Tosi harhaan mennyt nykyhelluntailaisuus

?-?

TV7 ohjelma : "Polvijärven pastori : Profeetallisuuskoulutus"

Missä Raamattu mainitsee että profeetaksi pitää käydä kouluja?

EIkö Raamattu sano että profetia on armolahja?

Ja lahjaa ei voi opettaa.

116

8414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <>

      Elisalta kyseli profeettaoppilaat, olisiko henki heittänyt Elian vuorelle tai
      laaksoon.
      Profeettaoppilaat eivät tienneet että Elia oli hojeltunut tulissavaunuissa
      taivaaseen.

      Jeesuksen kerrotaan sanoneen,laki ja profeetat olivat Johannekseen
      (kastajaan) asti, tästälähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa.

      Paavali on profetoimisesta erimieltä Jeesuksen kanssa,joten ristiriita
      on ilmeinen.

      • Pääkonttorin mies

        Veijo Piipponen ei ole helluntailainen.


      • EiRohveetanOppilaita

        >>>>>>>>>>>>Jeesuksen kerrotaan sanoneen,laki ja profeetat olivat Johannekseen
        (kastajaan) asti, tästälähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa.<<<<<<<<<<<<

        "Laki ja Profeetat" ovat osat Heprean (kielisestä) Raamatusta "TaNaKista" , jossa on pää osat "Toora , Profeetat, Kirjoitukset " . Siis "Toora eli "Laki". TaNaK -eli Toora, Navi, Ketuvim.- Ta-Na-K. Eihän Jeesus sano että "profeetan" virka loppuu Johannes Kastajaan? Toki loppui siinä mielessä ettei enään Raamatun kaanoniin lisätty minkään "profeetan " julistusta , eikä ole mitään uutta ilmoitusta. Jokainen UT:n aikainen "profeetta" on alammainen Sille ilmoituksellle joka on Johannekseen asti.( Laki,Profeetat, Kirjoitukset)

        Apt.13:1."..Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, jota kutsuttiin Nigeriksi, ja Lukius, kyreneläinen, ja Manaen, neljännysruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, ja Saulus. 2. Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut". 3. Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään. 4. Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon...."


        "Laki ja Profeetat" kertovat Johannekseen asti, joka oli Messiaan edellä kävijä ,siis Johannes Kastaja, "yljän ystävä" joka esitteli yljän ja siirtyi sivuun Joh.3:27. "..Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. 28. Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty. 29. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi. 30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. ....... " vähetä..." siis siirtyä sivuun esittelyn jälkeen ylkähän( ja morsian) on juhlan pääkohde, ei hänen ystävänsä. Kummallista oma vanhurskaus puhetta että kristityn tulis vähetä? Ei vaan kasvaa Kristuksen tuntemuksessa ja elää Hengen , ei lihan mukaan. )

        KIrjoitukset jotka kertoivat mm. Johannes Kastajasta ". Mal.3:1."..Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot. ................4:5. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. 6. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi. ..."

        Joh.17: 10.".. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?" 11. Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen. 12. Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä." 13. Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta...."


      • EiRohveetanOppilaita

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanak
        "...Tanakista käytetään myös nimitystä heprealainen Raamattu. Juutalaisuus ei käytä sanaa Vanha testamentti, vaan se voi tuntua jopa loukkaavalta...."


      • Anonyymi

        Mulla on elisan eli saunalahden liittymä.


    • Usko Toivonen

      Pientä tarkennusta:

      Veijo Piipponen, Polvijärven pastori, on Polvijärven vapaaseurakunnan pastori.

      http://www.polvijarvi.svk.fi/?sid=8

      Profetian armolahja on todellakin armolahja.

      Muutoin en voi ottaa kantaa avaukseen, koska kannanotto edellyttäisi ohjelman
      läpikatsomisen, enkä sitä ole katsonut.

      • Markku Tampio

        Minkähän vuoksi Veijo Piipponen edelleenkin tituuleeraa itseään pastoriksi, vaikka hänellä ei ole pastorin titteliin oikeuttavaa pastorin valtakirjaa hallussaan?

        Sanoo olevansa syksyyn 2012 virkavapaalla, vaikka ei toimi enää edes virassaan..

        Ihmettelen moista jutskaamista.. Ja siksi kysyn asiasta, kun kerran kysyvä ei tieltä eksy..


      • sinisini1
        Markku Tampio kirjoitti:

        Minkähän vuoksi Veijo Piipponen edelleenkin tituuleeraa itseään pastoriksi, vaikka hänellä ei ole pastorin titteliin oikeuttavaa pastorin valtakirjaa hallussaan?

        Sanoo olevansa syksyyn 2012 virkavapaalla, vaikka ei toimi enää edes virassaan..

        Ihmettelen moista jutskaamista.. Ja siksi kysyn asiasta, kun kerran kysyvä ei tieltä eksy..

        Onhan presidenttikin presidentti kuolemaansa asti, samoin pastori on pastori kuolemaansa asti.

        Olen kiitollinen Kaikkivaltiaalle Jumalalle, että Hän on asettanut Aulikin ja Veijon julistamaan Jumalan sanaa niinkuin kirjoitettu on.

        Ymmärrän, että on rankkaa lähteä alituiseen matkoille. Rukoilen heidän puolestaan, että Jumala antaa heille voiman tärkeään työhön jota he tekevät tämän kansan keskellä. Ja rukoilen, että Jumalan sanansa levitä heidän kauttaan kaikkeen maailmaan. Niinkuin raamattu sanoo ja Jeesus on meille käskyn antanut.
        Rukoilen, että sinua joka luet tämän viestin, Jeesus ihanalla tavalla koskettaisi sydäntäsi suurella armollaan ja tulisit pelastumaan ja pääsisist ikuiseen elämään, sittenkun aika on. Amen


      • Hode
        sinisini1 kirjoitti:

        Onhan presidenttikin presidentti kuolemaansa asti, samoin pastori on pastori kuolemaansa asti.

        Olen kiitollinen Kaikkivaltiaalle Jumalalle, että Hän on asettanut Aulikin ja Veijon julistamaan Jumalan sanaa niinkuin kirjoitettu on.

        Ymmärrän, että on rankkaa lähteä alituiseen matkoille. Rukoilen heidän puolestaan, että Jumala antaa heille voiman tärkeään työhön jota he tekevät tämän kansan keskellä. Ja rukoilen, että Jumalan sanansa levitä heidän kauttaan kaikkeen maailmaan. Niinkuin raamattu sanoo ja Jeesus on meille käskyn antanut.
        Rukoilen, että sinua joka luet tämän viestin, Jeesus ihanalla tavalla koskettaisi sydäntäsi suurella armollaan ja tulisit pelastumaan ja pääsisist ikuiseen elämään, sittenkun aika on. Amen

        Kyllä kirjoittaja ei ymmärrä mikä Kristinusko on ollut ,mutta ei enään ole ollut sitten 325 jkr. pakana keisarin Konstantinuksen mahtipontisella käskyllä muutettiin alkuseurakunnan evankeliumi pakanoita miellyttäväksi valheeksi,jota valhetta myös Polvijärven pastori yhdessä opettaja Aulikki Hartikaisen kanssa levittävät saatanan piikkiin Luuk4:5-7.


      • harhaopettajia karta
        Hode kirjoitti:

        Kyllä kirjoittaja ei ymmärrä mikä Kristinusko on ollut ,mutta ei enään ole ollut sitten 325 jkr. pakana keisarin Konstantinuksen mahtipontisella käskyllä muutettiin alkuseurakunnan evankeliumi pakanoita miellyttäväksi valheeksi,jota valhetta myös Polvijärven pastori yhdessä opettaja Aulikki Hartikaisen kanssa levittävät saatanan piikkiin Luuk4:5-7.

        Ja kälä kälä.
        Tuolla te puolustatte kaikenlaista vailla järjestystä olevaa epäraittiutta.

        Kirkon ikiaikaiset viholliset taas äänessä.

        Kirkko on Jumalan oman työn tulos, järjestäytynyt kristillinen seurakunta, kuten toisaalla oli / on juutalaisuus. Kirkon liturgiat muistuttavat juutalaista liturgiaa, ne ovat kuitenkin toisenlaiset, sillä usko on toisenlainen.

        Kirkon syntyhistoria on vuorilla kulkeneessa Jeesuksessa Kristuksessa, joka saarnasi ulkoilmassa kansanjoukoille, ihan siitä käytännön syystä, että kymmenientuhansien ihmisten olisi ollut vaikea ahtautua sen aikaisiin synagoogiin, joihin eivät edes olleet tervetulleita. "N. 5000 miestä, lisäksi naisia ja lapsia" = muutama kymmenen tuhatta ihmistä, jos oletetaan tuolloisiin perheisiin kuuluneen keskimäärin 4-10 lasta. Jeesuksella itsellään oli useita sisaruksia, eli veljiä ja sisaria, muist. ainakin 3-4 veljeä ja 2 sisarta.

        Mutta tästä ei seuraa, kuten helluntailaisuus on aina opettanut, että kristittyjen tulisi aina kokoontua ulkoilmassa; istua nurmikolla, satoi tai paistoi, odottaa, että taivaalta alkaisi tippua leipää ja silakoita, eikä missään tapauksessa kauniissa kirkoissa ja kuvitella näin täyttävänsä Jumalan tahtoa.


      • syxy

        Ihmettelen minä miten ne kaikki tuhannet ihmiset siellä ulkona ovat pystyneet kuulemaan Jeesuksen puhetta? Perimmäiset ainakaan. Höh.


      • vanhanaikainen

        Onkohan unohtunut Jeesuksen sanat:MINÄ OLEN SAMA EILEN,TÄNÄÄN JA IANKAIKKISESTI. Ei siinä jonkun pakanakeisarin julistukset mitään paina.


    • SITÄ SE EKUMEENINEN HENKIVALTA TUO HELLUNTALAISUUTEN.. ELIKÄ KIRKKO JA SAASTETTA ...

      • häh

        Milloin mahdat tajuta että tällä ei ole mitään tekemistä helluntain kanssa !!

        olsisko se liikaa pyydetty hähä !


      • Suuresti ihimettelvä

        Täällä menee puurot ja vellit koko ajan sekaisin. Vapaakirkko ja vapaakirkollinen ei ole sama kuin helluntailaisuus tai helluntailainen. Ja ilman vihkimistä ei ai Aulikki Hartikainen ole vaimo kenellekään, mutta vihkimisen jälkeen ainakin juridisesti vihityn miehensä vaimo. Olis hyvä pysyä asioissa piirulla.


      • ohohoooo

        Sitä sse savonarolan hulluus tuo esiin. Olet pelle ja pellenä pysyt! Sinua ei vboi ottaa vakavasti kukaan sillä sinä olet todella naurettava pelle. Oot tietävinäsi asioita ja et sitten tiedä yhtään mitään. Sun vaan on pakko meuhata ja melkata palstalla. Sinun egosi on niin alakantissaq, että sitä pitää nostaa konsitlla millä hyvänsä. Olet naurettava narsisti!


    • DoctorT

      Profeetaksi ei voi kouluttautua, ENNUSTELIJAKSI JA VALHEPROFEETAKSI KYLLÄ!

      Nokia MIssion harrasti samaa harhaa kuin tämä "pariskunta" TV 7:ssä.

      HARHAOPETTAJIA! Katsokaapa tarkkaan kun Piipponen puhuu; puhetta tulee kyllä, mutta se ei kulje oman pään ja sydämen kautta. Katsokaa silmiä, jotka eivät kohdennu kuulijaan! Sama piirre oli myös Koivistolla!

      Kun puhuu soopaa, ihminen on rakennettu niin, ettei sitä voi peitellä. Silmät, sielun peilit, paljastavat kaiken.

      • Vakava kysymys

        Miten edustamasi korppikotka kristillisyys rakentaa Jumalan valtakuntaa?


      • henkinen, kehitys
        Vakava kysymys kirjoitti:

        Miten edustamasi korppikotka kristillisyys rakentaa Jumalan valtakuntaa?

