Hei!
Olen nyt jäänyt hoitovapaalle, ja aion pysyä kotona vielä reilun vuoden verran. Tämä oli avomieheni ja minun yhteinen päätös. Äitiyslomalla sain ihan hyvin rahaa, tulojeni mukaan joten asiat eivät silloin vielä juurikaan muuttuneet. Nyt kuitenkin kun olen jäänyt kotihoidontuelle, saan kuukaudessa n.260e. Hoitolisää en saa koska mieheni tulot ovat liian suuret. Lapsilisä on myös tullut minun tililleni. Asumme mieheni omistamassa talossa jonka lainaa mieheni lyhentää yksin, hänen talonsahan tämä on. Hän maksaa pitkin hampain suuret laskut, sähkölaskun, vesilaskun, tv-maksut ja vakuutukset. Nämä eivät kuitenkaan tule kuukausittain. Ja sitäpaitsi, mistä mina sellaiset rahat repäisisinkään... (: Tiedän kuitenkin että mieheni tekee jokaisen euronsa eteen kovasti töitä!
Kuitenkin, mieheni on lapsemme syntymästä asti ollut sitä mieltä että lapsilisät tulisi laittaa hänen omalle tililleen säästöön. Olen sanonut että voimme laittaa kunhan menen itse takaisin töihin ja on varaa hänelle ne rahat säästää. Mielestäni kuitenkin lapsilisä on tarkoitettu lapsen elättämiseen, jos on varaa niin ne talletetaan. Lisäksi mieheni valittaa jos joutuu kaupassa maksamaan viikon ruoka-ym.ostokset (n.100e)
Olen hänelle yrittänyt joka kerran valaista tilannetta ja kertoa että voisin aivan hyvin itse ne maksaa, ja maksaisinkin, jos ei yli puolet kuukausituloistani kuluisi siihen. Käyn itse viikolla ostamassa esimerkiksi vaippoja, ruokaa, pesuaineita ym.. Tämänhetkiset tuloni kuitenkin ovat murto-osa mieheni tuloista. Hän kyllä joskus kysyy tarvitsenko rahaa, sitä kun en ole ikinä ollut hyvä pyytämään... Jos kuitenkin nielen ylpeyteni ja sanon tarvitsevani, hän tiuskaisee että taasko olen kaikki rahat tuhlaillut... Ei ihan mene tasan raha-asiat meillä muutenkaan, mieheni humputtelee missä haluaa ja ostaa mitä haluaa hetken mielijohteesta. Itse joudun laskemaan senttejäni ruokakaupassa. Tätä hän ei kuitenkaan näytä millään ymmärtävän.
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
Kutista kaikki kommentit
sentit säästöön!
3.2.2012 12:47
0
Sulje
Lisään vielä että mieheni tekee 24/7 töitä. Hän viettää arki-iltaisin kotona hyvänä päivänä puoli tuntia ennen kuin lapsemme menee nukkumaan. Viikonloppuisinkin hän ravaa töissä vähän väliä... Eli kaupassa käynti jää minun vastuulleni lähes aina.
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
hälytyskello soi
8.2.2012 17:34
2
Sulje
Älä hyvä ihminen usko 24/7 työntekoon.Siellä on muut metkut mielessä.Vieras nainen tai joku salarakas jossain.Sinuun on kyllästytty.Ota heti selvää ennenkuin olette suuremmassa suossa.Kysy työpaikalta pomolta onko töitä 24 t vuorokaudessa???? Jo työaikalakikin sen sanoo että HALOO .
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
---
3.2.2012 12:56
10
Sulje
Sano sille miehelle, että saa ihan mielihyvin laittaa esimerkiksi lapsilisän verran rahaa lapselle säästöön omasta palkastaan, kun hänellä kerran rahaa on. Tai vaihtoehtoisesti voi maksaa sinulle vaikka muutaman satasen kuukaudessa rahaa, että saat kustannettua perheelle ruuat ja muuta tarvittavaa, niin sinä voit sitten laittaa ne lapsilisät lapselle säästöön.
Minun mielestäni ehdottomasti miehenkin tulee maksaa oma osuutensa perheen elättämisestä, jos yhteisesti on sovittu, että äiti jää kotiin lapsen hyväksi. Ei se ole vain äiti, joka lapsesta maksaa.
VASTAA
Jaa viesti
Lihassäie ehkä poikki
osmo 53
1
214
Vastaukset
- Mauno-Kyllikki
Täälläkin on saanut lukea kauhukokemuksia tuosta perseen peukutuksesta. Mistä siinä on oikeen kyse ja millaiseen lopputulokseen sillä oikein pyritään?
Mikä tämän peukutuksen terapeuttinen tarkoitus on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161