Usein naapurissa asuva mies tulee pimpottamaan ovikelloa, silloin kun mieheni lähtee jonnekin. Valituksen aiheena on milloin mitäkin, milloin autoni on kuulemma pysäköity huonosti, minun pyykkejäni on pyykkituvassa tai olen varannut vuoron epäselvästi, siivouksen ääniä on kuulunut liian lujaa, en ole palauttanut kolaa heti yhteisiin tiloihin yms. Asumme siis rivarissa ja tuo on seinänaapuri.
Kerran hän tuli jo kolmatta kertaa viikkoon valittamaan. Alkoi siinä kummallakin jo ovella seistessä hermot palaa ja minunkin ääneni kohosi. Lopulta hän vaan huusi "V*TUN ÄMMÄ!!!" ja tönäisi minut seinää vasten, niin että meinasin kaatua. Tuon jälkeen hän paineli välittömästi asuntoonsa ja vetäisi ovensa kiinni lujaa. Pelottaa, etenkin kun olen raskaana..
Yritän elää niin ettei tulisi sanomista, palautan tavarat heti yhteisiin tiloihin, siivoan hiljempaa, en päästä lemmikkejä pihalle ettei niistä tule valitusta..
Mutta esim. taas tässä yksi päivä olin sairaana ja miehen piti hakea pyykit pyykkituvasta mitä oli jäänyt kuivaushuoneeseen, hän ei sitten muistanut hakea ja sain tuosta taas vihat niskoille.. Jos en avaa ovea kun tulee pimpottelemaan, niin sitten se on pimpompimpompimpom ja saattaa soittaa puhelimeeni miehelleni valittaa että miksi en ole avannut.
Naapurin mies
14
1021
Vastaukset
- ei riitoja
Voi luoja, tiedän tasan tarkkaan mitä toi on. Mulla oli rivarissa vastaavanlainen seinänaapuri. Valitti milloin mistäkin äänestä ym. hänen mielestään vääränlaisesta käytöksestä PÄIVÄLLÄ. Öisistä äänistä ei voinut valittaa kun niitä ei kuulunut.
Onneksi kyseessä oli vuokra-asunto ja oli helppo muuttaa äkkiä pois. En todellakaan jäänyt tappelemaan hullun ukon kanssa, vaan jätin hänet sinne vittuilemaan muille. Itse asiassa koko talo-yhtiö oli täynnä hulluja jotka tappeli 20v vanhoista asioista edelleenkin. Isännöitsijä oli sitä mieltä, ettei ukko voi valittaa päivällä kuuluvista elämisen äänistä, mutta kuka sen sille hullulle olisi saanut tajuntaan saakka. Valitti milloin mistäkin auton pysäköinnistä ja kielsi jopa lasten kaveria leikkimästä rivarin yhteisellä pihalla.
Aikani sitä ukkoa kuuntelin, mutta viimeinen pisara oli kun valitti PÄIVÄLLÄ siitä, kun juttelin pihalla ystäväni kanssa normaalilla äänellä. Silloin pimahti ja huusin ukolle että pitää itse turpansa kiinni ja laitoin asunnonvaihton alulle.
Muuttopäivänä ukko tuli vielä harmittelemaan kun niin kivat naapurit muuttaa heti pois ja pyysi vielä poikkeamaan joskus kahville jos siellä päin liikun. Arvatkaapas olenko käynyt kahvilla? - Kk
Kuulostaa kyllä ärsyttävältä, sekä raukkamaiselta naapurilta, kun ei uskalla tulla uhoamaan miehesi läsnäollessa. Tietääkö miehesi kyseisestä äijästä? Aiotko kertoa hänelle?
Rivitalossa naapurit ovat vaativia, kun he ovat luulleet siihen muuttaessa, että se on kuin omakotitalossa asuisi. Jos naapuri käy käsiksi, siitä voi ilmoittaa poliisille.
- natsa----
Olen asunut samassa rivarissa 15 v. ja ihan ekana vuonna suuttuessani juopon naapurin puheille saan vieläkin kärsiä veemäisen naapurin maineesta. Samainen naapuri pitää hyvän huolen, että "legendani elää" . Teenpä mitä vain, hyvää tai pahaa, olen silmätikkuna. Mutta vinkiksi ap:lle, että kannattaa ryhtyä juuri sellaiseksi kuin naapuri väittää.
MInäkin päätin ryhtyä veemäiseksi naapuriksi ja itse asiassa se on kivempaa ja vapauttavampaa kuin kaiken aikaa olla kohtelias ja diplomaattinen. Reilusti vain olemaan se, joksi naapuri haukkuu ja mielellään lisää piinaa tuottamalla lisää haukuttavaa.
Antaa sitä, mitä tilataan. Tosin ei saa käyttää väkivaltaa ja siitä voisit ilmoittaa poliisille. - Hullut hoitoon..
Helppo homma ! Seuraavan kerran kun tulee kiukkuamaan ja ärsyyntyy niin että käy käsiksi edes vähääkään, niin soita heti poliisit paikalle ja tee ilmoitus väkivallan tai raiskauksen yrityksestä. Samalla voi tietysti mainita aiemman kerran ja ettet ole uhkailujen pelossa uskaltanut ilmoittaa mutta nyt tullut mitta täyteen..
Oppiipa sitten hieman tapoja kun pääsee poliisisetien puhutteluun.- näyttöä paperille
käsiksi käyminen ylittää sen rajan jolloin aiheesta voi ottaa yhteyttä poliisiin. mutta oman selustan turvaamiseksi, pidä päiväkirjaa hänen yhteydenotoistaan ja kirjaa ylös muutamalla rivillä mistä oli kyse ja mitä kumpikin sanoi. varmista että muistiinpanot ovat neutraalit.
jostakin härskistä käynnistä voit heti tehdä erilliset muistiinpanot ja sitten soitat todistajan kanssa naapurisi ovikelloa ja vaadit häneltä nimen alle.
kun lista on riittävä voit ottaa yhteyttä isännöitsijään tai esittää se poliisille. voit myös listan perusteella vaatia naapurisi muuttamaan pois jos lista on riittävän vakuuttava.
- Heheee
Tai sitten vaan katsoo silmät ymmyrkäisenä ja tuumaa "Mistähän sua oikein ottaa? Meehän levähtään..." ;D
- jh
Kuulostaa niin tutulta että käydään meuhkaamassa naisihmisille kun muuhun ei pysty...
Meidänkin taloyhtiössä on vastaavanlainen kyrpä ja viimeisimmän valituksen sain siitä kun käytin autoni webastoa.
"Siitä tulee pakokaasut taloon sisälle"
En jaksanut siinä vaiheessa rueta juttelemaan kun oli kiire töihin.
No tästä ei mennyt kun muutama päivä kun jouduin äkisti lähtemään parin päivän työmatkalle ruotsiin.
No silloin minusta oli tehty valitus että minulla soi musiikki kovalla keskellä yötä..
No hän oli soittanut poliisit paikalle ja kun ovea ei kukaan aukassut nyt yllättäen jostain kumman syystä niin poliisit soitti minulle ja kysy että "Olenko tämä henkilö tästä ja tästä asunnosta"
Sanoin että kyllä olen mutta anna kun arvaan ilmoittaja on semmonen vanha partasuu ukko.
Sanoin poliiseille ihan suoraan mimmoinen tämä henkilö on ja käskin vielä kertomaan minulta semmoiset terveiset että jos se mies haluaa syödä vielä omilla hampaillaan niin kannattaa lopettaa se naapureitten kiusaaminen.
No kotia kun tulin työmatkalta ja tämä tuli valittaa jo parkkipaikalle "Autosi on huonosti jne jne jne"
Itseltä meni pinna lopullisesti ja vetäsin olan takaa keskelle nenää ja siihen se jäi valittaamaan "Tästä tulee sulle linnareissu jne jne"
Mutta jostain kummansyystä on ruennut naapurisopu säilymään ja valittamiset on loppuneet.
Eli aloittajalle semmoista.
Öykkäreitä käsitellään samalla tavalla millä ne kohdistuu sinuun.
Kerroppas miehellesi että kiskoo olan takaa turpaan sitä ukkoa kun seuraavan kerran käy sinuun käsiksi.- uytrdfghj
Rikokseen yllyttäminen on rikos. Vaikka eipä silti, katkoisin kätesi itsepuolustukseksi.
- Takaisin samoin
Millaisia ihmiset oikein ovat, kun kuvittelevat että on oikeus ärjyä naapurille kaikesta?
Kannattaisiko joskus kehittää itselle raivari?
Ällistyisikö naapuri, jos alkaisi huutaa ja raivota heti, kun avaa oven:
"HYVÄ KUN TULIT ITSE! OLISIN JUURI TULLUT SANOMAANN SULLE; ETTÄ....."
Mitähän sanoisi? - documentti
Tuli mieleen jos tulee pimpottelemaan niin avaat rauhallisesti oven ja jos sattuu olemaan videokamera tai varmaan kännykkäkin käy niin, sanot ystävällisesti että "käyhän sulle että kuvaan samalla kun kerrot mikä sulla on hätänä".
- shaissee C-llä
Turpaan vaan ahahaha kaikki on yyber shaibaa.
- kaikkea liikkuu
Jos tuommonen asuu naapurissa, niin ei oo ihan normaali, varmaan ahdistunut, kun pitää teitä kiusata. Onko se joku vanha vai mikä? Jos sillä on alkanu iso pyörä pyörimään päässä ja sitä kyrsii kaikki teijän tekemiset? minkälainen ukko sulla on kun ei välitä.etkö pelkää keskenmenoa? Miksi avaat oven sille, kait näät ovisilmästä, kun se tulee. ja hakekaa ne pyykit pois, se on ärsyttävää, jos pesee pyykkiä yhteisessäkin pesutuvassa ja joku on jättäny rättinsä pesukoneeseen ja saattaa kuivatella pitkiä aikoja lakanoitaan. itse en jättäny pyykkejä aikoinaan, koska joku ois voinu varastaa, mulla on laadukasta tekstiiliä. Onko teidän toimissanne jotain mikä ei sovi rivariasumiseen, teettekö jotain niin ärsyttävää, että kuppi menee nurin, kun ette noudata yhteisiä pelisääntöjä.
- Nirinari
Kuulostaa tutulta, asuttii viis vuotta rivarissa. Hallituksen puheenjohtaja oli ottanut vallan talossa, oli ollut jo yli kymmennen vuotta puhjeenjohtajana. Heti kun olemme muuttamassa esittäytyi ja kertoi toimenkuvansa ja antoi ymmärtää kuka on pomo. Ei näille mahda kukaa, eikä asunto-osakeyhtiölaki mitään. Yllensä kukaan ei rupea hullun kanssa tappelemaan, koska seuraukset voivat olla arvaamattomat. Nämä veikot ovat sellaisia päälipäsmäreitä ettei kukaan taida tietää mitä niille pitäs tehdä. Asunnon vaihto on tietysti yksi vaihtoehto muutta jos muutat taas johonkin asunto-osakeyhtiöön siellä voi olla vielä pahempaa. Iso kerrostalo on ehkä paras vaihtoehto, jossa yksi ei voi pomoilla liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a435003Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant2034478Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,364184Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K903515Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1403335- 2162803
Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii662801Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1012449Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,1092277Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3711946