Misikähän

Totta!!!

minun uskoni ei vedä vertaa Paavalin uskolle:), (:.

Olen saanut nähdä omin silmin Herran Jeesuksen, olen saanut kaikki mahdolliset armolahjat, olen saanut kokea suuria ihmeitä ja tunnustekoja, eli olen saanut Jumalalta yhtä paljon kuin Paavalikin sai, mutta silti minä en ole valmis tulemaan kirotuksia veljieni sijasta, kuten Paavali oli.

Olemmeko me jäljessä tulevat, lopunajan uskovaiset suurista lahjoistamme huolimatta paljon alempana uskossa, kuin olivat alkuajan uskovaiset, he jotka elivät Herran Jumalan jälkimainigeissä silloin, kun Hän oli ollut täällä Ihmisen Pojan päivissä.

Onko olosuteet niin paljon muuttuneet, että meidän on mahdoton olla samanlaisia, kuin alkuajan uskovaiset olivat.

Moniko meidän aikamme uskovainen olisi valmis tulemaan kirotuksi veljiensä puolesta?

27

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sovitellen

Minä uskon, että tänä aikana jokainen tarvitsee sen sydämen uskon koknaisuudessaan, jonka on saanut.
      Tälle ajalle tarvitaan ennen kaikea Henkien erottamisen lahjaa. Jokainen, joka ei ole juurtunut Kristukseen on vaarassa eksyä.
      Kaikki sellaiset lahjat, jotka rakentavat seurakuntaa ovat välttämättömät. Rakkaus on se, joka on kaikista tärkein tällä ajalla rakkaus on kylmentynyt ja ihmiset ovat käyneet itsekeskeisiksi.
      En ole millän tavalla valmis sellaiseen, että minun tulisi kirotuksi jonkun toisen tähden. Usko siihen, että jokainen, joka tahtoo voi löytää totuuden parantua synneistään ja olla totuudessa Raamatun Sanan kautta.

Ramatun Sana on ollut pitkään maanpäällä siksi seuratkoon Kristuksen viitoittamaa tietä tekee työtä oman uskonsa puolesta ja on taiselussa alkeisvoimia vastaan.

• Totta!!!

on aivan henkilökohtainen, joten toisen puolesta ei voi tulla kirotuksi, vaikka haluaisikin ja toisen uskolla ei voi pelastua vaikka yrittäisikin. Oikeastaan on aika kummallista se, että ihmiset tavallaan liittoutuvat yhteen oppirakennelmien takia sen sijaan, että tulisivat yhteen seurakuntaan Jeesuksen takia. Yhdessä seurakunnassa kun on vain yksi Pää, Hän on Jumalan lähettämä eläväksi tekevä Sana Pyhän Hengen todistuksella. Taitaisivat kaikki tulla, jos tuntisivat seurakunnan Pään. Sen totuuden, että tuossa seurakunnassa vapautuu ja saa elämän ilon.
        He eivät voi tulla sinne jotka eivät alista itseään Jumalan Sanan alamaisuuteen ja he jäävät liian paljosta paitsi.

• Aamen.
        Totta!!! kirjoitti:

on aivan henkilökohtainen, joten toisen puolesta ei voi tulla kirotuksi, vaikka haluaisikin ja toisen uskolla ei voi pelastua vaikka yrittäisikin. Oikeastaan on aika kummallista se, että ihmiset tavallaan liittoutuvat yhteen oppirakennelmien takia sen sijaan, että tulisivat yhteen seurakuntaan Jeesuksen takia. Yhdessä seurakunnassa kun on vain yksi Pää, Hän on Jumalan lähettämä eläväksi tekevä Sana Pyhän Hengen todistuksella. Taitaisivat kaikki tulla, jos tuntisivat seurakunnan Pään. Sen totuuden, että tuossa seurakunnassa vapautuu ja saa elämän ilon.
        He eivät voi tulla sinne jotka eivät alista itseään Jumalan Sanan alamaisuuteen ja he jäävät liian paljosta paitsi.

Sanan alle alistamisessahan uskotaan vain Jeesusta. Eikö niin ole?

• hellari83

Siltä minustakin aika usein tuntuu.

Lisäksi en ole niinkuin uskovaisen tulisi olla, en janoa Pyhän Hengen armolahjoja, ja silti toisinaan Herra niitä minulle antaa.

