Uskotteko maailmanloppuun elämänkatsomuksesta riippumatta?

666-uskomus

Olisiko sulla perusteluja omalle uskomuksellesi?

9

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajan merkit

Kyllä minä uskon 666 maagiseen voimaan sillä ateisteja yhdistää ainoastaan realistinen maailmankuva.

• tulee se kyllä

"Maailmanloppu" tulee ennemmin tai myöhemmin riippumatta siitä uskotko siihen vai et. Vaikka sitten 500 milj. - muutaman mrd v. päästä.

• tulee se kyllä

Ja ihmiselle tulee loppu myös. Eivät pääse karkuun muille planeetoille/aurinkokuntiin koska luonnonvarat kulutetaan loppuun ennenkuin teknologia on tarpeeksi edistynyttä.

• Maailmanlopun käsite on luotu joskus, kun käsitys maailmasta ja ehkä loppumisestakin oli eri kuin nykyään.

Vaikea edes kuvitella kaiken lopumista. Mutta tämä ihmisen maailma voi loppuakin.

Perusteena se, mitä ope koulussa opetti: että joskus aurinko tämän pallon polttaa poroksi. Ope sitten ei kylläkään esittänyt muita perusteluja, kuin väitti vaan tiedemiesten tutkineen asian :-(
      Mutta tuossa uskossa olen nyt roikkunut muutaman kymmentä vuotta.

• 23rfdfg

Totta kai maailmanloppu on totta. Täällä Suomi24:llakin lukemattomat toinen toistaan luotettavammat ja tarkemmat profeetat ovat jo vuosikausia kertoneet maailmanloppuja olevan parhaina vuosina jopa kymmeniä, joko seurakunnan ylösnousulla tai ilman.

• Minulla on pari erilaista näkökulmaa tai lähestymistapaa maailmanloppuun. Ensimmäinen on tieteen näkökulma: elämä Maassa käy mahdottomaksi Auringossa tapahtuvien muutoksien takia jotain 2 miljardin vuoden kuluttua ja Maa tuhoutuu Auringon laajentuessa. Se on paikallinen maailmanloppu, joka toteutuu noin 5 miljardin vuoden kuluttua. Maailmankaikkeus varmaan jatkaa olemassaoloaan ilmeisesti loputtomiin.

Toinen näkökulmani on kristillis-teistinen: nykyinen maailmanaika (aiooni) päättyy Kristuksen toiseen tulemiseen.

Minusta juuri eskatologia, kristillinen oppi lopun ajoista, testaa kristinuskon totuudellisuuden: jos Jeesus todellakin tulee takaisin, se vahvistaa Jeesuksen ylösnousemuksen kuolleista ja kristinuskon totuuden. Ellei Jeesus tule, tuskin hän on noussut kuolleistakaan, kristinusko ei ole totta ja kirkon itseymmärrys on virheellinen, vailla pohjaa. Jokaisen asia on sitten tykönänsä päätellä, joko kristillinen eskatologia on epäonnistunut kun 2000 vuotta on kulunut eikä Jeesusta näy tulleen takaisin, vai vieläkö jaksetaan odottaa Kristuksen tulemusta "taivaan pilvien päällä".

Nähtäväksi jää - se näkee, ken elää.

• kreationisti

En usko maailmanloppuun vaan tämän hitstorian armotalousaikakauden loppuun, joka alkoi syntiinlankeemuksesta viimeiseen tuomioon, jolloin Herra Jumala hävittää tämän nykyisen systeemin maan päällä ja planeettamme ja ainakin lähikosmos tuhoutuu. Sen jälkeen Jumala luo uudet taivaan ja uuden maan.
      Näin Raamattu asian ilmoittaa.

• Uskon kyllä. Että sellainen joskus tulee. Ja tieteen silmissä. Ainakin elämän kannalta niin myös tulee tapahtumaan. Mutta todenäköisemmin oma maailmani tulee loppumaan paljon ennemmin, Ennenkuin elämä maapallolta kokonaan loppuu tai tuhoutuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4693
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      3220
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2548
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      247
      1997
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36