tyttöystävä ei laittaudu

jarmo_____

Tyttöystäväni ei välitä seurassani lainkaan siitä miltä näyttää. Koskee sekä kotona oleilua tai ulos lähtemistä. Pukeutuu ryysyihin, ei välitä vaikka hiukset olisi rasvaiset, meikkaa harvoin... Jos hän tapaa jotain muita ihmisiä niin silloin täytyy olla hiukset puhtaat ja siistit vaatteet.
Pidän häntä kaikesta huolimatta hyvin viehättävänä, sillä hän on luonnon kaunis, mutta..

Pitäisikö tämä tulkita siten että hän rakastaa minua, koska voi olla täysin oma itsensä eikä tarvitse miettiä mitä toinen ajattelee. vai onko tunteet hiipuneet kokonaan, kun hän ei enää yritä miellyttää minua millään tavalla.

264

20278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+5

Minun mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että hän rakastaa sinua, sillä uskaltaa olla sellainen kuin on sinun seurassasi ja uskoo, että myös sinä rakastat häntä sellaisenaan. Itse en ihan omista mukavuussyistä pystyisi olemaan likaisena tai likaisilla vaatteilla yksinkään ja panostan poikaystävääni varten ihan huvikseni vielä kaikkea ekstraa :)

• dfgdg

On ihan normaalia, että nainen on rennosti ja meikittä kotona. Ei ole hyväksi pestä jatkuvasti hiuksia ja pitää meikkiä yötäpäivää kasvoilla. Mitä useammin hiukset pesee, sen herkemmin ne rasvoittuvat. Ja mitä enemmän meikkaat, sen enemmän ihosi rasittuu. Ihohuokoset tukkiutuvat jne.

Mieti, jos tyttöystäväsi alkaisi ihmetellä, kun et pidä pukua ja kravattia ylläsi kotona hänen vuokseen, vaan ainoastaan silloin kun lähdet johonkin muiden ihmisten ilmoille.

• CALVIN KLEI

Kysymys oli,että "pitäisikö puolisoa varten laittautua"?
        Olen miespuolinen ja haluan kertoa,että tahdon juuri vaimoni tähden olla edustavana niin töistä kotia palatessani kuin harrastuksien jälkeen.
        Onhan se hirmu kivaa,kun voi olla huoliteltuna kotona eikä ole väliä,että tuleeko kavereita käymään tai kauppaan lähtöä varten on valmiina.Tämä vain visuaalisena puolena.

Mutta ikääntyessä kovemmalle ottaa hyvässä kuosissa pysyminen,mutta siitäkin tahdon pitää tiukkaa linjaa itseni osalta.
        Kyllä hänellä on samoin tarve olla naisellisena,mutta tottahan se on,että rentona vapaana meikeistä tuntee olonsa kotoisena enkä ole tuolloin vaatimassa mitään.

• hei suominaiset
        CALVIN KLEI kirjoitti:

Kysymys oli,että "pitäisikö puolisoa varten laittautua"?
        Olen miespuolinen ja haluan kertoa,että tahdon juuri vaimoni tähden olla edustavana niin töistä kotia palatessani kuin harrastuksien jälkeen.
        Onhan se hirmu kivaa,kun voi olla huoliteltuna kotona eikä ole väliä,että tuleeko kavereita käymään tai kauppaan lähtöä varten on valmiina.Tämä vain visuaalisena puolena.

Mutta ikääntyessä kovemmalle ottaa hyvässä kuosissa pysyminen,mutta siitäkin tahdon pitää tiukkaa linjaa itseni osalta.
        Kyllä hänellä on samoin tarve olla naisellisena,mutta tottahan se on,että rentona vapaana meikeistä tuntee olonsa kotoisena enkä ole tuolloin vaatimassa mitään.

Ottakaapa se dildo pois pillustanne ja älkää kitiskö. Hienona oleminen ei tarkoita että pitäisi olla ykköset päällä aina. Siistit ja mukavat vaatteet ja alusvaatteet jne...

Ei tarvii aina alkaa kitisemään jos jotain kehotetaan naisten tekevän. Onneks ikä muuttaa tommoset feministilesbot kunnollisiksi kansalaisiksi eikä näe parisuhdetta jonakin kilpailuna mies vs naiset!

• 8+6
        dfgdg kirjoitti:

On ihan normaalia, että nainen on rennosti ja meikittä kotona. Ei ole hyväksi pestä jatkuvasti hiuksia ja pitää meikkiä yötäpäivää kasvoilla. Mitä useammin hiukset pesee, sen herkemmin ne rasvoittuvat. Ja mitä enemmän meikkaat, sen enemmän ihosi rasittuu. Ihohuokoset tukkiutuvat jne.

Mieti, jos tyttöystäväsi alkaisi ihmetellä, kun et pidä pukua ja kravattia ylläsi kotona hänen vuokseen, vaan ainoastaan silloin kun lähdet johonkin muiden ihmisten ilmoille.

Yllätys yllätys johan joku nainen vetäisi taas sen kortin ja jo toisessa vastauksessa.

Kyllä on helppo olla mies näiden tasa-arvonaisien kanssa suomalaisessa yhteiskunnassa.

Voi pyha jysäys jälleen. Mistä näitä kiukkunaisia sikiää?

• 2+19
        8+6 kirjoitti:

Yllätys yllätys johan joku nainen vetäisi taas sen kortin ja jo toisessa vastauksessa.

Kyllä on helppo olla mies näiden tasa-arvonaisien kanssa suomalaisessa yhteiskunnassa.

Voi pyha jysäys jälleen. Mistä näitä kiukkunaisia sikiää?

??? Onko tästä välistä poistettu joku vastaus, kun en näe mitään kiukkunaisen "se kortti" -viestiä?
        ???

• hei suominaiset kirjoitti:

Ottakaapa se dildo pois pillustanne ja älkää kitiskö. Hienona oleminen ei tarkoita että pitäisi olla ykköset päällä aina. Siistit ja mukavat vaatteet ja alusvaatteet jne...

Ei tarvii aina alkaa kitisemään jos jotain kehotetaan naisten tekevän. Onneks ikä muuttaa tommoset feministilesbot kunnollisiksi kansalaisiksi eikä näe parisuhdetta jonakin kilpailuna mies vs naiset!

heipä hei vaan sun heiluville..mielenkiintoisia ajatuksia ..ja ihan ite lähet lörtsyissä daamin kaa .. huippua

• pissiliisa
        hei suominaiset kirjoitti:

Ahaa kateutta dildolle? niinpä:) sehän on aina valmis. ps.et tainnut saada pilluu kauvvaaa

• määmy

Aloittaja mainitsi myös, ettei kumppani satsaa ulkonäköönsä kun he menevät ulos.

• 9+10=0
        2+19 kirjoitti:

??? Onko tästä välistä poistettu joku vastaus, kun en näe mitään kiukkunaisen "se kortti" -viestiä?
        ???

Älä kiusaa 8 6sta.. taitaa olla ongelmia tasa-arvon kanssa kotosalla niin tuli tänne purkautumaan. :)

• hei suominaiset kirjoitti:

Jep, dildo pois pillusta ja huomioikaa miestännekin ja hänen halujaan ja tarpeitaankin joskus!

• vbnmnb

Itse tietysti olet aina siisteissä vaatteissa ja tukka kammattuna? ;)

• "Pidän häntä kaikesta huolimatta hyvin viehättävänä, sillä hän on luonnon kaunis, mutta."

No hyvät hyssykät...jos on luonnostaan kaunis, miksi pitäisi meikata. Kaunis on ryysyissäkin kaunis.

• mvghkjcg

mut vois noi suomiämmät jo tajuta ettei verkkarit oo muodikkaat

• Niin se on :P
        mvghkjcg kirjoitti:

Ei ne muodikkaita oo, mut ne on tosi helppo riisuu tieltä kun tekee mieli pikapanoille ;)

• Yäk!
        mvghkjcg kirjoitti:

Samoin, myös suomiukot vois tajuta ettei pitkät kalsarit tai verkkarit kiihota...

• vglgvk,
        Yäk! kirjoitti:

Samoin, myös suomiukot vois tajuta ettei pitkät kalsarit tai verkkarit kiihota...

ja kun ne eukot menee kaupungillakin niissä,muuten meikattu ym.
        verkkarit ja sveapipo..siihen viel veska jonka kanssa juostaan käsi pystyssä, olevinaan niin trendikästä

• Haaaaah
        Yäk! kirjoitti:

Pitkät kalsarit on parasta mitä ihmiskunta on keksiny!! Ilman niitä ois mun kurja prinssinakkikin jäätyny ulkotöissä ja jääny eukolle talo tekemättä.

• jeess
        vglgvk, kirjoitti:

verkkarit ja sveapipo..siihen viel veska jonka kanssa juostaan käsi pystyssä, olevinaan niin trendikästä

Miehillä iänikuinen lippis päähän liimattu.

• Pukeudun kuin Nainen
        vglgvk, kirjoitti:

Heheee! Sä et nyt erota teinejä ja Naisia toisistaan. Teineillä ja hyvin nuorilla naisilla on tuo kuvailemasi trendi, ihan oikeat Naiset evät tuollain pukeudu. Ainakaan minä en ole Keski-Suomessa nähnyt koskaan! Toki en voi tietää miten muualla..?

• Pukeudun kuin Nainen
        Pukeudun kuin Nainen kirjoitti:

Heheee! Sä et nyt erota teinejä ja Naisia toisistaan. Teineillä ja hyvin nuorilla naisilla on tuo kuvailemasi trendi, ihan oikeat Naiset evät tuollain pukeudu. Ainakaan minä en ole Keski-Suomessa nähnyt koskaan! Toki en voi tietää miten muualla..?

Tää oli siis tarkoitettu tuolle verkkari-Svea-pipo-tyypille.

• maalaismummeli
        mvghkjcg kirjoitti:

Mitkä kumman suomiämmät!? Ja MUODIKKAAT? Olisi varmaankin hyvä keikkua kotosalla korkeissa koroissa ja puettuna milloin minkäkinlaisen muodin oikun mukaan ja viimeisen päälle meikattuna tietty. Voihan suomipoika! Ota nyt järki käteen. Jos joku haluaa verkkareissa liikkua, mitä se on sinulta pois? Hae kaupasta muotilehti ja paranna oloasi sen avulla. Kaiken maailman vollotusta täältä löytyy.

• punapää88
        Yäk! kirjoitti:

hmph mielestäni on seksikästä, kun mies pukeutuu verkkareihin tai kalsareihin... tai pukuun. no jaa jotkut miehet näyttävät seksikkäiltä missä vaan.
        ja kyllä minä pyrin näyttämään erityisen edustavalta kumppanini silmissä, myös vapaa-ajalla. kaunis tunika on ihan yhtä mukava kuin verkkarit.

• vglgvk, kirjoitti:

Eli siis kaikki mitä nainen laittaa päälleen on hänen mielestään viimeisen päälle trendikästä?
        Naisetkin ajattelee joskus mukavuutta tyylin sijasta. Ite en kyllä kovin usein verkkareissa juokse, mutta tartteeko muka aina olla vimpan päälle laitettu? Ite kuljen toisinaan niissä 'ei trendikkäissä' vaatteissa koska ne on niin mukavat päällä - esim. räsyfarkut ja jätkien t-paita.

Sanosin että puolison takia on joskus kiva laittautua ja olla nättinä/komeana, mutta ei aina tarvitse. Joskus on vaan hyvä olla räsyvaatteissa, tukka sekasin, rennosti ja mukavissa vaatteissa. Eli ota hyvällä, että ei koko ajan ole tunkemassa lisää pakkelia naamaan (:

• böäwä^
        Haaaaah kirjoitti:

Pitkät kalsarit on parasta mitä ihmiskunta on keksiny!! Ilman niitä ois mun kurja prinssinakkikin jäätyny ulkotöissä ja jääny eukolle talo tekemättä.

ehkä joo, mutta ei ne kyllä kovin seksikkäät ole :D

• jännä homma
        Pukeudun kuin Nainen kirjoitti:

Et siis ole koskaan käynyt muualla kuin keski-suomessa?

• Stadilainen**
        jännä homma kirjoitti:

Et siis ole koskaan käynyt muualla kuin keski-suomessa?

Sveapipo ja verkkarit on alle 15 v pukeutumista. Kannattais vaihtaa naisten katselu aikuisempiin, tai ainakin tehdä ero teinien ja naisten välille.
        Ja toi "trendi" on onneksi menneen talven lumia, pääset kohta valittamaan potkupuku "naisista". Trendi joka on tänne tuloillaan ja on muuten miesten keksintöä.

• depe__
        böäwä^ kirjoitti:

ehkä joo, mutta ei ne kyllä kovin seksikkäät ole :D

Camoon, voitko jo jättää ton seksikkyyden rauhaan?? :D
        Naisilla on yhtä lailla nää leggingnsit, joita kaikki miehet ei ymmärrä.

• pissiliisa
        vglgvk, kirjoitti:

ensinnäkin, suomimiehet, katsokaa peiliin, ette tekään vedä kravaa ym. mitään tyylikästä kuten esim ranskalaismachot että vaaditte naiselta jotain ´´ei verkkareita´´

• mitä ihmettä nyt ta?
        Yäk! kirjoitti:

Ei pitkien kalsareiden olekaan tarkoitus kiihottaa vaan lämmittää.

• 11+4

Minä en laita ripsiväriä jos ei poikaystäväkin laita, joten ollaan meikittä molemmat. Miksi naisen pitäisi käyttää enemmän aikaa ja tarmoa "laittautumiseen", kun ei mieskään laittaudu?

• hkhtrhijtrjriohtioj

Kait sen takia, että vastavuoroisesti miehenkin kandee sitten panostaa itseensä? Vai pitääkö miehen TAAS tehdä kaikki naisen puolesta?

• 5445540445458
        hkhtrhijtrjriohtioj kirjoitti:

Kait sen takia, että vastavuoroisesti miehenkin kandee sitten panostaa itseensä? Vai pitääkö miehen TAAS tehdä kaikki naisen puolesta?

niin että naisen kuuluu laittaa kemikaaleja naamaan ja miehen taas... no käydä suihkussa tarpeeksi usein?

• Perhonen.
        5445540445458 kirjoitti:

niin että naisen kuuluu laittaa kemikaaleja naamaan ja miehen taas... no käydä suihkussa tarpeeksi usein?

Totta. Ei niitä voi verrata. Mutta jos mies käy punttiksella joka päivä ja syö terveellisesti ja protskuja, eli kasvattais lihaksia ja kiinteyttäs niin sitten voisin jo kuvitellakin laittautuvani vaikka joka päivä! Itse harrastan liikuntaa.

• Lenkille äkkiä!
        Perhonen. kirjoitti:

Totta. Ei niitä voi verrata. Mutta jos mies käy punttiksella joka päivä ja syö terveellisesti ja protskuja, eli kasvattais lihaksia ja kiinteyttäs niin sitten voisin jo kuvitellakin laittautuvani vaikka joka päivä! Itse harrastan liikuntaa.

Mutta jos miehesikin odottaa,että kävisit joka päivä liikunnan parissa niin sitten hänkin aloittasi.
        Eihän sellaista miestä olekkaan,että joka päivä kävisi punttiksella,että vaimo laittaisi itseään.
        Ainakin haluasin nähdä sen henkilön.

• yks vanha nainen

jos mies ajaa partansa, ni kai säki sit ajat omas????

• No minä ainakin
        Lenkille äkkiä! kirjoitti:

Mutta jos miehesikin odottaa,että kävisit joka päivä liikunnan parissa niin sitten hänkin aloittasi.
        Eihän sellaista miestä olekkaan,että joka päivä kävisi punttiksella,että vaimo laittaisi itseään.
        Ainakin haluasin nähdä sen henkilön.

käyn salilla 5 päivänä viikossa ja joka kerran suihkussa. Vaimoni joutuu meikkaamaan vähän jo työnsäkin takia. Mutta kun ollaan illalla kotona niin molemmilla on verkkarit jalassa ja t-paita päällä koska ne ovat mukavimmat kotivaatteet mitä tiedän.

• 8+16

Aloitusviesti kuullostaa kovin tutulta. Pienet lapset verottavat meillä voimia (molempien) mutta ei sekään silti ihan kaikkea selitä. Ei mun mielestä vaadi juuri enempää voimia tai aikaa pukea kaupungille lähtiessä toppahousujen ja linttalenkkarien sijasta hieman siistimmät housut ja kengät. Monesti rouva todennut mulle, että "sä lähdet taas noin siistinä ja mä oon näin". En voi muuta kun ajatella hiljaa mielessäni, että niinpä. Sit kyllä laittautuu kun on viihteelle lähdössä. Joku vois kysyä tässä, että ketä varten sitten haluaa laittautua ja miellyttää jos ei omaa miestä? Se että viihteelle lähtiessä laittautuu on ihan ok, mutta olisihan se ihan kiva jos omaa rakasta miestänsäkin varten näkisi hieman vaivaa edes pari kertaa vuodessa. Kyllä minä ainakin haluan ja pyrin miellyttämään myös ulkoisesti omaa rakasta.

• 23458749641213

No siis.. Ellette ole lähdössä ulos syömään, teatteriin tms. "treffi-iltaa" viettämään, niin miksi ihmeessä naisen pitäisi meikata ja laittautua jos on menossa käymään ruokakaupassa tai vastaavassa kanssasi? Ja jos kerran haluaisit, että laittautuisi sinua varten, miksi ihmeessä et ole ehdottanut asiasta kauniisti? Asian voi esittää ilman suurta loukkaantumistakin ja syytöksiä.

Hullukaan jaksa laittautua aina kun lähtee talosta ulos.. (Puhumattakaan mitä meikki tekee naisen iholle. Kaikilla kun iho ei pysy kauniina niin helposti ja meikit voivat helposti tukkia ihon, mistä seuraa tunnetusti ihastuttavia finnejä..)

Siistinä nyt tietysti olisi kiva, jos itsensä molemmat parisuhteessa pitäisi, mutta tämän pitäisi tarkoittaa mielestäni vain puhtaita vaatteita ja hiuksia dödön käyttöä. Ehkä mahdollisesti ulos lähtiessä mieluummin farkkuja kuin verkkareita. Eikä ne osittain likaiset hiuksetkaan tapa, kun sisätiloissa ollaan eikä köllötetä sillä hetkellä pää toisen nenän alla.

• 111111111
        23458749641213 kirjoitti:

No siis.. Ellette ole lähdössä ulos syömään, teatteriin tms. "treffi-iltaa" viettämään, niin miksi ihmeessä naisen pitäisi meikata ja laittautua jos on menossa käymään ruokakaupassa tai vastaavassa kanssasi? Ja jos kerran haluaisit, että laittautuisi sinua varten, miksi ihmeessä et ole ehdottanut asiasta kauniisti? Asian voi esittää ilman suurta loukkaantumistakin ja syytöksiä.

Hullukaan jaksa laittautua aina kun lähtee talosta ulos.. (Puhumattakaan mitä meikki tekee naisen iholle. Kaikilla kun iho ei pysy kauniina niin helposti ja meikit voivat helposti tukkia ihon, mistä seuraa tunnetusti ihastuttavia finnejä..)

Siistinä nyt tietysti olisi kiva, jos itsensä molemmat parisuhteessa pitäisi, mutta tämän pitäisi tarkoittaa mielestäni vain puhtaita vaatteita ja hiuksia dödön käyttöä. Ehkä mahdollisesti ulos lähtiessä mieluummin farkkuja kuin verkkareita. Eikä ne osittain likaiset hiuksetkaan tapa, kun sisätiloissa ollaan eikä köllötetä sillä hetkellä pää toisen nenän alla.

Tottakai naisen pitää laittautua nätiksi ihan minne tahansa onkaan menossa!!
        Se on sitten turha marista kun mies alkaa käymää vieraissa yms. eihän kukaan jaksa katella kaljusilmää joka tukka takussa verttyneet collari housut jalassa hiihtelee himassa.
        Itse laittaudun AINA.
        Ja en ehkä aina miehenikään takia mutta ihan oman itseni takia.On se kiva vilkasta peiliinkin kun sieltä katsoo siisti nainen.
        Menen sitten vaikka kauppaan niin meikit on aina tiptop ja tukka laitettu,ja kivahan se on kun joskus joku tuntematon mieskin katsoo sillai kivasti.
        Ja meillä on 7kk vanha poika ja se ei ole kyllä miua estänyt laittautumasta aikaa kyllä löytyy jos itse sitä haluaa.Että se on täysin p....ka puhetta kun äidit vetoaa aina siihen ettei ole aikaa,pah !!!
        Miehenikin on sanonut että hänestä on kiva kun jaksan laittautua ja että olen kaunis ja joskus kiusottelee siitä kun esim kaupassa joku vieras mies hieman pitempää jää katsomaan minua.
        Suomalaisten naisten kyllä pitäisi enemmän alkaa huoltamaan itseänsä kun vertaa esin violaisiin perheen äiteihin siinä vasta ero.

• kaunisrietasonnellin

Höpö höpö, meikit eivät tuki ihoa! Jos on iho-ongelmia, pitää kääntyä asiantuntijan (kosmetologin) puoleen. kaikille ihotyypeille löytyvät oikeat tuotteet. Itselleni ei tulis mieleenkään lähteä edes roskikselle ilman huulipunaa. Sen laittaa noin kolmessa sekunnissa, meikkipuuteri 15 sek, poskipuna 5 sek, ripsiväri 30 sek. Jopas meni paljon aikaa....
        Aina ei tarvitse laittautua, mutta minä teen sen mieluusti, kun mieheni (ja minä itse) siitä pitää. Vielä 26 vuoden jälkeen....

• 564512375
        111111111 kirjoitti:

Se on sitten turha marista kun mies alkaa käymää vieraissa yms. eihän kukaan jaksa katella kaljusilmää joka tukka takussa verttyneet collari housut jalassa hiihtelee himassa.
        Itse laittaudun AINA.
        Ja en ehkä aina miehenikään takia mutta ihan oman itseni takia.On se kiva vilkasta peiliinkin kun sieltä katsoo siisti nainen.
        Menen sitten vaikka kauppaan niin meikit on aina tiptop ja tukka laitettu,ja kivahan se on kun joskus joku tuntematon mieskin katsoo sillai kivasti.
        Ja meillä on 7kk vanha poika ja se ei ole kyllä miua estänyt laittautumasta aikaa kyllä löytyy jos itse sitä haluaa.Että se on täysin p....ka puhetta kun äidit vetoaa aina siihen ettei ole aikaa,pah !!!
        Miehenikin on sanonut että hänestä on kiva kun jaksan laittautua ja että olen kaunis ja joskus kiusottelee siitä kun esim kaupassa joku vieras mies hieman pitempää jää katsomaan minua.
        Suomalaisten naisten kyllä pitäisi enemmän alkaa huoltamaan itseänsä kun vertaa esin violaisiin perheen äiteihin siinä vasta ero.

Jos sinulla on mies, joka alkaa pettämään vain sen takia, ettet laittaudu tarpeeksi hänelle (kuitenkin puhtaat vaatteet ja hiukset jne, vaikkei aina tai ollenkaan meikkaisi ja joskus jalassa verkkarit tms), niin mielestäni jätkän on parempikin lähteä litomaan. Asiasta voi keskustella myös ennen pettämistä ja kertoo myös miehestä sitten aika paljon, ettei voinut tuoda ulkonäkökeskustelua pöytään ennen kuin alkaa pettämään. Kommenttisi on siis kärjistetty.

Laittaudut, koska itse pidät laittautumisesta ja toisaalta myös huomiosta, jota saat toisilta miehiltä ja omaltasi. Hyvä niin, jos sellainen saa sinut tuntemaan olosi hyväksi. Kaikki eivät kuitenkaan tätä kaipaa hyvän olon tai itsetunnon luomiseksi, vaan he ovat riittävän sinuja itsensä kanssa, etteivät kaipaa laittautumista. Läheisyys pysyy suhteessa ilman ulkonäön jatkuvaa huoltamistakin, kaikki miehet eivät ole niin pinnallisia, että vaativat naisensa meikkaavan jatkuvasti. Osa miehistä jopa pitävät enemmän luonnonkauniista. Tai näin ainakin omassa suhteessa ja toivottavasti muissakin.

JA yhäkin niissä suhteissa, joissa se miestä häiritsee, keskustelkaa asiasta. Jonkinlaiseen kompromissiin luulisi aina pääsevän.

• 4568413215686
        kaunisrietasonnellin kirjoitti:

Höpö höpö, meikit eivät tuki ihoa! Jos on iho-ongelmia, pitää kääntyä asiantuntijan (kosmetologin) puoleen. kaikille ihotyypeille löytyvät oikeat tuotteet. Itselleni ei tulis mieleenkään lähteä edes roskikselle ilman huulipunaa. Sen laittaa noin kolmessa sekunnissa, meikkipuuteri 15 sek, poskipuna 5 sek, ripsiväri 30 sek. Jopas meni paljon aikaa....
        Aina ei tarvitse laittautua, mutta minä teen sen mieluusti, kun mieheni (ja minä itse) siitä pitää. Vielä 26 vuoden jälkeen....

1. Kaikilla ei ole varaa kosmetologikäynteihin, (tai pahimmassa tapauksessa yksityisiin lääkärikäynteihin määrättyihin lääkkeisiin jotta saa oikeat lääkkeet). Myöskin halu lähteä kosmetologille voi puuttua.

2. Osa joutuu tyytymään markettituotteisiin, jotka joskus tukkivat ihon, koska eivät sovi tai eivät peitä kunnolla/tuosta vaan. Tuo "meikit eivät tuki ihoa" on väitelty aihe, josta löytyy molempiin suuntiin mielipiteitä. Siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta.. Meikit mielestäni tukkivat ihon, jos niitä ei poista kotiin tullessaan ja käytä oikeita puhdistusaineita. Mikä sinä olet analysoimaan toisten iho-ongelmia? On monenlaista ihotyyppiä ja osalla on ihan todetusti tietyn tyyppisiä ihoja, jotka tukkiutuvat toisia herkemmin hoidosta huolimatta.

3. Itselleen sopivien meikkien löytämiseen menee aikaa (oikea peittävyys, sävy, jne..), jolloin ennen tätä meikkiä ei todellakaan vain 2 minuutissa laiteta, jos haluaa saada jotain parannusta ulkonäköön. Kun kyse on näistä ihmisistä, jotka eivät usein laita meikkiä, mitä luulet? Löytyykö oikeat sävyt ja tuotteet siitä vain?

4. Meikin laittaminen ei todellakaan ole noin nopeaa, jos iho ei ole hyvässä kunnossa. Normaali ihminen, jonka iho ei aikuistuttuakaan muuttunut täydelliseksi, joutuu käyttämään hyvän tuloksen saamiseen meikkivoiteita ja peitevoiteita jne, jolloin sileän ja kauniin ihon luomiseen menee kauemmin aikaa. JA vaikka meikin saisikin aikaiseksi 3-10 minuutissa, yhäkin kyse on siitä, että osa ei koe meikkiä tarvitsevansa tai ei pidä sen käyttämisestä. Se mies, joka yhteen on tällaisen henkilön kanssa mennyt, on oppinut sen kyllä melko pian ja voi lähteä suhteesta, jos ei asiasta pidä.

5. Kaikilla ei ole varaa ostaa kalliita/hyviä/oikeita ihonpuhdistusaineita ja ihorasvoja, jolloin iho ei myöskään puhdistu siitä vaan. Näiden aineidenkaan kanssa ihmettä ei aina tapahdu ja yhäkin osa ei tunne omaa ihotyyppiään, jolloin iho ei lähde paranemaan.

Kosmetologi tosiaan kyllä auttaisi näihin kaikkiin kohtiin ja oikeat tuotteet löytyisivät helpommin jne, mutta osalla ei ole halua lähteä ongelmaansa sinne hoitamaan. Osalla myös vaatisi useita käyntejä kosmetologille ja siitä palaamme taas rahakysymykseen. Kaikki eivät halua kuluttaa sellaisia summia ihoonsa, vaikka rahaa löytyisikin. Varsinkin kun tulokset eivät aina ole taattuja tai pysyviä, kuten mustapäiden kanssa.

Jos tykkää laittautua, tehköön niin. Jos ei, jättäkää rauhaan. Ei se vastaantuleva laittautumaton nainen ole sinun kumppanisi ja jos hänen miehensä häntä rakastaa sellaisenaan (niin kuin kuuluisi), mitä ihmettä se sinua vaivaa.

• 165489756256523155
        111111111 kirjoitti:

Itse laittaudun AINA.

"Se on sitten turha marista kun mies alkaa käymää vieraissa yms. eihän kukaan jaksa katella kaljusilmää joka tukka takussa verttyneet collari housut jalassa hiihtelee himassa."
        HEHEHEHEEEEE.. . Lisätään siihen vielä hevosen haju ja kaikki paska mitä tallista voi saada päällensä niin siinä oon minä, NAINEN ja vieläpä onnellisessa avioliitossa. Ja mieheni on ylpeä kun olen hänen rinnallaan juuri tämmöisenä. . Ei siihen kuule meikkiä tarvita kun on itsetunto kohdallaan=)

• Totuus kaunistaa
        4568413215686 kirjoitti:

1. Kaikilla ei ole varaa kosmetologikäynteihin, (tai pahimmassa tapauksessa yksityisiin lääkärikäynteihin määrättyihin lääkkeisiin jotta saa oikeat lääkkeet). Myöskin halu lähteä kosmetologille voi puuttua.

2. Osa joutuu tyytymään markettituotteisiin, jotka joskus tukkivat ihon, koska eivät sovi tai eivät peitä kunnolla/tuosta vaan. Tuo "meikit eivät tuki ihoa" on väitelty aihe, josta löytyy molempiin suuntiin mielipiteitä. Siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta.. Meikit mielestäni tukkivat ihon, jos niitä ei poista kotiin tullessaan ja käytä oikeita puhdistusaineita. Mikä sinä olet analysoimaan toisten iho-ongelmia? On monenlaista ihotyyppiä ja osalla on ihan todetusti tietyn tyyppisiä ihoja, jotka tukkiutuvat toisia herkemmin hoidosta huolimatta.

3. Itselleen sopivien meikkien löytämiseen menee aikaa (oikea peittävyys, sävy, jne..), jolloin ennen tätä meikkiä ei todellakaan vain 2 minuutissa laiteta, jos haluaa saada jotain parannusta ulkonäköön. Kun kyse on näistä ihmisistä, jotka eivät usein laita meikkiä, mitä luulet? Löytyykö oikeat sävyt ja tuotteet siitä vain?

4. Meikin laittaminen ei todellakaan ole noin nopeaa, jos iho ei ole hyvässä kunnossa. Normaali ihminen, jonka iho ei aikuistuttuakaan muuttunut täydelliseksi, joutuu käyttämään hyvän tuloksen saamiseen meikkivoiteita ja peitevoiteita jne, jolloin sileän ja kauniin ihon luomiseen menee kauemmin aikaa. JA vaikka meikin saisikin aikaiseksi 3-10 minuutissa, yhäkin kyse on siitä, että osa ei koe meikkiä tarvitsevansa tai ei pidä sen käyttämisestä. Se mies, joka yhteen on tällaisen henkilön kanssa mennyt, on oppinut sen kyllä melko pian ja voi lähteä suhteesta, jos ei asiasta pidä.

5. Kaikilla ei ole varaa ostaa kalliita/hyviä/oikeita ihonpuhdistusaineita ja ihorasvoja, jolloin iho ei myöskään puhdistu siitä vaan. Näiden aineidenkaan kanssa ihmettä ei aina tapahdu ja yhäkin osa ei tunne omaa ihotyyppiään, jolloin iho ei lähde paranemaan.

Kosmetologi tosiaan kyllä auttaisi näihin kaikkiin kohtiin ja oikeat tuotteet löytyisivät helpommin jne, mutta osalla ei ole halua lähteä ongelmaansa sinne hoitamaan. Osalla myös vaatisi useita käyntejä kosmetologille ja siitä palaamme taas rahakysymykseen. Kaikki eivät halua kuluttaa sellaisia summia ihoonsa, vaikka rahaa löytyisikin. Varsinkin kun tulokset eivät aina ole taattuja tai pysyviä, kuten mustapäiden kanssa.

Jos tykkää laittautua, tehköön niin. Jos ei, jättäkää rauhaan. Ei se vastaantuleva laittautumaton nainen ole sinun kumppanisi ja jos hänen miehensä häntä rakastaa sellaisenaan (niin kuin kuuluisi), mitä ihmettä se sinua vaivaa.

Markettituotteet ihan yhtä hyviä kuin kosmetologilta kalliilla ostetut.
        Olen itse kosmetologi ja kolmisenkymmentä vuotta joka päivä hoitanut ihoani ihan peruskamoilla mitä saa vaikka ässästä. Kuulen jatkuvasti kommentteja iästäni, ihmiset luulevat että olen 10 vuotta nuorempi.
        Säännöllinen puhdistus ja kosteutus ovat a ja o. Tietysti terveelliset elämäntavat kaiken perustana.
        Mustapäitä voi vähentää säännöllisellä kuorinnalla. Kuorinnan voi tehdä marketin kuorintavoiteella. Aamuisin kosteusvoide suojaamaan ihoa ilman epäpuhtauksilta. Suojaaminen vähentää uusien mustapäiden kehittymistä.
        Tämä paasaaminen kestäisi ikuisuuksia mutta perusidea on se että maksoi kosteusvoide kympin tai sata euroa, tulos on sama säännöllisesti käytettynä.
        Ai niin. Jätin kosmetologin hommat kun minusta ei ollut valehtelemaan ihmisille kalliiden tuotteiden vaikutuksista. :)

• hahah
        111111111 kirjoitti:

Itse laittaudun AINA.

jos mies alkaa käymään vieraissa siksi, että en aina ole viimeisen päälle laitettuna niin siitä vaan eikä tarvitse tulla takaisin, saanpahan sitten rauhassa lojua tukka takussa meikittä verkkarit jalassa sohvalla

• asiat asioina.
        165489756256523155 kirjoitti:

"Se on sitten turha marista kun mies alkaa käymää vieraissa yms. eihän kukaan jaksa katella kaljusilmää joka tukka takussa verttyneet collari housut jalassa hiihtelee himassa."
        HEHEHEHEEEEE.. . Lisätään siihen vielä hevosen haju ja kaikki paska mitä tallista voi saada päällensä niin siinä oon minä, NAINEN ja vieläpä onnellisessa avioliitossa. Ja mieheni on ylpeä kun olen hänen rinnallaan juuri tämmöisenä. . Ei siihen kuule meikkiä tarvita kun on itsetunto kohdallaan=)

Joo joo mutta kun se itsetunto ei näytä miltään. Nyt oli puhe laittautumisesta, Niin juuri: ULKOISESTA kauneudesta.

Miten tämän pystyy kääntämään itsetuntoasiaksi.

• tyttöystävä on oma
        4568413215686 kirjoitti:

Kait aloittaja tarkoitti omaa kumppaniaan kuitenkin?

• 8+16

>"miksi ihmeessä naisen pitäisi meikata ja laittautua jos on menossa >käymään ruokakaupassa tai vastaavassa kanssasi? "

Itse itseäni lainaten: "Ei mun mielestä vaadi juuri enempää voimia tai aikaa pukea kaupungille lähtiessä toppahousujen ja linttalenkkarien sijasta hieman siistimmät housut ja kengät."

Onko se mielestäsi laittautumista tai meikkaamista jos pukee toppahousujen sijaan esim. farkut?

Edelleen itseäni lainaten: "olisihan se ihan kiva jos omaa rakasta miestänsäkin varten näkisi hieman vaivaa edes pari kertaa vuodessa."

Pari kertaa vuodessa ei ole AINA. Ei sillä, vaimoni on kyllä ihan tarpeeksi kaunis ilmankin meikkiä, mutta olisihan se joskus ihan mukavaa piristystä.

En suoranaisesti muista ehdottaneeni pukeutumaan siistimmin, mutta positiivista palautetta olen kyllä antanut jos näin on tapahtunut.

Näistä kommenteista saa ikävä kyllä TODELLISEN käsityksen siitä, että kuinka suopeasti naiset pohjimmiltaan näin yleisesti ottaen suhtautuvat ulkonäköön liittyvään kritiikkiin.
        Todella mustavalkoisesti nähdään asiat tai ainakin käsitellään ne.

Stereotypiat jyllää ja tiettyjä asioita pidetään itsestäänselvyyksinä -puolin ja toisin.

• järki käteen
        kaunisrietasonnellin kirjoitti:

Meikki itseasiassa tukkii ihon jos sitä ei puhdisteta aina iltaisin huolelisesti pois.
        Kaikilla ei myöskään ole niin hyväkuntoista ihoa, että meikkaaminen onnistuisi noin nopeati mitä kirjoitit.
        Niin ja kaikilla ei välttämättä ole rahaa/halua/mahdollisuutta käydä kosmetologilla, varsinkaan säännöllisesti.

• Olen puhunut

"Pukeutuu ryysyihin, ei välitä vaikka hiukset olisi rasvaiset, meikkaa harvoin..."

Eli siis tyttöystävälläsi on rikkinäisiä vaatteita. Mitäs jos antaisit neidolle rahaa joilla h'n ostaisi EHJIÄ vaatteita. :-)
      Jokainen käy varmana suihkussa tarpeeksi usein, toisilla taas se tukka voi rasvoittua enemmän joten se näyttääkin likaiselle vaikka olisi muutenkin puhdas.
      Rasvoittuvaa tukkaa ei kannata pestä usein vaikka niin ajattelisi, sillä tukka tottuu siihen että sitä pestään päivittäin ja näin oppii myös rasvoittumaan.
      Kuka jaksaa jokapäiväistä pesurumbaa? En minä ainakaan.
      Miksi pitäisi meikata? Meikkaatko sinä? Tuskin. Meikkaamiseenkin menee aikaa ja rahaa.
      Naisesihan on luonnonkaunis, miksi pitäisi siis meikata? Ehkä vähän ripsiväriä ja puuteria, mutta ei kokonaista meikkiä - tyhmää ja turhaa sellainen.

• Ryysynen

Olen semmoinen ryysyihin pukeutuva epäsiisti tyttö. Luotan että poikaystäväni tuntee minut ja rakastaa minua sellaisena kuin olen, koska hän sanoo niin ja toimii niin. Olosuhteet ja harrastukset elämässäni, ja jollain tapaa myös elämänarvoni ovat sellaiset että laittautuminen ja jopa siistinä pysyminen vaatii ponnistelua. Koetan olla siisti kun menen ihmistenilmoille tai vieraampien ihmisten luo, koska pelkään puheita (tiedän etten ole monien mittapuun mukaan normaalin rajoissa, vaan saatan vaikuttaa esim. juopolta tai mielisairaalta) ja toisaalta en halua että poikakaverini joutuu minua häpeämään jos menemme yhdessä. Ehkä voisin koettaa tsempata tässä asiassa. Ihan suhteen alkuvaiheessa olikin jotain halua hurmata toinen, niin tuli pidettyä tarkempaa huolta. Onhan se mun mies, enkä vaihtais sitä mihinkään enkä keneenkään...

• zwszws

Vähän ihmeellistä jos pitää silloin pukeutua hyvin kun menee joidenkin muiden kanssa. Omalle ukolle ei niin väliä..

• xxxxxyyyyt

voit hienovaraisesti sanoa hänelle vaikka "olet niin seksikäs mekossa" "silmäsi näyttää entistä upeimmilta kun korostat niitä rirsivärillä" jne..

• Ompa kauhiaa

On teilläkin ongelmia.

• 17258634367434587789

vei sanat.... On se kumma. Jäbä taitaa olla narcissos-typeä. Ei se aamutoimien jälet ittekää mikää kukkane o. Korkeintaa sontakärwäset tykkää. hahahahahahahahahahahahaa

• mummeliini
        17258634367434587789 kirjoitti:

vei sanat.... On se kumma. Jäbä taitaa olla narcissos-typeä. Ei se aamutoimien jälet ittekää mikää kukkane o. Korkeintaa sontakärwäset tykkää. hahahahahahahahahahahahaa

jep, ongelmia on tehtävä jostain, ihan pikkuisiakin, joita voi sitten paisutella ja ulvoa keskustelupalstoilla. Kyllä niitä oikeita ongelmia tulee, kun elää. Katsokaa sitten 60 vuoden kuluttua kuinka paljon ripsiväri ja muoti vaikuttikaan asioihin.
        Olkaas ihmisiksi.

• when you are..
        mummeliini kirjoitti:

jep, ongelmia on tehtävä jostain, ihan pikkuisiakin, joita voi sitten paisutella ja ulvoa keskustelupalstoilla. Kyllä niitä oikeita ongelmia tulee, kun elää. Katsokaa sitten 60 vuoden kuluttua kuinka paljon ripsiväri ja muoti vaikuttikaan asioihin.
        Olkaas ihmisiksi.

Sitten kahdeksankymppisenä lienee ihan yks vitun hailee, miltä se "tyttöystävä" näytää - tai itse asiassa kaikki muukin. Kun mikään ei kuitenkaan enää toimi.

• Läpikuultava

Jokainen pukeutukoon kuten haluaa,toisen miellyttäminen on ihan täyttää kliseetä.Paras vaan kun itse voi hyvin.So what jos ei toista miellytä!!!

• ddd

Born single?

• Rakkaus tahtoo

kumppaniaan kaikessa miellyttää. Toki tilanteet tulee huomioida kokonaisvaltaisesti. Toinen Jarmo.

• M i E s

Ja kaupan päälle vielä pierut raikaa??? Aaaahhh....kuulostaapa loistav....NO EI TODELLAKAAN KUULOSTA!! Onneksi olen ikuinen sinkku!

• 17258634367434587789

...eli NYSVÄ, nysvelö, saamaton.. hahahahaahahaz

• CK

On kahdenlaisia naisia. Toiset jatkavat itsensä huolittelua suhteen aikana ja toiset lopettavat. Itse en meikkaa jos olen kotona! Vapaa päivä miksi ihmeessä pitäisi meikata ja pukea kireitä vaatteita päälle!? Kyllä, tyttöystäväsi voi olla oma itsensä sinun aikana. Tulee luonnon- ja sisäistä kauneutta. Onneksi hän huolittelee itsensä, kun tapaa ulkopuolisia ihmisiä. Äläkä vain mene kehoittamaan meikkaamista, kun on sinun seurassa......

• visuaalisuus

Ehdottomasti naisen pitää pitää itsensä omalle rakkaalleen kaikkein kauneimpana ja ihanimpana oli päivä mikä tahansa. Ei muuta kuin tyttöystävä vaihtoon tai kuntoremppaan...

• sinnikäs

Jaahas, kyllä minua ärsyttää kun nainen pukeutuu kotona sinisiin lötköttäviin verkkaireihin tai mitä ne sitten ovatkaan Ja öisin samankaltaisiin yöpukuihin. En kehtaa sanoa. Ja toivoo että pukeudun samoin, kun pidän ainoastaan kireää t-paitaa ja farkkuja seksikkäänä!

• :))

Onneksi asun yksin.

• Kysyvä ei tieltä eks

Osta Barbie nukke ja pue/meikkaa se mieleiseksi, tai pane joskus eukkoasi, jos teet sen pimeässä, niin mitä sen meikin väliä, toinen ehkä odottaakin sitä ja fiksaa itsensä sen jälkeen..
      Vai etkö saanut sellaista morsianta, joka kestää päivänvalon pakkeloimatta ???

• sapra

Voi hyvinkin pitää paikkaansa. Jos ei ole pitkään aikaan saanu, menettää toivonsa että tuleekaan saamaan, eikä sitten kiinnosta huolitella itseään.

• -Porsas-

Pidä se sika !

• ie

Vai pitäs vaimolla herran takia pynttäytyä, kaikkea sitä kuulee, vitseillessäkään sinä tuon kirjotit. Totta sinä kuitenki ite meikkaat, että vaimollas on silmänruokaa?

• joo.

Hmm.... Kuvauksesi osuu aika hyvin muhunkin. En usko että se laittautumattomuus kotioloissa (ainakaan) johtuu mistään semmosesta, että ei välittäis susta. Kotona vaan on kiva olla vapaammin ja olovaatteissa jotka ei purista ja muutenkin rennosti ilman meikkiä niin ei naama muhi.
      Eiköhän moni muukin oo kotona erivaatteissa ja ilman meikkiä. Julkisille paikoille ihan asiallisuuden vuoksikin haluaa pukeutua, ja muuten kyllä katotaan vähän kummasti, ja ihan itsetunnon ylläpitämisenkin kannalta ihminen haluaa usein näyttää asialliselta julkisilla paikoilla (eikä esim joltain epäsiistiltä laitapuolenkulkijalta). Sun seurassa naises vaan uskaltaa olla vapaammin ja rennommin ja varmaan ihan sen oman mukavuudensakin takia. Toki jos ne kotivaatteet on ihan karseita ja sua häiritsee kovasti... En oiken ymmärrä miks niin kovasti ees haittais.. Mut jos tuntuu niin voithan vaikka ostaa sille jotain nätimpiä mutta silti mukavan tuntuisia olovaatteita.
      Ja oiskai se kiva jos yhessä jossain ulkona esim treffeillä ootte että laittautuis.. Ehkä se kertois vähän jostain kunnioittamisesta tjs. Mut ei nyt lähikauppaan tai roskia viemään tarvii... Mutta ehkä jos ei -ikinä- laittaudu kun te meette ulos niin oishan se ehkä vähän romanttisempaa tai sinne päin jos viittis laittautua silloin edes hieman...

• "etkö saanut sellaista morsianta, joka kestää päivänvalon pakkeloimatta ???"

Mitä ees valitat tänne? mää siltä emännältäs kysymään äläkä täältä

• 456789

kyllä naisen tulee laittaa itseänsä jos välittää toisesta. Jos tyttöystäväsi ei pidä siistinä/tms niin hän ei arvosta teitä. Mä ainakin laittaudun naisystävää varten koska välitän hänestä :)

m23

• kysyn?

Eikö nainen ole silloin siistein kun ei ole ylimääräistä naamassa? Vai tarkoittaako sinusta siisteys naaman maalausta?
        Itsekin ehkä meikkaat?

• vielä tykätään

Olen ollut kimpassa mieheni kanssa jo yli 20v,,ja laiittaudun edelleen..ja hän tykkää siitä..:) Olen oppinut sen äidiltäni aikanaan että pitää olla huoliteltu..silti arkimeikki ja juhlalook on erikseen..mutta naisellinen pukeutuminen ja korut kuuluu arkeeni..

• silkkaa tuubaa

Kummasta miehestä puhut, jota varten laittaudut? Elät ilmeisesti kaksoiselämää aviomiehen ja rakastajan välissä.

• I have seen that

Naisesi vaikuttaa pahalta tapaukselta ja pahenee vaan iän myötä. Jossain vaiheessa huomaat, että suloinen prinsessasi on muuttunut suttuiseksi mömmöksi, joka esiintyy edessäsi vanhoissa rikkinäisissä sukkahousuissa, virttyneissä rintsikoissa rööki suussa piereskellen ja hampaatonta röhönaurua köhien, jollei ole nalkuttavaa sorttia. Ota hatkat hyvän sään aikana vielä kun ehdit, sillä naisten kanssa oleminen on aivan yliarvostettua.

• Naiseutunut

Oh jeah! Mikä tuossa on vikana? Se, mitä ihminen on ulospäin ei varmasti korvaa mitään siitä, mitä puuttuu tai on puuttumatta muilla osa-alueilla.

Nuorempana olin niin typerä, että laittauduin aina poika- ja miesystäviäni varten, olimmepa kotona tai ulkosalla. Siitä ei mitään hyvää seurannut, yksikään ei ollut kiinnostunut siitä, millainen olen ihmisenä muutoin ja jokainen suhde loppuikin oman sydämeni särkymiseen. Nyt avioliitossa ja edelleen samaan langenneena olen lopulta päättänyt olla millään tavalla enää miellyttämättä miestäni – tätä kun ei ole seurani kiinnostanut viittä minuuttia kauempaa olinpa tälläytynyt tai en.

Eli ei se siitä meikistä ja vaatteista saa ja pidä olla kiinni.

Nyt olen läskistynyt ja löhöän ja piereskelen ja olen sottainen ja ruma ja inhottava, kun ei enää välillä tahdo edes kestää toisen läsnäoloa, sillä se vain tuntuu niin teennäiseltä, mutta niinpä sai mies, mitä tilasi. ;) On muuten miehessä muutenkin narsistin vikaa, kun sohii sinne tänne ja flirttailee ja senssailee, mitään ei myönnä, mutta oma vaimo ei ole kiinnostanut sitten yhteenmuuttamisen. Niinpä en minäkään katso enää olevani sidottu kuin nimellisesti. Kenenkään housuihin ei ole kiire, mutta on se vain kumma, että mies vain veivaa vielä samaa laulua... Eikä muuten ole ensimmäinen tapaus, jolla mielenkiinto loppui yhteenmuuttamiseen. Itse olen muuttunut lopulta sen vuoksi, että toinen osoittautui olevan jotain muuta kuin esitti eikä siis todellisuudessa välittänyt yhdessäolosta tai minusta muutoinkaan ylipäätään.

Olin nuorempana aina sitä mieltä, että naiset puhuvat miehistä inhottavasti ja itse ihmettelin heidän puheitaan poika- ja miesystävistään. Se oli sellaista valittamista toisesta. Itse rakastin kumppaniani enkä mitään pahaa olisi halunnut sanoa. Mutta niin ne vuodet opettivat, että miehet ovat todellakin itsekkäitä sikoja, joilla ei ole sydäntä, aivoja eikä minkäänlaista tajua edes siitä, mitä he itse lopulta naisesta haluavat. :D Miehet ovat yksinkertaisesti niin helvetin tyhmiä ja lapsellisia, että eipä kiinnosta enää minkäänlainen parisuhde.

Jos vielä joku päivä eroan, mahdollisesti kun viisi lastamme ovat täysi-ikäisiä, saa seuraava mies ollakin jo vähintään Jeesus, että saa minussa mitään aikaan, niin paljon kuin olenkin viriili rakkauden ja rakkauselämän suhteen.

• happily

Minä teen parhaani miellyttääkseni miestäni. Peseydyn, laittaudun kauniisiin vaatteisiin, meikkaan hieman, ei mitenkään räikeästi, mutta niin, että on kiva katsella. Mieheni puolestaan järjestää romanttisia yllätyksiä, tuo kukkia, vie ulos syömään kauniiseen ravintolaan, kehuu ulkonäköäni... Teetkö sinä niin silloin jos puolisosi on laittautunut..? Ei voi vaatia toiselta yritystä jos itse ei vaivaudu... Millä lailla sinä miellytät häntä..?

• Jos ollaan kotioloissa niinkuin täällä moni muukin on jo sanonut, niin onko sillä väliä mitä vaatteita käyttää tai miltä se "kampaus" näyttää? Kotona saa ottaa rennosti, kulkea niissä kotivaatteissa (jotka ei välttämättä ole ne kaikken seksikkäämmät, mutta kaikken mukavimmat kylläkin) ja olla ilman meikkiä. Jos ei olla menossa minnekkään miksi tarvitsisi meikata ja peittää luonnon kauniit kasvonsa. Ole onnellinen, että tyttöystäväsi on luonnonkaunis, osa naisista joutuu meikkaamaan ollakseen kaunis. Se on lahja, eikä sitä tarvitsee peittää meikeillä.

Ja uskon, että tyttöystäväsi rakastaa sinua, vaikka hän ei kuljekkaan kotona siinä juhlahameessa viimeisen päälle pynttäytyneenä. Jospa ottaisit asian varovasti puheeksi? Mutta ole hellämielinen, muuten voi tulla nenille ja lujaa.

• knut_posse

Suomi tyttö tavallaan ja Venäjän nainen tavallaan... ah miten voisin unohtaa...

• just just

Järkyttävän suuri osa suomalaisista naisista laahustaa kaupassa LENKKIPOLULLE kuuluvassa rumassa tuulipuvussa ja linttalenkkareissa ! Venäläiset ja ruotsalaiset naiset sen sijaan osaavat onneksi huolehtia itsestään asiallisesti.
      Itselläni on aivan ihana vaimo venäjältä. Tietysti itsekkin peseydyn ja pukeudun asiallisesti häntä kohtaan.
      Turha on suomalaisnaisten paheksua ulkomailta tulleita vaimoja.
      Olen pari kertaa joutunut kokemaan mm.ravintolassa näiden suomalais` rääsyläiden`iskuyrityksiä , hyi helvetti !!

• nainen....

Ei me naiset paheksutakkaan teidän venäjä- ja thaimaavaimojanne. Paheksumme sitä että jonkun pitää kuulutella joka väliin kuinka suomalaiset naiset ovat läskejä ja rähmäisiä (vaikka suomalaisista miehistä ylipainosia on 2/3 ja naisista 1/2...). Eikö ne miehet vieläkään tajua ettei naista kiinnosta, vaikka joillain saman maan miehellä olisi vaikka kuinka kauniista kulttuurista tullut kaunis ihana hoikka vaimo. Me emme ole koko ajan vertailemassa itseämme maailman tapahtumiin, ja annamme ihmisten elää rauhassa. Ainoo ongelma on se, että kaikki jaksaa sit vielä valittaa suomalaisista naisista vaikka on jo ulkomaalainen nainen - mihin se niitä suomalaisia enää tarvitsee kun on jo toisen kulttuurin vaimo? Että joo.. En ymmärrä miehiä... Turhaa nalkutusta sieltä kyllä tulee, väittävät aina meitä kateellisiksi vaikka me ollaan vaan maanläheisiä tyyppejä, eikä moni jaksa stressata turhasta ja on ihan vaan tyytyväinen siihen että saa elää omaa elämäänsä rauhassa.

• järkyttynyt lukija

JÄTÄ SE SIKA!

• niin se on

Ala piereksiä sohvalla. Jos vaimo känättää, sano, että pesisit joskus v.....usi.

• puhtaus puoli ruokaa

Loppujen lopuksi kotona ei tarvitse olla meikissä. Huoliteltu ja peruspuhdas voisi olla, silloin hän arvostaa sinua. Tapansa kullakin. Itsevarmuus ainakin paikallaan.

• Asiaa seurannut

Olen nähnyt tapauksen jossa parille tuli avioero, koskaan en huomannut että rouva olisi itseään laittanut, mutta kun erosi niin sai kilot kuriin ja itsensä timmiin, tuli eri ihminen. Tällä palstalla huomaa että kun joku nainen kertoo laittavansa itseään niin toinen jo lyö alas , ilmeisesti kateudesta koska itse on laiska pitämään itsestään huolta, aina ei ole asia rahasta kiinni vaan halusta.

• Quiet

Hmm,yksinkertaisuus kaunistaa.Hmm,kunhan se on puhdasta ja riittävän .Hmm,läheistä.

• Totta maar
        Asiaa seurannut kirjoitti:

Olen nähnyt tapauksen jossa parille tuli avioero, koskaan en huomannut että rouva olisi itseään laittanut, mutta kun erosi niin sai kilot kuriin ja itsensä timmiin, tuli eri ihminen. Tällä palstalla huomaa että kun joku nainen kertoo laittavansa itseään niin toinen jo lyö alas , ilmeisesti kateudesta koska itse on laiska pitämään itsestään huolta, aina ei ole asia rahasta kiinni vaan halusta.

Syy siihen että nainen sai kilot kuriin löytyy siitä erosta. Harvempi kiinnostuu ihmisestä joka on tolkuton hyytelö,,,sinkkuus pistää yrittämään. Mutta ole huoleti, kyllä tuo ex-ruova taas turpoaa kun miehen löytää.

• gfweagfwea
        Asiaa seurannut kirjoitti:

eiköhän se syy erossa ollut ihan molemminpuolinen..
        harvemmin erotaan ihan ilman mitään syytä.
        ja siinä vaiheessa jos eroa harkitaan ja se toteutetaan niin tuskin kumpikaan osapuoli on ollut kovin onnellinen suhteessa, vai mitä mieltä olet?
        ehkä nainen masentui miehen kanssa ollessaan ja tympääntyi, alkoi lohtusyöminen.
        mutta kun miehestä pääsi eroon tajusi että onkin enempi syytä kuin pitkiin aikoihin olla onnellinen!

• miiiii
        Totta maar kirjoitti:

Syy siihen että nainen sai kilot kuriin löytyy siitä erosta. Harvempi kiinnostuu ihmisestä joka on tolkuton hyytelö,,,sinkkuus pistää yrittämään. Mutta ole huoleti, kyllä tuo ex-ruova taas turpoaa kun miehen löytää.

Pakko kommentoida tähän sen verran, että minulla on kyllä ollut ihan samanlainen kroppa aina, olin sinkku tai en. En ikinä aloita mitään hullua turbotreeniä sen takia että olen eronnut, mutta en myöskään ole koskaan suhteiden aikana paisunut pullaksi. Se logiikka ei mahdu päähäni millään. Miksi haluaisin kulkea ihmisten ilmoilla ylipainoisena ihrat löllyen sen takia, että minulla on poikaystävä? Minä ne kilot kantaisin joka tapauksessa, joten en tajua yhtään. Niin että on meitäkin, jotka pysyvät kropaltaan samanlaisina ihan siviilisäädystä riippumatta. :)

• uuba

itse ainakin toivon löytäväni joskus miehen, jonka kanssa voi olla oma itsensä - myös kotona. Tosin tämä tyttö onkin maalta kotoisin, ja äiti ja isä on molemmat usein reikäverkkareissa ja mullassa ja sonnassa, eikä se niitä kumpaakaan haittaa, kun ymmärretään ettei niitä parhaita vaatteita kotihommissa käytetä. Ja iltaa istuessakin ollaan kalsareisillaan tai verkkareilla, joskus ehkä farkut jalassa. Kylälle mennessä ollaan asiallisen näköisiä, mutta kotona pitää voida olla mukavasti eikä pidä joutua jattelemaan koko ajan miltä näyttää - tosi rakkautta on jos pystyy rentoutumaan ja antamaan toisenkin olla rennosti! Se on sitä hyväksyntää ja arjen romantiikkaa!

• puhtautta kiitos

Kokeile itse samaa. Vedä itsekkin hänen seurassaan sänki naamassa, tukka rasvaisena ja takkuisena. Sitten jalkaan jotkut kulahtaneet oloasuhousut ja reinot.

Itse ainakin miehenä olen sitä mieltä että kyllä parisuhteessa on jaksettava tukka pestä ja normaali puhtaat/ehjät vaatteet oltava molemmilla. On eri asia käydä vaikka kaupassa jollain prutkuilla työvaatteilla, jos siis työssä vaatteet vähän kärsivät. Ei pesulla käynti vie ihan käsittämättämästi aikaa ja joku hiusten kuivaus ja hampaiden pesu. Pikameikit pystyy vetään naamaan parissa minsassa.

• njuliibbuhöphinå

En minäkään meikkaa kotona ollessa ja pukeudun kotivaatteisiin so. vähän kuluneisiin entisiin käyttövaatteisiin. En halua rasittaa ihoa meikillä turhaan, jos olen vain kotona eikä mies sitä paitsi edes huomaa onko minulla meikkiä vai ei.

• omallatapaaNainen

Mä kuljen todella usein lenkkarit jalassa kauppaan. Mitä kauheeta siinä on? Korkkarit jalassako pitäs mennä? Miks? Siksi koska silloin voi vain olla naisellinen? Ja pitäs meikata ja laittautua kaikinpuolin.. Kaikki vain että voi kauppaan mennä. Huh huh. Itse en meikkaa muutenkaan koskaan. Enkä kauheesti käytä koruja, en vaan oo tottunu. Paitsi korvakoruja. Hiuksia värjään noin kerran puolessa vuodessa. Mekkoja enkä hameitakaan käytä.

Antakaa jokasen naisen kukkia omalla tavallaan. Naisellinen voi olla monella tapaa. Ja moni sanoo että nainen on kauneimmillaan saunanraikkaana ja puhtaana, ilman meikkejä ;)

• H.. eikki

Yök...
        Kotona vielä villasukat ja lökäpöksyt hyi hyi ...

