Kenet kastetaan?

???

Tuolla alempana en saanut vastausta selvään kysymykseeni, että kenet sijaistoimituksessa kastetaan.

28

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Odotan edelleen vastausta. Sanotte, että kuolleita ei kasteta. Sijaistoimituksessa kastetaan siis sijainen. Mitä se sijainen tekee useilla kasteilla? Sanotte, että kuolleetkin tarvitsevat kasteen, mikäli heitä ei ole eläessään kastettu, mutta heitä ei kuitenkaan kasteta?

      Siis täysin turhaa touhua!

      • Toimimme kuolleiden sijaisina. Kuollut voi hylätä tai ottaa vastaan hänen puolestaan tehdyn kasteet ja muut evankeliumiin kuuluvat toimitukset. Sijaistyö on olennainen osa evankeliumia. Kristus teki suuren sijaistyön antaessaan henkensä saadakseen aikaan kaikkien ylösnousemuksen ja sovittaakseen niiden synnit, jotka ottavat evankeliumin vastaan.

        Evankeliumin toimitukset ovat yksilökohtaisia. Sellaisia ovat myös sijaistoimitukset.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Toimimme kuolleiden sijaisina. Kuollut voi hylätä tai ottaa vastaan hänen puolestaan tehdyn kasteet ja muut evankeliumiin kuuluvat toimitukset. Sijaistyö on olennainen osa evankeliumia. Kristus teki suuren sijaistyön antaessaan henkensä saadakseen aikaan kaikkien ylösnousemuksen ja sovittaakseen niiden synnit, jotka ottavat evankeliumin vastaan.

        Evankeliumin toimitukset ovat yksilökohtaisia. Sellaisia ovat myös sijaistoimitukset.

        TarvItsevatko kaikki kasteen? Vai jaetaanko ihmiset eri kasteihin?

        Jos kuolleet tarviytsevat kasteen, mutta heitä ei kasteta, eihän touhussa ole mitään järkeä. Sijainen kastetaan moneen kertaan, vaikka yhdenkin pitäisi riittää.


    • raamattu puhuu

      Mitä kuollut ottaa vastaan silloin, kun joku kastetaan hänen puolestaan?

      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" Markus 16:16

    • Hän ottaa vastaan tuon kasteen. Emme tiedä, miten se teknisesti tapahtuu. - Ehkäpä eläytyen tuohon tapahtumaan?

      • ???

        Kastatteko siis kuolleita vai ettekö?


      • ??? kirjoitti:

        Kastatteko siis kuolleita vai ettekö?

        Emme kasta kuolleita, vaan teemme sijaiskasteita SILTÄ VARALTA, että kuolleet haluavat ottaa ne vastaan. Kaste ei suinkaan ole ainoa sijaistyö, jonka kuollut voi ottaa vastaan.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Emme kasta kuolleita, vaan teemme sijaiskasteita SILTÄ VARALTA, että kuolleet haluavat ottaa ne vastaan. Kaste ei suinkaan ole ainoa sijaistyö, jonka kuollut voi ottaa vastaan.

        Kuolleet eivät siis mielestäsi tarvitse kasteita eikä heitä kasteta. Touhu on siis täysin turhaa, koska eihän se sijainenkaan useita kasteita tarvitse.

        Toivottavasti tuo nyt oli lopullinen kantasi, koska on turhauttavaa kysyä aina uudestaan, koska yrität sekoittaa asioita lainauksilla Raamatusta tai Smithin kirjoituksista.


      • ??? kirjoitti:

        Kuolleet eivät siis mielestäsi tarvitse kasteita eikä heitä kasteta. Touhu on siis täysin turhaa, koska eihän se sijainenkaan useita kasteita tarvitse.

        Toivottavasti tuo nyt oli lopullinen kantasi, koska on turhauttavaa kysyä aina uudestaan, koska yrität sekoittaa asioita lainauksilla Raamatusta tai Smithin kirjoituksista.