Lisäksi minulta puuttuu rohkeus vastaanottaa armolahjoja sekä Jumalan antamaa/antamia palvelustehtäviä.

Onkohan tämä jokapäiväistä muidenkin uskovien keskuudessa?

• Totta!!!

sain hyvin runsaan kielilläpuhumisen armolahjan, niin otin epäilijöistä ja aloin epäillä lahjaani. Se pysähtyi puoleksi vuodeksi, mutta kiitos Jeesuksen, Hän vahvisti uskoni ja lahja palasi runsaana kielilläpuhumisen selittäjänlahja mukanaan.

Älä taivu minkään edessä epäuskoon, vaan jos Jumala tarjoaa sinulle lupauksensa mukaan armolahjoja, ota ne ilolla vastaan.

• Yksi Jumala.

Varmaan siksi, koska et tunne kirjoituksia. Paavali taas tunsi.

• Totta!!!

että en tunne Kirjoituksia. Tunnen, sillä siitä päivästä, kun Jumala kutsui minut uskomaan Poikaansa, eli Jumalan Sanaan, sain kovan Sanannälän ja se tulee tyydytetyksi syömällä Sanaa, nälän vievää leipää.

• kadotetuista sieluista ei ollut hänen omaa tuskaansa. Se ei ollut rakkautta jota hän
      itsestään puristi. Jeesus eli hänessä. Jeesus hänessä (Jeesuksen Henki) vaikutti tuota
      tuskaa. Paavalilla oli Kristuksen Henki ja mieli. Mitä Kristuksen Henki vaikutti Jeesuksessa?
      Se vei hänet ristille ihmiskunnan pelastukseksi.
      Paavali tiesi ettei hän voisi pelastaa heimolaisiaan antamalla itsensä kuolemaan.
      Pavali tiesi myös että hänen ei tarvinnutkaan kuolla ihmiskunnan puolesta. Jeesus Kristus
      oli jo kuollut ihmiskunnan puolesta.
      Paavali tiesi että Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus antaa siihen uskovalle ihmiselle
      pelastuksen. Paavali tiesi että ainoa keino pelastaa juutalaiset on julistaa heille
      evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen rististään. Sen Paavali teki niin
      kokosydämisesti kuin se on mahdollista. Tällä tavalla hän pelasti paljon ihmisiä kadotukselta.

• vielä että Pyhä Henki vei Paavalin julistamaan evankeliumia.
        Pyhä Henki vie vielä tänäkin päivänä uskovia julistamaan evankeliumia.
        Tämä koska se on ainoa keino ihmisten pelastamiseksi.
        luuk 24:46-49, Apt 1:1-8 ja Apt 2. luku

• Totta!!!
        jaikal kirjoitti:

vielä että Pyhä Henki vei Paavalin julistamaan evankeliumia.
        Pyhä Henki vie vielä tänäkin päivänä uskovia julistamaan evankeliumia.
        Tämä koska se on ainoa keino ihmisten pelastamiseksi.
        luuk 24:46-49, Apt 1:1-8 ja Apt 2. luku

johtaa meitäkin julistamaan evankeliumia ja pitämään sitä tarjolla. Paavali oli todella vahva julistuksessaan ja hän kykeni menemään ihmisenä ihmisen rinnalle. Paavali kertoi usein, miten Pyhä Henki toimi hänen kanssaan, lähettäen, tai estäen. Aivan varmasti me jokainen, jonka Jeesus on lähettänyt julistamaan saamme kokea sitä samaa voimaa.

• ml213.

Miksi minun uskoni ei vedä vertaa Paavalin uskolle:),
      --------

Vertaappa ihan vakavasti Paavalin opetusta omaasi.Näytä Paavalin opetuksesta/uskosta miten hän opettaisi persoonista tai miten Jeesus olisi Jumala.Siis opettaen.

• hyvällä katsota itsensä kehumista eikä muutakaan ulkokultaisuutta.

Missä näit Jeesuksen omin silmin?

• Totta!!!

ulkokultaiselta? Olen pahoillani, jos annan itsestäni niin huonon kuvan. Olen viiden vuoden aikana aina silloin tällöin kertonut elämäni tarinaa täälläkin ja sinäkin olet lukenut, jos muistat. Olen kertonut nähneeni Jeesuksen, olen kertonut saamistani armolahjoista, olen kertonut paranemisihmeistä, mutta enimmäkseen olen kertonut niistä opetuksista, joita olen saanut tänne välitettäväksi.

