maan kärkipääs ja kauhavan A-katsastus kans
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201202118897
Lapuan katsastusasema K1 hylkäyksis
35
3623
Vastaukset
- k-kats.
Joka paikas hylätään, jos auto ei ole kunnossa
- pitää kiertää
lapuan katsastus kaukaa
- Autoilija
Siis Seinäjokeen! Ymmärrän. että autot pitää olla kunnossa mutta sitä mä en ymmärrä, että aiheetta hylätään. Seinäjoella on muutenkin halavempaa katsastaa.
- rrrgyt54
Eipä k 1 eikä a katsastuksessa ole mikään pakko käydä.Vaihtakaa konttoria.
- Yuuuuuuup!
Kertoo vain siitä kuinka huonokuntoisia autoja alueella on. Joutaakin saada pois liikenteestä tuollaiset vaaranpesät.
- Asennevika
Eiköhän se oo asenteesta kiinni. Yksi katsastusmies pilaa koko aseman maineen. Ylimielinen käytös ei oo koskaan ollu rakentavaa.
- sama juttu
tämän yhden hujopin takia minäkään en enää sillä konttorilla käy. toki voisin pyytää jonkun toisen katsastusmiehen jos osuu kohdalle mutta periaatteesta minähän en sen "elviksen" palkkaa ala maksamaan.
- loogista
Niin no autothan pitää huoltaa ja vikoja tulee joka autolle ja jos kaikki tekee kuin minä;"no mä käyn nyt näyttämäs jotta tietää mitä pitää korjata",siitä seuraa ennemmin tai myöhemmin että hylkäyksiä tulee.Niin se vaan menee.
- ggh77888
siksihän siellä käydään,että tiedetään onko vikoja.
- Elvis::
niin käydään, mutta kyllä palvelunkin pitää olla sen mukaista, kyllä sen hujopin käytös on ylimielistä siellä, haukkuu ihmisten vehkeitä.Asiakaspalvelu on asiakaspalvelua!!
- vältä paikka
Lapuan katsastusasemalla on töykeä ja huono palvelu, törkeän korkeat hinnat ja suhteettoman korkea hylkäysprosentti. Vältä paikka ja ajele Seinäjoelle katsastukseen. Seinöjoella jopa kilpaillaan hinnoilla, joka on harvinaista katsastustoimessa Suomessa.
Katsastustoiminta tulee uudistaa Suomessa tapahtumaan kahden vuoden välein tai omistaja/haltijavaihdoksessa.
Katsastusala on Suomessa kartellisoitunut ja todellinen kilpailu puuttu, kun tarifeista sovitaan vuosittain salaisesti. Kilpailuasiamiehellä olisi töitä alalla: - niinpä niin
Varmaan pärstän mukaan tulee hylsyjä.
Kuitenkin lapuasta kyse. - tiärä niistä
Ite en tiärä kyseisestä paikasta huonoa sanoa.
Toki kerran oon manannu ja kunnolla sillä päästöjä otettaessa petti syyläri ja katsastus mies tuli ratin takaa pois ja tuumas että "pitäs varmaa sammuttaa" niinkun et itse olisi voinut sitä tehdä.
Aina syystä pompautettu.
Kaikkien katsastusmiesten kans asioinut ja ainoastaan yhdestä kaverista hieman moitittavaa, juuri tuosta yllä mainitusta mutta onhan tuo vielä nuori kaveri ja täynnä itseään...
Mutta KALLISTA se on!!! Ja uusinnastakin pitää maksaa.... - Pakko hylätä.
>Kerran eräs katsastusmies livautti vahingossa että autoista pitää hylätä vähintään 25 prosenttia,oli vikoja tai ei.Eli ne viat pitää keksiä.
>Määräys on kuulemma tullut Valtakunnan huipulta.
>Oman kokemuksen mukaan uskon tähän tietoon.- jebbae
Oon myös kuullu tästä, ja jotkin hylkäykset ihmetyttääkin kuten lievät ruostevauriot pyöränkaarissa... Itse käyny vielä huonommilla autoilla leimalla ja mitään ole puhuttu.
- uillvft
Juu todella helposti on hylätty munki auto. Jopa ihan pienestä öljyvuodosta on hylky tullut, ja juurikin se hujoppi asialla.
Uusintakatsastus maksanut melkein normi katsastuksen hinnan. Järkyttävää.- Nimi esiin
>Mikä on tämän hujopin nimi joka on virkapyrkyri.?
- paskanen loppu
Kävin ensikatsastuksessa kolme vuotta vanhan autoni kanssa Seinäjoella Rengastiellä. Samalla kävin muilla asioilla Seinäjoella. Katsastus maksoi mittauksineen 50 euroa. Lapualla sama katsastus olisi maksanut 70 euroa.
Mikä Lapualla maksaa enennän? Ahneusko vai kilpailun puute?- bvbv8787
lapualla mittaukisineen maksaa 75 euroa.
- Lapua/Seinäjoki
bvbv8787 kirjoitti:
lapualla mittaukisineen maksaa 75 euroa.
Miten voi olla mahdollista, että on 25 euron hinnanero autokatsastuksessa Lapuan ja Seinäjoen välillä?
- eri ketju
rengastiellä ja lapualla,siitä hinnat johtuu.
- riistoa
Lapuan katsastusasema rahastaa myös uusintakatsastuksesta. Päästään asiakas rahastamaan kahteen kertaan kun hylätään löyhin perustein ensi yrittämällä.
- fgfdgf7765r
äänestäkää jaloilla eli käykää piruuttanne muualla katsastamas
- Aulis vaan
Moni puhuu täällä ihan asiaakin, muuten ei ole aina kiinni auton kunnosta meneekö katsastuksesta läpi, yksi sattui ihan omalle kohdalle tuolla asemalla. Mulla on auto joka on rekisteröity 5 hengelle eli takana kolme paikkaa, ja kun katsastusmies ei löytänyt keskiistujan turvavyön toista osaa hylkäsi ja uhkasi ajokiellolla jos en korjaa sitä pikimiten, ja arvatkaapa löysin sen itse siinä katsastusmiehen ollessa paikalla, sen oli joku ujuttanut sinne penkin väliin. Ei siitä huolimatta onnistunut läpimeno vaan eiku uuswintakatsastukseen, maksoin sitten uusinnasta 40 euroa, joka kuulemma oli liikaa, kun autoa ei nostettu pukille. Menisittekö te tommosen toiminnan jälkeen tolle katsastusasemalla toisen kerran?
- nyt alkaa jo riittää
Aulis vaan kirjoitti:
Moni puhuu täällä ihan asiaakin, muuten ei ole aina kiinni auton kunnosta meneekö katsastuksesta läpi, yksi sattui ihan omalle kohdalle tuolla asemalla. Mulla on auto joka on rekisteröity 5 hengelle eli takana kolme paikkaa, ja kun katsastusmies ei löytänyt keskiistujan turvavyön toista osaa hylkäsi ja uhkasi ajokiellolla jos en korjaa sitä pikimiten, ja arvatkaapa löysin sen itse siinä katsastusmiehen ollessa paikalla, sen oli joku ujuttanut sinne penkin väliin. Ei siitä huolimatta onnistunut läpimeno vaan eiku uuswintakatsastukseen, maksoin sitten uusinnasta 40 euroa, joka kuulemma oli liikaa, kun autoa ei nostettu pukille. Menisittekö te tommosen toiminnan jälkeen tolle katsastusasemalla toisen kerran?
Olisiko syytä kannella hylkäyksestä, mielivallasta ja rahastuksesta Trafille ja Liikenne ja viestintäministeriöön ja vaatia ammattitaidottoman katsastusaseman toimiluvan peruuttamista ja liiketoimintakieltoa ?
- eivoiollanoin
Aulis vaan kirjoitti:
Mielestäni toimittu väärin kun vika korjaantui siinä samalla.
Todella omituista toimintaa.
- autoliitossa
En voi Lapuan K1 asemaa moittia.
Käynyt useana vuonna,kerran hylsy aivan syystä.
Autohan pitää olla AINA katsastuskunnossa.
Vien taas tällä viikolla Lapualle!
Tiedä,vaikka joku K1-katsastaja ostaa sen. - HiljaaHyväTuloo
katsastuken hinta oli ainakin mulla 55euroa koko soppa.
uusintakatsastus on 15 euroa... (ei siis 40euroa)
TAAS TIETÄMÄTTÖMÄT HUUTELOO!!! - Eikoskaanenää
No viimeksi kävin aivan kunnossa olevalla autolla Lapualla katsastuksessa ja etsimällä etsittiin vikaa. No keksihän se yhden mistä merkintä rekisteri otteeseen ja korjauskehoitus. En itse löytänyt sitä vikaa ja vein seinäjoelle auton huoltoon ja pyysin niitä katsomaan siellä tätä reksiteriotteeseen merkittyä vikaa. Ne nauroivat siellä ja sanoivat että kyllä he varmaan tuon kohdan korjaa jos vain tietäisivät mitä korjaa. Kyse oli vielä merkkikorjaamosta. Silloin oli varmaan tällä kyseisellä katsatusmihellä turhaa aikaa kun ei ollut muita. No tästä kyseisetä katsastus miehestä on niin paljon juttuja jopa Vaasasta kuultuja. On kuulemma pitänyt vaihtaa hyväksyttyjä zenom valoja pois mitkä kaiken kukkuraksi merkkiliikkeessä vielä asennettu ja paljon muita. Uskon että Seinäjoella on yhtä hyviä ja parempia katsastus toimipaikkoja missä Lapualaiset käy enemmän ja enemmän näytämässä autoja. Niin turhia hylkyjä tulee varmaan tämän jäljiltä. No ei siellä kyllä ruuhkaa ole koskaan ja uskon että tälääinen käytös vain vähentää entisestään kävijöitä.
- valkoonenauto
Mulla menny lapualla aina katsastuksesta auto läpi. En turhaa lähde merta edemmäs kalaan. Asiallisia miehiä ja hyvä palvelu. Kiitos lapuan katsastusasemalle.
- audimiehenajatuksia
Auto menee läpi, kun se on kunnossa. Itse vien auton huoltoon ennen katsastusta ja sanon pankaa kuntoon niin että menee katsastuksessa läpi. Hyvin on toiminut. Ottekaa oppia. Katsastus on sitä varten ettei tiellä liikkuisi vaarallisia romuja. Kerralla kuntoon eikä tarvitse täällä kitaata.
- HyväYritysheh
Katsastuskonttorin työntekijä löysi vanhan ketjun ja yrittää kehumalla laittaa maineen kuntoon.
- lalalalalalaaaaa
Moni vie auton katsastukseen kuulemaan mitä vikaa autossa on. Sitte urputetaan kun vikoja löytyy ja joutuu uusintakatsastukseen. Pitäkää urpot autot kunnossa ennen katsastuspäivääkin :)
- Tepaku
Ei kyllä voi moittia k1 katsastusta, keskipäivällä monesti 15min pois joko leiman kans tai ilman. Eivät koskaa oo kyllä ilman aihetta valittaneet ja hylsyä antanu.
Pitäkää ne autot siinä kunnossa, jotta hylsyjä ei tuu.- jepulis11
Mitä tämä 15min ja pois kertoo. Ei ole turhan paljon ruuhkaa noilla hinnoilla ja palvelulla. Niin ja tottakai autot pitää olla kunnossa mutta tuolla se ei aina riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232