Oletko lihan vallassa?

greeeeen

Raamattu kertoo, että Jumalasta syntyneet EIVÄT TEE syntiä. Se toteaa, että Kristuksen omat OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

Nämä Jumalasta syntyneet Kristuksen omat kykenevät VASTUSTAMAAN syntiä, KOSKA liha ei vallitse heitä, vaan on ristiinnaulittuna yhdessä Kristuksen kanssa. Väkevä Jumalan Sanan julistaja, pastori Urho Muroma puhuu erittäin painavaa asiaa tästä (tälläkin palstalla) ihmisille syötettävästä väärästä opetuksesta, jonka mukaan syntiä saadaan anteeksi vähitellen, joka päivä.

Muroma korostaa TODELLISTA itsensä antamista Jumalalle, jolloin Hän itse pesee ihmisen puhtaaksi. Muroma puhuu 'luontojumalisista, kristillismielisistä fariseuksista', jotka eivät ole koskaan menneet sisälle ahtaasta portista. He eivät siis koskaan ole todella antaneet itseään Jumalalle. Mitä tämä todellinen itsensä antaminen sitten vaatii ihmiseltä? Lihansa l. oman vanhan itsekkään luontonsa ristiinnaulitsemisen, sen se vaatii.

Muroma kertoo, miten hänkin poltti kaikki sillat takanaan todellisen itsensä Jumalalle antamisen ja uudestisyntymisen seurauksena. Syntielämä on silloin taakse jäänyttä.

Suoraa lainausta Muroman puheesta:

"Ei, kuulkaa uudestisyntyminen, se on jotakin suurenmoista ja valtavaa. Istuin tuolla parvella, kolmannen penkin päässä, kun Herra kohtasi minut ja kastoi Pyhällä Hengellä. Ei siinä ollut mitään suggestiota. Se oli Jumalan työ. Työ, joka tänä päivänä on tässä ja kestää. Jumalan Sana on luova Sana."

http://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4

http://www.youtube.com/watch?v=S6vSj7Pa9y8&feature=related

Semper on sanonut hyvin uskovien ihmisten elämästä löytyvästä synnistä:

>>Kaikki synti, jota
sinä löydät uskovien ihmisten elämässä, on VANHAN ihmisen tekemää. Vanha ihminen on päästetty
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan.

154

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eenokki 12

Tunnustuskirjat ovat aika selkeällä linjalla tässä. Emme ole vapaita valitsemaan edes sitä teemmekö syntiä vai emme. Kristus puhdistaa meidät synneistämme, mutta me emme koskaan maallisen elämämme aikana vapaudu täysin synnistä, jo ihan perisynninkään takia. Luther on selvillä tästä.

• Nauru ei lopu :D

Hahahahah !!!! Voi luoja mitä video-linkkejä :D
      Noi voittaa kyllä Kummelit ja Pulkkiset mennen tullet.

• karmeat muistot.

Ei tuollaista voi ottaa tosissaan.
        Pitäisi olla K18, lapsille järkyttävää kuunneltavaa, muistan samanlaisen lapsuudestani, sai minut pelon valtaan, en uskaltanut nukkua kokousten jälkeen.

• se on varma

Varmasti voittaa, hienoudessaan ja totuudellisuudessaan!

• greeeeen

Pieni lisähuomio:

Muroma siis *puhuu, julistaa ja korostaa* jne. tuolla linkkien takaa löytyvissä puheissaan. Muutenhan pitäisi puhua menneessä aikamuodossa, koska Muroman maallinen vaellus on päättynyt jo.

• KTS (ei kirj.)

En ole vielä koskaan tavannut synnintöntä uskovaista mutta taluttakaa sellainen näytteille. Taluttamatta jää.

• ...taitaa jäädä taluttamatta, mutta maa järähtää taas oikein kunnolla...

• eenokki 12

greeen: Miten selität lihan ristiinnaulitsemisen himoineen ja haluineen?
      Auttaisi meitä muita monessa kohdin.

• voi-voi-voi

Joku mies oli lyönyt kirveellä kikkelinsä poikki..............."´Teki sitä surullisenkuuluisaa "täyttä-totta"........................

• voiihme.
        voi-voi-voi kirjoitti:

Joku mies oli lyönyt kirveellä kikkelinsä poikki..............."´Teki sitä surullisenkuuluisaa "täyttä-totta"........................

Eräs löi kirveellä oikean kätensä poikki, jäi kuitenkin vasen:)
        Tämä on totta, jos kätesi viettelee sinut jne....

• body

Nuo synnilliset , synnittömät ja lihan vallassa tai vallattomat ovat sellaista uskonnollista sanahelinää että luulisi jo järjenkäytön heräävän.

Mutta taitaa olla järki jäässä ja ymmärrys hukassa kun noita vatvoo.

Me olemme ajassa, me elämme lihassa ja täällä kukaan ei elä hengessä, joten olisi jo aika se myös tunnustaa ja hyväksyä tosiasiana.

Hengellinen höpinä on sellaista pilvilinnojen rakentelua jossa ei ole mitään järkeä, joten ne on syytä unohtaa.

• Liha, vai Henki?

Raamattu sanoo USKOVAISTEN saavan kyvyn elää HENGESSÄ. Tänään ei juurikaan löydy uskoa, joten eipä ole montakaan Hengessä elävää. Heitäkin yritetään kaikin keinoin savustaa ulos, jotka ovat todella uskossa ja saavat elää Hengessä.

Hedelmät kertovat elääkö ihminen lihassa, vai elääkö Hengessä.

• greeeeen
        Liha, vai Henki? kirjoitti:

Raamattu sanoo USKOVAISTEN saavan kyvyn elää HENGESSÄ. Tänään ei juurikaan löydy uskoa, joten eipä ole montakaan Hengessä elävää. Heitäkin yritetään kaikin keinoin savustaa ulos, jotka ovat todella uskossa ja saavat elää Hengessä.

Hedelmät kertovat elääkö ihminen lihassa, vai elääkö Hengessä.

Totta kirjoitat 'Liha, vai Henki?'.

5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

(Room. 8:5-9)
        _______

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

23 Sellaista vastaan ei ole laki.

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

(Gal. 5:22-24)

• SANAA TUTUKSI

Johannes 15
      14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
      15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
      16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
      17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
      18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
      19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
      20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
      21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
      22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
      23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
      24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
      25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.
      26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
      27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

• halle-lyjaa

Sehän on hienoa, että on niin synnittömiä ihmisiä, etteivät tarvitsekaan Kristuksen sovitustyötä.......................Minä tyhmä kun olen luullut, että Jeesus on AINOA SYNNITTÖMÄNÄ vaeltanut..........................

• TYHMÄKÖ OLET?

Kuka saanoo, että synnistä pelastuneet eivät ole tarvinneet Jeesuksen sovitustyötä. He sitä ovat tarvinneet, mutta syntiset eivät ole sitä ottaneet vastaan. Yksikään ei kykene itseään vapauttamaan paholaisen ansoista ja siitä johtuvasta synnistä.

Kyllä sinä halle-lyjaa osaat vääntää ja vääristellä, mutta itseppäs vastaat vääntämisistäsi ja vääristämisistäsi.

• greeeeen

Ei sellaista ihmistä ole olemassa, joka ei tarvitsisi Jeesuksen sovitustyötä ja elämää Hänen yhteydessään!

• Synti ei kuulu uskov

Vai sanoo semper, että vanha ihminen päästetään välillä ristiltä kolttosia tekemään. On niin raukkamaista sanomista, että miten joku voi uskoa noihin semperin väitteisiin. Ei heitä ole kuin kaksi, jotka jotekin horjuvasti vielä yritävät häneen uskoa, mutta sen he tekevät TAPPIOKSEEN.

• greeeeen

Niin, Semper tuli tuossa myöntäneeksi sen tosiasian, ettei syntiä tekevän ihmisen liha ole ristiinnaulittuna.

Mutta Kristuksen omat sen sijaan OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen, ja heidän vanha ihmisensä on siis ristiinnaulittu Hänen kanssaan.

• synnitön

En ole, minä olen synnitön. Kas näin helppoa se on.

• ihmettelen ja ...

Ettekö pääse edes näin yksinkertaisista asioista yksimielisyyteen? Kyllä raamattu on vaikeaselkoinen kirja, sitä tulkitaan miten sattuu, jokainen on vielä aivan varmasti oikeassa, muut väärässä:)

• ehkäpä niin

Saatat ollakin.

• Viisi Raamattupaikkoja laittoit Rakas Green !!!
      Kuka uskaltaa riidellä Raamattun kanssa ??

• Kaikki viisi paikka todistaa ettei Uudestisyntynyt ja Vanhurskas tee syntiä ikinä !! Jos teet syntiä niin sulla on ongelma ja sä et ole totuudessa . Elikä olet petollisella tiellä ja sun pitäis saada asiat kuntoon Jumalan kanssa !!!!

• syntinen l-h

Kaikki viisi paikka todistaa ettei Uudestisyntynyt ja Vanhurskas tee syntiä ikinä !!

kuka sitten tekee ihmisessa syntia,jollei ihminen itse? se vanha aatuko?onhan miljoona kertaa nahty USKOVAN lankeemuksia...
      jopa savixenkin.......kironnut ja meuhkannut palstalla...vai oliko se vanha savix joka tuollaista teki?

• Niin käy kun katso lankevia ihmisiä ja pitä se jopa oikein ,, sinäkin lankeat silloin ,, mutta kun naulat kiinni sun Uskosi ja sen voima näihin Raamattupaikkoja niin ne tulee todellisexi sun elämässä niin että et ikinä lankeaa niinkuin Raamattu kertoo että niille käy jotka tekevät kutsumus vahva !!!

Missäkö olen kironnut ??

• savonarola kirjoitti:

Niin käy kun katso lankevia ihmisiä ja pitä se jopa oikein ,, sinäkin lankeat silloin ,, mutta kun naulat kiinni sun Uskosi ja sen voima näihin Raamattupaikkoja niin ne tulee todellisexi sun elämässä niin että et ikinä lankeaa niinkuin Raamattu kertoo että niille käy jotka tekevät kutsumus vahva !!!

Missäkö olen kironnut ??

VIELÄ YX JUTTU MISTÄ JUMALA MUISTUTTI! LIHA TEKEE RAIVOISA VASTARINTA JUMALAN SANA SINUSSA RAKAS I-h

• Oikeassa olet Lh !
        savonarola kirjoitti:

Niin käy kun katso lankevia ihmisiä ja pitä se jopa oikein ,, sinäkin lankeat silloin ,, mutta kun naulat kiinni sun Uskosi ja sen voima näihin Raamattupaikkoja niin ne tulee todellisexi sun elämässä niin että et ikinä lankeaa niinkuin Raamattu kertoo että niille käy jotka tekevät kutsumus vahva !!!

Missäkö olen kironnut ??

Savonarola tunnetaan jokaisella palstalla tuomitsevista
        kirjoituksistaan ja nyt hän yrittää loistaa nimimerkkien
        greeeen ja ei-nimmarin ohessa, luullen saavansa jotain
        oikeutusta senmyötä tuomitsemiselleen.

Savonarolan kirjoitukset saa laittaa omaan arvoonsa.
        Hänellä ei ole likimainkaan Jumalan tuntemusta. Jos
        olisi, niin kirjoitukset eivät olisi tuomitsevia, eikä muita
        uskovia erottelevia.

• .ei.nimmaria.

Monelta, eli lukemattomilta uskovaisilta puuttuu HENKI KASTE, jonka ihmien saa päästyään ahtaasta portista sisään.

Monilta se puuttuu sen takia, että he ovat vielä opettelemassa Jumalan tuntemista. Opetuslapset, jotka saivat olla Itse Jumalan Pojan seurassa silloin kun Hän Ihmisen Poikana opetti tänne Jumalan Tahtoa oppivat ja saivat noin kolmen vuoden kuluttua Pyhän Hengen kasteen. Sana puhdisti ja uudisti nuo miehet kelvollisiksi Jumalan lapsiksi. Niin Sana tekee jokaisella valitulle. Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

Monilta Henki Kaste puuttuu sen takia, että heidän sydämensä ei ole otollinen uskomaan ja he eivät tule saamaankaan Henki kastetta. He jäävät ulkoisesti kristiyiksi, mutta sisältä he jäävät puhdistamattomiksi. Se tulee näkyviin heidän hedelmistään. Muuten kristittyjä ei erota kuin vain heidän hedelmistään. Moni ulkoisesti kristitty tuo esille niin huonoa hedelmää, että oikea kristitty kauhistuu. Oikean kristityn hedelmä on aina hyvä ja rakkautta ja armollisuutta ilmentävä. Siksi Jeesus sanoi, että hedelmistä te heidät tunnette. Hän ei sanonut, että Raamatun tuntemisesta te heidät tunnetta, vaan sanoi HEDELMISTÄ TUNNETTAVAN kuka on Häneen uskossa ja kuka ei ole.

Moni LUULEE saaneensa Henki kasteen, vaikka ei ole sitä ainakaan Jumalalta saanut. Raamattu opettaa ihmisen uudestisyntyvän vasta sitten, kun tämä uskoo taivaallisiin, eli siihen mitä taivaasta tullut Jumalan Sana opettaa.
      Moni on Henki kasteen tilalta saanut lahkokasteen ja se näkyy sevästi heidän hedelmistään. He puolustavat lahkoa ja lahkotovereitaan piittaamatta Jumalan käskystä RAKASTAA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ, NIIN KUIN ITSEÄÄN.
      Lahkoissa on yleisenä opetuksena se, että ensin synnytään uudeksi ja vasta sen jälkeen tutustellaan Herraan, eli Jumalan Sanaan, mutta se on väärä ja harhauttava opetus.

Uudestisynnyttäjä on USKOSSA vastaan otettu Jumalan Sana, jonka Pyhä Henki opetuslapselle kirkastaa.

Uudestisyntynyt ei saata tehdä syntiä.

• .ei.nimmaria.

Nikodeemuskaan, vaikka olikin Israelin opettaja, ei käsittänyt, että ihmistä ei voi uudestisynnyttää muu kuin TAIVAASTA TULLUT SANOMA, eli Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella. Ja vain TUNNETTU, TUNNUSTETTU ja USKOTTU Sana.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Ei kukaan synnyt uudeksi, jos ei usko taivaallisiin, eli Jeesuken opetuksiin!

Johannes 3
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

• .ei.nimmaria.
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Nikodeemuskaan, vaikka olikin Israelin opettaja, ei käsittänyt, että ihmistä ei voi uudestisynnyttää muu kuin TAIVAASTA TULLUT SANOMA, eli Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella. Ja vain TUNNETTU, TUNNUSTETTU ja USKOTTU Sana.

Ei kukaan synnyt uudeksi, jos ei usko taivaallisiin, eli Jeesuken opetuksiin!

Johannes 3
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

"Ei, kuulkaa uudestisyntyminen, se on jotakin suurenmoista ja valtavaa. Istuin tuolla parvella, kolmannen penkin päässä, kun Herra kohtasi minut ja kastoi Pyhällä Hengellä. Ei siinä ollut mitään suggestiota. Se oli Jumalan työ. Työ, joka tänä päivänä on tässä ja kestää. Jumalan Sana on luova Sana."

Muroma tiesi mitä puhui. Hän on kokenut uudestisyntymisen ja sen myötä Henki kasteen. Muroma on ollut nöyrä opetuslapsi, joka on ottanut vastaan Jumalan luovan Sanan ja siksi tuli se ihmeellinen hetki, jolloin Jumala kastoi hänet Hengellään.

• .ei.nimmaria.
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Muroma tiesi mitä puhui. Hän on kokenut uudestisyntymisen ja sen myötä Henki kasteen. Muroma on ollut nöyrä opetuslapsi, joka on ottanut vastaan Jumalan luovan Sanan ja siksi tuli se ihmeellinen hetki, jolloin Jumala kastoi hänet Hengellään.

Yksi vanha lestadiolaisuskovainen koettei kertoa kerran minulle tuosta Henki kasteesta, mutta ei löytänyt sanoja. Hänestä näki, että hän oli uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Hän oli huumorintajuinen, iloinen, kärsivällinen, rakastava, eli hänestä löytyi hyvät hedelmät. Enpä ole kenenkään muun nähynyt sellaisella ilolla elävän ja palvelevan lähimmäisiä, mitä tuo lestadiolaisuskovainen teki. Häneltä monet saivat toivoa ja monen tahto uskoa juontui hänen nöyrästä palveluhengestään.Hän kutsui lähimmäisiään uskomaan olemuksellaan, ei niinkään sanoilla, vaan olemuksellaan. Jumala oli sellaisen lahjan antanut hänelle.

Tuo Jumalan ihminen sai kokea ihmeitä ja joskus sain olla todistamassa niitä. Lestadiolaisia pilkataan usein, mutta totuus on se, että siinä yheisössä on Jumalan valitsemia. Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Siinäkin yhteisössä on heitä, jotka eivät koskaan synny uudeksi ja heitä, jotka syntyvät uudeksi sitten, kun antavat oman sinettinsä uskomalla Jumalan Sanan. Jumala ei asu minkään raja-aidan sisällä ja siksi Hän kastaa Hengellään eri yhteisöissä olevia uskoviaan.

• greeeeen

Niin, ja kun Sana otetaan todellisella uskolla vastaan, tarkoittaa se sitä, että uskotaan HÄNTÄ, siis ei vain Häneen, vaan HÄNTÄ!

Silloin ihminen on Hänen ystävänsä, kuten sinäkin, 'ei nimmaria' olet kertonut, kuin myös Savonarolakin.
        _______

Jeesus sanoi: "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni." (Joh. 15:14-15)
        _______

>>Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi JUMALAA, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

• .ei.nimmaria. kirjoitti:

Yksi vanha lestadiolaisuskovainen koettei kertoa kerran minulle tuosta Henki kasteesta, mutta ei löytänyt sanoja. Hänestä näki, että hän oli uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Hän oli huumorintajuinen, iloinen, kärsivällinen, rakastava, eli hänestä löytyi hyvät hedelmät. Enpä ole kenenkään muun nähynyt sellaisella ilolla elävän ja palvelevan lähimmäisiä, mitä tuo lestadiolaisuskovainen teki. Häneltä monet saivat toivoa ja monen tahto uskoa juontui hänen nöyrästä palveluhengestään.Hän kutsui lähimmäisiään uskomaan olemuksellaan, ei niinkään sanoilla, vaan olemuksellaan. Jumala oli sellaisen lahjan antanut hänelle.

Tuo Jumalan ihminen sai kokea ihmeitä ja joskus sain olla todistamassa niitä. Lestadiolaisia pilkataan usein, mutta totuus on se, että siinä yheisössä on Jumalan valitsemia. Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Siinäkin yhteisössä on heitä, jotka eivät koskaan synny uudeksi ja heitä, jotka syntyvät uudeksi sitten, kun antavat oman sinettinsä uskomalla Jumalan Sanan. Jumala ei asu minkään raja-aidan sisällä ja siksi Hän kastaa Hengellään eri yhteisöissä olevia uskoviaan.

Kuuluminen pedofiliaa harrastavaan ja sitä suojelevaan joukkoon on varmaankin Jumalan tahto ??

• huolestunut

savis kun ammatiksesi olet merkinnyt MUU liittyyko se jotenkin lehmien tai mullikoiden hoitoon?

• ET PÄÄSE VITSEILLÄ PAKOON JUMALA ,, SINUSTA OLLAAN HUOLESTUNEITA JA RUKOILEMME TODELLISUUDEN TAJUA AJOISSA ENNENKUIN ON LIIAN MYÖHÄÄN !

• fifi

savis onko sinulla fitsit fähissä?etkä sitten jaksanut fastata kysymykseeni

• uusi vai vanha?

6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

(Room. 6:6-7)

Kuollut on kuollut ja vanhurskautunut uudeksi luomukseksi.

Joka ei ole kuollut, ei ole vanhurskautunut ja hän elää vanhana ihmisenä.

Kuollut ei enää tee pahojaan, sillä kuolema on sen niellyt.

Tuo raamatunopetus ei näytä menevän muutamilla perille!

• mitä sanotta ?

Eikö se vanha ihminen pääsekkään sieltä ristiltä tekemään kolttosiaan? Eikö tällä palstalla ole sellaista opetusta, että "se on vanha ihminen, joka sitä pahaa tekee."

• liha ristillä

Se on semperiläinen uskova, joka hilluu aina välillä vanhana ihmisenään irti tekemässä pahojaan. Oikean uskovan liha on ristiinnaulittu. Ei sitä viedä Raamatun mukaan päivästä toiseen ristille niin kuin semper väittää.

• kysyvä ei eksy tielt
        liha ristillä kirjoitti:

Se on semperiläinen uskova, joka hilluu aina välillä vanhana ihmisenään irti tekemässä pahojaan. Oikean uskovan liha on ristiinnaulittu. Ei sitä viedä Raamatun mukaan päivästä toiseen ristille niin kuin semper väittää.

Taasko joku uusi lahko?

• lahkosta
        kysyvä ei eksy tielt kirjoitti:

Taasko joku uusi lahko?

Kyllä sitä voi lahkoksi sanoa. Semperiläislahko tunnustaa lihan voimaa. Siinä uskossa ristille naulittu liha lähtee milloin haluaa ristiltä ja tekee syntiä.

• lahkosta kirjoitti:

Kyllä sitä voi lahkoksi sanoa. Semperiläislahko tunnustaa lihan voimaa. Siinä uskossa ristille naulittu liha lähtee milloin haluaa ristiltä ja tekee syntiä.

Äläppäs höpöttele omiasi. Tunnet varmaan käskyn, joka kieltää moisen lähimmäisen sadattelun. Lopetappas tommonen synti.

Sanon tämän lempeästi. Uskonpa, että se on viisautta sinun kohdallasi, sinä syyttäjähengessä oleva pikku mussukka:)

2.Mooseksen kirja:
        20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."

5.Mooseksen kirja:
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."

• ketusta
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Äläppäs höpöttele omiasi. Tunnet varmaan käskyn, joka kieltää moisen lähimmäisen sadattelun. Lopetappas tommonen synti.

Sanon tämän lempeästi. Uskonpa, että se on viisautta sinun kohdallasi, sinä syyttäjähengessä oleva pikku mussukka:)

2.Mooseksen kirja:

5.Mooseksen kirja:

Ja taasen tämä kaveri ei vastaa sanoistaan. Tuota hän tekee ja on kuin kettu. Kunhan aikaa on, niin haetaan esille semperin opetukset lihantahdosta.

• greeeeen

2.Mooseksen kirja:

5.Mooseksen kirja:

Semper, sinä itse sanot siis näin:

>>Kaikki synti, jota
        sinä löydät uskovien ihmisten elämässä, on VANHAN ihmisen tekemää. Vanha ihminen on päästetty
        ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan. kaikki uskovan elämästä löytyvä synti on vanhan ihmisen tekemää - vanha ihminen on päästetty
        ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan

...johtaa tämä lopulta siihen, että oppisi mukaan jokainen uskova päästää päivittäin lihansa ristiltä kolttosiaan tekemään!

Tuo EI OLE Raamatun mukaista, Semper!

• greeeeen kirjoitti:

Semper, sinä itse sanot siis näin:

>>Kaikki synti, jota
        ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan. kaikki uskovan elämästä löytyvä synti on vanhan ihmisen tekemää - vanha ihminen on päästetty
        ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan

...johtaa tämä lopulta siihen, että oppisi mukaan jokainen uskova päästää päivittäin lihansa ristiltä kolttosiaan tekemään!

Tuo EI OLE Raamatun mukaista, Semper!

Sinä jaksat jatkaa 'leikkaa-liimaa' harjoituksiasi minun viesteistäni ja saat sillä menetelmällä luotua mieleisiäsi tuloksia. Teen sinulle vielä selventävän kahtiajaon syntikokonaisuudesta:

1)
        TIETOINEN SYNTI on tahallista Jumalan tahdon rikkomista. Se on ihmisen mielen tahallista ryhtymistä pahaan eli sellaiseen tekoon, jonka tietää vääräksi. Tavoitteena, aivan realistisena tavoitteena, on tietoisen synnin lakkaaminen KOKONAAN.

Hairahduksia tietoiseen syntiin nimitetään lankeemuksiksi. Niitä teet sinä, niitä tekee ei-nimmari ja niitä teen minä. Kuka meistä tekee niitä vähiten, siinä voimme kilpailla. Lue 1.Joh.2:1-2 jakeista Johanneksen armelias näkemys noihin yksittäisiin, siis y-k-s-i-ttäisiin rikkeisiin. Synnin harjoittamisesta EI tässä ole kysymys. Jos harjoittaa syntiä, jos elää siinä, silloin asiat ovat huonosti.

2)
        TIEDOSTAMATON SYNTI on lihassa asuvaa pahaa, josta Paavali antaa perinpohjaisen selonteon Room.7:14-25 jakeissa. En lähde asiaa toistamaan. Lue Paavalin seikkaperäinen selostus.

Tiedostamaton paha tulee esille päivittäisessä vaelluksessamme. Et voi olla törmäämättä siihen, mikä asuu lihassasi, siihen mitä lihasi on täynnä. Ei voinut Paavalikaan. Mutta Paavalilla oli selvä patentti, miten toimia asiassa. Hän TUOMITSI kaiken pahan, joka nousi lihasta ja vei sen välittömästi RISTINKUOLEMAAN.

Sinun ja ei-nimmarin jääräpäinen (sallinet?) vakuuttelu omasta synnittömyydestänne on syytä laittaa naurunalaiseksi, miksi? Sentähden, koska teidän lihanne on niin "pyhittynyt", ettei sieltä enää purskahda minkäänlaista pahaa esille tuomittavaksi. Teidän puhtautenne ja synnittömyytenne on valheen varassa olevaa teflon-puhtautta, ulkokuorikiiltoa, jonka alla asuu ryöstö ja pahuus.

Nyt teidän olisi korkea aika aloittaa vatinne sisäpuolen puhdistus. Farisealaisella valheella on lyhyet jäljet. Valheopilla voit selvitä palan matkaa, mutta kerran kaikki paljastuu.

• Nimenomaan !
        kysyvä ei eksy tielt kirjoitti:

Taasko joku uusi lahko?

Tänne ovat viimeaikoina pesiytyneen luterilaiset
        lapsikastetut, jotka ovat saaneet kasteessa armon
        ja Jumalan lapseuden ja sitten heistä onkin tullut
        täysin synnittömiä..

• greeeeen

Sinä jaksat jatkaa 'leikkaa-liimaa' harjoituksiasi minun viesteistäni ja saat sillä menetelmällä luotua mieleisiäsi tuloksia. Teen sinulle vielä selventävän kahtiajaon syntikokonaisuudesta:

1)
        TIETOINEN SYNTI on tahallista Jumalan tahdon rikkomista. Se on ihmisen mielen tahallista ryhtymistä pahaan eli sellaiseen tekoon, jonka tietää vääräksi. Tavoitteena, aivan realistisena tavoitteena, on tietoisen synnin lakkaaminen KOKONAAN.

Hairahduksia tietoiseen syntiin nimitetään lankeemuksiksi. Niitä teet sinä, niitä tekee ei-nimmari ja niitä teen minä. Kuka meistä tekee niitä vähiten, siinä voimme kilpailla. Lue 1.Joh.2:1-2 jakeista Johanneksen armelias näkemys noihin yksittäisiin, siis y-k-s-i-ttäisiin rikkeisiin. Synnin harjoittamisesta EI tässä ole kysymys. Jos harjoittaa syntiä, jos elää siinä, silloin asiat ovat huonosti.

2)
        TIEDOSTAMATON SYNTI on lihassa asuvaa pahaa, josta Paavali antaa perinpohjaisen selonteon Room.7:14-25 jakeissa. En lähde asiaa toistamaan. Lue Paavalin seikkaperäinen selostus.

Tiedostamaton paha tulee esille päivittäisessä vaelluksessamme. Et voi olla törmäämättä siihen, mikä asuu lihassasi, siihen mitä lihasi on täynnä. Ei voinut Paavalikaan. Mutta Paavalilla oli selvä patentti, miten toimia asiassa. Hän TUOMITSI kaiken pahan, joka nousi lihasta ja vei sen välittömästi RISTINKUOLEMAAN.

Sinun ja ei-nimmarin jääräpäinen (sallinet?) vakuuttelu omasta synnittömyydestänne on syytä laittaa naurunalaiseksi, miksi? Sentähden, koska teidän lihanne on niin "pyhittynyt", ettei sieltä enää purskahda minkäänlaista pahaa esille tuomittavaksi. Teidän puhtautenne ja synnittömyytenne on valheen varassa olevaa teflon-puhtautta, ulkokuorikiiltoa, jonka alla asuu ryöstö ja pahuus.

Nyt teidän olisi korkea aika aloittaa vatinne sisäpuolen puhdistus. Farisealaisella valheella on lyhyet jäljet. Valheopilla voit selvitä palan matkaa, mutta kerran kaikki paljastuu.

Semper, Kristuksen omien liha on ristiinnaulittuna yhdessä Hänen kanssaan. Liha ei vallitse Kristuksen omia.

Ja näin Raamattu sanoo noista lankeemuksista, joihin väität kaikkien hairahtelevan ->

9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.