        Mitäs sanot tästä alla olevasta henkisen kehityksen opista?

        http://www.henkinenkehitys.fi/


      • Markku Tampio

        On ymmärrettävä, ettei tv7:n Polvijärven pastori-ohjelmassa Piipponen opetakaan kuulijoita vaan Hartikaista. Vaimonhan tulee olla alamainen miehelleen, kun ei ole lupa oma-alotteisesti puhua saatika opettaa kuulijoita. Siksihän Piipponen katsoo kaikenaikaa Hartikaiseen, koska opettaa tälle asioita..

        Katsojat ja kuulijat arvostelevat sitten jälkeenpäin opetuksen tason..

        Koiviston tyyliä en tiedä..


      • ToinenSuunta
        henkinen, kehitys kirjoitti:

        Mitäs sanot tästä alla olevasta henkisen kehityksen opista?

        http://www.henkinenkehitys.fi/

        Parantajia ajassamme, mutta millaisia?

        Pinta voi kiiltää, mutta pinnan alla voi olla kristinuskolle vaarallinen eksytys. Jumalan Henki ei koskaan toimi vastoin Jumalan Sanaa, eikä kiellä sitä vähimmässäkään määrin.

        Ihminen etsii vaivoihinsa ja sairauksiinsa apua monelaisista kohteista. Nyky päivän lääketiede auttaa monelaisten oireiden lievittämisessä, mutta itse taudin tai vaivan syy ei aina ole pillereillä eikä kiturgin veitsellä autettavissa, niinpä apua aletaan etsiä muista kohteista .Jo vanhasta Jobin kirjassa on luettavissa (Job.2:4 ) ".."Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä..."

        Spiritualistien toiminnassa on näenäisesti samantapaisia asioita kuin kristinuskosssa, mutta he kieltävät kristinuskon keskeisiä asioita.

        Spiritualististen yhdistysten jäsenlehdessä " Henkinen kehitys" 1./ 2011 kirjoitetaan sivulla 4.
        "..Me emme hyväksy, että Jeesus kuoli vapauttaakseen meidät synnistä. Tämä ajatus on kristinuskon pohja ja siinä opetetaan oppia toisen puolesta tehtävästä sovituksesta..."

        Siellä missä kielletään syntien sovitus , vaikuttaa joku toinen voima. Jumalan Henki yhtyy Jumalan Sanan ilmoitukseen sovituksesta.

        1.Joh.2:1."..Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. 2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien..."

        1.Joh.4:1."..Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. 2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; 3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa..................... 9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. 10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi...."


        Spiritualististen yhdistysten jäsenlehdessä " Henkinen kehitys" 1./ 2011 kirjoitetaan sivulla 4.
        "..Me emme hyväksy, että Jeesus kuoli vapauttaakseen meidät synnistä. Tämä ajatus on kristinuskon pohja ja siinä opetetaan oppia toisen puolesta tehtävästä sovituksesta..."

        Lainaus: "Henkinen kehitys" lehti No: 3 / 2010 sivulta 4."...Nykypäivän spiritualismin katsotaan yleisesti alkaneen vuonna 1848 Hydesvillen koputuksista. Historian perusteella tiedämme kuitenkin, ettei yhteys henkimaailman kanssa ole mikään uusi asia. Nykypäivän spiritualismin synnystä alkaen ja yhtenä alan järjestönä tunnetun Spiritualists’ National Unionin (SNU) perustamisesta lähtien olemme todistaneet jo 162 vuoden ajan, että aineellisesta maailmasta kuolevat syntyvät uudelleen toiseen näkymättömään maailmaan, jota nimitämme henkimaailmaksi. Tarpeen tullen he löytävät keinon päästä yhteyteen kanssamme joko meedion välityksellä tai jotenkin muuten..."

        Henkiparannus - Healing

        Lainaus internet sivulta : https://www.henkinenkehitys.fi/henkisetlahjat/henkiparannus
        "..Henkiparannuksella tarkoitetaan parannusmuotoa, jossa käytetään henkisistä lähteistä tulevia voimia ja energioita, joita kanavoidaan parantajan kautta parannettavalle. Parannustapahtumassa on kolme osapuolta: parannusopas, parantaja (parannusmeedio) ja parannettava. Henkiparannuksen muodot ovat kontaktiparannus, rukousparannus ja kaukoparannus..."

        Meillä Jeesuksen Kristuksen seuraajilla on suuri kiitos aihe Jumalalle että meidät on lunastettu , meidät on sovitettu Room.( 5:9.)"..Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet..."

        Meillä Jeesuksen Kristuksen seuraajilla on suuri kiitos aihe Jumalalle että saamme kuulua Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan , joka on Hänen ruumiinsa, jossa Hän itse on päänä. Paikallis seurakunassa voimme rukoilla toistemme puolesta ja voimme saada opetusta kristittynä elämisestä. Älkäämme juosko kaiken maailman opin tuulten heiteltävinä, Ef. (4:15.) "..vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on..."


    • DoctorT

      Hartikainen ei tiettävästi ole vaimo, elleivät sitten ole suhdettaan rekisteröineet????

      Arvostelen heitä vuosien kokemuksella ja siitä syntyneellä näkemyksellä. Ehkä minulla on myös jokin armolahjoista?

      TV 7 on kylvökone, jossa on LUSTE JA VEHNÄ samassa koneessa!!! Joukossa muutama aivan erinomainen ohjelma, mutta sitten näitä kahdestaan toisille turinoivia "opettajia", oi voi!

      Pariskunta Ojares voisi ottaa hiukan nuhteista ja ojennuksista vaarin kylvökoneensa puhdistamisessa!

      • KTS (ei kirj.)

        Vieläkö se akka kailottaa siellä teeveeseiskassa sillä kauheella äänellä niitä ns. "Jerusalem-uutisia"?

        Niin kauan kuin on pienikin vaara että sen ääni kuuluu, en sitä kanavaa avaa!


      • Markku Tampio

        Kyllä Hartikainen vaimo on.

        En sanonut, että hän olisi Piipposen vaimo.

        Ja kun vaimon tulee, Raamatun Kirjoitusten mukaan, olla miehelleen alamainen, niin Veijon tehtäväksi on annettu hänen opastamisensa vaimon tehtäviin Herran työssä.

        Jotta silleesti ne asiat lutviutuu kondikseen..


      • järki päähän

        en kannatakaan enää TV 7 koska ylistivät,mainostivat David Herzogia, Hökan Westergord samoin Herzogin tukija. Hyvästi TV 7 Itsekin olen nuhdellut Ojaresta, ei vastaa s-posteihin, ei kirjeisiin ym.
        Onneksi One Wayn uusi kanava alkaa näkyä syksyllä netissä.
        Järjestö on puhtain ja raittein tähän asti tuntemista. Kannatan heitä, eivät kerjää rahaa, eivätkä jaa pankkisiirtoja hyväuskoisille ihmisille, kuten yksityiskoneella lentelevä Herzog.
        Lopun aikaa eletään !!!


      • Anonyymi
        KTS (ei kirj.) kirjoitti:

        Vieläkö se akka kailottaa siellä teeveeseiskassa sillä kauheella äänellä niitä ns. "Jerusalem-uutisia"?

        Niin kauan kuin on pienikin vaara että sen ääni kuuluu, en sitä kanavaa avaa!

        😂😂👍👍👍


      • Anonyymi
        Markku Tampio kirjoitti:

        Kyllä Hartikainen vaimo on.

        En sanonut, että hän olisi Piipposen vaimo.

        Ja kun vaimon tulee, Raamatun Kirjoitusten mukaan, olla miehelleen alamainen, niin Veijon tehtäväksi on annettu hänen opastamisensa vaimon tehtäviin Herran työssä.

        Jotta silleesti ne asiat lutviutuu kondikseen..

        Onnes oon sinkku😂😂👍👍


    • oppia tarjolla

      Minä en vaan usko että JUmala lähettää ketään naapurin akkaa ja naapurin ukkoa omien puolisoittensa ja perheen säparista yhteisille matkoille.

      EI Jumala nyt sentään niin hassu ole, että omaa Sanaansa vastaan toimisi.

      Saattaa Hän sallia sen, tipauttamatta heti meteoria päänuppiin, mutta salliminen ja lähettäminen on kaks ihan eri asiaa ja lähtökohtaa.

      • Anonyymi

        😂😂👍👍ei sitä tiedä. Vaihtelu virkistää😉


    • Pahaveli

      Hallejuja, sano Polvijärven pastori ja nauroi koko matkan pankkiin.

    • Uskoa ei voi kaupata

      Jumala sallii omaisuutta ja rahaa, hän auttaa talousasioissa, jotta voimme olla jatkuvasti huolehtimatta ja ajattelematta niitä ja voimme elää elämäämme siten, että kuulemme Jumalan äänen, ymmärrämme hänen tahtonsa, ja teemme NIITÄ ASIOITA, JOITA HÄN MEIDÄN TEHTÄVÄKSEMME ANTAA.

    • ~~tähkäpää~~

      >>>>>
      oppia tarjolla
      17.1.2013
      Minä en vaan usko että JUmala lähettää ketään naapurin akkaa ja naapurin ukkoa omien puolisoittensa ja perheen säparista yhteisille matkoille.

      EI Jumala nyt sentään niin hassu ole, että omaa Sanaansa vastaan toimisi.

      Saattaa Hän sallia sen, tipauttamatta heti meteoria päänuppiin, mutta salliminen ja lähettäminen on kaks ihan eri asiaa ja lähtökohtaa.

      • pera perankoski

        Ei Jumala toimi omaa sanaansa vastaan, mutta entäs ihmiset ?

        DoctorT ylempänä osuu olennaiseen ylempänä, TV7 on todellakin tällä hetkellä kylvökone, joka heittää peliin ihan mitä tahansa (anti)kristillistä soopaa, suu kyllä käy ja käy, käykäykäy vieläkin, kun rahaa pitää tyhjästä näiden soopaopettajien polkea.

        Ihan jonninjoutavaa jargonia, mika ei Jumalan lapsia innosta, saatikka rakenna.

        Ne muutamat hyvät ohjelmat jotka seassa ovat, hukkuvat tämänhetkiseen.

        TV7:ssa tulossa PERAAMISEN aika !


      • ~~tp~~
        pera perankoski kirjoitti:

        Ei Jumala toimi omaa sanaansa vastaan, mutta entäs ihmiset ?

        DoctorT ylempänä osuu olennaiseen ylempänä, TV7 on todellakin tällä hetkellä kylvökone, joka heittää peliin ihan mitä tahansa (anti)kristillistä soopaa, suu kyllä käy ja käy, käykäykäy vieläkin, kun rahaa pitää tyhjästä näiden soopaopettajien polkea.

        Ihan jonninjoutavaa jargonia, mika ei Jumalan lapsia innosta, saatikka rakenna.

        Ne muutamat hyvät ohjelmat jotka seassa ovat, hukkuvat tämänhetkiseen.

        TV7:ssa tulossa PERAAMISEN aika !

        Se on sitä eräänlaista "yhteiskristillisyyttää", jossa saa kaikki kukat ja kaktukset kukkia sekaisinsa.
        Sitähän nyt niin kovin julistetaan ja kannatetaan ja siihenhän se perustuu tämä seurakunnattomuuskin.
        Rakkautta ilman rajoja ja vastuuta!