• EPÄILEVÄINEN !
        Totta!!! kirjoitti:

ulkokultaiselta? Olen pahoillani, jos annan itsestäni niin huonon kuvan. Olen viiden vuoden aikana aina silloin tällöin kertonut elämäni tarinaa täälläkin ja sinäkin olet lukenut, jos muistat. Olen kertonut nähneeni Jeesuksen, olen kertonut saamistani armolahjoista, olen kertonut paranemisihmeistä, mutta enimmäkseen olen kertonut niistä opetuksista, joita olen saanut tänne välitettäväksi.

Joku tarinassasi mättää. Mä en muista Raamatun kertovan kenestäkään henkilöstä, jolla olisi ollut kaikki armolahjat. Seurakunnan keskuudessa ne kyllä ilmeni, esim. Korintossa Paavalin todistuksen mukaan.

Paavali vetoaa kirjeissään voimakkaasti apostoliseen arvovaltaansa, koska hän oli nähnyt Jeesuksen ja osoittanut voimateoin ja ihmein olevansa Kristuksen apostoli.

Jos Jeesus on sulle ilmestynyt ja omistat voimatekojen lahjan, niin sut pitää lukea apostolien joukkoon. Tämä ei ole mahdotonta etteikö tällaisia lähettejä (apostoleja) vieläkin olisi, mutta sun kohdalla ei mun sydän yhdy sun todistuksees.

• Totta!!
        EPÄILEVÄINEN ! kirjoitti:

Joku tarinassasi mättää. Mä en muista Raamatun kertovan kenestäkään henkilöstä, jolla olisi ollut kaikki armolahjat. Seurakunnan keskuudessa ne kyllä ilmeni, esim. Korintossa Paavalin todistuksen mukaan.

Paavali vetoaa kirjeissään voimakkaasti apostoliseen arvovaltaansa, koska hän oli nähnyt Jeesuksen ja osoittanut voimateoin ja ihmein olevansa Kristuksen apostoli.

Jos Jeesus on sulle ilmestynyt ja omistat voimatekojen lahjan, niin sut pitää lukea apostolien joukkoon. Tämä ei ole mahdotonta etteikö tällaisia lähettejä (apostoleja) vieläkin olisi, mutta sun kohdalla ei mun sydän yhdy sun todistuksees.

En ole nähnyt Häntä itseni takia, vaan Jumalan seurakunnan takia. Olen saanut armolahjat ja olen kolmesti parannettu juuri silloin, kun kuolema oli ottamassa minua. Olen saanut myöskin profetian, eli tiedon paljon ennen kaiken tuon tapahtumista, että minä tulisin sairastumaan vakavasti, mutta sairaus ei olisi kuolemaksi, vaan JUMALAN POJAN NIMEN KIRKASTAMISEKSI. En osannut odottaa sairauksia, enkä varsinkaan kolmea kuoleman portilla käyttävää sairautta, mutta ne tulivat, käyttivät minut kuoleman portilla ja kaikista niistä Jumala paransi minut hetkessä.

• Todempi.

Minä olisin valmis tulemaan kirotukseni veljeni puolesta. Ja minä olen saanut vielä enemmän armolahjoja kuin sinä.

• Totta!!!

ole valmis tulemaan kirotuksia veljieni puolesta. Tuota asiaa kävin ajatuksissani näinä päivinä läpi, kun huomasin, että täällä on monta lähimmäistä, joille haluaisin Jeesuksen tuntemisen, mutta en voi antaa.

Toivoisin, että Jumala kouluttaisi mahdollisimman monen julistamaan ja antaisi kaikki mahdolliset armolahjat heidän käyttöönsä.

Sanon kuitenkin, että sellainen julistaja joutuu hyökkäyksien kohteeksi, häntä syytetään valehtelijaksi ja hän ei ole enää itsensä valjastama, vaan Pyhä Henki on vaikuttaja, eli lähettäjä, mutta silti täydellisessä vapaudessa.

Aikanaan, n. viisi vuotta sitten, kun tulin ensikertoja näille palstoille ja kerroin, miksi tulin ja mitä Jumala on minulle tehnyt, sain valtavat hyökkäykset ja puolustajia ei noussut rinnalleni muuta kuin yhden kerran eräällä toisella palstalla. Mutta sitä lähempänä Jeesus on ollut ja Hän yksin on vahvistanut uskoni ja antanut minulle ihanan seurakuntayhteyden, jossa muillakin toimii armolahjoja.

Eivät nämä Jumalan asiat ole leikinasioita, vaan ne ovat täyttä totta ja minä olen tullut kirkastamaan ELÄVÄÄ JUMALAA.

• merihukka
        Totta!!! kirjoitti:

ole valmis tulemaan kirotuksia veljieni puolesta. Tuota asiaa kävin ajatuksissani näinä päivinä läpi, kun huomasin, että täällä on monta lähimmäistä, joille haluaisin Jeesuksen tuntemisen, mutta en voi antaa.

Toivoisin, että Jumala kouluttaisi mahdollisimman monen julistamaan ja antaisi kaikki mahdolliset armolahjat heidän käyttöönsä.

Sanon kuitenkin, että sellainen julistaja joutuu hyökkäyksien kohteeksi, häntä syytetään valehtelijaksi ja hän ei ole enää itsensä valjastama, vaan Pyhä Henki on vaikuttaja, eli lähettäjä, mutta silti täydellisessä vapaudessa.

Aikanaan, n. viisi vuotta sitten, kun tulin ensikertoja näille palstoille ja kerroin, miksi tulin ja mitä Jumala on minulle tehnyt, sain valtavat hyökkäykset ja puolustajia ei noussut rinnalleni muuta kuin yhden kerran eräällä toisella palstalla. Mutta sitä lähempänä Jeesus on ollut ja Hän yksin on vahvistanut uskoni ja antanut minulle ihanan seurakuntayhteyden, jossa muillakin toimii armolahjoja.

Eivät nämä Jumalan asiat ole leikinasioita, vaan ne ovat täyttä totta ja minä olen tullut kirkastamaan ELÄVÄÄ JUMALAA.

jos sinulle ihmiset nauravat, uskovatkin. Teet itsestäsi taikuria, et tempuilla vaan itsekehulla.

Samanlaista uskoa ja uskovia ei voi enää tulla kuten oli pari vuosituhatta sitten. Silloin väestö oli ylipäänsä taikauskoon taipuvaista. Yhteiskunnan pohjalla oleville ei juuri muuta huvitusta ollut kuin kiertävien saarnaajien esittävät tarinatuokioolliset ohjelmatilaisuudet. Jos siitä vielä sai palkaksi leipäpalan, niin päivä oli pelastettu.

Yhdessä mielessä samuus toteutuu. Silloin tarjonta oli monipuolista. Itsekukin tarinaseppo halusi olla toistaan parempi ja saada nimeä. Nimekkäät pääsisvät tarinoimaan rikkaiden iltajuhliin ja sieltä saattoi saada sapuskan lisäksi jonkun kolikon.
        "Totta" nimimerkki kilpailee taikuuden osaamisessa jaikalin kanssa ja pyrkii tämän ohi. Jaikal ei vielä ole keskustellut Jeesuksen kanssa. Joku muu seurustelee muiden henkien kanssa.
        Toisaalta hokkuspokkustemppuja on vaikeampi tehdä kuin "silloin hyvinä aikoina". Heti ovat uskottomat vaatimassa mittareita ja tutkimuksia. Eikö olekin kiusallista?

Toisaalta nykyisin ei joukkomittainen hokkuspokkusten levittäminen onnistu, vaikka kuinka itseään netissä kehuisi. Lukijat pitävät oikeutetusti (muutamia lukuunottamatta) kehujaa "höhlänä".
        Nykyisin taikojen kertominen kadunkulmissa herättää lähinnä sääliä kanssaeläjissä. Sivistyksellinen tietoisuustaso on nykyään jo peruskoulun toisluokkalaisella korkeampi kuin silloisella matkasaarnaajalla. Harmittava juttu mutta minkä sille voi.

Nykyaikainen tietoisuus on harmittava siksikin, jos sattuu omistamaan uskonnollisten liikeyritysten osakkeita. Kurssiarvao on jakuvasti alenemaan päin ja tuotteiden menekki hiipuu.

• ylifariseus
        merihukka kirjoitti:

jos sinulle ihmiset nauravat, uskovatkin. Teet itsestäsi taikuria, et tempuilla vaan itsekehulla.

Samanlaista uskoa ja uskovia ei voi enää tulla kuten oli pari vuosituhatta sitten. Silloin väestö oli ylipäänsä taikauskoon taipuvaista. Yhteiskunnan pohjalla oleville ei juuri muuta huvitusta ollut kuin kiertävien saarnaajien esittävät tarinatuokioolliset ohjelmatilaisuudet. Jos siitä vielä sai palkaksi leipäpalan, niin päivä oli pelastettu.

Yhdessä mielessä samuus toteutuu. Silloin tarjonta oli monipuolista. Itsekukin tarinaseppo halusi olla toistaan parempi ja saada nimeä. Nimekkäät pääsisvät tarinoimaan rikkaiden iltajuhliin ja sieltä saattoi saada sapuskan lisäksi jonkun kolikon.
        "Totta" nimimerkki kilpailee taikuuden osaamisessa jaikalin kanssa ja pyrkii tämän ohi. Jaikal ei vielä ole keskustellut Jeesuksen kanssa. Joku muu seurustelee muiden henkien kanssa.
        Toisaalta hokkuspokkustemppuja on vaikeampi tehdä kuin "silloin hyvinä aikoina". Heti ovat uskottomat vaatimassa mittareita ja tutkimuksia. Eikö olekin kiusallista?

Toisaalta nykyisin ei joukkomittainen hokkuspokkusten levittäminen onnistu, vaikka kuinka itseään netissä kehuisi. Lukijat pitävät oikeutetusti (muutamia lukuunottamatta) kehujaa "höhlänä".
        Nykyisin taikojen kertominen kadunkulmissa herättää lähinnä sääliä kanssaeläjissä. Sivistyksellinen tietoisuustaso on nykyään jo peruskoulun toisluokkalaisella korkeampi kuin silloisella matkasaarnaajalla. Harmittava juttu mutta minkä sille voi.

Nykyaikainen tietoisuus on harmittava siksikin, jos sattuu omistamaan uskonnollisten liikeyritysten osakkeita. Kurssiarvao on jakuvasti alenemaan päin ja tuotteiden menekki hiipuu.

Kyllä Jeesuksen ajoissa on hyvin paljon yhtenäisyyttä nykyajan uskonnollisuuteen. Varsinkin evankeliumit kuvaavat hyvin uskonnollisia kiistoja, sitä miten jotkut ovat hyvin fariseuksia, miten ovat tietävinään kaikki kirjoituksista mutta silti heillä ei ole hengellistä elämää. Se myös kuvaa sitä mikä hengellinen jano kansalla kuitenkin on, miten he ovat valmiit kulkemaan Hengen vaikutusten perään ja muuttamaan sillä arkitodellisuuttaan.

Paavali eroaa meistä siinä että hän oli tultuaan uskoon kiihkofariseus. Hän tunsi kirjoitukset ja noudatti kaikkia mahdollisia uskonnollisia säädöksiä mitä silloin oli. Ja silti vainosi Jeesuksen seuraajia. Hän tuli niistä lähtökohdista uskoon. Meille hyvin harvalle käynyt niin.

• Totta!!!
        merihukka kirjoitti:

eivät kohtaa. Tuo minkä kirjoitit on sinulle totta. Kerron oman totuuteni. Olen ollut aina uskovainen, mutta saanut nuorena aikuisena kutsun ukomaan Jumalan Sanaan. Toisen kutsun saatuani otin kutsun vastaan ja siitä alkoi tapahtumat, joissa minulla ei ole ostuutta. En osaa tehdä yhtäkään taikatemppua, enkä hae nimelleni kunniaa, vaan haen kunniaa Jeesuksen, Jumalan Pojan nimelle.

Sinun totuus varmasti väittää, että en ole ihmeiden kautta saanut tulla parannetuksi, mutta se hoitohenkilöstö, lääkärit ja hoitajat, jotka ovat saaneet olla todistamassa tapahtuneet, ovat kertoneet tulleensa niin suureen hämmästykseen, että ovat aikoneet laittaa tapahtumista tiedelehteenkin (en seurannut tiedelehtiä, enkä tiedä laittoivatko, mutta luvan kysyivät minulta laittaa.) ja ovat sanoneet, että vain suurempi voima sai tuon aikaiseksi. Siis kolmesti ovat hoitajat ja lääkärit, eivät samat ihmiset, vaan eri ihmiset, joutuneet suureen hämmästykseen ja tunnustaneet, että vain suurempi voima voi tuollaista tehdä.

Armolahjat ovat Pyhän Hengen vaikuttamia, eivät minun vaikuttamiani. Olen aivan tavallinen ihminen, teen työtä ja rakastan ja minulla on seurakuntayhteys, johon Jumala on kutsunut monista eri uskonsuunnista lapsiaan ja seurakunnassa toimii armolahjat.

Koska en hae itselleni kunniaa, niin en ota itselleni häpäisyäkään:)!

• Totta!!!
        ylifariseus kirjoitti:

Kyllä Jeesuksen ajoissa on hyvin paljon yhtenäisyyttä nykyajan uskonnollisuuteen. Varsinkin evankeliumit kuvaavat hyvin uskonnollisia kiistoja, sitä miten jotkut ovat hyvin fariseuksia, miten ovat tietävinään kaikki kirjoituksista mutta silti heillä ei ole hengellistä elämää. Se myös kuvaa sitä mikä hengellinen jano kansalla kuitenkin on, miten he ovat valmiit kulkemaan Hengen vaikutusten perään ja muuttamaan sillä arkitodellisuuttaan.

Paavali eroaa meistä siinä että hän oli tultuaan uskoon kiihkofariseus. Hän tunsi kirjoitukset ja noudatti kaikkia mahdollisia uskonnollisia säädöksiä mitä silloin oli. Ja silti vainosi Jeesuksen seuraajia. Hän tuli niistä lähtökohdista uskoon. Meille hyvin harvalle käynyt niin.

uskossa tullessaan uskoon. Hän oli vanhanliiton uskossa, mutta sai kutsun tulla uskomaan Jumalan Poikaan, uuden liiton uskoon.

Minä en ole koskaan mennyt ihmeiden perässä, vaan NE OVAT TULLEET MINULLE.

• ml213.
        Totta!!! kirjoitti:

eivät kohtaa. Tuo minkä kirjoitit on sinulle totta. Kerron oman totuuteni. Olen ollut aina uskovainen, mutta saanut nuorena aikuisena kutsun ukomaan Jumalan Sanaan. Toisen kutsun saatuani otin kutsun vastaan ja siitä alkoi tapahtumat, joissa minulla ei ole ostuutta. En osaa tehdä yhtäkään taikatemppua, enkä hae nimelleni kunniaa, vaan haen kunniaa Jeesuksen, Jumalan Pojan nimelle.

Sinun totuus varmasti väittää, että en ole ihmeiden kautta saanut tulla parannetuksi, mutta se hoitohenkilöstö, lääkärit ja hoitajat, jotka ovat saaneet olla todistamassa tapahtuneet, ovat kertoneet tulleensa niin suureen hämmästykseen, että ovat aikoneet laittaa tapahtumista tiedelehteenkin (en seurannut tiedelehtiä, enkä tiedä laittoivatko, mutta luvan kysyivät minulta laittaa.) ja ovat sanoneet, että vain suurempi voima sai tuon aikaiseksi. Siis kolmesti ovat hoitajat ja lääkärit, eivät samat ihmiset, vaan eri ihmiset, joutuneet suureen hämmästykseen ja tunnustaneet, että vain suurempi voima voi tuollaista tehdä.

Armolahjat ovat Pyhän Hengen vaikuttamia, eivät minun vaikuttamiani. Olen aivan tavallinen ihminen, teen työtä ja rakastan ja minulla on seurakuntayhteys, johon Jumala on kutsunut monista eri uskonsuunnista lapsiaan ja seurakunnassa toimii armolahjat.

Mutta ymmärtänet, ettei parantuminen ole sama käsite kuin omistaisi parantamisen armolahjan tai jos Jumala puhuu ihmiselle Pyhän Hengen ohjaamana tuleevasta asiasta, niin ei tämä ilmennä profetoimisen armolahjaa. Jumala vain ohjaaihmistä toteuttamaan tahtonsa.

Mutta, parasta tässä sinun tapauksessasi on kun olet parantunut jostain sairaudesta.Sairastaminen on aina ikävä asia.

• Totta!!!
        ml213. kirjoitti:

Mutta ymmärtänet, ettei parantuminen ole sama käsite kuin omistaisi parantamisen armolahjan tai jos Jumala puhuu ihmiselle Pyhän Hengen ohjaamana tuleevasta asiasta, niin ei tämä ilmennä profetoimisen armolahjaa. Jumala vain ohjaaihmistä toteuttamaan tahtonsa.

Mutta, parasta tässä sinun tapauksessasi on kun olet parantunut jostain sairaudesta.Sairastaminen on aina ikävä asia.

mistään mitään ennen kuin Jeesus, Jumalan ainoa Poika tuli ja opetti minulle ymmärryksen.

Paranemisihmeet ovat olleet niin ihmeellisiä, että itsekkään en osaa kuin hämmästellä niitä. Esim. yöllä vietiin teho-osastolle ja perheelleni ilmoitettiin, että en voi enää toipua ja käskettiin varautua kuolemaani. Aamulla seitsemältä heräsin siihen, että hoitajat tutkivat tehohoito mittareita ja kuiskuttelivat hämmästyneinä. Huomasin olevani terve ja kysyin heiltä, että olenko parantunut. Hoitajat sanoivat, että kaikki mittarit ovat yhtäkkiä alkaneet näyttämään normaaleja tuloksia. Otin puhelimen ja soitin kotiin.

Minulla ei ole mitään osuutta tuohon parantumisihmeeseen, vaan sen teki Jumala.

• ml213.
        Totta!!! kirjoitti:

mistään mitään ennen kuin Jeesus, Jumalan ainoa Poika tuli ja opetti minulle ymmärryksen.

Paranemisihmeet ovat olleet niin ihmeellisiä, että itsekkään en osaa kuin hämmästellä niitä. Esim. yöllä vietiin teho-osastolle ja perheelleni ilmoitettiin, että en voi enää toipua ja käskettiin varautua kuolemaani. Aamulla seitsemältä heräsin siihen, että hoitajat tutkivat tehohoito mittareita ja kuiskuttelivat hämmästyneinä. Huomasin olevani terve ja kysyin heiltä, että olenko parantunut. Hoitajat sanoivat, että kaikki mittarit ovat yhtäkkiä alkaneet näyttämään normaaleja tuloksia. Otin puhelimen ja soitin kotiin.

Minulla ei ole mitään osuutta tuohon parantumisihmeeseen, vaan sen teki Jumala.

Armolahjat ovat Pyhän Hengen vaikuttamia, eivät minun vaikuttamiani.
        -------
        no, taisin ymmärtää sinua väärin tuon kopioimani kohdan perusteella. Ymmärsin, että sinulla on se parantamisen armolahja.

Niin, minun on helppo uskoa parantumisiin,, koska olen elänyt sen itsekin todeksi.Mutta, valitettavasti tälle "parantumis" rintamalle liityy erikoisen laajasti ns toiveajattelua ja jopa selvää valheellisuutta.

Itse ymmärrän ja uskon Jumalan käden toiminnaksi senkin kun ihminen ohjautuu sairaudessaan jonkun lääkärin pakeille, joka oivaltaa Jumalan johdatuksessa sairauden aktivoijan/syyn. Tai , jos pohditaan ihmisen psyykettä ja psyykkeen vaikutusta, niin Jumala voi johdattaa ihmisen psykiatriseen hoitoon, jossa psykiatri oivaltaa/näkee potilaan onghelman ja ohjaa häntä tiedostamaan missä asiassa kasvaa. Esim. kasvaa pois katkeruudesta tai itsekkyydestä, joka vaikeuttaa hänen mielensä/mielikuvat.
        Monasti parantuminen,- joka voi olla jopa ihme, nin voi olla pitkäkestoista.

Jeesus voi parantaa ihmisen/ihmistä pitkäkestoisesti hoitaen,- koska valitettavasti ihmisen mieleen liittyvät ongelmat ovat vaikeasti poistettavissa,- koska koko eheytyminen on kasvamista.

• Totta!!!
        ml213. kirjoitti:

Armolahjat ovat Pyhän Hengen vaikuttamia, eivät minun vaikuttamiani.
        -------
        no, taisin ymmärtää sinua väärin tuon kopioimani kohdan perusteella. Ymmärsin, että sinulla on se parantamisen armolahja.

Niin, minun on helppo uskoa parantumisiin,, koska olen elänyt sen itsekin todeksi.Mutta, valitettavasti tälle "parantumis" rintamalle liityy erikoisen laajasti ns toiveajattelua ja jopa selvää valheellisuutta.

Itse ymmärrän ja uskon Jumalan käden toiminnaksi senkin kun ihminen ohjautuu sairaudessaan jonkun lääkärin pakeille, joka oivaltaa Jumalan johdatuksessa sairauden aktivoijan/syyn. Tai , jos pohditaan ihmisen psyykettä ja psyykkeen vaikutusta, niin Jumala voi johdattaa ihmisen psykiatriseen hoitoon, jossa psykiatri oivaltaa/näkee potilaan onghelman ja ohjaa häntä tiedostamaan missä asiassa kasvaa. Esim. kasvaa pois katkeruudesta tai itsekkyydestä, joka vaikeuttaa hänen mielensä/mielikuvat.
        Monasti parantuminen,- joka voi olla jopa ihme, nin voi olla pitkäkestoista.

Jeesus voi parantaa ihmisen/ihmistä pitkäkestoisesti hoitaen,- koska valitettavasti ihmisen mieleen liittyvät ongelmat ovat vaikeasti poistettavissa,- koska koko eheytyminen on kasvamista.

parantanut minut aina suoraan, ei kenenkään armolahjan kautta, mutta on antanut minulle parantamisen armolahjan, joka koskee varsinkin tuota mainitsemaasi sielun, eli psyyken aluetta.
        Aina en ole tiennyt olevani Jumalan käytössä parantajanlahjoineni ennen, kuin minulle on tultu jäljestäpäin kertomaan. Minulle on kerrottu, että olen alkanut puhumaan sellaisesta asiasta, jonka takia ihminen oli suunnitelemassa itsemurhaa ja tämä ihminen oli vapautunut täysin itsemurha halusta ja saanut elämän toivon takaisin. Hän itse kertoi. Minulle on lukemattomia kertoja sanottu, että "tiedätkö sinä, että sinä pelastit minut syvästä masennuksesta silloin, kun....", eli en todella ole itse edes tiennyt olevani Jumalan käytössä heidän kohdallaan.
        Toisinaan olen saanut sen nähdä itsekkin, eli olen saanut käyttää armolahjaa ja nähdä ihmeitä.

Olen niin tavallinen ihminen, kuin ihminen voi olla. Sanonkin, että olen yksi ehkä kaikista tiukimmin jalat maassa seisovista, eli minussa ei ole mitään, jolla itseäni hengellistän.

Ihmisillä on aivan väärät käsitykset armolahjoista ja niiden armoitetuista käyttäjistä.

Minäkin uskon sen, että Jumala parantaa usein hiljalleen Jumalan Sanan puhdistuksen ja uudelleen antamisen kautta. Vaikka itse olen saanut yhtäkkiset paranamiset ja heti ensimmäisestä paranemisihmeestä, joka tapahtui yli 20 vuotta sitten täydellisen vapauden, niin tiedän, että kaikkien kohdalla tie ei ole samanlainen.

Jumalan Sana, joka on kansalleen Jumala Pyhän Hengen todistuksella ja voimavaikutuksella, tekee kansastaan terveen. Sanan ollessa kansalle Jumala, kansa kuulee Sanan, eli Hyvän Paimenen kaikki opetukset ja tulee terveeksi. Elämän Sanan on elämää kohti vievä.

• Totta!!!
        Totta!!! kirjoitti:

Olen niin monesti kertonut tuosta Jumalan kutsusta, että varmasti joku kohta sanoo, että sinähän olet kertonut saaneesi lapsena jo ensimmäisen kutsun ja nyt kerrot saaneesi sen nuorena aikuisena. Totta on se, että sain lapsena ensimmäisen kutsun tulla uskomaan Jeesukseen, sen sijaan, että uskoin Taivaan Isään, mutta menin piiloon sitä kutsua ja se lakkasi. Menin siis oven taakse piiloon:) sitä voimakasta kutsua ja se lakkasi. Kului kymmenen vuotta ja sain toisen kutsun ja silloin olin valmis ottamaan sen heti vastaan.

• Nimimerkki Totta!!! eli nykyinen Nm. "ei-nimmari" on saanut KAIKKI armolahjat.

Mitä mieltä ovat palstalla keskustelevat tuosta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      65
      2181
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1813
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1420
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1404
    5. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1054
    6. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1007
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      93
      973
    8. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      139
      911
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      882
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      73
      862
    Aihe