Onko kellään kokemuksia ko. boxin tilauksesta saksasta. Kuin tomii
Auto Passat 2.0 Tdi BMP Kone
Chiptuning RaceChip saksasta
27
21450
Vastaukset
- qwerty54321
Kokemuksia VAG 2,0 tdi 16 v BKD-koneisessa vehkeessä on Racen purkki. Halvalla voimaa ja ei huolia. Kesäkuumalla hiukan tummaa tuuppaa, mutta sehän on voimasavua!
- Potkua tuli
Minulla on hyviä kokemuksia noista tuning chipeistä. Auto BMW 535D. Tuli potkua lisää vähän liikaakin. Jouduin ottamaan sen pois kun autolla oli vaikea lähteä liikkeelle niin että se ei sutinut (renkaan löivät tyhjää). Jopa 100 Km tuntivauhdissa kun painoin kaasun pohjaan niin renkaat alkoi sutimaan ja rajoitin löi päälle... Oli liian kallista kun renkaat maksaa 700 Euroa/sarja niin oli otettava se pois.
Riskejä noissa chipeissä kuitenkin (ainakin olen näin kuullut) on. Voivat sekoittaa koko auton elektooni systeemin. Minulta pamahti turbon letkut ja auto meni aina kaasua painaessa vikasietotilaan. Letkujen vaihto kuitenkin auttoi. Olihan ne aika lahon näköisiä ollutkin. Aluksi luulin, että chippi on syyllinen. Joten suosittelen ostamista. - älälaita
Täyttä humpuukia ovat. Työntävät vaan lisää löpöä sylinteriin. Tottakai teot nousee, niin myös kulutuskin.
Ovat sitäpaitsi laittomia, jos joudut kolariin vakuutusyhtö evää korvauksen.- Hande 1
Aja polkupyörällä , jos osaat . Äläkä sekoo miesten juttuihin !
- Anonyymi
" Työntävät vaan lisää löpöä sylinteriin "
Näinhän sen pitää toimiakin.
- laita vain
Dieselin tehoja nostetaan lisäämällä polttoaineen syöttöä. Samalla nousevat ahtopaineet. Humpuukia on vain jos tehon noustessa väitetään kulutuksen laskevan.
- Anonyymi
Ei ne ahtopaineet mihinkää nouse. TehoBoxi antaa rail paineesta hieman pienimpiä V arvoja ja ecu taas käskyttää suuttimia, antamaan tietyn määrän polttoainetta sylintereihin.
Ecu laskee rail paineen tiedoista uuden suuttimen aukioloajan ms.
Rail paine x suuttimen aukioloaika = tietty määrä polttoainetta.
Paremmat boxit käyttää hyväksi kahta tai useamman anturin tietoja. Lopputulos on sama, auton oma ecu laskee uuden annoksen polttoainetta.
Teho boxit toimii hyvin, vakio koneiden kanssa. Virikoneisiin pitää tehdä uusi konekohtainen kartta, dynon kanssa. Ei välttämättä toimi vakiokoneessa ollenkaa.
Tämä koskee diesel koneita.
- quatto pitsa.
3 litran tdi audiin samaisen firman lastulla ei mitään vaikutusta, mutta olipahan halpa.
- Anonyymi
Minulla oli kiinni Mersu 350 cdi "Bluespark pro boost Control" boxi ja en saanut millään mittareilla mitattua, mitään muutosta.
Edellisessä autossa Mersu 220 cdi oli kiinni raceship edullisin versio ja se aisti heti ja mittausten perusteella kiihtyvyys parani noin 1.2s.
- sipismiesäländ
Chipsit ovat kyllä hyviä, mutta eihän niitä pidä lattaa vaan suuhun. Autochipsit ovat myyjilleen erittäin hyödyllisiä, kun niistä sa rahaa. Osatajat taas saavat suoraastaan seisokin, kun kuvittelevat nokivasaroittensa olevan tosi hienoja chipsattuja autoja.
- keijo3
Oisko jollain säätö arvoja toyotaan d4d 85kw? On säädöt ja ohjekirja hukassa....
- 18+13=?
ECO- chip:istä on kokemusta mersun om 612 koneessa n 20tkm
Purkki laitetaan rail paneanturin johdon väliin ja asennus noin minuutti.
Persdynolla tuntien tehoa tuli lisää ja kulutus putosi n 1l /100 km tankilla mitattuna.
Sain boxin tutulta taksarilta, joka oli käyttänyt boxia kahdessa E270-mersussa 300- ja 350 tkm ilman ongelmia.
Järjellisesti miettien ei rail paineen lisääminen ole hyväksi suuttimien- ja paineensäätöventtiilien tiivistykselle.
polttoaineen kulutuksen lasku tulee siitä, että löpö ei pala kaikkien saastenormien mukaan, vaan hyötysuhde nousee, mutta pakokaasun haitat lisii.- 18+13=?
Käytännön kokemusta tuli keskieuroopan turneelta ECO-chip:istä.
tehonlisäys oli tarpeen, koska tallinnasta varsovaan oli paljon ohitustarvettta ja siihen tehonlisäys oli hyvä. kulutus oli 6-7 l/100 tankatessa mitattuna. Germaanien baanalla taas tuli huomattua, että 160 kmh:n keskinopeudessa muuttui kone janoiseksi eli kulutus oli normin 12-13l/100 nousi yli 15 l ja tehon lisäyksesta ei ollut oikein mitään iloa siinä vauhdissa. huippunopeus nousi ehkä 10 kmh, eli vetelin siellä vakiona ja hitaammilla teillä chip:pi päällä.
- targa63
Mulla on Volvo s80 d5 ja tehoja tuolla nousee semmoset 40 hp. Kulutus ei ole merkittävästi muuttunut, vääntöä sen verran lisää, että matka-ajossa kulutus tippui. 25 tkm takana ja ei mitään ongelmia. Eivät muuten ole laittomia ja vakuutusyhtiöt eiväy mitenkään puutu niihin. Eihän se menisi silloin edes katastuksesta läpi.
- Suosittelen
Ducato 2.3jtd 2003. Race chipin perusmallilla 30hp/62 nm lisää ja tuntuu ajossa huomattavana parannuksena aikaisempaan. Kulutus pysynyt samoissa lukemissa kuin ennenkin.
- kontsukka
Itellä ollu volvo v70 2.4d-06 kiinni noin vuoden edullisin race chip, ja ollut todella tyytyväinen hintaan ja sen tuomaan hyötyyn (kulutus laski n puoli litraa).tehoa tullu lisää että tuntuu persdynolla hyvin eikä hyydy kierrosten yläpäässä tyypillisesti dieseleiden tapaan.voin kyllä suositella purkkia autoon, sillä volvossa toimii ainakin loistavasti ja vielä ilman ns.voimasavuja.
- aivan pska
Ei tehnyt mitään muuta kuin lisäsi savua.
- Kertokaa vähä
kokemuksia Toyota avensis d4d lastutuksesta? Ja myös suosituksia, mitä sille kannattaa tehdä...
- vanhempaa avensista
tai toyotaa vm. -10 < alaspäin ei pysty optimoimaan ainakaa vielä , koska sieltä löytyy denso osysteemit (korjatkaa, jos olen väärässä)
Mutta tehoboxin sinne väliin pystyy asentamaan... - tehoa peliin....
Myyn teille tehoboxin, Joka antaa 50hv/100newtonia. Takuuta ei tosin ole......Edes noilla arvoilla.....Hinta: 650e postikulut. Löytyy hyllystä......
- 13-70=?
Rapeesti olet laittanut 50 €:n boxille katetta :D
- dieselmies
Ns. huijausboxeilla lisätään vain täyden kuorman polttoaineen syöttöä narraamalla moottorinohjainlaitetta luulemaan jotain mittausparametriä toiseksi kuin todellisuus on. Esim. polttoaineen lämpötila tai säätimen asentotieto.
Polttoainetta kyllä saadaan menemään sylinteriin enemmän, mutta saadaanko muuta luvattua aikaiseksi riippuu monesta seikasta.
Jos pelkästään polttoaineen määrää lisätään, saadaan savua ja korkeampi lämpörasitus, mutta ei polttoaineen säästöä. Tehoa tulee tietysti, mutta moottorin kustannuksella.
Oikeassa moottorin optimoinnissa muutetaan monia eri parametrejä.
Palamisen laatuun vaikuttaa oleellisesti ilmakerroin, ruiskutuksen aloituksen ajankohta ja kesto. Ruiskutus pitää tapahtua oikealla paineella jotta oikeanlainen polttoaineen hajaantuminen saadaan aikaiseksi.
Joskus on rajoitteeena ruiskutuskomponenttien rakenne, joten väärin tehty viritys rikkoo diesellaitteita.
Moottoritehdas on tehnyt alunperin työtä moottorin suunnittelemiseksi, ja kompromisseja on tehty.
Myönnetään, että viritysvaraa monissa moottoreissa on. Mutta millään pienellä poppakonstilla ei viritys onnistu kunnolla, ainakaan yhteen parametriin keskittymällä.
Moottorin voitelun ja jäähdytyksen riittävyys voi olla rajoitteena.
Toinen asia on miten suunnitellut päästöt muuttuvat.
Pakoputkesta näkyy ilman viritystäkin tulevan "väriä", jos laitteita ei pidetä kunnossa.
www.dieselmoottori.fi- PikkuPointti
Ja niille jotka luulee, että kulutus laskee.
Ei laske. Se lisääntyy sen ajotietokoneen ilmoittaman "laskun" määrän, koska ajotietokone ei laske enää oikein.
Jos ette usko niin tankki täyteen ja tyhjäksi ja laskee perinteiseen tyyliin.
- Mige7
Itse laitoin racecipin volkkari plussaan koska keskikulutus oli 6l 1.9tdi 66kw moottorissa. aikasemmin mulla oli seat leon 1.9tdi 81kw ja kulutus n 5l sama kone, päättelin että tää nuhapumppu on liian tehoton joten laitoin racecipin golfiin. kiihtyvyys oli 16s 100kmh, 30s 140 kmh. nyt 13s 100kmh, 25s 140kmh. Tuon takia en laittanut boxia vaan kulutuksen joka on tietokoneen ilmoittamana nyt 4.4l keski. vielä on tutkimatta pitääkö tuo paikkaansa vanhanaikaisella mittauksella. http://autohullut.fi/tag/racechip/
- Anonyymi
vttu eihä näist ota mitää selvää, jollakii voi olla ja toisella ei, höpöphöpö
- Anonyymi
No samaa se virittäminen on nyt kun ennekin jollain kestää jollain ei ja kulutushan aina nousee,energiaa tarvitaan kun tehoa nostetaan.
katsastukseen onkin sitten turha noilla mennä ja jos myyt auton että boxi kiinni etkä sitä kerro varmasti tulee ostaja valittamaan josei muuten niin ekalla korjaamo/katsastus käynnilä.
Kyllä nämä boxit tekevälle nuorelle käy vanhat ukot saa pysyä nissä laiskoissa Mersuissa niin ei ole eripuraa.
- Anonyymi
Pojan mersussa ollut boksi kiinni näkyvillä ja aina mennyt läpi katsastuksesta. Eli tukkikaa tietämättömät turpanne.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869