    • Pyhät valmiiksi

      Profetian armolahja on täydellinen niinkuin on lahjan antajakin. Ihminen sen sijaan on vajavainen. "Profeettakoulu" on astiaa varten, ei lahjaa varten. On ihmisiä jotka ovat itsessään hyvinkin kehittymättömiä, ja tekevät ilman opetusta paljon hallaa, siksi raamatussa lukee muistutukseksi, että profetoiminen on vajavaista. Profetiaa ei tarvitse esimerkiksi huutaa, eikä niitä myöskään supatella salaa korvaan. Kaikki ajatukset eivät ole Jumalasta, ja siinä jotkut tarvitsee erottelukykyä. Kaikki profetia kirkastaa Kristusta. Kaikki profetia tulee rakkaudessa, myös ojennus. Profetian armolahjaa ei anneta joillekin täydellisille ihmisille, eikä lahja tee ihmisestä täydellistä. Myös sen, joka profetoi, tulee kasvaa Kristuksen tuntemisessa. Sillä joka profetoi, on suurempi vastuu sanoistaan. Siksi teemme hyvin kun arvostelemme profetian (ei maallisilla foorumeilla, vaan Hengessä), tämä on sitä "profeettakoulua".
      Toisen profetia tulee kuvina, toisen sanoina. Uskovien yhteydessä me kasvamme "valmiiksi palveluksen työhön". Mutta tämä onkin vain niille, jotka Kristusta seuraavat.

      • Rapanhapakko

        Pyhät valmiiksi

        >>>>Myös sen, joka profetoi, tulee kasvaa Kristuksen tuntemisessa. Sillä joka profetoi, on suurempi vastuu sanoistaan. Siksi teemme hyvin kun arvostelemme profetian (ei maallisilla foorumeilla, vaan Hengessä), tämä on sitä "profeettakoulua".


    • Niinhän siinä kävi, että sekä Veijolle että Aulikille on tullut omien puolisoidensa kanssa avioerot. Viime vuonna Aulikki ilmoitti oman avioeronsa oikein "murtuneella sydämellä". Kai jäämme odottamaan Veijon ja Aulikin "rengastautumista".

      Aulikki ja Veijo ovat muuten helluntailaistenkin keskuudessa suosittuja opettajia. Helluntailais-karismaattinen Tv7 pitää heitä edelleenkin, vaikka Raamatun mukaan he ovat sopimattomia opetustehtäviin.

      • Kyl sää kehtaat

        "Helluntailais-karismaattinen Tv7 pitää heitä edelleenkin, vaikka Raamatun mukaan he ovat sopimattomia opetustehtäviin."

        Mitä tekopyhyyttyä! Sinä voisit taas kaivella pitkiä ja paksuja hirsiä omista silmistäsi, vaikka tämä ei olekaan luterilaisuus-palsta. Tosin emme me ihan todesta ole ottaneetkaan sinun luterilaisuuttasi.


      • Kyl sää kehtaat kirjoitti:

        "Helluntailais-karismaattinen Tv7 pitää heitä edelleenkin, vaikka Raamatun mukaan he ovat sopimattomia opetustehtäviin."

        Mitä tekopyhyyttyä! Sinä voisit taas kaivella pitkiä ja paksuja hirsiä omista silmistäsi, vaikka tämä ei olekaan luterilaisuus-palsta. Tosin emme me ihan todesta ole ottaneetkaan sinun luterilaisuuttasi.

        Valitettavasti Tv7:n omistajataho ja johto ovat suuntautuneet helluntailais-karismaattisesti. Myös kanavan ohjelmatarjonta on pääosin helluntailais-karismaattista. Ei ole tekopyhyyttä tunnustaa tätä tosiasiaa.


      • Ole hyvä ja
        mazdels kirjoitti:

        Valitettavasti Tv7:n omistajataho ja johto ovat suuntautuneet helluntailais-karismaattisesti. Myös kanavan ohjelmatarjonta on pääosin helluntailais-karismaattista. Ei ole tekopyhyyttä tunnustaa tätä tosiasiaa.

        Sulje tv ja lakkaa kitisemästä ja arvostelemasta asioita joista et näköjään tiedä yhtään mitään.


      • Ole hyvä ja kirjoitti:

        Sulje tv ja lakkaa kitisemästä ja arvostelemasta asioita joista et näköjään tiedä yhtään mitään.

        Vaikka en itse katsoisikaan Tv7 -kanavaa, se lähettää silti helluntailais-karismaattista ohjelmaa.


      • Markku Tampio

        Ei ne renkaat sormissa nyt Vaijjoon-Veijjon ja Aulikin tai jonkun toisen avoparin suhdetta senkummemmaksi muuta suhteen muodollista laillisuutta ajatellen, jos molemmat elävät yhdessä muutoinkin, niinkuin aviopari konsanaan.

        Avoliittohan on laillistettu ja rinnastetaan avioliittoon täällä härmålandissa.


    • missä olet Aadam

      Itse en päästäisi heitä kovin lähelle seurakuntaani, se on ihan oma joukkonsa joka elää teeveseiskan leivällä, ne ovat niitä jotka eivät koskaan löydä itseään elämäänsä eikä seurakuntaansa.

      Niin ja pahinta on että Jumala on hukassa.

    • real täti

      Profetian armolahta on eri asia kuin profeetta. Profeetta on Jumalan asettama seurakuntavirka. Profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Profeetta ohjaa seurakuntaa erityisesti tulevaisuuteen liittyvissä asioissa.

      • Sanassa

        Perustele Raamatulla.


      • Säkkipukuinen

        Totta tosiaan, kerro, missä noin opetetaan.

        Profeetta ei ole mikään seurakuntavirka. Profeetta on erittäin harvinainen henkilö, tällaisia saattaa syntyä kristilliseen seurakuntaan. Profeetta on henkilö, jonka suusta ei Jumalan sanaan nähden lähde kuin profeetallista sanaa, eli Jumala Itse puhuu hänen kauttaan.

        Profetoiminen on Jumalan Pyhän Hengen armolahja, annettuna uudestisyntyneelle uskovalle (ei välttämättä helluntailaiselle). Hän ajoittain lausuu profeetallisia sanoja, eli profetoi, ei kuitenkaan välttämättä ole varsinainen profeetta.
        .


      • Säkkipukuinen
        Säkkipukuinen kirjoitti:

        Totta tosiaan, kerro, missä noin opetetaan.

        Profeetta ei ole mikään seurakuntavirka. Profeetta on erittäin harvinainen henkilö, tällaisia saattaa syntyä kristilliseen seurakuntaan. Profeetta on henkilö, jonka suusta ei Jumalan sanaan nähden lähde kuin profeetallista sanaa, eli Jumala Itse puhuu hänen kauttaan.

        Profetoiminen on Jumalan Pyhän Hengen armolahja, annettuna uudestisyntyneelle uskovalle (ei välttämättä helluntailaiselle). Hän ajoittain lausuu profeetallisia sanoja, eli profetoi, ei kuitenkaan välttämättä ole varsinainen profeetta.
        .

        Tavallaan on kysymyksessä seurakuntavirka, mutta siinä mielessä ei, ettei profeetta ole jonkun uskonnollisen lahkon, tai kirkon yksinomistama seurakuntalainen. Jumalan profeetta on paljon laajemmin vaikuttava henkilö.


      • real täti
        Säkkipukuinen kirjoitti:

        Tavallaan on kysymyksessä seurakuntavirka, mutta siinä mielessä ei, ettei profeetta ole jonkun uskonnollisen lahkon, tai kirkon yksinomistama seurakuntalainen. Jumalan profeetta on paljon laajemmin vaikuttava henkilö.

        "Siihen aikaan tuli profeettoja Jerusalemista Antiokiaan."


    • paranhapakko

      Tv 7 omistajapariskunta Ojarekset on evankelisluterilaisia, tarkemmin sanottuna karismaattis-kansanlähetysläisiä.
      Helluntailaisilla on oma tv-kanava USKO-tv.

      • lurismaatikko

        Tuo ei pidä paikkaansa ollenkaan. Ojareksilla ei ole mitään tekemistä ev. lut Kansanlähetyksen kanssa, eikä ole koskaan ollutkaan, paitsi että Kansanlähetykselläkin monen muun ohella on ohjelma-aikaa TV7:ssä. Ojarekset ovat taustaltaan luterilaisia, mutta eivät ole kuuluneet kirkkoon tai mihinkään muuhun seurakuntaan enään vuosiin. TV7 on sellaisenaan lähinnä oma itsenäinen seurakunta, jos sitä sellaiseksi voisi nmittää. Kanavan ohjelmisto on ikävä kyllä yhä enenevässä määrin menestysteologisilla painotuksilla varustettua helluntailaisäärikarismaattisuutta, mutta joukossa on myös asiallisia ja kelvollisia ohjelmia mukana.


    • HODE 4

      Polvijärven pastori Veijo Piipponen yhdessä opettaja Aulikki Hartikaisen kanssa olsi kerran huokeampaa olla ja herätä kuolleista, kun olisivat vain olleet entisissä ammateissaan Veijo Piipponen metsurina ja Aulikki Hartikainen erityisluokan opettajana kuin nyt jumalanpilkkaa levittämässä .Aamen

      • Markku Tampio

        No jos Veijo palaisi takaisin metsuriksi ja Aulikki palaisi takaisin erityisluokan opettajaksi, niin kuka sitten julistaisi kuuntelijoille ne sanat, jotka Isä Jumala heidän sydämiinsä puhuu ja käskee sanansa kuulijoille ilmoittamaan heidän kauttaan?

        Mitä jumalanpilkkaa havaitset heidän Raamatun Kirjoitusten opetuksessaan?


    • Jeesuksen oma

      Raamatun mukaan profeettoja ei edes ole enää, profetointi sammui Apostoli Johanneksen ajan lopulla, Ilmestyskirjan lopussa siitä mainitaan. Eli jos joku nyt profetoi UUTTA ilmestystä, eikä pitäydy vanhan, jo Raamattuun kirjoitetun profetian saarnaamisessa ja selittämisessä, niin hän tahallaan laittaa Jeesuksen suuhun sanoja, jotka ovat puhujan omia tai saatanan valheita.

      Nykyhelluntailaisuus on mennyt todella pahasti harhaan, mutta se oli täysin odotettavissa, koska helluntaioppi alkuperäisessäkään muodossa ei ole raamatullista, vaan v. 1906 Amerikassa Azusa-kadun spiritistisestä istunnusta alkunsa saanut. Kaikki karismaattisen suunnan ilmiöt olivat jo siellä yli sata vuotta sitten nähtävissä ja kuultavissa: kieriskely, siansaksa, eläinten äänet, naissaarnaus, valheprofetiat, kaatuilu, kouristelut, naurukohtaukset ja itkukohtaukset. Helluntailaisuus vain valitsi tästä saatanallisesta tapahtumasta muka salonkikelpoisimmat ilmiöt: siansaksa ja valheprofetiat. Kuitenkin vähitellen koko kakku on tullut mukaan, tänäpäivänä on kaikenlaista nauruherätystä, hengessä synnyttämistä, netti on täynnä valheprofeettojen ja valheapostolien valhenäkyjä ja valheilmestyksiä ja valheprofetointeja.
      Helluntailaisuuteen sopii vanha sanonta: kun pirulle antaa pikkusormen niin se vie koko käden!
      Monet varmaan luulivat vilpittömästi, että helluntailaisuus on hyvä vaihtoehto luterilaisuudelle, joka on täysin katolisen kirkon juoksunarussa lapsikasteineen! Molemmat ovat kuitenkin pahasti harhassa! Raamattua tutkimalla löytää kyllä totuuden, että voi kaikki harhaopit sulkea pois. Ainoa surullinen asia on se, että nykyisin on todella vaikeaa löytää Suomesta oikeaoppista seurakuntaa. Toisaalta, ei seurakunta ihmistä pelasta, vaan Jeesus Kristus.

      • Markku Tampio

        Älä nyt sekoita sitä Toronton nauruherätykseksi nimitettyä sekametelisoppaa helluntalaisuuteen, koska ne ovat kaksi täysin toisenlaista uskontokuntaa keskuudessamme.

        Helluntailaisuus julistaa pääasiassa ristiinnaulitun Kristuksen veren evankeliumia Raamatun Kirjoitusten mukaan. Armolahjoissa helluntailaisuus korostaa eri kielilläpuhumisen armolahjaa, mutta ei väheksy profetoimisen eikä muittenkaan armolahjojen esiintymistä seurakunnissaan.

        Torontosta alkanut kysenalainen 'nauruherätys' julistaa pääasiassa erilaisia ilmiöitä, joita listasit mielipiteesi keskivaiheella, (siansaksa, eläinten äänet, nauru, kaatuilu, kouristelu, yms.).

        En ole missään kuullut enkä edes kirkkohistoriasta itse lukenut, että Azusa-kadulla olisi Toronton kaltaisia ilmiöitä ensialkuun esiintynyt. Ja koska moisia ei ole myöhemminkään tullut kuvioihin mukaan, vaan koko helluntailiikkeen toiminta on ollut tasaisen maltillista sananjulistamista Raamatun Kirjoituksista, niin looginen johtopäätökseni asiassa on tämä, että Sinä puhut vaan omia kuulopuheitasi omaan korvasyyhyysi pahantahtoisuudessasi.


      • tosi1

        Kyllä helluntaiherätys oli 20 vuotta sitten ihan hyvä. Sitten tuli väärennetty Raamattu. Kävi ilmi, että harvat nousivat sitä vastaan. Yhteys herätyksessä oli tärkeämpi. Sitten tuli nauruherätys. Se jakoi jonkin verran herätystä, mutta ei paljon.Joitakin City-seurakuntia syntyi sen tähden.
        Sitten pää-asiassa papit perustivat oman kirkkonsa keskelle helluntaiherätystä. Se se vasta jakaa seurakuntia. Uus-karismaattisuus on mielestäni näiden kirkkoilijoiden aikaansaamaa.


      • armasrannikko
        Markku Tampio kirjoitti:

        Älä nyt sekoita sitä Toronton nauruherätykseksi nimitettyä sekametelisoppaa helluntalaisuuteen, koska ne ovat kaksi täysin toisenlaista uskontokuntaa keskuudessamme.

        Helluntailaisuus julistaa pääasiassa ristiinnaulitun Kristuksen veren evankeliumia Raamatun Kirjoitusten mukaan. Armolahjoissa helluntailaisuus korostaa eri kielilläpuhumisen armolahjaa, mutta ei väheksy profetoimisen eikä muittenkaan armolahjojen esiintymistä seurakunnissaan.

        Torontosta alkanut kysenalainen 'nauruherätys' julistaa pääasiassa erilaisia ilmiöitä, joita listasit mielipiteesi keskivaiheella, (siansaksa, eläinten äänet, nauru, kaatuilu, kouristelu, yms.).

        En ole missään kuullut enkä edes kirkkohistoriasta itse lukenut, että Azusa-kadulla olisi Toronton kaltaisia ilmiöitä ensialkuun esiintynyt. Ja koska moisia ei ole myöhemminkään tullut kuvioihin mukaan, vaan koko helluntailiikkeen toiminta on ollut tasaisen maltillista sananjulistamista Raamatun Kirjoituksista, niin looginen johtopäätökseni asiassa on tämä, että Sinä puhut vaan omia kuulopuheitasi omaan korvasyyhyysi pahantahtoisuudessasi.

        Markku Tampio

        Branham itse irtisanoutui azusa- streetin ja Weymourin toiminnasta juuri epäjärjestyksen tähden. Branham sentään oli Weymourin oppi-isä aikaisemmilta raamattukouluvuosilta.
        Branhamista polveutunut Assembly of God (Amerikan suurin ja kaunein helluntaikirkko) irtisanoutui 1948 Weymourilaisuudesta ( Latter-rain, myöhemmin Toronto Blessing).
        Kielilläpuhuminen on joka tapauksessa saanut sakramentin aseman molemmissa liikkeissä.
        Tämän opin mukaan Kristuksen seuraajan voi tunnistaa ulkoisista tunnusmerkeistä (kielilläpuhuminen).


      • Markku Tampio kirjoitti:

        Älä nyt sekoita sitä Toronton nauruherätykseksi nimitettyä sekametelisoppaa helluntalaisuuteen, koska ne ovat kaksi täysin toisenlaista uskontokuntaa keskuudessamme.

        Helluntailaisuus julistaa pääasiassa ristiinnaulitun Kristuksen veren evankeliumia Raamatun Kirjoitusten mukaan. Armolahjoissa helluntailaisuus korostaa eri kielilläpuhumisen armolahjaa, mutta ei väheksy profetoimisen eikä muittenkaan armolahjojen esiintymistä seurakunnissaan.

        Torontosta alkanut kysenalainen 'nauruherätys' julistaa pääasiassa erilaisia ilmiöitä, joita listasit mielipiteesi keskivaiheella, (siansaksa, eläinten äänet, nauru, kaatuilu, kouristelu, yms.).

        En ole missään kuullut enkä edes kirkkohistoriasta itse lukenut, että Azusa-kadulla olisi Toronton kaltaisia ilmiöitä ensialkuun esiintynyt. Ja koska moisia ei ole myöhemminkään tullut kuvioihin mukaan, vaan koko helluntailiikkeen toiminta on ollut tasaisen maltillista sananjulistamista Raamatun Kirjoituksista, niin looginen johtopäätökseni asiassa on tämä, että Sinä puhut vaan omia kuulopuheitasi omaan korvasyyhyysi pahantahtoisuudessasi.

        Toronton nauruherätysseurakunnat, samoin kuin muutkin samantyyppiset seurakunnat, lasketaan mukaan maailmanlaajuiseen helluntailais-karismaattiseen liikkeeseen. Suomessakin on kymmeniä erilaisia helluntailais-karismaattisia seurakuntia. Tämä kaikki on osoitus helluntailiikkeen opillisesta hajanaisuudesta.


      • Markku Tampio
        armasrannikko kirjoitti:

        Markku Tampio

        Branham itse irtisanoutui azusa- streetin ja Weymourin toiminnasta juuri epäjärjestyksen tähden. Branham sentään oli Weymourin oppi-isä aikaisemmilta raamattukouluvuosilta.
        Branhamista polveutunut Assembly of God (Amerikan suurin ja kaunein helluntaikirkko) irtisanoutui 1948 Weymourilaisuudesta ( Latter-rain, myöhemmin Toronto Blessing).
        Kielilläpuhuminen on joka tapauksessa saanut sakramentin aseman molemmissa liikkeissä.
        Tämän opin mukaan Kristuksen seuraajan voi tunnistaa ulkoisista tunnusmerkeistä (kielilläpuhuminen).

        Minkälainen epäjärjestys siellä Azusa-streetin sekä Weymourin toiminnassa mahtoi vallita?

        Se on kyllä tosiasia, että joissakin nykyajanmuodon helluntaiseurakunnissa on edelleenkin pahana tapana juuri se, ettei uskovaa noteerata uskovaksi laisinkaan ellei uskova puhu kielillä. Ja vaikka Raamatun Kirjoituksissa sanotaan, etteivät kaikki puhu kielillä, (1 Kor. 12:30), se ei vaan joillekin uppoa hilseen alle niin millään. Oisko liikaa tukkaa päässä..


      • yksi vajaavainen

        Eli on vain yksi Suomessa joka käsittää totuuden, kuinka yksinäistä sitten sinulla taivaassa onkaan, kun jo maanpäällä ei löydy yhtään kaltaistasi täydellistä, mistä niitä sitten taivaaseen tulisi


    • Sama pätee Helluntaisuudessa nää Jumalan Säännöt ja laadittu laki. Synti tappaa seurakunnan mutta Pyhyys ja Puhdistus antaa elämän. Siis etsikää Jeesus joka Voi auttaa näissä hommissa.

      • ohohoooo

        Sama päteee savonarolaankin! On niin omaa itseään täynnä, että haisee kauas. Narsitinen pelle olet, et mikään muu! Kukaan ei sinua ota vakavasti, sinä oot semmoinen pelle!


    • Jeesuksen oma

      Tampio vain ei ole t arpeeksi tutkinut helluntailaisuuden alkuperää. Jo v. 1901 Amerikassa oli vastaavanlainen siansaksa-henkien vuodatus, mutta silloin vielä kansa hylkäsi sen heti kun totesi, että kielet eivät olleet aitoja, vaan pelkkää siansaksaa. Silloin ihmiset nojasivat Raamattuun, ja koska Raamatun mukaan kielten armolahja oli vain apostolien aikana ja aina oikeita puhuttuja kieliä, niin liike kuoli synnytykseensä. Tämä vuodatus oli katolisen kirkon aivopumppaa.
      Azusa-kadun "herätystä" vastaava tapaus oli Amerikassa jo n. 100 vuotta aikaisemmin. Samanlaiset siansaksakielet ja valheprofetointi aloitti silloin mormonien toiminnan. Tänäkin päivänä mormonit saavat saman henkikasteen kuin helluntailaiset ja karismaatit. "Kielten" hankintametodikin on identtinen. Sekä helluntailaisuudessa että mormoneilla siansaksa-henki saattaa kyllä tulla aivan ilman metodiakin, ikään kuin itsekseen.

      • Mormoneilla oli kirkon alkuaikoina käytössä henkikaste eli mainitsemasi "siansaksakielet". Nykyisin Mormonikikron pääuomassa, johon kuuluvat mm Suomen Mormonit, kieliläpuhumista ei esiinny julkiskssa tilasuuksissa eikä seurakuntalaisten keskuudessa.. Mormonikirkon pääuoman Utahista tulevilla lähetyssaarnaajilla niinikään ei ole kielilläpuhuminen käytössä. Kielilläpuhuminen mielletään Mormonikirkossa oikeiksi kieliksi, joita tarvitaan lähetystyössä.

        Mormoneilla on käytössä temppelipalvelukset, jotka ovat salaisia ja suljettuja tilaisuuksia ja niihin eivät edes kaikki Mormonikirkon jäsenet saa osallistua. Suomen ja Baltian yhteinen temppeli on Espoossa. Esiintyykö noissa salaisissa temppelirituaaleissa kielilläpuhumista, sitä en osaa sanoa.

        Mormonikirkon pääuomaan kuuluu valtaosa mormoneista koko maailmassa. Tämän lisäksi on kymmeniä erilaisia pieniä pääuomaan kuulumattomia mormonikirkkoja, joista joillakin lienee käytössä nuo "siansaksakielet".

        Kannattaa muuten käydä tutustumassa Mormonikirkon sunnuntain jumalanpalveluksiin, jotka ovat avoimia tilaisuuksia kaikille. Ovat erittäin mukavia ja hyviä tilaisuuksia, ilman mitään karismaattisia sessioita.


      • Markku Tampio

        Mikä siitä eri kielilläpuhumisen armolahjasta tekee ns. 'siansaksan'?

        Isä Jumala ei taatusti siunaa niitä arvostelijoita, (olivatpa uskossa tai askossa), jotka ylenkatsovat Isä Jumalan armon ja Pyhän Hengen jakamat armolahjat.

        Armolahjat eivät tule aivan kuin itsekseen, vaan niitä täytyy rukouksessaan anoa Jumalalta.


      • Markku Tampio kirjoitti:

        Mikä siitä eri kielilläpuhumisen armolahjasta tekee ns. 'siansaksan'?

        Isä Jumala ei taatusti siunaa niitä arvostelijoita, (olivatpa uskossa tai askossa), jotka ylenkatsovat Isä Jumalan armon ja Pyhän Hengen jakamat armolahjat.

        Armolahjat eivät tule aivan kuin itsekseen, vaan niitä täytyy rukouksessaan anoa Jumalalta.

        Ainakin eilen Usko Tv:llä lähetetyssä Helsingin Saalem-srk:n pääsiäisjuhlassa Marko Selkomaa hoki ylistyssession aikana "raba baba papa bapa, rebe, pebe bebe pebe..." -hokemaa yhtämittaa. Ääni kuului kyllä selvästi nettilähetyksessä. Minusta tuollainen on tyhjän hokemista, jolla ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa. Tyhjän hokeminen on Raamatun mukaan kiellettyä.