        Jokainen eli myös kuollut, joka haluaa ottaa vastaan evankeliumin, tarvitsee kasteen. Se on evankeliumin ensimmäinen toimitus.

        Onko ajatuksesi jotenkin solmussa, koska sanot tällaista aivan asiaan kuulumatonta: "...eihän se sijainenkaan useita kasteita tarvitse."?


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Jokainen eli myös kuollut, joka haluaa ottaa vastaan evankeliumin, tarvitsee kasteen. Se on evankeliumin ensimmäinen toimitus.

        Onko ajatuksesi jotenkin solmussa, koska sanot tällaista aivan asiaan kuulumatonta: "...eihän se sijainenkaan useita kasteita tarvitse."?

        Jokainen tarvitsee kasteen, mutta jokaista ei kasteta.

        Jokainen tarvitsee vain yhden kasteen, mutta sijanen kastetaan useaan kertaan.

        Olet todella solmussa!


      • ??? kirjoitti:

        Jokainen tarvitsee kasteen, mutta jokaista ei kasteta.

        Jokainen tarvitsee vain yhden kasteen, mutta sijanen kastetaan useaan kertaan.

        Olet todella solmussa!

        Oletko solmussa vai lämpimiksesikö kirjoitat!
        Sijainen tarvitsee itseään varten tietenkin vain yhden kasteen, mutta niitä, joiden puolesta sijaiset menevät kasteelle, on miljoonia.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Oletko solmussa vai lämpimiksesikö kirjoitat!
        Sijainen tarvitsee itseään varten tietenkin vain yhden kasteen, mutta niitä, joiden puolesta sijaiset menevät kasteelle, on miljoonia.

        No miksei niitä miljoonia kasteta, jos he kerran kasteen tarvitsevat?

        Jos sijaiselle riittää yksi kaste, miksi hänet kastetaan miljoona kertaa?


      • ??? kirjoitti:

        No miksei niitä miljoonia kasteta, jos he kerran kasteen tarvitsevat?

        Jos sijaiselle riittää yksi kaste, miksi hänet kastetaan miljoona kertaa?

        Kaikki halukkaat kastetaan aikanaan. Ihmettelen ettet ymmärrä sijaisena olemisen merkitystä!


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Kaikki halukkaat kastetaan aikanaan. Ihmettelen ettet ymmärrä sijaisena olemisen merkitystä!

        Siis joskus myöhemmin kuolleet kastetaan?

        Miksi sitten teette nyt turhia puljauksianne, joissa ei kuolleita ei kasteta?


      • ??? kirjoitti:

        Siis joskus myöhemmin kuolleet kastetaan?

        Miksi sitten teette nyt turhia puljauksianne, joissa ei kuolleita ei kasteta?

        Koeta vihdoin sanoa niin kuin asia on! Kuolleita EI kasteta, vaan heidän puolestaan tehdään sijaiskasteita ja muita evankelimin toimituksia, koska ne on määrä tehdä maan päällä.

        Henkimaailmassa monet odottavat, että nuo toimitukset tehtäisiin. Ei ole mitään syytä viivyttää niitä.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Koeta vihdoin sanoa niin kuin asia on! Kuolleita EI kasteta, vaan heidän puolestaan tehdään sijaiskasteita ja muita evankelimin toimituksia, koska ne on määrä tehdä maan päällä.

        Henkimaailmassa monet odottavat, että nuo toimitukset tehtäisiin. Ei ole mitään syytä viivyttää niitä.

        Mielestäsi kaikki ihmiset tarvitsevat kasteen, mutta kuolleita EI kasteta. He siis kuuluvat alempaan kastiin, joka ei saa kastetta.


    • 'Turust

      Tapani on kertonut kasteiden alkavan merkityksellisessä mittakaavassa vasta odottamansa tuhatvuotisenvaltakunnan aikana.

      Mormonilaisten nykyisellä kastemäärällä ei ole merkitystä kuolleiden kokonaismäärään verrattuna.

