Kuinka minusta tuli pers´aukinen.

:)hymyilevä mies

Kaikkihan alkoi lapsena kun synnyin rutiköyhään perheeseen. Isukilla oli sarkahousut, äityllä risainen hame ja minä jouduin elämään alasti ensimmäiset viisi vuotta. Tutti oli lainana Pelastusarmeijalta. Tutti palautettiin kun läksin kouluun. Kun menin kouluun, sain ensimmäiset housut, ettei tarvinnut tappi paljaana opiskella. Housut sain Pelastusarmeijalta.

Havahduin jo alaluokilla, että miksi minun pitäisi miettiä mikä minusta tulee isona. Niin sitten päätin, ettei tule mikään.
Pidin huolen että todistukseni oli täynnä nelosia ja etten selvinnyt yhdeltäkään luokalta. Neljännen luokan kevätjuhlissa minut erotettiin koulusta koska täytin 16 vuotta. Päästötodistuksessa ei ollut yhtään numeroa, mutta paljon huokailevia hymiöitä.

Armeijaan yritin, mutta koska minulla ei ollut sivistystä eikä peruskoulun läpäissyttä todistusta ja kutsunnoissakin ammuin kumiritsoilla pihlajanmarjoja kapiaisten otsaan, minut luokiteltiin Ö papereilla mappiin Ä.

Työvoimatoimisto yritti kursittaa ja kouluttaa mutta kaikki yritykset venähtivät maksimissaan kahden päivän mittaisiksi, kun oli jo kouluttajien tai työkohteiden henkilöiden pinnat kireällä. Minä sentään yritin, en tiedä mitä, mutta kaikkeni.

Vihdoinkin huomasin, että Sossu oli pyhä ainutkertaisuus joka ei hyljeksinyt minua. Vaikka pitkät oli hampaat ja nuttura sillä etuuksien päättäjällä, joka asioitani käsitteli. Tuloksena oli, että jouduin edunvalvontaan. Minulle määräsivät holhoojan. En tiedä mitä tuo tarkoittaa, enkä välitäkään tietää. Pääasia, että rahaa tulee säännöllisesti ja talouselämä toimii.

Kelaan pommitin aikoinaan työmarkkinatukianomuksia, jopa uhkaavaan sävyyn, että rahaa ei näy tililläni, että alkaisi olla aika ja pian tai tapahtuu kummia.
Sain lähetteen tutkimuksiin kriminaalisairaalaan. En tiedä mikä tuollainen kriminaalisairaala on sielultaan. Mutta siellä oli ruoka hyvää ja henkilökunta mukavia, eikä ollut moittimista potilaissakaan.

Lopulta minut vapautettiin työmarkkinavelvotteista rauhan aikana ja Kela keksi korvaavan toimenpiteen pysyvän kansaneläkkeen. He myös yllättivät minut totaalisesti ehdottamalla, että ottaisin vastaan asumistukea.

Nyt olen kolmen asian loukossa, kansaneläke (kykenemätön ansaitsemaan omaa elantoaan), asumistuki ja Sossu.
Tämä takasi loppuelämän ajaksi pers`aukisuuden mutta onnellisen elämän.
Naapurikin nauraa kun naureskelen yksikseni.

2

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sohvi

      näin hyvän tarinan sais varmaan kirjaksi ja menis paljon... heti vaan yhteyttä kustantamoihin...tiedä vaikka finlandia palkinto pamahtais...

    • Hyppyrotta

      Hymyilevämies. BUXP on sivusto jolla voi saada jonkun kokoisen omaisuuden klikkailemalla linkkejä. Se tosin kyllä on hidasta mutta rahaa tulee kuukaudessakin jo 50e ja sitä paitsi tämän todella helppoa ja nopeaa! Rahat voi siirtää PayPal tilille ja tässä ei tarvitse kertoa salasanoja/pankkitunnuksia. Eniten rahaa kerännyt on saanut 1,560.33$. Rekisteröitykää tästä http://buxp.org/?r=okku

      Sieltä voisit saada rahaa lisää :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe