Voiko äkillinen virvoitusjuomien juonnin lopettaminen aiheuttaa vatsakipuja?
Lopetin noin 1,5kk sitten virvoitusjuomien juonnin vain 1-2 kertaan viikossa ja aloin juomaan mehua ja jääteetä, enimmäkseen 50% appelsiinimehua. Voiko limsojen yms. juomien juonnin lopettaminen aiheuttaa vatsavaivoja? Join keskimäärin 7-8L limsaa ja energiajuomia viikossa, joskus enemmän, joskus vähemmän noin 4-6kk:n ajan. Onko se voinut aiheuttaa jotain vakavaa, esim jonkun mahanalueen syövän tai jotain vastaavaa? Olen juonut paljon maitoa (kuullut että edistää suoliston toimintaa) n. vuoden ajan.
Vasemman puolen mahakipu??
3
133
Vastaukset
Mulla on kaksi kamua todettu terveeksi kun valitti vatsakipuja molemmilla todettiin taalla thaimaassa syopa,sellaista suomessa
- jfkdöa
Tulisi itselleni mieleen, että ehkä mahasi ei kestä niin suurta määrää appelsiinimehua. Se on nimittäin niin hapanta, että monelle voi tulla siitä vatsavaivoja. Se voisi tietenkin olla myös maito, mikä on alkanut ärsyttämään mahaasi. Mutta ilman muuta, menet tietenkin lääkärille, jos kovasti huolestuttaa. Älä ota hirveästi paineita tosin. On hyvin epätodennäköistä, että kyseessä on syöpä. Paljon yleisempiä syitä ovat ruoansulatusvaivat, tulehdustilat, suoliston ongelmat jne.
- asd
Voisit pyytää myös laktoosi-intoleranssi testiä. Varsinkin jos vatsan kanssa on muitakin oireita (esim. löysä vatsa, ilmavaivat). Saattaa tulla myös aikuisiällä.
Pikemminkin jatkuva limsojen juonti kuin lopettaminen aiheuttaa niitä vatsavaivoja, eli siitä tuskin on kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645110Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362319- 2562303
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662277Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191494Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191428Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49998- 89986
- 66917
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12909