Tulipahan luettua uusimman Moottori -lehden vieraskynä-palsta, jossa tiedotuspäällikkö Vuorenpää Suomen Vakuutusyhtiöiden Keskusliitosta pelotteli tyhmiä autonostajia käytettynä ulkomailta tuodun auton riskeistä ja kuinka ne ovat paljon huonompia myitäviä kuin "virallisen" maahantuojan tuottamat autot. Artikkelissa minua eniten häiritsee se, että koko ajan painotetaan tuontikaaran huonoa jälleenmyyntiarvoa ja mahdollisesti epäselvää historiaa. Kuitenkin Suomessa esim. J. Rinta-Jouppi tuo jatkuvasti Saksasta käytettyjä autoja ja he ovat lehtiartikkelissakin myöntäneet että ne ovat hyviä. Onko tosiaan niin, että autokauppiaat valikoivat Saksasta kaikki hyvät autot ja sitten yksityishenkilöille jätetään romut? Kyseessä taitaa kuitenkin olla Autoliiton ja autokauppiaiden yhteistyö, jolla halutaan vähentää yksityistä autontuontia. En enää osta kyseistä lehteä, koska näyttää vahvasti siltä, että se on pelkästään autokauppiaiden propagandalehtinen.
Moottori-lehti
5
1935
Vastaukset
- Artikkeli
tulliin. Voivat sitten siellä paremmin ratkoa "päivän hintoja"
- Tirlittan
Moottori on autoliiton jäsenlehti. Autoliitto on autokaupan edunvalvoja-järjestö. Vaikka liitolla on myös henkilöjäseniä, niin sen tärkein sidosryhmä on yritysjäsenet, eli autokaupan eri portaat ja ammattiliikenteen harjottajat.
Tämä asetelma tuli erittäin selvästi ilmi Siilinin autoverotaistelun aikana. Autoliitto pysytteli hiljaa koko ajan eikä järjestänyt minkäänlaisia veromuutoksia tukevia tempauksia. Jupakan jälkeen muistivat kehaista, että autoliiton jäsen Antti Siilin voitti hallituksen, eduskunnan, tullin ja valtiovarainministeriön.- paviliaani
Ei kai Autoliiton rooli tässä maassa vähänkin
asoita seuraavalle ole mikään yllätys. Juuri niinkuin edellä mainittiin. Kyllä propaganda
näyttää aina jonkinverran satoa kantavan. Omassakin tuttavapiirissä ihan vakavalla naamalla eräs kysei, että ihanko totta niihin tuontiautoihin pitää kaikki lämppärit ja laturit vaihtaa. Kyllä ne hämärät taustatkin ovat enemmän härmälandian autojen kuin esim. Saksasta tuotujen ongelma. Saksasssa kun kaikki edeliset omistajat on suoraan rekisteriotteessa näkyvissä. - R-Juippi
paviliaani kirjoitti:
Ei kai Autoliiton rooli tässä maassa vähänkin
asoita seuraavalle ole mikään yllätys. Juuri niinkuin edellä mainittiin. Kyllä propaganda
näyttää aina jonkinverran satoa kantavan. Omassakin tuttavapiirissä ihan vakavalla naamalla eräs kysei, että ihanko totta niihin tuontiautoihin pitää kaikki lämppärit ja laturit vaihtaa. Kyllä ne hämärät taustatkin ovat enemmän härmälandian autojen kuin esim. Saksasta tuotujen ongelma. Saksasssa kun kaikki edeliset omistajat on suoraan rekisteriotteessa näkyvissä.Liikkeet tuovat niitä halvempia romuja ja myyntihinnaltaan 30 000 euron autossa on siis jopa 8000 euron kate. Yksityinen voi etsiä tämän summan verran paremman auton.
En ostanut tuontiautooni talvirenkaita, en lämppäriä, akkua enkä huohotinvastusta.
Lohkolämmittimen hankin (asennettuna 140 euroa) ja ruostesuojautuksen teetin, hinta alle 250 euroa. Lisäksi normaalit huollot.
Takana on 30000 edullista kilometriä turbollisella diiselautolla. Olihan se ostohinnaltaan kallis, mutta kun piti löytää hyvä. Naureskelin kun kaveri maksoi merkkiliikkeessä perusmallin bensakoneisesta reilut neljä tuhatta euroa enemmän vaikka oma auto oli kalleimmasta päästä saksassa, verotkin maksoin kiltisti täysinä ja kaikista varusteista.
En valinnut edes vähiten ajettua, vaan tämä oli yli 30-50tkm enemmän ajettu kuin muut huonompikuntoiset.
Kaverini siis maksoi autosta käytännössä tuplahinnan siihen nähden mitä tälläisen arvo nykyään on, mukana on tietenkin rahoituksen kulut ym. - Ei tiiseliä
R-Juippi kirjoitti:
Liikkeet tuovat niitä halvempia romuja ja myyntihinnaltaan 30 000 euron autossa on siis jopa 8000 euron kate. Yksityinen voi etsiä tämän summan verran paremman auton.
En ostanut tuontiautooni talvirenkaita, en lämppäriä, akkua enkä huohotinvastusta.
Lohkolämmittimen hankin (asennettuna 140 euroa) ja ruostesuojautuksen teetin, hinta alle 250 euroa. Lisäksi normaalit huollot.
Takana on 30000 edullista kilometriä turbollisella diiselautolla. Olihan se ostohinnaltaan kallis, mutta kun piti löytää hyvä. Naureskelin kun kaveri maksoi merkkiliikkeessä perusmallin bensakoneisesta reilut neljä tuhatta euroa enemmän vaikka oma auto oli kalleimmasta päästä saksassa, verotkin maksoin kiltisti täysinä ja kaikista varusteista.
En valinnut edes vähiten ajettua, vaan tämä oli yli 30-50tkm enemmän ajettu kuin muut huonompikuntoiset.
Kaverini siis maksoi autosta käytännössä tuplahinnan siihen nähden mitä tälläisen arvo nykyään on, mukana on tietenkin rahoituksen kulut ym.Siinäpä häviät diisselis kans.
Tottakai oikeasta bensa-autosta kannattaa maksaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753587
- 622694
- 812617
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582408Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1912337Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2482112- 431912
- 441759
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151471EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491408