En koskaan kertoo jo kaiken !!

Kiitos ei sanoo kaikki miehet .

• kukkasia joessa

Kuulostaa täydelliseltä tyttöystävältä :) Kaunis ja ei pintaliitäjä.

• Rikasmies/kaunisvaim

Naisen kuuluu näyttää kauniilta ja miehen tulee vastaavasti olla varakas (jotta naisella on vara ostaa ne kemikaalit). Molempien on siis nähtävä vaivaa onnen eteen.Ei rumaa naista eikä pienituloista miestä kannata omakseen ottaa.

• ottaa huomioon

Minun mies käy suihkussa ja laittaa deodoranttii uudelleen, kun hiki haisee. Ihana nallukka!

• Hannuuuupuuu

Kotona ei tarvitse, mutta kun mennään yhdessä ulos, nin tietty täytyy tälläytyä. On tärkeää, että voi olla kumppanista ylpeä.

• Andy777

Mun kokemusten mukaan monet naiset ei laittaudu yhtään edes treffeille, joten eivät varmaan sitten parisuhteessakaan... Tuntuu vähän tylsältä, vaikkei mikään täysin pyntätty beibe olisikaan se naisihanne.

• ei viitti vaivautua

Muistatko jakaa naisellesi kehuja ja sanoa miten kaunis hän on? Itse ainakin olen kyllästynyt jokaisessa suhteessa siihen, että mies alkaa pitää minua itsestäänselvyytenä. Jos mies vaan töllöttää telkkaria eikä viitsi yhtään nähdä vaivaa minun tähteni, niin miksi vaivautua.

Nämä on sellaisia asioita, joista voi keskustella ja muistaa antaa kehuja, kun nainen on kauniina ja laittautuneena.

Itse haluan pitää ihoa myös lepotilassa ja siksi en viitsi vapaa-ajalla juurikaan meikata, jollei ole erityistä menoa. Toki jos mies haluaisi maksaa, niin voisin ottaa kestovärin ripsiin ja käydä säännöllisesti vahauttamassa kauneushoitolassa säärikarvat yms, mutta kun se on minun maksettavana, niin enpä taida vaivautua. Silkkiset hepeneet jne maksavat myös.

• KJH/&&

Eihän teille miehille mikään käy, ei laitettuna eikä laittamattomana. ja vielä tuo typeryys ( MIELLYTTÄÄ niinpä kai, ei kai teille muuta pitäiskään , muuta kuin miellyttää yötä päivää.

• ainok.

Nyt taitaa olla vika sinussa,häpeätkö tyttöystävääsi.
      Et oikeasti rakasta,yrität etsiä vikoja hänestä.
      Ja toisaalta ystäväsi yrittää viestittää sinulle jotta nyt riitti,olla hompsuinen jotta
      sanoisit jotain ja tulisi riita.Ja kun naisen näöstä moititaan ,tyttö lähtee eikä takaisin tule.
      Mutta kun hän on luonnonkaunis miksi sinä yleensäkkään näet hänessä vikaa,,haloo.

• N29

Ehkei se vain ole hänen mielestään vaivan väärtti. Itse tykkään laittautua. En ikinä ole pesemättä tukkaani, yäk, ja mökilläkin on kiva laittaa edes ripsaria ja kivat vaatteet. Eihän niiden pukemiseen mene sen kauempaa kuin ryysyjenkään. Ryysyjä en tosin edes omista. Vaikka olisikin mökillä tai kotona, niin ei kai se sitä tarkoita että on tarkoitus näyttää metsästä revityltä?

Pyydä naistasi huolehtimaan ulkonäöstään jotenkin kauniisti, toivottavasti et itsekään liiku kaksraitaverkkareissa.

• mätaaos

Tuollahan ei ole mitään merkitystä suhteessanne. huomissaan pitäåisi olla siitä että et kykene keskustelemaan sinua askarruttavasta asiasta.

• Hitto.

Ei kai sitä voi olla tällättynä 24/7. Oletko itse?

Kai ihmisellä on edes kotona oikeus rentoutua. Mitä oikein kuvittelet?

• parisuhde-expertti

Ei kenenkääni tietenkään tarvitse miellyttää yhtään ketään millän tavalla!

Eihän miehenkään tarvitse avata ovia naiselleen, tarjoutua auttamaan takin kanssa, järjestämään orgasmia, halailemaan, pitämään kädestä, keskustelemaan tai ylipäätään yhtään mitään!

Ihan ylimainostettua kaikki kumppanin huomioon ottaminen. Ajatelkaa hyvät ihmiset vain ja ainoastaan itseänne niin suhde pysyy parhaiten kasassa!

Mistä näitä aina sikiää....

• GhostSaber

En koskaan meikkaa kotona, jos ei ole tulossa vieraita tai ei miehen kanssa vietetä kynttiläillallista. Pukukoodi samoin on rento, ei kuitenkaan mikään ihan räjähtänyt. Enkä ymmärrä miksi pitäis aina vaan laittautua, kun mies itse kiskoo rennot housut ja t-paidan ylleen kun kotiin tulee. Kauppaankaan en jaksa mitään meikkejä tai kampauksia värkätä, katson ettei hiukset sojota kaikkiin ilmansuuntiin ja laitan ihan normaalit siistit vaatteet päälle. Viihteelle lähtiessä sitten voi vähän meikata ja panostaa vaatteisiin, ei tuntemattomien vaan ihan mieheni ja itseni iloksi.

Mieheni on tähän erittäin tyytyväinen, häntä eivät kiinnosta maalikaupan värikarttaa muistuttavat naiset, joiden itsetunto ei kestä edes nukkumista ilman meikkiä.

• vghyttghjk

Mä lopetin kotona laittautumisen siin vaihees ku oma mies rupes kyllästyttämää. Muualla tietty oon laittautuneena. Ei jaksa miellyttää sit vaik tiedän et se tykkäis.

• Aku & Iines

Ymmärrän sinua täysin!
      Me olemme mieheni kanssa 50 ja laitamme itsemme aina menokuntoon, jokainen arkipäivä. Onhan sitten hyvä olla!

Leikkaan myös mieheltäni villit kulmakarvat kauniimmiksi ja hän huomauttaa, jos leuassani on karva. Se on meillä elämäntapa ja käytämme aina myös tuoksuja, kumpikin.

Liikumme niin farkuissa, kuin paremmissakin. Mutta verkkarit kuuluvat urheiluun, nissä ei mennä kaupungille tietenkään.
      Me kunnioitamme toisiamme myös muuten, eikä vain ulkonäöstä huolehtimalla. Mieheni avaa minulle aina oven ja auttaa takin päälleni. Hän keittää myös aina aamukahvit.
      Minä puolestani keitän hänelle lämpimän aterian kerran päivässä ja me nautimme näistä pienistä hellyydenosoituksista aidosti.

Ei itseään voi laittaa liikaa, ja saa siitä itselleenkin hyvän olon!

• Scarlet--

En rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, mikseivät naiset panosta ollakseen oman miehensä silmissä kauniita. Olen itse nainen, ja kyllä minulle on tärkeämpää olla laittautunut oman mieheni seurassa kuin muitten miesten silmissä jossain baarissa. Ei sitä nyt tuntitolkulla tarvitse meikkiä ja hiuksia laittaa, mutta kyllä ainakin itse panosta joka päivä 20 minuuttia laittautumiseen ja katson mitä päälleni laitan. Kaikkihan saavat tietenkin kulkea minkänäköisenä haluavat, mutta itse ainakin nautin kauniina olemisena ja huomiosta.

• Lopun alku

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että tunteet ovat hiipuneet erittäin huolestuttavassa määrin. En minäkään jaksanut enkä viitsinyt enää tietyssä vaiheessa laittautua ex-miestäni varten - tosin en silloinkaan ikinä voinut olla likainen tai ryysyisissä vaatteissa. Sen verran kuitenkin itsearvostusta oli eikä kuulu muutenkaan tyyliini.

• CHANEL 5

Niin,hyvä sanonta ja monille tuttu "yhdessä hyvä tulee".
      Oletko tehnyt myös itsesi eteen mielestäsi riittävästi,itse olen mies ja tiedän,että mekin voimme viestittää olemuksemme kautta niin hyvää kuin huonoa.

Mikäs on hienompaa,kun shoppaillessa viedä vaimo naisten vaateliikkeeseen ja toimia maksumiehenä ja se tietenkin, olla makutuomarina hyvien ostoksien luomiseen.

Tämä on eräs jota meidän miesten tulisi harrastaa enemmän. Hyvänä esimerkkinä on näin talvella huonekasvit jotka saattaa olla huonolla hoidolla mutta,kun niitä hoidetaan ja kastellaan hyvin niin voi,että ne näyttää kauniilta.
      Rakkautta ja "supstraalia" vaimosi kaipaa.

• varazombi

Onko tyttöystävälläsi mitään syytä laittautua sinua varten? Palkitsetko itseäsi miellyttävää käyttäytymistä vai kohteletko aina samalla tavalla?

• ENNNNNA

En ole oikein hirveästi ymmärtänyt oloasuja - itse ainakin ostan sen verran siistejä vaatteita, jotka ovat myös hyviä päällä - mekkoa, hametta, farkkuja, neuleita... Ei vaatteiden pidä tuntua epämiellyttäviltä päällä, mutta ei myöskään olla "ryysyjä", vaan kauniita. :) Eivätkö naiset osaa ostaa itselleen sopivia vaatteita, vaan aina laihtumisen toivossa ostavat liian kireitä tmv...?
      Itse myös meikkaan aina, paitsi kun olen todella kipeänä sängyn pohjalla. Ja joka yöksi puhdistan meikit, niin iho saa hengittää. Ja jos on ongelmia hiusten pesun kanssa, niin hikijumpalle sieltä - ei ainakaan jää hiukset pesemättä treenin jälkeen! Niin minä ainakin jaksan/viitsin joka päivä käydä suihkussa, jos ei muuten huvittaisi. :)

• Pultti motonen

Miksi vaivautua viehättämään jo iskettyä, tylsyys on iskenyt. Mut hei, jos haluut olla parisuhteessa niin sellasta elämä on, taidat olla aika noviisi näissä asioissa.

• JK

PITÄISI TULKITA

• dvkmklggmlk.

No voi herran jestas. Mitä sitä jo kerran koukutettua varten pitäisi jatkuvasti keekoilla soidinväreissä, eivät eläimetkään niin tee ...

• Cin De Rella

Minun mielestä on surullista lukea tällaista. Mies on n. 55-vuotiaaksi asti kiimainen koira, joka haluaa nylkyttää kauniita narttuja, niin se vaan on ladies! Joten on naisen ASE, että hän laittautuu ja saa miehensä villiksi. Siten on helppo saada mieheltä ties mitä. Uskokaa pois; mies kuuntelee 100% innostuneemmin kauniiksi laittautunutta naista kun miesmäistä verkkarieukkoa. Kuten joku täällä jo sanoikin, turha sitten itkeä kun ukko lähtee kuksimaan muualle. Näin se maailma pyörii. Jos ei miellytä niin alkakaa etsiä naista kumppaniksi.

• leeeeeeeeenu pete

Noin 105 vuotiaaksi.

• dahflfhlhfk

Tuo asenne kuoli pois jo 50-luvun lopulla. Nykyään naiset hankkivat itse sen mitä tahtovat, miehillä tai ilman.

• Kotona kuuluu löhötä

Kotona olen AINA oloasussa, tukka nutturalla ja meikittä :) Mieheni kehuu silti kauniiksi ja seksikkääksi eikä pidä näppejään erossa... Kyllä kotona KUULUU olla rennosti! Koko päivän on saanut töissä juosta korkkareissa ja tiukoissa vaatteissa naama meikattuna, joten en todellakaan jaksa enää kotona! Mulla on ainakin se tyyli, että heti kun astun ovesta sisään heitän farkut pois jalasta ja laitan ihanat lököhousuni jalkaan - ah, mikä tunne! ;) Samoin tekee myös mieheni.

Tietysti käyn päivittäin suihkussa ja pidän huolta hygieniastani vaikka olenkin kotona...

• Niintainäin

Kuule Jarmo. Sun tyttöystävä on kotonaan sun kans. Eiks se oo hyvä juttu. (Tai sitten olet osa kalustoa, heh.)

Eihän sitä kukaan viitsi aina olla "pynttäytynyt", se on raskasta. Mutta itse kyllä pistän vähän ripsarii ja pesen hiukset.. vaikka olisin yksin verkkareissa kotona. :D

Mites muuten itse pukeudut kotona? Tuoksutko hyvälle siisteissä kuteissa? Vai röhnötätkö sohvalla kainalot haisten ja tukka likaisena? ;) Yleensä kun se on niin, että metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• tuhotut jalat

Hei miehet, ei muuta kuin pakkelia naamaan ja korkkarit jalkaan! Käyttäkää vuosi kapeita korkkareita, jotka tuhoavat jalkojenne terveyden. On se perhana kumma, että naisten täytyy vaarantaa terveytensä vain sen takia, että pitää näyttää kermakakulta.

• korkkareissako

Meillä miehillä on vähän hankala kulkea kaupungilla korkkareissa, transuilla on moninkymmenkertainen riski saada kuonoonsa, kun sitä ei vain suvaita.
        Meikattua hyvän näköistä miestä ei olekaan, vaikka rokkaritkin yrittävät epätoivoissaan, näyttävät aivan surkeilta elähtäneiltä drag queeneilta.

Ei kukaan vaadi sinua kulkemaan korkkareissa koko ajan tai meikkaamaan, mutta onko se liikaa vaadittu, että laittaa hitusen huulipunaa tai ripsaria tai kulmakynää, kun menee asioille muualle kuin lähikauppaasi? Et taida urpo erottaa arkimeikkiä ja juhla.
        Meillä miehilläkin on parranajo, hiukset, ihonpuhdistus ja -hoito ja kiva tuoksu, mutta emme katselekaan tuollaista haisulia.

Suurin osa naisista ei osaa edes kävellä korkkareilla, pilaavat kengät ja jalkansa, varsinkin ostaessaan vääränmalliset ja -kokoiset kengät. Hyvälaatuinen ja oikean kokoinen korkokenkä ei todellakaan pilaa jalkoja vaikkapa 5-6 käytössä eli juhlien tai ravintolan ajan. Sen jälkeen voit mennä vaikka lenkkareissa tai paljain jaloin. Tulee varmaan ihan puun takaa, mutta jalkoja voi hoitaa ja notkistaa, niin ei tule mitään vaivasenluita ja kuvottavia korppukäntäpäitä, en siis tosiaankaan halua edes nähdä omiesi kuntoa puheidesi perusteella. Eksänikin kulki joka juhlissakin jossain helevetin tasapohjatarjousloppanoissa, vaan eipä kulje enää ainakaan seurassani.

• naisen näkökulma

Siitä se lähtee, kohta kerää ylipainoa, kun eihän sitä enää tarvitse, kun on jo saanut miehen.....

Mutta joo, kyllä sitä kotona voi löhöillä puhtaanakin, vaikkei meikkaisikaan.

• Valeria

Täällä puhutaan vain siitä, että naisen pitää laittautua miellyttääkseen miestänsä. Eikö nainen itse halua näyttää kauniilta ja siistiltä... itse itseään varten? Kotona ei tarvikaan pukeutua iltapukuun ja meikata, kuin olisi menossa ravintolaan iltaa viettämään. Eikö naiselta itsestään tunnu mukavammalta pukea puhtaat ja eheät vaatteet kotonakin, olla "kotoisasti laittautunut" ja nauttia omasta ulkonäöstään, kun katsoo peiliin.

• 57d86iyfuog

hän varmaan piereskeleekin.

• Johan on markkinat..

Minä en meikkaa muuten kuin ripsarin verran enkä sitäkään joka päivä. En laita joka päivä tiukkoja, muotoni esiin tuovia vaatteita vain miehen silmää miellyttääkseni. Pukeudun ihan niinku ite haluan kun ollaan kahden jomman kumman luona ja vaikka tulisi miehen kavereita kylään niin en minä ala laittautua niidenkään takia.
      Kauppaan en mene meikattuna enkä vaihda vaatteitani vain sen takia, että pitää käydä kaupassa, hitsi pakko laittaa ittensä nätiksi.
      Jos on kovat pakkaset niin tasan tarkkaan menen toppavaatteissa, ihan sama häpeääkö mies vai ei, en halua palelluttaa itseäni.
      Osaan pukeutua nätisti/siististi tilaisuudesta riippuen mutta kyllä nyt kotona olen ihan niissä vaatteissa joissa on rento olla.

• Johan on markkinat..

Lisäänpä vielä että pesen hiukseni joka päivä ja mieheni oikeasti jopa tykkää kun hiukseni on joskus sekaisin :)

• tee samoin

Jos hän on luonnon kaunis, miksi laittautua. Ilmeisesti pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä halua ainakaan miellyttää. Voithan kuitenkin vihjaista, jos hän viitsisi vähän panostaa, kun liikutte yhdessä - eikö se ole jo toisen huomioon ottamista! Kyllä itse huomauttelisin miehelle, jos ei aja partaansa, ja kulkee epäsiistinä ja ryysyissä - päättelisin, etten merkitse hänelle edes sen vertaa, että viitsisi vähän panostaa. Olen huomannut, että jos mies haluaa olla mieliksi, hän laittautuu ja myös panostaa, samaa tekevät myös naiset - haluaa tehdä vaikutuksen toiseen osapuoleen, ja se toinen voi olla myös se puoliso tai tyttöystävä. En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka pariutuessaan lopettaa itsestään huolehtimisen, juuri silloin siihen vasta pitääkin panostaa, eikä antaa itsensä rupsahtaa, pitää pysyä haluttavana.

• Minä en Laiskistu.

Luonnonkaunis voi olla hiukset puhtaina ja siisteissä vaatteissakin.

Minä voin olla kotona keskenäni ihan miten itsestä tuntuu, mutta mieheni seurassa viihdyn minäkin paremmin, kun on kokonaisvaltaisesti PUHDAS ja RAIKAS olo.
      Eri asia, jos olen vaikka kipeänä. Silloin se on ihan se ja sama, vaikka menisin kodin ja lääkärin välin pukeutuneena juutti-säkkiin.

En ole koskaan ymmärtänyt naisia (tai miehiä) jotka vain lakkaavat mm. ehostamasta ja panostamasta omaan ulkonäköönsä suhteen kehittyessä pidemmäksi.. Kuinka moni täälläkin palstalla poraa ja valittaa, kun ei enää kelpaa kumppanilleen? Valitettava tosiasia kuitenkin on, ettei se ulkonäön merkitys koskaan katoa kokonaan, ei vaikka kuinka olisi sisäisesti kaunis.

Kotona voi ja saakin olla ihan miltä itsestä tuntuu, mutta onpa esim. hauskaa bussissa haistella vieruskaverin paskaisia hiuksia :PP

En itse naisena koskaan haluaisi huomata olevani liian syvällä mukavuusalueella, sikälimikäli se tarkoittaa laiskistumista omista hyvistä rutiineista, kuten itsensä laittamisesta.

• minä panen paremmaxi

Minä en voi olla edes yksinäni haisevana ja tukka likaisena ja jossain haisevissa rääsyvaatteissa. Hyi. Suihku ja hajuvesi ovat rakkaimmat ystäväni.

• like whattaa..?

Minä en vaan TAJUA, miksi niin moni antaa itsensä rupsahtaa seurustelusuhteessa? Minusta se on ihan itsestäänselvyys että suihkussa käydään ja käytetään puhtaita, hienoja vaatteita, oli sitten suhteessa tai ei. En todellakaan pystyisi olla pitämättä huolta hygieniasta ja ulkonäöstäni vain sen takia että minulla on (ei ole tällä hetkellä) poikaystävä. Mikä logiikka siinä edes on, en ole koskaan tajunnut. Sama sen lihomisen kanssa. Miksi pitää paisuttaa itsensä XL-kokoon heti kun oma mussukka on kainalossa? Nämä ovat näitä ikuisia ihmetyksen aiheita joita en vaan käsitä. En millään.

• Paljon on pelissä

Puhut vähän mutta asiaa.

• tuon suihkussa käymisen tietenkin ymmärrän mutta jos seurustelee miks pitää joka ikinen päivä olla meikki lärvissä en vain tajua..

• minä en ainakaa pidä sellaisista naisista jotka seurustelee jonkun kanssa.. ja pitää laittaa metri sitä pakkelia miehen takia naamaan joka päivä... seurustelin yhden naisen kanssa.. jä hän heräsi laittamaan jo itseään 4-5aikaan aamulla että en vain nähnyt häntä ilman meikkiä.. ja yhden kerran hänen oli pakko olla ilman meikkiä kanssani, ja hän oli silloin paljon paremman näköinen kuin älyttömän meikki kerroksen kanssa.. ahisti seurustella se aika hänen kanssaa.. nainen on kauniinpi ilman meikkiä.. ja luonnollisempi..

• ei lötkötä enää

Meillä kans eksä oli niin patalaiska, että hyvä jos jaksoi roskat viedä. Ne harvat kerrat, kun liikuntaa harrasti, niitä hikisiä vaatteita lojuisi joka tuolilla varmaan toista viikkoa haisemassa, jollen olisi ehdottanut, että laitanko samalla pesuun omieni kanssa.

Kotiasu oli joku iänikuinen farkkupaita, mikä olisi ollut ihan jees, jos olisi puhdas ja joskus silitetty, tukka rasvainen hätäponnari ilman meikkiä tietenkin ja housuna järkyt mustat trikoot tai legginsit tukkisäärissä (yök), mitkä olivat täynnä kissojensa karvoja, kissat sai hyppiä sängyssä miten lystää ja kävellä suurin piirtein naamalla. Jos ehti sohvalle ennen minua, valtasi sen kokonaan röhnöttämällä oloasussaan poikittain. Loppuaikoina vatipää ihmetteli, enkö enää halua koskea häneen sillä tavalla. Arvatkaa, menikä sottapytty nukkavieru sohvaperuna vaihtoon?

Nykyinen on siisti ja arvostamme toisiamme, voimme olla rennosti kotiasussa, verkkareissakin, mutta vaatteemme ovat puhtaat ja ehjät ja kunnioitamme toisiamme huolehtimalla pyykkikopan täytöstä ja viemme roskat ihan pyytämättäkin. Joillekin ei vaan valkene sanomallaakaan, valitettavasti tuollaisia rypejiä on naisissa ja miehissä ihan yhtä lailla, ei vain sovi minun elämääni toista.

• Takunen

PITÄISIKÖHÄN SINUN KYSYÄ SITÄ HÄNELTÄ...

• hgfd,lmkjfgh

Itse ainakin haluaisin, että tyttöystävä laittautuisi sen verran, että kävis suihkus, ja harjais puhtaat hiuksensa, ei meikkii tarvii, ja puhtais siisteis vaatteis, en haluis et kulkis yöhousuil, yms

• minna

pitäisköhän sun kysyä tätä tyttöystävältäsi eikä tuntemattomilta? :) ihanat raivopäät täällä taasen riehuvat, pus teille kans!

• aamunkoi_

Minä ainakin laittaudun poikaystävääni varten. En tiedä muista. Laittautuminen on mielestäni myös hauskaa. Sillä tavoin koen olevani kaunis.

• oushiiit

huhhuh tän takia mulla ei oo poikaystävää juuri nyt. :)

• Jos asia vaivaa/häiritsee sinua, niin kehottaisin keskustelemaan asiasta. Minun mieheni ei oikeastaan pidä siitä että käyttäisin meikkiä, joten todella harvoin tulee yhtään mitään laitettu. Itsellä rasvottuu otsatukka herkästi eikä sitä ihan joka päivä innosta mennä hiuksia pesemään kun tavallisesti joka toinen tai kolmas päivä. Ja jos naisesi ei sinne suihkuun kovin mieluusti lähde, niin mikset tuota pyytäisi vaikka mukaasi suihkuun lähtemään ja tarjoudu vaikka pesemään tämän hiuksia? Itse ainakin nautin kun mieheni tarjoutuu hiukseni pesemään ja sienellä selkää raapsuttamaan. =) Ja mitä vaatteisiin tulee, ehkä hän haluaa pitää seurassasi mukavia vaatteita. Jos vaatteet ovat mielestäsi kuin tiskirättejä (tai vastaavia riepuja), voisit ehdottaa että tekisitte yhdessä kumpaisenkin vaatekaappeihin suur siivouksen ja menisitte yhdessä shoppailemaan vaatteita. Katsoisitte pääasiassa pienet, isot, rikkinäiset tai muuten ei enää käytössä olevat tai vastaavat vaatteet kierrätykseen tai roskiin. Ja mitä nyt naisiin tulee, aika moni tykkää shoppailla joten ei taida kovin vaikea olla lähteä sinne kauppaan maku tuomariksi. (Itse en tykkää shoppailla ja jos shoppaan niin tykkään kysyä muiden mielipiteitäkin ja tällöin kaipaan rehellistä mielipidettä, lisäksi ainakin itse tykkäisin laittautua ihan vain miestäni varten.)

• mami

Rumat ne vaatteilla koreilee

• esi-heikki

Sua onnen poikaa, kyllä se sua rakastaa ja luottaa sinuun, kun uskaltaa olla rennosti kanssani. Pidä kiinni tuosta onnesta.

Saat sentään joskus nähdä hänet erilaisena, se on hyvä. Ehkä voit joskus ehdottaa, että hän laittautuisi nimenomaan sinua varten. Mutta vain joskus, ei makeaa mahan täydeltä, siihen turtuu.

• 20

Alkuperäiseen viestiin... Kyllä ...

• Lähellä Herran Sanat

"Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."

Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

(Ilmestyskirja 19:6-9)

• Kuinka ihanat ovat

hyvää sanomaa kirjoittavien kädet, totisesti, hallelujah!

Olkoon meidät kihlattu Yhdelle Yljälle, joka omansa valtakuntaansa noutaa kuten kaunistunut viisas kihlattu neitsyt, hallelujah!

Voiko olla parempaa osaa ihmisellä kuin Jumalan mielisuosittu lupauksen armoperillinen? Ei totisesti. Jeesus on Herra ja Kuningas, jonka valtakuntaan kannattaa meidän jokaisen kilvoitetella ja pyhittyä ja vanhurskautua ja lahjaksi meille tämä kaikki annetaan anoen ja kiittäen ja kunnioittaen ja rakastaen Herraamme ja Vapahtajaamme, hallelujah!

• ........

No jos käy viitenä päivänä viikossa töissä, niin kyllä silloin minun mielestä on oikeus viettää ne pari vapaapäivää kotona ilman tälläytymistä.. ei tee iholle ja hiuksillekaan hyvää jokapäiväinen meikkaaminen ja laittaminen. Tämä minun mielipide..

• Yualle

Huono homma. Laittautuminen ja itsestään huolta pitäminen on osa seksuaaliterveyttä.

Näin totesi aika tuoreesti juuri eräs parisuhdeterapeutti (nainen) eräässä naistenlehdessä.

• Yubi

Laittautuminen ja itsestään huolta pitäminen ovat vähän eri asioita.
        vaatteita tärkeämpää on se että pitää itsensä kunnossa eikä päästä repsahtamaan.
        Mitään meikkejä en naisellani kaipaa kotona, muuten tilaisuuden mukaan.
        Ihan muut asia ratkaisee suhteessa kuin noi rääsyt ( henkinen puoli, seksi, yhteiset harrastukset ) no okei, korkkarit voi olla joskus sängyssä paikallaan.

• Pippadaduu

Ei tarvitse laittautua joka päivä, special occasions on sitten eri asia. Kunhan on siisti ja pitää huolen hygienista.

• erfgbhujm

Parasta on laiskotella viikonloppuisin oman kullan kanssa verkkareissa tai pyjamassa sohvalla ja katsoa telkkaria ja nukkua pitkiä päikkäreitä. :) Ulkoillaan koirien kanssa ja otetaan muutenkin rennosti. Näinä hetkinä olemme rakastuneempia kuin koskaan, vaikka kumpikaan ei ole laittautunut sen enemmän kuin hiukset ja hampaat harjannut. Poikaystäväni on jopa sanonut, että näytän nuoremmalta ilman meikkiä, joten miksi sitä turhaan meikkaamaan. Onneksi kelpaan sellaisena kuin olen. :) Suihkussa kuitenkin käyn päivittäin lenkin jälkeen, haisevat ja likaiset ihmiset eivät ole viehättäviä millään tavalla!

• NiinTaiNäin

Itse laitan meikkiä joka päivä vaikka en edes lähtisi mihinkään ja tämä vain sen takia että se on ollut tapana 13 vuotiaasta asti jo joten tavasta en pääse eroon eli ihan sama onko työ vai vapaapäivä aina on meikit naamassa.

• ich bin

Meikkaminen on nyt ihan eri asia, kun epäsiisteys. Ei oo mukava katsoa, kun toinen juoksentele kotona likaisissa, rikkinäisissä vaateissa ja hiukset rasvaisia. Suorastan hirveä. Kyllä te finn naiset olette ihan uskomattomia, jos hyväksy sellaista. ( viestien perustella vastaukset täällä ovat naisilta)

• opinion

Pitää laittautua

• nainen 71

Minäkin vaihdan mukavat kotivaatteet heti kun tulen kotiin ja usein pesen meikinkin samalla pois. Myös meikittömät päivät ovat käytössä jos ei mihinkään tarvitse lähteä. On tärkeää antaa ihon hengittää jotta se pysyisi mahdollisimman pitkään hyvänä ja nuorekkaana. Saatanpa joskus myös napata huikset tiukalle nutturalle ja pannalla pois otsalta, jos ne oikein ärsyttävät. Minulla on pitkät ja painavat hiukset ja joskus niihin vain menee hermo. Ei ole mies kuitenkaan koskaan valittanut.
      Toisaalta, käyn suihkussa päivittäin, joskus jopa 2 kertaa. Pidän kulmakarvani nyppimällä hyvän mallisina ja värjään sekä ne että ripseni säännöllisesti, myös ihostani pidän hyvää huolta ja siinä on terveväri ja ei suurempia ongelmia, eikä ryppyjä ja huulten oma värikin on niin voimakas että ne näyttävät hyvältä vaikka niissä olisi van väritöntä vaseliinia antamassa kiiltoa ja hoitamassa ihoa. Hiukseni ovat helposti rasvoittuvat, siksi pesenkin ne päivittäin, pidän myös huolta siitä että ne ovat hyvässä värissä ja hyvin hoidetut, siksi ne kiiltävältä ja laitetulta ilman suurempaa vaivaa ja niiden tumma väri korostaa vaaleaa ihoani antaen yhdessä tummien ripsien ja kulmakarvojen kanssa vaikutelman kevyestä arkimeikistä, vaikken mitään ole tehnytkään. Vaatteeni saattavat olla verkkareita tms. mutta aika puhtaita ja ehjiä sekä sellaisiksi katsottuja ettei yllätysvieraidenkaan tullessa tarvitse hävetä väriyhdistelmiä tms.
      Töissä ja lähikaupassa minulla on aina poikkeuksetta korkokengät tai siistit matalat sekä hyvät vaatteet ja kunnon meikki.
      Olen tavallinen suomalainen vähän pyöreä nainen, enkä näe vaivaa ulkonäköni kanssa toisten mieliksi vaan itseni. Uskon nimittäin siihen, että ihminen paljastaa todellisen minänsä ja yhteiskuntaluokkansa silloin kun on kotonaan ja luulee ettei kukaan näe. Haluan ajatella että minä en ole aivan alinta luokkaa ja että olen siisti ja huolellinen.

• Omakehu haiskahtaa

Voi jeesus mikä viesti :D:D "- - niiden tumma väri korostaa vaaleaa ihoani antaen yhdessä tummien ripsien ja kulmakarvojen kanssa vaikutelman kevyestä arkimeikistä, vaikken mitään ole tehnytkään - -"

Ei sulla vissiin ole vapaa-ajasta puutetta?

• nainen verkkareissa

Minä en ole oikeastaan koskaan laittautunut miestäni varten, vaikka olemme olleet yhdessä jo kymmenen vuotta, ja vuoden kohta naimisissa. Eikä hän ole koskaan minulta sitä vaatinutkaan että pitäisi olla viimesen päälle pynttäytynyt. Kesällä jos haluan itse laittaa vähän hienompaa päälle tai tiedossa on jotkut juhlat, niin niihin kyllä vähän laitan itseäni. Kotona kyllä kuljen kaikkien kammoksumat verkkarit ja hieman kulahtanut t-paita päällä ja tukka sekaisin, eikä hän ole siitä ikinä valittanut.

Eiköhän me kaikki laittauduta tai olla laittautumatta jos niin haluamme ja kuljemme niissä vaatteissa missä olo tuntuu omalta itseltä eli mukavalta. Emme voi vaatia toiselta sitä mitä emme pysty itsekään olemaan.

• hihi...........

Aivan, miksi turhaan kotona laittautua? Itse laitan meikkiä vain jos lähden ulos, enkä aina silloinkaan jos pitää käydä vain äkkiä kaupassa. Kyllä minulla useimmiten on puuteria ja ripsiväriä, muita en yleensä käytä.

Kotona poikaystävä kulkee alushousuissa, joissa on reikiä :D ja minä sukkahousuissa ja paidassa, ja joskus kotimekossa.
        Voisin toki laittautua häntä varten, mutta en tiedä huomaisiko edes kun on niin hajamielinen :D En ole huomannut, että vaatteilla saisi enemmän huomiota, kehuja tai seksiä, yleensä saa paremmin jos on mahdollisimman vähän vaatteita. Eli pitäisikö minunkin kulkea vain alusvaatteissa kotona? :)

• sinkku41

Ootte taas lähes kaikki ihan mustavalkoisia näkemyksissänne.
      Laittautua ei arkena tartte olla muuta kuin:
      -puhtaus, puhdas ja kammattu tukka, suihkaus lakkaa tai tippa muotoilutuotetta,
      -puhtaat ja hoidetut hampaat
      -kestovärjätyt ripset kulmat (tekee paljon!!)
      -puhtaat ja ehjät vaatteet, alusvaatteista alkaen (heittäkää ne virttyneet rikkinäiset pois!!)
      -housut / hame, kengät ja takki.. ei urheiluvaatteita eikä toppakenkiä jos ei olla urheilemassa ( yhtä hassua on mennä noilla "oikeilla" vaatteilla pulkkamäkeen...)
      -naiset, kengissä parinkin sentin korko hyvä ryhti, kaiken perusta :-)

Onhan se nyt jo itsellä ihan toisenlainen olo kun ei lähde likaisessa tukassa ja unihiekkaa silmässä, tuulihousuissa, toppakengässä, rikkinäisessä sukassa ja paidassa.. huoh :-(

Ihan vaan omaksi ilokseni ja toivottaavasti myös jonkun muiden, kopsuttelen korkkareissani ja siisteissä vaatteissa myös arkisin, olematta meikkipelle tai korunäyttely.

• SinkkuPekka44

Sinunlaisesi kundi saa varmaankin helposti kundiseuraa sinkkubileissä:):)

• HaluttavaSissi

Kyllä naisen pitää olla myös aviomiehen seurassa siisti. Ainakin minun vaimoni saunan jälkeen laittaa huulipunaa myös häpyhuuliinsa. Ai että osaa olla kiihottavan näköinen se pimpparallaa kun sillä on punaiset huulet joita suudella:):):)

• Kuka jaksaa koko ajan olla viimeisen päälle oikeasti?

• joopa joo

Eikös se kuulu jo ihan normaaliin "sivystykseen" että pukeudutaan siisteihin, puhtaisiin vaatteisiin, sekä kammataan tukka ennen kun lähdetään ovesta ulos, ihan vaan vaikka sinne ruokakauppaan? Täällä jaksetaan jankuttaa ohi aiheen. Ketjun aloittaja on mielestäni aivan oikeassa! Ihmettelen miten annetaan itsensä repsahtaa ja käytetään nuhjuisia vaatteita vaan siinä varjossa että " minun mieheni/naiseni rakastaa minua vaikka olenkin vähän tälläinen..." ??? Juuri nimenomaan omaa rakastaan varten pitäisi enemmänkin panostaa! Ja nyt puhun siisteydestä-seksikkyydestä-tyylikkyydestä....en niinkään meikestä, mikä tukkii mitkäkin huokoset..

- Itsestään huolta pitävä äiti!

• ssssww2s

Ajavatko miehet kaksi kertaa päivässä parran ja kulkevat puku päällä vielä kotonakin, jotta olisi vaimon mielestä edustavan näköinen?

Nyppivätkö miehet nenä-, korva- ja kulmakarvojaan? Entä sheivaavatko strategisia paikkojaan kuten myös kainalokarvoja? Pitävätkö huolen, että kainaloissa on riittävän tehokasta deodoranttia? Vahauttavatko miehet pois ikäviä selkäkarvojaan? Entä panostavatko miehet laadukkaisiin alushousuihin ja luopuvat lempivaatteistaan ennen kuin ne ovat reikäisiä eikä enää kuosissaan? Ylipäätään käytätkö sinä itse verkkareita vain urheillessa etkä kotona pukeudu pyjamahousuihin, pitkiin kalsareihin tai collegeousuihin? Ostatko joitakin vaatteita vain siksi, että haluat miellyttää naista? Kestääkö vartalosi kriittisen tarkastelun? Hoidatko ihoasi, kosteutat sitä ja hoidat mahdolliset epäpuhtaudet pois? Jos pidät seksikästä parin päivän parransänkeä, niin hoidatko sitä myös (rajaat parransänkialueen, jolloin ajat esim. kaulaan kasvavat karvat pois kuten myös liian ylös nousevat karvat pois)?

Erittäin harva mies tekee kaikkea sitä, mitä naiselta vaaditaan.

• naiset voivat

miehiltäänkin noita tehdä ja mies joutuu vain toppuuttelemaan.

• pasistisuikale

Mitähän ihmeellistä ja ylivoimaista tuossa listassa muka on? Minusta siinä on aikalailla itsestäänselvyyksiä, oli sitten kyseessä mies tai nainen.

Minä ainakin pidän naamani siistinä, ajelen ylimääräiset karvat säännöllisesti, huolehdin hiusteni ulkonäöstä, pukeudun laadukkaisiin ja kivannäköisiin vaatteisiin, enkä todellakaan mene ulos verkkarit tai crocsit jalassa. Lenkilläkin käytän asianmukaisia juoksuvarusteita, en verkkareita. Puhdistan ja rasvaan ihoani tarvittavista paikoista aamuin ja illoin. Kotona tosin enimmäkseen olen boksereissa (jotka myös ovat ehjät, ja siistit ulkonäöltään), mutta ei toisi ongelmia olla tyylikkäissä farkuissa ja esim. istuvassa kauluspaidassa.

En pidä itsestäni huolta naisia miellyttääkseni, vain oman itseni tähden. Tuntuu oudolta ajatella, että huolehtisin muka itsestäni enemmän (ja ehkä paremmin?) kuin osa naisista. Jos olisin nainen, meikkaisin luultavasti joka päivä. Itse pidän siitä, että voin panostaa ulkoasuuni. Tämä tuskin on mitenkään sidonnaista sukupuoleen.

• Blondieeh

Itse ainakin laittaudun melkein aina kun vain on mahdollisuus.
      Kauppaan ja piletykseen. Jotkut ovat luonnostaan niin kauniita ja sopii heidän pirtaansa, että ovat meikittä ja tyylikin on luonnostaan sellainen, ettei tarvitse paljoa vaivaa nähdä. Itse tykkään nähdä vaivaa, vaikka vain sinne kauppaan mennessä. Se on minulle hupia ja tykkään siitä. Tykkään laittautua miestäni varten, vaikka hänelle ilmeisesti olisikin sama, vaikka olisikin jätesäkissä. Loppuviimein, en usko että oikeasti olisi! Hehe.

Mieluummin näen kaupassa peilistä hyvännäköisen naisen hameessa kuin lököpöksy rasvatukan. Pidän siitä, että minua katsotaan ja tykkään itse katsoa ihmisten tyylejä, niin naisten kuin miesten. Eihän sitä aina jaksa, mutta mielestäni se, että antaa itsensä vain olla ja ikään kuin repsahtaa, kun pienellä vaivannäöllä voisi olla huomattavasti paremman näköinen, niin se on outoa.
      Tietenkään en lenkille meikkaa, mutta en pese meikkejä poiskaan, jos minulla ne jo naamassa on. Olen maalta ja siellä on saanut mennä vaikka alasti ulos ja ties missä ryysyissä ja on tehnyt ulkohommia, mutta nyt kun olen kaupungissa tai sen tapaisessa, missä on muita ihmisiä, tykkään laittautua. Ja kyllä minä maaseudullakin katsoin mitä päälleni puin. Ihan vain omaksi ilokseni.
      Mielestäni se, että on täysin laittautumatta, eikä näe vaivaa itsensä eteen, kielii jonkinlaisesta saamattomuudesta ja joskus masennuksesta.
      Totta kai kotonaan saa olla niin kuin huvittaa ja ilman meikkiä, mutta kyllä nyt pääasiassa puhdas pitäisi olla ja niin... haisematon, hehe.

Naisen etuoikeus on se, että voi käytttää meikkejä ja laittautua, se on ihanaa!
      Kunhan sekään ei mene järjettömyyden puolelle.. mutta ei kai siinäkään mitään, jos aikaa on! Ja rahaa.

• t: eräsmies

Todennäköisimmin tyttöystäväsi on kiinnostuneempi jostakin toisesta miehestä tai naisesta, jos ei halua sinua koskaan miellyttää laittautumalla. Ymmärrän hyvin. Sinun osaltasi kyse ei ole sairaalloisesta mustasukkaisuudesta tai hallinnasta, vaikka tällaiset tyttöystävät näin yleensä väittävät. Tyttöystäväsi viesti on selvä: Sinä et ole minulle riittävän tärkeä. Mulla oli sama tilanne, jonka syy selvisi. Suosittelen "terapiaksi" rakastajatarta, jolle olet riittävän tärkeä.

• ikää25vjasinkku

Olen 25-vuotias nuori nainen, juuri eronnut 10 vuotta kestäneestä parisuhteesta... Minä meikkaan ja laittaudun ainoastaan itseäni varten. Siis en kiellä, ettenkö tykkäisi siitä, että olisin samalla muille silmänruokaa, mutta se ei ole itsetarkoitus.

Parisuhteessa on mielestäni entistä tärkeämpää huolehtia omasta ulkonäöstään. On kiva suudella miestä, joka ei kasvata parin päivän sänkeä vain koska on laiska ajamaan partaansa. Sama pätee mun mielestä naisen ulkonäön huolitteluun, puhtauteen ja siisteyteen. Tietysti huoliteltu ulkonäkö on plussaa... Mutta on silläkin mielestäni rajansa. Itse harrastan paljon urheilua ja täytyy sanoa, etten häpeä yhtään lähteä treenin ja suihkun jälkeen naama meikittä, luonnollinen puna kasvoilla ja hiukset kosteina bussilla kotiin. Ei aina tarvitse olla tiptop.

Luulen, ettei tyttöystäväsi pidä laittautumisesta. Voisit tietysti joskus hienovaraisesti vihjaista rikkinäisistä vaatteista tms. ja kyllä, hän rakastaa sinua niin paljon, että uskoo sinun rakastavan häntä, vaikkei hän joka hetki olisikaan hehkeimmillään.... muistuta kuitenkin pitämään huolta itsestään, ihan hänen itsensä vuoksi.

• sofian sohva

Juu kyllä mieskin voi kasvattaa risuparran ja vetää yksillä kalsareilla vaikka viikon. Me vaan emme ole niin tyhmiä että olettaisimme olevamme tosi komeita naama mustana ja pruhjuissa nukkavieruissa vaatteissa. Jos ei viitsi edes edes meikata tai pitää siistejä vaatteita niskassa, niin ei varmaan jaksa montaa muutakaan asiaa elämässä.

• meidän muori kun

tulee uusista kengistään kysymään minulta ja lapsilta "onko hyvät?", niin lapset vastaa "on hienot" ja minä katson koko ihanuutta ja sanon "on se meidän muori ihana" ja niin se onkin, mutta lapset katsoo vain kenkiä, minä sen sijaan koko muoria.

Omasta ei tarvitse kovin huolehtia, kun muori tahtoo kaikki ostokset tehdä myös minulle ja kaikille, ja onkin siinä taitava. Joku aika sitten toi uuden housutkin, juuri sopivat kympin tarjouksesta vaikka alkuperäinen hintalappu oli 50. Toki tärkeämpää oli se, että sopivat hienosti päälle ja olivat niin siistit että vain juhlaan tekisi niitä mieli laittaa.

Sitä minä kyllä ihmettelen että pitääkö ne melkein kaikki vaatekappaleet silittää? Ei ainakaan hengellisiä voida itse parannella!

• Jannumän

Kyllä mun emäntä tykkää että mulla on pitkät kalsarit talvella. Ei tartte kömpiä hommiin kylmillä jaloilla ja meisseli huurteessa. Eikä tule flunssatkaan niin helposti, parempi kunto myös petihommissa.

• PÖH

Huoh.. Voipihan ne kalsarit olla tarpeen ja voivat olla ehjät ja puhtaat.. mutta onko niitä pakko pitää oloasuna tai mikä vielä pahempaa, yöasuna??? Yök.

• sinkku41

SinkkuPekka44:lle:
      NIinpä!! ;-)) Kiinnostaiskos?

• hhuhhuh

Eipä ihme, että nykyään erotaan niin paljon. Pukeutumiseen, meikkaamiseen tai hiuksiinko se teidän parisuhteenne perustuu? Mitäs, kun ikää alkaa pukkaamaan? Ei kelpaa enää?

Kyllä ne kestävän parisuhteen ainekset löytyy aivan muista asioista.

• Blondieeh

Kyllä sitä mieluummin ottaa itsestään huolehtivan ihmisen, kun sellainen tuppaa pysymään vanhanakin hyvännäköisenä, eikä näytä rupsahtaneelta reppanalta. Eipä sitä luonnonlaille ja ajalle mitään voi, mutta aina voi huoltaa itseään ja ihoaan jne.
        Tiedän monia todella hyvännäköisiä vanhempia ihmisiä, niin miehiä kuin naisia, jotka jaksavat nähdä vaivaa, että näyttävät vielä kuusi ja seitsemänkymppisinäkin hyvältä. Ja kyllä se parisuhde perustuu ihan muihin asioihin, mutta plussaa on, jos hyvännäköinen, itsestäänhuolehtiva puoliso ihan loppuun asti.

• naiset on kamalia
        Blondieeh kirjoitti:

Kyllä sitä mieluummin ottaa itsestään huolehtivan ihmisen, kun sellainen tuppaa pysymään vanhanakin hyvännäköisenä, eikä näytä rupsahtaneelta reppanalta. Eipä sitä luonnonlaille ja ajalle mitään voi, mutta aina voi huoltaa itseään ja ihoaan jne.
        Tiedän monia todella hyvännäköisiä vanhempia ihmisiä, niin miehiä kuin naisia, jotka jaksavat nähdä vaivaa, että näyttävät vielä kuusi ja seitsemänkymppisinäkin hyvältä. Ja kyllä se parisuhde perustuu ihan muihin asioihin, mutta plussaa on, jos hyvännäköinen, itsestäänhuolehtiva puoliso ihan loppuun asti.

Epäsiistin ihmisen kanssa sitä sitten pitää elää. Jeebus kun nää naiset on niin laiskoja kun joku hemmetin peseytyminen, pikku meikkaaminen ja puhtaat vaatteet on ongelma. Ihme nettisukupolvea joka varmaan tekee tarpeensa pottaan kun ei viitsi kävellä vessaan asti.

• ryysytroskiinjasiist

Ei voi aina olla laittautunut ja supersiisti.
      Mutta silti - kyllä itse ainakin tykkään edes mineraalipuuteria sipaista kasvoilleni aamulla. Eikä ole paljon vaadittu, jos pesee hiuksensa sen verran usein, etteivät ole rasvaiset. Ja harjaa ne aamulla! Myös puhtaat ja siistit vaatteet pitäisi löytyä jokaiselta, oli sitten luonnonkaunis eli ei. Siistit vaatteet eivät tässä tarkoita miesten pukua tai naisten juhlamekkoa, vaan normaaleja arkivaatteita.

• soap.p

Oot vaan kattonu liikaa saippuasarjoja jossa naiset on aina tiptop kotonakin, samoin miehet puku pääällä ja keskustelevat naamat vastakkain "tunteista".

• kotirouuva

Oma mies sanoo kun laitan meikkiä, että "herranjestas ethän vaan lähde muita miehiä yrittään tuon näköisenä, ne veis sut multa heti"

Joten jotku miehet tuntevat suorastaan kiusalliseksi naisensa meikkaamiset ja laittautumiset ja kokevat mustasukkaisuutta ja olettavat naiset olevan meikattuna jotenkin vapaata riistaa muille.

• mies kuittaa

Joo niitä miehiä kutsutaan SAIRAANLOISEN MUSTASUKKAISIKSI. Jos toinen on heikkoitsetuntoinen imbesille, niin ei hänen takiaan tarvi pukeutua juuttisäkkeihin ja näyttää Röllille.

• LuonnollisestiKaunis

Miksi nämä keskustelut menevät aina äärilaidasta toiseen... Ei kai naisenkaan itsestään huoltapitäminen ja näyttävyys ole sitä, että meikkaa vimosen päälle tilanteeseen kuin tilanteeseen ja pistää ykköset päälle?

Kotioloissa puhtaat, siistit vaatteet on aika helppo toteuttaa. Voi olla vaikka verkkapuku, joka on ehjä, siistikuntoinen noin muuten ja puhdas. Ei mitään ruuansotkuja hihoissa ja lahkeet paskasena. Toiset kun kulkee likasissa vaatteissa päivästä toiseen.

Ja sekin, että käväisee suihkussa, suihkauttaa dödöä kainaloon ja pikkasen parfyymiä miehustalle ei ole mikään ihmejuttu. Kasvoille jotakin mukavaa päivävoidetta niin sekin monesti riittää siistin vaikutelman saamiseen. Ei tarvitse meikata vaan voi oikeasti näyttää siltä luonnonkauniilta olematta epäsiisti!

Minä en lähtisi kauppaan mieheni kanssa rupuverkkareissa... Toppavehkeet saattaa olla yllä, mutta kyllä ne pitää siistit olla. En kuitenkaan pröystäile pukeutumisellani vaan olen ihan yleissiisti. Koen sen kaikinpuolin mukavaksi, myös itselläni on parempi fiilis niin :)

Meikittömiä kasvoja kaunistaa esim. kasvoille tarkoitetun itseruskettavan voiteen käyttäminen silloin tällöin. Ihosta tulee kauniin ja terveen päivettyneen näköinen pikkuvaivalla, eikä meikkiäkään kaivata.

Muistakaahan, että luonnonkauneus ja likaisena ja epäsiistinä oleskelu ovat kaksi ihan eri asiaa! Ainakin muutama sekoitti nämä aiemmissa viesteissä... Yleensä luonnonkaunis ihminen pitää itsestään huolta ja on pikkuvaivalla edustava vaikka niissä kotipöksyissä ja tohveleissa :)

• Tosinainen2012

Jooo... suomalaiset...
      Löysin suomi24.fi sivuilta vuodelta 2003: "Ällöttävät suomalaiset naiset". Melkein sama juttu miehistä

• Kylmät kädet

Ei rakasta ja todennäköisesti hän jo pettää sinua tumman ja tulisen välimeren/lähi-idän lähettilään kanssa.

• Kati

En millään pystynyt lukemaan tätä loppuun asti, kun pomppasi silmille tuo "ei laittaudu miestään varten.. jne." Onko ihmiset oikeasti sitä mieltä esim., että jos mies ei kuntoile, ei naisenkaan tartte meikata (tai toisinpäin)? No huh huh!
      Minä ainakin meikkaan silloin, kun itsestä siltä tuntuu. Enkä todellakaan miehen takia, vaan itseni. Ihan oikeasti, jos törmään joskus sellaiseen mieheen, joka vaatii minua meikkaamaan viikon ainoana vapaapäivänä, jonka aion viettää kotona.. Pöh, se mies löytäisi itsensä pian tervetuloa-kynnysmatolta! (Meikkaan joka aamu ennen töihin lähtöä, se on tullut tavaksi, ja sitä tapaa aion toistaiseksi ainakin jatkaa.)
      Mielestäni kyseiset ominaisuudet (meikkaus, kuntoilu) riippuvat ihmisten persoonallisuudesta ja tavoista. Näihin asioihin ei pitäisi olla ulkopuolisilla nokan koputtamista.

• kaljor forever

Juu minäkin kasvatan kaljamahaa vain itseni takia ja naisella ei ole siihen mitään sanottavaa. Jos joskus törmään naiseen mikä edes ihmettelee karvaista kaljamahaani niin pieraisen hänen päälleen.

• Nxxu

Siis AP haluaa tietää että merkitseekö hän naiselleen jotakin? Eikö nainen halua siis enää mitenkään miellyttää/tehdä asioita sinulle, vai onko kaikki sinusta kiinni vaan meikkaamisesta ja laittautumisesta? Kyl se sisin kumminkin kertoo mitkä ovat hänen tunteensa sinua kohtaan eikä se laittautuminen. Päinvastoin, jos nyt yllättäen alkaisi laittautua, alkaisin sinuna huolestua ettei ole mitään säätöä menossa.

Itse laittaudun jos me mennään johonkin. Kelpaan, saan ja haluan olla ilman pakkelointia kotona. Sanoo spontaanisti että olen kaunis, joskus häkellyn kun tulee niin yllättäen. Mies trimmaa nenäkarvat ja ajaa viikset mua varten pyytämättä. Mut meidän toistemme arvostus ei kumpua laittautumisesta. Siis normaali siisteys ja puhtaus tietty.

• mami24

miksi ihmeessä tehdä hirveet aamurutiinit vapaa päivänä? Suihku, hiusten pesu, vartalon pesu, sheivaus, kuorinta, rasvaus, hiustenkuivaus, meikkaus, hiustenlaitto, vaate stressi ... ja kaikki sen takia että " mies on kotona". Jos hän on todella luonnon kaunis niin älä valita, joillakin voi mennä kuule HYVIN paljon huonomminkin ;)
      Itse meikkaan vapaa päivinä hyvin harvoin senkin takia että meikki ei tee kauheen hyvää iholle ja vapaa päivät meikistä tekevät ihan hyvää.

Tuskin mistään rakkauden puutteesta on kyse. Hän uskaltaa olla oma kaunis itsensä edessäsi mikä on hyvä asia :) Aluksi naiset on vähän päälle päsmäreitä ulkonäöstään miehen edessä. Mutta kun suhde on jatkunut pitempään niin se jää suurimmalta osalta pois.

Itse olin aluksi hyvinkin tarkka. Nyt tulee kolme vuotta enkä vapaa päivinäni ole laittanut itseäni sen kummeman näköiseksi. Tietty nyt suihkussa käynyt mutta mtn meikkiä ei eikä mitään ihmeellisempiä vaatteita. Mukavampaa olla kotona luonnollisesti ilman meikkiä ja mukavat vaatteet päällä :) etkai sinäkään vapaapäivänäsi pukeudu piukkoihin farkkuihin, solmioon ja kauluspaitaan?

• Toinen äiti

Voi sitä kotona olla tukka takussa ja haista eltaantuneelle pissalle. Se vaan ei ole kovin kivaa kun toinen näyttää Neanderdalilaiselle naiselle joka on kaapannut ihmisvauvan.

• JaanaH.H

"Itse olin aluksi hyvinkin tarkka. Nyt tulee kolme vuotta enkä vapaa päivinäni ole laittanut itseäni sen kummeman näköiseksi."

Kai te jo piereskelette toistenne iloksi?

• jemina

osta naisellesi kosmetologille aika ripsienpidennysten ja kulmienvärjäytä varten, on huollitellun näköinen ilman vaivaa.

• voi ressukoita

Jos akka näyttää ihan urpolle, niin kyllä hänen itse pitäisi peiliin katsoessakin se ymmärtää. On se nyt naurettavaa että miehen tarvii huolehtia naisesta, niinkuin lapsesta. "Voi onko sulla nyt meikit mukana ja missä kuralätäkössä sää oot taas hyppinyt! Missä sun reppu...eikun siis laukku on?"

• Tosi on
        voi ressukoita kirjoitti:

Jos akka näyttää ihan urpolle, niin kyllä hänen itse pitäisi peiliin katsoessakin se ymmärtää. On se nyt naurettavaa että miehen tarvii huolehtia naisesta, niinkuin lapsesta. "Voi onko sulla nyt meikit mukana ja missä kuralätäkössä sää oot taas hyppinyt! Missä sun reppu...eikun siis laukku on?"

Mä jättäisin jo... ei ole arvokas tommonen nainen. Kodin hintakin laskee jo tuosta.

• nyppiikö?

näitä kun lukee, niin tulee mieleen että meikkaaminen on suorastaan syntiä.
      Jokainen tehköön tavallaan, olemme olleet 10 vuotta mieheni kanssa yhdessä ja meikkaan joka päivä. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Tämä nyt varmaan taas nyppii jotakuta.

• ei morjes...

Miksi pitää niitä ns. ongelmia oikein hakemalla hakea, jos suhde muuten toimii hyvin? Itse en käytä juuri koskaan meikkiä, mitä nyt jos viihteelle lähtee tai johonkin juhlatilaisuuteen (en meikkaa edes töihin). Poikaystävänikin on sitä mieltä, että mun meikitön olemus on vaan plussaa. Niin ja me molemmat käytetään kotioloissa ihan perusvaatteita (T-paitaa ja verkkareita). Tuntuisi vaan hölmöltä jos vetäisi ykköset ylle kotona ollessa. :D

• Tsisisisisisuuuu

Älkää hyvät ihmiset olko niin ankaria. Perushygienia ja asianmukaiset vaatteet tilanteen mukaan niin kaikki on ok?

• Sandriana

Huhhuh että on saanut tämäkin posti palautetta.
      Mielestäni nainen saa olla omassa kodissaa luonnollinen. Toki puhtaus ja ehyet vaatteet ovat aivan normaali ja hyvä käytäntö. Jos naisen tarvitsee meikata joka päivä, koko ajan Miestään varten on se jo hieman kummallista. Sitten kuuluu valitusta kun on välillä väsyneet silmät tai meikki hieman levahtanut - ihmekkös tuo jos on 24/7 meikit kasvoilla kun tekee kotonaan esim. ruokaa - ei ole aikaa kyttiä peiliä joka puolen tunnin välein. Jos oletat että naisesi heti aamulla herää ennen sinua - laittaakseen meikit kasvoilleen samantien, jotta et näe häntä koskaan ilman niitä ja valvoo pestäkseen meikit pois vasta sinun nukahdettuasi - on tilanne mielestäni surullinen. Tahtovatko miehet todella olla näkemättä naisen Oikeita kasvoja ja vaatia naista olemaan koko ajan kemikaalit silmissä ja kasvoilla?
      Herrat hyvät ruvetkoon samaan. Nainen näkee vaivaa ulkomaailmassa luultavasti itsensä Ja miehensä vuoksi - jotta toinen voisi olla ylpeä eikä tarvitsisi hävetä naisen laittamattomuutta. Sallittakoon sitä vastaan naiselle vapautta edes hiukan kotonaan... Tai ostakoon mies ne helvetin kalliit meikit ja tuhlatkoon niitä sitten suureen tahtiin jokapäivä parin kerran kulutuksella... Sitten on turha vikistä kauppakuluista.

• mielipide tämäkin

Tässä viestiketjussa on harhauduttu jonkin verran aloituksesta. Minä ymmärrän hyvin aloittajaa, jos vaimonsa ei mitenkään tunnu arvostavan miestään. Kotiasusteet jokaisella ovat mitä ovat, mutta ulos lähtiessä soisi jokainen mies vaimonsa edes vähän pukeutuvan ja laittavan itseään sieväksi.

En tarkoita meikkaamista, mielestäni naiselle riittää pelkkä ripsiväri, jos haluaa sitäkään laittaa. Mutta asiallinen pukeutuminen tilanteen mukaan on suotavaa.

Toki moni nainen pukeutuu mielestään kuin miehensä, eikä siinä tilanteessa tietenkään pidäkään eika tarvitsekaan yrittää olla siistimpi. Mutta jos lähtökohtana on se, että myös mies pukeutuu.

Myös kropan kunnosta voisi jokainen vähän huolehtia. Tästä ei nyt olla keskusteltu, mutta sekin vaikuttaa yleiskuvaan, jonka jokainen antaa itsestään. Kyllä seksihalutkin kaikkoavat, kun vaimo alkaa painaa enemmän kuin miehensä! Esimerkiksi säännöllinen kuntosalilla käynti ja lisäksi vaikka tanssiharrastus pitävät kunnossa eikä ylimääräistä rasvaa pääse kertymään.

• Arjen onnea

Kertoisitko millä tavalla itse pyrit miellyttämään kumppaniasi? Oletko aina kotonakin laittautunut, tukka hyvin ja vaatteet viimeisen päälle? En usko, että tunteet on hiipuneet, päinvastoin. Hän rakastaa sinua sellaisena kuin olet ja olettaa, että sinä teet samoin.

Tiedän omasta parisuhteestani, että kun aikansa ollaan yhdessä, niin ei ole niin tärkeää aina näyttää mahdollisimman hyvältä. Minä ainakin saan olla ihan meikkaamaton itseni ja en epäile ollenkaan etteikö mieheni rakastaisi minua.

Samoin mieheni verkkareissaan ja t-paidassaan on aivan yhtä ihana kuin se mies johon aikanaan rakastuin. Tietysti jos on todella epäsiisti, eikä viitsi hygieniastaan huolehtia, niin silloin on parantamisen varaa.

• LadyFitttness

Uskoisin, että naisesi kärsii vakavasta masennuksesta. Ei ole normaalia olla kotona tukka sotkuisena ja hiukset pesemättä viikko tolkulla sekä hampaat pesemättä

Naisesi viestii sinulle näillä ryysyillään ja meikkaamattomuudellaan, että hänellä on paha olla.

Suosittelisin Cipralexia. Lisäksi kamomillateetä iltaisin. Myös magneettinappitossut tuovat helpotusta oloon.

Älä anna periksi vaan näytä, että rakastat häntä ja tue häntä näinä kovina aikoina. Uskon, että 30 vuoden kuluttua asiat ovat paremmin.

• Sovinistitoveri

Kun nainen menee naimisiin, hän lihoo ja rupsahtaa muutaman vuoden kuluttua. Sitten jos tulee ero, hän alkaa epätoivon vimmalla laihduttaa, kuntoilla ja meikata yms. Taas kun ukko löytyy, kilot ja rupsahtaneisuus tule taikaisin korkojen kera alta aikayksikön ja kotona taas ollaan epäseksikkäänä, ulos mennessä laittaidutaan. Näin voi jatkua jopa viiden aviomiehen verran. Miehellä se ei näy näin korostetusti, mutta kyllä käytös saattaa muuttua fiksummaksi, kunnes uusi nainen löytyy. Tosin suurin osa ainakin jätetyistä ukoista juo itsensä alta aikayksikön yhteiskunnan ulkopuolelle jopa ellei kuoliaaksi asti. Näin on näreet. Miettikääpä ja seuratkaapa ympäristöänne.

• nainne

Tuo on vain suomalaisten naisten laiskuruutta ja viitsimättömyyttä. Käytetään tekosyinä milloin mitäkin, että saa kulkea rähjäisen resupekan näköisenä niin kotona kuin ihmisten ilmoillakin. Ei ole muka aikaa, ei ole rahaa kauneudenhoitotuotteisiin, on mukamas niin hyvä itstunto, ettei tarvitse meikkiä, puhdasta siistiä tukkaa ja siistejä vaatteita kun ollaan mukamas niin sisäisesti kauniita muuten jaadajaadajaa. Itse olen nainen, enkä koskaan lähde edes kauppaan rähjäisen näköisenä, mutta kohtuus kaikessa. Kyllä minä lähisiwassa saatan ilman meikkiä käydä, mutta laitan silti ylleni siistit vaatteet ja katson ettei tukka sojota takkuisena joka suuntaan. Kaupungille, ulos, ravintolaan tms. lähtiessäni kyllä meikkaan, laitan tukkani ja pukeudun kunnolla. Olen tyytyväinen itseeni ja niin on miehenikin. Tietysti hän pitää minua kauniina ilman meikkiä kotivaatteissakin. Mutta en minä kotonakaan sentään missäänj rähjäisissä verkkareissa ole vaan siistissä kotiasussa. En usko, että mieheni minua rupeaisi pettämään, vaikken näin paljon huolehtisi ulkonäöstäni, mutta aivan varmasti katsoisi enemmän muita naisia. Minusta olisi hyvin surullista, että mieheni joutuisi katselemaan haikein mielin huoliteltuja naisia ulkosalla, minun ollessa räjähtäneen näköisenä vieressä. Haluan, että hän voi olla minusta ylpeä.

Ja jos hiukset rasvoittuvat helposti, en näe mitään vaikeaa niitten joka päiväisessä pesemisessä. Aikaa menee n. 5 minuuttia pesuun ja hoitoaineen käyttöön. Onpa vain vaikeaa. Itsekin pesen tukkani joka päivä, vaikkei se edes hovin helposti rasvoitu. Päänahka on muutenkin yksi kehon likaisimmista paikoista, jolloin mielestäni perushygieniaan kuuluu pestä se EDES joka toinen päivä. Harjataanhan ne hampaatkin joka päivä...

• a rQW

Ala vilkuilemaan naapurin muijan persettä muijas läsnä ollessa.
      Alkaa laittautumaan..

• Joku roti

Ei sillä meikillä väliä, mutta puhdas pitää olla. Myös kuluneiden vaatteiden pitää olla puhtaat ja alusvaatteet ehjät, eikä kusen polttamat. Noi ei jää kellään Suomessa rahasta kiinni.

• köyhyyteen tottunut

Rahasta voi olla kiinni! Sain itse noottia takavuosien miesystävältäni, kun käytin tavallisia, hänen mielestään epäseksikkäitä alusvaatteita. Eipä ollut varaa osa-aikatyötä tekevänä yksinhuoltajana ostella alusvaatteita eikä mitään muitakaan vaatteita vuosikausiin. Laskujen maksun jälkeen saattoi jäädä kymppi seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Sama jatkui kun opiskelin uuden ammatin, jossa pääsisi tavallisille työajoille ja normaaliansioille. Silloin ei jäänyt aina sitä kymppiäkään.
        Jos joskus sain esim. lahjaksi rahaa, opin kaivelemaan kaikki alennuskorit ja jos vain sopiva koko löytyi, sen oli kelvattava.

Olen oppinut olemaan aina köyhä, joten nytkin jäin vuorotteluvapaalle pikkurahalla. Ennen vuorotteluvapaata auto ja toistasataa kilometriä pitkä työmatka veivät kaiken laskuilta ja lainanlyhennyksiltä yli jääneen rahan. Haaveilen, jos joskus maailmassa oli alennusmyyntien aikaan sen verran rahaa, että pystyisi käymään. Tähän asti ei ole ollut mitään asiaa, vaan vaatepuoli on lähinnä satunnaisesti kirppikseltä hankittua.

Muistan myös ajan kun lapseni isä opiskeli ja minä olin ainoa työssäkäyvä. Huvittelin vapaapäivänä kävelemällä kaupungin keskustaan kahdeksan kilometriä ja sama takaisin. Katselin vain näyteikkunat, kahvirahaakaan ei ollut, puhumattakaan bussirahasta. Silloin kuljin myös reikäisissä sukkahousuissa. Seksikkyys oli tosi kaukana, eikä edes arvojärjestyksessä ihan niitä päällimmäisiä asioita.

• suihkuun naiset

Hikinen kumppani ei kyllä herätä positiivisia ajatuksia.

• saatana

Jotkut meistä - niin miehet (minä), kuin naisetkin (monia työkavereita vuosien saatossa) tekee fyysistä työtä. Ja jos et ole pikku nörttipoika koskaan hikistä naista haistanu ja halunnu, niin painu helvettiin!

• stadilainen26

verkkarit aina päällä ellen ole töissä/menossa sukulaisia vierailemaan/ravintolaan syömään tms. ruokakauppaan/kaupunkiin ja luennoille aina verkkareissa ja huppari ja tennarit. onnellisesti parisuhteessa.. ja ne jotka väittää ettei miehet kiinnostu verkkareis kulkevista o väärässä.. kyllä o ollu kiinnostuneita vaikka kuljen verkkareiss ;) eikä kroppakaan/pärstä allekirjottaneella ole mitenkään ihannetta vastaava. meikkinä yleensä vaan ripsari jos meen jonnekki, ruokakauppaan ei erikseen pynttäydytä. oma mies jopa pitää minusta enemmän meikittä :) kyllä niitä löytyy jotka on samankaltaisia tai ei niin välitä mitä vaatteita o päällä tai meikkiä naamassa.

• pahoillaan

Mä kyllä haluaisin pitää kauniita vaatteita ja meikata.. Ikävä kyllä mun on myönnettävä et mikäli ruokin ja puen lapset, rahat ei riitä sellaiseen. Olen työssäkäyvä mutta pitkällä sairaslomalla selkäongelman vuoksi joka estää ne korkkaritkin.. Onneksi olen kuitenkin hoikka ja kuulemma kaunis ilman meikkiäkin tummatukkainen kun olen. Ois se silti ihana laittautua. Tuntis itsensä taas ihmiseksi :)

• Ei stadilainen

Vaimoni laittautuu joka aamu, ei siis tuntitolkulla, mutta kuitenkin! ja pidän siitä, että laittautuu. On siinä pakko itsekin peiliin katsoa, jotta kehtaa hänen vierellään kulkea.

• Maikki

Itse ainakin koen, että suomalaiset naiset ovat todella tyhmiä ja useat myös rumia.
      Mitä kauniimpaa voi ollakkaan kuin naisen vartalo? Itsekkään en meikkaa todellakaan joka päivä. Yleensä vain silloin, kun lähden ostoksille tai lähdemme mieheni kanssa liikenteeseen tai ihan vain piristääkseni itseäni! ;)
      Pidän joka päivä naisellisia vaatteita ja ne voivat oikeasti olla myös mukavat päälle. Kaiken A ja O on kuitenkin perushygienia!
      Itsekkään en ole mallinmitoissa tai Miss-Suomi, mutta ainakin tiedän ettei mieheni joudu häpeämään minua. Samoin tiedän etten koskaan joudu häpeämään miestäni epäsiisteyden vuoksi.

• ...

Itse meikkaan vain silloin,kun olen menossa miehen kanssa johonkin kauppaan tai syömään ja laitan, vielä siistit vaatteet päälle. Työn takia en voi meikata,niin aika harvoin laitan meikkiä naamaan,kun töistä kotia kävelen. Katseita saan siltikin ilman meikittä,kun vaatteet on nätit ja kroppa kunnossa Kotona pidetään molemmat vain verkkareita ja t-paitaa,koska ne on mukavat päällä. En onneksi käytä legginssejä. Joskus näkee sellaisilla nuoremmilla/ vanhemmilla naisilla niitä ja täytyy sanoa,että ovat kyllä järkyttävät.

• taladar

Okei luin ehkä 10-20 ensimmäistä viestiä, sit vedin TLDR:t.

Mielestäni alkuperäiseen kysymykseen vastauksena on ennemminkin ettei hän välitä laittautua seurassasi, koska rakastaa sinua ja tietää että rakastat häntä silti ja pidät häntä kauniina. Tosin hieman omituista jos hän lähtee uloskin siinä lookissa, mutta sitten kavereita tai muita tavatessa pitää laittautua. Mutta no, naiset osaa olla hiton paradoksaalisia ja osa on sitä enempi ku toiset.

Mutta sitten nämä vastaukset... Tässä threadissa on kyllä ensinnäkin mennyt aihe miltei off-topiciksi tai ainakin hairahtunut alkuperäisestä aiheesta aika pahasti ja ylitsepursuavasti, mutta kuitenkin. Enpä mä siihen puutu, se on moderaattorien/valvojien homma.

Kenen helvetin mielestä kravatti on tyylikäs? Kuristava kangaspala kaulassa ei mun mielestä oo tyylikäs yhtään kenenkään päällä, tekee vaan tylsän, jäykän (ei-fyysisesti, te irvailijat :D) ja huumorintajuttomankin näköiseksi. Jos sen ottaa pois ja pitää muuten pukua päällä, niin no en mä siitäkään lookista varsinaisesti pidä mutta paremman näköinen heti kun on heti rennomman näköinen, ja varsinkin helpommin lähestyttävä, eikä ole läheskään niin paljoa edellä mainittuja tylsyyden, jäykkyyden (/kankeuden, ei fyys.) tai huumorintajuttomuuden vaikutelmia.

Itse inhoan verkkareita, mutta lähinnä omassa käytössäni ja siksi en niitä pidäkään. Normifarkut menee varsin hyvin olohousuina kotonakin. Mut se on vaan mulla, muut tehköön miten haluaa vaikken kyllä tiedä miten verkkarit vois näyttää kivalta kenenkään päällä. Itseäni ei tosin luonnonkauniilla naisella haittaa pätkän vertaa, vaikka hänellä olisi rytkyt päällä ja sekaiset hiukset... jotka muuten, siis hiukset, voivat olla todella seksikkään näköiset ja siis luonnostaankin eikä vain glamrock- tm. mallissa.

Ihme tasa-arvojauhamista täällä muuten. Kyllähän se totta on, että naiset heittävät överiksi ja omaksi edukseen sitä asiaa kun ovat vallan kahvaan päässeet, mutta toisaalta kuin miehet eivät olisi tehneet sitä jo vuosisatoja. Ei sillä, ettäkö nyt olisi naisten vuoro, vaan että koitetaas nyt kuitenkin hakea sitä tasapainoa asiaan eikä sillee että jommillakummilla olisi se valta omaksi edukseen.

• no mä

Perushygienia on ehdottoman tärkeää, mutta meikkaaminen on kyrpämäistä hommaa, vie aikaa ja se kemikaalien määrä minkä naisten odotetaan ihonsa läpi imeyttävän joka päivä on järkyttävä. Ei kiinnosta.

• IngaInkeri

Tosi hyvä pointti. Mieshän seurustelee naisen ei meikkipussin kanssa.

• hoimoisoiloi

ole onnellinen että o nvielä nainen jota painaa.tiiä vaikka lähtis kokonaan käveleen ja jäät sit tumputtaan yksin

• ei sen kummempaa

Se tarkottaa että ämmä on laiska. Tämä varmaan ilmenee muutenkin.

• Leski*

Tähän kaiken loppuun voin vain todeta...IHANAA OLLA SINKKU, ei todellakaan tarvii kenenkään vuoksi laittautua jos ei halua :) Voin olla kotona verkkareissa, collareissa, farkuissa tai hameessa....ihan sama. Voi meikata tai olla meikkamatta. Olen pitkin tai poikin, JUURI NIINKUIN HALUAN eikä kukaan ole mäkättämässä...eikä mun tarvii miettiä mitä mieltä tuo toinen on tästä tai tästä :) Voi siskot miten helpottavaa :)))

Niin ja vielä...ei ole pelkoa sydänsuruista. Ei tarvii miettiä mitä toinen tekee tai jättää tekemättä :)

30 vuotta avioliittoa on takana, menneisyydessä. Kaipaan miestäni, mutta on hyvä ajatella näitä positiivisia puolia asiasta.

• hyistna

Kyllä tavallista ihmistä rupeaa saastaisuus vaivaamaan vaikka olisi yksin. Viimeistään sitten kun kutisee kaikkialta. Mutta et toki häiritse ketään muuta sillä, jos yksinäsi aikaasi vietät, eli kiitos siitä!

• laulutar

Jokainen tyylillään, mutta itse ainakin haluan olla mieheni edessä sopivasti huoliteltu. Töihin meikkaan ja laitan hiukset automaattisesti ja viikonloppuisin laitan hiukset kivasti esim. huolettomalle nutturalle, pesen hampaat, laitan hajuvettä, ripsaria ja huulikiiltoa. Peseydyn aina niin että olen milloin vain valmiina tositoimiin.
      Kotonakin pukeudun siten että alla on kivannäköiset alusvaatteet (rumia rytkyjä ja puuvillahelvettejä en edes osta) ja päällä tyköistuvaa toppia ja urheiluhousuja joissa muodot pääsee edukseen esille.
      Miehen silmä lepää ja itse nautin seksikkäästä olotilasta ja itseni ja mieheni huomioimisesta.
      Tunnen olevani yhtä seksikäs meikittä, saunassa, suihkun jäljiltä, mutta miksi en hieman ehostaisi hyvän mielen ja seksikkyyden eteen normaalioloissa? :)

• hehheheeee

moi maria! :-DDD

• Miten vaan

Auts. Pieni kadehdinta häntä kohtaan ;) Toivottavasti miehesi todella osaa myös arvostaa vaivannäköäsi muutenkin, kuin haluamisella. Pienillä palveluksilla ja huomioimisella.

• kohta kahviton

Joo, ei hän rakasta - sitä se on. Kun nainen rakastaa miestä niin nainen meikkaa, kähertää hiuksensa ja pukeutuu korkokenkiin ja leninkiin. Voi Jarmo, minkä nyt neuvoksi antaisin - naurattaa niin että kahvi läikkyy :D

• Ei oo valittanut

Harrastuksieni takia pukeudun arkisin miltei joka päivä urheiluvaatteisiin. En mä ainakaan jaksa töiden jälkeen salille lähteä korkkarit jalassa, mekko päällä ja meikit naamassa ja siellä sitten vaihdella kaikki vaatteet (alusvaatteista lähtien), ei kiitos. :D Mieheni ei ole IKINÄ valittanut jumppatrikoistani ja collegehousuistani... Toki juhliin ja muihin tällaisiin ei arkisiin tapahtumiin pukeudun kauniisti ja meikkaan ja laitan tukkaa. Muuten kyllä normisti riittää ihan se suihku 2 x päivä, dödöä kainaloon, tukka ponnarille...

• jorma 37v

Ihan sama meikkaako akka, kunhan on kaunis, ei makkaroita vyötäröllä, ja alle 20v. ku menee yli-ikäseks, ni laitetaan kiertoon.

• tytsykkäinen

Mie meikkaan, laitan seksikkäät alusvaatteet ja oon aina "ready to go" ITSEÄNI varten. Lenkillä/ salilla käytän ennemminkin ihonmyötäisiä urheiluvaatteita enkä verkkareita, yksikertaisesti syystä, koska ne ovat mukavia.

Ja plussana sivussa mieheni kehuu kauniiksi, vaikka meikkiä ei olisi naamassa yms!

Tykkään vain pitää huolta ulkonäöstäni! Keho on miun pyhättö.

• Veikko Siipi

On se ihme että suomimiestä saa aina haukkua tyylittömäksi vaan jos nainen ei yritä ollenkaan näyttää ok:lta, on se hänen oikeutensa.

Collegehousut on eri asia kuin verkkarit. Henkkikseltä/stokkalta saa myös pikkurahalla siistejä kotihousuja joissa on mukava lötköttää tyylikkäästi ja ilmavasti, että ne teryleeniverkkarit voipi jättää sikseen. Jos haluaa nopsasti poiketa ruokakaupassa rennoissa kamppeissa, ei tarvita muuta kuin sketti/tenniskengät ja collegehousut jalkaan ja Haglöfs tms. tuulitakkia parempi ulkoilmatakki päälle. Nämä on usein leikattu sangen tiukasti joten ei tarvitse näyttää michelinmieheltä sinivalkoisessa adidas-tuulipuvussaan.

Jos taas on tarkoitus lähteä kaupungille kauppoihin eikä pikareissulle lähiruokakauppaan, en näe mitään syytä olla vetämästä ihan oikeita vaatteita niskaan. Ja nyt ei puhuta tunnin laittautumissessioista vaan siitä että näytetään ihmiseltä. Naisilla on niin mahdottomasti mukavia ja helppoja vaihtoehtoja että kenenkään ei pitäisi juputtaa oikeudestaan löntystää verkkareissaan. Hame tai farkut päälle ja nahkatakki/trenssi/villakangastakki. Villapaitaa ja jos jonkinlaista yläosahepenettä on kaikilla naisilla kaapit väärällään.

Itse käytän farkkuja tai chinoja, pikeepaitoja ja neuleita vapaa-ajalla. Kauluspaita ei ole kauhistus vaan perusvaate. Takki/trenssi/villakangastakki sään mukaan. Laittautumiseen menee 5 min, suihkun kanssa 10.

Vaimo meikkaa, mutta omasta tahdostaan. Meillä se on joskus ongelma, koska ei suostu ulos ilman laittautumista -> lähtöön menee aikaa. Tässäkin kohtuus on paras. Ripsiväri on helppo ja nopea, ja huomatkaapa että nainen voi pitää hattua sisällä. Paskaiset hiukset saa hyvännäköisen pipon sisään vaivatta.

Toistan vielä että on älyllistä epärehellisyyttä haukkua suomimiesten tyylittömyyttä jos ei perus lauantaicasual itseltä onnistu.

• MUODIKASTA!!!!

mun mielest ois helmee jos kaikki näyttäis semmosilta kunnon kadun/rantojen miehiltä, kaikil tukka sekasi iha karmeet seitkytluku(?) salihousut ja törkee rikkinäinen paita..
      kaikil ois miehil ja naisil ja ei kävis duunis, maalais vaa tauluja himas.. LOL.

paras oli ku näin keskustas yhen denan kel oli siniset naisten legginssit.henkilö oli siis mies..siin vasta muoti-ikoni :D:D heheheh

• HOMO1W3

RAISKAA SE ÄMMÄ

• Toselic

Minä laitan itseäni n. tunnin päivässä, ihan vain itseni, poikaystäväni ja muiden iloksi! :) On ihanaa saada kehuja ja katseita esim. kaupungilla tai kaupassa.
      Huomionkipeäkö olen, en tiedä ;)

• huh huh

Olen nainen ja voisin tähän sanoa että laittautuminen on yksi asia mutta henkilökohtainen hygienia toinen. Olisi todella ällöttävää jos mieheni menisi ympäriinsä haisten ja likaisissa hiuksissa/vaatteissa. Kyllä naisihmisenkin pitää huolehtia henkilökohtaisesta hygieniastaan, pestä hiukset ja vaihtaa alushousut puhtaisiin, pestä hampaat yms. Jollei halua olla täydessä tällingissä aina niin ok mutta jotain järkeä pitäisi olla tässäkin touhussa. Kyllä käy aloittajaa sääliksi, etkö voisi vihjaista varovasti esim siitä tukan pesusta? tosi ällöä.

• miepämie...!

Kyllä minä arvostan laittautumista enemmän sitä, että ihminen kohtelee toisia kunnioittavasti. Henkiset arvot on oltava kunnossa. Toisen arvostaminen ulkokuoreen katsomatta. Jos ihminen saa osakseen kunnioitusta, hän kunnioittaa myös sinua. Kohtele toista niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Laittautumista tärkeämpää on myös se, että hoitaa työnsä ja velvollisuutensa. Raha-asiat. Ja pitää huolta läheisistään.

• just jooo

Ja lässyn lässyn. Kyllä se seksi parisuhteen pitää tai kaataa.

• Nature boy

Olen KATEELLINEN sinulle. Mistä noita löytää? Minua ei tippaakaan kiinnosta hajusteet, meikit ja muut myrkyt.

• tsappadappa123

Voi voi minkälaista keskustelua. Tietysti on joitakin ihan asiallisia kommenttejakin, mutta hyvät ihmiset miettikää vähän mitä teette :D
      Naisen rooli sattuu olemaan sellainen, että mies olettaa naisen aina olevan kaunis ja meikattu, ja sitten kun nainen tuntee olevansa tarpeeksi läheinen miehen kanssa, hän kokee ettei hänen enää tarvitse panostaa ja laittautua kokoajan, koska kokee jo omaavansa ihanan miehen eikä hänen tarvitse todistella kenellekkään tai esittää olevansa muuta kuin on. Ilman meikkiä oleva nainen on aito ja rehellinen nainen. Tosin en kehota tai kannusta kenenkään kulkevan ryysyissä, mutta tottakai omassa kotonaan saa olla millasissa vaatteissa tahtoo, huolimatta oman miehensä läsnäolosta. Mielestäni ulos mennessä naisen olisi hyvä kumminkin pukeutua siististi ja pitää huolta omasta ulkonäöstään,mikä ei millään tavalla vaadi meikin käyttöä. Luonnonkauneus on paras kauneus. Kehotan sua puhumaan naiselles, jos haluat joidenkin asioiden muuttuvan, ei ne täällä netissä keskustelemalla parane ne asiat, vaan keskustelemalla naisesi kanssa. Hän luultavasti ymmärtää, mutta esitä asia hieman kohteliaammin kuin täällä, muuten loukkaantuminen on varma :D

toivottavasti oli apua.

• Pensselitäti

Meillä on päinvastainen ongelma. Laittaudun päivittäin,mutta mies ei välitä. Hitto laitoin kerran päälleni kun oltiin menossa peräti Tokmannille stay upit, korseletin ja siihen päälle minimekon, nii mies tokaisi vaan että pitääkö hänen laittaa puku?
        tukan laitan joka aamu jollain lailla nätisti ,kun herään niin varhain ja ei oo muuta tekemistä ennen miehen heräämistä ( se nukkuu arkena neljä tuntii pidempään mitä minä,kotitöitäkään ei riitä niin kauaa) ja meikkaan kevyesti. Vaatteita vaihdan fiiliksen mukaan ja voisin sanoa että näytän ihan kivalta aina kun viihdyn vähän laittautuneena. Kotityötkin ja puutarhatyöt onnistuu vaikka on meikkiä, en meikkaa sitä varten muttei oo kertaakaan ollu esteenä kotitöille.:D Naises ei siis laittaudu koska se ei saa siitä itse mitään iloa, ja minusta on vähän tylsää väkisin laittautua jos ite kulkee mieluummin ryysyissä.
        Mun Mies on taas sellanen partatura vapaa-aikana,ihan ärsyttää se hampparimainen olemus lomilla. :( Mies ei kehu ulkonäköäni koska se on sille yhdentekevä. Seksikkäät aluasut ei sytytä sitä, eikä "viettely yritykset". Voisin kulkee päivät virttyneissä kalsareissa ja se olis sille samantekevää. Laittaudun siis itseni vuoksi, en siksi että miestä miellyttää. Ja mies saa kulkee mehtäläisenä,jos siltä tuntuu,ei se minuu niin suuresti stressaa,kun se on melko mukava muuten.:D

• Pera kultasi...

Byyyyy !

Oi voi.

Kyllä mä sua rakastan mussukka.

t.pera

• ainavaanx

Kerron, että suomalaiset miehet on pyllystä kun verrataan vaikka venäläisiin. Tiedättekö miten venäläiset miehet kohtelee daamejaan! Toisaalta suomessa nainen on joutunut ottamaan miehen paikkaa, koska ne vaan pelaa pleikkaa ja ryyppää kavereilla. Tässäkin yksi helvetinmoinen piikki suomalaismiehille! Alkakaa käyttäytyä sen sijaan, että kasvatatte niitä lihaksianne ;D

• minäkin osallistun

Itse olen aina meikannut joka päivä. En lähde minnekään ilman meikkiä. Joku täällä kirjoitti, että naiset saavat syyttää itseään jos eivät meikkaa ja sitten mies pettää.... Minun mies ei varmaan olisi pettänyt jos olisin jättänyt meikkaamatta...=) Hänelle ulkonäköni oli niin suuri itsetunto ongelma, että ehkä minun olisi kannattanut pukeutua jätesäkkiin ja leikata siihen silmän reiät=)

• coz im a lady

Tässä ketjussa huomaa selkeästi sen, millaiset ihmiset tätä ketjua pääasiassa lukee. Oletko nyt verkkareissa, likaisella tukalla meikittä lukemassa tätä ketjua miettien, että "en mä oikeesti oo ruma näin, enhän pliiiis" ja toivot vertaistukea tästä ryhmästä?

Mulla ainakin on nyt collegehame, toppi ja neuletakki (ei mitää bilevaatteita vaan kotiversiot sellaiset) ja vähän ripsiväriä ja aurinkopuuteria. Ja oon ollut koko päivän yksin kotona. Miksi? Koska haluan aina ajatella, että olen kaunis. Ja ei, en varmasti ole ruma ilman meikkiä. Mutta on se kiva tuntea olo naiselliseksi pitäen hametta ja vähän ripsaria, vaikka vaan koiraa pissittäisi. Eikä tällä tarkoita sitä, että mitään pakkelikerrosta ja bling bling-minihametta pitäisi olla.

Mutta huomaa kyllä, että kaikkia "kyllä verkkarit kuuluvat parisuhdearkeen" ja "parisuhteessa ei tarvitse meikkiä" -kirjoitukset ovat keränneet peukutuksia ja heti jos joku kirjoittaa että "minä ainakin laittaudun" (= nätti tyttö), siitä ei pidetä yhtään. Kateutta? Todellakin.

No, mutta jokainen taplaa tyylillään...

• Miäs36

Nätti tyttö ei tartte meikkiä ollenkaan -puhumattakaan siitä että käyttäisi kotona.

• jokaisell'on taakka

Lucky you!

Suurinosa miehistä joutuu kiristelemään hampaitaan kun puolisko laittautuu roskien vientiäkin varten... ja niin että se kestää ja KESTAA!

• kohta 26

Tyttöystäväsi saa olla juuri sellainen kuin haluaa eikä kotona tarvitse meikata, ym.
      Itse olen ollut yli 3v. ukkoni kanssa enkä jaksa välittää miltä näytän.
      Kun lähden baariin, tms.silloin laittaudun.
      Meillä on/on ollut ongelmia eikä mieheni arvosta minua missään, ym. ja pettää milläkin tavalla...
      Tiedän että pitäisi erota...

• hamar3232

SUOMIMIEHET APINOITA JA SUOMINAISET SIKOJA

• Kala ja polkupyörä

Nainen tarvii miestä kuin kala polkupyörää. Onnellisempia ovat ilman! Ehdottomasti. Parisuhde miehen kanssa vaarantaa naisen terveyden sekä fyysisesti että psyykkisesti, jopa hengen. Parempi kun ei sekaannu!

• plastikfantastik

Ei.
      Suhteesta on tullut niin arkipäiväinen/itsestäänselvä, että hän ei tee eroa sen kanssa onko yksin vai yhdessä.

Ihminen näyttää ulospäin siltä, miltä tuntuu. Niin se vaan on. Erimieltä on yleensä ihmiset. jotka tietävät oman tilanteen olevan juuri tämä.
      Luonnollinen ja raikas, kaunis, voi olla olematta huippumuodikas ja meikattu. Peseytyminen nyt on aivan luonnollinen osa omasta itsestä huolehtimista.

Omalleni kelpaisin vaikka jätesäkissä, mutta kunnioitan ja arvostan itseäni. Siksi haluan näyttää hyvälle. Jätän verkkarit ja lenkkarit sinne, minne ne kuuluvatkin. Salille ja lenkki käyttöön.

Suomi on vaan siitä jännä maa, että täällä ei ole oikein lupa huolehtia itsestään... Sitten on katsokaas aivoton ja pinnallinen, ei uskalla olla omaitsensä.. Jepjep siskot.. Vaikka niin... ;)

• hehe

Samoilla linjoilla niiden kanssa jotka sanoo, että "nainen rakastaa sua, kun uskaltaa olla oma itsensä", mutta jos koet oikeasti tilanteen epämiellyttäväksi niin sano se naisellesi. Ei siinä muu auta. Laittaudutko itse puolisoasi varten? :--D

• Luonnollisuus

Voi kuule :) Miksi meikata omaa miestä varten kun ilman meikkiä on paljon mukavampi olla? Itse kuulun myös niihin naisiin, jotka meikkaavat vain harvoin. Meikattuna olen kaunis, meikittä nätti. Tämä riittää minulle enkä jaksa olla aina kauniina vaan haluan näyttää itseltäni, eli siltä miltä ilman meikkiä näytän. Luonnollisuus on sitä paitsi kaunista enkä haluaisi miehenikään meikkaavan tai laittautuvan :)
      Ole siis iloinen siitä, että sinulla on nainen, joka ei ole turhamainen ja liian tarkka siltä miltä näyttää. Barbien kanssa oleminen kävisi varmasti pidemmän päälle raskaaksi.

• Kappasta

^Juu ja välimuotoja EI ole. On vain meikitön tai barbi.

• jokainen tyylillään
        Kappasta kirjoitti:

^Juu ja välimuotoja EI ole. On vain meikitön tai barbi.

Niin... Meitä on moneksi... Tosiaan kun lukenut näitä kirjoituksia lukenut niin ei voi muuta sanoa kuin, että kaikki eivät ole samanlaisia.
        Jossakin oli viitattu lihomiseen kun ollaan parisuhteessa. No ei se kaikilla niin mene.
        itse olen kahden lapsen äiti ja ennen lapsia painoin 52 kiloa, ilman että olin laihduttanut tms. Lasten välissä pääsin samaan painoon ja toisen lapsen jälkeen myös pääsin, halusinkin, koska pidin itsestäni silloin ja pidän nytkin. Joitakin ne kilot häiritsee, joitakin ei!
        Sitten siitä laittautumisesta. Jokainenhan tekee niinkuin tykkää. Itse meikkaan kevyesti lähes päivittäin! ja pidän kotonakin siistejä vaatteita, sellaisia "aina valmiina lähtemään". Toki siivous päivät ovat asia erikseen. Silloin kaivan kaappini perukoilta mahdollisimman löysät/rennot vaatteet.
        Niin se vain on, että itse tykkään olla huoliteltu.
        Peseytymisestähän nyt ei tarvitse edes keskustella. Sehän on päivänselvä asia, likaisina/ hieltä haisevina ei olla!

• Ei jeesus

En voi kuin ihmetellä. Miksi hitossa luonnon kauniin naisen pitäisi meikata??? Minun avopuolisoni on todella kaunis ja tykkään hänestä juuri siksi koska hän on aito eikä yritä huijata :) Kotonakin oleminen paljon rennompaa kun ei ole väliä onko se tukka nyt varmasti just eikä melkein. Tietty jos lähdetään muualle kuin "kyläkauppaan" niin tottakai hän ehostaa nenäänsä hieman mutta ei paljoa. Vaan niinhän se menee että luonnostaan kauniin ei tarvitse meikata ja kaikki vaatteet näyttävät hyvältä hänen päällään. Mutta hygienia on tottakai tärkeää...

• mousha

jaa-a,omakohtaisesti on kyllä mukavaa pystyä olemaan avomieheni seurassa ei-laittautuneena,mutta ainakun sille päälle satun niin laittaudun ainoastaan hänen vuokseen,koska vaikka hän kuinka sanoisi minun olevan kaunis ilman meikkiä niin tiedän että tykkää kyllä että meikkaan =) ja naisen tehtävä on näyttää hyvältä,huhu

• meikki on/off

Tulkitsisin asian näin että hänellä on hyvä ja turvallinen olo seurassasi eikä siksi pelkää että tarvitsisi koko ajan olla ykköset päällä ja viimeisen päälle meikattuna.
      En minäkään jatkuvasti jos vain kotona olla möllötän kulje todellakaan parhaimmissa vaatteissa tai meikkaa mitenkään ihmeellisesti, jos se ei miesytävälleni kelpaa niin voi voi. Hän on toki sanonut että olen viehättävä ilman meikkiäkin...
      Oudot on sinulla ongelmat.

• Make-up?NoThanks..

Itsekin olen luonnonkaunis mutta meikkaan silti sen verran, että laitan ripsaria ja aurinkopuuteria. Siistit vaatteet on aina päällä, kotona toki joskua lökärit mutta kotona se on sallittua eikä miehellä ole siinä nokan koputtamista.
      Onhan tuo joskus maininnut, että voisi luomiväriä ja muutakin meikkiä laittaa mutta en ala siihen sillä en tykkää meikata niin paljon. Minulla on monesti ollut jos jonkinlaiset pakkelit naamassa ja se ei ole minua, olen todella epävarma enkä näytä itseltäni, olen joku muu. Joten jos mieheni haluaa meikkipellen niin senkus hakee sellaisen. Mies on muuttanut minua jo vaatteita myöten mieleisekseen(ja kyllä on ollu hyviä muutoksia) mutta nyt pidän pääni ja kasvojani en ala 'sotkea' sen enempää kuin niitä nyt 'sotken'.

• 45v.

Hei!
      Rehellistä puhetta. Minä naisena arvostan sitä, että mies on puhdas, tuoksuu hyvälle, suihkun raikkaana siis. Laittautuu välillä tarvittaessa, geeliä hiuksiin, partavettä, pukeutuu seksyihin farkkuihin jne. se on sitä huomamattaan suhteen ylläpitoa ja omankin kullan silmään miellyttämistä.

Jos jaksat viehättyä uudelleen ja uudelleen jatkossakin niin hyvä niin. Naisellasi saattaa herätä kiinnostus itseään kohtaan kun ikää tulee. Itse laitan nykyään itseäni enemmän kuin ennen. Ex-mies oli niin mustiskin että epäili vain että muiden takia laitan...

• Missä laskin? 20+18?

Ei ole hyvä jossei hän laittaudu ulos mennessä mutta kotioloissa on omasta mielestänikin mukavampi että parempi puolisko ei tressaa siitä mitä pitää päällään, ja muutenkin sitä katsoo toista iha eri tavalla sittenkun se laittautuu vähän seksikkäämmin kuin jos sitä näkisi joka pv.

• Naisellinen nainen

Meillä on päinvastoin: mies ei tykkää kun laittaudun ja mietin vaatetustani.

• rommia .............

nainen on kauneimmillaan ilman mitään vaatteita ei tarvii kun käydä saunassa tai suihkussa niin a vot rumia naisia ei oo olemassakaan on vaan liian vähän viinaa päässä hik . ja otetaas taas toisellekin naiselle joku sanoi kauneus on katoavaa ja rumuus senkun lisääntyy ja komiat pärjää aina kyllä joka naiselle on viejiä ja valot pios ja takaa päin tai säkki päähän niin kyllä näistä joku toimii oho unohtui kirjoitus taito mutta menköön no otetaas taas pienet.hik hik hyvää juolun odotusta ja varokaa pahoja pukkeja tässä ois 1 ring ring avaa ovi.kuka hh joko on soolo h hhh h hhhh pitkä satu hhhh hhh h hhhh h hhhh hhhhhh h hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ja vappu meni hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhh 2113 2113 hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ei ku 2013 2013 hik hik hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh iho umpeen hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh h hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh posti tuli h h hhhhhhhh hhhhhh hhhhhhhh hhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhh sorbus hhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh oho hhhhhh hhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kivaa kivaa hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh paha maku hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh perjantai hh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhh hhhhhh hhhhhhhhhhhh hhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh 3 pullo hhhhhhhhh hhhhh hhhhhh hhhhhhh hhhhhh hhh hhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kiljua hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ja matka jatkuu hhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhh h hhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh h hhhhhhhhhhhhhhhh hhhhh lä lähtee h hhhh hhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhh hhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kakella rupes kirjoittamaan tuli kivi ohtaan ai hhhh hhhhhhhhhhhh hhhh netti pellet hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vai vielä kauniita naisia hh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhh kauhee rupikonna hhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhh hh hhhhhhhhhhhhhhh hhhhhh 5000 fani huutaa hhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhsabienshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh h hhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhh vinetto hhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhh enee peli hhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhh h hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh varo poroo hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhh hhhhh et ottanut sinappi hhhhhhhhhh ei muuten oo sapotaasia julkaise itte oot laske

• Anonyymi

Rakkaus ei perustu vaatetukseen, muijani pukeutuu hyvin usein verkkareihin ja tavis paitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      119
      2990
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2415
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      26
      2408
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2036
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1670
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1378
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1212
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1106
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1057
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71