10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.

(2. Piet. 1:9-11)

• tode*

olen. Nytkin uunissa muhii lihapata.

Eikö tätäkin syntisyys -asiaa ole jo puitu kyllästymiseen asti Jaikalin ketjuissa???

• 177

Niin kauan kuin täällä on väärää opetusta tuosta asiasti on täällä puitava sitä, vaikka kuinka kyllästyttäisi.

• Ymmärrän toppuuttelun, mutta lihapatojenkin äärellä on hyvä tutkailla omaa tilaansa ja oman uskonsa perusteita.

"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2.Kor.13:5

Lihapatasi siellä rauhassa muhiessa vastaappa pikku kyselyyn:

1)
        oletko synnitön jaikalin tapaan (eli puhdas ja viaton kuin lapsi, jopa kuin Jeesus, vaikka jälki ei kovin puhdasta olekaan)

2)
        oletko synnitön kuin ..ei-nimmari.. (eli niin sanottu reaalipuhdas, toisin sanoen läpittepuhdas ilman ryppyä tai pienintä erhetystä)

3)
        vai oletko Jeesuksen seuraaja, joka uskon kuuliaisuudessa vaeltaen vastustaa kaikkea syntiä puhdistuen ja muuttuen joka päivä enemmän ja enemmän Jeesuksen kuvan kaltaiseksi.

Rehellinen vastaus eikä mitään sukkeluuksia, joilla yrität välttää vastaamasta. Toki voit rustata oman asiallisen neloskohtasi, 4).

Ja sitten eiku vastailemaan, totinen on paikka, kyllä näin on.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Ymmärrän toppuuttelun, mutta lihapatojenkin äärellä on hyvä tutkailla omaa tilaansa ja oman uskonsa perusteita.

"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2.Kor.13:5

1)
        oletko synnitön jaikalin tapaan (eli puhdas ja viaton kuin lapsi, jopa kuin Jeesus, vaikka jälki ei kovin puhdasta olekaan)

2)
        oletko synnitön kuin ..ei-nimmari.. (eli niin sanottu reaalipuhdas, toisin sanoen läpittepuhdas ilman ryppyä tai pienintä erhetystä)

3)
        vai oletko Jeesuksen seuraaja, joka uskon kuuliaisuudessa vaeltaen vastustaa kaikkea syntiä puhdistuen ja muuttuen joka päivä enemmän ja enemmän Jeesuksen kuvan kaltaiseksi.

Rehellinen vastaus eikä mitään sukkeluuksia, joilla yrität välttää vastaamasta. Toki voit rustata oman asiallisen neloskohtasi, 4).

Jaikalin ja ei-nimmarin synnittömyydet eroavat toisistaan sikälikin, että ei-nimmari sanoo saaneensa , ilmeisesti synnittömyytensä takeeksi, kaikki mahdolliset armolahjat.

Jaikal ei sen sijaan ole koskaan noin kehunut. Ei-nimmari lienee omasta mielestään parempi synnitön kuin Jaikal.

1Co 12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        1Co 12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        1Co 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Rom 12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
        Rom 12:7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
        Rom 12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

Nämä kaikki armolahjat on palstan synnittömin uskova saanut.
        Rohkenen epäillä.
        Onkohan epäily myöskin syntiä, jota kuulemma niin ahkerasti harrastan?

• Odotetaan linkitystä
        Jonah kirjoitti:

Jaikalin ja ei-nimmarin synnittömyydet eroavat toisistaan sikälikin, että ei-nimmari sanoo saaneensa , ilmeisesti synnittömyytensä takeeksi, kaikki mahdolliset armolahjat.

Jaikal ei sen sijaan ole koskaan noin kehunut. Ei-nimmari lienee omasta mielestään parempi synnitön kuin Jaikal.

1Co 12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        1Co 12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        1Co 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Rom 12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
        Rom 12:7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
        Rom 12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

Rohkenen epäillä.

Voisitko linkittää ei nimmarin viestiin, jossa hän kertoo saaneensa kaikki armolahjat. En ole koskaan lukenut sellaista viestiä, jossa hän kertoo saaneensa kaikki mahdolliset armolahjat, joten ole ystävällinen ja linkitä. Kiitos.

• greeeeen

Ymmärrän toppuuttelun, mutta lihapatojenkin äärellä on hyvä tutkailla omaa tilaansa ja oman uskonsa perusteita.

1)

2)

3)

Semper, miksi vääristelet TAAS?!

'Ei nimmaria' sanoo jatkuvasti saaneensa Jumalalta voiman VASTUSTAA syntiä silloin, kun huomaa ajatustasolla houkutusta!

'Ei nimmaria'/Tänäänkin:

>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni.

• Lihapatasi lie uunissa kypsynyt. Ehkä olet sisällön nautintaakin jo ehtinyt harjoittamaan.

Kylläisellä on hyvä mieli, joten sorvaappa oma vastauksesi tehtävään, jonka sinulle annoin 16.2.2012 10:01.

Ethän halua vetäytyä 'no comments' -linjalle. Kunnon hellari ei ole sellainen, eihän? Ei ollut veljemme Pietarikaan:

"pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla," 1.Piet.3:15

• .ei.nimmaria.
        Jonah kirjoitti:

Rohkenen epäillä.

Olenko sanonut saaneeni kaikki mahdolliset armolahjat? Ehkä olenkin niin sanonut, mutta en kuitenkaan ole saanut tehdä voimallisia tekoja. Ehkä olen käyttänyt tuota sanamuotoa kuten sitä usein käytetään, esim. olen tehnyt kaikki mahdolliset virheet.
        En muista, mutta pyydän Jonah anteeksi, että olen liioitellen kirjoittanut.
        Näiden vuosien aikana, kun olen ollut uudestisyntynyt Jumalan lapsi olen saanut käyttää kaikkia mahdollisia armolahjoja, paitse voimallisten tekojen armolahjaa.

En tiedä ainakaan käyttäneeni sitä, enkä edes tiedä millainen lahja se on.

• .ei.nimmaria.
        greeeeen kirjoitti:

Semper, miksi vääristelet TAAS?!

'Ei nimmaria' sanoo jatkuvasti saaneensa Jumalalta voiman VASTUSTAA syntiä silloin, kun huomaa ajatustasolla houkutusta!

'Ei nimmaria'/Tänäänkin:

>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni.

Tuo synnittömyys sana kohdallani ja varmasti muiden vanhurskautumisesta ja pyhityksestä kirjoittavien kohdalla on Semperin ja Jonahin keksimä. En tiedä käyttääkö vielä joku muu heidän lisäkseen sitä sanaa. Tai onhan eenokki12 nyt alkanut sitä käyttämään ja se on todella surullista. Eenokissa kuitenkin on jotakin sitä mitä tarvitaan seurakuntalaisissa. Mehän olemme kaikki persoonia ja seurakunnassa on upea kokoelma erilaisia Jumalan luomia ihmisiä.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

1)

2)

3)

1. Johanneksen kirje 3
        9 "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta." [Joh. 1:13 ]

Jokainen Jumalasta syntynyt on synnitön hengellisestä syntymisestään alkaen, sillä ei edes Jumalan siemen saada tehdä syntiä. Lihasta ja verestä syntynyt ihminen ei koskaan tule synnittömäksi!

• .ei.nimmaria.

Lihapatasi lie uunissa kypsynyt. Ehkä olet sisällön nautintaakin jo ehtinyt harjoittamaan.

Kylläisellä on hyvä mieli, joten sorvaappa oma vastauksesi tehtävään, jonka sinulle annoin 16.2.2012 10:01.

Ethän halua vetäytyä 'no comments' -linjalle. Kunnon hellari ei ole sellainen, eihän? Ei ollut veljemme Pietarikaan:

"pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla," 1.Piet.3:15

Jospa te Semper ja Jonah kertoisitte oman uudestisyntymisenne. Täällä pitää kertoa USKOSTA, eikä lähimmäisten synneistä, eikä varsinkaan luulottelemistanne synneistä. Itsestä synti pitää löytää, jos aikoo parantua. Sitä ei tarvitse kaivaa lähimmäisistä ja SEN ON JUMALA SANONUT. En siis minä, vaan JUMALA.

• ekivaari kirjoitti:

1. Johanneksen kirje 3
        9 "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta." [Joh. 1:13 ]

Jokainen Jumalasta syntynyt on synnitön hengellisestä syntymisestään alkaen, sillä ei edes Jumalan siemen saada tehdä syntiä. Lihasta ja verestä syntynyt ihminen ei koskaan tule synnittömäksi!

Jumalasta syntynyt uusi luomus ei tee syntiä missään olosuhteissa. Jumalan sana on se siemen, josta uuden luomuksen kasvu alkaa. Jos Sanan siemen saa menestyä meidän sydämessämme, niin se valloittaa kasvaessaan yhä suuremman alan sisimmässämme.

Kasvu on sitä, että uuden luomuksen tieltä kuolee pois vanhaa lihallista ja kelvotonta ainesta. Uuden luomuksen tulee saada laajentua ja kasvaa "suureksi puuksi" sisimmässämme. Lopulta voimme olla "täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi", Fil.1:11.

Palstalla esiintyy valheellista oppia, jonka mukaan Sanan siemen suorastaan 'räjäyttäisi' yhdellä iskulla pois kaiken vanhan. Se on suuri, kohtalokas ja vaarallinenvalhe. Paavali, kaikki Herran apostolit - ja Herramme Jeesus ensimmäisenä - opettavat, että uskovan on tie on kasvun ja kuuliaisuuden tie.

Uskon kuuliaisuuden aikaansaaminen oli Paavalin apostolinviran tärkein tehtävä. Sen voimme lukea Roomalaiskirjeen alusta JA lopusta. Ilman uskon kuuliaisuutta EI tapahdu kasvua. Ilman uskollista Jeesuksen seuraamista Tiellä Hänen askelissaan itsensä kieltäen EI tapahdu kasvua.

Jospa te Semper ja Jonah kertoisitte oman uudestisyntymisenne. Täällä pitää kertoa USKOSTA, eikä lähimmäisten synneistä, eikä varsinkaan luulottelemistanne synneistä. Itsestä synti pitää löytää, jos aikoo parantua. Sitä ei tarvitse kaivaa lähimmäisistä ja SEN ON JUMALA SANONUT. En siis minä, vaan JUMALA.

Ystävä hyvä, en ole sinun syntejäsi kaivellut. Omassa elämässäni on aivan tarpeeksi työtä ja puhdistettavaa, poispantavaa.

Mutta sinun harhaanjohtavaa opetustasi olen kyllä perkannut ja pahimpia roskia esille ottanut. Siitä ei kenenkään pitäisi minua syyttää. Paavalin kehotus koskee myös sinun epätervettä oppiasi:

Tiituksen kirje:
        1:13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi".

• Pyytäen lähimmäinen

Ystävä hyvä, en ole sinun syntejäsi kaivellut. Omassa elämässäni on aivan tarpeeksi työtä ja puhdistettavaa, poispantavaa.

Mutta sinun harhaanjohtavaa opetustasi olen kyllä perkannut ja pahimpia roskia esille ottanut. Siitä ei kenenkään pitäisi minua syyttää. Paavalin kehotus koskee myös sinun epätervettä oppiasi:

Tiituksen kirje:
        1:13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi".

Hei Semper. Kerro todellakin omasta uudestisyntymisestä. Se on erittäin tärkeää, koska kirjoitat täälä paljon. Täytyyhän meidän tietää mitä sinulle on tapahtunut.

• Ved.2
        Pyytäen lähimmäinen kirjoitti:

Hei Semper. Kerro todellakin omasta uudestisyntymisestä. Se on erittäin tärkeää, koska kirjoitat täälä paljon. Täytyyhän meidän tietää mitä sinulle on tapahtunut.

Se minuaakin kiinnostaa. Olisi nyt kaikkien hyvä edes tietää, miten Semper määrittelee uudestisyntynmisen? taikka vaikkapa todistaa sen. Taikka mitäpä sitä määrittelemään, koskapa Henki se on joka todistaa.
        Otetaan esimerkki: henkilö kirjoittaa jopa pätevää Jumalan sanaa, mutta Henki todistaa, ettei se ole Jumalasta. Raamatullista se on niin paljon, kuin henkilö lainaa sieltän tekstiä. Muttei se todista Voimasta. "Jumalan Henki ei ole sanoissa, vaan Voimassa."

"Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole Hänen omansa." Hengen hedelmät ovat..."

• Odotetaan linkitystä kirjoitti:

Voisitko linkittää ei nimmarin viestiin, jossa hän kertoo saaneensa kaikki armolahjat. En ole koskaan lukenut sellaista viestiä, jossa hän kertoo saaneensa kaikki mahdolliset armolahjat, joten ole ystävällinen ja linkitä. Kiitos.

Nimimerkille "Odotetaan linkitystä".

En nyt kaiva linkkiä, kun nostin ko. aloituksen tänä aamuna luettavaksi.
        Aloituksen otsikko on "Misikähän" ja kirjoittaja Nm. "Totta!!!". Tuolta se alempaa löytyy.
        Siinä ne kaikki armolahjat ovat heti aloitustekstissä.

Totta!!! on sama henkilö kuin ei-nimmaria.

Olenko sanonut saaneeni kaikki mahdolliset armolahjat? Ehkä olenkin niin sanonut, mutta en kuitenkaan ole saanut tehdä voimallisia tekoja. Ehkä olen käyttänyt tuota sanamuotoa kuten sitä usein käytetään, esim. olen tehnyt kaikki mahdolliset virheet.
        En muista, mutta pyydän Jonah anteeksi, että olen liioitellen kirjoittanut.
        Näiden vuosien aikana, kun olen ollut uudestisyntynyt Jumalan lapsi olen saanut käyttää kaikkia mahdollisia armolahjoja, paitse voimallisten tekojen armolahjaa.

En tiedä ainakaan käyttäneeni sitä, enkä edes tiedä millainen lahja se on.

Ei sinun minulta anteeksi tarvitse pyydellä liioittelevia kirjoituksiasi..

Pyydä Jumalalta.

• Pyytäen lähimmäinen kirjoitti:

Minun uskoontuloni ja uudestisyntymäni ei ole niin ainutlaatuinen, että siitä kannattaisi tehdä numeroa yleisellä keskustelupalstalla. Henkilökohtaisten tietojen tuomista palstalle vierastan jo periaatteessa sen takia, että en koe olevani täällä "minä-itseäni" esittelemässä. Olen keskustelemassa uskomme perusteista.

Mutta pyyntösi johdosta kerron, että olen jo lapsuudessa tullut hengellisen opetuksen piiriin helluntaiseurakunnassa. Kävin pyhäkoulua, rakastin sydämessäni Jumalan sanaa. Tulin hengelliseen herätykseen n. 10-vuotiaana, mutta en tehnyt täyttä ratkaisua vielä silloin. Kymmenen vuotta myöhemmin, vuosi armeijan jälkeen, opiskeluaikana, tulin elämässäni sellaiseen vaiheeseen, jossa käännyin koko sydämestäni Jumalan puoleen. Nyt oli tosi kysymyksessä, tarvitsin konkreettista apua ja muutosta elämääni.

Ja kiitos Jumalalle, Hän vastasi minulle, vapautti synnin alta, antoi valtavan ilon sydämeen ja täyden pelastusvarmuuden. Siitä alkaen olen kilvoitellut uskon tiellä. Aihetta olisi vaikka kirjan tekemiseen, mutta kuten edellä sanoin, en näe syytä nostaa henkilökohtaisia 'stooreja' tälle foorumille. Joku toinen voi sen itsestään tehdä, jos haluaa.

Luuletko, että sinulle kertoisin uudestisyntymisestäni reposteltavaksesi.
        Sitä en tee, olenhan uudestisyntynyt väärässä järjestyksessä mielestäsi.

Muutoinkaan en tuo tänne mitään henkilökohtaisia asioitani. Ne ovat minun ja Jumalan välinen asia.
        Edes sitä, mihin seurakuntaan kuulun en kerro.

Ja siihen sinun on tyytyminen.

• Jonah kirjoitti:

Muutoinkaan en tuo tänne mitään henkilökohtaisia asioitani. Ne ovat minun ja Jumalan välinen asia.

Vastaus oli ei-nimmarille.

• Ved.2

Minun uskoontuloni ja uudestisyntymäni ei ole niin ainutlaatuinen, että siitä kannattaisi tehdä numeroa yleisellä keskustelupalstalla. Henkilökohtaisten tietojen tuomista palstalle vierastan jo periaatteessa sen takia, että en koe olevani täällä "minä-itseäni" esittelemässä. Olen keskustelemassa uskomme perusteista.

Mutta pyyntösi johdosta kerron, että olen jo lapsuudessa tullut hengellisen opetuksen piiriin helluntaiseurakunnassa. Kävin pyhäkoulua, rakastin sydämessäni Jumalan sanaa. Tulin hengelliseen herätykseen n. 10-vuotiaana, mutta en tehnyt täyttä ratkaisua vielä silloin. Kymmenen vuotta myöhemmin, vuosi armeijan jälkeen, opiskeluaikana, tulin elämässäni sellaiseen vaiheeseen, jossa käännyin koko sydämestäni Jumalan puoleen. Nyt oli tosi kysymyksessä, tarvitsin konkreettista apua ja muutosta elämääni.

Ja kiitos Jumalalle, Hän vastasi minulle, vapautti synnin alta, antoi valtavan ilon sydämeen ja täyden pelastusvarmuuden. Siitä alkaen olen kilvoitellut uskon tiellä. Aihetta olisi vaikka kirjan tekemiseen, mutta kuten edellä sanoin, en näe syytä nostaa henkilökohtaisia 'stooreja' tälle foorumille. Joku toinen voi sen itsestään tehdä, jos haluaa.

Tämä oli erittäin tärkeä todistus sinänsä. ja toivon sydämesstäni, että arvostat "todistustasi". Uskon, että kertomuksesi auttaa meitä muita ymmärtämään elämääsi ja ennenkaikkea kunnioittamaan, että sinulla on ollut pitkä prosessi uskonkilvoituksessa. Tällaista todistusta monet ovat odottaneet. Eikä sinun tarvitsekaan mitään sen henkilökohtaisempaa "stooria" esittää.

Mutta huomaa, että mekin molemmat tarvitsemmee päiväpäivältä apua elämäämme. Emmekä ole toinen toistamme parempia. Mitä enempi tunnemme synnin tuntoa, sitä enempi tarvitsemme Kristusta. Ja sitä kautta olemme päivä päivältä uudistuneet kasvaneet Kristuksessa.

Kiitos Semper todistuksestasi. Mutta ymmärtänet, että juuri "stoorit" avartavat muiden ymmärrystä myöskin omalla kohdalla uskomme kilvoituksessa. Siinä ikään kuin avartuu, että ihminen se on noidenkin kirjoitusten takana. Tähän juuri luotinkin kohdallasi.

• Kysytty on
        Jonah kirjoitti:

Raamatun mukaan jos kysytään pitää vastata. Etkö osaa kertoa missä synnyit uudeksi, mitä koit. Mitä Jumala teki sinulle? Minä kysyjä en puhu järjestyksistä, vaan kysyn sitä mitä Jumala teki sinulle.

• Kysytty on
        Jonah kirjoitti:

Voit vastata muille, jos et halua vastata ei nimmarille. Sinun pitää osata vastata.
        Se on velvollisuutesi.

• Kysytty on

Milloin Semper uudestisyntyminen tapahtui?

• ohjausta...
        Ved.2 kirjoitti:

Tämä oli erittäin tärkeä todistus sinänsä. ja toivon sydämesstäni, että arvostat "todistustasi". Uskon, että kertomuksesi auttaa meitä muita ymmärtämään elämääsi ja ennenkaikkea kunnioittamaan, että sinulla on ollut pitkä prosessi uskonkilvoituksessa. Tällaista todistusta monet ovat odottaneet. Eikä sinun tarvitsekaan mitään sen henkilökohtaisempaa "stooria" esittää.

Mutta huomaa, että mekin molemmat tarvitsemmee päiväpäivältä apua elämäämme. Emmekä ole toinen toistamme parempia. Mitä enempi tunnemme synnin tuntoa, sitä enempi tarvitsemme Kristusta. Ja sitä kautta olemme päivä päivältä uudistuneet kasvaneet Kristuksessa.

Kiitos Semper todistuksestasi. Mutta ymmärtänet, että juuri "stoorit" avartavat muiden ymmärrystä myöskin omalla kohdalla uskomme kilvoituksessa. Siinä ikään kuin avartuu, että ihminen se on noidenkin kirjoitusten takana. Tähän juuri luotinkin kohdallasi.

Ved2 huomaa se, että Semper on varmasti kokenut kertomansa, mutta jotakin on mennyt pieleen. Häntä ei nyt pidä kiittää, vaan ohjata totuudessa.

• Kyllä on Tode

mutta jotkut eivät sitä tule koskaan käsittämään !

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Pyydä Jumalalta.

Jumala tuskin pahastuu siitä, jos ihminen käyttää epähuomiossa väärää sanavalintaa. Mutta tuollaisesta lähimmäisiä kohtaan harjoitetusta pahanteosta Hän aivan varmasti vihastuu.

• greeeeen

Tiituksen kirje:

Semper:

>>Omassa elämässäni on aivan tarpeeksi työtä ja puhdistettavaa, poispantavaa.

14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,

15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

(Fil. 2:14-15)

• Sinähän sen tiedät
        greeeeen kirjoitti:

Jumala tuskin pahastuu siitä, jos ihminen käyttää epähuomiossa väärää sanavalintaa. Mutta tuollaisesta lähimmäisiä kohtaan harjoitetusta pahanteosta Hän aivan varmasti vihastuu.

Mikä Jumalan mieli on -voi greeeen - jospa ottaisit hirren ensin omasta silmästäsi niin sitten näkisit ottaa tikun toisen silmästä.

Todella kauhistuttavaa tuollainen toisten uskovien tuomitseva
        asenne, joka sinulla ja savonarolalla on !

Jumala ei varmaankaan ole kutsunut sinua tuomitsemaan ?!

• Sinulta greeeen
        greeeeen kirjoitti:

Semper:

>>Omassa elämässäni on aivan tarpeeksi työtä ja puhdistettavaa, poispantavaa.

14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,

15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

(Fil. 2:14-15)

ei kysytty edellisessä kirjoituksessa mitään
        miksi siis vastaat Semperin puolesta ?!

• greeeeen kirjoitti:

Laitan ei-nimmarin kirjoituksen tähän, jotta se säilyy tässä ketjussa, jossa siitä on keskusteltu.

Nm. Totta!!! (=ei.nimmari) aloitus 29.4.2010
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9037325

>>>Misikähän minun uskoni ei vedä vertaa Paavalin uskolle:), (:.
        Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut kaikki mahdolliset armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta yhtä paljon kuin Paavalikin sai, mutta silti minä en ole valmis tulemaan kirotuksia veljieni sijasta, kuten Paavali oli.

Tuo synnittömyys sana kohdallani ja varmasti muiden vanhurskautumisesta ja pyhityksestä kirjoittavien kohdalla on Semperin ja Jonahin keksimä. En tiedä käyttääkö vielä joku muu heidän lisäkseen sitä sanaa. Tai onhan eenokki12 nyt alkanut sitä käyttämään ja se on todella surullista. Eenokissa kuitenkin on jotakin sitä mitä tarvitaan seurakuntalaisissa. Mehän olemme kaikki persoonia ja seurakunnassa on upea kokoelma erilaisia Jumalan luomia ihmisiä.

”Ei-nimmari” 25.1.2012:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10404035/#comment-53315485
        >>>En todellakaan tee mitään pahaa. Miten Jeesuksessa elävä voisi pahaa tehdä. …..
        Jeesus tuli oikeaan aikaan ja vapautti minut synnin ja kuoleman laista. Sen jälkeen minun ei ole tarvinnut tehdä pahaa, eli syntiä ja se on todellista vapautta.

Oletko ei-nimmari tässäkin liioitellut, kun sanot ettet tee koskaan syntiä, eli olet synnitön.
        Vai oletko taas epähuomiossa käyttänyt väärää sananvalintaa, niinkuin green sanoisi.

Monet sananvalintasi näyttävät jälkeenpäin tarkasteltuna mielestänne olevan liioiteltuja (=valehdeltuja) ja epähuomiossa tehtyjä.
        Tuosta olen samaa mieltä erehtymättömän ”seurakuntanne” kanssa. Tosin olen niistä sitä mieltä jo, kun ne suustanne ulos tulevat.

Yrittäkää nyt saada joku ymmärtäväinen opettaja keskuuteenne, joka osaisi opettaa teitä ainoan totuudellisen opettajamme Jeesusksen Kristuksen jalanjäljille.

• .ei.nimmaria.
        Jonah kirjoitti:

Pyydä Jumalalta.

Jonah, kummallahan meistä on Jumalalta anteksi pyytämistä. Minullako, joka olin valmis rakastamaan sinua ja yritin keskustella kanssasi, vai sinullako, joka alusta aloit vihata minua ja tyrmäsit kaikki keskustelyyritykseni vihalla ja valheilla? Kehittelit minusta valtavasti valheita, joka nyt ovat vastattavanasi.

Sinä luulet, että valehtelen! Elän Jeesuksessa, olen kokenut valtavat ihmeet ja olen uudestisyntymiseni jälkeen saanut käyttää kaikkia muita armolahjoja, mutta en voimallisten tekojen armolahjaa.

Minulla on kielilläpuhumisen ja selittäjän lahja ja kuten olen täällä toisinaan kertonut, olen sen lahjan kautta oppinut paljon. Olen saanut profetoida ja parantaa. Olen todella saanut käyttää yhtä vaille kaikkia armolahjoja.

Elän aivan eritavalla mitä sinä Jonah elät ja siitä lähtökohdasta josta arvostelet minua, et voi muutta kuin pitää minua valehtelijana. Se on enemmän kuin surullsita, sillä sinuakin Herra kutsui opetuslapseksi. Opetuslapsi saa mahdollisuuden kasvaa Evankeliumin kautta Jeesuksen ystäväksi. Hän saa uudestisyntyä uskon kautta Jumalan Sanaan ja sen jälkeen tulevat armolahjat. Kielilläpuhumisen armolahja tulee ennen uudestisyntymistä, mut lahjat sen jälkeen. Kielilläpuhumisen armolahja ilman selittämisen lahjaa on vain ihmiselle itselleen puhdistukseksi. Puhdistusta tarvitaan ennen uudestisyntymistä.
        Kielilläpuhuminen selittäjän lahjan kanssa on tarkoitettu seurakunnan rakentamiseksi.

• .ei.nimmaria.
        Jonah kirjoitti:

”Ei-nimmari” 25.1.2012:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10404035/#comment-53315485
        >>>En todellakaan tee mitään pahaa. Miten Jeesuksessa elävä voisi pahaa tehdä. …..
        Jeesus tuli oikeaan aikaan ja vapautti minut synnin ja kuoleman laista. Sen jälkeen minun ei ole tarvinnut tehdä pahaa, eli syntiä ja se on todellista vapautta.

Oletko ei-nimmari tässäkin liioitellut, kun sanot ettet tee koskaan syntiä, eli olet synnitön.
        Vai oletko taas epähuomiossa käyttänyt väärää sananvalintaa, niinkuin green sanoisi.

Monet sananvalintasi näyttävät jälkeenpäin tarkasteltuna mielestänne olevan liioiteltuja (=valehdeltuja) ja epähuomiossa tehtyjä.
        Tuosta olen samaa mieltä erehtymättömän ”seurakuntanne” kanssa. Tosin olen niistä sitä mieltä jo, kun ne suustanne ulos tulevat.

Yrittäkää nyt saada joku ymmärtäväinen opettaja keskuuteenne, joka osaisi opettaa teitä ainoan totuudellisen opettajamme Jeesusksen Kristuksen jalanjäljille.

Jonah, yritätkö väkisin saada minut pahantekijäksi ja synnin suosijaksi. Sitä sinä yrität, jotta saisit valheisiisi lisäpotkua, mutta sanon, että en tee pahaa, enkä syntiä. Olen saanut oikeuden tulla elämään RAKKAUDENLAKIIN ja se laki pitää pienimmänkin käskyn voimassa. Pyhä Henki kirkastaa synnin, jos sitä ajatuksiin tulee ja saan Jumalan antamalla voimalla laittaa sen pois. Näin pysyn vapaudessa.

Minä en ole synnitön, mutta minun Herrani on ja Hänen voitossaan minä elän. Jos joutuisin elämään ilman Jeesusta, olisin onneton ja varmasti monet pahat tunteet valtaisivat minut. Kiitos Jumalalle, että lähetti ainoan Poikansa vapauttamaan kansansa synnin ja kuoleman orjuudesta.

• .ei.nimmaria.
        Jonah kirjoitti:

Uskovainen kertoo erittäin mielellään kysyttäessä siitä mitä Jumala on hänelle tehnyt. Uskovainen tietää milloin sai syntyä uudeksi ja ainakin minun kohdallani Jumala määräsi jopa päivän, jotta muistan kertoa syntyneeni Pyhäin miesten päivänä. Muuten en muistaisi, en muistele menneitä, elän tätä hettkeä ja jos Jumala ei olisi tehnyt kaikkia ihmeitä merkkipäivinä, tai jos ihmeitä tarvitsevat asiat eivät olisi alkaneet merkkipäivänä, en varmasti muistaisi kertoa ajankohtaa. Nyt muistan.

Jonah, miksi olet noin epäluuloinen ihminen. Kuvittelet ihmisillä olevan kohtaasi vihaa ja se johtuu siitä, että sisälläsi on vihaa. Jumala voi puhdistaa sinut kaikesta, aivan kaikesta ja saat mahdollisuuden alkaa luottamaan lähimmäisiin. Kaikki mitä teet lähimmäisillesi, teet Jeesukselle.

Jonah, kummallahan meistä on Jumalalta anteksi pyytämistä. Minullako, joka olin valmis rakastamaan sinua ja yritin keskustella kanssasi, vai sinullako, joka alusta aloit vihata minua ja tyrmäsit kaikki keskustelyyritykseni vihalla ja valheilla? Kehittelit minusta valtavasti valheita, joka nyt ovat vastattavanasi.

Sinä luulet, että valehtelen! Elän Jeesuksessa, olen kokenut valtavat ihmeet ja olen uudestisyntymiseni jälkeen saanut käyttää kaikkia muita armolahjoja, mutta en voimallisten tekojen armolahjaa.

Minulla on kielilläpuhumisen ja selittäjän lahja ja kuten olen täällä toisinaan kertonut, olen sen lahjan kautta oppinut paljon. Olen saanut profetoida ja parantaa. Olen todella saanut käyttää yhtä vaille kaikkia armolahjoja.

Elän aivan eritavalla mitä sinä Jonah elät ja siitä lähtökohdasta josta arvostelet minua, et voi muutta kuin pitää minua valehtelijana. Se on enemmän kuin surullsita, sillä sinuakin Herra kutsui opetuslapseksi. Opetuslapsi saa mahdollisuuden kasvaa Evankeliumin kautta Jeesuksen ystäväksi. Hän saa uudestisyntyä uskon kautta Jumalan Sanaan ja sen jälkeen tulevat armolahjat. Kielilläpuhumisen armolahja tulee ennen uudestisyntymistä, mut lahjat sen jälkeen. Kielilläpuhumisen armolahja ilman selittämisen lahjaa on vain ihmiselle itselleen puhdistukseksi. Puhdistusta tarvitaan ennen uudestisyntymistä.
        Kielilläpuhuminen selittäjän lahjan kanssa on tarkoitettu seurakunnan rakentamiseksi.

Nm.Ei-nimmaria, luettelen tässä kaikki löytämäni Raamatussa mainitut armolahjat

1.Viisauden sanat
        2.Tiedon sanat
        3.Usko
        4.Terveeksitekemisen
        5.Voimallisten tekojen tekeminen (=ihmeteot)
        6.Profetoiminen
        7.Henkien arvosteleminen
        8.Kielillä puhuminen
        9.Kielien selittäminen
        10.Virka (palvelu)
        11.Opettaja
        12.Kehottaja
        13.Antaja (avustaja)
        14.Johtaja
        15.Laupeuden harjoittaja

Kaikki muut armolahjat sinulla ei-nimmari on ja olet niitä sanojesi mukaan myös käyttänyt, paitsi voimallisten tekojen armolahjaa, kun et tiedä millainen lahja se on.

Katsotaanpa, mitä Raamattu sanoo.

1Co 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        1Co 12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        1Co 12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        1Co 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.

Novum selittää asiaa näin jae jakeelta etenevässä kommentaarissa:

1.Kor.12:29. Tässäkin korostetaan kaikkien keskinäistä riippuvuutta. K-u-k-a-a-n ei ole saanut k-a-i-k-k-e-a. Varustus ja tehtävät ovat erilaisia, sillä kullakin on Jumalan antama paikka hänen luomassaan yhteisössä. Meidän tulee ottaa toiset huomioon ja osoittaa heille sopivaa kunnioitusta.

1.Kor.12:30.Tässäkin kohden apostoli näyttää odottavan kielteistä vastausta. Korinttolaisten tulee oppia, että seurakunta on kokonaisuus, ruumis. K-u-k-a-a-n heistä ei voinut täyttää k-a-i-k-k-i-a tehtäviä. Jokainen oli riippuvainen toisten palveluksista, ja siksi ei ollut syytä tyytymättömyyteen eikä ylimielisyyteen.

Kukaan ei ole saanut kaikkia armolahjoja. Näin uskovat kaikki muut kristityt, paitsi palstalla viime aikoina kirjoitellut meluava joukko. He kun ovat riippumattomia muista uskovista kaikkiriittävyydessään.

Heidän johtajansa ei-nimmari on saanut kaikki armolahjat, yhtä lukuunottamatta. Ehkäpä hän huomaa saaneensa senkin, kun tietää, että voimalliset teot ovat ihmetekoja.

• Kuunnelkaa itse!

Nuo Muroman opetukset ovat hyviä. Kannattaa kuunnella. Moni ei edes tiedä, että Suomessa on vaikuttanut noin asiantuntevia raamatun opettajia.

• HYVÄÄ OPETUSTA

Muroman opetukset kannattaa kuunnella. Ehdottomasti. Kiitos Jumalalle, että tuollaisia opetuksia saadaan vielä kuulla.

• Jumalasta syntynyt "salattu sydämen ihminen" ei olekaan lihaa ja verta, vaan henkeä, sillä; "Jumala on Henki." Ja:

Johannes 3
      6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Matteus 12
      50 "Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Joh.15:14; Room.8:29; Hepr.2:11]

1. Johanneksen kirje 3

• Onpa tullut aikoinaan luettua paljonkin Muromaa. Muroma ei opeta synnittömyys-oppia, jossa uudestisyntynyt ihminen ei saattaisi langeta enää koskaan vaelluksensa aikana ja siinä mielessä olisi "täydellinen". Sen verran olen hänen kirjallisuuttaan lukenut. :)

Tässä lyhyt pätkä kirjastaan, joka on kokonaisuudessaan tutustumisen arvoinen.

Miten säilyä kaidalla polulla?

Vain alituisen sisäisen uudistumisen kautta Kristuksen kasvojen edessä. On aina pyrittävä valoon, Kristuksen kasvojen eteen. On aina annettava PH:n kirkkauden päästä valaisemaan sydämen salaisimpiakin sopukoita. On aina oltava ehdottoman rehellisiä Herran edessä.

Ken joka päivä tuo koko elämänsä Kristuksen valkeuteen, pyytäen alituiseen PH:ä paljastamaan kaikki salaisimmatkin syntisopukat, ken joka päivä on altis alkamaan parannuksensa asian aivan alusta, tunnustaen Herralle kaikki syntinsä ja turvautuen uskossa Jeesuksen veren puhdistavaan voimaan, hän saa kokea Herran johdatusta elämän kaidalla tiellä.

Uudistava kokemus uudesta armosta joka päivä, uudistava kokemus syntien anteeksiantamisesta varjelee sielua sen elävässä yhteydessä Herraan.

Efesolaiskirjeen neljännessä luvussa Paavali tähdentää kolmea tässä suhteessa varteen otettavaa seikkaa. Hän kirjoittaa uskovaisille näin:
      - Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, uudistua mielenne henkeä myöten, pukeutua uuteen ihmiseen. Nämä ovat uudestisyntyneille tarkoitettuja kehoituksia.

Paavali tiesi kokemuksesta, että vanha ihminen pyrkii uskovaisessakin aina uudelleen valtaan. Se on aina lyötävä alas. Sitä vastaan on oltava jatkuvassa sotatilassa. Silläkin uhalla, että se toisinaan saattaa päästä langettamaan, on se heti seuraavassa lyötävä alas. Sille ei saa tunnustaa mitään valtaa ihmisen elämässä. Se on yhä uudelleen lyötävä takaisin ristille, jolle se uudestisyntymisessä tuomittiin kuolemaan.

On pukeuduttava uuteen ihmiseen. Uusi ihminen on "Kristus minussa". On siis alati, heti kun synnit ovat tunnustetut ja anteeksi saadut, käännyttävä pois omasta itsestä. On lopetettava turvautuminen omiin voimiin, on alati käännyttävä Kristuksen puoleen ja otettava uskossa vastaan taivaallisia voimia. Ja nämä voimat ovat kätketyt syntien anteeksiantamiseen ja Hengellä täyttymiseen.

Urho Muroma; Elämä Hengessä

• HUOMAA

Synnittömyysoppia opettaa vain semperi ja jonah. Muut opettavat vanhurskautta ja pyhitystä ja synnin vastustamista.

• Kiitos viestistäsi, psalmilaulu! En minä erityisemmin tarvitse Urho Muromaa tukijakseni, mutta siitä olen kovasti iloinen, että olit löytänyt hänen kirjastaan noin raitista Sanan opetusta.

Lainaamasi Muroman teksti on niin ja aamen.

>>Paavali tiesi kokemuksesta, että vanha ihminen pyrkii uskovaisessakin aina uudelleen valtaan. Se on aina lyötävä alas. Sitä vastaan on oltava jatkuvassa sotatilassa. Silläkin uhalla, että se toisinaan saattaa päästä langettamaan, on se heti seuraavassa lyötävä alas. Sille ei saa tunnustaa mitään valtaa ihmisen elämässä. Se on yhä uudelleen lyötävä takaisin ristille, jolle se uudestisyntymisessä tuomittiin kuolemaan.

• HUOMAA kirjoitti:

Synnittömyysoppia opettaa vain semperi ja jonah. Muut opettavat vanhurskautta ja pyhitystä ja synnin vastustamista.

Laitatko linkin väitteesi tueksi. Kiitos.

• KANNATTAA KUUNNELLA

Kuunteleppa psalmilaulu noita Muroman puheita. Hän aivan huutaa niille ihmisille, jotka hiljalleen laittavat syntiä pois. Hän sanoo heidän pyörivät sikalammikossa. Kuuntele itse, keskustellaan sen jälkeen. Aloittaja on tuonut viitteet, joiden alta löydät Muroman puheet.

• siemen...

Kykkäpä Muroma on ollut tuon kirjoittaessaan alkutaipaleella, tai muuten hukassa. Hän väittää, että vanha ihminen pitää aina vain lyödä uudelleen alas. Hän siis väittää, että vanha ihminen ei kuole, vaan nousee aina vain uudelleen. Muroma on yleensä hyvä opettaja, mutta tuossa asiassa hän on VÄÄRÄSSÄ.

Tänään uskonoppi on pitkälle kehittynyt ja tänään on jopa enkeleitä seurakunnissa opettamassa. Muroma eli eri aikaa ja hänen oppinsa ei kerinnyt kehittyä täydelliseksi.

Vanhan ihmisen pitää KUOLLA ennen kuin uusi luomus voi nousta.

• VOIMA.

Kiitos viestistäsi, psalmilaulu! En minä erityisemmin tarvitse Urho Muromaa tukijakseni, mutta siitä olen kovasti iloinen, että olit löytänyt hänen kirjastaan noin raitista Sanan opetusta.

Lainaamasi Muroman teksti on niin ja aamen.

>>Paavali tiesi kokemuksesta, että vanha ihminen pyrkii uskovaisessakin aina uudelleen valtaan. Se on aina lyötävä alas. Sitä vastaan on oltava jatkuvassa sotatilassa. Silläkin uhalla, että se toisinaan saattaa päästä langettamaan, on se heti seuraavassa lyötävä alas. Sille ei saa tunnustaa mitään valtaa ihmisen elämässä. Se on yhä uudelleen lyötävä takaisin ristille, jolle se uudestisyntymisessä tuomittiin kuolemaan.

Sinullehan tuo väärä opetus käy hyvin, mutta meille uskovaisille se ei käy. Muromassa näkyy toki hengenhedelmät, joten hän saa virheopetuksen anteeksi.

• Vanha/uusi

Paavali ei todellakaan sano missään, että vanha ihminen pyrkii aina uudelleen valtaan ja se on aina lyötävä alas. Tuon Muroma on opettanut joko ennen uudestisyntymistä, tai muuten vain harhautuneena. Niin kuin muutkin uskovaiset sanovat, sanon minäkin, että jos vanha ihminen ei kuole, niin uusi ihminen ei voi alkaa elämistä.

Efesolaiskirje 4
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

• Kuollut ei enää elä
        Vanha/uusi kirjoitti:

Paavali ei todellakaan sano missään, että vanha ihminen pyrkii aina uudelleen valtaan ja se on aina lyötävä alas. Tuon Muroma on opettanut joko ennen uudestisyntymistä, tai muuten vain harhautuneena. Niin kuin muutkin uskovaiset sanovat, sanon minäkin, että jos vanha ihminen ei kuole, niin uusi ihminen ei voi alkaa elämistä.

Efesolaiskirje 4
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

Roomalaiskirje 6
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]

• JUURI TÄTÄ SEMPER

ON YRITTÄNYT PALSTALLA TEROITTAA, KUIN MITÄ
        NIMIM.PSALMILAULU TUOSSA EDELLE KIRJOITTAA!!!!

• Eipä löydy linkkiä

Laitatko linkin väitteesi tueksi. Kiitos.

nimimerkiltä: HUOMAA, vaikka Semper tätä häneltä pyytää
        ja siksi koska kirjoittelee omiaan !

Nimim. Tuomenoksa - kirjoitat totuutta ! ja Urho Muroman
        raittiiseen tekstiin tukeutuen tuot esille sellaista, joka ei
        todellakaan vahvista näiden synnittömien kirjoituksia eli
        greeeenin, ei-nimmarin, sanan saattajan ja savonarolan,
        jotka kaikki yrittävät saada toisia samaan lainalaisuuteen
        jossa he itse elävät ja heidän kaltaisistaan Raamattu
        sanoo, miten he ovat sokeita sokeaintaluttajia..!

• Oikaisen
        Eipä löydy linkkiä kirjoitti:

tarkoitin siis nimimerkkiä: PSALMINLAULAJA, ENKÄ
        TUOMENOKSA.

• greeeeen

Kannattaa kuunnella tuo aloituksessa olevien linkkien takaa löytyvä puhe Muromalta. Siinä hän sanoo täysin yksiselitteisesti, ettei väite syntien vähitellen ja joka päivä anteeksisaamisesta ole Raamatun mukaista.

• Voi sentään !
        siemen... kirjoitti:

Kykkäpä Muroma on ollut tuon kirjoittaessaan alkutaipaleella, tai muuten hukassa. Hän väittää, että vanha ihminen pitää aina vain lyödä uudelleen alas. Hän siis väittää, että vanha ihminen ei kuole, vaan nousee aina vain uudelleen. Muroma on yleensä hyvä opettaja, mutta tuossa asiassa hän on VÄÄRÄSSÄ.

Tänään uskonoppi on pitkälle kehittynyt ja tänään on jopa enkeleitä seurakunnissa opettamassa. Muroma eli eri aikaa ja hänen oppinsa ei kerinnyt kehittyä täydelliseksi.

Vanhan ihmisen pitää KUOLLA ennen kuin uusi luomus voi nousta.

vai niin on ajat muuttuneet Muroman ajoista, että enkelit
        opettavat..miten ihmeessä tänne palstalle voikaan tulla
        noin väärässä käsityksessä olevia uskovaisia ???

Raamatun mukaan meillä on taistelu lihaa ja verta vastaan
        tässä ajassa - eikä se lopu, ennenkuin olemme perillä
        taivaassa ja täydellisesti vapautuneet synnin vallasta.

• Muroma ei ole Jumala
        greeeeen kirjoitti:

Kannattaa kuunnella tuo aloituksessa olevien linkkien takaa löytyvä puhe Muromalta. Siinä hän sanoo täysin yksiselitteisesti, ettei väite syntien vähitellen ja joka päivä anteeksisaamisesta ole Raamatun mukaista.

Lue sinäkin, greeeen Raamattua ja perusta elämäsi sen
        opetukselle ja lakkaa tukeutumasta ihmisten oppeihin.
        Meissä on syntiä, jota emme tiedosta ja sitämukaa kun
        Jumalan Pyhä Henki sitä meissä esille tuo, meidän on
        tehtävä siitä parannus. Älä luulekaan olevasi vielä valmis
        ja synnitön. Tarvitset Jumalan armoa joka päivä elämääsi
        ja jos sen kiellät, niin teet tyhjäksi Jumalan sanan omassa
        elämässäsi.

• Voi sentään ! kirjoitti:

vai niin on ajat muuttuneet Muroman ajoista, että enkelit
        opettavat..miten ihmeessä tänne palstalle voikaan tulla
        noin väärässä käsityksessä olevia uskovaisia ???

Raamatun mukaan meillä on taistelu lihaa ja verta vastaan
        tässä ajassa - eikä se lopu, ennenkuin olemme perillä
        taivaassa ja täydellisesti vapautuneet synnin vallasta.

Noin on marjat niin kuin sanoit, nm. Voi sentään.

• .ei.nimmaria.
        Eipä löydy linkkiä kirjoitti:

Eipä löydy linkkiä. Lain alla ovat vain lain rikkojat. Ihmeellisesti vastustaja on saanut teidät tuonkin aisan uskomaan aivan väärinpäin. Muista tästä lähtien, että lain alla ovat vain lain rikkojat ja kerran he vastaavat lain edessä.

He, jotka elävät uskon päämäärässä rakkaudessa, ovat vapaita laista. Ei ole olemassakaan lakia, joka lain pitäjät tuomitsee.

Muista myös, että Jeesus on synnitön ja uskovaiset saavat elää Jumalan armosta Jumalan Pojan perustamassa valtakunnassa ja olla synnittömän Jeesuksen ruumiinjäseniä. Älä enää pilkkaa.

• """"""Raamattu kertoo, että Jumalasta syntyneet EIVÄT TEE syntiä. Se toteaa, että Kristuksen omat OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      """"""""

Täyttä potaskaa, ihminen ei voi koskaan ihmisenä naulita luonnollisia himojaan ja halujaan ristiin siten että tämä lihan nailitseminen takaa luonnollisille ihmiselle synnittömyyden.

Se on jumalan armo raamatullisesti katsoen, joka armahtaa himoista ja haluista, mitä ne sitten uskovilla yleensä tarkoittaakaan?

Uskovat ovat eritasolla syntiensä kanssa: se mikä toiselle on kamala, oikein jätti synti, niin toiselle uskovalle se on inhimmillisen elämän luonnolliseen kulkuun kuuluva tapa.

Tässä voi käyttää esimerkkeinä tupakanpolttoa tai saunakaljaa.

• TUOMENOKSA/LEMINEN

Niilo Tuomenoksa Erkki Lemisen hengellinen isä vastusti syntiä, kuten täälläkin oikeamieliset vastustavat.

Niilo Tuomenoksa, Kristusta kohti
      9
      Ja kuka tahansa, joka vähänkin on Kristuksen kanssa tehnyt matkaa elämän kaidalla tiellä, on ilman
      erikoisopetusta päässyt selville siitä, että Jumala ei ole armahtelemassa syntiä meissä, vaan vaatii,
      että panisimme pois myös sen viimeisenkin pahuuden. Vähälläkin pahanteolla teemme Pyhän
      Hengen murheelliseksi ja jos synnissä pysymme, voimme hänet ikään kuin savuttaa sydämestämme
      pois. Joka tuntee armollisen Jumalan, hän tuntee myös syntiä vihaavan ja vanhurskautta rakastavan
      Jumalan. Armossa eläminen ei ole elämistä itsensä armahtelemisessa (s.19).
      Horjumisesta on tehtävä parannus, ja pian, sillä kiusaajalla on kiire hirttää jokainen horjuja (25).
      Tärkeää on, että elämämme on julkisynneistä vapaa, mutta tärkeää on myöskin, että sydämemme on
      puhdas, että mielialan synneistä vapaudumme. Jeesus sanoo niitä, jotka vain julkisynneistä tahtovat
      olla vapaita, mutta eivät mielialan synneistä, valkeaksi sivutuiksi haudoiksi (99).
      Alkuseurakunnassa…niin kauttaaltaan opetuksessa kuin käytännössäkin suhtauduttiin syntiin kuin
      asiaan, joka on kartettavaa, poispantavaa, ja jonka tähden tulee Jumalan viha ja tuomio, Ef.5:16.
      Synnin harjoittaminen ja kristillisyys eivät mitenkään kuuluneet yhteen. Kristityille sanottiin, että
      he olivat kuolleet pois synnistä, Room.6:2. Pitäkää itsenne synnille kuolleina, Room.6:11.
      Katsottiin, että he olivat synnistä vapautettuja, Room.6:18. Usko tuli säilyttää puhtaassa
      omassatunnossa, 1 Tim.3:9. Herran nimen mainitseminen ja vääryyden harjoittaminen eivät
      kuuluneet yhteen; siksi sanotaan: ”Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee”
      (2 Tess.2:19). Kun puhuttiin Kristuksen kalliista verestä, sanottiin, että se ”puhdistaa meidät
      kaikesta vääryydestä” (1 Joh.1:9). Paavali moittii korinttolaisia siitä, että he olivat pitäneet
      keskuudessaan miestä, joka harjoitti erittäin kauheaa haureuden syntiä, 1 Kor.5:1. Hän oli
      puolestaan päättänyt, ”että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on – sittenkuin olemme, te ja minun
      henkeni ynnä Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen – Herramme Jeesuksen nimessä hyljättävä
      saatanan haltuun lihan turmioksi, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä” (1 Kor.5:3-5).
      Vanhurskaaseen ja pyhään elämään kehoitti apostolinen sana. Mistään synnin hemmottelusta ei
      voinut olla puhettakaan. Varmaksi tarpeeksi vakavuutta on siinäkin sanassa, joka sanottiin
      efesolaisille, kun heille täysin peruuttamattomasti ilmoitettiin, että ”ei yhdelläkään haureellisella
      eikä saastaisella eikä ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija, ole perintöosaa Kristuksen ja
      Jumalan valtakunnassa” (Ef.5:5). Jumalasta syntynyt, tehdessään jotakin, joka ei ole oikein, saakin
      kohta kokea todeksi sen sanan, joka sanoo, että ”tuska ja ahdistus jokaisen pahaa harjoittavan
      ihmisen sielulle” (Room.2:9). Siksipä onkin kartettava jo kaikkea, joka pahalta näyttää, 1
      Tess.5:22. Ja niin tarkkana on oltava, että ”haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta
      älköön edes mainittako teidän keskuudessanne – niin kuin pyhille sopii – eikä rivoutta eikä tyhmää
      lorua eikä ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta” (Ef.5:3,4).
      Raamattu käy kaiken meissä olevan synnin kimpppuun. Pietari sanoo: ”Pankaa siis pois kaikki
      pahuus ja kaikki vilppi ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu” (1 Piet.2:1). Ja kolossalaisille
      kirjoitetaan, että hekin panisivat ”pois ne kaikki: viha , kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen
      puhe suustanne. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen
      tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan” (Kol.3:8,9).
      Jumala on tinkimätön syntiin nähden. Ei ole olemassa ainoatakaan luvallista syntiä. Jeesus sanoi
      aikansa uskoville: ”Te kuolette syntiinne” (Joh.8:21). Jokainen synti on kuolettavaa, Jumalasta
      erottavaa. Mikään ei saa niin rauhattomaksi kristittyä, kuin poispanematon synti. Me tunnemme
      tuon ”tuskan ja ahdistuksen”, joka tulee syntiä harjoittavan ihmisen sydämeen. ”Älkää tehkö
      Henkeä murheelliseksi.” Murheeton Pyhä Henki on vain siellä, missä synnistä on tehty pesäero.
      Kristus on tullut, ”ettemme enää palvelisi syntiä” (Room.6:6). Joka syntiä palvelee, on synnin

• Synnistä ja kuolemas

Tämä Tuomenoksan kirjoittama on totta jokaisen uskovaisen elämässä. Uskovainen ei saata elää synnissä, EI SAATA.

Jumala on tinkimätön syntiin nähden. Ei ole olemassa ainoatakaan luvallista syntiä. Jeesus sanoi
      aikansa uskoville: ”Te kuolette syntiinne” (Joh.8:21). Jokainen synti on kuolettavaa, Jumalasta
      erottavaa. Mikään ei saa niin rauhattomaksi kristittyä, kuin poispanematon synti. Me tunnemme
      tuon ”tuskan ja ahdistuksen”, joka tulee syntiä harjoittavan ihmisen sydämeen. ”Älkää tehkö
      Henkeä murheelliseksi.” Murheeton Pyhä Henki on vain siellä, missä synnistä on tehty pesäero.
      Kristus on tullut, ”ettemme enää palvelisi syntiä” (Room.6:6). Joka syntiä palvelee, on synnin

• Tähän voi lisätä nyt sitten Greenin laittamia Raamattupaikkoja ja odottaa Semperin ja Jonahin vastaus että nä itse asiassa tarkoittaa nimenoman että ihminen tekee syntiä ja loppuun asti synnin sitoama.. Kyllä on ihme teoloogia näillä pojilla ja heidän seuraajia..

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. (Gal. 5:24)
        _______

(Room. 8:8)
        _______

6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

_______

6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.”

(1. Joh. 3:6)
        _______

9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.” (1. Joh. 3:9)

• savonarola kirjoitti:

Tähän voi lisätä nyt sitten Greenin laittamia Raamattupaikkoja ja odottaa Semperin ja Jonahin vastaus että nä itse asiassa tarkoittaa nimenoman että ihminen tekee syntiä ja loppuun asti synnin sitoama.. Kyllä on ihme teoloogia näillä pojilla ja heidän seuraajia..

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. (Gal. 5:24)
        _______

_______

_______

6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.”

_______

9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.” (1. Joh. 3:9)

Nyt minä haluan nähdä miten joku taikuri tekee taikkatemppun ja saa näitä Raamatunpaikat näyttämään niin että meidän uskovaiset täytyy loppuun asti tehdä syntiä koska niin on tarkoitettu. Muuten mun täytyy sanoa että te valehtelette röyhkeästi Semper ja Jonah

• Vai taikuria
        savonarola kirjoitti:

Nyt minä haluan nähdä miten joku taikuri tekee taikkatemppun ja saa näitä Raamatunpaikat näyttämään niin että meidän uskovaiset täytyy loppuun asti tehdä syntiä koska niin on tarkoitettu. Muuten mun täytyy sanoa että te valehtelette röyhkeästi Semper ja Jonah

sin, savonarola, toivot vahvistamaan omaa opetustasi.
        Sinä jos kuka olet uskovien irvikuva omassa
        lakihenkisyydessäsi ! Sinun kirjoitustesi perusteella
        kenenkään ei tee mieli edes etsiä Jumalaa, koska
        ne ovat sinun oman lakihenkisyytesi tuotosta !!!

• greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Niin täytyy, savonarola.

• Mullinmallin
        savonarola kirjoitti:

Mitä on synti?

Kaikki, mikä ei ole sopusoinnussa Jumalan persoonallisuuden, normien, teiden ja tahdon kanssa eli on niiden vastaista; kaikki, mikä turmelee ihmisen suhteen Jumalaan.

Se voi liittyä

- sanoihin (Job 2:10; Ps 39:1),

- tekoihin (väärin toimimiseen [3Mo 20:20; 2Ko 12:21]

- tai jonkin sellaisen tekemättä jättämiseen, mikä pitäisi tehdä [4Mo 9:13; Ja 4:17])

- tai mielen tai sydämen asenteeseen (San 21:4;)

• Jos ei tee on syntiä
        Mullinmallin kirjoitti:

Mitä on synti?

Kaikki, mikä ei ole sopusoinnussa Jumalan persoonallisuuden, normien, teiden ja tahdon kanssa eli on niiden vastaista; kaikki, mikä turmelee ihmisen suhteen Jumalaan.

Se voi liittyä

- tai jonkin sellaisen tekemättä jättämiseen, mikä pitäisi tehdä [4Mo 9:13; Ja 4:17])

” 17 Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.” (Jaakob 4:17 KR-92)

” 17. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.”
        (Jaakob 4:17 KR-38)

” 17 Sen tähden jos joku tietää, miten tehdä sitä, mikä on oikein, eikä kuitenkaan tee sitä, niin se on hänelle synti.” (Jaakob 4:17 UM-95)

• Juuri näin !
        Jos ei tee on syntiä kirjoitti:

” 17 Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.” (Jaakob 4:17 KR-92)

” 17. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.”
        (Jaakob 4:17 KR-38)

” 17 Sen tähden jos joku tietää, miten tehdä sitä, mikä on oikein, eikä kuitenkaan tee sitä, niin se on hänelle synti.” (Jaakob 4:17 UM-95)

Tuotte esille totuuden, jota monikaan ei ajattele nimimerkit:
        "Mullinmallin" ja "Jos ei tee on syntiä" !

• Mullinmallin
        Mullinmallin kirjoitti:

Mitä on synti?

Se voi liittyä

Se voi liittyä sanoihin Job 2:10; Ps 39:2

” 10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan.”

”2 Minä ajattelin: "Olen varuillani, etten syyllisty puheissani syntiin.
        Minä sinetöin suuni, pysyn vaiti, kun jumalattomia on paikalla."

Se voi liittyä tekoihin väärin toimimiseen 3Mo 20:20; 2Ko 12:21

”20 Jos joku makaa setänsä vaimon kanssa, hän häpäisee setänsä. Syylliset joutuvat kantamaan vastuun synnistään. Heidät on surmattava, eikä heille saa jäädä lapsia.”

”21 Kunpa Jumalani ei nöyryyttäisi minua teidän takianne, kun taas tulen luoksenne! Kunpa minun ei tarvitsisi surra monien sellaisten vuoksi, jotka ovat tehneet syntiä eivätkä vieläkään ole katuneet sitä saastaisuutta, siveettömyyttä ja hillittömyyttä, jossa ovat eläneet!”

Se voi liittyä jonkin sellaisen tekemättä jättämiseen, mikä pitäisi tehdä 4Mo 9:13; Ja 4:17

” 13 Mutta jos joku laiminlyö pääsiäisen vieton, vaikka on puhdas eikä ole matkalla, hänet on poistettava kansansa keskuudesta, koska hän ei ole tuonut Herralle kuuluvaa uhrilahjaa määräaikana. Hänen on kannettava syntinsä seuraukset.”

” 17 Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.”

Se voi liittyä mielen tai sydämen asenteeseen San 21:4

” 4 Ylpeät silmät, pöyhkeä sydän -- jumalattoman lyhdyt synnin tiellä.”

• greeeeen kirjoitti:

Niin täytyy, savonarola.

Odotamme vastausta Semperiltä !! Vielä ei voi sanoa että hän ja Jonah ja heidän seuraajia ovat valehtelijoita..

• Vai taikuria kirjoitti:

sin, savonarola, toivot vahvistamaan omaa opetustasi.
        Sinä jos kuka olet uskovien irvikuva omassa
        lakihenkisyydessäsi ! Sinun kirjoitustesi perusteella
        kenenkään ei tee mieli edes etsiä Jumalaa, koska
        ne ovat sinun oman lakihenkisyytesi tuotosta !!!

Ymmärrän ettei sun liha tekee muu mieli kun syntiä. Mitä mä sille voi ???

• Mullinmallin kirjoitti:

Mitä on synti?

Se voi liittyä

Synti on kaikki Vääryys !!

• Juuri näin ! kirjoitti:

Tuotte esille totuuden, jota monikaan ei ajattele nimimerkit:
        "Mullinmallin" ja "Jos ei tee on syntiä" !

Juuri näin !! Sentakia tulis käskyt pitää ja tehdä Mitä oikein ON !!

• Mullinmallin kirjoitti:

Se voi liittyä sanoihin Job 2:10; Ps 39:2

” 10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan.”

”2 Minä ajattelin: "Olen varuillani, etten syyllisty puheissani syntiin.
        Minä sinetöin suuni, pysyn vaiti, kun jumalattomia on paikalla."

Se voi liittyä tekoihin väärin toimimiseen 3Mo 20:20; 2Ko 12:21

”20 Jos joku makaa setänsä vaimon kanssa, hän häpäisee setänsä. Syylliset joutuvat kantamaan vastuun synnistään. Heidät on surmattava, eikä heille saa jäädä lapsia.”

”21 Kunpa Jumalani ei nöyryyttäisi minua teidän takianne, kun taas tulen luoksenne! Kunpa minun ei tarvitsisi surra monien sellaisten vuoksi, jotka ovat tehneet syntiä eivätkä vieläkään ole katuneet sitä saastaisuutta, siveettömyyttä ja hillittömyyttä, jossa ovat eläneet!”

Se voi liittyä jonkin sellaisen tekemättä jättämiseen, mikä pitäisi tehdä 4Mo 9:13; Ja 4:17

” 13 Mutta jos joku laiminlyö pääsiäisen vieton, vaikka on puhdas eikä ole matkalla, hänet on poistettava kansansa keskuudesta, koska hän ei ole tuonut Herralle kuuluvaa uhrilahjaa määräaikana. Hänen on kannettava syntinsä seuraukset.”

” 17 Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se syyllistyy syntiin.”

Se voi liittyä mielen tai sydämen asenteeseen San 21:4

” 4 Ylpeät silmät, pöyhkeä sydän -- jumalattoman lyhdyt synnin tiellä.”

Aivan,,, ei pidä eikä tartte tehdä syntiä jos on uskova..

• Tehty puhtaiksi

"9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, 10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta."

• Ei tarvitsekaan olla

tuota kaikkea mitä luettelet ollakseen syntinen !

Savonarolan tuomiohenkiset julistukset ovat
        itsessään jo sellaisia, että ne karkoittavat
        luotaan Jumalaa etsivät.

Lukekaapa hänen kirjoituksiaan muilla palstoillakin,
        niin huomaatte, että hänellä jos kenellä on ongelmia
        Jumalan ja Hänen armonsa tuntemisessa !

• Tehty puhtaiksi

Jeesukseen uskominen = Jeesuksen tottelemista

Se, joka sanoo uskovansa Jeesukseen tai Jeesusta on valehtelija, jos hän ei tottele Jeesusta. Jeesukseen uskominen on Jeesuksen tottelemista.

Mitä kaikkea Jeesus on käskenyt tekemään ja kieltänyt tekemästä? Eivätkö juuri varhaiskristityt osoittaneet elämäntavallaan ja asenteillaan tottelevansa Herraansa Jeesusta Kristusta. Haluaisitko tarkastella millaista elämäntapaa he viettivät eri historioitsijoiden tekemien muistiin merkintöjen mukaan? Oletko tämän palstan lukija valmis tai pikemminkin halukas seuraamaan heidän esimerkkiään, sillä juuri hehän seurasivat apostoli Paavalin tavoin Jeesuksen jalanjäljissä?

• Tehty puhtaiksi
        Tehty puhtaiksi kirjoitti:

Se, joka sanoo uskovansa Jeesukseen tai Jeesusta on valehtelija, jos hän ei tottele Jeesusta. Jeesukseen uskominen on Jeesuksen tottelemista.

Mitä kaikkea Jeesus on käskenyt tekemään ja kieltänyt tekemästä? Eivätkö juuri varhaiskristityt osoittaneet elämäntavallaan ja asenteillaan tottelevansa Herraansa Jeesusta Kristusta. Haluaisitko tarkastella millaista elämäntapaa he viettivät eri historioitsijoiden tekemien muistiin merkintöjen mukaan? Oletko tämän palstan lukija valmis tai pikemminkin halukas seuraamaan heidän esimerkkiään, sillä juuri hehän seurasivat apostoli Paavalin tavoin Jeesuksen jalanjäljissä?

"36 Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään" Joh.3:36

• Ei tarvitsekaan olla kirjoitti:

tuota kaikkea mitä luettelet ollakseen syntinen !

Savonarolan tuomiohenkiset julistukset ovat
        itsessään jo sellaisia, että ne karkoittavat
        luotaan Jumalaa etsivät.

Lukekaapa hänen kirjoituksiaan muilla palstoillakin,
        niin huomaatte, että hänellä jos kenellä on ongelmia
        Jumalan ja Hänen armonsa tuntemisessa !

Annettu Tuomio vääryydelle lihalle ja synnille on muka vääriin?? Sun mielestä liirum laarum julistaja,, tulis olla armolisempi synnille joka on puettu vajavaisen erehtyväisen aina kompaseteleva heikko ja surkean kaavun puettuna,, joka ei pysy millään pystyssä ja on aina lankeamassa. Nuo sanat -->vajavaisen, erehtyväisen ja heikko on uskonnolliset antanut toisen merkityxen mitä ne alunperin Raamatussa oli.. Ja uusia kexitään koko ajan lisää...

• Tehty puhtaiksi kirjoitti:

"36 Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään" Joh.3:36

Aivan !! Hyvin tyhjentävästi sanottu !!!

• Nou paha synti, nou?

Koska olen yksineläjä tällä hetkellä, joudun kamppailemaan vahvan seksuaalisen tarpeeni kanssa, täällä käydään paljon keskustelua itsetyydytyksestä ja toivoisinkin saavani jonkintyyppistä vastausta, onko se nyt sitten oikein vai ei, koska koen sen tällä hetkellä, ja tietysti uskovana AIKA likaisena, enkä pidä siitä että minun täytyy tyydyttää itseni vaihtamalla irrallista seksiobjektia jotta saisin itseäni rentouttavan tyydytyksen; näköjään vain melkein tunnun tarvitsevan vain tätä tympeää toimitusta, vaikkakaan ei se siinä himoitessa tietenkään pahalta tunnu, mutta jälkeenpäin tietty.

Yöunta en saa jos en pääse siis 'tätä painettani' purkamaan, valitettavasti.

• Enpä usko

että tuo on likimainkaan niin suurta syntiä, kuin mitä tällä
        palstalla jotkut ovat osoittaneet toisia uskovia kohtaan.
        Täällä kun väitetään, ettei uskovainen voi tehdä syntiä
        ja silti Raamattu sanoo, että sydämen kyllyydestä suu
        puhuu ja ollaan hyväettei lahtaamassa toisinajattelijat

• savonarola
        Enpä usko kirjoitti:

että tuo on likimainkaan niin suurta syntiä, kuin mitä tällä
        palstalla jotkut ovat osoittaneet toisia uskovia kohtaan.
        Täällä kun väitetään, ettei uskovainen voi tehdä syntiä
        ja silti Raamattu sanoo, että sydämen kyllyydestä suu
        puhuu ja ollaan hyväettei lahtaamassa toisinajattelijat

Et usko ei ,, mutta et taida olla uskova ollenkaan senki runkaaja !!!!

• l-h

Nou paha synti, nou/// olet rehellinen,ja hyvä niin...vastakohdaksi voin kertoa tyokaveristani,naimisissa olleesta [vaimo on nyt kuollut] han kertoi omasta seksuaalisuudestaan ,, kuinka han ja vaimonsa harrastivat sexia 2 KERTAA vuodessa koko avioliittonsa ajan...ja heilla oli onnellinen aviol. ja molemmat olivat samaa mielta asiasta...ja yksi lapsikin heilla oli..
      tuo seksuaalisuus on tavattoman vahva voima,,etenkin miehilla...ja vallankin sellaisella,joka on asiaan tottunut..
      ei turhaan Raamattu sano--ei ole ihmisen hyva olla yksin..toivon, etta loydat itsellesi kumppanin,vaimon..mutta kuitenkin ajattele enemman ylapaalla ,selkeasti,ennenkuin sitoudut...seksi ei saa olla se tarkein asia liitossa,muuten liitto ei tahdo pitkan paalle kestaa..tsemppia l-h

• Moneenlaisiin voi harjaantua juu : ) ja huh ....

• l-h

savis mita tarkoitat? jos mitaan

• .ei.nimmaria.

Juuri tästä samasta asiasta, mistä Tuomenoksa kirjoittaa olen täällä monta vuotta kirjoittanut. Synti tuo tuskan ja ahdistuksen ja minä toivon, että kenenkään ei tarvitse elää tuskassa ja ahdituksessa. Voin todistaa, että ihminen, joka seuraa Jeesusta ja elää Jeesuksen opettamalla tavalla, saa siihen taivaasta VOIMA, eikä hänen tarvitse koskaan elää tuskassa ja ahdistuksessa. Vuosia olen kertonut lain olevan voimassa. Kaikki käskyt täyttyvät rakkaudessa. Käskyjen rikkominen on synti, joka tuottaa tuskaa ja ahdistusta. Vaikkapa neljänen käskyn rikkominen. Miten moni lapsi on tänään katkera vanhemmilleen ja kärsii vakavista psyykkisistä oireista, eli kokee tuskaa ja ahdistusta. Jos vanhemmat rakastaisivat lapsiaan Jeesuksen käskyn mukaan ja lapset kunnioittaisivat vanhempiaan Jeesuksen käskyn mukaan, niin täällä olisi huomattavasti vähemmän tuskaa ja ahdistusta.
      Täällä on kirjoittajia, jotka väittävät käskyjen pitäjän olevan lain alla. Se on valhe. Lain alla ovat KÄSKYJEN RIKKOJAT. Käskyjen, eli rakkaudenlain pitäjiä vastaan EI OLE LAKIA.
      Me tunnemme

• l-h

mutta joka vihastuu veljeensa on jo sydamessaan tappanut hanet-----etko ei nimmari koskaan-missaan muodossa vihastu veljeesi?-sisareesi-

• .ei.nimmaria.

En nykyään. Joskus kauan aikaa sitten vihastuin jopa veljeeni:), mutta en enää. En vihastu edes heihin, joista ei EHKÄ koskaan tule veljiäni, muuta kuin pieneksi hetkeksi, kun luen heidän valheitaan. Jeesuksen veri on siitä ihmeellinen, että se huuhtoo koko ajan uskovaisia ja siksi synti ei pysty tekemään pesää, eikä viha ja katkeruus kykene jäämään asumaan Jeesuksen pelastamaan.

Tunnne vain rauhaa ja hyviä tunteita, mutta muistan miltä tuntuu olla pahojen tunteiden vallassa. Ennen puhdistusta jouduin kokemaan kateutta ja jonkin hetken jopa katkeruutta, mutta kiitos Jeesukselle, Hän vapautti minut niistä tunteista ja saan elää Jumalan Pojan tuntemuksessa. Ei ole pitkälti enää, kun saan sanoa, että olen ollut vapaa kolmekymmentä vuotta. En ole mutaman vuoden päästä kolmenkymmeneen vuoteen tuntenut kateutta, en katkeruutta, enkä muita vahingollisia tunteita. Siki julistan täällä. Tahdon auttaa vaikeiden tunteiden vaurioittamia ihmisiä vapauteen johdattamalla heitä ristille parannuksen tekoon. Enempää en voi tehdä. Loppu on Jumalan ja ihmisen välistä ja siihen ei kukaan ihminen voi mitään lisäksi laittaa.

En nykyään. Joskus kauan aikaa sitten vihastuin jopa veljeeni:), mutta en enää. En vihastu edes heihin, joista ei EHKÄ koskaan tule veljiäni, muuta kuin pieneksi hetkeksi, kun luen heidän valheitaan. Jeesuksen veri on siitä ihmeellinen, että se huuhtoo koko ajan uskovaisia ja siksi synti ei pysty tekemään pesää, eikä viha ja katkeruus kykene jäämään asumaan Jeesuksen pelastamaan.

Tunnne vain rauhaa ja hyviä tunteita, mutta muistan miltä tuntuu olla pahojen tunteiden vallassa. Ennen puhdistusta jouduin kokemaan kateutta ja jonkin hetken jopa katkeruutta, mutta kiitos Jeesukselle, Hän vapautti minut niistä tunteista ja saan elää Jumalan Pojan tuntemuksessa. Ei ole pitkälti enää, kun saan sanoa, että olen ollut vapaa kolmekymmentä vuotta. En ole mutaman vuoden päästä kolmenkymmeneen vuoteen tuntenut kateutta, en katkeruutta, enkä muita vahingollisia tunteita. Siki julistan täällä. Tahdon auttaa vaikeiden tunteiden vaurioittamia ihmisiä vapauteen johdattamalla heitä ristille parannuksen tekoon. Enempää en voi tehdä. Loppu on Jumalan ja ihmisen välistä ja siihen ei kukaan ihminen voi mitään lisäksi laittaa.

No mutta ei-nimmari. Sinähän reuhaat täällä päivittäin esimerkiksi minua syyttelemässä ja hel'vetin kauhuihin työntelemässä.

Ja sitten sinä laupiaasti lausut ylläolevassa viestissäsi, että sinä >>Tunnne vain rauhaa ja hyviä tunteitaTahdon auttaa vaikeiden tunteiden vaurioittamia ihmisiä vapauteen johdattamalla heitä ristille parannuksen tekoon.

Vaikene sinä, ei-nimmari Job, joka sanot: ”Puhdas minä olen, rikoksesta vapaa; olen viaton, eikä minussa ole vääryyttä. ”

Laula sinäkin näin, niin Jumala palauttaa vanhurskautesi ja saat kulkea valossa.

Hän laulaa kaikille ihmisille: "Olin tehnyt syntiä, olin vääntänyt vääräksi suoran, mutta hän ei mitannut minulle ansioni mukaan. Hän lunasti minut, en joutunut hautaan, minä saan yhä kulkea valossa."

Näin Jumala tekee ihmiselle. K-e-r-r-a-n t-o-i-s-e-n-s-a jälkeen Jumala pelastaa hänet kuoleman kidasta. Hän saa yhä katsella elämän valoa. Job 33:27-30.

• Oletko Semper ja Jonah valhen kantajia kun ette pysty vastamaan näihin Raamattupaikkoja ja käsittelemään ja selvittelemään niitä silleen että jokainen ymmärtää teidän synninpuolustava teoloogia jossa ihminen on synnin vanki ja tekee loppuun asti syntiä maan päällä . Jos ette pysty niin julistamme teitä niitä suurimmista valehtelijoita palstalla.. --->

_______

_______

_______

_______

• l-h

savixi vastaa sina nyt vaikka vaihteexi tuohon--jos uskallat?
      mutta joka vihastuu veljeensa on jo sydamessaan tappanut hanet-----etko savix koskaan-missaan muodossa vihastu veljeesi?-sisareesi-

ainakin saitilla olet polttanut päreesi vähän monta kertaa ja toivottanut ihmisia sinne oikein kuumaan paikkaan..

• No voi voi !! Sehän on vain sun mielipide !!

• Jälleen valehtelet
        savonarola kirjoitti:

No voi voi !! Sehän on vain sun mielipide !!

Savonarola - kirjoituksesi on kaikkien luettavissa
        vai podetko sinä jonkinlaista dementiaa niin, että
        kirjoituksiasi pitäisi nostaa uudelleen esille ???

• HALLE-jatkoa

MIKSI IHMEESSÄ Paavali kirjoittaa:" Jos joku teistä LUULEE seisovansa, katsokoon ettei lankea".......
      -
      JOS LUULEE SEISOVANSA .
      -
      Ja täällä jotkut paasaa elävänsä niin etteivät edes osaa tehdä syntiä.............
      Sitten vielä semmoinen pikku juttu, että muistelen lukeneeni, ettei "liha eikä veri voi periä taivasten valtakuntaa".............Silti jotkut häärää siihen malliin, kuin olisivat lihoineen päivineen menossa ylösnousemukseen, koska ovat eläneet niin hengellisesti, ja lihansa nujertaneet.....................Taivaskelpoiseksi..........
      En ihan oikeasti halua pilkata, enkä haastaa riitaa, mutta jos edellä olleet väittämät , ja fiktiot pitävät paikkansa, minä en ole 25v. aikana ymmärtänyt Raamatustani yhtään mitään oikein................

• .ei.nimmaria.

HALLE-jatkoa, hyvä, että et "ihan oikeasti halua pilkata, etkä haastaa riitaa."

Sitä minäkään en ole koskaan tahtonut. Olen halunnut seisoa etsivän rinnalla, lain alla olevan rinnalla ja Jumalan Sanan kasvattaman laista irti päässeen rinnalla.

Turha luulla, että yksikään, joka todistaa täällä Jumalan VOIMASTA, tekee sitä tuntematta tuota VOIMAA.

Turhuuden turhuus on olla katellinen noille, jotka ovat päässet uudestisyntymisen kautta vapauteen, sillä sitä ennen he ovat kärsineet paljon. Monen ahdistuksen kautta tie vie Jumalan valtakuntaan.

Sitä minäkään en ole koskaan tahtonut. Olen halunnut seisoa etsivän rinnalla, lain alla olevan rinnalla ja Jumalan Sanan kasvattaman laista irti päässeen rinnalla.

Turha luulla, että yksikään, joka todistaa täällä Jumalan VOIMASTA, tekee sitä tuntematta tuota VOIMAA.

Turhuuden turhuus on olla katellinen noille, jotka ovat päässet uudestisyntymisen kautta vapauteen, sillä sitä ennen he ovat kärsineet paljon. Monen ahdistuksen kautta tie vie Jumalan valtakuntaan.

Olen sama mieltä sun kanssa Rakas Ei Nimmari...Oikein kiva ettei haluta pilkkaata !! Kun ei oikea Uskova siihen ryhdy. Mutta ehkäpä hän ei ole todella tajunnut mitään Raamatusta ?? Tiedän monet jotka ovat ilman Pyhä Hengen Kaste vielä ollensa lähes 30 uskossa..

• Kokemuksesi
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

ei-nimmaria ei tee sinusta mitenkään erikoista ja muita
        uskovia hurskaampaa. Kukaan ei liioin ole karehtinut
        sinun ja kumppaniesi synnittömyysoppia, vaan se on
        vastoin sitä, mitä Raamattu meistä ihmisistä sanoo ja
        sitä on sinullekin yritetty toistamiseen osoittaa ja ihan
        samoin sanoin sanon sinulle, kuin Semperkin, miten
        olet palstalla osoittanut vihastumistasi niitä uskovia
        kohtaan, jotka eivät usko sinun opettamaasi oppiin.

• Kokemuksesi kirjoitti:

ei-nimmaria ei tee sinusta mitenkään erikoista ja muita
        uskovia hurskaampaa. Kukaan ei liioin ole karehtinut
        sinun ja kumppaniesi synnittömyysoppia, vaan se on
        vastoin sitä, mitä Raamattu meistä ihmisistä sanoo ja
        sitä on sinullekin yritetty toistamiseen osoittaa ja ihan
        samoin sanoin sanon sinulle, kuin Semperkin, miten
        olet palstalla osoittanut vihastumistasi niitä uskovia
        kohtaan, jotka eivät usko sinun opettamaasi oppiin.

Sinäkin valehtelet niinkuin sun seuralaiset !! Semper&kump. seura tekee kaltaisexi..

Raamatussa sanotaan näin !!! Johannes kirjoitti näin eikä Rakas Ei Nimmari joka vaan on toistanut mitä Raamatussa sanotaan !! 1. Joh. 3:5

Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä

1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

• HALLE

Siis edelleen totean, että minua vastaan ei ole kävellyt synnitöntä ihmistä......
      Monesti puhujapöntön takaa on kuulunut lauseet:"Olemme syntisiä, mutta armahdettuja syntisiä".
      Näistä julistajista löytyy surullisen monia, jotka kuitenkin haluavat evätä osallisuuden Armoon tavalliselta tallaajalta, jonka naama ei satu miellyttämään.
      Mitä tosiaankin tulee "pilkkaamiseen", on olemassa tietyt Sanaan perustuvat
      rajat, joita en tahdo ylittää................
      Eräässä Konnakuoron laulussa lauletaan:" Olen väsynyt riitaan ja sotiin, tämän maailman melskeisiin"................
      Siksi minä, riitaan ja sotiin väsyneenä, koetan Paavalin ohjeen mukaan "elämään rauhassa kaikkien kanssa". Ei ole minun syyni, että on uskovia, joiden kanssa tuon ohjeen toteuttaminen ei onnistu, kuin kulkemalla eri polkuja.
      Fariseuksia, kirjanoppineita ja ulkokultaisia en enää vuosiin ole nähnyt tarpeelliseksi kumarrella tai veljenä kunnioittaa.
      Kaikenlaisia tekopyhiä sanoilla saivartelijoita riittää joka lähtöön esm. kuittaamassa ryysyläisen todistuksen uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajana, sanoin:"Niin kyllä sitä voi suullansa puhua mitä tahansa"....
      Kun Raamatun mukaan "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan", herää kysymys, miksi elämä seurakunnissa on yhtä puremista ja syömistä niin, että Galatan seurakuntalaiset oilivat oppipoikia sen rinnalla.....
      Heikkoja ihmisiä lyödään kuin vierasta sikaa, ja korvasta taluttaen opetetaan vääränlaiseen tekonöyristelyyn. Kun joku uraa luova kyynärpäätaktikko "vetää turpaan" huonompaa, tämän pitää vain kotona yksin itkien peilin edessä kysellä:"Mikä MINUSSA on vikana".
      Raamatussa on selkeä ohje, ja minusta se on jokaisen uskovan, paitsi oikeus, myöskin velvollisuus:"KOETELKAA KAIKKI JA PITÄKÄÄ SE MIKÄ ON HYVÄ".
      Kaiken koetteleminen tarkoittaa, KAIKKI. Myöskin ne liituraitapukuiset mersumiehet on lupa koetella. Se edellyttää omien aivojen käyttämistä, ja sitä varten Jumala on ne lahjaksi ihmiselle antanut.
      Jumalan Sana, ja Toinen Puolustaja, PYHÄ HENKI. Ainoat kaksi asiaa, joihin voi luottaa ja uskoa. Näihin tukeutuen on LUPA koetella KAIKKI....
      Sen sijaan, että hirveitten itsesyytösten painamana pelätään jopa sitä, että "etten minä nyt ajatuksissanikaan arvostelisi".
      Ei voi koetella arvostelematta. Ei Jeesus ole tarkoittanut seuraajiaan tahdottomiksi teuraiksi, joita jokin kultapossukerho vie kuin kuoriämpäriä...
      Saadakseen viettää luksuselämää mersuillaan ajellen, kun on köyhien leskien rovot saatu kolehtihaaviin lainaten jaetta:"sillä iloista antajaa Jumala rakastaa".....
      No, kohta on taas joku inttämässä vastaan........

• Jeesus ei turhaan

sanonut siitä, miten ei tule katsoa henkilöön..
        "jos kokoukseen tulee rikas..ja köyhä rääsyissä.."

Nämä tälläiset ovat ilmeisesti unohtaneet Jumalan armon
        ja luulevat omassa hyvyydessään olleen kutsuttuja..

• Niin Jumala on näyttämässä synnin ja vaatimaan puhtautta Raamatun muka niinkuin Ristin tarkoitus on meille annnettu avuxi jokaiselle !!

Kyllä halle sentään siitä sitten sun seurakunnassa on paljon jotka joutuvat itkeä peiliin edessä mixi mä olen tällainen syntinen vaikka olen armahdettu !! hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii on naurettava oppi...

• Jeesus ei turhaan kirjoitti:

sanonut siitä, miten ei tule katsoa henkilöön..
        "jos kokoukseen tulee rikas..ja köyhä rääsyissä.."

Nämä tälläiset ovat ilmeisesti unohtaneet Jumalan armon
        ja luulevat omassa hyvyydessään olleen kutsuttuja..

Voi halle sentään,, kyllä niin on käynyt vaan että Semper ja kump. on katsonut itseään eikä usko enää että on mahdollisuutta saada armon Voima Jumalalta pääsemään Vapaaxi synneistä !! Armahdettu Pyhä on ihana OLLa !!!!! : )

• savonarola kirjoitti:

Niin Jumala on näyttämässä synnin ja vaatimaan puhtautta Raamatun muka niinkuin Ristin tarkoitus on meille annnettu avuxi jokaiselle !!

Kyllä halle sentään siitä sitten sun seurakunnassa on paljon jotka joutuvat itkeä peiliin edessä mixi mä olen tällainen syntinen vaikka olen armahdettu !! hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii on naurettava oppi...

Korjaan !!!
        hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii onpa naurettava oppi teillä teidän seurakunnassa...

• .ei.nimmaria.

HALLE. Jeesus johdattaa ihmisen parannuksen lähteelle. Sana kirkastaa Pyhän Hengen voimalla synnin ja kuoleman ja jokainen Jeesuksen johdattama tulee näkemään laittomuuden olevan synti. Näin Jeesuksen johdattama alkaa tavotella laista irti pääsemistä, eli lain pitämistä. Vain lain pitäjät, joiden kohdalla rakkaus täyttää lain, ovat päässeet lain alta pois. Muut ovat lain alla ja moni kutsuttu on vasta kasvamassa laista vapaaksi.
        Sen jälkeen, kun ihminen on kasvanut rakkauteen, joka on uskon päämärä, hän on saavuttanut Jumalan Pojan lupaamaan vapauden.

Uskontie on kasvuntie.Jeesuksessa ei elä yhtäkään laitonta. Jeesuksen laki on RAKKAUDENLAKI, joka pitää pienimmänkin käskyn. Sillä missä on Jumala, siellä on VAPAUS.

• .ei.nimmaria.
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

HALLE. Jeesus johdattaa ihmisen parannuksen lähteelle. Sana kirkastaa Pyhän Hengen voimalla synnin ja kuoleman ja jokainen Jeesuksen johdattama tulee näkemään laittomuuden olevan synti. Näin Jeesuksen johdattama alkaa tavotella laista irti pääsemistä, eli lain pitämistä. Vain lain pitäjät, joiden kohdalla rakkaus täyttää lain, ovat päässeet lain alta pois. Muut ovat lain alla ja moni kutsuttu on vasta kasvamassa laista vapaaksi.
        Sen jälkeen, kun ihminen on kasvanut rakkauteen, joka on uskon päämärä, hän on saavuttanut Jumalan Pojan lupaamaan vapauden.

Uskontie on kasvuntie.Jeesuksessa ei elä yhtäkään laitonta. Jeesuksen laki on RAKKAUDENLAKI, joka pitää pienimmänkin käskyn. Sillä missä on Jumala, siellä on VAPAUS.

21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

1. Korinttolaiskirje 9
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

1. Korinttolaiskirje 9
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Amen !!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7880
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe