toista ihmistä kohtaan vaan loukkaus ihmisen ruumiin temppeliä kohtaan.

      Jumala ei ole luonut ihmistä seksuaaliriippuvaiseksi olennoksi jonka on kopeloitava omia sukuelimiään. Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Seksuaalisuuden päätarkoitus ei ole nautinto, vaan ykseys miehen ja naisen välillä. Seksuaalisuus ei ole yhtä kuin sukuelimet - kyse on miehen ja naisen henkisestä ja ruumiillisesta yhteydestä. Itsetyydytyksessä puolestaan ei ole kyse seksuaalisuudesta, vaan nautinnollisuudesta omien sukuelimien ominaisuuksia hyväksi käyttäen.Itsetyydytyksen seksuaalisuutta ei voi perustella sillä, että siinä ollaan tekemisissä sukuelinten kanssa. Tällä "argumentilla" voisi samantien oikeuttaa seksilelutkin.

      Raamatun mukaan "laittomuus" on sitä, ettei ihminen vaella Jumalan Sanan mukaan vaan sen mukaan mikä hänestä itsestä tuntuu oikealta. Itsetyydytyksen kohdalla ei voida käyttää edes sitä argumenttia, että se tuntuisi oikealta. Päinvastoin itsetyydytys tuntuu lähes kaikista ihmistä väärältä, riippumatta siitä ovatko he uskossa vai ei. Harvaan asiaan omatunto reagoi niin voimakkaasti kielteisellä tavalla - riippumatta siitä valitseeko ihminen sitä kuunnella vai ei.

      Itsetyydytystä ei voi perustella Raamatulla. Raamattu ei erikseen mainitse itsetyydytystä, mutta se ei myöskään erikseen mainitse seksileluja, pornografiaa tai muita nykyajan villityksiä. Raamattu esittää seksuaalisuuden miehen ja naisen väliseksi yhteydeksi, jossa jokaisen on pidettävä oma aviovuode kunniassa.

    • Vapauden kokenut

      Minä en ole tehnyt sitä enää lähes viiteen vuoteen kun tulin uskoon. Kaikki himot jäi sen siliän tien ja tämäkin asia. Sitä ennen olin porno ja seksiaddikti, mutta Jeesus vapautti minut näistä haureuden synneistä. Tänä aikana ei ole mitään halua ollut näihin asioihin, eikä ole vieläkään. Olen eronnut, enkä halua etsiä uutta, ellei sitten entinen kumppani palaa takaisin elämääni avion merkeissä.

      • KTS (Ei kirj.)

        No tuskin palaa jos kerran hormonitoimintasi on pakasteessa. :)


      • Vapauden kokenut
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        No tuskin palaa jos kerran hormonitoimintasi on pakasteessa. :)

        Kyllä ne on muut syyt jotka estävät paluun, ja tunnen hänet kyllä. Niitä syitä en ala puhumaan täällä.


    • Syntiäkö

      Paikkakuntani helluntaipastorin mukaan seksuaalisuus on jumalan lahja ja hänen mukaansa itsetyydytys ei ole syntiä. Näin hän kertoi vuosi sitten ja sanoi opettavansa seurakunnan nuorille myös näin.

    • Ei uskota että pääsee itsetyydytystä Jumalan voimasta täysin muuttuneena vaikka tiedämme että Jumala on muuttaneet hetkessä lespoja ja homoja tavalliseen heteroxi !
      Mutta kun Jumalalta saatu Usko puuttuu niin ei tapahdu mitään...

    • kunhan kysyn

      Mitä se Jumalaa liikuttaa juoko joku kupin vai kaks kaffia !

      Sanokaa se mihin Jumala tarvitsee sellaista joka irvissä hampain juoksee kylmäkalle housuissa pitkin pitäjää ettei vaan lankea mihinkään kuviteltuun syntiin !

      Sanokaa mikä sellaisessa ihmisessä on niin rakasta Jumalalle ?

      • mikä synnin nimi

        Jos pariskunta onnaimisissa kymmeniä vuosia ja sit yks kaks vaimo esm kuoleekin pois ja mies jää yksin koko elety elämä muistoissaan ja mielessään.

        Mikä siinä nyt yhtäkkiä on niin suurta syntiä, jos mies ikäänkuin yksinään jatkaa vaimonsa kanssa muistoissaan sukupuolielämääkin ?

        Pitäskö sen miehen heti kertalaakista muuttua sinkuksi ja elää kuin ei oleisi koskaan naista nähnytkään.

        Mikä se synti siinä on sanokaa.


      • Anonyymi

        Kenties Jumala on kateellinen ihmiselle kun Jumalaa itseään ei paneta mikään ja siksi rankaisee onanoitsijaa


    • Jumala on Rakkaus

      >> Sanokaa mikä sellaisessa ihmisessä on niin rakasta Jumalalle ?

    • DoctorT

      Itsetyydytys ei ole synti, ellei se eroita sinua Jumalasta. Normaali ejakulointi frekvenssi viikossa vähintään 5 kertaa, pitää prostatan kunnossa!!

      Nuorilla miehillä ejakulointi tapahtuu unissakin usein ja sitten siihen normaali vietin toiminnot. Meillä ikämiehillä frekvenssi laskee, kun sen juuri meillä tulisi olla tuota viiden luokkaa per viikko!!

      Yli 50v, milloin sinun PSA kontrolloitiin viimeksi? Vuosittainen verikoe meille paikallaan! Muistakaa pyytää lääkäriltänne labralähete!!

    • Mikä ihmeen tumputus-vinkkipalsta tänne on avattu? Pitikö tällainen viestiketju puhaltaa uudelleen eloon?

      Viisi kertaa viikossa pitää näköjään ejakuloida! Voi pyhä piimä! Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin: Kyllä, se on syntiä. Ja kyllä se erottaa Jumalasta, jos se tarkoittaa, että Jumala jää kakkoseksi.

    • DoctorT

      jan-hus, perustelusi erinomaisen lapselliset ja pitämättömät!!

      Sana ei puhu asiasta mitään. Äläkä sotke tähän Oholaa ja Oholibaa!!

      • Matt. 5: 28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        Ef. 5: 3. Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -

        1. Kor. 10: 31. Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

        Room. 14: 23. mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        1. Kor. 6: 19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
        20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

        Näitä ajatuksia voi itselleen esittää.

        Jos joku vaikka pystyisikin platonisesti onanoimaan - vaikea kuvitella - niin usein jo se, mikä JOHTAA ihmisen itsetyydytykseen on syntiä..


    • DoctorT

      jan-hus, höpöhöpöhöö!

    • matti60v

      on

    • DoctorT

      Piereskelykin on syntiä, koska lääketiede pitää sitä tarpeellisena ja terveellisenä!!

      TV:n katselu, elokuvat, reipas musiikki, iloinen mieli, ainaiset pidot, nekin ovat syntiä. Mutta vain niille, jotka ovat ottaneet oikeudekseen lisätä Sanaan omia käsityksiään!

      Jos Jumala olisi tämän osion ihmisessä tarkoittanut toisenlaiseksi kuin se luonnollisena on, olisi Hän sen Sanaansa kirjoituttanut niin Vanhan Liiton kuin Uudenkin Liiton kirjoittajien kautta. JA SE OLI SIELLÄ SELKEÄSTI JA YMMÄRRETTÄVÄSTI.

      Onania on muuta kuin masturbaatiota. Lukeaa Sanaa!

    • itsetyydyttävä uskov

      Ainakaan raamatussa itsetyydytystä ei mainita synniksi. Ja itse uskon, että raamattu on Jumalan sanaa.

    • luonnoll

      Raamattu ei kiellä itsetyydytystä. Älä turhaan koe syyllisyyttä asiasta. Seksuaalisuus on lahja Jumalan. Itsetyydytys on turvallista ja terveellistä. Seksi avioliittoon!

    • syntiaätehkäämmeee

      saviseutulainen

      2.8.2017 14:55

      Vaan, Jumalalle kiitos, tuota taistelua ei tarvitse omin voimin käydäkään.
      Vain turvaamalla Jeesukseen Kristukseen, Hänestä kokonaan riippuvaisena, Hänen puoleensa alati kääntymällä, Häntä avuksi huutamalla, saatamme vain perkelettä vastustaa.
      Silti lankeamme - koska kuitenkin annamme ajoittaen lihallemme vallan.
      Mutta saamme Jumalan armosta nousta aina uudelleen, syntimme tunnustaen ja niitä anteeksi Jumalalta anoen, Jeesuksen Kristuksen täydellisesti edestämme täytettyyn työhön, Hänen ristinuhriinsa, meidän tähtemme ja puolestamme vuodatetun verensä voimaan turvaten.

      Taistelu lihaa vastaan jatkuu niin kauan kuin uskova maan päällistä elämäänsä elää.

      ----------

      Room. 4:8

      Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

      -------

      1. kirje Timoteukselle 4

      1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

      2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

      3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

      4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;

      5 sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

      -----------

      Kol. 2:23

      Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      --------

      1. Kor. 6:12

      Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

    • syntiätehkäämmee

      Syy miksi uskoa koetellaan

      käytä.järkeä

      28.7.2016 9:11

      Jumala koettelee välillä ihmisten uskoa. Tähän on yksinkertainen syy.
      Jumala haluaa tietää ketkä osaavat käyttää järkeä ja ketkä uskovat "mihin tahansa".

      Useimmat uskovat hylätään tässä testissä, mutta aina joku pääsee siitä myös läpi.

      Vähän sama kun jos lapsi opettelee koulussa hyönteisistä.
      Kotona isä saattaa sanoa "hämähäkki on hyönteinen". Jos lapsi osaa käyttää järkeä, hän huomaa, että isä yrittää koetella (ei siis valehdella). Jos lapsi tietää että hämähäkillä on kahdeksan jalkaa, se ei voi olla hyönteinen. Lapsi käyttää järkeä ja läpäisee testin.

      Lapsi joka uskoo kyseenalaistamatta, uskoo että hämähäkki on hyönteinen koska isä sanoo niin.

    • syntiätehkäämmee

      fariseukset.loukkaantuu

      23.10.2016 18:27

      Langetessaan uskova murehtii ja haluaa tehdä parannuksen synnistä.

      Synninteosta voi todeta, että kaikki lankeavat syntiin enemmän tai vähemmän myös uskoontulon jälkeen. Se on kuitenkin eri asia kuin synnissä eläminen. Kukapa esimerkiksi ei olisi langennut ylpeyteen, ulkokultaisuuteen, vihaan, katkeruuteen jne...

      Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!

      Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.

      Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

      Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!

      Tähän yllä olevaan kuvaan on hyvä sijoittaa Mooseksen sauva, jonka nokassa on käärme!

      Tuo käärme on se jota meidän tulee tuijottaa. Se on peilikuvamme "te kyykäärmeen sikiöt" jossa näkyy meidän syntyisyytemme.

      Me helposti katsomme itseämme ohi tuon sauvan, synnittömänä, koska Jeesus on meidät jo kirkastanut.

      Silti se ei mene niin, kuten yllä jo kuvailin. Jo pelkästään kaikki mitä syömme tai juomme, on jollain tavalla syntiä, ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa.

      Jos onnistummekin jossain toisessa, me emme kukaan onnistu kolmannessa ja jälleen joudumme nöyrtymään Raamatun tässä kohtaa hyvin armottomiin totuuden sanoihin, jos olet rikkonut yhdenkin käskyn, olet rikkonut ne kaikki,

      joten yks lysti miten hyvin kilvoittelet, vain pääasia että kunhan kilvoittelet ja katsot herkeämättä sinun omaa käärmettäsi, peilikuvaasi välimiehessäsi, Jeesuksen sauvassa.

      Silloin ei pääse käärme puremaan synnittömyytesi valheellisen illuusion, eli tekojen ylpeytesi tähden.

      Varsinainen pelastustie on hyvin yksinkertainen: Usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan, joka tuli maailmaan ottamaan koko syntitaakkamme päälleen, vain kuollakseen meidän puolestamme. Uskomalla tähän lunastusvereen, sillä uskolla pelastumme, emme tekojemme kautta.

      Kaikki muu tulee sitten ymmärrettäväksi kun otat tämä Jeesuksen Hengen vastaan Herraksesi ja vapahtajaksesi. Siitä alkaa uusi elämä!

      • Anonyymi

        ITSETYYDYTYS EI OLE SYNTI! Miksi Jumala loi naiselle klitoriksen, täh?

        Seksuaalisuus on aina ollut ja tulee olemaan hengellistetty osa-alue, jota se todellakaan ei ole!! Itsetyydytys kohtuudessa ja normaalissa tarvehierarkiassa, on ihmisyyttä! Karttakaa näitä uskovaisia, jotka siihen yksityisyyteesi puuttuvat!

        DoctorT


    • Anonyymi

      mieluummin otan vastaan itserunkkauksesta lankeavat rankaistukset kuin annnan periksi ja menen avioon. Pystyn kuitenkin 2.5 viikon välein 1-4 kertaa runkkaamalla pitäytymään ulkona aviosta, avosta, pikasuhteista ja maksullisista, enkä mielisairaisuuteni takia kyllä pystyiskään ihmisyhteyksiin joten pakko vaan runkata vielä 40-vuotiaanakin vaikka se rankaistukset fakittaa niin ettei tekis lähes mieli ees alkaa onanoita tai kehitellä mitään munanpystytysfantasioita. Odotan vain sitä päivää että saan jonkun antiseksuaalisuuden armolahjan ja pystyn lopettamaan onanoinnista haaveilunkin

    • Anonyymi

      Jos munasi viettelevät sinua, hakkaa ne pois

    • Anonyymi

      Miksei seksuaalisuutta voida poistaa niiltä joille ei ole annettu naimisiinmenokykyä. Avioitumiskykyinen pystyy kuulimma ja ymmärrimmä laukeemaan morkkiintumati vaimoonsa vaikka kahdesti päivässä mutta kun 40v mielisairas heterovanhapoika laukee kolmen viikon jälkeen jappastuaan ensin toki tuntitolkulla tilanteessa että pitäskö laukasta ittensä että himo lakkaisi taas puoleksitoista viikokis vaivaamasta ja elämää estämästä, niin sit ku helpottaa olonsa niin kuitenki kehittyy muutamassa minuutissa jälkifakitus ja ainaaknsaamatotmuus ja rankaistuksenoottelua onkin seuraavat puoli viikkoa, jonka aikana raivokohausherkkyys on punaasella.
      Sitten kun on rankaistuksen lusittu ja alkaa taas panetus hiipiä päälle niin rupee myös työkyky palailemaan ja se pysyy niin kauan ku pystyy panetuksen jalostamaan työntekotarmoksi

    • Anonyymi

      Onko maksullisen naisen / miehen käyttäminen synti?

      Kaikkina aikoina on maksullisia miehiä/naisia ollut!
      Pyhäkköportot ja pojat olivat hyvin yleisiä!

    • Anonyymi

      Ei kait kerran kuukaudessa ole syntiä mutta eikö raamattu puhu liiallisuudesta eli jatkuvasta runkkaamisesta tyyliin tunnin välein...

    • Anonyymi

      Ei tässä maailmassa pysty kukaan synnitön olemaan. Nyrkkisääntönä itsetyydytys on väärin ja siten syntiä, mutta minkäs teet, jos ei muuta mahdollisuutta ole sairauden tai kumppanin puutteen takia. Tarve voi myös lakata itsestään vanhuudessa.
      Itsetyydytystään ei tarvitse koko maailmalle julistaa. Kehtaa olla sen asian kanssa Jumalasi edessä, niin saat anteeksi 70 x 7!
      Ihminen tekee syntiä koko ajan, joka päivä ajatuksin sanoin ja töin. Ei seksuaalisuus ole niistä turmiollisin. Kymmenen käskyä on hyvä pitää mielessä, vaikka ei sitäkään pysty täysin, sydämestään pitämään. Suomen lakia tulee myös totella, on rangaistavaa tappaa, varastaa, pettää, mutta ei itsetyydytys eikä edes pahat ajatukset eivätkä kaikki sanatkaan jne.
      Onania ja itsetyydytys ovat eri asioita. Raamattu ei puhu itsetyydytyksestä missään selvästi.
      Ihmettelen miten eunukit pärjäsivät?

      • Anonyymi

        Kaikki mennessään liiallisuuksiin on syntiä joka vie pois jumalan rakkaudesta eihän kukaan voi palvella kahta herraa...


      • Anonyymi

        Niin no uskoisin että pelkän ajottain kiusaavan panetuksen tähen ei kannata avioitua, jollei ole henkisiä tahi sosiaalisia avuja perheenpitoon, jos siis on syntyjään jo henkisesti toimimaton avioliittoa ajatellen tai jos on elämä runnonut sellaiseksi. Jos menee sellaisena/tällaisena vajaamielisenä naimisiin vain jotta saisi vakuuttua voivansa esileikkiä ja laueta Jumalanmielen mukaisella tavalla hyvin omintunnoin, tarvittemati tuntea siintä morkkista niin, niin on se aika pieni lohtu siintä että täytyisi sitten myös osata se perheenpito, vastuunkantelu ja mahdollinen lastenkasvatus. Noissa jutuissa jos/kun kusee niin tulee joka tapauksessa kasvavaa fakitusta ja itsevihaa joka syö huolella huojennuksen, joka kerkesi syntyä siintä että ainakin seksuaalisia tarpeitaan ryhtyi harjoittamaan siunatuilla tavoilla, kuista ei tarvi potea huonoa omaatuntoa tai odottaa penalttiai
        Niin että mieluummin tämöisenä avoitumiskyvyttömänä mutta kuitenkan kiihoittumiskykyisenä naisentarvitsijana ottaa vastaan rankaistukset ja morkkikset joita saa parin kolmen viikon välein siedettäväkseen. Ja sen helpotuksen, jonka katson minulle syntyvän sillä etten ota isän osaa ja luo perhettä, ajattelen hyvittäväni sillä että pitättäydyn sitten kaikista ihmisiinselantumisista eli tässä tapauksessa avosuhteista tai pikapanoista


    • Anonyymi

      Itsetyydytys on sille synti, joka itse kokee sen synnilliseksi toiminnaksi.
      Koska itsetyydytys on hekumallisten ajatusten seuraus, niin itse teko ei ehkä ole syntiä, vaan se hekumointi, sillä hekumoitseva on jo eläessään kuollut pois kaikesta siitä, mihinkä Herra tahtoo uskovan johdattaa Jeesus-tiellä.

      • Anonyymi

        Terveyden takia kannatan itsetyydytystä. Mikään himohan tämä ei ole. Sitten kun löytää sen puolison niin vehkeet toimii. Se on kuin tekohengitystä. Itse näen että vehkeiden ei kannata ruostua. Tulee muuten suuria pettymyksiä sille puolisolle. Muutenkin kannattaa elää terveellisesti. Noukkia marjoja syksyisin ja pitää yleistervedestä huolta paikallisella punttisalilla.

        Minulla on ilmainen punttisali tässä taloyhtiössä. Niin taikka näin niin ei tule pettymyksiä kun pitäisi perhe perustaa.

        Mb_76


    • Anonyymi

      Henki on vahva mutta liha heikko antakaa heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä tekevät

    • >>Miten siitä sitten voi pidättyä? Onko ketään uskovaista, joka ei harrastaisi sitä?>>

      Minä.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Kyllä ne himot siitä laantuvat, kun ikää tulee, eikä ala rassaamaan viagran yms. tabujen kanssa. Ja vaikka se jortikka joskus nostaisikin nokkaansa jopa 7-kymppisellä, ei ole pakko alkaa humputtaa..

    • Anonyymi

      Kristillisesti oikeampi tapa on käyttää maksullisia seksipalveluja.

    • Anonyymi

      Eemil Anton tietää:

      >>"Mäkipelto avaa lopussa, ettei saanut helluntaiseurakunnassaan koskaan tyydyttävää vastausta siihen, onko itsetyydytys hyväksyttävää ja että aikuisuuteen asti ”seksuaalisuuteen liittyi yhteisössä opittu syyllisyyden kokemus”."
      >>"Nostan todella hattua siitä, että Mäkipelto uskaltaa kirjoittaa julkisesti näin henkilökohtaisesta asiasta. Sympatiseeraan ja ymmärrän. Oma kokemukseni oli se, että löysin juuri oikeassa iässä eli yläasteen lopulla selvän opetuksen katolisesta katekismuksesta, että itsetyydytys ei ole oikein. Opetus resonoi myös omantuntoni kanssa. Syyllisyyden kokemukseen taas löytyi ja löytyy kirkosta sakramentaalinen balsami eli rippi: synnintunnustus ja synninpäästö."
      https://hapatusta.net/2023/11/06/sensuroitu-arvio-vuoden-teologisesta-hittituotteesta/

    • Anonyymi

      Sitä toisinaan muistelee että kun runkkaa vaikka 2 vkoa hammasta purtuaan viimein ja sitten vaikka kolmesti kin lastit nakkaa, että lähtisi naisenhimo edes kahdeksi viikoksi mutta pentele kun se herää sillä vaan eloon ja panettaa taas seuraavana päivänä, t : 40 v tunputtanut vanhapoika. Onneksi tunputus vie kuitenkin morkkikseen josta syntyy aikaansaamattomuuuta ja päättämättömyyden tila, jonkinlainen fakkiintunut odottelu. Vihutus itseä kohtaan paisuu ja lopulta räjähtää jostain piennestä vastoinkäynnistä, jollon alkaa toipuminen ja uskallus ottaa taasen riskejä, ei tosin kyllä sitä elämän tärkeintä riskiä ikinä, koska alitajunnassa mullova itseviha estää käyttäytymästä itseä kohtan siten että että minsuta tulisi siedettävä, saati viehättävä

      • Anonyymi

        En tykkää juuri tuosta pikadepressiosta ja heikkoudesta,m ikä syntyy tumputtelun jälkeen. Tulee miehestä veltto säkki ja ottaa päähän.


    • Anonyymi

      Mäkipelto avaa lopussa, ettei saanut helluntaiseurakunnassaan koskaan tyydyttävää vastausta siihen, onko itsetyydytys hyväksyttävää ja että aikuisuuteen asti ”seksuaalisuuteen liittyi yhteisössä opittu syyllisyyden kokemus”.

      Nostan todella hattua siitä, että Mäkipelto uskaltaa kirjoittaa julkisesti näin henkilökohtaisesta asiasta. Sympatiseeraan ja ymmärrän. Samalla täytyy todeta, miten vastakkainen kokemus minulla oli katolisessa kontekstissa – ja miten tällainenkin asia voi vaikuttaa sitten siihen, mitä Raamatusta haluaa suurelle yleisölle pitää esillä. Oma kokemukseni oli se, että löysin juuri oikeassa iässä eli yläasteen lopulla selvän opetuksen katolisesta katekismuksesta, että itsetyydytys ei ole oikein. Opetus resonoi myös omantuntoni kanssa. Syyllisyyden kokemukseen taas löytyi ja löytyy kirkosta sakramentaalinen balsami eli rippi: synnintunnustus ja synninpäästö.

      https://hapatusta.net/2023/11/06/sensuroitu-arvio-vuoden-teologisesta-hittituotteesta/

    • Anonyymi

      10-20-vuotiaakksi runkkasin estoitta. 2-kypäsenä luin yhest kirjasta muistutukseksi tä seo syntiä ja siintä lähin oon runkannu pitkin hampain ja pitkällisen henkisen taiston jälkeen yleensä, mutta kuten aina, fakkiintunut isseeni jokaisen lankeemuksen jälkeen. No, onneksi taivaassa pääsee eroon seksuaalisuudesta. mutta jos joutuuki helvettiin niin ei pääsekkään, eikä pääse millään toteuttaan mitään puutteitaan ja tarpeitaan

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      415
      2849
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2070
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      327
      1671
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1632
    Aihe