      • Baba Rabba
        mazdels kirjoitti:

        Ainakin eilen Usko Tv:llä lähetetyssä Helsingin Saalem-srk:n pääsiäisjuhlassa Marko Selkomaa hoki ylistyssession aikana "raba baba papa bapa, rebe, pebe bebe pebe..." -hokemaa yhtämittaa. Ääni kuului kyllä selvästi nettilähetyksessä. Minusta tuollainen on tyhjän hokemista, jolla ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa. Tyhjän hokeminen on Raamatun mukaan kiellettyä.

        Baba Rabba tarkoittaa suomeksi "The Great Father".
        Kyseessä ei siis ole tyhjän hokeminen.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Baba_Rabba


    • se on näin ja aamen

      Voi voi kun paljon olisi petrattavaa mutta miksi se on niin vaikeaa ja hidasta !!

      Onko se älyn vähyyttä vai mitä se on, ei ymmärrä.

      Sitä kun on vähän ikää alkanut tulla niin on jo varaa katsella asioita oikeilla nimilläkin.

      Kielilläpuhumisessa ei ole mitään joka ei kestä Raamatun edessä, mutta sekin asia voidaan pilata kaikenlaisella pöljällä käytöksellä, joka taas ei auta ketään missään tilnateessa eikä siitä jää kellekkään mitäään.

      rabababa puhumiset on pidettävä omassa suussa ja avattava se vasta kun jotain sellaist a tulee esiin jolla on Jumalan takuu ja leimaus ja päiväys..

    • tosi1

      Mielestäni kielillä voi puhua rukouksien yhteydessä. Olen tottunut siihen .Kokoukset olisivat outoja, jos ei olisi spontaania kielilläpuhumista. Välillähän jotkut puhuvat kauniisti. Jos rakkaus häipyy uskovien kokouksista, alkaa arvostelu.

      • Uskova

        Mutta kuitenkin Raamattu KIELTÄÄ spontaanin kielilläpuhumisen kokouksissa. Bababareberebe vaatii käännöksen AINA. Jumalan silmissä siansaksan puuttuminen kokouksista ei ole outoa. Totellaanko vai ei?


      • tosi1
        Uskova kirjoitti:

        Mutta kuitenkin Raamattu KIELTÄÄ spontaanin kielilläpuhumisen kokouksissa. Bababareberebe vaatii käännöksen AINA. Jumalan silmissä siansaksan puuttuminen kokouksista ei ole outoa. Totellaanko vai ei?

        1 kor.14:39
        "Veljet,tavoitelkaa innokkaasti profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista."
        Se on sanottu raamatussa sitä varten, että säilyisi rakkauden laki. muuten lihalliset ihmiset ottavat kepin ja alkavat huitoa.
        Vanhempi virallinen raamatunkäännös sanoo tämän ja Raamattu Kansalle uusi käännös .En tiedä, mitä se uusi ,virallinen väännös sanoo, enkä välitä. Minulla on nämä kaksi ja Novum lisäksi.


      • Uskova kirjoitti:

        Mutta kuitenkin Raamattu KIELTÄÄ spontaanin kielilläpuhumisen kokouksissa. Bababareberebe vaatii käännöksen AINA. Jumalan silmissä siansaksan puuttuminen kokouksista ei ole outoa. Totellaanko vai ei?

        Raamatussa sanotaan, että kielilläpuhuminen pitää selittää. Jos ei ole selittäjää, tulee olla vaiti. Tämäkin asia jakaa helluntailaisia, koska siitä ei ole käytössä yhteneväistä opetusta missään. Olen kuullut kielilläpuhumista elämäni aikana paljon helluntaikokouksissa ja en muista yhtäkään kokousta, jossa olisi joku selittänyt kielilläpuhetta. Ei Salemin pääsiäisjuhlassa kukaan tulkinnut tuota Selkomaan rebebeberabababa -hokemista.

        Koska en ole kuulut koskaan kielilläpuhumisen tulkkaamista, pidän sitä vaan tyhjän hokemisena ja itsensä korottamisena muiden uskovien keskellä. Sensijaan olen nähnyt ulkomaisten pastoreiden oikeilla kielillä puhutun "kielilläpuhumisen" tulkkaamista. Tämähän on juuri sitä, mitä Raamatussa tarkoitetaan kielilläpuhumisella ja selittämisellä.


      • näin japiste
        mazdels kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että kielilläpuhuminen pitää selittää. Jos ei ole selittäjää, tulee olla vaiti. Tämäkin asia jakaa helluntailaisia, koska siitä ei ole käytössä yhteneväistä opetusta missään. Olen kuullut kielilläpuhumista elämäni aikana paljon helluntaikokouksissa ja en muista yhtäkään kokousta, jossa olisi joku selittänyt kielilläpuhetta. Ei Salemin pääsiäisjuhlassa kukaan tulkinnut tuota Selkomaan rebebeberabababa -hokemista.

        Koska en ole kuulut koskaan kielilläpuhumisen tulkkaamista, pidän sitä vaan tyhjän hokemisena ja itsensä korottamisena muiden uskovien keskellä. Sensijaan olen nähnyt ulkomaisten pastoreiden oikeilla kielillä puhutun "kielilläpuhumisen" tulkkaamista. Tämähän on juuri sitä, mitä Raamatussa tarkoitetaan kielilläpuhumisella ja selittämisellä.

        No mikä siinä on niin vaaralista jos joku omassa ilossaan puhu usama mitä kieltä ilman selityksiä, kunhan se ei ole häiriöksi !?

        Mikä siinä niinkauheesti häiritsee näitä fariseuksia ?!

        Paavali sanoo puhuvansa kielillä enempi kuin kukaan, ja siitä taatusti oli vain murto-osa yleiseen käyttöön tarkoitettua selitettyä ilmoitusta, eli lopettakaa tuo tyhjyyden jauhaminen vaikka ette muuhun kykenisikään.


      • tosi1
        mazdels kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että kielilläpuhuminen pitää selittää. Jos ei ole selittäjää, tulee olla vaiti. Tämäkin asia jakaa helluntailaisia, koska siitä ei ole käytössä yhteneväistä opetusta missään. Olen kuullut kielilläpuhumista elämäni aikana paljon helluntaikokouksissa ja en muista yhtäkään kokousta, jossa olisi joku selittänyt kielilläpuhetta. Ei Salemin pääsiäisjuhlassa kukaan tulkinnut tuota Selkomaan rebebeberabababa -hokemista.

        Koska en ole kuulut koskaan kielilläpuhumisen tulkkaamista, pidän sitä vaan tyhjän hokemisena ja itsensä korottamisena muiden uskovien keskellä. Sensijaan olen nähnyt ulkomaisten pastoreiden oikeilla kielillä puhutun "kielilläpuhumisen" tulkkaamista. Tämähän on juuri sitä, mitä Raamatussa tarkoitetaan kielilläpuhumisella ja selittämisellä.

        1 kor.14:4
        Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        1kor.14:15
        Mitä siis tehdä? minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärrykselläni.
        Seurakunta on suuri salaisuus. Sinne tulee ihmisiä, jotka ovat sisäisesti rikki. Pyhä Henki vuosien mittaan hoitaa seurakunnan yhteydessä. Saarnaajat ja vanhimmisto seuraavat ja johtavat laumaa.
        Olen kuullut myös sellaista, että joku on puhunut kielillä ja jostain on tullut selitys.
        Jos seurakunta kaavoittuu, niin spontaani kielilläpuhuminen lakkaa. Sitten on niin raitista, että hautuumaan tuulet vain puhaltelee
        En ole kuullut, että tämä asia jakaisi helluntailaisia. Tosin viime vuosina en ole enää ollut niin kiinni "seurakuntapesässä"Kai se linnunpoika sen pesän lopulta jättää. jos ei itse ymmärrä, niin emo työntää sen yli pesän laidan..


      • höpöti löpöti
        mazdels kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että kielilläpuhuminen pitää selittää. Jos ei ole selittäjää, tulee olla vaiti. Tämäkin asia jakaa helluntailaisia, koska siitä ei ole käytössä yhteneväistä opetusta missään. Olen kuullut kielilläpuhumista elämäni aikana paljon helluntaikokouksissa ja en muista yhtäkään kokousta, jossa olisi joku selittänyt kielilläpuhetta. Ei Salemin pääsiäisjuhlassa kukaan tulkinnut tuota Selkomaan rebebeberabababa -hokemista.

        Koska en ole kuulut koskaan kielilläpuhumisen tulkkaamista, pidän sitä vaan tyhjän hokemisena ja itsensä korottamisena muiden uskovien keskellä. Sensijaan olen nähnyt ulkomaisten pastoreiden oikeilla kielillä puhutun "kielilläpuhumisen" tulkkaamista. Tämähän on juuri sitä, mitä Raamatussa tarkoitetaan kielilläpuhumisella ja selittämisellä.

        Mikäs valehtelija sinä oikein olet. Lue ensiksi raamattua ja puhu sitten vasta höpöjäs.


      • Paavalin puheet
        näin japiste kirjoitti:

        No mikä siinä on niin vaaralista jos joku omassa ilossaan puhu usama mitä kieltä ilman selityksiä, kunhan se ei ole häiriöksi !?

        Mikä siinä niinkauheesti häiritsee näitä fariseuksia ?!

        Paavali sanoo puhuvansa kielillä enempi kuin kukaan, ja siitä taatusti oli vain murto-osa yleiseen käyttöön tarkoitettua selitettyä ilmoitusta, eli lopettakaa tuo tyhjyyden jauhaminen vaikka ette muuhun kykenisikään.

        ehkäpä Paavali puhui yksin ollessan?


    • Uskova

      Raamatussa kielillä puhuminen oli aina vieraan kielen puhumista, ja jonkun piti tuo puhe tulkata. Ap.t. 2 kertoo 15 eri kielestä, jotka kuulijat tietysti ymmärsivät, sillä nuo kielet olivat heidän äidinkieliään. Samalla kielet olivat MERKKI siitä, että pakanat (eli pakanakieliä puhuvat) pääsevät pelastukseen Israelin ohella! Kielten merkki oli siis tarkoitettu VAIN JUUTALAISILLE! Pakanoille tällaista merkkiä ei olisi ollut mitään järkeä antaa. Tietysti pakanain apostoli Paavali puhui myös kielillä siksi, että hän saattoi puhua Evankeliumia monille eri pakanakansoille, vaikka ei niiden kieltä osannutkaan. Kielet, kuten muutkin Apostolien ihme- ja merkkilahjat toimivat vain lyhyen ajan alkuseurakunnan aikana. Apostolien kuoltua lahja jäi tietenkin kokonaan pois!
      Jumala käytti kielten merkkiä juutalaisille jo Vanhan Liiton aikana. Esim. Jes.28:11 "Niin, sopertavin huulin ja VIERAALLA KIELELLÄ hän on puhuva tälle kansalle" Tässä kyse oli rangaistuksesta, sillä pakanat valtasivat Israelin, koska kansa oli tottelematon Jumalalle. Jumala kyllä lohduttikin kansaansa puhumalla Israelin tulevasta pelastuksesta: Jes.33:19 " Et näe enää sitä röyhkeätä kansaa, kansaa, jolla on OUTO KÄSITTÄMÄTÖN PUHE, JONKA SOPERTAVAA KIELTÄ EI KUKAAN YMMÄRRÄ." Näissä oli aina kyse pakanakielistä, ensin assyyrialaisista ja sitten babylonialaisista valloittajista. Apostolisena aikana kielet olivat merkki roomalaisten valloituksesta, joka tapahtui sitten v. 70, kun kansa ei katunut syntejään. Sen jälkeen Jumala ei varmasti ole kielten merkkiä juutalaiselle kansalleen antanut.
      Helluntailaisten kielet rukouskielenä on täysin epäraamatullinen keksintö. Jumalalta nämä siansaksat eivät ole! Kielet eivät koskaan olleet pakanoille eikä uskovaisille merkkinä - eikä milloinkaan yksityisenä rukouskielenä!

    • toinen uskova

      Helluntailaiset eivät pysty sentään jyräämään Raamatun sanaa, vaikka he eivät siitä itse välitäkään! Miksi keskustelu hellarien kanssa aina sammuu siinä vaiheessa, kun otetaan selkeät Raamatun sanat avuksi? Kuulkaa, te ette voi vaikenemalla tehdä Jumalan sanaa, Raamattua, tyhjäksi! Onko teidän ihan mahdotonta tunnustaa, että olette ottaneet harhaopin vastaan - ja siitä pitäisi luopua? Ylpeyskö estää - yksi ihmisen suurimmista synneistä? Ikävä kyllä, Raamattu ei tue helluntaioppia!

      • tosi1

        Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille14:4
        "Kielillä puhuva rekentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa."
        Kun nuorena sain kielillä puhumisen lahjan, voima tuli elämääni. Jos on pljon ahdistusta, voimaa tarvitaan enemmän. Ei kukaan halua ahdistusta. Kuitenkin on niin, että Jumalan voimaa juuri silloin tarvitaan. Kyllä siihen sielunvihollinen tulee sanomaan:"Sinä ole niin huono." Kielillä puhuminen toteutuu elämässäni Jeesuksen Kristuksen veren voiman kautta.Jeesus on se, joka kastaa Pyhällä hengellä ja tulella.Matt 3:11"..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."
        Markus 1:8 "....mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
        Luukas3:16 "....hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."


      • tosi1
        tosi1 kirjoitti:

        Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille14:4
        "Kielillä puhuva rekentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa."
        Kun nuorena sain kielillä puhumisen lahjan, voima tuli elämääni. Jos on pljon ahdistusta, voimaa tarvitaan enemmän. Ei kukaan halua ahdistusta. Kuitenkin on niin, että Jumalan voimaa juuri silloin tarvitaan. Kyllä siihen sielunvihollinen tulee sanomaan:"Sinä ole niin huono." Kielillä puhuminen toteutuu elämässäni Jeesuksen Kristuksen veren voiman kautta.Jeesus on se, joka kastaa Pyhällä hengellä ja tulella.Matt 3:11"..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."
        Markus 1:8 "....mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
        Luukas3:16 "....hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."

        Onneksi minun tietokoneenikin alkaa tökkimään. Olen sitä mieltä, että poistun näiltä sivuilta. Tämä ei rakenna. Minä rakennan elämäni Jumalan Sanan mukaan.


      • Raamatullinen tosi1
        tosi1 kirjoitti:

        Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille14:4
        "Kielillä puhuva rekentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa."
        Kun nuorena sain kielillä puhumisen lahjan, voima tuli elämääni. Jos on pljon ahdistusta, voimaa tarvitaan enemmän. Ei kukaan halua ahdistusta. Kuitenkin on niin, että Jumalan voimaa juuri silloin tarvitaan. Kyllä siihen sielunvihollinen tulee sanomaan:"Sinä ole niin huono." Kielillä puhuminen toteutuu elämässäni Jeesuksen Kristuksen veren voiman kautta.Jeesus on se, joka kastaa Pyhällä hengellä ja tulella.Matt 3:11"..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."
        Markus 1:8 "....mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
        Luukas3:16 "....hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."

        tosi1 ja muut helluntailaiset laittavat omat kokemukset Jumalan sanan edelle. Raamattu ei tue näitä siansaksakieliä ja henkikaste-oppia ollenkaan, mutta koska oma suu alkaa suoltamaan mongerrusta, niin silloin Jumalan sana heitetään nurkkaan turhana ja vajaana - ja ehkä vähän kiusallisenakin.
        Samaa mongerrusta sattuvat suoltamaan myös esim. woodoo-kirkon jäsenet, katoliset, mormonit ja shamaanit. Jotkut näistä väittävät saavansa ne Pyhältä Hengeltä, toiset puhuvat ylipäätään hengistä monikossa! Ilmiö on kuitenkin aivan sama.
        Kielillä puhuminen tänä päivänä, siis apostolisen ajan jälkeen, ei todellakaan tule Jeesuksen veren voimalla, sillä Jeesuksen veri ei sodi Jumalan sanaa vastaan!


      • tervettäoppia
        Raamatullinen tosi1 kirjoitti:

        tosi1 ja muut helluntailaiset laittavat omat kokemukset Jumalan sanan edelle. Raamattu ei tue näitä siansaksakieliä ja henkikaste-oppia ollenkaan, mutta koska oma suu alkaa suoltamaan mongerrusta, niin silloin Jumalan sana heitetään nurkkaan turhana ja vajaana - ja ehkä vähän kiusallisenakin.
        Samaa mongerrusta sattuvat suoltamaan myös esim. woodoo-kirkon jäsenet, katoliset, mormonit ja shamaanit. Jotkut näistä väittävät saavansa ne Pyhältä Hengeltä, toiset puhuvat ylipäätään hengistä monikossa! Ilmiö on kuitenkin aivan sama.
        Kielillä puhuminen tänä päivänä, siis apostolisen ajan jälkeen, ei todellakaan tule Jeesuksen veren voimalla, sillä Jeesuksen veri ei sodi Jumalan sanaa vastaan!

        Olen kasvanut hellareissa, mutta en ole koskaan laittanut kokemuksia Jumalan sanan edelle. Eivät minun tuntemani helluntailaisekaan.

        Henkikaste on raamatullinen ilmiö. Mutta Jumalan henki kohtaa ihmisen monella eri tavalla. Kielilläpuhumisen lahja on vain yksi PH:n lahja monien joukossa. Muut Raamatussa mainitut lahjat ovat aivan yhtä arvokkaita, elleivät arvokkaampiakin Jumalan seurakunnalle.


    • Uskova

      Tosi1
      Sinulla tökki muutakin kuin tietokone! Ensinnäkin, 1.Korinttolaiskirjeen kirjoittamisen aikana v. 54 apostoliset armolahjat olivat kaikki vielä toiminnassa, koska Apostolit elivät ja vaikuttivat! Toisin on nyt, ihme- ja merkkilahjat ovat sammuneet.
      Kielillä piti puhua vain seurakunnan ulkopuolella, -siellä missä oli ei-uskovia juutalaisia, joille merkki ole tarkoitettu rakennukseksi! Toki seurakunnassakin sai puhua jos oli kääntäjä paikalla: mutta enintään kolme miestä, ja hekin peräjälkeen eikä samanaikaisesti, ja yksi käänsi! Tämä siksi, että kielet olivat tarkoitettu TOISTEN rakentamiseksi - ei itsen!

      Ja toinen asia: Pyhällä Hengellä kastaminen tarkoittaa Raamatussa Kristuksen seurakuntaruumiiseen kastamista eli uudestisyntymistä! Ei siis liittynyt Apostolien ihme- ja merkkilahjoihin ollenkaan!

      Tulella kastaminen on helvetin ikuiseen tuleen joutumista! Tulikasteen antaminen tapahtuu vasta Jeesuksen Valkoisen valtaistuimen edessä.

      Johannes Kastaja profetoi kastamisesta Pyhällä Hengellä ja tulella siksi, että hän ilmoitti Jeesuksen olevan Pelastaja ja Tuomari. Tosin Johannes Kastaja oli viimeinen Vanhan Liiton profeetta, joten hän muiden Vanhan Liiton profeettojen lailla ei voinut nähdä seurakunta-aikaa Jeesuksen kahden tulemuksen välillä! Siksi hän ilmoitti Pyhällä Hengellä kastamisen ja tulella kastamisen peräkkäisinä tapahtumina. Jumala on kuitenkin mitannut meille vielä jonkin verran aikaa, että mahdollisimman moni voisi vielä saada Jeesukselta Pyhän Hengen kasteen, eli pelastuksen, ennen kuin se pelottava tulikasteen antamisen aika tulee!

      Jeesus siis kastaa kaikki maailman ihmiset JOKO Pyhällä Hengellä TAI tulella. Muita vaihtoehtoja ei ole! Ihmisen suhde Jeesukseen ja Evankeliumiin ratkaisee kumman kasteen ihminen saa!

      • Totuus ei pala!

        Helluntailaisten kielillä puhumisesta!
        Luin aikoinani Arthur Kukkulan kirjaa Pyhästä Hengestä, kirjan nimeä en tarkasti muista, mutta olikohan se jotkain Pyhällä Hengellä täyttymisestä.
        Hänellä oli kirjassaan mielenkiintoinen väite: Jumala on luvannut jo Vanhassa testamentissa, Jesajan kirjassa, kielillä puhumisen armolahjan helluntailaisille! Hän viittasi kohtaan Jes.28:11 "Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle." Tämä oli siis Kukkulan mukaan Jumalan lupaus, joka toteutui helluntaikirkolle!
        Arthur Kukkula ei lukenut Raamattuaan huolellisesti: Jes.33:19 " Et näe enää sitä RÖYHKEÄTÄ KANSAA, kansaa jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä." Arthur Kukkulan opin mukaan siis helluntailaiset ovat RÖYHKEÄ KANSA!
        Toisaalta, kyllä helluntailaiset ovatkin röyhkeä kansa, mutta Jumala ei puhunut Jesajan kirjassa helluntailaisista, vaan pakanakansoista, jotka valtaavat Jerusalemin; assyrialaisista, babylonialaisista ja lopulta roomalaisista.
        Olen joskus lukenut tämän saman "helluntaikielten lupauksen" myös Iso Kirja-opiston helluntaiuskonnon oppikirjasta.
        On todella mahdotonta ruveta taivuttamaan Raamattua jonkin väärän opin alle. Se ei tule koskaan onnistumaan, Jumalan sana eli Raamattu on täydellinen kirja, ja kun ihminen sitä taivuttelee, niin hän jää aina tappiolle ja valheoppi paljastuu ja osoittautuu tekijänsä näköiseksi!


      • kaljaa koneeseen
        Totuus ei pala! kirjoitti:

        Helluntailaisten kielillä puhumisesta!
        Luin aikoinani Arthur Kukkulan kirjaa Pyhästä Hengestä, kirjan nimeä en tarkasti muista, mutta olikohan se jotkain Pyhällä Hengellä täyttymisestä.
        Hänellä oli kirjassaan mielenkiintoinen väite: Jumala on luvannut jo Vanhassa testamentissa, Jesajan kirjassa, kielillä puhumisen armolahjan helluntailaisille! Hän viittasi kohtaan Jes.28:11 "Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle." Tämä oli siis Kukkulan mukaan Jumalan lupaus, joka toteutui helluntaikirkolle!
        Arthur Kukkula ei lukenut Raamattuaan huolellisesti: Jes.33:19 " Et näe enää sitä RÖYHKEÄTÄ KANSAA, kansaa jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä." Arthur Kukkulan opin mukaan siis helluntailaiset ovat RÖYHKEÄ KANSA!
        Toisaalta, kyllä helluntailaiset ovatkin röyhkeä kansa, mutta Jumala ei puhunut Jesajan kirjassa helluntailaisista, vaan pakanakansoista, jotka valtaavat Jerusalemin; assyrialaisista, babylonialaisista ja lopulta roomalaisista.
        Olen joskus lukenut tämän saman "helluntaikielten lupauksen" myös Iso Kirja-opiston helluntaiuskonnon oppikirjasta.
        On todella mahdotonta ruveta taivuttamaan Raamattua jonkin väärän opin alle. Se ei tule koskaan onnistumaan, Jumalan sana eli Raamattu on täydellinen kirja, ja kun ihminen sitä taivuttelee, niin hän jää aina tappiolle ja valheoppi paljastuu ja osoittautuu tekijänsä näköiseksi!

        just relax.ottakaa vappuna kännit nii ei pipo kiristä.


      • kaljaa koneeseen
        Totuus ei pala! kirjoitti:

        Helluntailaisten kielillä puhumisesta!
        Luin aikoinani Arthur Kukkulan kirjaa Pyhästä Hengestä, kirjan nimeä en tarkasti muista, mutta olikohan se jotkain Pyhällä Hengellä täyttymisestä.
        Hänellä oli kirjassaan mielenkiintoinen väite: Jumala on luvannut jo Vanhassa testamentissa, Jesajan kirjassa, kielillä puhumisen armolahjan helluntailaisille! Hän viittasi kohtaan Jes.28:11 "Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle." Tämä oli siis Kukkulan mukaan Jumalan lupaus, joka toteutui helluntaikirkolle!
        Arthur Kukkula ei lukenut Raamattuaan huolellisesti: Jes.33:19 " Et näe enää sitä RÖYHKEÄTÄ KANSAA, kansaa jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä." Arthur Kukkulan opin mukaan siis helluntailaiset ovat RÖYHKEÄ KANSA!
        Toisaalta, kyllä helluntailaiset ovatkin röyhkeä kansa, mutta Jumala ei puhunut Jesajan kirjassa helluntailaisista, vaan pakanakansoista, jotka valtaavat Jerusalemin; assyrialaisista, babylonialaisista ja lopulta roomalaisista.
        Olen joskus lukenut tämän saman "helluntaikielten lupauksen" myös Iso Kirja-opiston helluntaiuskonnon oppikirjasta.
        On todella mahdotonta ruveta taivuttamaan Raamattua jonkin väärän opin alle. Se ei tule koskaan onnistumaan, Jumalan sana eli Raamattu on täydellinen kirja, ja kun ihminen sitä taivuttelee, niin hän jää aina tappiolle ja valheoppi paljastuu ja osoittautuu tekijänsä näköiseksi!

        just relax.ottakaa vappuna kännit nii ei pipo kiristä.


      • rytyreiska
        kaljaa koneeseen kirjoitti:

        just relax.ottakaa vappuna kännit nii ei pipo kiristä.

        humalas puhutaa kieliä,kkrapulas norjaa


      • tosi1
        Totuus ei pala! kirjoitti:

        Helluntailaisten kielillä puhumisesta!
        Luin aikoinani Arthur Kukkulan kirjaa Pyhästä Hengestä, kirjan nimeä en tarkasti muista, mutta olikohan se jotkain Pyhällä Hengellä täyttymisestä.
        Hänellä oli kirjassaan mielenkiintoinen väite: Jumala on luvannut jo Vanhassa testamentissa, Jesajan kirjassa, kielillä puhumisen armolahjan helluntailaisille! Hän viittasi kohtaan Jes.28:11 "Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle." Tämä oli siis Kukkulan mukaan Jumalan lupaus, joka toteutui helluntaikirkolle!
        Arthur Kukkula ei lukenut Raamattuaan huolellisesti: Jes.33:19 " Et näe enää sitä RÖYHKEÄTÄ KANSAA, kansaa jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä." Arthur Kukkulan opin mukaan siis helluntailaiset ovat RÖYHKEÄ KANSA!
        Toisaalta, kyllä helluntailaiset ovatkin röyhkeä kansa, mutta Jumala ei puhunut Jesajan kirjassa helluntailaisista, vaan pakanakansoista, jotka valtaavat Jerusalemin; assyrialaisista, babylonialaisista ja lopulta roomalaisista.
        Olen joskus lukenut tämän saman "helluntaikielten lupauksen" myös Iso Kirja-opiston helluntaiuskonnon oppikirjasta.
        On todella mahdotonta ruveta taivuttamaan Raamattua jonkin väärän opin alle. Se ei tule koskaan onnistumaan, Jumalan sana eli Raamattu on täydellinen kirja, ja kun ihminen sitä taivuttelee, niin hän jää aina tappiolle ja valheoppi paljastuu ja osoittautuu tekijänsä näköiseksi!

        APT:2:39
        "Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme ktsuu."
        Siis Pyhän Hengen kaste on luvattu kaikille, ketkä ikinä Herra kutsuu. Ketä herra kutsuu? Kaikkia.
        Ne, jotka ottavat Sanan vastaan, heillä on oikeus Pyhän Hengen kasteeseen. Ei siinä kysytä, oletko luterilainen , baptisti vai vapaakirkollinen. kaikille.Kaikki tietoinen synti vain pois ja anomaan Jeesukselta Pyhän Hengen kastetta.
        Arthur Kukkula on lukenut Raamatun niin monta kertaa läpi, etten edes muista, montako kertaa. Sitäpaitsi, hän on aivan ihana ihminen.


    • maanantaiapostoli

      Nythän on niin että tänäpäivänä sellainen seurakunta ei ole mistään kotoisin,jossa ei ole vähintään joka toinen jäsen joku profeette,parantaja tai henkien erottelija. Todellista pyhän hengen pilkkaa. Jos näin olisi,mihin jeesusta enää tarvittaisi. Ihan markkinatouhuksi ja lapselliseksi on mennyt jumalan seurakunnat kun kaikkea humpuukia levittävät,aikuiset ihmiset. Kovasti puhutaan ja todistellaan ja ollaan olevinansa vaikka mitä kielilläpuhuvia poppamiehiä,mutta mitään he eivät pysty tekemään muuta kuin suuta pieksämään. Mitään näyttöä eikä todisteita mistään ei ole,kunhan puhutaan pehmeitä...ja toistetaan muutamaa sanantapaista siansaksaa ja se on sitten kielilläpuhumisen lahjaa,vaikka kukaan ei ymmärrä,kukaan ei osaa selittää,itsekään ei tiedä mitä puhuu...uskon itse jumalaan,en kuulu seurakuntaan,kirkko ja seurakunnat ovat kaukana jumalasta,antavat väärää opetusta,,eivät kunnioita jumalan sanaa,vaan pikemminkin ns.kristillisiä tapoja,jotka ovat vain ihmisten itse keksimiä sivistyksen hapatuksia...evankeliumi on hyvin yksinkertainen,jeesus valitsi apostoleikseen hyvin yksinkertaisia ihmisiä..ei sen omaksumiseen tarvitse lukea teologiaa 12 vuotta...

    • -lapsi-

      Pysykäämme sanassa.

      Matt. 4:4
      Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

      • tosi1

        Kyllä niitä kieliä on ymmärretty, jos Jumala on johdattanut. Hän vain ei tee mitään ihmisten uteliaisuuden tyydyttämiseksi.


    • JoskusKalastanut

      >>>>>>>>>>>>>>>evankeliumi on hyvin yksinkertainen,jeesus valitsi apostoleikseen hyvin yksinkertaisia ihmisiä..ei sen omaksumiseen tarvitse lukea teologiaa 12 vuotta...

    • Vihdoinkin!

      Kuulin että Hartikaisen Aulikki ja Piipposen Veijo on vihitty avioliittoon keskenään.

      Itse kertoivat siitä Tv7 plussalla eräässä David Herzogin kokouksessa.

      Tietääkö joku koska vihkiminen tapahtui?

      • Polvijärvet voisivat TV 7 kassa alkaa pitämään avioliitto koulua.Mitä sana sanoo avioerosta ja uudelleen aviotumisesta.Mieshän on koulutuksen saanut pastori!


    • Masentavaa

      Miten masentavaa :(:(:(
      Avioero ja hylkääminen ei ole koskaan Jumalasta. Itse asiassa, Hän vihaa hylkäämistä.

    • Posetiivari

      Mitenkä olis jos mentäis takaisin siihen risteykseen, jossa lähdettiin väärään suuntaa ja tehtäis parannus, niinkuin Smyrnan seurakunnalle kehoitettiin. Harharetki alkoi 321 JKR. Siellä pyörii koko "kristikunta" Rooman pauloissa huomaamattaan. Näitten palstojen luonne muuttuisi paljon positiivisemmaksi parannuksenteon jälkeen.

    • Aloituksen otsikko herätti ajatuksia.
      Harhaan mennyt nykyhelluntailaisuus? Onko nykyhelluntailaisuus Jumalasta?
      Onko ns vanhoillinen helluntailaisuus Jumalasta? Voiko Jumalan Sana mennä harhaan?

      Joko meillä on koko Jumalan Sana, mitään siitä pois ottamatta, tai mitään siihen lisäämättä, tai meillä ei ole.

      Niin, ehkä helluntailaisuus voi mennä harhaan, mutta Jumalan Sana ei. Kannattaa pitää kiinni vain Jumalan Sanasta ja kuulla Pyhää Henkeä, niin ei mene harhaan. Mark. 12:24
      Kunnia Herralle.

    • Nyt eletään aikaa ja on surullista,että monetkin tunnetut julistajatkin ovat menneet harhaan...eksytäen jopa valitutkin.Muistan joskus,kun Polvijärven tiimi oli voitelussa,nyt tullut jotakin vierasta ja outoa: ilmeisesti:Raha on minun paimeneni jne..

      • Monta kertaa noista jää sellanen pieni ydinjoukko, joka on löytänyt sen kultajyväsen ja tahtoo pitää siitä kiinni. Mutta se piskuinen lauma ei sitten olekkaan otsikoissa.


    • profetiasaulista

      Toteutunut profetia

      Kato ite

      27.4.2014 22:53

      Profetia Sauli Niinistölle 26.12.2007

      Profetia lupaa Taivaan Isän rakkautta ja huolenpitoa suomalaisille

      Tämän profetian tarkoitus oli kutsua Sauli Niinistöä Jumalan luo siihen tehtävään, mihin Jumala on Saulin valinnut. Tuo profetia kertoo myös siitä, miten Jumala tulee siunaamaan Saulia, jos hän kääntyy Jumalan puoleen. Toinen viesti profetiassa on se, että Jumala antaa näitä aikoja varten Saulin käsiin koko Suomen maan eli presidentin viran. Profetia perustelee tätä sillä, että Jumala on valinnut Saulin näitä aikoja varten presidentiksi ja luonut Saulin tehtävään varta vasten.
      Sauli Niinistö onkin antanut lehdistössä jonkin verran lausuntoja siihen suuntaan, että tunnustaa uskovansa Jeesukseen. Sauli Niinistö kuvasi suhdettaan uskoon seuraavasti:
      - Jeesus on Jumalan Poika. Usko ja rukous tulevat herkemmin mieleen silloin, kun on hankalaa, mutta ihminen on epäkiitollinen. Kun menee hyvin, niin nämä kysymykset tahtovat jäädä taka-alalle, muotoili Niinistö. (lähde: www.seurakuntalainen.fi)Profetia Sauli Niinistölle 26.12.2007

      http://www.youtube.com/watch?v=VZsztI0q6ZU

      ---------------

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/12211130/toteutunut-profetia

      lukekaa loput linkistä!

      • profetiasaulista

        Niinistö vahvisti tasa-arvoisen avioliitolain – laki astuu voimaan 2017

        20.02.2015

        Presidentti Sauli Niinistön on tarkoitus vahvistaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin liittyvät avioliitolain muutokset tänään.

        Presidentti Sauli Niinistö vahvistaa uudistetun avioliittolain tänään perjantaina 20.2. Laki astuu voimaan 1. maaliskuuta 2017.

        Oikeusministeriö alkaa valmistelemaan tasa-arvoisen avioliittolain edellyttämiä muiden lakien muutoksia.

        Niitä koskeva lakiesitys annetaan eduskunnalle vuoden loppuun mennessä, kuten eduskunta edellytti hyväksyessään avioliittolakia koskevan kansalaisaloitteen viime joulukuussa.

        Kuva: Filmikamari

        (Radio Nova, Oikeusministeriö, MTV)

        http://www.radionova.fi/uutiset/ajankoh ... 017-100192

        ----------------

        tiistai 10. kesäkuuta 2014

        Aulikki Hartikainen – Väärä profeetta keskustelua Sauli Niinistöstä ja Suomen kansallisesta tilanteesta

        http://nokialainen.blogspot.fi/2014/06/aulikki-hartikainen-vaara-profeetta.html

        lue loput linkistä!


      • pihonsivulta

        Tiina Nenosen näky muutaman vuoden takaa

        Olen saanut hengessä kehotuksen laittaa juuri nyt esille erään näyn, joka näytettiin muutama vuosi sitten.

        Näyssä Suomen presidenttinä oli Sauli Niinistö. Hän ilmoitti tiedotusvälineissä

        - jotenkin sivumennen, vähätellen ettei syntyisi mitään kohua - että Raamatun merkityksen tulisi olla sama kuin muidenkin TARUKIRJOJEN.

        Niinistön mielestä oli VANHANAIKAISTA, että Raamattua tulkittiin Jumalan Sanana.

        Hän painotti, ettei Raamattuja takavarikoitaisi, mutta se olisi vain "kirja kirjojen joukossa".

        Niinistö siis kielsi Raamatun PYHYYDEN ja JUMALISUUDEN.

        Koetelkaa tämäkin näky hengessänne.


    • Antijumalisti

      Jos usko on lahja, miksi näen kaduilla julistavia ihmisiä? Ei lahjaa voi ansaita! Siksi suuri EI kaikenlaiselle evankelioimiselle.

      • Pelastuksenlahja

        Raamatun mukaan usko tulee kuulemisesta ja kuinka kukaan voi kuulla jos kukaan ei julista Jumalan Sanaa?


    • 12x12

      Tälläisilta aviopuolisonvaihtajilta pitäisi kieltää kaikki seurakunnassa esillä olo!

      • Mietttimistä

        Ei ole oikein että erotaan ilman syytä ja mennään toisen kanssa yhteen. Jokin painava syy voi olla päteväkin jos on täysin avioon kelpaamaton tai tekee huorin mutta ymmärtääkseni näillä kummallakaan ei sellaista ollut. Anteeksi antamaton synti ero ja uudelleen avioituminen ei ole mutta ei anna hyvää kuvaa ellei sitten ole tarpeeksi painavaa eron syytä. Toisaalta on erikoista että monet opettavat eron ja uuden avioliiton olevan miltei pyhän Hengen pilkkaa vastaava synti ja eronneita ja uudessa liitossa olevia halveksitaan eikä pidetä juuri minään. Suopeammin suhtaudutaan jopa esimerkiksi mieheen joka murhaa vaimonsa ja ottaa uuden ja katuu syntiään. Samat ihmiset jotka sylkevät miehen päälle joka on mennyt uuteen liittoon vaimonsa eläessä kun tämä on jättänyt hänet ja mennyt toiselle ylistävät vaimonsa murhannutta miestä siitä kuinka armollinen Jumala antoi anteeksi tälle vaimonsa murhan ja hän sai uuden vaimon. Tällaistakin olen kuullut. On aika erikoista käytöstä ja usein väärää opetusta siitä ettei huorintekoa saa anteeksi. Kovimmat ruoskan heiluttajat ovat muuttaneet käsitystään, kuten evankelista tai saarnaaja Harri Lampinen joka kirjoitti pienen kirjan jossa eronneet ja uudelleen avioituneet tuomittiin helvettiin ilman armoa. Kunkas kävi? Lampisen vaimo erosi ja noin 2 vuoden päästä Lampisella oli uusi vaimo. Oli ymmärtänyt ettei sen ottaminen ole anteeksi antamaton synti koska ilmeisesti entinen puoliso oli lähtenyt ja mennyt toiselle jos oikein olen ymmärtänyt. Joku Laki-Lauri kirjoitti heti että Lampinen opetti oikein mutta teki pahan synnin kun avioitui uudelleen vaikka vaimo oli ilmeisesti mennyt toiselle. On hyvä katsoa tuomitsevasti ja inhota uudelleen avioituneita edes kysymättä mikä oli eron syy ja kuka oli siihen syypää. Armo otetaan joidenkin opeissa posi kokonaan hyljätyltä mutta puolisonsa nitistänyt voi avioitua uudelleen. Aika metkaa. Sitten kun oma puoliso jättää tuleekin totinen paikka näille "lain täyttäjille."


      • hyi.eronneet.killers.ok

        Uudelleen avioituneet ulos joka ikisestä seurakunnasta, oli syy eroon mikä tahansa, vaikkapa lopullisesti hylätty tai hengenvaara väkivaltaisen puolison taholta, ero siksi että puoliso raiskaa yhteisiä lapsia tai huorinteko, mokomat saastat, hyi! Puolisonsa murhanneet ja uuden puolison ottaneet tervetuloa seurakuntaan, Armollinen Jumala antaa anteeksi ja antaa uuden mahdollisuuden! Minkäs teet kun pesismaila osui nalkuttavaan vaimoon vähän liian kovaa, kaiken saa anteeksi!


      • markku.lievonen
        Mietttimistä kirjoitti:

        Ei ole oikein että erotaan ilman syytä ja mennään toisen kanssa yhteen. Jokin painava syy voi olla päteväkin jos on täysin avioon kelpaamaton tai tekee huorin mutta ymmärtääkseni näillä kummallakaan ei sellaista ollut. Anteeksi antamaton synti ero ja uudelleen avioituminen ei ole mutta ei anna hyvää kuvaa ellei sitten ole tarpeeksi painavaa eron syytä. Toisaalta on erikoista että monet opettavat eron ja uuden avioliiton olevan miltei pyhän Hengen pilkkaa vastaava synti ja eronneita ja uudessa liitossa olevia halveksitaan eikä pidetä juuri minään. Suopeammin suhtaudutaan jopa esimerkiksi mieheen joka murhaa vaimonsa ja ottaa uuden ja katuu syntiään. Samat ihmiset jotka sylkevät miehen päälle joka on mennyt uuteen liittoon vaimonsa eläessä kun tämä on jättänyt hänet ja mennyt toiselle ylistävät vaimonsa murhannutta miestä siitä kuinka armollinen Jumala antoi anteeksi tälle vaimonsa murhan ja hän sai uuden vaimon. Tällaistakin olen kuullut. On aika erikoista käytöstä ja usein väärää opetusta siitä ettei huorintekoa saa anteeksi. Kovimmat ruoskan heiluttajat ovat muuttaneet käsitystään, kuten evankelista tai saarnaaja Harri Lampinen joka kirjoitti pienen kirjan jossa eronneet ja uudelleen avioituneet tuomittiin helvettiin ilman armoa. Kunkas kävi? Lampisen vaimo erosi ja noin 2 vuoden päästä Lampisella oli uusi vaimo. Oli ymmärtänyt ettei sen ottaminen ole anteeksi antamaton synti koska ilmeisesti entinen puoliso oli lähtenyt ja mennyt toiselle jos oikein olen ymmärtänyt. Joku Laki-Lauri kirjoitti heti että Lampinen opetti oikein mutta teki pahan synnin kun avioitui uudelleen vaikka vaimo oli ilmeisesti mennyt toiselle. On hyvä katsoa tuomitsevasti ja inhota uudelleen avioituneita edes kysymättä mikä oli eron syy ja kuka oli siihen syypää. Armo otetaan joidenkin opeissa posi kokonaan hyljätyltä mutta puolisonsa nitistänyt voi avioitua uudelleen. Aika metkaa. Sitten kun oma puoliso jättää tuleekin totinen paikka näille "lain täyttäjille."

        """ On aika erikoista käytöstä ja usein väärää opetusta siitä ettei huorintekoa saa anteeksi. Kovimmat ruoskan heiluttajat ovat muuttaneet käsitystään, kuten evankelista tai saarnaaja Harri Lampinen joka kirjoitti pienen kirjan jossa eronneet ja uudelleen avioituneet tuomittiin helvettiin ilman armoa. Kunkas kävi? Lampisen vaimo erosi ja noin 2 vuoden päästä Lampisella oli uusi vaimo. ""

        Niin, mitään asiaa en ole katunut niin paljoa kuin tuon kirjasen; "Sinun ei ole lupa pitää veljesi vaimoa" ,- sen jakamista ihmisille. Miten järkyttävän sokea olin kuin myös sen kirjoittaja. Niin, näin jälkeen päin muistellen,niin koko Harrin ja mukana olleiden veljien opetukset oli erittäin lakihenkisiä, jossa ei tunnettu turmeltuneen ihmisen tilaa.

        Toivottavasti veljein/kin sydämen tila on kovuudesta muuttunut ja kasvaeet näkemään todellisuuden. JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastmisen.


    • huuhaatanaa

      ei ole vapaakirkkoa enää eikä muita veijon ituttamia seurakuntia!

      • MarkkuTampio

        Onko siis Juukan vapaaseurakuntakin jo lakannut toimimasta?


    • PasiToivonen

      TV7 ohjelma : "Polvijärven pastori : Profeetallisuuskoulutus"

      Täytyy kouluttautua että osaa valita oikeanlaiset sienet. Ja oikea määrä.

    • uuyr564577

      Nykyhelluntailaisuus on mennyt harhaan hyvin monella tavalla tosiaankin. Tuo sormuksen kyseleminen on vain pikkujuttu.

    • capiche

      Ohelmavalikkoa selatessani huomasin TV7:lla myös ohjelman nimeltä Parantumiskoulu. En katsonut välttääkseni verenpaineen nousua.:)

    • Tuubaa

      Voi jos ne jotka marttyyrina kuolivat raamatun aikoina kristinuskon puolesta tietäisivät missä rappiotilassa nykykrististinusko on... Tv7 täynnä kaikenlaista roskaa.

      • mmiikk

        Marttyyreja kuolee nykyaikana enemmän kuin apostolisena aikana.

        Sota on Jumalan eikä marttyyrien ja Jumala kyllä tietää. Jumala pistää Tv7:n ojennukseen aikanaan.


    • Anonyymi

      https://nokialainen.blogspot.com/2014/06/aulikki-hartikainen-vaara-profeetta.html

      tiistai 10. kesäkuuta 2014
      Aulikki Hartikainen – Väärä profeetta + keskustelua Sauli Niinistöstä ja Suomen kansallisesta tilanteesta
      PÄIVITETTY 24.3.2015 (katso lopusta)

      Tässä haluan tuoda esille erään Suomessa vaikuttavan herätyssaarnaajan, nimeltään Aulikki Hartikainen, edesottamuksia kun hän tuoreella julistuksellaan mm. sanoo hallitustamme, pääministeriämme ja presidenttiämme vanhurskaiksi.

      Tämä ottaa minua niin paljon pannuun että haluan paljastaa tämän väärän profeetan joka on tullut kuuluisaksi mm. Sauli-profetiastaan joulukuussa 2007 (26.12.2007 eli tasan 3 vuotta sen jälkeen kun Sauli Niinistö roikkui puhelinpylväässä Thaimaassa tsunamin aikana) joka myöhemmin tulkittiin tarkoittamaan presidenttiämme Sauli Niinistöä. Uskon että tässä on voimakas eksytys kyseessä.

      Sauli Niinistö ja Jyrki Katainen kuuluvat nimittäin Illuminatiin ja he ovat yhtä kaukana vanhurskaudesta kuin päivä on yöstä. Ihmettelen että uskovaisten piirissä, lähinnä vapaissa suunnissa,

      Hartikaisen väärät profetiat on otettu vastaan niinkin myötämielisesti. Onko tämän maan uskovat todellakin näin paljon eksyneet totuuden tieltä? J

      eesus varoitti Öljymäen puheessaan kolmesti uskovaisia eksymästä viimeisinä päivinä (Matt. 24:4-5,11,23-26). Viimeistään tämän toukokuisen Hartikaisen 'profetian', jossa siis julistettiin mm. pääministerimme Katainen vanhurskaaksi ja 'profetoitiin' suurta herätystä alkavaksi Suomessa keväällä, pitäisi herättää kaikkien kuulijoiden mielet ajattelemaan missä oikein mennään kristillisellä kentällä.

      Aulikki Hartikainen muuten edustaa Polvijärven pastoritiimiä Piipponen & Hartikainen, joka on tunnettu karismaattisesta julistuksestaan johon kuuluu myöhäissadeopetus, menestyksen saarnaaminen ja väärillä ihmeteoilla mässäily tai ihmeiden korostaminen nykyaikana amerikkalaista äärikarismaattisuutta matkien (Matt. 7:21-23) sekä rahankeruu. He esiintyvät usein TV7:lla (Polvijärven Pastori -ohjelma). Seuraavassa eräs keskustelu aiheeseen liittyen.

      -------------

      lue loput linkistä!

    • Anonyymi

      Tietääkseni Polvijärvet eivät ole helluntailaisia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe