Terveyskeskus lääkäri sanoi etten ole kertonut että en ole töissä.? miks pitää.? menin lääkäriin koska mielestäni fysiöterapeutti aiheutti vamman ,että se tutkittaisiin onko niin. 5kk olen odotellut mangeettitutkimus tuloksia . onko mun vika jos ortoperille ei saa aikaa. .vaan aina siirretään. olen ollut sairaslomalla mutta nyt lääkäri sano että en olisi saanut olla, kun ei ole työpaikkaa. Pitääkö sairaana mennä työhön ja valehdella työnantajalle? sairauspv. rahaa ei makseta.kelata. mitä tämä nyt on?? en ymmärrä ulkolaisen lääkärin puheesta mitään , eikä hän minun. pitänee julistaa sota mikä on oikeuteni , mennä lääkäriin. ja saada apua oikeesti.
MIKSI TYÖTÖN EI SAA MENNÄ LÄÄKÄRIIN ???
12
324
Vastaukset
- ihmettelen suuresti
Et voi olla sairauslomalla ja nostaa sairauspäivärahaa, jos sinulla ei ole työpaikkaa. Sairaana ei tarvitse mennä töihin eikä valehdella työnantajalle... ja mihin olisit edes mennyt ja valehdellut kun sinulla ei ole työnantajaa?
- toTUUUS
miksiköhän sitten KELAN SIVUILLA JA LIITON SIVUILLA.???? lukee että työttömän pitää hakea sairauslomaa ja ilmoittaa työvoimatoimistoon ????? ENTÄ KUN OLEN TYÖNHAKIJANA SAIRAANA . JA SAAN KUTSUN TYÖHAASTATTELUUN.? SANONKO ETTÄ OLEN SAIRAS / VAI SUOSTUNKO TYÖHÖN, OLEN PÄIVÄN JA MEEN TAKASIN LÄÄKÄRIIN?
- .
toTUUUS kirjoitti:
miksiköhän sitten KELAN SIVUILLA JA LIITON SIVUILLA.???? lukee että työttömän pitää hakea sairauslomaa ja ilmoittaa työvoimatoimistoon ????? ENTÄ KUN OLEN TYÖNHAKIJANA SAIRAANA . JA SAAN KUTSUN TYÖHAASTATTELUUN.? SANONKO ETTÄ OLEN SAIRAS / VAI SUOSTUNKO TYÖHÖN, OLEN PÄIVÄN JA MEEN TAKASIN LÄÄKÄRIIN?
Sairaan ollaan sitten vajaakuntoisena työnhakijana.
- hmm....
Jos olet työtön, niin saat ansiosidonnaista tai työt.korvausta....
Jaa tosiaan, mille työnantajalle jos kerran olet työtön????- YLI50V
ÄLKÄÄ TIETÄMÄTTÖMÄT TOLLOT VASTAKKO
- ...
Kyllähän työnhakijan pitää olla työkykyinen tai hankkia todistus siitä, ettei moista ole. Toki flunssan yms voi sairastaa ihan vapaasti, mutta jos on jotain pitkäkestoisempaa, joka vaikuttaa työkykyyn, niin kyllä siitä pitää todistukset olla. Siltä ajalta ei saa työttömyyskorvausta vaan sairauspäivärahaa (eikä toisaalta kulu ne ansiosidonnaisen 500 päivää). Jos on työkykyisenä työnhakijana työkkärin kirjoilla, voi työkkäri määrätä töihin ja silloin ollaan aloittajan kuvaamassa tilanteessa: työkyvyttömänä aloittamassa työtä.
Minulle ei kukaan ole terveydenhuollossa kommentoinut työttömyydestäni. Tosin keskustelu on yleensä mennyt niin, että olen kieltäytynyt sairauslomasta työttömyyden takia. Kyseessä on kuitenkin ollut alle viikon työkyvyttömyys. En sitten tiedä, jos pidempiä juttuja olisi jouduttu selvittelemään. Ne selvitykset on tehty pääasiassa opiskeluaikoina (jolloin sairauslomailu on vielä haastavampaa).
Pyydä ihmeessä aika toiselle lääkärille ja käy hänen kanssaan selvittelemässä asiaa. - KOKENUTXXXL
TYÖNHAKIJAN ON OLTAVA SIINÄ KUNNOSSA, ETTÄ HÄNEN ON KOSKA VAIN OLTAVA VALMIS OTTAMAAN TYÖPAIKKA VASTAAN, JOS SELLAINEN ESIM. TYÖKKÄRISTÄ HÄNELLE OSOITETAAN. JOS ON SAIRAS, MIELESTÄNI TARVITAAN SAIRAUSLOMAPAPERI JA SEN VOI SITTEN ESITTÄÄ, JOS TYÖPAIKKA OSOITETAAN.
- Tsemppiä!
Sairaslomalla saa olla työtönkin,mutta ei kannata ilmoittaa pikkujuttuja.
Sekava toi työnantajajuttu.
Ulkomaalaisia lääkäreitä joka kunnassa.
Lääkäri eikä potilas ymmärrä toisiaan.
Kelaan kysymään tädiltä.- työnhakija /sairas
kelalta ei tullu muuta ohjetta että kun en saa sairauspv. rahaa enään 5kk. jälkeen niin pitää hakea työttömyys korvausta. sen aikaa kun tekee valituksen/ odottelen ortopedin lausuntoa, sain toisaalta ohjeen, hakea sitte uudestaan sairauspv. rahaa, koska valitus kestää kuukausikaupalla. eli vajaa kuntoisia on todella paljon muitakin työttömyys kortistossa. jota ihmettelen. kun se kuulostaa tosi oudolta.
- 383
työnhakija /sairas kirjoitti:
kelalta ei tullu muuta ohjetta että kun en saa sairauspv. rahaa enään 5kk. jälkeen niin pitää hakea työttömyys korvausta. sen aikaa kun tekee valituksen/ odottelen ortopedin lausuntoa, sain toisaalta ohjeen, hakea sitte uudestaan sairauspv. rahaa, koska valitus kestää kuukausikaupalla. eli vajaa kuntoisia on todella paljon muitakin työttömyys kortistossa. jota ihmettelen. kun se kuulostaa tosi oudolta.
Etkö saanut B-lausuntoa? Minä olin reilu 2kk sairauspäivärahalla, vaikka olin työtön. Kela vaati kk jälkeen B- lausunnon. Jalka ei ole vieläkään täysin kunnossa, mutta olen työtön, koska liiton korvaus on 400e isompi kuin Kela sairauspäiväraha. Ensin haen lyhyitä sijaisuuksia, niitä löytyy kyllä. Vielä vähän aikaa parantelen jalkaa.
- työnhakija /sairas
383 kirjoitti:
Etkö saanut B-lausuntoa? Minä olin reilu 2kk sairauspäivärahalla, vaikka olin työtön. Kela vaati kk jälkeen B- lausunnon. Jalka ei ole vieläkään täysin kunnossa, mutta olen työtön, koska liiton korvaus on 400e isompi kuin Kela sairauspäiväraha. Ensin haen lyhyitä sijaisuuksia, niitä löytyy kyllä. Vielä vähän aikaa parantelen jalkaa.
on B-lausunto ollut joka kerta syyskuusta saakka. . ei auta. katson vielä mitä 24 pv. ortopedin lausunnolla saa aikaan.
- työnhakija/sairas
työnhakija /sairas kirjoitti:
on B-lausunto ollut joka kerta syyskuusta saakka. . ei auta. katson vielä mitä 24 pv. ortopedin lausunnolla saa aikaan.
NIIN välilevy on kulunut ja sen liikahtaminen saa aikaan että tuntuu kuin jalka irtoais. . sanoi ortopedi. sen voi leikkauksella korjata ,mutta ensin kokeillaan kuntoutusta 3kk. . nyt vaan pitää saada kelalta sairauspv. raha. saa nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232