Nostan vielä omaksi keskusteluksi (kirjoitin eka tän tuohon maksuturva ketjuun)
ELI
Onko muilla verkkokauppiailla ollut ongelmia Checkoutin kanssa?
Omassa verkkokaupassa on alkanut olla PALJON ongelmia Checkoutin maksujen suhteen. Checkoutin asiakaspalvelu on välillä mahdotonta saada kiinni eivätkä vastaa sähköposteihin. Kesken jääneitä maksutapahtumia on todella runsaasti, asiakkaat reklamoivat ettei maksaminen onnistu ja nyt sitten Checkout meni vielä poistamaan extranetistään ominaisuuden, josta näki nämä keskeytyneet maksut. Lisäksi yhtäkkiä ilmoittivat extranetissään seuraavaa:
"Luottokorttitilityksiin viivettä
Muutokset Luottokunnan järjestelmässä aiheuttavat toistaiseksi 6pv viiveen luottokorttimaksujen tilityksiin. Käymme neuvotteluja asian korjaamiseksi."
Tiedustelin asian todenperäisyyttä Luottokunnalta ja he eivät kuulemma ole tehneet vuosiin muutoksia etämyynnin tilityksiin…
Itse olen nyt vaihtamassa maksupalvelun tarjoajaa, on luottamus mennyt täysin Checkoutiin.
Checkout maksupalvelu
52
4251
Vastaukset
- kölkölkö
Ei ole ollut ongelmia, kun en ole kyseistä palvelua käyttänyt. Verkkomaksut ollut käytössä vuosia ja ei mitään ongelmia. Ei tietenkään halvin palvelu, mutta harvoin halpa ja hyvä mahtuu samaan pakettiin.
- Kallishan se on
>>Verkkomaksut ollut käytössä vuosia ja ei mitään ongelmia. Ei tietenkään halvin palvelu, mutta harvoin halpa ja hyvä mahtuu samaan pakettiin. >>
Verkkomaksut on tosiaan lähes tuplahintainen Checkoutiin verrattuna. Kaveri vaihtoi tämän hinnan vuoksi parisen vuotta sitten Checkoutiin. Ei ole puheissa ottanut lainkaan esille että ei toimisi tai olisi ongelmia.
Toki sitä en tiedä enkä väitä että kaikki aina toimii, kun edellä joku päinvastaistakin sanoi kokeneensa.- koomailpo
Mulla on ollu pari vuotta checkout, enkä ole muita kokeillut.
Valitsin sen siksi, koska niillä on provikkakatto per kk. Lue: halvin.
Pari kertaa ne on jättänyt tilittämättä fyrkat, mutta muita ongelmia ei ole ollut.
Niin, ja on ne hillot sitten tullut, kun määkäsi asiasta. - koomailpo
koomailpo kirjoitti:
Mulla on ollu pari vuotta checkout, enkä ole muita kokeillut.
Valitsin sen siksi, koska niillä on provikkakatto per kk. Lue: halvin.
Pari kertaa ne on jättänyt tilittämättä fyrkat, mutta muita ongelmia ei ole ollut.
Niin, ja on ne hillot sitten tullut, kun määkäsi asiasta.Pikku lisäys uudesta havainnosta:
Jos samaan tilitykseen osuu kaksi (tai useampi) saman suuruista summaa, ei niitä erotella checkoutin maksutilityksessä esimerkiksi verkkokaupan luomalla viitteellä.
Tämä haittaa avoimien myyntien cloussaamista, kun ei tiedä kenen maksu perille tuli.
- Kadsga
Jos myyntiä vaan on tarpeeksi, niin eikös Verkkomaksut tule halvemmaksi? Verkkomaksut veloittaa 59€ alv ja Checkout vetää provikoita 100€ asti kuukaudessa.
- Hintavertailua
>>Verkkomaksut veloittaa 59€ alv ja Checkout vetää provikoita 100€ asti kuukaudessa. >>
Ainakin hinnastojensa perusteella molemmat näyttävät vetävän niitä provikoita ihan samanlaisen kaavan mukaan.
http://checkout.fi/home/yritysasiakkaat/hinnasto.html
-Pankkipaketti 25 e/kk
-Laaja paketti 45 e/kk
-Transaktiomaksu molemmissa paketeissa sama: Pankkikortit ja luottokortit 0,35 e/tapahtuma
-Provisio: Luottokorttimyynnissä 2 % kaupan summasta
"Emme peri kuukausimaksua sellaisilta kuukausilta, jolloin myyntiä ei kerry kuukausimaksun vertaa."
http://www.verkkomaksut.fi/palvelut/palveluhinnasto/
-Hinta 59 e/kk
-Transaktiomaksu: Pankkikortit ja luottokortit 0,35 e/tapahtuma
-Provisio: Luottokorttimyynnissä 2 % kaupan summasta
Näiden hintojen perusteella en keksi mistä Chekoutille tulisi tuo mainitsemasi 100€ "lisäprovikka" kuukausittain. - Kadsga
Mycashflow verkkokaupan kautta Checkout ei peri kiinteää kuukausimaksua,vaan ottaa toteutuneista myynneistä 3% provikkaa niin että maksukatto on 100E. Ja sen lisäksi tietysti nuo transaktiomaksut.
Eli Checkoutilla on ilmeisesti erilaisia soppareita. - t-----------
Itse laitoin joulukuussa kaksi kysymystä Checkoutin asiakaspalveluun. Odotan vastauksia vieläkin.
- foerr
Jep, samansuuntaisia kokemuksia täällakin. Kun ongelmia tulee, Checkout "häviää maanalle".
- y.rittäjä
Joo, näin on, jos ongelmia niin ketään ei kyllä saa helposti langanpäähän.
Mikä verrkkokauppaohjelma aloittaneella on. Mulla on netshop ja siellä on kyllä mielestäni liikaa noita maksukatkoksia.. johtuukohan kauppaohjelmasta??? - Tympääntynyt!
Aloittajalla on Mycashflow. Asiasta olen keskustellut myös Mycashflown teknisen tuen kanssa ja ongelmat tosiaan ilmenee aina noilla Checkoutin maksusivuilla (tällä ei ole tekemistä verkkokauppaohjelmiston kanssa).
Ärsyttää suunnattomasti sekin ettei Checkout ota mitään vastuuta eikä sieltä saa edes kunnollista selitystä asialle.
Vaihdoin nyt tosiaan Suomen Verkkomaksuihin ja alku ainakin näyttää lupaavalta. Tulen kertomaan kunhan saan enemmän dataa ja käyttökokemusta verkkomaksuista. Checkoutin kanssa keskeytysprosentti on ollut huikea ja optimisena odotan josko tilanne nyt tästä paranisi :) - kabjopfkmx '
Hmm. kun tarkistaa Checkoutin yritystietoja käy ilmi et ne on ollu pari kuukautta poissa ennakonperintärekisteristä... ei anna kovin luotettavaa kuvaa. Ja tästä tuli mieleen ihan yleisesti mitä jos maksupalveluyritys muuten kaatuisi? Jääkö rahat silloin saamatta vai onko joku "takuu" tms. että omansa saa pois?
ja toinen juttu Checkoutista, ne ei oo työnantajarekisterissä, eli hoitaako omistaja vain tätä bisnestä yksin vai miten? - Rekisterit ja muut
>>Hmm. kun tarkistaa Checkoutin yritystietoja käy ilmi et ne on ollu pari kuukautta poissa ennakonperintärekisteristä... >>
Mistä kautta tuollaisen näet? Mielestäni YTJ-rekisteri näyttää asioiden olevan kunnossa ainakin EPR-rekisterissä olemisen osalta.
Jotakin yrityksen nimen tms. vaihdokseen tuolla tosiaan näyttää tapahtuneen v. 2010. Silloin ovat olleet ainakin jonkin aikaa poissa EPR-rekisteristä. Mutta en tuon jälkeen, eikä tällä hetkelläkään, näe mitään EPR-rekisteriin liittyvää häikkää olevan.
>>ja toinen juttu Checkoutista, ne ei oo työnantajarekisterissä, eli hoitaako omistaja vain tätä bisnestä yksin vai miten?>>
EPR-rekisteri ei ole *työnantajarekisteri* vaan ennakonperintärekisteri. EPR:stä poissa oleminen ei estä omien palkollisten pitämistä, niitä voisi tietyin ehdoin pitää kyllä edelleenkin. Alihankintatöiden tilaamista toisilta firmoilta se ei myöskään estä.
Sen sijaan jos sellainen firma joka ei ole EPR-rekisterissä aikoisi itse tehdä tuntitöitä toiselle firmalle, niin silloin tuo EPR-puute haittaa. - epr
Chekoutin palveluhan on alv vapaata, joten ei tarvitse olla EPR:ssä.
- Täydentää asiaa
> Chekoutin palveluhan on alv vapaata, joten ei tarvitse olla EPR:ssä.
Tämä oli parhaita havaintoja ja vinkkejä tähän mennessä. - åojbnåjo
Kyllä työnantajarekisteri on ihan eri asia kuin ennakonperintärekisteri. Jos ei ole työnantajarekisterissä voi pitää ainoastaan oman yrityksen kautta toimivia alihankkijoita, ei palkollisia.
Ja alv-rekisteri on eri asia kuin ennakonperintärekisteri. - Kaikki virheluulot
>>Jos ei ole työnantajarekisterissä voi pitää ainoastaan oman yrityksen kautta toimivia alihankkijoita, ei palkollisia. >>
Siis ihan kaikki mahdolliset virheelliset länkytykset näköjään tämänkin keskustelun ohessa esitetään ja käydään taas läpi.
Vaikka useimmat asiat ovat todella nopeasti ja vaivattomasti tarkistettavissa nokan edessä olevan käkättimen avulla.
""Työnantajarekisteri
Verohallinnon ylläpitämä julkinen rekisteri säännöllisesti palkkoja maksavista työnantajista.
Työnantajan on ilmoittauduttava työnantajarekisteriin, kun se aloittaa säännöllisen palkanmaksun ja sen palveluksessa on kalenterivuoden aikana joko vähintään kaksi vakituista palkansaajaa tai vähintään kuusi tilapäistä palkansaajaa. Kaikkien työnantajien on annettava kausiveroilmoitus ja vuosi-ilmoitus maksamistaan palkoista.""
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Sanasto/Tyonantajarekisteri(13797)
Siis YHDEN säännöllisen ulkopuolisen palkkalaisen voi pitää ilman Työnantajarekisterissä olemistakin. Lisäksi voi pitää lyhyissä pätkäluonteisissa töissä pitää vaikka 5:ttä palkansaajaa, koska palkanmaksu näille ei silloin ole "säännöllistä". - lafasouhcn
Taitaa tämäkin keskustelu eksyä sivuraiteelle...
Mutta siis Checkoutin kanssa, silloin kun asiat toimii, ihan ok palvelu ja silloinkun joku menee pieleen, ei mikään toimi. - Elliinnaaaa
"ja nyt sitten Checkout meni vielä poistamaan extranetistään ominaisuuden, josta näki nämä keskeytyneet maksut".
Ei pidä paikkaansa. Pistä ruksi kohtaan "maksamattomat laskut", niin löytyy keskeytyneet maksut.
Mulla Checkout on toiminut hyvin.- Pihla==
Jep, nyt toimii, muttei noita keskeytyneitä maksuja saanut tuolla haulla alkuviikosta ollenkaan näkyviin, varmaan ollut työnalla tuolloin tämä muutos. Alkuviikosta näkyi ainoastaan onnistuneet maksut.
- varoitus!!
Checkout ei ota mitään vastuuta kuluttajan menettämistä rahoista, kun myyjä ei toimitakaan tuotetta, toisin kuin esim. Verkkomaksut. Joten kuluttajana en enää valitettavasti koskaan tule ostamaan verkkokaupasta, jolla on Checkout-palvelu.
- Missä linkki?
>> Checkout ei ota mitään vastuuta kuluttajan menettämistä rahoista, kun myyjä ei toimitakaan tuotetta, toisin kuin esim. Verkkomaksut.>>
Mikäli Verkkomaksuilla tosiaan on tuollainen yleinen takuu olemassa, niin aika hiljaa ne siitä ovat olleet.
Verkkomaksujen sivustoilta en nytkään löydä mitään ohjeistusta tällaisesta asiasta. http://www.verkkomaksut.fi/palvelut/
Jos kyseessä on Visa, Mastercard jne. luottokorteilla maksamisesta, niin niiden osaltahan kyseinen tavaratakuu tietämäni mukaan pätee kaikissa kaupoissa, kaikkialla.
Mikäli ei ole saanut verkkokaupassa tilaamaansa ja maksamaansa tavaraa, niin kun VISA-lasku tulee, niin sen voi riitauttaa ko. maksun osalta. Sanoo ettei ole saanut maksamaansa tuotetta. - kjlkjlk
"Mikäli Verkkomaksuilla tosiaan on tuollainen yleinen takuu olemassa, niin aika hiljaa ne siitä ovat olleet.
Verkkomaksujen sivustoilta en nytkään löydä mitään ohjeistusta tällaisesta asiasta."
Kyllä löytyy edelleen: http://www.verkkomaksut.fi/palvelut/maksupalvelu/turvallisuus/
Löytyy nyt EPR, mutta vain 31.8,2012 saakka, eli jotain häikkää verottajan kanssa. Yleensä yleinen tarkastuspäivä on 1.3.
Toisin ihmetyttää, ettei ole ALV rekisterissä, koska mielestäni kk-maksut on verollinen palvelu. Tai sitten ei ole alv-rajaan saakka myyntiä, joten aika nappikauppaa.
Itse en ainakaan uskaltaisi firmalle rahaliikennettäni antaa. - Jemmat ja palvelut
> Kyllä löytyy edelleen: http://www.verkkomaksut.fi/palvelut/maksupalvelu/turvallisuus
Näyttäisi tuolla Verkkomaksujen sivulla tosiaan olevan tällainen lupaus:
"Vastaamme kotimaisten verkkokauppojen osalta siitä, että kuluttaja saa aina joko tilaamansa tuotteen, tai ongelmatilanteissa rahansa takaisin. "
Onkohan tässä kyse samasta vai eri palvelusta, kuin Verkkomaksujen markkinoimassa "Jemma" palvelussa? Sen Jemman kautta menetellen rahoja luvataan myöskin takaisin? http://www.verkkomaksut.fi/yritys/media/tiedotteet/91
Mutta mistä mahtaisi löytyä kuluttajille tehty ohjeistus, kuinka tällaisissa Verkkomaksujen kautta tapauksissa rahan palautuksissa pitäisi menetellä?
-Mitä papereita pitää täyttää ja lähettää Verkkomaksuille, että rahat tulee takaisin?
-Mitenkä pitkään kuluttajan pitää tavaroitansa odotella?
-Jos tilattu ja maksettu tavara on luvattu esim. 2 viikossa, mutta vielä 4 viikonkaan päästä tavaraa ei tule, niin voiko kuluttaja kääntyä Verkkomaksut Oy:n puoleen, ja vaatia heiltä rahasumman palauttamista?
Tällainen Suomen Verkkomaksujen tarjoaman lisäturvan luulisi olevan kaikille verkkokauppiaille ilmeinen kilpailuetu. Että kauppiaat mielellään laittavat Verkkomaksuja koskevaan selostukseensa selitetekstin, että Verkkomaksut Oy korvaa toimittamattomat ja puutteelliset lähetykset.
Katsoin 5-6 eri Verkkomaksuja käyttävän verkkokaupan sivut lävitse. Niistä AINOAKAAN ei mainitse halaistua sanaakaan tästä etuisuudesta.
* _*_ *
>Toisin ihmetyttää, ettei ole ALV rekisterissä, koska mielestäni kk-maksut on
>verollinen palvelu. Tai sitten ei ole alv-rajaan saakka myyntiä, joten aika
> nappikauppaa.
Tuollahan Checkoutin sivulla nimenomaan sanotaan että heidän palvelunsa on alv-vapaata palvelua "Palvelumme on arvonlisäverosta vapaa palvelu."
http://checkout.fi/home/yritysasiakkaat/hinnasto.html
Siinä mielessä Checkoutia rinnastettaisiin tässä pankkeihin, jotka niinikään ovat alv-verovapaita laitoksia.
>Löytyy nyt EPR, mutta vain 31.8,2012 saakka, eli jotain häikkää verottajan
>kanssa. Yleensä yleinen tarkastuspäivä on 1.3.
Saattaa olla että tuolla firmalla on jotakin vaikeuksia tai epäselvyyksiä. Tai sitten kaikki on selvitetty eikä mitään epäselvyyksiä ole.
Verkkokauppaa pitävän vaimon intressissä on vain että Verkkomaksut Oy:n ohella joku toinenkin toimija säilyy Suomen markkinoilla, verkkokauppojen maksupalveluiden tarjoajana.
Sellainen kilpailutilanne ylläpitää tervettä tarjoajien välistä hintakilpailua.
Missään muussa mielessä en halua Checkoutia tässä puolustella. Jos tuo kyseinen firma kaatuisi alta pois, niin toivottavaa olisi että tilalle nousisi joku toinen, hintakilpailua tuomaan.
Mutta nousisiko sellaista moniin vuosiin Suomen pikkuisille markkinoille mistään päin? - löklklöklkö
"Tuollahan Checkoutin sivulla nimenomaan sanotaan että heidän palvelunsa on alv-vapaata palvelua "Palvelumme on arvonlisäverosta vapaa palvelu."
http://checkout.fi/home/yritysasiakkaat/hinnasto.html
Siinä mielessä Checkoutia rinnastettaisiin tässä pankkeihin, jotka niinikään ovat alv-verovapaita laitoksia."
Verkkomaksuilla oli myös toi kk-maksu alussa alviton, mutta sitten alkoivat laskuttaa sen alvillisena, koska se on kuulemma rajatapaus ja haluavat sen varman päälle. Yrityksellehän se on se ja sama, onko alvillinen vai ei, läpikulkuerähän se alv on.
Itselläni on ollut Verkkomaksut miltei heidän alusta lähtien, eikä ole ollut mitään häikkää tilityksissä tai yhteyden saannissa. Kaitpa se aspan tavoitettavuus on henkilökunnan määrästä kiinni. - höhhlh
Arvonlisävero (ALV) ja ennakonperintärekisteri on kaksi ihan eri asiaa!
- ajvnspdoj
Täällä tuskailee myös verkkokauppias tuon Checkoutin palvelun (tai siis sen puutteen) kanssa. Vaihdettava kai tuo maksupalveluntarjoaja on, en enää uskalla ottaa riskiä jos maksut ei onnistukkaan. LUOTETTAVA maksunvälittäjä on ensiarvoisen tärkeä ja mielelläni vaikka maksan vähän enemmän että voin nukkua yöni rauhassa.
- Erilaisia huijauksia
Millaista vikaa tarkalleen sinulla on ollut Checkoutin kanssa?
Liittyykö siihen että hakkerit ovat onnistuneet jujuttamaan verkkokauppojen korttiostosysteemeitä niin, että kortinantajan järjestelmästä tulee kauppiaalle "maksu suoritettu" kuittaus? Ja kauppias erehtyy lähettämään tavaran, vaikka maksua ei olekaan saatu.
Tätä huijausta on esiintynyt yhtä lailla Suomen Verkkomaksuilla kuin myös suoraan pankeilta tilattujenkin verkkomaksupainikkeiden kanssa.
Ei tosiaan kannata luottaa pelkästään verkkokaupan e-mailiin tulleeseen ylimalkaiseen ja epäluotettavaan kuittaukseen maksun saapumisesta.
Vaan katsoo maksun tulemisen joko omalta tiliotteeltaan tai verkkopankista, tai verkkomaksujärjestelmän tarjoamasta Hallintapanelista. Noiden kautta näkee luotettavan tiedon maksun saapumisesta.- delphikoodaaja
"Liittyykö siihen että hakkerit ovat onnistuneet jujuttamaan verkkokauppojen korttiostosysteemeitä niin, että kortinantajan järjestelmästä tulee kauppiaalle "maksu suoritettu" kuittaus?"
Jos TODELLA oikeasti kortinantajan järjestelmästä tulee kauppiaalle "maksu suoritettu" ,
niin silloin kortinantaja on vastuussa puuttuvista rahoista !
Yhdestäkään tällaisesta tapauksesta, jossa oikeasti olisi tuosta kyse, en ole koskaan kuullut tai mitään tekstiä nähnyt !
Sensijaan on yleisesti tiedossa, että joissakin todella huonosti koodatuissa verkkokauppaohjelmistoissa (HUOM: Jos verkkokauppaohjelmisto ei itse tue kotimaista esim. Nordean nimellä "E-Maksu" olevaa järjestelmää, joka perustuu tilisiirtoon sekin, mutta jossa normaalin tilisiirron päälle on rakennettu tietotekniikkaan peustuva kryptografisesti pätevä vamennus siitä, että maksu on oikeasti maksettu, tällöin varsinaisen verkkokauppaohjelmiston ja tuon E-Maksun toteuttavan liitännäismodulin YHDISTELMÄÄ kohdellaan tässä verkkokauppaohjelmistona)
on joku vastuuton koodaaja toteuttanut asiat näin surkeasti:
Sensijaan, että ohjelmisto olisi ohjelmoitu esim. Nordean teknistä "E-Maksu" -palvelukuvausta tarkkaan noudattaen, niin on hieman "oikaistu" siten, että kryptografisen tunnisteen oikeellisuutta ei ole laskemalla tarkistettu, että oma laskenta ja pankin järjestelmästä peräisin oleva tarkiste antavat saman tuloksen, vaan hölmöläiskoodarille on riittänyt, että tunniste on "oikeannäköinen" eli on tyypillisesti määrätyn mittainen heksadesimaalikoodi, eli huonoti tehty ohjelmisto tarkistaa vain
a) sen että on heksadesimaalikoodia
ja
b) sen, että on määrätyn mittainen, eli pituus on oikea
MUTTA ei tarkista laskemalla mitään !!!
Tällainen toteutus on niin huono, että ohjelmistoyritys, joka tuollaisen on toimittanut asiakkaalleen, niin tuollaiseen ohjelmistoyritykseen ei ole jatkossa syytä luottaa ollenkaan eikä yhtään ! Tuolla tavalla toimiva ohjelmistoyritys ansaitsee mennä konkurssiin, jolloin ko. yrityksen omistajat menettävät rahansa.
Tuollainen toteutus kun jättää oven auki verkkorikolliselle, joka tilaa verkkokaupasta jotain arvokasta (vaikkkapa kannettavan tietokoneen, ja tietenkin kalleimman myynnissä olevan mallin), ja "maksaa" E-Maksua käyttäen, eli todellisuudessa ei maksa mitään, vaan "maksaa" käyttäen apuna joko itse tekemäänsä tai muualta ostamaansa huijaripalvelua hyödyntäen.
Tuo siis perustuu siihen, että jos typerästi koodattu verkkokauppaohjelmisto ei tarkista kryptografisen tarkisteen oikeellisuutta laskemalla, silloin kuka tahansa vähänkin tietotekniikkaa ymmärtävä (tai ko. ymmärtämisestä kolmannelle osapuolelle maksava) voi tilata verkkokaupasta jotain ja "maksaa" siten, että mitään todellista maksamista ei tapahdu, mutta huonosti koodattu verkkokauppaohjelmisto erehtyy luulemaan tilausta maksetuksi.
Kyseinen ongelma oli tosiaan muutama vuosi sitten yleinen, mutta onko vuonna 2017 edelleen käytössä noin luokattoman huonoja verkkokauppaohjelmistoja ?
Itse olen ohjelmoinut Delphillä rutiinin, joka laskee tuon kryptografisen tarkisteen täsmälleen siten, kun esim. Nordean "E-maksu" -systeemin tekninen palvelukuvaus ohjeistaa sen laskemaan. Tällaisella tarkistussysteemillä varustettua verkkokauppaa ei ainkaan tällä kikalla voi huijata luulemaan maksamatonta tilausta maksetuksi.
Miksi?
Jos olisit edes lukenut tuon Nordean "E-maksu" tekninen palvelukuvaus -dokumentin,
niin siitä käy selvästi ilmi, että sekä pankin tietokone että verkkokauppiaan tietokone molemmat laskevat saman tarkisteen, jonka oikein laskeminen edellyttää Nordean ja verkkokauppiaan kesken sovitun "jaetun salaisuuden" tietämistä.
Jos pankin tietokone ja verkkokauppiaan tietokone saavat keskenään erilaisen tuloksen laskennassa, tämä voi johtua vain kahdesta mahdollisesta syystä:
1) kyseessä on huijausyritys, jossa verkkokauppiasta houkutellaan lähettämään "maksettu" tuote, jota ei oikeasti ole maksettu
TAI
2) kyseessä on tietoliikennevirhe. Mahdollinen, joskin hyvin harvinainen syy.
Satunnainen tietoliikennevirhe johtaa tähän lopputulokseen 1/65536 kerroista, eli 0,0152587890625 promillea = 15.26 ppm (parts per million).
Eli miljoonasta tietoliikennevirheen sisältävästä maksutapahtumasta keskimäärin 15 kappaletta johtaa tähän lopputulokseen.
Yhteenveto:
Jos tarkiste ei täsmää, yli 99,9 % tapauksista kyseessä on huijausyritys, ja alle 0,1% tapauksista kyseessä on sellainen tietoliikennevirhe, jossa TCP/IP -protokollan oma sisäinen tarkiste ei huomaa tapahtunutta tietoliikennevirhettä. (Jos huomaa, silloin tietoliikennevirhe ei näy sovellukselle millään muulla tavalla kuin pienenä viiveenä maksutapahtuman käsittelyssä).
Delphi on erinomainen työväline laatia luotettavasti toimivia sovelluksia, päinvastoin kuin nimimerkki "M-Kar" Delphi -ohjelmointipalstalla pyrkii väittämään.
Itse koodaan Delphillä, enkä ikinä toimittaisi asiakkaalleni sellaista verkkokauppasovellusta, joka sallii vilpillisen asiakkaan vain teeskennellä maksaneensa.
- ijïpsdc
Ongelmat liittyy siihen ettei asiakas pysty maksamaan Checkoutilla. Ei toimi ollenkaan!
Ja monta tapausta on myös ollut että asiakas on maksanut normaalisti, rahat on mennyt Checkoutille, mutta maksua ei näy verkkokaupassa tai extranetissä. Asia on selvinnyt aina vasta sitten kun asiakas on ruennut kyselemään tilauksensa perään (tässä on joskus mennyt jopa viikkoja!). Tilaus ei tietenkään ole tullut perille verkkokauppaan, kun maksuakaan ei voi mistään havaita suoritetuksi.
Checkout ei ole KERTAAKAAN itse ottanut yhteyttä että heille on saapunut ylimääräinen suoritus. Ja mielenkiintoista on myös ettei Checkout ole myöskään tilittänyt näitä suorituksia kauppiaalle kun vasta sen jälkeen kun asiaa on kyselty... - RahatPois
Mulla on nyt kaksi kertaa jäänyt asiakkaan rahat tilittymättä ajallaan. Näkyy maksettuna ihan normaalisti, mutta Checkout ei ole tehnyt ko. maksun viikkotilitystä jostain syystä. Syytä ei ole ilmoitettu.
Viimeisimmässä tapauksessa ostos oli tehty maaliskuussa ja se tilitettiin mulle vasta toukokuussa. Koko ajan tämä näkyi tilittämättömissä varoissa ja muut maksut tulivat koko ajan ihan normaalisti ja oikeaan aikaan.
Voiko syynä olla että Checkout ei olekaan saanut asiakkaalta rahoja jostain syystä vai miksi se on jäänyt roikkumaan? - Eri vaihtoehtoja
>>Voiko syynä olla että Checkout ei olekaan saanut asiakkaalta rahoja jostain syystä vai miksi se on jäänyt roikkumaan? >>
Oliko kyse pankin verkkomaksupainikkeilla ostamisesta, vai Luottokortilla ostamisesta?
Pankkien verkkomaksupainikkeilla ostaminenhan vastaa asiakkaalle suunnilleen pankkikortilla ostamista, raha lähtee tililtä heti. Luottokortilla ostamisessa maksuaikaa on usein se 45 päivän verran, asiakkaalla on mahdollisuus kiistää sekä ulkomainen että kotimainen veloitus siinä vaiheessa kun saa kuukauden maksuerittelyn köteensä, jne.
Jos Luottokortilla ostava asiakas olisi riitauttanut oston tai kiistänyt sen, niin en ole varma mihin portaaseen korttiyhtiö silloin pysäyttäisi rahan, selvittelyiden ajaksi. Tai myös mahdolliset varastetulla kortilla ostamiset tms., että miten niiden kanssa menetellään.
Myös pankkien omat IT-järjestelmät takkuavat tämän tästä, ja korttien tilityksiä voi jäädä jumiin milloin mistäkin syystä. Korttimaksua käyttävän kauppiaan on viimeiset 20 vuotta ollut pakko itse vahtia että kaikki korttimaksut tulevat tilille. Sekaannuksia on ollut aina, eivätkä ne ole vaan vieläkään loppuneet.
Kannattaa tiedustella asiaa suoraan Checkoutilta, mistä on ollut kysymys.
Jos jonkin vastauksen ja selvityksen sieltä saatte niin kertokaa myös tänne, sillä muitakin varmasti kiinnostaa. - Ex checkout asiakas
Checkoutin onglemana, asiakaspalvelua ei käytännössä ole ollenkaan, yritin viime vuonna saada tiedusteluunin vastusta, odottelen vieläkin.
Jos tulee ongelmia, Checkoutin vastuunkanto on, että ei vastata sähköposteihin tai puheluihin. - temo1
Keskeytyineitä tilauksia on kyllä PALJON. Mutta tilauksia on kuitenkin tullut läpi, joten en epäile sitä etteikö toimisi niinkuin pitäisi, vaan asiakkaat on niin idiootteja tai köyhiä, ettei ole varaa maksaa pankkipainikkeella tai sitten ei osata palata takaisin kauppaan maksun jälkeen.
Mitä idiootteja tässä maailmassa elää?
Checkoutin asiakaspalvelu korjasi jonkun vian, joka liittyi ennakkotilisiirtoon. Ei mennyt kauaa ja puhelimeen vastattiin, sekä maileihin.
Taitaa Verkkomaksujen asiakaspalveluhenkilökunta täällä haukkua. - 20+6
Minulla toiminut ihan asiallisesti ja rahat tilitetty kuten pitää. Vähän tapahtumia keräävälle verkkokaupalle hyvin edullinen palvelu (3,5%) verrattuna kilpailijoihin.
Keskeytettyjä tapahtumia tulee aina jonkin verran ihan siitä syystä että katsotaan josko saisi laskulla kun ei ole a) rahaa b) maksuhaluja. Kauppiaana ehkä miettisin maksutapavaihtoehtoja jos keskeytysten määrä on merkittävä? - Tahtoo omansa pois
Irtisanoin checkoutin palvelun viime syksynä.
Viimeiseen tilitykseen piti tulla ainoastaan kaksi maksutapahtumaa, mutta niitä ei sitten enää tilitettykään mulle.
Tiedustelin syytä, niin vastattiin, että maksutapahtumat eivät ole ylittäneet kuukausimaksun suuruutta.
Kuitenkin mainostavat sivuillaan yhä edelleen:"Emme halua periä turhia kuukausimaksuja, vaan periaatteenamme on, että kuukausimaksu jätetään perimättä sellaisilta kuukausilta, jolloin myyntiä ei kerry kuukausimaksun vertaa."
Tiedän, että summa on pieni mutta nyt onkin kyse periaatteesta. Mielestäni mulla on oikeus nuo rahat saada.
Onko muilla jäänyt rahoja saamatta tuolta?
Tai jos olette joutuneet saamisistanne taistelemaan, miten olette lopulta rahanne saaneet? - jokuvain1
Hei,
Ensimmäistä kuukautta nyt Checkout käytössä ja pääasiassa hyvin on tilausten maksut tulleet perille.
Mutta nyt on 2 tilausta joista en oikeasti tiedä onko se maksu tullut vai ei... tai laitettu maksuun joka ei vielä extranetissä näy?
Verkkokaupan tilauksissa maksu näkyy tilana:
Tilauksen maksu vastaanotettu ja tästä on mennyt tuo ilmoitus myös asiakkaalle sähköpostilla.
Extranetissä tilaus näkyy:
Maksutapahtuma kesken; maksutiedot annettu
Toinen tilaus tehty jo reilu viikko sitten joten olisi kiva tietää että onko se maksu tulossa vai ei? Asiakkaalle toki laitan sähköpostia jos tilanne vielä kauan epäselvä mutta eihän tuo hyvää mainetta verkkokaupalle ole jos tilaukset myöhässä ja vielä meistä riippumattomasta syystä.
Eli voinko luottaa että extranetissä tuo maksu näkyy varmasti jos se on maksettu? - 2+13
Mulla ainakin toimii hyvin.
Kauppiaan ei kannata valita collectoria maksutavaksi sillä mainoksistaan huolimatta 100% kauppiaalle riskitön ei pidä paikkaansa. Meiltä yritettiin laskuttaa asiakkaalta saamatta jääneitä maksuja kun pyysimme asiasta checkoutilta/collectorilta lisätietoja niitä ei koskaan toimitettu, sen sijaan tästä reilun viikon päästä tuli ilmoitus: poistamme collector maksutavan verkkokaupastanne collectorin pyynnöstä.
Eli kauppiaan olisi pitänyt kantaa vastuu tässä tapauksessa ja kun emme suostuneet ilman lisäselvitystä maksamaan ja ihmettelimme miten me voimme olla maksuvelvollisia tässä, niin lopputulos tämä. Luotettavaa toimintaa collectorilla.- collec panniin
heh siinä se nähdään ja moni olisi varmaan maksanut nuo rahat takaisin mutta kun eivät saaneetkaan niin kosto näkyy olevan suloinen. Tuo on huono jos ensin totuttaa asiakkaat tuohon collectoriin ja sitten tekevät tuollaista.
No tuohan nyt on arvattavissa kun tuollaisesta laitoksesta on kyse niin siellähän aina ajatellaan että kyllä ne pienet tottelee.
Enpä ainakaan itse tuollaista hurri firmaa laittas omaan verkkokauppaani ja kun tämä ei ollut eka kirjoitus jonka netistä olen löytänyt samasta aiheesta.
- jajajajaja1234
En suosittele checkout.fi:tä, minulla on jo useita tuhansia euroja saamatta. Eikä selvää syytä kerrota. Tosin nämä ovat vasta noin viikon myöhässä mutta kuitenkin. Vaihtoon menee.
- lukeluke
En ole ostanut mitään checkoutin kautta ja tililtä on lähtenyt rahaa missä oli saaja checkout finland oy. Pitänee selvittää mihin rahat on mennyt, vaikka näyttää aika toivottomalta kun on lukenut näitä palstoja
- årfleglåerlgå
Itseltäni lähtenyt tililtä kaksi kertaa maksu Checkout Finland oy:lle samasta tilauksesta. katsotaan miten käy
- Rosvausta
Hidasta palvelua ja yrittäjä aina väärässä.
En voi kyllä suositella kenellekkään!!!!! - Paskaapalveluaaa
Kuukausia kesti vastaus ja sit kun vastaus tuli niin oli kuulemma kaikki toimitettu liian myöhään.
Syyttävät nets oy:tä , mutta epäilen että heidän omia töppejä on.
Sähköposteihin heillä vastaa lähes aina eri ihminen eli ei hyvä.
Rikosilmoitusta harkitsen nyt, onneksi ei ole saatavia nyt kuin n.160€- Netsi-on-peffasta
Tanskalaistaustainen Nets Oy on oikeasti aika ikävä kumppani millään lailla. Entisiä Luottokunnan peruja olemme niiden jälleenmyyjänä ollet jo nelisen vuotta.
Toiminta on todella tahmeaa, vastauksia jälleenmyyjän e-maileihin saa odotella 1..3 viikkoa, jos vastaavat ollenkaan. Soittopyyntöihin ei myöskään vastata. Ja kyse on kuitenkin jälleenmyyjästä tai "partnerista" kuten haluavat länkyttää asian, siis kuitenkin taho joka kantaa niilel rahaa joka viikko sisään.
- Onkosuomessa
On se ihme, että saavat tehdä mitä huvittaa ja vastata kun huvittaa.
Eihän he joudu maksamaan mitään kun vika ei ikinä ole heissä.... - Outofirma
Tässä yksi heidän vastauksensa kun toimitimme sinne kuitin asiakkaan ostosta kun sitä pyysivät.
Checkout vastasi näin ja sen jälkeen ei taas ketään viitsi vastata mitään....
--Valitettavasti kuitti ei ole ollut riittävä selvitys tapahtumasta. - Checkout-PayPal-ongelma
Meillä ei ole jostakin mystisestä syystä paypalin maksut toimineet 2016 vuoden marraskusuta alkaen. Kaikki menee muuten sivustolla kuten pitääkin, mutta PayPalin kirjautumisen jälkeen palaa Checkutin sivustolle josta tulee 404. Tätä vikaa ne ovat "korjanneet ja tutkineet" kohta puoli vuotta. Asiasta kun tiedustelee niin tulee vaan pahoitteluja tapahtuneesta ja yhteydenottopyyntöjä laitetaan tekniikan puolelle (liittyen että tiedottaisivat missä mennään) ja myynnin puolelle (että keskustellaan mahdollisista taloudellisista kompensaatioista). Kummastakaan ei oteta yhteyttä takaisin ja sähköposteihin ei juurikaan vastailla (ainakaan millään asiaa eteenpäin vievällä informaatiolla.
Onko kenelläkään heittää ideoita mihinkä kannattaa maksunvälittäjä vaihtaa? Löytyykö kyseiseen maksunvälittäjän palveluihin maksumoduulia Opencart kauppapohjaan?- Checkout-PayPal-ongelma
No nyt itseasiassa kun tässä jälleen kerran sain otettua yhteyttä asiakaspalveluun niin nokkela asiakaspalvelija keksi luoda uudet kauppiastunnukset ja tarvittavat hommat. Uusilla tunnuksilla homma lähti pelaamaan... Tämän toki olisi joku voinut siellä keksiä jo puolisen vuotta sitten, mutta kuitenkin parempi myöhään kun ei koskaan.
- Einäinpidätoimia
Eivät selvitä asioita ja syyttävät yrittäjää asiasta.
Ei hyvä ja palvelu lähes ala-arvoista. - Kopokelokuusi
Checkout on verkkokaupan maksuvälittäjänä oikeastaan aika selkeä ja ison osan maksupalautuksista voi hoitaa kätevästi hallintaliittymän kautta. Yksi huono asia on että he ilmoittavat kauppiaalla "Maksutilakysely" sivulla että Onnistuneiden maksujen tila on 2,5,6,7,8,9 tai 10. Tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa, vaan etenkin maksutila 10 voi olla ihan mitä hyvänsä, osa onnistuneita osa ei onnistuneita sekä mikä pahinta, osa virheellisesti kirjautuneita, vaikka asiakas on maksenut silti heidän sivuillaan näkyy tietona "Maksamatta", josta ei sitten myöskään kauppias saa tilitystä. Jos ilmoitetaan että noilla numeroilla makstu ovat onnistuneita, niin ne pitää olla onnistuneita eikä että kauppias saa ryhtyä etsimään onko vai eikö. He kysyvät kauppiaalta että millä tavalla asiakas on maksanut vaikka heillä on paljon parempi tieto asiasta. Kauppias tosin voi tarkistaa maksamattomien laskujen todellisen tilan kun ajaa CSV -tiedostona tapahtumat, jos listalla näkyy maksamattoman laskun kohdalla pankin arkistointitunnus niin maksu on onnistunut, muutoin tunnusta ei muodostu, sellaisista voi ryhtyä perimään tilityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862