      Turust

      • Suhtaudumme ihmisiin yksilöinä eikä kokonaismäärän osana.


      • 'Turust
        Tapani1 kirjoitti:

        Suhtaudumme ihmisiin yksilöinä eikä kokonaismäärän osana.

        Tuo äärimmilleen viety kirkon individualismi juuri muodostaa esteen kasteiden laajamittaiselle suorittamiselle.

        Turust


    • Entinen mormoni

      Sijaisena olemisen periaate taitaa olla sinulle epäselvä? Pari esimerkkiä.

      1) Olet nälissäsi, mutta et voi jostain syystä syödä. Minä syön sinun puolestasi vatsani täyteen.

      2) Olet väsynyt, mutta et voi nukkua. Minä nukun puolestasi.

      3) Kaipaat intiimiä läheisyyttä, mutta sinulla ei ole puolisoa. Minä - - - puolestasi.

      Asia ymmärretty?

      • Kasteen osalta tuo on ymmärrettävä aivan toisin.


      • Entinen mormon i

        Vielä tarkennusta. Kaikki nämä tehdään "siltä varalta, että kuollut ottaa nämä vastaan".

        Eli jos kuollut ei ole nälkäinen, menee aivan hukkaan se, että olemmesijaisina syöneet hänen puolestaan esimerkiksi Wieninleikkeen ja ranskalaiset perunat, jälkiruuaksi kinuskijäätelö.

        Nyt pitäisi olla selvää.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Kasteen osalta tuo on ymmärrettävä aivan toisin.

        Miksi? Miten? Onko kyseessä taas kaksoiskieli?


      • Entinen mormon i kirjoitti:

        Vielä tarkennusta. Kaikki nämä tehdään "siltä varalta, että kuollut ottaa nämä vastaan".

        Eli jos kuollut ei ole nälkäinen, menee aivan hukkaan se, että olemmesijaisina syöneet hänen puolestaan esimerkiksi Wieninleikkeen ja ranskalaiset perunat, jälkiruuaksi kinuskijäätelö.

        Nyt pitäisi olla selvää.

        Selvää on vain se, että tarkoituksesi on ivailla ja olla mukamas vitsikäs ja koettaa saada tyhjän naurajat puolellesi.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Selvää on vain se, että tarkoituksesi on ivailla ja olla mukamas vitsikäs ja koettaa saada tyhjän naurajat puolellesi.

        Sinä kyllä olet saanut naurajat puolellesi jo ajat sitten. On melko surkuhupaisaa yrittää seitellä, että kuolleet tarvitsevat kasteen ja samaan aikaan vakuuttaa, että kuolleita ei kasteta.


      • ??? kirjoitti:

        Sinä kyllä olet saanut naurajat puolellesi jo ajat sitten. On melko surkuhupaisaa yrittää seitellä, että kuolleet tarvitsevat kasteen ja samaan aikaan vakuuttaa, että kuolleita ei kasteta.

        Jos et ymmärrä selvääkin selvempää sijaiskasteen periaatetta, niin ymmärryksessäsi on vikaa. Kuitenkin luulen, että koetat provoilla asialla, vaikka hyvin ymmärrät mistä on kysymys. Jankkaaminen tästä päättyy tähän minun osaltani.


      • ???
        Tapani1 kirjoitti:

        Jos et ymmärrä selvääkin selvempää sijaiskasteen periaatetta, niin ymmärryksessäsi on vikaa. Kuitenkin luulen, että koetat provoilla asialla, vaikka hyvin ymmärrät mistä on kysymys. Jankkaaminen tästä päättyy tähän minun osaltani.

        Kysymyksenihän oli täysin selvä. Sanot aina, että kaikki tarvitsevat kasteen voidakseen ottaa evankeliumin vastaan. Sitten vakuutat, että kuolleita ei kasteta.

        Hyvä että älyät lopettaa jankkaamisesi, kun olet umpikujassa.


    • Entinen mormoni

      Sijaisena toimiminen on tullut selvitetyksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe